eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 2⃣ دوم حجت الاسلام و المسلمین : 🔰، افق امید و احساس‌های خوب نسبت به زندگی است افق امید، خوشبینی و احساس‌های خوب نسبت به زندگی و فردا است و معمولا انقلابی را این گونه مشاهده می‌کنید، حال این که معمولا عکس‌هایی از شهادت افراد انقلابی را نشان می‌دهند، اما آن گوشه‌ای از زندگی باشکوه افراد انقلابی است، اما انقلابی را با صرف آن نباید تعریف کرد. همین‌طور ، افق کرامت انسان، انتظار انسان کامل که از یک شعور بلندی تغذیه می‌کند و اساسا اعتقاد به ظرفیتی در حد بی‌نهایت برای انسان داشتن و انسان کامل را یک واقعیت تحقق یافته‌ای دانستن، ناظر، نگران، دعاگوی جامعه بشری دانستن و انتظار او را کشیدن، خیلی شعور سنگین، غلیظ و متراکمی است. ، چنین افقی است، توجه به اقتدارات بی‌نهایت بشری است، این افق از افق سخنانی از جنس فردا، پاسخ به خلأهای انسان و نسخه درمان دردهای بشری است، همچنین افق نگاه‌‌های جهانی است، نه صرفا ایرانی، نگاه‌های مهربان و دوری از عنانیت و فردگرایی، باید تأکید کرد که افق انقلاب، افق مردم‌گرایی و در عین حال شایسته‌گرایی، نخبه گرایی، عقلانیت سنجیده، طبیعی و جامعه نگر است، در این افق، اندیشیدن افتخار، انجام وظیفه و استفاده از عمر و برای بشر بسیار پرثمر است. اگر جلسه بحث را در این افق کشیده، پس بحث به حاشیه حیات بشری کشیده نشده است، به این نکته باید توجه داشت و آن را تبدیل به فرهنگ کرد، ما در حاشیه حیات بشری صحبت نمی‌کنیم، بلکه وسط چاره سازی و چاره اندیشی برای حیات بشر قرار داشته و در باب انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم. عنوان این جلسه "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی" قرار داده شده و ظاهرا مجالی برای دنبال کردن این دو دغدغه فراهم کرده است؛ نخست معنای کلام و معنویت انقلابی و تعریف این دو است، نکته دیگر هم بررسی اتصال یا انفصال یا ارتباط این دو با هم است. اما کلام اسلامی، در باب تعریف کلام مقداری تنوع آراء و اختلاف نظر وجود دارد و شاید بتوان گفت که هرکسی مقصودی را پسندیده و از آن زاویه کلام را تعریف کرده است، بنابراین مقداری باید رسیدگی کرد و چه بسا مجبور به انتخاب تعریفی باشیم، چرا که شاید نتوان به وفاق در این زمینه دست پیدا کرد. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
💠چرا انقلاب کردیم: 6⃣برقراری عدالت #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگاهی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای تقدیم می شود: 6⃣ نشانی از ائمه معصومین علیهم السلام بنگرید که علیه‌السلام چه کرد و قدّس‌سرّه چه می‌کند و آیا شما راه امامان معصوم علیهم‌السلام را در غیر قدّس‌سرّه نشان دارید؟ اگر چنین است ما را هم باخبر کنید! صفحه۱۰۷ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 3⃣ سوم حجت الاسلام و المسلمین : 🔰تعاریف متنوع کلام و رسالت آن کلام، دانشی است که عقاید اسلامی را معرفی و به تبیین، توجیه و دفاع از آن می‌پردازد، این یکی از تعاریف پرتکرار و نسبتا خوب از کلام است، اما به جهتی بحث را به سمت دیگری نیز بکشانیم و کلام را این گونه تعریف کنیم؛ دانشی که به تغذیه عمومی اندیشه اسلامی می‌اندیشد و طعامی برای مسلمان بودن، و مسلمان ماندن و تفکر دینی داشتن فراهم می‌کند. اگر دانشی به نام کلام این مأموریت و رسالت را عهده دار نشود، ما دچار خسارت می‌شویم، کما این که در موقفی به نام کلام چند خسارت را پذیرفته‌ایم. تعریفی هم از شهید مطهری در باب علم کلام وجود دارد؛ علم کلام علمی است که درباره عقاید اسلامی یعنی آن چه از نظر اسلام باید به آن معتقد بود و ایمان داشت، بحث می‌کند، به این نحو که آنها را توضیح داده و درباره آنها استدلال و از آن‌ها دفاع می‌کند. عقاید در این تعریف وجود دارد و خیلی هم خوب است که کلام را با عقاید تعریف کنیم، اگر ما عقاید را به رسالت دفاع پیوند زنیم، انگار وظیفه برآوردن و دریافت این عقاید به عهده دانش‌‌های دیگری است و کلام عهده دار دفاع فاخر و پیروزمند از این عقاید است، احتمالا کلام را باید این گونه تصور کنیم که در مرز و قلمرو فکر دینی و برون دینی ایستاده و با زبان برون دینی از عقاید اسلامی دفاع می‌کند. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای تقدیم می شود: 7⃣بلندای معرفتی امام خمینی ره بی‌شک حضرت قدّس‌سرّه شهره‌ی آفاق است و شهرت جهانی او معلول است، که باید آن را در جست‌وجو کرد، چون انسان به اندازه‌ی اوست. باید دید او چقدر فهمید که چنین اوج گرفت. صفحه۱۲۵ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم 2⃣2⃣ بیست و دوم 🔰تأملی در مختصات ()/ پنجم ✅ ✅ ◀️ یک معضل بزرگ: عدم پشتیبانی دانش‌های موجود از نهضت اسلامی امام 👈با توجه به این واقعیت مهم لازم بود از انواع و اصناف پشتیبانی‌ها برای توفیق این نهضت مدد گرفته شود و در این میان نقش دانش برای پیشبرد و پیروزی نهضت اختصاصی و جدی است. 👈اما نه فقه مصطلح و نه فلسفه و اخلاق مصطلح برای اداره‌ی انقلاب کافی نبودند و نیستند. زمانی که امام خمینی رحمه‌الله علیه قیام کرد هرچند که کاملاً متکی به این دانش‌ها بود و خود او می‌فرمود: زیر سایه‌ی فقه مبارزه کنید؛ ولی این دانش‌ها مسیری را که باید در پیش می‌گرفت برای او روشن نکرده بودند. 👈 البته امام با هدایت عقاید، فکر، فقه و اخلاق اسلامی می‌فهمید که بر اساس بنیان‌های نظری خیلی روشن و البته عمیق، وظیفه این است که در برابر طاغوت باید بایستیم. ❓❓❓ ولی سؤال‌های بسیاری بدون جواب می‌ماند. 💠 مثال‌هایی از پاسخ‌های امام که دانش‌های موجود پشتیبانی نکرده بود 1⃣ ایران باید مبدأ انقلاب باشد. ⏪یکی از مقامات آمریکایی بود می‌گفت ما به شما هیچ‌چیز نمی‌توانیم بدهیم، گفته بود چطور؟ گفته بود که ما سلاح‌های پیشرفته‌ ما را عرب‌ها بخواهند به آن‌ها می‌دهیم اما هر چه به شما بدهیم دل‌وروده‌اش را درمی‌آورید بیرون یکی مثل آن درست می‌کنید، این‌ عرب‌ها اصلاً سر درنمی‌آورند، ما خیالمان تخت است، اصلاً جرئت نمی‌کنند یک‌دانه سیم قیچی کنند، اما به شما بدهیم می‌افتید شیرجه می‌زنید در این صنعت و در این فنّاوری می‌روید و آخرش را درمی‌آورید و یکی مثل آن درست می‌کنید. به خاطر این، ما از شما خیلی می‌ترسیم، مراقب هستیم هیچ‌چیز به دست شما نرسد. ⏪یکی از چیزهایی که ما احتیاج داریم، ایران‌شناسی است. البته بیش از ایران‌شناسی، اصلاً قوم‌شناسی است. 2⃣ انقلاب بدون جنگ مسلحانه باید صورت بگیرد ⏪ این تصمیم یک تصمیم استراتژیک بود؛ ما کلاً در انقلاب و جنگ سرهم دویست و سی هزار نفر کشته داده‌ایم، این به خاطر راهبرد درست حضرت امام بود. 3⃣ انقلاب با زیرسازی فرهنگی آغاز ‌شود ⏪ خود حضرت امام خیلی کارکرده است، خیلی کار تربیتی کرده است، یک شبکه‌ی شاگردان پدید آورد، بعد قیام کرد. حتی خدا هم کمک کرد. بعضی کارها را نگذاشت امام در آن‌ها موفق بشود، امام دیگر نتوانست هیچ کاری بکند نشست شاگرد تربیت کرد. 4⃣ انقلاب باکار سیاسی جدی و حاد همراه باشد. 5⃣ درگیری در اندازه‌های درافتادن با خود امریکا به‌عنوان رأس نظام سلطه بسته شود. 6⃣ ما در این درگیری نه به شرق متکی باشیم نه غرب 7⃣ آمریکا را شیطان بزرگ بخوانیم و پس از پیروزی در عین اقتدار، اعتمادبه‌نفس و عزت کم‌نظیر تاریخی، رابطه‌ی ایران و آمریکا را رابطه‌ی گرگ‌ومیش بخوانیم. 8⃣ درعین‌حال باور خود با جامعه را این تنظیم کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند،. 9⃣ بدون هیچ ملاحظه‌ای از محو اسرائیل که اکنون یکی از کشورهای رسمی دنیا است سخن برانیم. 🔟 مردم را در این حرکت توفنده نه‌تنها ولی‌نعمت بلکه در مرتبت رهبری نهضت ببینیم. 1⃣1⃣ برای زنان نقشی تا حد پیش تازان اصلی نهضت در نظر بگیریم و حضور آن‌ها را مایه‌ی حضور مردان و عامل سلامت نهضت بدانیم. 2⃣1⃣ و صدها قید و ضابطه دیگر... . ⏪ که مشخصاً هیچ‌دانشی در دل خود نداشت و حتی به‌وضوح پشتیبانی و تعیین نمی‌کرد. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
💠چرا انقلاب کردیم: 8⃣ایجاد زندگی آبرومند #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگاهی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای تقدیم می شود: 8⃣امام خمینی بسان یک جبل راسخ وجودی حساب قدّس‌سرّه از دیگران جداست. هر حادثه‌ای که پیش می‌آمد، بسیاری از افراد می‌لرزیدند: بعد از واقعه‌ی مدرسه‌ی بسیاری از مراجع هراسناک شدند و گفتند فعلاً زمان تقیّه است؛ ولی حضرت امام راحل قدّس‌سرّه قلم به دست گرفته و فرمود: «الیوم تقیّه حرام است، و لو بَلَغَ ما بَلَغَ». صفحه۲۱۰ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اعجاز انقلاب اسلامی 💠گفتاری از استاد انقلاب اسلامی بر آمده از شخصیت شیعه تحت تربیت چندین دهه بوده است، چند سده شیعه ایرانی تحت تربیت بوده است، توضیحاتی دارم که آن رفتار منضبطی که از شیعه ایرانی صادر شد این رفتار آشوب نبود؛ خیلی ها آشوب قرائت کردند، برخی جامعه شناس ها این را آشوب قرائت کردند، درحالی که رفتار ایران اسلامی خیلی منضبط بود، نمی دانم این ها متوجه نمی شوند، یا این که متوجه می شوند و تعمد دارند که اینگونه تقریر بکنند. حالا برخی نکته ها را می بینند می گویند یک آشوب بود! درحالیکه اینگونه نبود واقعا یک انقلاب بود. این انقلاب را با آن پایه از انضباط، ما خرابکاری های اقتصادی تقریبا نداشتیم، ما بکش بکش های بی خودی نداشتیم که مردم همینطور بروند این و آن را بکشند و ... خیلی مرتب و منظم سریع مردم انضباط پذیرفتند، سریع دولت موقت، آن شخص دیگر نخست وزیر است، مردم کاملا پذیرفتند، بعد دیگر مثل نخست وزیر با او برخورد کردند، مردم به رفراندوم دعوت شدند، همه در رفراندوم شرکت کردند، اینطوری نبود که همینطور برویم!! مردم پذیرفتند که باشد رأی می دهیم، این ها رفتار های تمدنی است، خیلی رفتار های منضبطی است؛ برخی تحلیل های جامعه شناس ها را می خوانم نمی دانم چرا این ها نمی فهمند، یا مطالعه نمی کنند انقلاب ها را؟ رسما میلیون میلیون می کشتند بعد از آن چیزی که اسمش انقلاب بود و در رمان های شان کاملا متجلی است. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه‌ی ملت ایران 🔹امام خمینی(ره): هیچ کشوری تا کنون در مقابل تمام قدرتها نایستاده است و هیچ کشوری به اندازه‌ #ایران موردظلم واقع نشده‌است. در عین حال چون ملت برای خدا و برای استقرار احکام #اسلام قیام کرده است، در مقابل همه ایستاده است و به پیش رفته است. ✌ و هیچ انقلابی در دنیا مثل این #انقلاب نبوده است که با ضایعات کم، پیروزیهای چشمگیر به دست آورده باشد. با مشت گره کرده ایستادید و یک رژیم #شاهنشاهی را شکست دادید و در زباله‌دان‌های تاریخ ریختید. این اعجاز بزرگی است که خدای تبارک و تعالی به دست شما #ملت_شریف_ایران ایجاد کرد. #چهل_سال_سازندگی #چهل_سالگی_انقلاب
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله سنگین نمی‌شد اینهمه خواب ستمگران گر می‌شد از شکستن دلها صدا بلند... آه و صد آه............ در شب انقلاب مستضعفان، مستضعفان و مظلومان یمن ار از دعای خود فراموش نکنیم... https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🏴 🔹رهبرانقلاب: الله اكبر ملت ايران لحن و نواى خاصى دارد. چون الله اكبر پيغمبر است، الله اكبر بت شكن است، چون به معناى ناچيز و بى‌مقدار داشتن بتهاى زور و زر است، چون به معناى رشادت و شجاعت يك ملّت در مقابل استكبار جهانى است. 🔹شما امروز وقتی با انقلاب بیعت می‌کنید و بیعت‌تان را تازه می‌کنید و تجدید می‌کنید، با پیغمبر بیعت کردید. آن کسی که امروز با امام خمینی رحمةالله‌علیه بیعت می‌کند، با پیغمبر بیعت کرده [است]. وقتی شما خط انقلابیِ امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید مندرس شود، نمی‌گذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع، با پیغمبر بیعت کردید. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای تقدیم می شود: 8⃣امامی به وسعت یک امت تنها و به تنهایی یک - «إن ابراهیم کان أمة» - خودش تنها یک امّت بود؛ با شکوه تنهایی یک تک‌درخت، در یک کویر لَم‌یَزرَع که بر توفان‌ها و شن‌ها و آفتاب‌های داغ و سوزان و تشنگی‌ها و بی‌آبی‌ها پیروز می‌شود و فضا را سرسبز و معطّر می‌کند، ایستاد. ۶۳_۰۹_۰۳. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهاد های بین المللی تسلیحات نظام سلطه علیه مستضعفان جهان و خاصه امت ایران https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/199 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/299 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( 1) 🔘انقلاب اسلامی ـ در نگاه معماران عالی‌قدر آن ـ مقاصد بلندی را در زندگی بشری هدف گرفته است و همواره خود را با این مقاصد و دسته‌ای ارزشهای فطری معرفی می‌کند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی خود را خویشاوند هر عنصری که برآورنده این بلندیها باشد می‌بیند. آزاداندیشی نه تنها تداعی‌گر نوعی نشاط و جنب و جوش، بلکه القاکنندۀ نوعی بلندنظری، حصارشکنی، تعالی‌خواهی و دشمنی با اصناف رکود است. 🔘آزاداندیشی هم‌آوا و هم‌داستان با گرایشات متعالی و خیال‌انگیز فطری و در شمار عناصری است که با جوهرۀ انقلاب مسانخت کامل دارد و از آنجا که معبر انحصاری تأمین رشدها و بالندگیهای اجتماعی و علمی است، نسبتی کاملاً صمیمی و ضروری با حقیقت انقلاب اسلامی گرفته است. اما در یک نگاه ارزشی و شبه حقوقی نیز، آزاداندیشی هم یکی از شعارهای انقلاب بود و هم در شمار وعده‌های آن به مردم برخاسته و انقلابی ایران. 🔴«در جامعهاى كه ما به فكر استقرار آن هستيم، ماركسيستها در بيان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زيرا ما اطمينان داريم كه اسلام دربردارنده پاسخ به نيازهاى مردم است. ايمان و اعتقاد ما قادر است كه با ايدئولوژى آنها مقابله كند. در فلسفه اسلامى از همان ابتدا مسأله كسانى مطرح شده است كه وجود خدا را انكار مىكردهاند. ما هيچ گاه آزادى آنها را سلب نكرده و به آنها لطمه وارد نياوردهايم. هر كس آزاد است كه اظهار عقيده كند و براى توطئه كردن آزاد نيست.»(صحيفه امام، ج3، ص371) 🔴« تفكر بايد آزاد باشد. هر مكتبى كه به ايدئولوژى خودش ايمان و اعتماد دارد ناچار طرفدار آزادى انديشه و تفكر است. هر مكتبى كه ايمان و اعتمادى به خود ندارد جلو آزادى انديشه و تفكر را مىگيرد، مىخواهد مردم را در يك محدوده خاصى نگه دارد و نگذارد كه تفكر كنند يا فكر خود را ابراز كنند.»(مجموعه آثار شهيد مطهري، ج24، ص123) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 4⃣ چهارم حجت الاسلام و المسلمین : 🔰زبان علم کلام، عمومی و فراتخصصی است طبیعتا زبان این دانش، زبان عمومی و فراتخصصی خواهد بود، زیرا با زبان تخصصی، فقط در میان صاحبان تخصص می‌توان حوار، گفت‌وگو و رفت و آمد نظری درست کرد، اگر از آن فضا خارج شوید، دیگر زبان تخصصی کارآمدی ندارد، اما اگر صحبت از دفاع است، گویی که شما در فضای تخصصی نیستید، همه این گفته‌ها با ابهام‌هایی روبرو است که نیازمند وقتی درخور برای کاویدن و جمع بندی این مباحث است. حال سؤالی وجود دارد که صرفا عقاید توصیفی مد نظر است، یا عقاید ارزشی و الزامی هم مورد نظر است؟ تلقی ما معمولا این گونه است که کلام عهده دار تبیین عقاید توصیفی ما به صورت عقلی، نقلی و دفاع از آنها است، اما به عنوان مثال، مسأله حجاب یک رساله کلامی نیست و به توصیف جهان هستی نمی‌پردازد، بلکه یک باور پر ارزش و حساس مربوط به حیات طیبه اسلامی را گرفته و بحث کرده و به هر طرف که لازم بوده و توانسته، چرخیده و سعی در دفاع از آن داشته است. همین‌طور بسیاری از آثار شهید مطهری و بزرگان ما، کلام هستند و عقاید ما را بیش از دایره عقاید توصیفی، عقاید ارزشی و الزامی را هم به بحث گذاشته است. یکی از ابهام‌ها این است که زبان حتما علمی یا عمومی باشد، همان‌طور که پاسخ این ابهام داده شد، نیازی نیست که این جا زبان علمی باشد، اگر عقاید بخواهد با رسالت خود تعریف شود، نیازی به زبان علمی وجود ندارد، اما هر دو زبان درون دینی و برون دینی را شامل می‌شود. اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم، این نکته مهمی است که کلام باید پشتیبان هویت و حیات اسلامی تعریف کنیم، این تأثیر جدی روی تعریف کلام دارد، اگر این مأموریت را بر این دانش قرار دهیم، تأثیر بسزایی در انتخاب موضوع، روش‌ها و گستره مباحث ایفا می‌کند. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
📢 #گام_دوم_انقلاب 🔺️ تا ساعتی دیگر از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر خواهد شد: 📝 بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان. 💻 @Khamenei_ir
📢 بیانیه خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔴 نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد: 🔶 جمهوری اسلامی ویژگی‌هایی دارد از جمله: 1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است. 2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد. 3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. 4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست. 5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. 6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. 7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است 📚 درس‌هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند: ✊🏻 همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب. ✌🏻 هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما جمهوری اسلامی گام‌های بزرگی را طی کرد. 🌱 ثمرات و نتایج گام اول انقلاب: 1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها. 2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی. 3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید. 4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. 5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. 6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. 7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان. 🔆 ماموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب: 1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است... ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. 2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق و به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی 3️⃣ اقتصاد: مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت سیاستهای اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. 4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمندِ حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست. 5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است. 6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. 7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. 📝 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
🌟 پرورش نهال امید؛ جهاد نخست جوانان 🔻 رهبرانقلاب، در بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان: پیش از همه چیز، نخستین توصیه‌ی من #امید و #نگاه_خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت...شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. 📝 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
🌟 آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی؛ آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است 🔻 رهبرانقلاب، در بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان: ♥️ عزیزان! دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. 📝 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 5⃣ پنجم حجت الاسلام و المسلمین : 🔰کلام پشتیبان هویت و حیات اسلامی است کلام پشتیبان هویت و حیات اسلامی است، از همین جا است که به ساحت کلام انقلابی ورود پیدا می‌کنیم، هدف کلام ارائه یک تفکر دینی است، نه از این عقیده یا عقیده ای دیگر دفاع کردن، به این نکته نیز باید توجه شود، [این عبارت، یک عبارت ساده نیست]. در مباحثات انسان شناختی اسلامی گفته می‌شود که جوهره انسانیت و سعادت فردی و اجتماعی وابسته به عزم است،عزم از اندیشه تغذیه می‌کند، عزم‌های پایدار از اندیشه‌های پاسخ‌گو و غنی تغذیه می‌کنند، به همین جهت کلام باید طعام فکری تهیه کند، چراکه این عزم که حیات بشر را شخم می‌زند، تغذیه شود، یعنی کلام را تغذیه در نظر بگیریم، موقعی که می‌خواهند کلام را تعریف کنند، سریع دفاع می‌گویند، بعد هم تصور ما این است که هر جا کسی با ما در حال جنگ بوده یا به تردید افتاده است، کلام را بفرستیم که قضیه را آرام کند، در حالی که این گونه نیست، بلکه کلام طعام است و اساسا رسالت کلام آماده کردن تغذیه و ارائه اندیشه است. کلام ابتدا باید به نیازهای نظری درون دینی پاسخ دهد و به هیچ وجه نمی‌پسندم که تعریف و توضیح رسالت و مأموریت برای کلام را از نقطه دیگری شروع کنیم، حتی با انتخاب عنوان خوب و ارزشمند دفاع، دفاع چیز خوبی است، اما وقتی کلام را این گونه تعریف ‌کنیم، اموری در جامعه اسلامی گم می‌شود، علمی که عهده‌دار تأمین اندیشه یک تفکر منسجم و پیشتاز اسلامی است، گم شده و معلوم نمی‌شود که کدام دانش است. باید یک تفکر ارائه کند، از طرفی گفته می‌شود که اخلاق روی قواعد اخلاقی کار می‌کند و آن هم به هنجاری و کاربردی تقسیم می‌شود و قسمت کاربردی آن هم هزار تکه است، از طرف دیگر هم فقه می‌آید که تکلیف آن هم روشن است و انواع تخصص‌ها در فقه وجود دارد،بالاخره کدام دانش عهده‌دار ارائه اندیشه اسلامی است، به نظر به لحاظ سوابق تاریخی، کلام عهده‌دار این امر است، بعد از این باید به دفاع از عقاید در مرز قلمرو دین و بیرون از این قلمرو بپردازیم. حال با این گرایشی که در این تعریف از کلام نشان داده شد، کلام را در سه چهره یا چهار ساخت می‌توان رؤیت کرد. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .