eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
750 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ روچیلدها و استعمار بریتانیا (۶) ☠ روچیلدها و امپراتوری جهانی صهیونیسم – قسمت چهارم 1⃣ به اعتقاد بسیاری از پژوهشگرانِ صهیونیسم، در سال‌های ظهور در آلمان و جنگ جهانی دوم، در پیوندی مرموز با سران آلمان هیتلری قرار داشتند! 2⃣ یوری ایوانف می‌نویسد: 👈 کسانی که علاقه‌مند به بحث دربارهٔ «مسائل به‌ظاهر متناقض» خاصه در پیوند با جریان هستند بهتر است ابتدا به این پرسش پاسخ گویند: چرا و چگونه در حالی که بسیاری از مردم اروپا و مِن‌جمله را با خشونت هرچه بیش‌تر به قتل می‌رسانیدند، نه تنها جان سالم از معرکه به در بردند بلکه ثروتمندتر از پیش نیز شدند؟! قبلاً دیدیم که چگونه صهیونیست‌هایی که از گهواره دست‌پروردهٔ روچیلد بودند نقش قربانیان نازی را به تحمیل کردند و چگونه با نازی‌ها از درِ سازش درآمدند و... 3⃣ اگر توجه کنیم که یک‌سال پیش از به قدرت رسیدن ، یهودیان تنها ١٩درصد جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دادند و علی‌رغم خشونت و ارعاب تمایلی به مهاجرت به فلسطین از خود نشان نمی‌دادند، خدمت بزرگ آلمان به و پیوند مرموز میان آنان ملموس‌تر خواهد شد. 4⃣ در این‌جا این سئوال به جد مطرح است که به‌راستی آیا «صهیونیسم» روچیلدهاست یا دست آنان برای ایجاد یک عظیم مالی در خاورمیانه؟!! ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آنچه دیروز و امروز خواندید خلاصه‌ای بود از مقالهٔ «روچیلدها و استعمار بریتانیا». متن کامل مقاله را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/11411 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : پنج‌شنبه 🌞 ٢۶ تیر ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢۴ ذیقعده ۱۴۴۱ هجری‌قمری ✝️ ١۶ ژوئیه ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢۴ تموز ۵۷۸۰ عبری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عبدالکریم سروش سال ٧۶ در مجله کیان مقاله «صراط‌های مستقیم» را می‌نویسد و منطبق با این فلسفه، در سال ٨٢ فیلمی همانند مارمولک ساخته می‌شود که می‌گوید: «به تعداد آدم‌ها راه برای رسیدن به خدا وجود دارد»! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هنوز «اردشیر ریپورتر» مرشد فکری سینمای ماست! (١) 🎯 پرسش و پاسخی با استاد سعید مستغاثی ❓ پرسش: جناح مقابل یا جناح لیبرال یا هرچه که اسم آن را می‌گذارید، طرح و برنامه برای کار خود دارد. یعنی براساس یک استراتژی کلان چندساله این روند را شروع می‌کنند و بذری که سال ٧۶ کاشته شده را الان برداشت می‌کنند. یعنی می‌رسیم به سینمایی که ایدئولوژی‌زدایی و سکولاریزه شده و فرهنگ آلترناتیو انقلاب اسلامی در تبلیغ می‌شود. مثلاً آقای در سال ٧۶ در مجلهٔ کیان مقالهٔ «صراط‌های مستقیم» را می‌نویسد و منطبق با این فلسفه، در سال ٨٢ فیلم ساخته می‌شود که می‌گوید: «به تعداد آدم‌ها راه برای رسیدن به خدا وجود دارد» و متأسفانه خیلی از بچه‌های انقلابی روی این گزاره به‌عنوان گزارهٔ خوب مانور می‌دهند! در حالی‌که این همان «صراط‌های مستقیم» سروش است که به‌صورت هوشمندانه و در قالب یک فیلم جذاب این را به اقشار مختلف فکری جامعه فروختند. خلاصه آنها با استراتژی و طرح وارد می‌شوند ولی ما همواره واکنشی عمل می‌کنیم. نتیجه این می‌شود که فیلم دفاع مقدس هم که می‌خواهیم بسازیم، به آدمی می‌دهیم که نیهیلیستی‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را ساخته است! این از کجا نشات می‌گیرد؟ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ باید دید این سینما توسط چه کسانی و برای چه کسی وارد شد؟ آدم‌ها مشخص است و تاریخ مشخص است. کسی همانند «اردشیر ریپورتر» که سرجنبان تشکیلات فراماسونری در ایران بوده یکی از بنیادهای سینمای ایران را می‌نهد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هنوز «اردشیر ریپورتر» مرشد فکری سینمای ماست! (٢) 🎯 پرسش و پاسخی با استاد سعید مستغاثی 1⃣ پاسخ: این طرحِ آن‌ها نیست. آن‌ها خیلی کوچک‌تر از این حرف‌ها هستند که بخواهند طرحی داشته باشند. طراحی شده‌ی سال‌ها و قرن‌ها است. 🔸 یکی از مشكلات سینمای این است که تنها موردِ وارداتی است. برخلاف هنرهای دیگر همانند نقاشی، تئاتر، موسیقی و... سینما هنر وارداتی است. باید دید این سینما توسط چه کسانی و برای چه کسی وارد شد؟ آدم‌ها مشخص است و تاریخ مشخص است. 🔸 کسی همانند که سرجنبان تشکیلات در ایران بوده، «لارنس ایران» لقب گرفته و اصلاً «حکومت‌ساز» است و رضاخان را دو سال تربیت می‌کند تا رژیمی درست کند تا برای ٣٠ سال بعد بتواند بنیادهای را تقویت کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اردشیر ریپورتر، «عبدالحسین سپنتا» را به هند و نزد «انجمن پارسیان هند» می‌فرستد تا فیلم بسازد و سینمای ایران جلو بیاید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هنوز «اردشیر ریپورتر» مرشد فکری سینمای ماست! (٣) 🎯 پرسش و پاسخی با استاد سعید مستغاثی 2⃣ یکی از بنیادهای سینمای ایران را می‌نهد. او آقای را به هند و نزد می‌فرستد تا فیلم بسازد و سینمای ایران جلو بیاید. 🔸 یا آدم‌هایی همانند که از تیم بهرام شاهرخ، سرجاسوس سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس است و با همکاری گروهی از صهیونیست که اسمشان در کتاب آقای جمال امید هم هست، کسانی همانند و ، یا روتارین‌هایی چون كه استودیو پارس فیلم را درست می‌کند و در واقع شروع می‌شود. 🔸 و برادران رشیدیان از رفقای کوشان هستند که به‌نوشته همه مورخین امریکایی همانند جیمز دیل، برنارد لوئیس و مارک گازیوروسکی، از پیشانی‌سفیدهای سفارت انگلیس بودند که همین‌ها بنیان‌گذاران سینمای ما بودند. از آن طرف دفتر و دفتر را داریم که حضور پررنگی در سینمای فارسی داشتند. 🔸 خب این‌ها را برای چه راه انداختند؟ برای سرگرمی؟ برای اعتلای هنر و فرهنگ ایران؟ آن‌چه سینما برای آن وارد ایران شد، هویت‌زدایی دین و ریشه‌های ملی ایرانیان بود. این سینما ظاهراً یک برنامه داشت که هویت‌زدایی و اسلام‌زدایی کند. برای همین است که از اولین فیلم‌های این سینما، «حاجی آقا، آکتور سینما» است. برای همین است که فیلمفارسی همه زندگی ایرانیان را در و اخلاق کاباره‌ای تبلیغ می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نویسنده امریکایی کتاب سینمای موزیکال می‌گوید: ما ١٠٠سال با سینما «فرهنگ آمریکایی» را قوام بخشیدیم و به مردم دنیا آموختیم که چطور غذا بخورند و چطور لباس بپوشند و چطور موی سر خود را آرایش کنند و چطور عاشق شوند و چطور بمیرند! این همان تلقین «سبک زندگی آمریکایی» است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هنوز «اردشیر ریپورتر» مرشد فکری سینمای ماست! (۴) 🎯 پرسش و پاسخی با استاد سعید مستغاثی 3⃣ این یک برنامه و حرکت سیستماتیک است. فیلم‌هایی که بعد از اواخر دههٔ ٧٠ می‌آید چیزی که در این فیلم‌ها فراتر از همه‌چیز است نوعی اشاعهٔ غربی و کوبیدن سبک زندگی ایرانی است. می‌بینید که در آن تخطئه می‌شود، حریم محرم و نامحرم تخطئه می‌شود، اصول اسلامی همانند تخطئه می‌شود، برخی احکام اسلام به تمسخر گرفته می‌شود. 🔸 چیزی که در این فیلمنامه فراتر از همهٔ این ماجراهاست القای است که از زمان مظفرالدین شاه ادامه داشته است. در واقع از اوایل دوره قاجار القای تجدد وارداتی، از بین بردن هویت اسلامی و ایرانی دنبال می‌شود. این چیزی است که بعد از ماجرای جنگ دوم و جنگ سرد به‌صورت مکتوب بین سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و به‌عنوان یک برنامه ثبت شده است. 🔸 از این رو، می‌بینیم که دفترچه‌ای به‌نام «جنگ صلیبی برای آزادی» درست می‌کنند و این مسأله که باید با فیلم‌ها چه کنیم، هالیوود باید چه کند، در آن آمده است. این واقعیت را در کتاب «جنگ سرد فرهنگی» خانم می‌بینیم که می‌گویند ما باید و ایدئولوژی آمریکایی را در مقابل سبک زندگی و ایدئولوژی مخالف خود در جهان بسط دهیم. 🔸 یکی از اساتید امریکایی که کتاب سینمای موزیکال را نوشته، می‌گوید ما حدود ١٠٠سال با همین فیلم‌ها آن را قوام بخشیدیم و به مردم دنیا آموختیم که چطور غذا بخورند و چطور لباس بپوشند و چطور موی سر خود را آرایش کنند و چطور عاشق شوند و چطور شعر عاشقانه بگویند و چطور بخورند و چطور بمیرند. این همان تلقین است. چیزی که امروز سینماگران ما انجام می‌دهند در واقع طرحی است که ٧٠سال پیش CIA ریخته است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter