مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره #شهادت مظلومانهی دانشمند عالیقدر #شهید #محسن_فخری_زاده را به خانواده محترم ایشان و ملت شهیدپرور ایران تهنیت و تسلیت میگوید. | ۷ آذر ۱۳۹۹ شمسی.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#هم_السفهاء
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق
قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است.
قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد.
یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند.
در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد،
در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت».
«وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ،
قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟
أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ،
وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾
و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!»
میگویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!»
بدانید اینها همان ابلهانند،
ولی نمیدانند!
• چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم)
• سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار)
• قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند»
• نمی دانند (؟!)
سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد».
نمی دانند، چه ندانستنی !!!
دردشان را نمی شناسند.
سفاهت چه درمانی دارد؟
هیچ کار دیگری جواب نمی دهد،
حتی «با سر به سنگ خوردن».
امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#گفتمانسازی_یعنی_خلق_اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
🌕سرآغاز
بسم اللهالرحمنالرحیم
ضمن عرض سلام به شما مخاطب گرامی
با توکل به خداوند متعال و استعانت از وجود مبارک حضرت بقیهاللهالاعظم (عج) فعالیتمان را در رسانه *شناخت صحنه* آغاز میکنیم.
🔹رسانه شناخت صحنه #ماموریت خود را این چنین تعریف کرده است:
📌تببینِ ضرورت شناخت درست صحنه درگیریِ تمدنی با رویکرد پژوهشی و فرمایشات امامین انقلاب
#جبهه_ما #جبهه_مقابل_ما #اسلام_ناب #طواغیت #الذین_یتبعون_الشهوات ...
📌ترسیمِ خط ممتد درگیری (تاریخ.امروز.آینده) با رویکرد جریان شناسی
#انحراف #جهان_وطنی #استعمار #اسلام #شیعه #حوزه #انقلاب #جریان_ها #گروه_ها ...
📌 تبیینِ آرایش هر دوجبهه با رویکرد ساختار پژوهی
#جبهه #شبکه #زنجیره #هسته #هرم #لایه #سازمان #ساختار #تشکیلات ...
📌 اخبار،تحلیل و تبیین وضع موجود عرصه های درگیری، راهبرد ها،راهکارها،اقدامات و ویژگی های هر دو جبهه
#ماهیت #رفتار #شیوه #اصول #نظام_مسائل ...
📌معرفی نخبگان و تولیدات این حوزه
#موثرین #پژوهشگران #خدمات #محصولات #کتب #مقالات #سایت #موسسه ...
🌐 #رسانه_شناخت_صحنه
📆 ششم آبان 1399
🔗 ایتا:
🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne
🔗بله:
🔘https://ble.ir/shenahkte_sahne
🔗جبهه:
🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
🖌حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی
🔰 #سرمایه_های_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️پدیدۀ بی نظیر بسیج
تأمل دربارۀ بسیج واجب همیشگی است. فهم راهبردی از ماهیّت و موقعیّت تمدنی بسیج لازم است تا به این سرمایه بهتر بیاندیشیم و تدبیرهای مناسبی برایش داشته باشیم.
این پدیده از دل فکر و فرهنگ برآمده از مکتب مردمی حضرت امام بیرون زده است. یک پدیدۀ زندۀ اجتماعی نیازمند یک پایگاه توجیه دائمی است، مثل زیارت امام رضا ع که در تمام نوسانات حیات اجتماعی این اقلیم محفوظ مانده است، بلکه قوّت رشد و بالندگی نیز داشته است.
این نهادسازی مربوط به ماهیّت انقلاب اسلامی است و از همین جا تفاوتها و اقتدارات خود را نشان می دهد.
به بیانی از رهبر انقلاب توجه بفرمایید :
• پدیدۀ ابتکاری
«پديدۀ بسيج، يك پديدۀ ابتكارى است؛
نه به اين معنا كه در كشورهاى ديگر و در جاهاى ديگر، نيروهاى مقاومت مردمى وجود نداشتند؛
چرا، اينها را ميدانيم لكن نيروهاى مقاومت در كشورهاى مختلف دنيا، در غرب و شرق و مانند اينها، معمولًا مربوطند به دوران اختناق، دوران فشار، دوران مبارزات؛ بعد از آنكه دوران مبارزات تمام شد، حالا يا خود اين گروههاى مقاومت به قدرت رسيدند يا ديگران با كمك اينها به قدرت رسيدند، اين نيروى مقاومت تمام ميشود و اين تشكيلات مردمى به پايان ميرسد؛ در دنيا اينجور است»
یعنی نیروهای مردمی به تمامه سراغ قدرت می رفتند و سراغ هیچ فلسفۀ اجتماعی دیگر و موجودیّت دیگری نمی رفتند؛ زیرا فلسفۀ نیرومند دیگری در میان نبود.
• تبدّل ماهیّت نیروهای مقاومت
«اين را بنده بالعيان در بعضى از كشورها ديدم؛ همان كسانى كه در سنگرهاى سخت، روى خاك، روى زمين، چند سال مبارزه كرده بودند تا به حكومت رسيده بودند، بعد در دوران حاكميّتشان همانجور رفتار ميكردند كه مثلًا فرماندۀ پرتغالى كه قبل از اينها بر اين كشور حاكم بود رفتار ميكرد؛ رفتار اينها هم مثل رفتار آنها بود، فرقى نميكرد؛ هدف از مبارزه رسيدن به قدرت بود؛
مثل بعضى از احزابى كه در همين كشورها هست كه آن حزبها هم در واقع مبارزهشان مبارزهى براى رسيدن به قدرت بود»
خلاصه باید گفت بسیج فکر و فرهنگ دیگری دارد. به همین جهت باید قدر آن دانسته شود.
• جریان ممتد و یادگیرنده و نقش آفرین
«اينكه گروههاى مقاومت، مثل يك جريان ممتد، مثل يك شطّ جوشان، در دوران پيروزى بمانند و روزبهروز بالندهتر بشوند، آگاهىهايشان بيشتر بشود، در ميدانهاى مختلفى كه كشور به آنها احتياج دارد بهطور متشكّل شركت كنند، از لحاظ كمّيّت و از لحاظ كيفيّت توسعه پيدا كنند، به مفاهيم جديد دست پيدا كنند، در نبردهاى نوتولّديافته بتوانند نقش ايفا كنند، آنچنانكه بسيج ما است، اين در دنيا بىسابقه است؛ چنين چيزى در دنيا سابقه ندارد.» (04/ 09/ 1394)
بسیج سرمایۀ اصلی مردمسالاری دینی است؛ مثلاً تحقق اقتصاد مقاومتی. رهبری می فرمایند :
«امروز مشکلات اقتصادی، مسئلۀ اول کشور است که باید حل شود و حل آنها در گرو اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.» (3/ 6/ 1395)
«باید قاطعانه مانع از ادامۀ طرحهای اقتصادی غیرهمسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی شد.» (3/ 6/ 1395)
«اگر اقتصاد مقاومتی اجرا میشد، وضع زندگی مردم اینگونه نبود!» (15/ 12/ 1395)
و پیشتر فرموده بودند : «اين اقتصادي که به عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح ميشود، مردمبنياد است، اقتصاد مردمي است؛ با اراده مردم، سرمايه مردم، حضور مردم تحقق پيدا ميکند» (1/ 1/ 1393)
و می فرمایند :
«اگرچنانچه بسیج وارد اقتصاد بشود، اقتصاد میشود مردمسالار. این اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، اگر بتواند از قوّت و قدرت بسیج استفاده کند، میشود اقتصاد مقاومتی مردمسالار؛ در علم همینجور است، در پیشرفتهای گوناگون اجتماعی همینجور است، در سیاست همینجور است؛ مظهر مردمسالاری دینی، بسیج است» (1395/09/03)
اگر قدر و ضرورت مردمسالاری را بدانیم توجه جدی تری به بسیج خواهیم کرد؛ یعنی معماران حیات نوین اسلامی ما نباید از کنار این سرمایه به سهولت بگذرند یا آن را به جای ایده های اصلی انقلاب خرج طرحهای مشکوک دولت مدرن بکنند.
«کارهاى بزرگ بخواهید از عناصر بسیج. کارهاى بزرگ از بسیارى از مردم پراستعداد ملّت ما برمىآید.»(6/ 9/ 1393)
حوزۀ انقلابی باید مشغلۀ دائمی اش گفتگو دربارۀ تعالی بسیج باشد.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی #مکتب_امام به عنوان اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی می پردازد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 اطلاعنگاشت | چگونگی و الزامات ورود جوانان به عرصه حرکت عمومی کشور: تحول جوانانه
🔻حضرت آیتالله خامنهای در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۸ جوانان را محور حرکت عمومی ملت ایران به سمت چشماندازها دانستند و ابعاد تأثیرگذاری جوانان در این عرصه را برشمردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود. ۹۸/۳/۱
💻 @Khamenei_ir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243