eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره مظلومانه‌ی دانشمند عالی‌قدر را به خانواده محترم ایشان و ملت شهیدپرور ایران تهنیت و تسلیت می‌گوید. | ۷ آذر ۱۳۹۹ شمسی. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
—---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌕سرآغاز بسم الله‌الرحمن‌الرحیم ضمن عرض سلام به شما مخاطب گرامی با توکل به خداوند متعال و استعانت از وجود مبارک حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) فعالیت‌مان را در رسانه *شناخت صحنه* آغاز می‌کنیم. 🔹رسانه شناخت صحنه خود را این چنین تعریف کرده است: 📌تببینِ ضرورت شناخت درست صحنه درگیریِ تمدنی با رویکرد پژوهشی و فرمایشات امامین انقلاب ... 📌ترسیمِ خط ممتد درگیری (تاریخ.امروز.آینده) با رویکرد جریان شناسی ... 📌 تبیینِ آرایش هر دوجبهه با رویکرد ساختار پژوهی ... 📌 اخبار،تحلیل و تبیین وضع موجود عرصه های درگیری، راهبرد ها،راهکارها،اقدامات و ویژگی های هر دو جبهه ... 📌معرفی نخبگان و تولیدات این حوزه ... 🌐 📆 ششم آبان 1399 🔗 ایتا: 🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne 🔗بله: 🔘https://ble.ir/shenahkte_sahne 🔗جبهه: 🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
🖌حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی 🔰 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️پدیدۀ بی نظیر بسیج تأمل دربارۀ بسیج واجب همیشگی است. فهم راهبردی از ماهیّت و موقعیّت تمدنی بسیج لازم است تا به این سرمایه بهتر بیاندیشیم و تدبیرهای مناسبی برایش داشته باشیم. این پدیده از دل فکر و فرهنگ برآمده از مکتب مردمی حضرت امام بیرون زده است. یک پدیدۀ زندۀ اجتماعی نیازمند یک پایگاه توجیه دائمی است، مثل زیارت امام رضا ع که در تمام نوسانات حیات اجتماعی این اقلیم محفوظ مانده است، بلکه قوّت رشد و بالندگی نیز داشته است. این نهادسازی مربوط به ماهیّت انقلاب اسلامی است و از همین جا تفاوتها و اقتدارات خود را نشان می دهد. به بیانی از رهبر انقلاب توجه بفرمایید : • پدیدۀ ابتکاری «پديدۀ بسيج، يك پديدۀ ابتكارى است؛ نه به اين معنا كه در كشورهاى ديگر و در جاهاى ديگر، نيروهاى مقاومت مردمى وجود نداشتند؛ چرا، اينها را ميدانيم لكن نيروهاى مقاومت در كشورهاى مختلف دنيا، در غرب و شرق و مانند اينها، معمولًا مربوطند به دوران اختناق، دوران فشار، دوران مبارزات؛ بعد از آنكه دوران مبارزات تمام شد، حالا يا خود اين گروه‏هاى مقاومت به قدرت رسيدند يا ديگران با كمك اينها به قدرت رسيدند، اين نيروى مقاومت تمام ميشود و اين تشكيلات مردمى به پايان ميرسد؛ در دنيا اين‏جور است» یعنی نیروهای مردمی به تمامه سراغ قدرت می رفتند و سراغ هیچ فلسفۀ اجتماعی دیگر و موجودیّت دیگری نمی رفتند؛ زیرا فلسفۀ نیرومند دیگری در میان نبود. • تبدّل ماهیّت نیروهای مقاومت «اين را بنده بالعيان در بعضى از كشورها ديدم؛ همان كسانى كه در سنگرهاى سخت، روى خاك، روى زمين، چند سال مبارزه كرده بودند تا به حكومت رسيده بودند، بعد در دوران حاكميّتشان همان‏جور رفتار ميكردند كه مثلًا فرماندۀ پرتغالى كه قبل از اينها بر اين كشور حاكم بود رفتار ميكرد؛ رفتار اينها هم مثل رفتار آنها بود، فرقى نميكرد؛ هدف از مبارزه رسيدن به قدرت بود؛ مثل بعضى از احزابى كه در همين كشورها هست كه آن حزبها هم در واقع مبارزه‏شان مبارزه‏ى براى رسيدن به قدرت بود» خلاصه باید گفت بسیج فکر و فرهنگ دیگری دارد. به همین جهت باید قدر آن دانسته شود. • جریان ممتد و یادگیرنده و نقش آفرین «اينكه گروه‏هاى مقاومت، مثل يك جريان ممتد، مثل يك شطّ جوشان، در دوران پيروزى بمانند و روزبه‏روز بالنده‏تر بشوند، آگاهى‏هايشان بيشتر بشود، در ميدانهاى مختلفى كه كشور به آنها احتياج دارد به‏طور متشكّل شركت كنند، از لحاظ كمّيّت و از لحاظ كيفيّت توسعه پيدا كنند، به مفاهيم جديد دست پيدا كنند، در نبردهاى نوتولّديافته بتوانند نقش ايفا كنند، آن‏چنان‏كه بسيج ما است، اين در دنيا بى‏سابقه است؛ چنين چيزى در دنيا سابقه ندارد.» (04/ 09/ 1394) بسیج سرمایۀ اصلی مردمسالاری دینی است؛ مثلاً تحقق اقتصاد مقاومتی. رهبری می فرمایند : «امروز مشکلات اقتصادی، مسئلۀ اول کشور است که باید حل شود و حل آنها در گرو اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.» (3/ 6/ 1395) «باید قاطعانه مانع از ادامۀ طرح‌های اقتصادی غیرهمسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.» (3/ 6/ 1395) «اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضع زندگی مردم این‌گونه نبود!» (15/ 12/ 1395) و پیشتر فرموده بودند : «اين اقتصادي که به عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح مي‌شود، مردم‌بنياد است، اقتصاد مردمي است؛ با اراده مردم، سرمايه‌ مردم، حضور مردم تحقق پيدا مي‌کند» (1/ 1/ 1393) و می فرمایند : «اگرچنانچه بسیج وارد اقتصاد بشود، اقتصاد میشود مردم‌سالار. این اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، اگر بتواند از قوّت و قدرت بسیج استفاده کند، میشود اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار؛ در علم همین‌جور است، در پیشرفتهای گوناگون اجتماعی همین‌جور است، در سیاست همین‌جور است؛ مظهر مردم‌سالاری دینی، بسیج است» (1395/09/03) اگر قدر و ضرورت مردمسالاری را بدانیم توجه جدی تری به بسیج خواهیم کرد؛ یعنی معماران حیات نوین اسلامی ما نباید از کنار این سرمایه به سهولت بگذرند یا آن را به جای ایده های اصلی انقلاب خرج طرحهای مشکوک دولت مدرن بکنند. «کارهاى بزرگ بخواهید از عناصر بسیج. کارهاى بزرگ از بسیارى از مردم پراستعداد ملّت ما برمى‌آید.»(6/ 9/ 1393) حوزۀ انقلابی باید مشغلۀ دائمی اش گفتگو دربارۀ تعالی بسیج باشد. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی به عنوان اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی می پردازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 اطلاع‌نگاشت | چگونگی و الزامات ورود جوانان به عرصه حرکت عمومی کشور: تحول جوانانه 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۸ جوانان را محور حرکت عمومی ملت ایران به سمت چشم‌اندازها دانستند و ابعاد تأثیرگذاری جوانان در این عرصه را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود. ۹۸/۳/۱ 💻 @Khamenei_ir —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• تحلیل • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 1 ▫️ تنها یک ضرورت جامعۀ حزب اللهی می‌داند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بی‌رحم، بی‌تقوا و بی‌اعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است. اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود. ولی همین مسأله حل نیست. مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از روی‌آوری به جریان انقلابی بازمی‌دارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم. جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساخته‌ایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه می‌دانند؟ خود ما چه می‌دانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟». الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثه‌ای در سطح ملی است. تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است. صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که می‌تواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به هم‌پیوستۀ بین‌المللی است. هزینه‌ای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست. اما در مقابل چه گزینه‌ای هست؟ یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامان‌بخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟ مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را می‌فهمد؟ طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل می‌دهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را می‌توانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟ در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پخته‌ای بریزیم. طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد. این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟ و این سؤال که، آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟ (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد، و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang
🔰طی سالهای حیات حضرت امام رحمة‌الله‌علیه آنچه از ایشان در باب مردم دیدیم و شنیدیم واقعاً عجیب و نادر بود. این موضع متفاوت شامل نوع نگاه به مردم و نقش، جایگاه و اقتدارات آنها، عواطفی ویژه و پیامبرگونه نسبت به ایشان، تعاملی بسیار کریمانه و انسانی با آنها و در کنار همه اعتماد شگفت‌انگیزی بود که به تعهد، تحرک و همراهی مردم داشت.با نظر به دیدگاه‌های مردم‌محور حضرت امام و نقش مؤثر این نگاه در ویرایش زندگی معاصر کشور ما، با این که از اهتمامهای عمیق ایشان به فلسفۀ فطرت یا فلسفۀ ولایت و موضوعاتی از این دست باخبریم، می‌توانیم ایشان را «» بخوانیم و نگاه‌های جدی الهیاتی ایشان به انسان، جامعه، عیال الله و مردم را جدی بگیریم. 🔰 «مقام مردم» عنوان کتابی است که به تبیین دیدگاه و نظرگاه حضرت امام ره درباره مردم می پردازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔆رهبر معظم انقلاب اسلامی: 🔅آن روزی که ملتهای اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأ گرفته از بر دولتهای آنهاست، و دولتمردان آنان به خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگویی‌های زالوصفت در و هستند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست. 90/7/9 🌐 🔗 ایتا: 🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne 🔗بله: 🔘https://ble.ir/shenakhte_sahne 🔗جبهه: 🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
📝فراخوان علمی: : 🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم 🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه 🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا 🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی 🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب 🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی 🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی 🔺ترمیم عزت واقتدار ملی 🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور 🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب 🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات 🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام ✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند: 1️⃣ ، و به آیدی: @hekmaterahbarane 2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده: آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع تلفن: 02537834306 فاکس: 02537742284 صندوق پستی: 37185-135 📌آخرین مهلت ارسال آثار: تاریخ 1400/01/25 ✅زمان برگزاری همایش: اردیبهشت ماه 1400 🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) @Pajooheir —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴شجاعت مثال زدنی مرحوم آیت‌الله یزدی و بی‌اعتنایی ایشان به دستورات رژیم ⚫️بازخوانی فعالیت‌های مبارزاتی مرحوم آیت‌الله یزدی به مناسبت ارتحال ایشان ▫️برابر اعلام شهربانی استان با اینکه بنامبرده بالا ابلاغ گردیده بود که میباشد لیکن روز 37.3.28 پس از نماز در داخل حیاط مسجد شیخ مزبور برای حاضرین که در حدود 50 نفر شروع به سخنرانی نموده و ضمن ابراز مطالبی درباره حضرت امیر اظهار داشته : ▪️«اسلام اهانت قبول نمی‌کند این‌ها دارند به اسلام لگد می‌زنند فکر می‌کنند با این کارها اسلام کوتاه می‌آید و مطیع اهانت‌های آن‌ها می‌شود اگر مرا فرستادند اینجا فکر می‌کنند من دیگر نمی‌دانم در مراکز تقلید چه می‌گذرد و آنجا چه خبر است و یا دیگر همه کارها بر وفق مرادشان خواهد بود، از اسلام دفاع می‌کنیم و مسئولیت داریم در برابر خدا که دفاع کنیم همین طور که پیشوایان ما از اسلام دفاع کردند و حتی کشته شدند و نمی‌گذاریم به اسلام اهانت شود و کوچک‌ترین خللی بر پایه‌های آن وارد گردد و کس حرف مفت بزند یا قصد اهانت داشته باشد آنچنان در دهانش می‌کوبیم که دندان‌هایش خرد بشود اسلام حتی قبول نمی‌کند که یک عرق خور و شراب خور نام اسلام را بر زبان بیاورد تا چه رسد باینکه بخواهند در مسجد پا بگذارند (منظورش مامورین شهربانی بود) ما مشغول حفظ این مکان مقدس هستیم و نمیگذاریم باین صورت هم باسلام اهانت بشود مگر اهانت چیست) ▫️یاد شده در خاتمه سخنان خود برای خمینی و حفظ جانش و پیشرو هدف‌هایش نیز دعا نمود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
• تحلیل • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 2 ▫️ ریل انتخاباتی کار انتخاباتی برای ریاست جمهوری یعنی چه؟ یعنی «رقابت»، یعنی کنار زدن کسانی(همه غیر خود)، یعنی مشارکت در مسابقۀ جلب آرای مردم و تلاش جهت رسیدن به رأی برتر. و البته شاید کمی هم، یعنی دور شدن از حال و هوای ناب مذهبی، با چشمان باز و در صحت کامل مشاعر و حواس. کجایش مردم‌سالاری است؟ این که بالاخره واقعنِ واقعاً مردم رأی می‌دهند. این دیگر در کشور ما دروغ نیست. چقدر مردم‌سالاری است؟ همین قدر که رأی می‌دهند. در این الگو رأی مردم یک وسیله است تا فرد یا گروهی به قدرت برسند(فعلاً با نیّت کاری نداریم، اصلاً بگوییم سائق مسابقه دهندگان حزب‌اللهی شیفتۀ خدمت بودن است). حقیقت ماجرا این است که به لحاظ راهبردی ـ کاملاً واقع‌بینانه و ناظر به حادثۀ تفاوت‌ساز انتخابات ـ چیزی که مهم است دل مردم نیست، چیزی که مهم است ارادۀ مردم نیست، چیزی که مهم است آن است که چه چیزی را در برگۀ رأی بنویسند و در صندوق بیاندازند؛ یعنی آن یک روز مهم است. بعدش دیگر واقعاً نقش مردم کم رنگ می‌شود و کاریش نمی‌شود کرد و قبلش هم تنها یک ذهنیّت مثبت کافی است. باید در آن ذهنیّت بر رقبا پیشی بگیریم. جلب نظر مردم بازۀ زمانی طولانی‌ای ندارد، واقعاً مثل شب امتحان یا کنکور باید موقع رأی دادن نظر او را به دست آورده باشی. اتفاقات مثبت قبل انتخابات همه مؤثرند، ولی تجربه نشان داده که در سبک انتخابات و تبلیغات انتخاباتی رایج آن یک هفته یا دو روز آخر مهم و تعیین کننده است. این مهم است که رأی‌های خاکستری را پای صندوق بیاورید و به خود متمایل کنید. بازۀ زیادی هم بخواهیم برایش قائل شویم می‌شود یکی دو ماه منتهی به انتخابات. جلب نظر مردم هم شگردهایی دارد که شناخته شده است و این شگردها با خلاقیت‌های فراوان به گونه‌های مختلفی اجرا می‌شود. فرض کردیم که اینها هیچ کدام به معنای ریاست‌طلبی و دنیاگرایی مذموم من و شما نیست، بحث تکلیف است و این که سرنوشت قریب به یک دهۀ انقلاب در گرو چنین انتخاباتی است و همه نیز مسؤولیم. طبعاً ابتدا باید کسی را انتخاب کنیم که زمینۀ مردمی پذیرش داشته باشد و نقطه‌های امیدآفرینی بتوان در کارنامه، اخلاق و ظواهر او یافت و رویش کار کرد. البته از امور تعیین کننده این است که فرد منتخب رقیب اصلی خود را شناسایی کند و چهرۀ او را مخدوش نماید، باید خود را منجی مردم نشان بدهد، باید چیزهایی بگوید یا کارهایی بکند که مردم بپسندند و به او توجه کنند، اگر در این رقابت هم‌فکری داشت با او ائتلاف کند تا در موعد مناسب کاری به نفع فرد منتخب بکند مثلاً یکی از آن دو نفر کنار بروند، بالاخره باید خود او یا اطرافیانش تنقیصی کاملاً تصریحی یا تلویحی حتی از برادران همسو با خود بنماید تا خودش رأی بیاورد. البته پیچیده‌ترش این است که اگر کانون تصمیم‌گیری در جبهۀ انقلاب شکل گرفت، گزینه‌ها ابتدا چند نفر باشند و تلاش کنیم فرد اصلی را پنهان کنیم و به یکباره او را بالا بکشیم و به سلامت از دالان انتخاب عبورش بدهیم. باید دوگانه‌ای مؤثر درست کنیم و مردم را از یک طرف بترسانیم و تمام چهرۀ رقیب را با لجن متعفن آن طرف مخوف بیالاییم و خود ما با شواهد قطعی در طرف مقابل بایستیم و به این صورت حسابی جو را ملتهب و «انتخاباتی» کنیم. طبعاً برای پیاده کردن این الگو باید توجه خوبی به حساسیتهای امروزی مردم هم داشته باشیم. می‌توانیم از امثال این شگردها استفاده نکنیم، ولی بدانیم که رقیب بی‌صلاحیت از این روشها استفاده می‌کند و رأی مردم بیچاره را جمع می‌کند و پس از آن باید بنشینیم و غصه بخوریم که حالا چه بلایی سر این مردم و انقلاب می‌آید. خلاصه، تفکر اصلاحی و اهتمامات و امکان خدمات اساسی به کشور و ... روی یک روز سرنوشت‌ساز متمرکز است، بعدش تا این پایه مهم نیست؛ تفاوت فوق العاده بالا است. قبلش هم در یک بازۀ زمانی طولانی پراهمیّت نیست. (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد، و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝فراخوان علمی: : 🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم 🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه 🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا 🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی 🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب 🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی 🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی 🔺ترمیم عزت واقتدار ملی 🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور 🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب 🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات 🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام ✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند: 1️⃣ ، و به آیدی: @hekmaterahbarane 2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده: آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع تلفن: 02537834306 فاکس: 02537742284 صندوق پستی: 37185-135 📌آخرین مهلت ارسال آثار: تاریخ 1400/01/25 ✅زمان برگزاری همایش: اردیبهشت ماه 1400 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰جایزه و بحران 6️⃣یادداشت ششم 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید 🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3141 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🖋 🔰 🔻جایزه دن دیوید یک جایزه بین المللی است که توسط اهدا شده و مقر اصلی آن در دانشگاه است. جایزه دن دیوید تحقیقات ابتکاری و میان رشته ای را که مرزها و پارادایم های سنتی را برطرف می کند ، به رسمیت می شناسد و حمایت کامل می کند. 🔻جایزه دن دیوید سه بعد زمانی - ، و - را نشان می دهد که نمایانگر قلمروهای موفقیت بشری هستند. 🔸 به زمینه هایی گفته می شود که دانش زمان های گذشته را گسترش می دهند. 🔸زمان دستاوردهایی را که امروز جامعه را شکل می دهند و غنی سازی می کنند ، تشخیص می دهد. 🔸 بر هایی متمرکز است که نویدبخش پیشرفت جهانی ما هستند. 🔹عملا می توان گفت سعی دارد مقاطع زمانی زندگی بشری یعنی از تاریخ بشریت، زندگی راهبردی امروز بشریت و آینده اورا تحت سیطره و بازسازی کامل قرار دهد. 🔻آقای دن دیوید در سال 2001 در مراسم تحلیف جایزه در آن سال می گوید: «این سه بعد زمانی است که بشریت در آن غوطه ور است و هر ساله جایزه برای هر دوره زمانی به کسانی که برای یادآوری گذشته ما ، درک حال و برنامه ریزی برای آینده تلاش کرده اند ، اعطا می شود.» 🔻سالانه سه جایزه از یک میلیون دلار آمریکا در زمینه های انتخاب شده برای سه بعد زمانی اعطا می شود. این جوایز به افراد یا موسساتی با برتری اثبات شده ، استثنایی ، برجسته در علوم تجربی، هنرها ، علوم انسانی ، خدمات عمومی و بازرگانی اعطا می شود. 🔰مجمع رهبران جوان آینده خروجی جایزه دن دیوید 🔻در سال 2004 ، کلاوس (مدیر و موسس ) با استفاده از جایزه 1 میلیون دلاری دن دیوید که در آن سال از اسرائیل دریافت کرد ، بنیاد Young Global Leaders(YGL) را ایجاد کرد. 🔻مجمع رهبران جوان جهانی، با هدف ایجاد یک جامعه جهانی پویا از افراد استثنایی (زیر 40 سال) با بینش ، شجاعت و نفوذ برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان است. 🔰طرح تحول عظیم جهانی YGL 🔻مارتین شواب در بحران همه گیر کرونا، یک طرح تحولی آینده را مطرح می کند به نام «تحول عظیم». ♻️ در یادداشت بعد بنا داریم به سوالات زیر بپردازیم: ⁉️ طرح تحول عظیم چیست؟ ⁉️ اتصال این طرح چه کمکی به سرمایه داران خواهد کرد؟ ⁉️اصلی ترین تحولاتی که این طرح دنبال می کند در چه موارد و ساحت هایی است؟ پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم|| دیدگاه مرحوم پیرامون کتاب /بخش نخست 🔻مرحوم آیت‌الله یزدی: 🔹کتاب روزگار قائم‌مقامی به گونه‌ای مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطع‌آور است. 🔹این کتاب کار بسیار سنگینی بود که انجام دادید و بسیار جای تقدیر و تشکر دارد. 🔸این کتاب برخی شبهات را برای خود من رفع کرد؛ حتی در مواضعی که خود من کم و بیش در آن حضور داشتم. 🔹ویژگی مثبت کتاب این است که بسیار مستند است. جوری مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطع‌آور است. 🔻معرفی کتاب : درباره آقای منتظری،قائم مقام مخلوع، آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است اما در میان تمام آثار گذشته؛ «روزگار قائم مقامی» اثری کاملا متفاوت است...» 📃متن معرفی کامل: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1607 ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243