eitaa logo
✳️حافظان امنیت ✳️
1.4هزار دنبال‌کننده
67.8هزار عکس
10.4هزار ویدیو
172 فایل
مطالب شهدا و اخبار روز #خادم_امام_رضا #خادم_شهدا #راوی_برتر_جنگ #بختیاری جامونده از غافله #ایثار و #شهادت #جانباز_شیمیایی #فارغ_تحصیل_دانشگاه_شهدا #جزیره_مجنون #فعال #فرهنگی #اجتماعی #سیاسی https://eitaa.com/kakamartyr3
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 ۱۸ تیرماه ۱۳۵۹ - سالروز کشف كودتای نافرجام نوژه ⭕️ كودتای نافرجام نوژه یك حلقه از سلسله فعالیتهای دشمنان انقلاب جهت براندازی نظام اسلامی بود. در دی ماه 1358 هواداران شاپور بختیار سازمانی به نام «‌نقاب»‌ را تشكیل دادند كه هدف آن انجام كودتا بود. در طرحِ عملیات، پایگاه شهید نوژه در 60 كیلومتری همدان به عنوان كانون كودتا در نظر گرفته شد و قرار بود پس از تصرف پایگاه نوژه تیم‎های مختلف، مراكز حساس تهران را بمباران و اشغال كنند. بیت امام در جماران نخستین هدف و مركز ثقل عملیات كودتا بود به همین جهت بیشترین هواپیماها و مهمات سنگینی برای این هدف در نظر گرفته شده بود. 🔹اهداف تعیین شده برای تسخیر پس از بمباران های هوایی عبارت بودند: از صدا و سیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد نیروی زمینی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، ‌پادگان حر، پادگان قصر، پادگان جمشیدیه و زندان اوین. اما به خواست خدا این توطئه برنامه‌ریزی شده در صبح روزی كه قرار بود كودتا انجام گیرد توسط دو تن از اعضای كودتا افشا شد و ستاد خنثی سازی كودتا متشكل از واحدهای اطلاعات سپاه، گروه مهندسی و انجمن اسلامی نیروی هوایی، تعدادی از پرسنل مؤمن نیروی زمینی و تیپ نوهد به خنثی سازی این كودتا پرداختند. ▫️امام خمینی پس از پایان عملیات خنثی سازی كودتا در حسینیه جماران در طی سخنانی فرمودند: «می‌خواهند توطئه بكنند و آن هم این توطئه‌ای كه معلوم است كه اگر چنانچه موفق به كشفش هم نشده بودیم، مردم آن را خفه می‌كردند-... اگر این فانتوم‌ها هم بلند شده بود، اینها می‌خواستند چه بكنند، پدر اینها را در می‌آوردند مگر ملت، حالا دیگر نشسته كه یك فانتوم و دو فانتوم كاری انجام بدهد» (20تیرماه 1359)
🚩🚩 🚩 به یاد شهدای گردان مالک اشتر 🌴 عملیات پدافندی شهر مهران 🔸 مرداد و شهریور ۱۳۶۴ ▪️ رزمنده تک تیرانداز در قلاویزان مهران ▫️ گروهان شهید بهشتی 🌱 تولد ۱۰ تیر ۱۳۴۲ 🕊🕊 شهادت ۱۹ شهریور ۱۳۶۴ - بر اثر اصابت ترکش 💠 مزار شهید: بهشت زهرا (س) ، قطعه ۲۷ ، ردیف ۹۹ ، ش الف
🌷دوستان من، رفقای عزیز، آنهایی که در شهر ما و مخصوصاً در خیابان ما سکنی دارید، بدانید که برای چه کشته شدم و جنازه ام را اینطور کردند که شما مرا بالای دستتان قرار داده اید. بیائید بار آخر هم که شد کفن از صورتم بردارید و با هم وداع کنیم و امیدوارم که اگر چنانچه بدی و نافرمانی و بی ادبی از من سر زده است، مرا حلال کنید. 🌷برادرم کاظم طاهری و محمدعلی اسماعیلی، همه شما را به عنوان برادرم می شناسند، شب های جمعه یادتان نرود من چشم به راه هستم تا شما بیائید و همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه باشید و تو دهن این ضد انقلاب داخلی بزنید و اگر خدا خواست زنده برگشتم، با هم این کار را می کنیم. بر سر قبر من گریه نکنید. به محض شنیدن خبر شهادت نقل و نبات پخش کنید که خوشحالم می کنید. در مراسم ختم از ساده ترین غذا استفاده شود.
اگر خسته جانی بگو یاعلی اگر ناتوانی بگو یا علی اگر تن بیفتد میان بلا مترس از بلا و بگو یا علی
🌷آن زمان که به منزل میامد مدام تلفن همراهش زنگ می خورد و در حال رسیدگی به امورات روستای های اطراف و محل خدمتش بود. خودش را از کسی مضایقه نمی کرد همیشه به معنی واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله در خدمت مردم بود‌ 🌷مدتی از شهادت ایمان گذشت تکه ای کاغذ از ماشین وی پیدا کردم تازه متوجه شدم که او تعدادی کودک بی سرپرست را تحت پوشش خود گرفته و هرماه مبلغی را به آنها اختصاص میداد و برای تعدادی از کودکان روستا وسایل بازی تهیه می کرده و بین آنها پخش می نمود که تمامی این ماجرا ها را پس از شهادتش مشخص شد.
💠 وقتی لباس نظامی بر تن کردم! ⚪️خاطره رهبر از اولین حضور خود در جبهه👇 🎤 [ما به اتفاق شهید چمران] با هم رفتیم اهواز؛ اولِ رفتن ما به جبهه، به اتفاق رفتیم. توی تاریکی شب وارد اهواز شدیم. همه جا خاموش بود. دشمن در حدود یازده دوازده کیلومتری شهر اهواز مستقر بود. ایشان شصت هفتاد نفر هم همراه داشت که با خودش از تهران جمع کرده بود و آورده بود؛ اما من تنها بودم؛ همه با یک هواپیمای سی - ۱۳۰ رفته بودیم آنجا. به مجردی که رسیدیم و یک گزارش نظامی کوتاهی به ما دادند، ایشان گفت که همه آماده بشوید، لباس بپوشید تا برویم جبهه. ساعت شاید حدود نه و ده شب بود. همان جا بدون فوت وقت، برای کسانی که همراه ایشان بودند و لباس نظامی نداشتند، لباس سربازی آوردند و همان جا ؛ همه پوشیدند و رفتند. البته من به ایشان گفتم که من هم می شود بیایم؟ چون فکر نمی کردم بتوانم توی عرصه‌ی نبرد نظامی شرکت کنم. ایشان تشویق کرد و گفت بله، بله، شما هم می شود بیائید. که من هم همان جا لباسم را کندم و یک لباس نظامی پوشیدم و - البته کلاشینکف داشتم که برداشتم - و با اینها رفتیم. یعنی از همان ساعت اول شروع کرد؛ هیچ نمی گذاشت وقت فوت بشود. (نقل خاطره: دوم تیرماه ۱۳۸۹)
پرواز کرد و به آسمان رفت، با همین پوتین‌های کهنه! به همین سادگی ... پس‌از ۶سال حضور در جبهه‌های نبرد در حالی که مسرور از آزادی مهران و انجام فرمان امام بود، در ۱۱ تیر ۱۳۶۵ در سمت فرماندهی گردان «روح‌الله» از لشکر ۵ نصر در حین فتح ارتفاعاتِ قلاویزان مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به آسمانیان پیوست.
| 🗓 چهارشنبه ۲۱ تیر (۲۳ ذی‌الحجه) 📿 صد مرتبه «یا حَیُّ یا قَیّومْ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت به نماز علامه طباطبایی از زبان حجت‌الاسلام قرائتی
رهبر انقلاب: نسبت به تبلیغ نگرانم ▪️تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد امام‌خامنه‌ای: 🔹با اطلاعاتی که به من می‌رسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار می‌کنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمی‌شود. 🔹هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ دوم قرار دارد، مرتبه‌ اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ اول است.
کشف ۱۲۶ بسته حشیش از معده یک مسافر هواپیما! رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: 🔹ماموران پلیس به یکی از مسافران زن که قصد خروج از کشور داشت مشکوک و پس از بررسی دقیق و انجام معاینات پزشکی مشخص شد وی اقدام به بلع مواد مخدر در معده خود کرده است. 🔹این شخص به بیمارستان منتقل و پس از انجام اقدامات پزشکی نهایتاً ۱۲۶ بسته معادل هزار و ۷۴۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش از معده متهم خارج شد. 🔹متهم پیش از این نیز به جرم بلع و انباری مواد مخدر در معده خود توسط پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دستگیر شده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیروی زمینی سپاه کدام پهپادها را ساخته است؟ ▪️مروری بر روند شکل‌گیری یگان پهپادی نزسا 🔹فرمانده کل سپاه از ابراز خرسندی رهبر انقلاب از توان پهپادی نیروی زمینی سپاه خبر داد که در این گزارش مروری داریم بر فعالیت پهپادی این نیرو و پرنده‌هایی که تولید کرده است. 📝 گزارش تسنیم را اینجا (https://tn.ai/2924563) بخوانید
«توماج صالحی» به ۶ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد رئیس دادگستری اصفهان: 🔹برای توماج صالحی از تعداد ۸ عنوان اتهامی، دو مورد حکم برائت صادر شد و در شش عنوان دیگر، دادگاه وفق قانون تعیین مجازات کرده است. 🔹صالحی به‌خاطر ۶ اتهام در مجموع به ۱۸ سال و ۳ ماه حبس، پرداخت ۲۳ میلیون تومان جریمۀ نقدی و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است. 🔹البته بیشترین مدت محکومیت به‌اضافه یک‌چهارم برای او قابل اجراست؛ یعنی ۶ سال و ۳ ماه حبس. 🔹او در سال ۱۴۰۰ هم به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود که این ۶ ماه هم به محکومیتش اضافه خواهد شد. 🔹مجازات‌های تکمیلی صالحی هم ۲ سال ممنوع‌الخروجی، ۲ سال ممنوع‌الفعالیت‌بودن در حوزه موسیقی و حضور در دوره‌های مهارت زندگی است.
دستگیری یک عضو گروهک «جیش الظلم» پیش از اقدام تروریستی ▪️اختصاصی تسنیم 🔹در پی اقدامات شبانه‌روزی پاسداران‌‌ گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان در شناسایی، رهگیری و ضربه به گروهک تروریستی جیش الظلم و با اشراف اطلاعاتی و‌ اجرای سناریوهای سایبری و عملیاتی، یکی از عناصر آموزش دیده گروهک پیش از انجام هرگونه اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر یکی از عناصر گروهک «جیش الظلم» 🔹یکی از عناصر آموزش دیده گروهک تروریستی «جیش الظلم» با اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد.
🌷پدر و مادرم ! من به میل خود به خدمت سربازی آمده و هیچ زوری پشت سر من نبود ، به خدمت آمدم تا دین خود را به اسلام و کشور اسلامی اَدا کنم و برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود که به خدمت آمدم پس من از هیچ چیز و هیچ کس ناراحتی نداشتم فقط هدفم خدمت به اسلام و جمهوری اسلامی و عشق به شهادت در راه خدا بود که به خدمت سربازی آمدم . پس شما هم از دست کسی ناراحت نباشید و پشیمان نباشید که فرزندتان را به راه خدا فرستاده اید . من هم هرگز پشیمان نبودم . امیدوارم خداوند بزرگ این خدمت کمی را که از دستمان بر می آید قبول کند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قطعه فیلم رو برای اولین بار تقدیم میکنم که تا به حال پخش نشده. و تاکید می‌کنم، مردم کشور تا زمانیکه شهید کاوه رو نشناخته اند، یعنی ارزش های اسلام و معنویات و اخلاق یک انقلابی اصیل رو درک نکرده اند‌. شهید کاوه که در رزم و جهاد پیشگام بود و حسینی و در ورع و تقوی مرامی علوی داشت و در احکام از مکتب قال باقر و صادق علیهم السلام الگو پذیر بود و در خلق و مرام پیرو مکتب رضوی و منتظر واقعی قائم آل محمد عج محمود‌کاوه سفیرآستان امام رضا(ع)
🔸️کشتار فجیع مدافعان حجاب! 🔻 ۲۱ تیر سالروز حمله خونین رضاخان به مسجد گوهرشاد مشهد در سال ۱۳۱۴ است که مردم و علما علیه کشف حجاب و اجباری کردن کلاه شاپو دراین مسجد تحصن کرده بودند 🗓 ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب ِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا