eitaa logo
«کافِ میم»
69 دنبال‌کننده
96 عکس
41 ویدیو
4 فایل
📍تحریراتی چند پیرامون موضوعات مختلف ◾لطفا نقدها و پیشنهاداتون رو به آی دی پایین بفرستید، متشکرم🌷 @MjdKazemi1997
مشاهده در ایتا
دانلود
بهتره قبل از قضاوت و بازی تو زمین ترامپ، یقدری بیانیه جامع و خیلی خوب شعام رو خط به خط بخونیم. اگه روایت دو طرف رو ریز بررسی کنیم متوجه ابهامات عجیبی بینشون میشیم: ▪️روایت شعام: یک. این دو هفته تنگه هرمز کاملا ازاد و بی قید نیست بلکه بصورت کنترل شده توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران عبور و مرور ها انجام میشه! (البته گفته نشده عوارضی دریافت میشه یا نه!) ۲. آمریکا کلیات طرح 10 ماده ای رو پذیرفته و تضمین داده که میپذیرم! و صرفا مونده جزییات که این جزئیات هم قرار شده طی دو هفته سرش بحث بشه بعد توی شورای امنیت طی قطعنامه ای تصویب بشه که تضمین اجرایی پیدا کنه. یعنی بعد دو هفته دیگه عملا اجرایی میشه و مذاکره بعدش نیست، مذاکره همین ۲ هفته اس، البته اشاره شده که بنابر نیاز میشه این ۱۴ روز تمدید هم بشه. ۳. شعام میگه ما پیروز شدیم چون آمریکا شروط ۱۰ گانه ما رو پذیرفته! (اینجاش شعاریه، منظور کلیات ۱۰ مورده، که بنظر حقیر این یه پیروزیه بدون پشتوانه اس!) ۴. شعام میگه همین ۲ هفته هم به معنی پایان آتش از سوی ایران نیست بلکه تا زمانی که نهایی نشه (بعد ۲ هفته) و همچنین به تایید شورای امنیت نرسه، همچنان دست ما رو اتشه. یعنی عملا ما برای این ۲ هفته مذاکره برای تعیین جزئیات، آتش بس کردیم. (البته چیزی دقیقی ندیدم که بگه اگه امریکا زد زیر حرفش و باز حمله کرد یا کلا دبه کرد و این شروط رو‌ نپذیرفت دقیقا چی میشه!) ۵. شعام میگه چون هنوز جزییات نهایی نشده، نیاز به استقامت و تدبیر مسئولین و وحدت و هم‌بستگی ملی (همین تجمعات) هستش. ▪️ترامپ میگه: ۱. میگه من میخواستم ایران رو بمباران کنم ولی چون توافق شد دیگه منصرف شدم! (غرور کاذبش!) ۲. اگه ایران تنگه رو کاملا ازاد کنه من بمب نمیریزم اونم صرفا برای ۲ هفته! میگه تعلیق کردم! یعنی صرفا یه آتش بس ۲ هفته ای! (دیگه نمیگه این ۲ هفته برا چیه! نمیگه برا مذاکره واسه تعیین جزییات توافقه!) ۲. میگه در ادامه میخایم یه صلح درازمدتی برسیم (یعنی آیا برسیم یا نرسیم!) ۳. ترامپ میگه حالا ایران یه طرح ۱۰ موردی رو گفته و میتونه (نه الزاما قبولش کرده! و اساسا هیچ اشاره ای به پذیرش کلیات نکات ۱۰ موردی ایران نمیکنه!) و میگه: میتونه این پیشنهاد ایران مبنای مذاکرات (یعنی همون دس فرمون قبلی، چرخه جنگ/اتش بس/مذاکره!) باشه. تازه برای این مذاکرات سقفی هم مشخص نشده چند هفته کجا چطور! (ولی طرف ایرانی میگه همین ۲ هفته اساسا برای نهایی کردن جزییاته) طبق گفته ترامپ آمریکا به ما صلح در آینده رو نسیه داده که اونم آیا به صلح برسیم یا نرسیم ولی ما همین اول کار، نقدی تنگه هرمز رو باز میکنیم براشون! (عیب بزرگ این توافق همینه!) 🔻جمع بندی: وقتی روایت دو طرف این توافق نامه رو بررسی کنیم میبینیم چقده ابهامات زیاده! متاسفانه تا به الان همواره ۳ بر ۰ در رسانه و نحوه اطلاع رسانی از ترامپ عقبیم! ترامپ روایت خودشو به همه دنیا حتی مردم ایران غالب میکنه! در حالی که بنظر میرسه یه چیز دیگه توافق کرده! چقد حیله گره! چیزی که من میفهمم توضیح شعام خیلی جامع تر و دقیق تر و نزدیک به واقعیته! سگ زرد بیخود سرو‌صدا میکنه. هرچند‌ بهتر بود بعد از دو هفته تا نهایی شدن جزییات و البته اجرایی شدن شروط ۱۰ گانه، تنگه‌هرمز بسته میموند. البته اونطوری بعید میدونم امریکا تن به توافق می داد! پ ن: البته اینکه آمریکا واقعا قائل به پذیرش این ۱۰ شرط بشه خیلی دور از ذهنه! اونم ترامپ حیله گر! قاعدتا چیزی که ما بعنوان یه شهروند می‌فهمیم ادامه دادن جنگ با اهرم تنگه هرمز درست تر بود ولیکن ما از میدان بی خبریم! از معادلات ومحاسبات جنگ بی اطلاعیم! بایستی به عزیزان میدان و رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم. 📝 مجید کاظمی
@khakihaa 4_5931728123610530724.mp3
زمان: حجم: 4.1M
آ سید مرتضی آوینی: ما وارث انبیاء هستیم ما از مرگ نمی ترسیم که مرگ ما شهادت است/ بیا و دیگر باره انسان ها را تماشا کن!اینان دریادلان صف شکنی هستند که دل شیطان را از رعب و وحشت میلرزاند/ بگذار آمریکا با مانورهای ستاره دریایی و جنگ ستارگان خوش باشد، دریادل این بچه هان، ستاره ها نور از ایمان این بچه مسجدی ها میگیرند.
فروش سنگین و خرید سنگین توسط نشانگر بسیار مهمی از چرخشِ تاریخی قدرت دنیا از غرب به شرق است. انباشت ‌و ثبات اقتصادی،زیربنایِ استراتژی هایِ سیاسی و نظامی است. دنیا خودشو برای یک شرایط سخت و تغییر جریان قدرت آماده می کنه،این انباشت طلا رو باید سوخت رسیدن به و تغییر قدرت دنیا دانست. 📝 مجید کاظمی
زوم کنین، نوک فلش داره به یه انسان اشاره میکنه😅👍🏻 ترکیبِ سبزیِ بهار، سفیدیِ زمستون و آبیِ آسمون👌🏻
کارده! نوعی گیاهِ خوراکی که معمولا مابین صخره ها می روید! پ ن: هدف من چیدنشون نبود، سندش همینکه بدون کیسه رفتم ولی جیبِ پر برگشتم😅
▪️ترس و لرز ما از مذاکره با امپریالیسم، ریشه در تجارب عینی و خوداگاهیِ جمعی ما دارد. ▪️از معاهده ترکمنچای تا پاریس، از معاهده گلستان تا آخال، عموما در موضعِ ضعف بودیم ولی در معاهده گنجه نادرشاه با شوروی، در موضع قدرت بودیم و متعاقبا مناطق اشغال شده رو به وطن برگرداندیم! نتایج مذاکره به وضع میدان نبرد بستگی داره! اگه دشمن در موضع ضعف و ما در موضع قدرت باشیم، انتظار گشایش در مذاکرات منطقی است. ▪️هرچند دشمن به اهدافش نرسید و ضربات سنگینی بهش زدیم، ولی هنوز اون‌ عدم تقارن قدرت و موضعِ قدت ما و ضعف دشمن نهادینه نشده، هنوز برای مذاکره زوده. بایستی دشمن از ادامه نبرد، قطع امید کرده باشه، که هنوز به غلبه نظامی امیدواره! اینو میشه از افرایش حضور نظامیش تو منطقه یا حمله به حزب الله فهمید. 📝 مجید کاظمی
ته ته باکلاسی، بی کلاسیه! ته ته پیچیدگی، سادگیه! ته ته زندگی، مرگه، مرگه آگاهانه! بهترین صدا، سکوته! بهترین رنگ، بی رنگیه! سختش نکنیم!
⭕️ یادداشت قابل توجه دکتر عبدالکریم سروش: 🔹جا دارد که رزمندگان خود را تحسین کنیم/ رنج‌های تاریخی به ما آموخته که چگونه از سرمایه‌های خودمان استفاده بهینه کنیم 🔹امیدواریم که کشور ما آینده خوشی در پی داشته باشد اگر جهان خواران و جهانداران بگذارند. نسیمی می‌وزد اما آیا این نسیم پایدار است یا دوباره با پیمان‌شکنی و بدعهدی پیمان‌شکنان باز خواهد ایستاد. 🔹 ما پیمان شکنی و بدعهدی از اینان کم ندیده‌ایم. همان که قرآن گفته که هیچ پیمانی را نگه نمی‌دارند بلکه عهود خود را می‌شکنند. 🔹 عهدشکنی از رذیل‌ترین رذائل اخلاقی است که متاسفانه در ناجوانمردان و خون آشامان بیشتر دیده می‌شود و ما هم از سوء‌بخت گرفتار این خون آشامان شده‌ایم از یک طرف آن رژیم کنعانی و از طرفی هم این رژیم آمریکایی. 🔹 جا دارد که ما رزمندگان خود را تحسین کنیم. امروز کوس پیروزی ایرانیان را همه جا بر بام جهان می‌نوازند و من بسیار خشنودم و مفتخرم که چنین وضعی در کشور ما پدید آمد و به حمدالله ایرانیان و زانوی تسلیم در نیامدند و دست بالا نکردند. بلکه سرفرازانه و سربلندانه در مقابل دشمن خونخوار ایستادند و نشان دادند که در مقام دفاع از مکتب خود و میهن خود جانانه فداکاری می‌کنند و خون‌فشانی می‌کنند و از دادن جان دریغ ندارند. 🔹آرزو می‌کنیم که حکومت ایران پس از این پیروزی جنگی سرمست از غرور بر نیاید. بلکه در مقابل مردم متواضع‌تر و فروتن‌تر شود و به قانون بهتر و بیشتر از گذشته گردن بنهد و عدالت را بهتر و بیشتر از گذشته حکم فرما کند و داد مظلومان را بستاند و ظالمان را به چوب دستی عدالت ادب کند و زندانیان سیاسی را آزاد کند و با مردم از در آشتی درآید و ناروایی‌ها و رسم‌هایی را که در گذشته بر مردم رفته است جبران کند و به عهد خویش با مردم وفادار باشد. و عدالت را که سر حلقه سیاست و اخلاق است پیش چشم بدارد. 🔹 مبادا با زبان زور با مردم سخن بگوید مبادا گمان کند که جایگاه الهی در میان مردم دارد. بلکه خود را یکی از این مردم بشمارد. از تخت سرمستی و غرور پایین بیاید با مردم همنشینی کند این مردم فداکار این مردم ستم دیده این مردم دردمند و مرهمی بر زخم‌های ان‌ها بگذارد. 🔹 ما امیدواریم که دوره سوم جمهوری اسلامی در ایران دوره‌ای باشد بسیار بهتر از دوران‌ های پیشین و ما روزهای روشن و سپیدی را در پیش رو داشته باشیم من بسیار امید می‌برم که چنین شود و از گذشته عبرت بگیریم درس بیاموزیم. عقلا بتوانند در امر سیاست کشور مشارکت کنند و با حسن تدبیرشان امور را سامان بدهند. پا به پای هم کشوری بسازیم که چشم دیگران را خیره کند و الگویی بشود هم برای تاریخ ما و هم برای جهانیان. 🔹 ما می‌توانیم ما مغزهای بسیار توانمند و توانایی داریم آدمیان با وجدانی داریم حتی رنج‌های تاریخی به ما آموخته است که چگونه از سرمایه‌های خودمان استفاده بهینه کنیم. به شرط اینکه فضایی باشد که این امکان رو فراهم کند. 🔹 حجم این دفاعیات نظامی که در ایران صورت می‌گیرد و این سلاح‌های پیشرفته‌ای که ساخته شده همه محصول مغزهای توانای دانشمندان کشور ماست بر آنها باید آفرین گفت. شهید دادند. کشته دادند و محرومیت کشیدند با همه این احوال این کشور را چنان تقویت کردند که در مقابل دشمنان بایستد و آنها را حیرت زده و خیره کند امیدواریم از این توانایی‌ها بهره‌برداری بهینه بشود. 🔹 جوانان ما کسانی که در خارج کشور کار می‌کنند و دانش می‌آموزند فرصت بیابند مجال بیابند و که بتوانند به کشور خودشان برگردند و با برگشتن‌ شان با لبخند متولیان روبرو شوند. مجال برای کار آنها باشد آزادی برای رفتار انها باشد برای دانش‌آموزی و دانش‌اندوزی باشد. دانشگاه‌های ما جزو معتبرترین دانشگاه‌های جهان به شمار بروند مغز پروردن نه فراری دادن مغزها کارشان باشد. آنگاه است که ما می‌توانیم به یک جامعه توانا و یک جامعه مدنی امید بورزیم و آن را محقق بسازیم انشالله که چنین خواهد بود.
آمریکا و اسرائیل رسیدن ته خط، یا ابرقدرتی ایرانو باید بپذیرن، یا که اینبار شدید تر (تعداد برخورد) سریع تر (چند روزه) سنگین تر (قدرت تخریب) وسیع تر (زیرساخت ها) کشنده تر (مراکز جمعیتی) عینی تر (زمینی) حمله کنن، که میکنن. پ ن: احتمالِ بالای استفاده از (شدیدتر، سریعتر، سنگینتر، وسیعتر، کشنده تر)
هدایت شده از «کافِ میم»
صهیونسیم تمام تلاششو میکنه که جنگ رو برسونه به خانِ آخر، خانِ ! با اکرانِ سینمایی که با بمب هسته ایِ آمریکا تو جنگ جهانی دوم رو سفیدشویی میکرد، میشد فهمید وقایع هسته ای پیش روی داریم ولی دور از ذهن بود که با این سرعت به واقعیت تبدیل بشه!
هر جایی هستی، همونجا رو مرکز عالم بدون! در واقع اگه هرکسی هرجایی و مشغول هرکاری که بایستی باشه، باشه؛ همه‌چیز همونطوری که باید باشه، میشه! 📝 مجید کاظمی