eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
23.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
612 ویدیو
197 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 نمونه‌ای از مقابله امام رضا علیه‌السلام با اسرائیلیات 1⃣ یک نکته خیلی قابل توجه که در تفاسیر ما وجود دارد و لغزاننده است، مسئله است، یعنی مجموعه نقل‌هایی که از میراث وارد روایات تفسیری ما شده است که گاهی گمراهی بزرگی را در شخصیت انبیا، مسائل مرتبط با توحید و عصمت انبیا شکل داده است. موضع علیه‌السلام در نقد این نقل‌ها و طعن بر آنها بسیار قابل توجه است. به عنوان نمونه نکته خیلی خاصی را که بسیار مهم است و از چشم حتی مفسران شیعه هم غالباً مغفول مانده است این‌جا عرض می‌کنم. 2⃣ آیه‌ی «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ : و در حقيقت [آن زن] آهنگ وى كرد و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود آهنگ او می‌کرد چنين [كرديم] تا بدى و زشتكارى را از او بازگردانيم چرا كه او از بندگان مخلص ما بود» (یوسف : 24) بسیار معرکه‌ی آرا شده است. 3⃣ ظاهر آیه آن است که قصد گناه کرده به سوی یوسف آمد و هم چنین قصدی داشته تا این‌که برهان الهی باعث شده است که این اتفاق نیافتد و آن ماجراهایی که در داستان حضرت یوسف مشهور است، روی دهد. 4⃣ اگر کسی به آیات توجه کند تقریباً متوجه می‌شود که این «هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا» یعنی آهنگ و قصد در این آیه، نباید قصد باشد چون ماجرای جنسی به آیه قبلی برمی‌گردد. 5⃣ یعنی آیه‌ی: «وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : و آن [بانو] كه وى در خانه‌‌اش بود خواست از او كام گيرد و درها را [پياپى] چفت كرد و گفت بيا كه از آن توام [يوسف] گفت پناه بر خدا او آقاى من است به من جاى نيكو داده است قطعا ستمكاران رستگار نمى‌شوند». (یوسف : 23) 6⃣ به قول هنرمندان سکانس مسئله جنسی به آیه قبل مربوط است که زلیخا طرح کرده است و حضرت یوسف با تمام قدرت در مقابل آن ایستاده است. 7⃣ حضرت رضا علیه‌السلام این‌جا نکته‌ی خیلی مهمی دارد که از چشم مفسرین ما هم غایب مانده است. 8⃣ در یکی از مناظرات یکی از علمای مسیحی و یا یهودی در آن جلسه از ایشان که در خصوص می‌پرسد، امام علیه‌السلام تاکید بر عصمت می‌کنند و آن دانشمند همین آیه را مطرح می‌کند و تفسیر آن را جویا می‌شود که قرآن نشان می‌دهد که یوسف قصد گناه کرده است. 9⃣ امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند آن‌طور که شما خیال می‌کنید نیست و آن مسئله تمام شده است وقتی زلیخا در عشق ظاهری‌اش شکست خورده به توضیح من، به یوسف حمله کرده‌ است تا وی را بزند و یا بکشد و یوسف هم همچنین قصدی را کرد که خوب طبیعی هم بود و می‌خواست از خود دفاع بکند، اما آمد که در داخل کاخ چنین اتفاقی نیفتد. 🔟 جالب اين‌كه سید مرتضی (ره) وقتی اقوال گوناگون را در خصوص این آیه می‌آورد و رد می‌کند، می‌فرماید به من معنای دیگری الهام شده است و همین تفسیر را بیان می‌کند بدون آن‌که به حدیث امام رضا علیه‌السلام اشاره کند، گویا ایشان هم این روایت را ندیده بود. 📝 برگرفته از مصاحبه حجةالاسلام محمدعلی مهدوی‌راد ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ جامعه‌ی خوکی!! 🎤 سخنرانی دکتر حسن عباسی 🎬 کاری از کانال جدال احسن 🎥 نسخه کم حجم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌺 میلاد امام حسین علیه‌السلام مبارک‌باد 🌺 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 توصیه امام حسین علیه‌السلام به عبرت‌گیری از یهود 🌺 الإمام الحسين عليه‌السلام: اِعتَبِرُوا أيُّهَا النّاسُ بِمَا وَعَظَ اللّهُ بِهِ أولِياءَهُ مِن سُوءِ ثَنائِهِ عَلَى الأَحبَارِ إذ يَقُولُ: «لَولا يَنهَاهُمُ الرَّبّانِيُّونَ وَ الأَحبَارُ عَن قَولِهِمُ الإِثمَ» [مائده : 63] و قالَ: «لُعِنَ الَّذينَ كَفَروا مِن بَني إسرائيلَ ـ إلى قوله: ـ لَبِئسَ ما كانوا يَفعَلونَ». [ مائده : 78ـ79] و إنَّما عَابَ اللّهُ ذلِكَ عَلَيهِم لِأَنَّهُم كانُوا يَرَونَ مِنَ الظَّلَمَةِ الَّذينَ بَينَ أظهُرِهِمُ المُنكَرَ وَ الفَسادَ فَلا يَنهَونَهُم عَن ذلِكَ؛ رَغبَةً فيما كانُوا يَنالونَ مِنهُم، و رَهبَةً مِمّا يَحذَرونَ، وَ اللّهُ يَقولُ: «فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخشَونِ» [مائده : 44] و قالَ: «المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم أولِيَاءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ و يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ». [توبه : 71] ✍ امام حسین علیه‌السلام: 🔸 اى مردم! از آنچه که خداوند دوستان خود را به آن موعظه کرده است، پند گیرید؛ مانند نکوهشى که از فرموده است. آنجا که مى‌گوید: 🌺 «چرا آنها را از سخنان گناه‌آمیز و خوردن مال حرام نهى نمى‌کردند». 🔸 و نیز فرمود: 🌺 «کافران ، بر زبان داوود و عیسى بن مریم، لعن [و نفرین] شدند. این به خاطر آن بود که گناه کردند و تجاوز مى‌نمودند. آنها از اعمال زشتى که انجام مى‌دادند، یکدیگر را نهى نمى‌کردند؛ چه بدکارى انجام مى‌دادند!» 🔸 این سرزنش و نکوهش براى این بود که آنها از گروه ستمکاران، منکرات و مفاسدى روشن مى‌دیدند، ولى آنان را نهى نمى‌کردند، و این به خاطر آن بود که به آنچه (از دنیا و زرق و برق دنیوى) نزد آنان بود طمع داشتند و از آنها مى‌ترسیدند؛ با آن‌که خداوند مى‌فرماید: 🌺 «از مردم نترسید، فقط از من بترسید». 🔸 همچنین فرمود: 🌺 «مردان و زنان با ایمان، ولى (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف و نهى از منکر مى‌کنند». 📚 منبع: تحف العقول، ص 171-172 و بحارالانوار، ج 97، ص 79. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 افشاگری یهودیان در هالیوود ✡فیلم‌های افشاگرانه هالیوود چه توجیهی دارد؟ 🎥 ساخت فیلم‌های افشاگرانه در را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ فیلم‌هایی که علی‌الظاهر به انتقاد از وضع موجود می‌پردازند و از دولتمردان یا سیاست‌های نظام آمریکا انتقاد می‌کنند. آیا این فیلم‌ها انعکاس دهنده صدای مظلومان آمریکا است یا همان صدای است که به نحوی دیگر به گوش می‌رسد؟ ✍ پاسخ راقم این است که این فیلم‌ها را نمی‌توان در دسته‌ی‌ واحدی قرار داد و عوامل متعددی می‌توان برای ساخت آنها برشمرد که مهم‌ترین آنها به این قرارند: 1⃣ این قبیل فیلم‌ها فقط به فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان سپرده می‌شود تا آنها را با استفاده از بازی هنرپیشه‌های یهودی بسازند. به عبارت دیگر، فقط فیلمسازان یهودی اجازه دارند تا فیلم‌های افشاگرانه بسازند و به نظام که ساخته‌ی هم‌کیشان آنها است اعتراض کنند. به این ترتیب،‌ با ساخت این فیلم‌ها یهودیان خودشان را طرفدار و منتقد وضع موجود معرفی می‌کنند و این‌که نسخه‌ی رهایی‌بخش نیز در دست خود آنها است. 2⃣ این قبیل فیلم‌ها انتقادی بنیادی به و نظام وارد نمی‌کنند، زیرا کلّیت وضع کنونی برای آنها مطلوب است. 3⃣ گاهی یک فیلم افشاگرانه ساخته می‌شود و بخشی از حقایق را علنی می‌کند تا ذهن مردم را از حقایق مهم‌تر در آن خصوص منحرف ‌کند. مثلاً وقتی نغمه‌هایی در خصوص جعلی بودن فرود سفینه آپولو 11 بر ماه به گوش می‌رسید ساخت کاپریکورن 1 در دستور قرار گرفت تا فرود فضانوردان امریکایی بر کره مریخ را جعلی نشان دهد. مردم وقتی این صداقت را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که فرود امریکایی‌ها بر ماه درست بوده است. مثال دوم، فیلم جِی.اف.کِی ساخته الیور استون (1991) است که در آن، لی هاروی آزوالد قاتل کندی مطابق قول مشهور را تبرئه کرده و برخی عوامل را مقصر شمرده است. اما بعد از چند سال کتابی به نام «قضاوت نهایی» نوشته «مایکل کالینز پایپر» به چاپ می‌رسد و از نقش سازمان در قتل کندی پرده برمی‌دارد. به این ترتیب دیده می‌شود که یهودی عامدانه و آگاهانه برای ساخت این فیلم انتخاب شده است. 4⃣ گاهی دوران یک تفکر، فیلمساز یا نویسنده یهودی به سر آمده است. آنها برای کنار زدن او از یک یهودیِ دیگر استفاده می‌کنند تا علیه او افشاگری کند. به عنوان یک نمونه مشابه، می‌توان به ماجرای دو روانشناس یهودی اشاره کرد. (1939-1856) را بنیان‌گذار روان‌کاوی می‌دانند اما عقاید او عملاً شبهِ علم بود و نوعی از خیالات واهی که او در ذهن می‌پروراند. وقتی دوره‌ی فروید به پایان رسید آنها الزام داشتند تا یک روانشناس یهودی دیگر را با انتقاد از فروید وارد میدان کنند. لذا (Erich Fromm) کتابی در سال 1959 نوشت و عقاید فروید را نقد کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🎥 در ادامه ضمن مرورِ برخی فیلم‌های افشاگرانه امکان ساخت این فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم. به عنوان نمونه پنج فیلم از دهه‌ی 1970 میلادی را انتخاب کرده‌ایم. 👇👇👇
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (1) 🎥 همه مردان رئیس جمهور (1976) / All the President’s Men 1⃣ موضوع: رسوایی واترگیت 2⃣ محصول: کمپانی برادران وارنر 3⃣ کارگردان: آلن جی. پاکولا 4⃣ فیلمنامه‌نویس: ویلیام گلدمن (بر اساس کتابی به همین نام از کارل برنشتاین و باب وودوارد) 5⃣ بازیگران: داستین هافمن (کارل برنشتاین)، رابرت ردفورد (باب وودوارد)، جیسون روباردز (بن برادلی) 6⃣ خلاصه داستان: کارل و باب، دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به تقلب نیکسون در انتخابات پی می‌برند و آن را تحت نظارت بن برادلی سردبیر روزنامه منتشر می‌کنند، ماجرایی که به رسوایی معروف شد. واقعه در سال 1972 رخ داد و این نخستین فیلمی بود که به این ماجرا می‌پرداخت. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: برادران وارنر + کارگردان + نویسنده + بازیگرانی مانند: داستین هافمن و مارتین بالسام 8⃣ نقد و نظر: این فیلم بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. از حزب جمهوری‌خواه سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا بود که فقط یک سال و نیم از دور دوم ریاست جمهوری‌اش را سپری کرد و در اوت 1974 مجبور به استعفاء شد. یک است و برای نقش او نیز یک بازیگر (داستین هافمن) انتخاب شده است. سردبیر روزنامه گرچه بوده لکن بازیگر نقش او غیریهودی انتخاب شده (جیسون روباردز) شاید برای این‌که تعداد عوامل یهودی فیلم کم شود تا مخاطبان در مقابل فیلم جبهه‌گیری نکنند. آلن جی. پاکولا کارگردان این فیلم، همچنین فیلم‌ افشاگرانه دیگری به نام (1993) در کارنامه دارد و ایضاً یک فیلم کاملاً به نام (1982) درباره هولوکاست. نیز رمانی به نام (1974) در همین موضوع نوشت و خودش آن را به فیلمنامه‌ای تبدیل کرد و یهودی، در سال 1976 فیلمی به همین نام با بازی از آن ساخت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم همه‌ی مردان رئیس جمهور (1976) / All the President’s Men ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (2) 🎥 شبکه (1976) / Network 1⃣ موضوع: پشت پرده‌ی کانال تلویزیونی‌ UBS در امریکا 2⃣ محصول: مترو گلدین مایر 3⃣ کارگردان: سیدنی لومت 4⃣ فیلمنامه‌نویس: پَدی چایِفسکی (Paddy Chayefsky) 5⃣ بازیگران: پیتر فینچ (هوارد بیل)، فی داناوی (دیانا کریستنسن)، ویلیام هولدن (ماکس شوماخر) 6⃣ خلاصه داستان: هوارد بیل مجری اخبار شبکه یو.بی.اس که آمار بینندگانش رو به کاهش است به طور ناگهانی اعلام می‌کند که فرداشب در همین برنامه خودکشی خواهد کرد. دیانا سردبیر خبر از این واقعه سوءاستفاده می‌کند و به او اجازه می‌دهد که در شب‌های بعد، حرف‌هایی غیرمتعارف بزند و به این ترتیب آمار مخاطبان شبکه افزایش می‌یابد. پس از مدتی هوارد بیل در امریکا به عنوان نماد آزادی‌خواهی مطرح می‌شود و نمایش‌‌‌هایی با حضور مردم برای او ترتیب داده می‌شود. در نهایت هوارد در یکی از این نمایشات توسط دو مرد ناشناس با رگبار مسلسل کشته می‌شود. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده 8⃣ نقد و نظر: در این فیلم ظاهراً پشت پرده‌ی سیاست‌های رسانه‌ای و تلویزیون‌های آمریکا فاش می‌شود. اما در واقع آنچه فیلم از آن پرده برمی‌دارد عملاً تحت کنترل است و چیزی نیست که مردم آمریکا از آن مطلع نباشند؛ مثلاً این‌که شبکه‌های تلویزیونی با هم رقابت می‌کنند و به دنبال جلب مخاطبان بیشتر هستند. عمده وقایع فیلم در شبکه UBS می‌گذرد. به نظر می‌رسد که این اسم از روی نام شبکه تلویزیونی PBS که یک تلویزیون مستقل در آمریکا است جعل شده تا آن شبکه را که در سال 1970 میلادی تأسیس گشته از میدان به در کند. شبکه PBS جزو معدود شبکه‌های تلویزیونی است که آگهی تبلیغاتی پخش نمی‌کند. بازیگران اصلی فیلم شبکه، یهودی نیستند. زیرا همه آنها در فریب مردم، سهم دارند. و این نیز البته یک دروغ بزرگ است زیرا اغلب رسانه‌ها و تلویزیون‌ها در آمریکا متعلق به سرمایه‌داران است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم شبکه (1976) / Network ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (3) 🎥 کاپریکورن یک (1977) / Capricorn One 1⃣ موضوع: پشت پرده‌ی صعود به مریخ 2⃣ محصول: Incorporated Television Company 3⃣ کارگردان و فیلمنامه‌نویس: پیتر هیامز 4⃣ بازیگران: الیوت گُلد (رابرت کالفیلد)، جیمز برولین (چارلز بروبیکر) 5⃣ خلاصه داستان: سه فضانورد ناسا به سوی مریخ صعود می‌کنند. اما قبل از آن‌که از جو زمین خارج شوند کپسول حاوی آنها از سفینه جدا شده و آنها با چتر فرود می‌آیند. این سه مطلع می‌شوند که ماجرای صعود جعلی است. لذا در یک استودیو در بیابان، ماجرای فرود به مریخ را بازی می‌کنند. وقتی کار تمام می‌شود آنها می‌فهمند که قرار است به زودی کشته شوند. لذا فرار می‌کنند. دو نفرشان در بیابان می‌میرند و فقط چارلز نجات می‌یابد. در این میان، یک خبرنگار به نام رابرت کالفیلد که به ماجرا مشکوک شده است با تحقیقاتی پی به حقیقت می‌برد و آن را فاش می‌کند. 6⃣ عوامل یهودی فیلم: لئو گرِید (مالک کمپانی سازنده‌ی فیلم) + کارگردان (که فیلمنامه را نیز نوشته) + الیوت گُلد (در نقش خبرنگار) 7⃣ نقد و نظر: از حدود دهه‌ی 1970 زمزمه‌هایی شروع شد که فرود فضانوردان بر روی کره ماه در سال 1969 را جعلی قلمداد می‌کرد. این فیلم شاید به این امید ساخته شد تا با بیان قسمتی از حقیقت، به این زمزمه‌ها خاتمه دهد. در اینجا نیز دیده می‌شود که یک بازیگر در نقش یک خبرنگاری که به دنبال حقیقت است به ماجرا پی می‌برد و آن را افشاء می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم کاپریکورن یک (1977) / Capricorn One ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (4) 🎥 بدل (1976) / The Front 1⃣ موضوع: لیست سیاه مک‌کارتی 2⃣ محصول: کلمبیا پیکچرز 3⃣ کارگردان: مارتین ریت 4⃣ فیلمنامه‌نویس: والتر برنشتاین 5⃣ بازیگران: وودی آلن (هاوارد پرینس) 6⃣ خلاصه داستان: چند نفر از فیلمنامه‌نویسان به دلیل گرایش به در فهرست سیاه مک‌کارتی قرار گرفته‌اند و حق کار کردن ندارند. آنها مردی به نام هاوارد پرینس را که در یک رستوران کار می‌کند به عنوان «بدل» خود انتخاب می‌کنند تا فیلمنامه‌هایشان را با نام او به تلویزیون بفروشند. هاوارد به یکی از کارکنان تلویزیون که نبوغ او را می‌ستاید علاقمند می‌شود. در نهایت ماجرا فاش می‌شود و فرصتی برای پدید می‌آید. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده فیلمنامه + وودی آلن 8⃣ نقد و نظر: این داستان بر اساس واقعیت ساخته شده است. بسیاری از سیصد نفری که به علت عضویت در احزاب در فهرست سیاه قرار گرفتند بودند، افرادی مانند: دالتون ترومبو، ژول داسن، مایکل گوردون، رابرت راسن، هربرت بیبرمان، ساموئل اُرنیتز، آبراهام پولونسکی، و همچنین زنانی مانند: لیلیان هلمن، دوروتی تری. این فیلم مسئله برخی از فیلمنامه‌نویسان که از کار ممنوع شده بودند را مطرح می‌کند. لذا یهودی، برای بازیگر نقش بدل آنها انتخاب شده است. آلن قبل از بازی در فیلم بدل، پنج فیلم ساخته بود و تا این زمان فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی که او کارگردانی کرده به 45 عنوان رسیده است. اغلب فیلم‌های وودی آلن به مسئله می‌پردازد. بسیاری از کمونیست‌هایی که حکومت اتحاد جماهیر شوروی را بنیان گذاشتند بودند. افرادی مانند: ولادیمیر لنین، لئون تروتسکی، گریگوری زینوویِف. مک‌کارتی دو دستیار یهودی داشت به نام‌های روی کوهن (Roy Cohn) و دیوید شاین (Dave Schine). لذا به نظر می‌رسد که اصل ماجرای محاکمات مک‌کارتی از سوی خداپرست که ننگ الحاد را برای سایر یهودیان نمی‌پسندیدند برنامه‌ریزی شده باشد. شرکت کلمبیا پیکچرز را دو برادر به نام‌های هری و جک کوهن در سال 1924 بنیان گذاشتند. این شرکت تاکنون بیش از 2900 فیلم تولید کرده است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم بدل (1976) / The Front ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (5) 🎥 ...و عدالت برای همه (1979) / And Justice for All… 1⃣ موضوع: قضات فاسد در دادگستری امریکا 2⃣ محصول: کلمبیا پیکچرز 3⃣ کارگردان: نورمن جویسون 4⃣ فیلمنامه‌نویس: بری لوینسون 5⃣ بازیگران: آل پاچینو (آرتور کرک‌لند)، جک واردن (قاضی ری‌فورد)، جان فورسایت (قاضی فلمینگ)، لی استراسبرگ (پدر بزرگ آرتور) 6⃣ خلاصه داستان: در مورد قاضی فلمینگ که متهم به فساد گشته و آرتور (آل پاچینو) مجبور است به عنوان وکیل از او دفاع می‌کند. او خوشحال است که یک عکس در اتهام فلمینگ به دست آورده. لذا در جلسه دادگاه بر خلاف قانون وکالت، علیه قاضی شهادت می‌دهد. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده فیلمنامه + جان فورسایت + لی استراسبرگ 8⃣ نقد و نظر: فیلم در عین حال که فساد قاضی را با شک و تردید‌هایی مطرح می‌کند جرم بزرگ‌تر را متوجه آرتور می‌داند که قانون حفظ اسرار که جزو اصول اساسی وکالت است را نادیده گرفته است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم افشاگرانه ...و عدالت برای همه (1979) / And Justice for All… ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 پروفسور رابرت فوریسون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 نتیجه نقد هولوکاست در غرب 🌐 زندگی و زمانه پروفسور رابرت فوریسون 1⃣ در چند دهه اخیر افسانه و داستان‌های پیرامون آن دستمایه صهیونیست‌های اسرائیلی بوده است. آنها با حربه این داستان تاریخی توانسته‌اند به مدت بیش از نیم قرن از جهانیان باج بگیرند، هرگاه به دلیل جنایت‌هایشان مورد بازخواست قرار گرفتند پشت آن پنهان شوند و اگرچه خود یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ معاصر به شمار می‌روند اما همیشه خود را به عنوان قربانی معرفی نمایند. امروزه هولوکاست به مثابه یک دین جدید در غرب مطرح گشته و چنان تقدسی یافته که کوچک‌ترین مخالفت و حتی تردید در واقعیت آن می‌تواند بدنامی ابدی و پیگرد قضایی در پی داشته باشد. 2⃣ با این حال آزاداندیشانی نیز بوده‌اند که در همین فضای تاریک و خفقان به دنبال کورسوی حقیقت رفته و آنچه را که در این وادی پرخطر یافته‌اند در اختیار سایر هم‌نوعانشان نیز قرار داده‌اند تا نور افشاگری بر جعلیات و افسانه‌پردازی‌های بتابانند. یکی از این پیروان مکتب تاریخ حقیقی (Robert Faurisson) استاد سابق دانشگاه‌های فرانسه است که زندگی حرفه‌ای، آزادی و رفاه خود را در راه افشای حقایق مرتبط با قربانی نمود. 3⃣ به اعتقاد فوریسون، اردوگاه نزدیک بیمارستان بوده است و تا آگوست 1943 از آن به عنوان محل نگهداری اجساد استفاده می‌شد. این مکان از سال 1944 به پناهگاهی برای بیمارستان نازی‌ها تبدیل شد که داخل آن یک اتاق جراحی نیز تعبیه شده بود. بعد از جنگ تلاش‌های زیادی توسط کمونیست‌های لهستانی صورت گرفت تا این بنا را شبیه یک کنند و نشان دهند مخصوص کشتار انسان‌ها بوده است. این کار آنها اصلاً شبیه بازسازی نیست بلکه بیشتر شبیه به یک ساخت و ساز جدید بر اساس تصوراتشان است. 4⃣ پروفسور فوریسون در ادامه می‌افزاید: من این اطلاعات را در آرشیو اردوگاه با پیدا کردن یک سری نقشه بدست آوردم. نقشه‌هایی که هیچ موقع منتشر نشده بود، نقشه‌های دیگری مربوط به ساخت 4 دیگر در اردوگاه وجود داشت. کوره‌های 2 و 3 دارای محلی برای نگهداری اجساد بودند، بدون این‌که سقف آنها دارای سوراخ و تهویه باشد. البته ممکن است در حال حاضر برخی از متخصصین در حال بررسی آن باشند. همان‌طور که من بارها گفته‌ام «مادامی که سوراخی در سقف‌ها دیده نمی‌شود هولوکاستی نیز وجود ندارد.» وی می‌افزاید: «زمانی که ساختار و موقعیت قراگرفتن کوره‌های 4 و 5 را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم، هیچ‌کدام از آنها قابلیت تبدیل شدن به اتاق گاز را نداشته‌اند.» 5⃣ فوریسون طی گفتگویی با شبکه رادیویی «اروپا 1» فرانسه، نتیجه تاریخی خود را طی شصت کلمه فرانسوی بیان نمود که ترجمه آن چنین می‌شود: «اتاق‌های گاز ادعایی هیتلری و نسل‌کشی ادعایی یهودیان هردو دروغی تاریخی هستند که موقعیت را برای یک کلاهبرداری عظیم مالی-سیاسی پدید آوردند. ذی‌نفعان اصلی این کلاهبرداری دولت اسرائیل و صهیونیسم بین‌المللی است، و قربانیان اصلی آن مردم آلمان (البته نه رهبران آنها) و تمام مردم فلسطین هستند.» 6⃣ دیدگاه‌های فوریسون باعث شده‌اند که غیر از دادگاهی شدن‌های مكرر و محكومیت‌های فراوان، وی به صورت مداوم تحت حملات و خشونت فیزیکی قرار داشته باشد. از نوامبر 1978 تا می 1993، وی ده بار مورد حمله واقع شده است. حداقل نه فقره از این حملات توسط انجام گرفته است. هیچ‌یک از ضاربان وی تاکنون دستگیر و محاکمه نشده‌اند. وحشیانه‌ترین حمله رویدادی بود که در 16 سپتامبر 1989 اتفاق افتاد. طی این حادثه گروهی که خود را «پسران خاطره یهودیان» معرفی می‌نمایند وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. 📖 متن کامل مقاله به همراه عکس و منابع: 👉 http://yon.ir/Faurisson ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آثار یكی از حملات یهودیان به پروفسور رابرت فوریسون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اتاق‌های گاز ادعایی یهودیان در اردوگاه آشویتس ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شبکه شعور کیهانی ارمغان طاهری از کابالا 💠💠 نگاهی به یک انحراف در 1⃣ در عرفان حلقه بیش از همه یک کلیدواژه برجسته می‌شود و آن هم مفهوم است. 2⃣ در حقیقت فرقه حلقه با انتخاب شبکه شعور کیهانی در نقش واسط میان خالق و مخلوق، به جای قُرب و اتصال به خداوند در پی اتصال با شبکه شعور کیهانی است؛ بنابراین در عرفان حلقه چون خداوند دست نیافتنی معرفی می‌شود، افراد به اتصال با شعور کیهانی فرا خوانده می‌شوند. 3⃣ معتقد است خداوند تمام قدرت‌های خود را به شبکه شعور تفویض کرده است. 4⃣ این شعور کیهانی که در عرفان حلقه معرفی شده است، در نیز همچون‌دست آفرینش‌گر خداوند، مأمور آفرینش و رساندن فیض اِن سوف بر عوالم چهارگانه است و چون کابالیست‌ها معتقدند، اِن سوف به دلیل نامحدود بودنش نباید به خلق موجودات محدود بپردازد، مأمورانی را به امر آفرینش موظف کرده است که نام دارند. 5⃣ بنابر باور‌‌‌‌ کابالیست‌‌‌‌های این شبکه به طور آگاهانه به اداره جهان می‌‌‌‌پردازد و از طریق این نیروها و انرژی‌‌‌‌ها که هوشمند و موثر بر زندگی روزمره‌‌‌‌ انسان‌‌‌‌ها هستند، می‌‌‌‌توان به امر پرداخت، همچنان که طاهری هم به آن اشاره دارد و مدعی است از طریق اتصال به این شبکه به درمان افراد می‌‌‌‌پردازد. 6⃣ عرفان حلقه اتصال به این شبکه‌‌‌‌ شعور کیهانی را تنها شرط اعلام کرده و کابالیست‌‌‌‌ها هم معتقدند انسان‌‌‌‌ها با اتصال به این شبکه و دستیابی به نیروی کیهانیِ آن می‌‌‌‌توانند سرنوشت خود را تغییر دهند و قادر به انجام هر کاری شوند. این شبکه در عرفان یهود منشاء پرداختن به امور و ترویج سحر و جادو شده است. 7⃣ از آنجا که کابالیست‌‌‌‌‌‌‌‌های معاصر معتقدند علم آخرالزمانی همان تعالیم است، با تمام قوا در حال انتشار عقاید خود در کشور‌‌‌‌های مختلف هستند. از این رهگذر با چاپ کتب فراوان و ترجمه‌‌‌‌ آن به زبان‌‌‌‌های گوناگون و نیز در اختیار گرفتن نویسندگانِ توانا که بتوانند آموزه‌های کابالایی را برتفکر انسان‌‌‌‌ها حاکم کنند، درصدد برپایی یک هستند. از این رو همچنان که طاهری در اصل اول از اساسنامه‌‌‌‌ عرفان حلقه معترف است، همه‌‌‌‌ تلاش‌‌‌‌ها برای نزدیکی انسان‌‌‌‌ها به یکدیگر است و شبکه‌‌‌‌ شعور کیهانی همان زیربنای بخش اشتراکات فکری انسان‌‌‌‌ها است. 8⃣ برای برپایی دینِ نوینِ جهانی و تلاش برای نزدیکی انسان ها، بخش رو بنای فکری آنها که به اعتقاد عرفان حلقه، اعتقادات، مراسم و مناسکِ مختلف ادیان است، دیگر اهمیت نداشته و تنها اعتقاد به قدرتی همچون نیروها و انرژی‌‌‌‌های شعور کیهانی کافی است. این‌‌‌‌گونه اختلافات بر سر اصول ادیان نیز کم‌رنگ‌‌‌‌تر شده و تحقق دین نوین جهانی با رهبری فراماسون‌های یهودی هموارتر می‌‌‌‌گردد. 9⃣ کلام آخر این که چگونه عرفان حلقه خود را تابع عرفان اسلامی و ایرانی معرفی کرده، اما در آن از سلوک به سوی خداوند کمتر نشانی هویدا نیست. اتصال به شعور کیهانی که عامل اشتراک بین عرفان حلقه و عرفان یهود است، چگونه کشف و شهودی است که توسط رهبر این حلقه صورت گرفته، اما کابالا قرن‌‌‌‌هاست که آن را پذیرفته و به دنبال کنترل نیروهای این شبکه در راستای اهداف قوم یهود است؟! 🔟 به‌راستی این‌که از یک طرف هدف را استفاده از رحمانیت الهی معرفی می‌کنند و از طرف دیگر این استفاده از رحمانیت الهی فقط باید از کانال مرکزیت عرفان حلقه بگذرد، جز کانالیزه‌کردن سرسپردگی در عرفان حلقه و تبدیل طاهری به یک قطب و مرشد چه معنایی دارد؟! 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/halgheh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ محمدعلی طاهری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هیتلر: یهودی‌ستیزِ یهودی‌الاصل؟ ✡ بخشی از قسمت اول مقاله: «یهود، دشمن ملت» 1⃣ در کشور اتریش به دنیا آمد. برخی از مورخین جهان هیتلر را اصالتاً یک می‌دانند. 2⃣ به ادعای آلن بولاک: «مادربزرگ هیتلر ماریا آنا اسکیلبرگ به عنوان آشپز در خانه یکی از خاندان‌های ثروتمند و یهودی اتریش به نام خانواده فرانکنبرگر کار می کرده است و فرزند 19 ساله این خاندان به صورت نامشروع با ماریا آنا رابطه داشته است که این رابطه به تولید آلوئیس هیتلر، یعنی پدر آدولف هیتلر منتهی شد.» 3⃣ بر اساس روایت آلن بولاک از زندگی پدر او اصلیتی دارد، اما برخی مورخین دیگر با یهودی الاصل بودن هیتلر مخالف هستند. 4⃣ یکی از نقاط عطف بزرگ زندگی هیتلر نقل مکان به شهر وین پس از مرگ پدر و مادرش بود. او که برای سال‌های طولانی رویای هنرمندشدن را در سر می‌پرورانید، کالج هنرهای زیبای وین را بهترین موقعیت برای رسیدن به هدف دیرینه‌اش می‌دید. اما زندگی در این شهر باعث شکل‌گیری عقایدی شد که مسیر زندگی آینده او را ترسیم کرد. 5⃣ در آن زمان، در میان جمعیت دو میلیون نفره وین، 200 هزار نیز زندگی می‌کردند و محل اقامت هیتلر نیز نزدیک یکی از محلات یهودی‌نشین وین بود. در میان طبقه متوسط وین، تفکرات رواج داشت، زیرا دشمنان اقتصادی دیرینه ژرمن‌ها بودند. 6⃣ در نقطه مقابل، مورخینی مانند ریچارد اوانس اعتقاد دارند که: «نقطه اوج بروز و ظهور تفکرات ضد یهودی هیتلر، زمان شکست آلمان در جنگ جهانی اول بود. در آن زمان این تفکر شکل گرفت که به دلیل خیانت یهودیان (تئوری خنجر از پشت زدن)، آلمان در جنگ شکست خورده است.» 7⃣ بر اساس تئوری خنجر از پشت، به دو طریق و در دو سطح خرد و کلان به آلمان خیانت کردند و باعث شکست آن در جنگ جهانی اول شدند. 🔸در وهله اول و در سطح کلان، سرمایه‌داران یهودی به جمهوری ویمار که بر آلمان حاکم بود، نفوذ کردند و با همکاری مارکسیست‌ها و بلشویک‌ها راضی شدند تا پیمان ترک مخاصمه 11 نوامبر 1918 را امضا کنند و زمینه‌ساز انعقاد معاهده تحقیرآمیز شدند. این افراد به شهرت یافتند. 🔸روش دوم یهودیان که در سطح خرد و میان افرادی عادی صورت می‌گرفت، برای دشمن بود که بیشتر توسط یهودیان ساکن خطوط مقدم و اعضای ارتش انجام می‌شد. آن‌ها برای حفظ جان، اموال و ثروت خود راضی می‌شدند تا اطلاعات حیاتی مانند تحرکات ارتش آلمان، نقاط استراتژیک و پایگاه ناشناخته آن‌ها را به طرف مقابل بفروشند. ✍ دکتر رها بهار 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/hitlerejew ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هولوکاست: ترکیبی از بیماری تیفوس و سناریوی هالیوود ✡ بخشی از قسمت دوم مقاله: «یهود، دشمن ملت» 1⃣ در کتاب «اتاق‌های گاز: واقعیت یا افسانه؟» : ✍ در سال 1945، یعنی در آخرین ماه‌های جنگ، تیفوس در اردوگاه برگن – بلسن شیوع پیدا کرد، به نحوی که آلمانی‌ها نتوانستند آن را مهار کنند. البته در آن زمان اوضاع عمومی آلمان بسیار از هم پاشیده و غم‌انگیز بود. هیچ‌گونه مواد غذایی و دارویی به اردوگاه‌های آلمانی نمی‌رسید. نیروی هوایی متفقین از ماه‌ها قبل جاده‌ها و راه‌های زمینی را بمباران می‌کرد. صحنه‌های وحشتناکی که انگلیسی‌ها پس از دستیابی به این اردوگاه دیدند، مربوط به همین شیوع تیفوس بود. عکسهایی که از سوی متفقین از اجساد این اردوگاه گرفته شده، مربوط به ضعف و لاغری ناشی از بیماری تیفوس بود و کشتاری در میان نبوده است. انگلیسی‌ها خود نیز در مهار آن دچار مشکلات بسیار شدند، آنچنان که بسیاری از اسیران بر اثر ابتلا به بیماری تیفوس می‌مردند و این تقصیر انگلیسی‌ها هم نبود. بنابراین، آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها نبودند که در برگن – بلسن می‌کشتند؛ بلکه این تیفوس بود که کشتار می‌کرد. 2⃣ در کتاب «اسطوره‌‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل» : ✍ در اسناد مورخین طرفدار هولکاست از خندق‌هایی صحبت شده است که برای سوزاندن جنازه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شد. خندق‌هایی به عمق حدوداً دو متر. نکته جالب در مورد خندق‌ها این است که نیم متر از این خندق‌ها غرق در آب بوده‌اند و این وضعیت تا به امروز ثابت مانده است. غیرممکن است که بتوان جسدها را در آب سوزاند، پس چگونه اسناد ادعا می‌کنند که جنازه‌ها در این خندق‌ها سوزانده می‌شده‌اند؟ این تنها یکی از دروغ‌های موجود در مورد قضیه هولوکاست است. 3⃣ در مقاله «دروغ بزرگ هولوکاست» : ✍ هولوکاست ماشین پول‌سازی اسرائیل است. همدردی بیهوده با یهودیانی که می‌گویند قتل‌عام شده‌اند باعث شده است تا میلیاردها دلار پول از آلمان و آمریکا به جیب اسرائیلی‌ها سرازیر شود و بسیاری از کشورها مانند کانادا قوانینی سخت علیه انکارکنندگان هولوکاست وضع کرده‌اند تا این ماشین پول‌سازی را در حرکت نگه دارند. 4⃣ دکتر در مقاله «دروغی درباره سوزاندن یهودیان» : ✍ ماجرای هولوکاست دروغی بود برای پیشروی بنگاه‌های اقتصادی صهیونیستی. زمانی که این ادعا با استفاده از آزمایش‌های علمی بررسی شد، دروغ بودن آن مشخص گشت و از آن پس با انکارکنندگان هولوکاست برخوردهای جدی می‌شود. 5⃣ روبر فوریسون در کتاب «اتاق‌های گاز: واقعیت یا افسانه؟» : ✍ اگر این عکس‌ها واقعی است، چگونه سربازان آلمانی – مورد ادعا – بدون ماسک و بی آن‌که کمترین پوششی بر دهان، بینی و چشم خود داشته باشند در اتاق‌های مالامال از گازهای کشنده ایستاده و بر جان کندن یهودیان محکوم نظارت می‌کنند؟!! ✅ و اما یك نكته‌ی مهم: در سال‌های گذشته اسناد دیگری نیز توسط مورخان انگلیسی منتشر شده است که از رازهای پرده بر می‌دارد. این مورخان که به آرشیوهای OSS (سازمان اطلاعات نظامی آمریکا) در دهه 1940 دست یافته‌اند، معتقدند که اصلی‌ترین اسناد هولوکاست در زمان ساخت فیلم کارخانه‌های مرگ جعل شده است. در این هنگام OSS از جاسوسان خود را مأمور کرد تا پیش از محاکمه رهبران در دادگاه نورنبرگ، اسنادی مبتنی بر را از اردوگاه‌های کار اجباری در آلمان تهیه کند تا به عنوان اسناد هولوکاست بتواند مورد استناد قرار گیرد. این مأموریت تحت اشراف سرلشکر ویلیام داناوان (رئیس OSS) و ریچارد هلمز (مشاور جنگ روانی سازمان اطلاعات نظامی آمریکا) پیش می‌رفت. کلمان در جست‌وجوهای خود به یافته‌های معتبری درباره سیستماتیک دست نیافت، اما فیلم‌هایی از شورش یک محله یهودی‌نشین و مرگ و میرهای ناشی از در اردوگاه‌های کار اجباری یافت که ماده اولیه ساخت فیلم کارخانه‌های مرگ شد؛ فیلمی که زیرنظر (فیلمساز معروف و رئیس بخش سینمایی OSS) تهیه گشت و این فیلم سینمایی در اردوگاه نورنبرگ هنگام محاکمه رهبران نازی‌ها به سبب اتهام هولوکاست و یهودی‌کشی به نمایش درآمد. حتی مورخان CIA امروزه ادغان دارند که هولوکاست چیزی بیش از یک فیلم هالیوودی (با همه عناصر اغراق آمیز آن) نیست. ✍ دکتر رها بهار 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/Holocast ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ الگویی جدید برای نظام صهیونیستی هالیوود 🎬 تحلیل سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم / mad max: fury road ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter