🔴 #نڪته:
🔻 امروز رهبر انقلاب دو جا از تعبیر عقلانیت استفاده کردند:
1⃣ یکی در نفی ترس مقابل دشمن
2⃣ نفی تندروی در عدالتخواهی
🔹 یکی در توجه به آرمانخواهی و دیگر توجه به واقع بینی
یکی نفی تفریط و دیگری افراط!
【 #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻اگر #سرخط_تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
#مهم
🔴 #امنیت_یا_عدالت| چرا حفظ نظام اوجب واجبات است؟
🔻 #زمانـه | چرا حفظ نظام اوجب واجبات است؟ یعنی در تزاحم واجبی چون نماز و حج و زکات حفظ نظام اوجب است. چرا؟ بالاتر از این چرا امام فرمودند حفظ نظام از حفظ جان امام زمان واجب تر است؟ مگر تجسم و حقیقت عدالت امام زمان نیست؟ چطور ممکن است در تزاحم این دو حفظ نظام اولی باشد؟
🔹 این مقدمه را داشته باشید. یک قدم جلوتر رویم. رهبر انقلاب امروز فرمودند امنیت نباشد، عدالت هم نیست. تکلیف برای برخی دوگانه های موهوم روشن شد. توجه کنیم که ما دوگانه امنیت و عدالت نداریم. دوگانه ولایت و عدالت هم نداریم. آنچه داریم نسبت است. مثلا نسبت امنیت با عدالت.
🔹 اما چرا فرمود امنیت مقدم است؟ توجه کنیم که عدالت، هدف است. مسیر و وسیله نیز در انحصار اسلام است. این اسلام است که ما را به عدالت می رساند واگرنه بقیه نحله ها و مشرب ها و مکاتب با هر سطح شعاری به توهمی از عدالت دست یافته اند. نمی از یمی.
اما....
🔹اما تحقق اسلام روی زمین تنها و تنها در سایه تشکیل حکومت است. حکومت نباشد اسلام در حد احکام فردی فراتر نخواهد رفت و در پستوخانه ها و نهایتا به خانقاه و مساجد محصور می شود. به همین جهت به تعبیر رهبری همه انبیا به دنبال تشکیل حکومت بودند و در این راه یا قدرت یافتند و یا خون دادند.
🔹 با این توضیح امنیت در حکومت مسیر رسیدن به عدالت است و اساسا تحقق عدالت با مقدمه امنیت است. ولایت هم همین است. مقصد ولایت، عدالت است. لذا تزاحمی نیست. ما با ولایت به عدالت می رسیم.
🔺 بازگردیم به مقدمه ابتدای متن. چرا حفظ نظام از حفظ جان امام زمان بالاتر است؟ احتمالا تا حدی روشن شده است. چون جان امام زمان نیز خرج اسلام شده و می شود و اسلام محقق نمی شود جز با تشکیل حکومت.
🔹 حکومت استقرارش به امنیت است و امنیت خاک راه عدالت.
🖌 #محسن_مهدیان
【 #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻اگر #سرخط_تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 برخورد توهین آمیز با ذکر شریف و با عظمت صلوات در مراسم خاکسپاری شجریان. 😓😥
🕷 خلایق را هرچه لایق
🦟 بعضی ها لیاقتشون همون صوت و کفه ، نه صلوات.
وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِندَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكَاءً وَتَصْدِيَةً فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ. (۳۵ ، انفال)
ﻭ ﻧﻤﺎﺯﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ [ﺧﺪﺍ] ﺟﺰ ﺳﻮﺕ ﻛﺸﻴﺪﻥ ﻭ ﻛﻒ ﺯﺩﻥ ﻧﺒﻮﺩ ﭘﺲ ﺑﻪ ﺳﺰﺍﻱ ﺁﻧﻜﻪ ﻛﻔﺮ ﻣﻲ ﻭﺭﺯﻳﺪﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻴﺪ
971.pdf
2.34M
🗞 هفتهنامه صبح صادق 🗞
📎 شماره 971
✔️از دولت کار و تلاش بخواهید
✔️شکنجه «نادر» با میخهای آمریکایی!
✔️پیام به هواداران مذاکره
✔️رویای بیتعبیر
✔️تحمیل صلح با حربه نفوذ
✔️کیاست در مقابله با ظالم
@ssweekly
☂️ خدایا به تو پناه می برم از ....
🤲 اَللَّهُمَّ اجْعَلْ
🌹 أَوَّلَ يَوْمِي هَذَا صَلاَحاً
🌹وَ أَوْسَطَهُ فَلاَحاً
🌹وَ آخِرَهُ نَجَاحاً .
🥀 وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ يَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ
🍂 وَ أَوْسَطُهُ جَزَعٌ
🍂 وَ آخِرُهُ وَجَعٌ.
🤲خداوندا :
🌷 ابتداي امروزم را خير و
صلاح
🌷و ميانه امروزم را رستگاري
🌷و پايانش را كاميابي قرار ده
🌲و به تو پناه مي آورم از روزي كه آغازش شيون
🍂 و ميانه اش بي تابي
🍂 و پايانش دردمندي است.
💐 قسمتی از دعای با عظمت روز دوشنبه
🆔 @gh_karimi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقتصاد_اسلامی
نظریهی "تعادل عمومی اقتصاد اسلامی" پروفسور درخشان
⬅️ برآیند بردارهای قدرت باید در جهت تحقق نظام ولایت باشد.
@Bineshmotahar_isf
روزهای بسیار سخت!
مهدی جمشیدی
[1]. در مقایسه با دهههای گذشته، در هیچ زمانی، ایناندازه مردم گرفتارِ «دشواریهای معیشتی» نبوده و «کلافه» و «رنجور» و «زخمی» نشده بودند. بخشِ بسیار وسیعی از مردم، مبتلا به «فقر» شدهاند و از گذرانِ «معیشتِ روزمرّه»اشان بازماندهاند.
[2]. ریشۀ اصلیِ همۀ مشکلاتِ کنونی، «نسخۀ غلطِ حسن روحانی» بود؛ اینکه «مذاکره با آمریکا»، تحریمها را برطرف خواهد کرد و اقتصادِ ما، شکوفا خواهد شد. این نسخۀ آغشته به تحریف، روزِ مردم را به شبِ تار تبدیل کرده است.
[3]. حسن روحانی، نه تاکنون گِرهی از کارِ فروبستۀ مردم گشوده، و نه پس از این و در فرصتِ اندکِ باقیمانده، کاری خواهد کرد. این دولت، «دولتِ بیعمل» است و جز «مذاکرۀ بُرد- بُرد» (!)، هنری ندارد و کاری «بلد» نیست! این دولت، ثابتترین متغیّرِ این معادله است!
[4]. ماههاست که جامعه در آستانۀ «انفجار» قرار گرفته است. «بهانهای»، «منفذی»، «جرقهای» ... کافی بود تا اتّفاقاتِ تلخی رقم بخورد. اگر هراس از ابتلای به کرونا در اثرِ حضور در تجمعات نبود، و اگر تلاشهای ترمیمی و اصلاحی از سوی قوّۀ قضائیّه و مجلسِ جدید و نیروهای مسلح و گروههای خودجوشِ مردمی نبود، شک نباید کرد که آتشهای مهیبی شعله میکشید.
[5]. وقوعِ انفجارِ اجتماعی، یک نقصِ دیگر نیز دارد و آن، فقدانِ کسی است پرچمِ مخالفتِ خیابابی و شورشگونه با حسن روحانی را در دست بگیرد و هوادرانِ خود را به صحنه بخواند. رقیبان و مخالفانِ روحانی، چنین جنس و سرشتی ندارند.
[6]. امّا آیا با وجودِ تداومِ این عناصر، میتوان با اطمینان گفت که در یک سالِ آینده، انفجار و شورش و آشوبِ اجتماعی رخ نخواهد داد؟! پاسخ، منفی است. فشارهای اقتصادیای که بر مردم وارد میشود، همچنان در حالِ «افزایش» بوده و «شیبِ صعودیِ تند»ی داشته است. بنابراین، نباید بعید دانست که در صورتِ ادامهیافتنِ این «فشارِ فرسایشی و عصبیکننده»، گروهها و بخشهایی از مردم را به خیابانها نکشاند.
[7]. آیا باید میانِ «تداومیافتنِ دولتِ روحانی» ازیکسو، و «رهاندنِ مردم از بحرانِ معیشتی»، یکی را انتخاب کرد؟! آیا باید در پیِ «کنارهگیریِ روحانی» بود؟! به نظرم، جامعه هنوز آن اندازه که باید، هزینۀ خطای بزرگِ «نشاندنِ روحانی بر کرسیِ ریاستجمهوری» را نپرداخته است. باید باز هم «مجال» داد تا روحانی، هرچهبیشتر، خویش را بنمایاند و هیچ «شک» و «شبهه»ای در ذهنِ مردم باقی نماند. روحانی باید تا روزِ پایانی، در قدرت باقی بماند تا فردا، دستاویز و توجیهی در اختیار نداشته باشد.
[8]. امروز آیتالله خامنهای، بیش از هر کسی، از وضع و حالِ معیشتیِ مردم، ناخشنود، و دلواپسِ فقیران و محتاجان است، امّا چه کند که جز اوامرِ تسکیندهنده و ملایمکنندۀ معیشتِ مردم نسبت به نهادهای تحتِ نظارتِ خویش، اهرم و ابزارِ دیگری در اختیار ندارد. این فعّالیّتها، علاجِ اصلی و قطعی نیستند، و همین مسأله، دلِ ایشان را میرنجاند. آب از جای دیگری گلآلود شده و همان نقطه را باید علاج کرد.
[9]. من هیچ دلیلی برای رد و انکارِ این فرض که شرایطِ معیشتیِ کنونی، بهصورتِ «ارادی» و «آگاهانه» طرّاحی شده است، در دست ندارم. شاید کسانی در داخل، میخواهند آیتالله خامنهای را دچارِ «استیصال» و «اضطرار» کنند تا در نهایت، مجوزِ «مذاکرۀ دوباره» را از ایشان بگیرند و در فرصتِ اندکِ باقیمانده، حیثیّتِ سیاسیِ خویش را بازیابند و مردم را دوباره گرفتارِ «وسوسۀ مذاکره» کنند! این هدف، آنچنان بزرگ و مهم است که هاشمیرفسنجانی از زمانِ امام خمینی، در پیِ مذاکره با آمریکا بود و میخواست این امر در آن دوره تحقّق یابد، که البتّه نیافت. اینک که روحانی تا این نقطه پیش آمده، اگر عقب بنشیند، تا سالیانِ سال، بابِ مذاکره با آمریکا مسدود خواهد و این برای جریانِ غربگرا و غیرانقلابی، بهمعنیِ شکستِ محض است.
[10]. من برای انقلاب در «کوتاهمدّت»، دغدغهمند و نگرانم! مسأله برای من، «اکنون» است . گویا زمانه، محملِ حوادثی است ...
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi