📸لوح| بالاتر از ایثار جان
🔹حضرت آیتالله خامنهای: اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. حضرت ابراهیم علیهالسلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴🔴#رسالت_گفتمان_سازی🔵🔵
✅ 👈#وحدت_نیروهای_انقلابی👉✅
2️⃣ #پرسش_و_پاسخ
✅ نسبت ما و مسئولین در فرآیند #گفتمان_سازی
👈 سؤال: این گفتمانسازی چطور قرار است بهکل بدنهی اصولگرایی برسد که ما دیگر شاهد این همه تشتت در بین نیروهای انقلابی نباشیم؟
👈 پاسخ استاد: اینها داخل بحث است؛ یک نکتهی خیلی سادهای در ذهن من است و آنهم اینکه آن اتفاقهای مهمی که در نظرمان هست موقعی میافتد که خود من از سرگردانی بیرون بیایم، فکر نکنید مشکل آن بیرون است، نه، مشکل در خود ما است؛ یعنی ما اگر سمتوسو پیدا بکنیم اصلاً تلقیتان این نباشد که اتفاق کوچکی افتاده است. معمولاً انسانها موقفشان سرگردانی است، اگر یک تیم پیدا بشود که دربارهی یک نکتهای عازم باشند و تغییر ندهند دائماً هم آن را تقویتش بکنند، در 360 درجه یک ویرایش میزنند؛ اگر هم حواسشان باشد و جزء وظایفشان بدانند که این محیط را هم تحت تأثیر قرار بدهند، آن موقع دیگر حتماً تحت تأثیر قرار میدهند.
👈 من فکر میکنم اولین حادثهی مهمی که باید بیفتد این است که یک جمع مستعد حزب الهی مسئولیتها و وظائف خودش را بفهمد خوب توجیه بشود، نه در حد دو سه جمله گلایهای که ما معمولاً داریم اینها به درد نمیخورد، اگر ما نسبت بهضرورتها و مخاطرات و راههای برونرفت توجیه بشویم مطمئن باشید روی خیلیها میشود اثر گذاشت. شما باید یک جریانی را راه بیندازید و بروید به داد مردم و به داد این انقلاب برسید؛
👈 اصلاً شاید این آدمها را باید گذاشت کنار و اصلاً شاید اگر تجربه کرده باشید عِین اتلاف وقت است که شما بروید با این آدم حرف بزنید، آدمی که لابهلای اطلاعات فراوان به سرگردانی رسیده است!
👈 آنهایی که مستعدتر هستند آنها را میرویم سراغشان و با آنها و چندلایهای که شکل میگیرد یک جریانی راه میافتد آن آدمهایی که معمولاً دیر میآیند آنها هم میآیند ازاینجهت من به نظرم خیلی جای نگرانی نیست این حرکت را باید رقم زد خیلی چیزها را هم ما دربارهی محیط اصلاً خبر نداریم، نمیدانیم اگر تعامل کنیم تازه متوجه میشویم نمیدانستیم؛ محیط بسیار مستعد است
✔️ تأسیس #پایگاه_شناخت
👈 یکی از استفادههایی که از این آشناییهایی که الآن باهم پیدا کردیم می شود کرد و حرفش را هم زدیم؛ ایجاد یک پایگاه شناخت است که آهستهآهسته برود به سمت یک پاتوق و همینطوری میتواند غنیسازی بشود، این را دیگر همه باید تلاش کنیم؛ ولی من اصرارم به این است که همهچیز دست خود طلبهها باشد.
👈 ما باید بصیرتهایی که از این جنس و از جنسهای دیگر هر جای کشور پدید آمده است هر طوری که مفیدتر است بکشیم در جمع خودمان بیاوریم. ان شاء الله اگر خود دوستان بسمالله بگویند و بیایند وسط میتوانند تدبیر بکنند و آهستهآهسته یک جمع فرهیخته و آگاه و مسئول و متعهد و دردمند شکل میگیرد که اول برکاتش به حوزه میرسد و بعد هم به بیرون حوزه.
✅ آیا طرحی برای این جمع وجود دارد؟
👈 سؤال: در ذهن شما طرحی برای این جمع هست؟ یا حالا کسی را میشناسید که در ذهنش اینطور طرحی را ریخته باشد؟
👈 پاسخ استاد: ببیند ایدههای خرد و ایدههای کلان متعددی در ذهن بنده هست؛ منتها خود این قضیه هم یک ایده است، من موقعی که به آن نگاه میکنم میبینم که ورود به این صحنه یک حدیاش متوجه بنده است؛ مثلاً ورود در یک دستهای از این نوع چارهاندیشیها معلوم نیست وظیفهی بنده باشد حتی شاید هم تجربه داشته باشید حتی اگر من بیایم اینجا وقت بگذارم مضر است.
✅ گفتمانسازی راه حلی نیرومند
👈 سؤال: این تجربهی کار، یک تجربهی نویی که در خیلی از ما نیست، قیامهای دانشجویی بعد از یک مدتی علیرغم اخلاصهایی که وجود داشته است علیرغم تلاشهای زیادی که وجود داشته است قیامهای ابتری شده است، اینیک ترسی ایجاد میکند؛ یک احتیاطهایی هست که الآن بلند بشوید من هم می خواهم بلند شوم ولی دو تجربه گذشته را یکلحظه چشمم میافتد میگویم نه گویی الآن بلوغش نرسیده.
👈 پاسخ استاد: موضوعی که دارم مطرح میکنم این است که واقعاً یک پی اجتماعی ریخته بشود، نه اینکه الآن یکچیزی لازم است آن را دنبال بکنیم اصلاً صحبت الآن نیست؛ الآن دیگر شما تقریباً مهمترین حربهتان گفتمانسازی است، حربههای قدرتمندتر از این ندارید شرایط به گونهای است که از هر فضایی وارد بشوید به اصطلاح شما را آچمز میکند، ولی این مسئله یک مسئله عمری برای ما طلبهها است و اگر خود انقلاب را در نظر بگیریم این نیاز یک نیاز عمری است، خوب باید ورود بکنیم، پی خیلی محکمی برایش بریزیم و همینطوری این را بالا بیاوریم و تبدیل کنیم به یکرویهی دائمی، یک چشمهای زده بشود.
#کلام_انقلابی
#گفتار_استاد
#استاد_فلاح
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠مرکز مطالعات و گفتمانسازی مکتب امام ولادت حضرت امام هادی علیه السلام محضر حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تبریک عرض میکند.💠
گسترش شبکههای شیعه با مديريت امام هادی (علیهالسلام)
🔺حضرت آیتالله خامنهای: در شهر سامرا عدهای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیلهی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکههای شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. ۱۳۸۳/۰۵/۳۰
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
#غدیر در بیان امام خمینی ره
💢بخش اول💢
🔰 #تاسف بر #فقدان(آه و صد آه جگر سوز.......)
آن چيزى كه موجب تأسف است، اين است كه مجال پيدا نكرد حضرت امير- سلام اللَّه عليه- نگذاشتند مجال پيدا بكند، كه آن حكومتى كه حكومت اللَّه است در دنيا به آن نحوى كه مىخواست، خود حضرت امير- سلام اللَّه عليه- مىخواست پياده كند تا دنيا بفهمد كه اسلام چى آورده است و چه شخصيتهايى دارد. در آن وقت كه حكومت دست ايشان نبود، كه مجال نبود، آن وقت هم كه حكومت دست ايشان آمد، باز مجال ندادند؛ سه تا جنگ بزرگ در زمان ايشان افروختند و مجال اينكه يك حكومتى كه دلخواه او هست برقرار كند نشد، و اين را ما بايد تا آخر ابد از آن متأسف باشيم.
اگر يك همچو مجالى براى ايشان پيدا مىشد، ا#لگويى بود آن حكومت براى همه كسانى كه مىخواهند به عدالت و به امور الهى قيام كنند، الگو مىشد.
ولى تأسف اين است كه نشد، و آن قدرى كه شد هم باز نورش متجلى است، و الآن هم همان اثر كمى كه از ايشان مانده است در باب حكومت، همان اثر كم هم معلوم است كه وضع بايد چه باشد. و تأسف ديگر اينكه مجال پيدا نكرد ايشان كه آن علومى كه در سينه ايشان بود «و هاهُنا عِلْماً جَمّاً» «إنَّ هاهنا عِلْماً جَمّاً» پيدا نكرد اشخاصى كه حَمَله آن علم باشند. و بلااشكال آن علمى كه ايشان حَمَلِهاش را پيدا نكرده اند، آن #علم_اسرار_ولايت، #اسرار_توحيد است.
و بايد همه عرفا تأسف بخورند بر اينكه اين مجال براى ايشان پيدا نشد كه آن اسرار را كه بايد افشا كند.
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
#غدیر در بیان امام خمینی ره
💢بخش دوم💢
🔰 #معناى_تمسك_به_ولايت_اميرالمؤمنين
و ما در اين روز، اين روز مبارك كه از اعياد بزرگ اسلام است و به حسب نفوس ما بالاترين عيد است و نكتهاش هم اين است كه اين ادامه نبوت است، ادامه آن معنويت رسول اللَّه است، ادامه آن حكومت الهى است، از اين جهت از همه اعياد بالاتر است.
و ما در اين روز سعيد يكى از چيزهايى كه وارد شده است اين است كه بگوييم، بخوانيم:
الْحَمْدُ للَّه الّذى جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوَلايَة امير الْمُؤمِنينَ وَ اهْلِ بَيْتِهِ .
# تمسك_به_ولايت_اميرالمؤمنين چى هست؟
يعنى ما همين اين را بخوانيم و رد بشويم؟
آن هم تمسك به ولايت امير المؤمنين در روزى كه ولايت به همان معناى واقعى خودش بوده است،
نه تمسك به محبت امير المؤمنين، تمسك به محبت اصلًا معنا هم ندارد،
تمسك به مقام ولايت آن بزرگوار به اينكه گرچه ما و بشر نمیتواند به تمام معنا آن عدالت اجتماعى و عدالت حقيقى را كه حضرت امير قدرت بر پياده كردنش داشت، نمىتوانيم ماها و هيچ كس، قدرت نداريم كه پياده كنيم،
لكن اگر آن الگو پيدا شده بود و حالا هم ما بايد به يك مقدار كمى كه قدرت داريم تمسك كنيم.
تمسك به مقام ولايت معنايش اين است كه،- يكى از معانىاش اين است كه- ما #ظل_آن_مقام_ولايت باشيم.
#مقام_ولايت كه #مقام_توليت_امور_بر_مسلمين و #مقام_حكومت_بر_مسلمين است، اين است كه چنانچه حكومت تشكيل شد، حكومت تمسكش به ولايت امير المؤمنين و اين است كه آن #عدالتى كه اميرالمؤمنين اجرا مىكرد، اين هم به اندازه قدرت خودش اجرا كند.
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
💠مرکز مطالعات و گفتمانسازی مکتب امام ولادت حضرت امام کاظم علیه السلام را محضر حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تبریک عرض میکند.💠
🏳| تشکیلاتِ موسوی؛
🔸راوی که از نزدیکان امام هست، میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسیبنجعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن؛ یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید و میشود گفت #لباس_جنگ، این لباس را موسیبنجعفر آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیف معلق»؛ #شمشیری را آویختند، معلق کردهاند، یا از سقف یا از دیوار. «و مصحف»؛ و یک #قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانهی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانههای یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود. شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختیها را هم تحمل کنیم.
🔹امام خامنهای | ۱۳۶۴/۰۱/۲۳
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰سلسله جستارهای #یاد_امام
6⃣4⃣#جستار_چهل وششم
♦️ #محور همهى اصول و #قواعد_كار_امام_بزرگوار_ما در #دو_چيز خلاصه میشد: #اسلام و #مردم. اعتقاد به مردم را هم امام بزرگوار ما از اسلام گرفت. اسلام است كه روى حقّ ملتها، اهميت رأى ملتها و تأثير جهاد و حضور آنها تأكيد میکند؛ لذا امام بزرگوار محور كار را اسلام و مردم قرار داد؛ #عظمت اسلام، عظمت مردم؛ #اقتدار اسلام، اقتدار مردم؛ #شكستناپذيرى اسلام، شكستناپذيرى مردم را بیان کرد.
#راه_امام
#یاد_امام
#مکتب_امام
#فتوت
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی برگزار مینماید:
📖 دومین دوره علمی-تربیتی #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
🔴ویژه طلاب جدیدالورود دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی🔴
اساتید دوره:
حجج الاسلام
#امینی_نژاد
#فلاح_شیروانی
#عالم_زاده_نوری
#سید_علی_موسوی
#مصطفی_جلالی
#علی_مهدیان
#سید_مهدی_موسوی
#حمید_باقری
#محمد_طلایی
📍مکان: قم- مجتمع فرهنگی نور
🕰زمان: ۴ لغایت ۸ شهریورماه
🇮🇷موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ معرفی دوره علمی-تربیتی #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
🔹 اندیشۀ امام پشت انقلاب منضبط و پیروز ایران اسلامی قرار گرفت که توانست آن را از دل ابهامها، دشمنیها و گرههای فراوان عبور دهد و با کمترین هزینهها به مقاصد بلند خود نزدیک کند.
🔹این اندیشه از بستر نظری «تراث علمی ـ معنوی» حوزۀ شیعه و «مدرسۀ معرفتی آیت الله شاهآبادی» تغذیه کرده است و خود یک مدرسۀ معرفتی ممتاز را متکی به این سرمایههای تاریخی پدیدآورده است.
🔹اسلامی که امام عزیز ما و مدرسۀ معرفتی او برای ما تقریر کرد اسلامی زنده و حیاتبخش بود.
🔹ما موظفیم مکتب امام را به عنوان ثمرۀ اجتهادات علمی چند سده و برآمده از اخلاصها و جد و جهدهای فراوان حوزۀ علمیۀ شیعه معرفی کنیم و پیوندها را به خوبی نشان دهیم و امتدادها و افزایشها را نیز از نظر دور نداریم.
🔹بنا داریم مکتب امام را به عنوان یک محصول حوزوی و دارای غنای بالای علمی تقریر کنیم و مدار ممتازی را که میتواند برای طلاب انقلابی حوزه مهیا کند نشان بدهیم.
🔹در هر مادۀ درسی آنجا که تراث را معرفی میکنیم قصد داریم:
1⃣ آن مادۀ درسی را بهخوبی و با رویکردی علمی و تمدنی قرائت کنیم؛
2⃣ به نحوۀ حضور آن در اندیشۀ تابناک امام اشارههایی نیز بنماییم؛
3⃣ ارزش آن مادۀ درسی در پشتیبانی از «نهضت تمدنسازی اسلامی» را ترسیم کنیم؛
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 آیین رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهجالبلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
🔻 نبوّتها در نهجالبلاغه (درسهای سال ۱۳۵۹)
🔻 منشور حکومت علوی (درسهای سال ۵۲ و ۵۳)
🔻 راه روشن مدیران (دیدارهای با هیأت دولت در ماه مبارک رمضان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۵)
🎙 سخنران : آیتالله اعرافی
⏱ زمان: دوشنبه ۴ شهریور ۹۸
ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹
💢 مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء
@qom_khamenei_ir
جمله آقا که توسط مجری برنامه حاج آقای وطن فدا خوانده شد:
1️⃣
اگر نظام جمهورى اسلامى و اين انقلاب بزرگ و جهانى را، و رستاخيز عظيمى كه در دنيا به وجود آمده، و رستاخيز عظيمترى كه در درون انسانها پديد آمده، و اين تحولى كه مسها را طلا كرده است، كلمهى طيبه و شجره ى طيبه بدانيم- كه هست- ريشه ى اين شجره ى طيبه، همين شخصيت عظيمى است كه همه چيز از او روييد. او بود كه اين درخت مبارك را روياند. او همه چيز بود، و اگر نبود، ما هيچ چيز نداشتيم.
در گذشته، همين ايران و ملت و موقعيت جغرافيايى و همين فقه و قرآن و نهج البلاغه بود؛ اما در واقع چيزى نداشتيم و روز به روز عقبتر مى رفتيم و بيشتر بر سرمان مى خورد و شخصيت ما هضم مىشد. بعد كه او پديد آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودى كه ماهيات را هستى و تحقق مى بخشد، و مثل خورشيدى كه مى تابد و اشيا را آشكار مىكند، و مانند روحى كه به كالبدى دميده مى شود و اجزاى آن را زنده مىسازد، ما را زنده و نمايان كرد و به حركت درآورد؛ آنوقت ارزش جغرافيايى و تاريخى و فرهنگ گذشته و قرآن و نهج البلاغه و ملت ما احيا شد و به كارمان آمد.
او كليد بود. او ريشه ى اين درخت محسوب مى شد. اين ريشه بايد محفوظ بماند. اگر اين نظام از ريشه ى خود- يعنى از امام عزيز (ره)- جدا شود، مثل درختى است كه «اجتثّت من فوق الارض»؛ يعنى از روى زمين آن را اره كرده باشند و بين تنه و ريشه ى آن فاصله انداخته باشند. ممكن است چهار روزى هم نمود و هيكلى داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است: ديگر رابطه ى حياتى و تغذيه اى بين اين دو نيست.
(28/ 04/ 1368) حرم امام ره
.