eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ظهر روز دوشنبه مورخ 20-11-99 اعضای مرکز گفتمان توحید با حضور در مسجد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) خدمت آیت الله یزدان پناه(حفظه الله) رسیده و گزارشی از اهداف و فعالیت های این مرکز ارائه نمودند. در ادامه از رهنمود های ایشان استفاده نمودند که اهم فرمایشات ایشان در متن ذیل خدمت عزیزان تقدیم می گردد.❇️ 🔰1️⃣توحید مرکز ثقل است جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در انسان می‌گذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل می‌شود. من معتقدم اگر انديشه را بسط بدهند (بدون بسط نمی‌شود) به‌راحتی همه‌جا را دربرمی‌گيرد؛ اين يك واقعيت است. به‌ويژه اينكه اصلاً حقيقي‌ترين، واقعي‌ترين و مهم‌ترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و واقعاً هم توحید مركز ثقل است و كلّ آنچه در دين می‌بينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد است. اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبه‌رو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر می‌کند. يعني فقط خدا ولی است و بقيه خارج‌اند و بعد از آن هر كسی هم كه تولّي كند می‌شود حزبِ «الله» جلّ جلاله. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰2️⃣عقل مدنی واقعیت این است که اين فضاي جريان‌سازي اجتماعي است و ما آن را دستِ‌كم گرفته‌ايم و البته يكي از گرفتاري‌هاي امروز ما همین است. ما هروقت در فاهمۀ عمومی مردم تاثیری گذاشته‌ایم، مردم به‌سرعت از آن در کنش‌های خود بهره برده‌ اند و آن کنش را اعمال کرده اند. این خاصيت فرهنگ است. جناب بوعلي از این فاهمۀ عمومی به عقل مدني تعبير می‌كند که معنای وسیعی دارد. ما گاهي می‌گوييم كسي خودش می‌نشيند تك‌تك مقدّمات را می‌چيند و تك‌تك مسائل را بررسي می‌كند تا به يك نتيجه برسد كه اين یک مسئله است، ولي به جامعه كه می‌رسيم مسئله اين‌طور نيست. در جامعه بايد انديشه‌ها انتقال داده شود. عقل مدني خاصيتش اين است که آن اندیشه در عقل و فاهمۀ همۀ افراد جامعه هست. يك‌دفعه می‌بینیم که در يك پدیده، همه يك كنش واحد دارند. دليلش چيست؟ آن عقل مدنيِ مشترك است که سبب این کنش واحد شده است و البته این عقل مدني قابلِ‌ساخت و پرورش‌دادنی است. اگر شما در اين زمينه كار نكنيد، عدّۀ ديگري می‌آيند وارد کار می شوند و گفتمان‌هاي ديگر را می‌آورند که الان نیز شما بخواهید یا نخواهید مشغول هستند. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰3️⃣لزوم توجه به بستر کلان آیات قرآن رهبري قرآن را به شكل اجتماعي تبیین می‌کنندو این از اول براي من جذاب بود. علامه طباطبايي هم هرجا كه بحث اجتماعي قرآن است فروگذار نمی‌ کنندو تلاش می‌كنند آن را در فضاي اجتماعي حل كنند؛يعني سياق که سياقی اجتماعي است، ایشان هم به‌هيچ‌وجه اين سیاق را به‌هم نمی‌زنند و این خيلي براي من خوشايند است. من معتقدم كلّ قرآن اجتماعي است. چرا؟ چون بستر اصلي قرآن بستر اجتماعي است. رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از هنگام بعثت تا زمانی‌كه در مكّه بودند، مشغول مبارزه بودند. بعد هم نوبت هجرت است و پيروزي انقلاب. اين بسترِ كلان است. بستر كلان خيلي معنا دارد. بعضي‌ها اصلاً به این مسئله توجّه نمی‌کنند! اين سياق عمومي قرآن است.همین درمورد حضرت امام (رحمه الله) هم هست. ایشان از سال42 تا ایام انقلاب و پس از پیروزی، اطلاعيه‌ها دادند و مطالب مختلفی بیان کردند. حال‌وهوای این بیانات کاملاً مشخص است. بستر بسترِ انقلاب و صحنۀ اجتماع است و هر تعبيري كه امام دارند، مانند «ما مأمور به وظيفه هستيم، نه نتیجه.» مشخص است که شأن نزول و محلّ اشاره‌ای دارد. در این بستر کاملاً معنا دارد و قرار است در صحنۀ اجتماع، چيزي را بشكند و خراب كند و چيزي را درست كند. کلّ قرآن هم این‌گونه است؛ لذا بنده معتقدم که اين بسترِ كلان به ما اجازه می‌دهد که تمام آيات را اجتماعي بفهميم ولَو درموردِ آیات فردي که معنا و توضیح خود را دارد.در اصل آیات قرآن همیشه در صحنۀ اجتماعي زنده می‌شوند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67
🔰نحوه تهیه کتابها مراجعه حضوری به فروشگاه کتاب باقرالعلوم علیه السلام 📞تماس با شماره 02537835554 📱یا شماره همراه 09191593080 آقای زین العبادی 🔴در صورت عدم پاسخگویی پیامک به شماره همراه داده شود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
9️⃣یادداشت نهم: 🔰اجرای غیرقانونی 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🔗https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3319 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت ششم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت هفتم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت هشتم اینجا کلیک کنید؛ 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🖋 🔰 🔰اجرای غیرقانونی 🔻اخیرا در گزارشهای بعضی از شخصیت های علمی انقلاب اسلامی، این خبر به چشم می خورد که توافق نامه پاریس به صورت غیرقانونی در حال اجرا است لذا بر آن شدیم گوشه ای از نتایج این توافق نامه خطرناک را بازگشاییم تا روشن گردد چرا بعد از توافق نامه 2030، اکنون عده ای بر اجرا شدن این معاهده دامن زدند. 🔰معاهده پاریس چیست؟ 🔻از 30 نوامبر تا 12 دسامبر سال 2015 در پاریس ، کنفرانسی تحت عنوان شکل میگیرد، این کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس سالانه طرف‌های معاهده کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۲ و یازدهمین ملاقات تاکنون بود. 🔻 یکی از کشورهایی است که خود را متعهد به اجرای این توافق نامه دانسته است و از امضاکنندگان این پیمان است. زمستان سال ۹۴، با امضای رئیس وقت سازمان حفاظت از در پاریس، ایران اعلام کرد که قصد دارد در این توافق که شاید جهان را از «» نجات دهد، شرکت کند که یک سال بعد به تصویب مجلس رسید اما شورای نگهبان آن را رد کرد. 🔰تاملی بیشتر 🔻برای این که قدری لایه های عمیق این توافق نامه روشن شود باید پای سخن کسی که در سال 2015 به عنوان عضو اقلیم و در سال 2019 به عنوان عضو انتخاب شد، نشست.(قبلا راجع به بنیادهای خیریه ای توضیح داده شد) 🔰 🔻کولت پیچون بتل(Colette Pichon Battle) یک فعال و حقوقدان است، که مرکز و در زمینه اقلیم و مرکز حقوق و سیاست ساحل خلیج آمریکای شمالی را تأسیس کرد. 🔻وی در سخنرانی را تحت عنوان «تغییرات آب و هوا موجب جا به جایی میلیون‌ها نفر خواهد شد، اینگونه آماده شویم» داشته است و سعی می کند در این سخنرانی بخشی از اثرات تغییرات اقلیمی و پایبندی به معاهده پاریس را بازنمایی کند. 🔻پیچون بحث می کند که تغییرات آب و هوایی نقاطی را به مخاطره می اندازد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتری دارد و این امر موجب می شود که ‌ها از نقاط تهدیدی به امن صورت می گیرد و اینگونه مهاجرت ها نیز موجب می شود که افراد ضعیف بیشترین آسیب و سوء استفاده به سمت آنها متوجه گردد؛ لذا باید ساختار و و تغییر کند. 🔻پیچون می گوید راهکار این است که اولا بپذیریم که مهاجرت یک مزیت است؛ لذا ایجاد شهرهایی که مردم را می پذیرند و مسکن، آب، غذا و بهداشت مهاجرین را بتواند تامین کند، از اولویت ها است. 🔰هشدار 🔻گزاره فوق از ابتدایی ترین خطری است که معاهده پاریس ذیل خطر تغییرات اقلیمی، پی‌ریزی می کند و تغییر بوم ها و افراد و تبدیل همه آنها به یک هویت از قبل طراحی شده واحد برای ایجاد نظم نوین جهانی از لوازم این معاهده خواهد شد. 🔻در جایی دیگر بیان می کند که «مهم نیست که این مهاجرین از کجا هستند و از کجا آمده اند، باید برای همه آنها عدالت جدیدی را رقم زد و این عدالت جز با پیروی کردن از یک جای خاص شکل نمی گیرد». 🔻پیچون بعد از همه این حرفها نهایتا بیان می کند که «باید به استاندارهای تساوی زیست محیطی و عدالت آب و هوایی حقوق بشر به عنوان پایه و استاندار، متعهد شویم و پذیرای قدرت بزرگتری از خود باشیم». 🔹سوالی بی جواب ⁉️به راحتی می توان با مرور چند گزاره اخیر از پیچون متوجه شد که این اسناد با توجه به اینکه تحت شبکه های امنیتی ارتش آمریکا نوشته شده و به تصریح خودشان تمامی این سیاست ها و راهبردها جهت حفظ منافع قدرت جهانی آمریکا است، لذا باید سوال کرد که کسانی که اصرار بر اجرای غیرقانونی این معاهدات دارند چه نفع و مزیتی بر آنان در پی این توافق نامه ها نهفته است؟! 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243