eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
790 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام رضا علیه السلام فرمود: نگاه کردن به موهای زنان نامحرم حرام است زیرا این نگاه مرد را تهییج و تحریک نموده واین تحریک و تهییج شخص را به فساد و چیزی که حلال و پسندیده نیست می کشاند. علل الشرایع ج2ص564 و نامحرم @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
امام علي(ع) فرمودند: بر شما باد هليم؛چراكه تا چهل روز، نشاط عبادت مي دهد. آن خود، جزئي از سفره ي آسماني اي است كه بر پيامبرخدا فروفرستاده شد. @kalam_maesoumin
امام صادق علیه السلام: «الرِّزْقُ مَعَ النِّسَاءِ وَالْعِیَالِ.» «رزق و روزی با همسر و فرزندان است.» . الکافی، ج 5، ص 330 . @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
بر شما باد راز پوشى‌ در کارهاتان‌ در امور دین‌ و دنیا . روایت‌ شده‌ که‌” افشاگرى‌ کفر است‌ ” و روایت‌ شده‌ ” کسى‌ که‌ افشاى‌ اسرار مى‌کند با قاتل‌ شریک‌ است‌ ” و روایت‌ شده‌ که‌ ” هرچه‌ از دشمن‌ پنهان‌ مى‌دارى‌ ، دوست‌ تو هم‌ بر آن‌ آگاهى‌ نیابد “ (بحار الانوار ، ج‌ ۷۸ ، ص‌ ۳۴۷) @kalam_maesoumin
📌شبهه: با اینکه جزء ماه هاي است، چرا امام (علیه‌السلام) در اين ماه کرد؟ 📣پاسخ: پيش از اسلام نیز در ميان ماه هاي قمري، چهار ماه رجب، ذي القعده، ذي الحجه، ماه حرام نامیده می شدند که طبق آن و خون ريزي و پيکار در آن زشت شمرده مي شد و هر قبيله اي هم که با هم جنگ داشتند، در این ماه ها ترک جنگ می کردند. مانند: و که 120 سال با هم نزاع و پيکار مي کردند، اما در اين چهار ماه متارکه جنگ مي کردند. نیز بر این حرمت مهر تایید زد و جنگ در این چهار ماه را اعلام نموده است، مگر اینکه حرمت این ماه را شکسته و ضمن تعرض به حریم مسلمانان وارد جنگ شوند که در نتیجه و دفاع از خود را دارند و کار حرامی صورت نگرفته است. 📚بقره: ۱۹۴ در جریان حوادث مرتبط با امام (ع)، امام که پس از امتناع از با به رفته بود، به منظور جلوگیری از ریخته شدن خونش در ماه حرام، در روز هشتم ذی الحجه مکه را به سمت ترک کرد، اما یزیدیان، راه وی را در دوراهی کوفه بسته و امام به سمت حرکت کرد و به دستور آماده جنگ با امام شدند؛ امام حسین(ع) برای حفظ حرمت ماه حرام، طی به عمر بن سعد، آیات مربوط به ممنوعیت جنگ در این ماه ها را متذکر شد، اما این هشدارها در وی اثر نکرد و وی در روز نه تنها وارد جنگ با امام حسین(ع) شد، بلکه اعلام کرد: آگاه باشید؛ من اولین کسی هستم که به لشکر حسین (ع) انداختم. بنابراین، آنکه در کربلا حرمت ماه حرام را شکست و وارد جنگ شد لشکر یزید بود و امام حسین(ع) به دلیل اینکه در حال بود، عملش مطابق با نص قرآنی بود و دفاع از جان خود و مردم در این ماه ها اشکالی ندارد.
تأثیر عزاداری بر اخلاق و افسردگی.pdf
180.3K
بسم الله و صلی الله علیک یا اباعبدالله محرم ۱۴۴۵ مقاله اول: تأثیر شرکت در عزاداری‌های محرم بر وضعیت خُلقی و درجه افسردگی؛ جامعه آماری دانشجویان یک دانشگاه؛ مجله دست آوردهای روان شناختی 👈 این پژوهش به بررسی تأثیر شرکت در مراسم سوگواری مذهبی دهه اول ماه محرم بر سطح افسردگی شرکت کنندگان پرداخته است. 🚨🚨🚨🚨🚨🚨 ↩️ فرضیه: شرکت در عزاداری‌های محرم سبب افسرده شدن افراد نمی‌شود. 📌 نتایج: نتیجه‌گیری محقق آنست که آزمودنی‌های سالم شرکت‌کننده در این پژوهش و همچنین عموم آزمودنی‌ها پس از شرکت در مراسم عزاداری به سمت افسردگی پیش نرفته‌اند، اما آزمودنی‌های افسرده پس از شرکت در مراسم عزاداری به سمت بهبود پیش رفته‌اند.
امام على عليه السلام میفرمایند: إن كُنتُم لِلنَّجاةِ طالِبينَ فارفُضوا الغَفلَةَ و اللَّهوَ، و الزَموا الاجتِهادَ و الجِدَّ اگر خواهان نجات هستيد، غفلت و سرگرمى را دور افكنيد و به كوشش و جدّيت چنگ زنيد غررالحكم حدیث3741 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ سلام بر تو ای پیمان خدا که آن را برگرفت و استوارش کرد زیارت آل یاسین امام زمان عجل‌الله‌تعالی @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🔅نکاتی راجع به سوره «هل اتی»🔅 ✅ شأن نزول این آیه در مکه هست یا مدینه؟   اين ذوات قدسي روزه گرفتند و هنگام افطار افطاري خودشان را به مسکین و یتیم و اسیر دادند، ﴿وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي‌ حُبِّهِ مِسْكيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً﴾؛[10] به شهادت خود کلمه «اسير»، اين سوره مبارکه در مدينه نازل شد، گذشته از اينکه تاريخ صدور و شأن نزول آن، اين قطعي است که در مدينه نازل شد. توهّم اينکه در مکه نازل شده باشد اصلاً جا ندارد. ✅منظور از اسیر چه کسی هست؟ آیا ما اسیر مسلمان داریم؟ کلمه اسير دو تا پيام دارد: يکي اينکه اين سوره در مدينه نازل شد، براي اينکه در مکه همه اينها تحت فشار مشرکان بودند اينها جنگي نداشتند تا اسير بگيرند، خودشان که در اسارت بودند؛ پس يقيناً اين سوره در مدينه نازل شد. پيام ديگر اين است که در مدينه مسلمان اسير نبود! جنگ‌هاي تحميلي که با مسلمان‌ها داشتند و مسلمان‌ها دفاع مي‌کردند، گاهي اسير مي‌دادند گاهي هم اسير مي‌گرفتند. اين اسير مشرک و ملحدي بود که در جنگ‌هاي عليه اسلام شرکت کرده بود و جزء اسراي جنگي بود که مسلمان‌ها او را گرفتند. ✅نکته مهم سخن در اين نيست که علي بن ابيطالب(سلام الله عليه) شکم او را سير کرد، سخن در اين است که اين پنج نفر، آن چهار ذات مقدس و در خدمت آنها که فضه خادمه بود، افطاريه شب سوم را به اين مشرک مي‌دهند، اين يعني چه؟! علي مي‌گويد: اگر شما حکومت اسلامي تشکيل داديد، نظام اسلامي تشکيل دادي، کسي هست که با شما کاري ندارد، فقط گرسنه است، ولو بت‌پرست، شما بايد شکم او را سير کنيد. اين علي است! اين حکومت اسلامي است! نگذاريد کسي در مملکت شما گرسنه بماند، وگرنه در مدينه مسلمان اسير نبود. اين آموزنده نيست؟! ﴿وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي‌ حُبِّهِ مِسْكيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً﴾، در نظام اسلامي کسي نبايد گرسنه بخوابد، اين علي است! درس تفسیر آیت الله جوادی ۱۳۹۵ 🌿 🌾💐 🍃☘️🍄 💐🌾🌺🍃🌱
01- مقالات-غدیرآخرین جایگاه اعلام عمومی جانشینی امیرالمومنین 3-28.pdf
5.65M
غدیراخرین جایگاه اعلام‌عمومی جانشینی امیرالمومنین علیه السلام 👇چکیده👇 غدیر یادآور امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) و انتصاب رسمی ایشان بر این مقام والاست. امامت عهد و پیمانی بسان نبوت است و به دست خدای متعال بوده و هیچ کس بدان مقام نایل نمی گردد، مگر اینکه او اراده کند. پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از آغازین روز رسالت خویش در هر فرصت و موقعیت و در میان هر گروه و جماعت مردم را به امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) فرا می خواند و با عبارات و کلمات گوناگون آن را به امت خویش می رساند؛ تا اینکه در غدیر هر آنچه را که به صورت پراکنده دربارۀ امامت و ولایت علی(علیه السلام) فرموده بود، در یک مجلس بیان کرد. این نوشتار مراحل اعلام جانشینی امیر المؤمنین(علیه السلام) را از آغاز بعثت در شش مرحله بر شمرده، و غدیر را آخرین جایگاه اعلام عمومی جانشینی آن حضرت می‌داند. سپس با نقل واقعۀ غدیر، به بیان خطبه و معانی واژۀ «مولی» و دلالت آن بر امامت امیر المؤمنین می‌پردازد و در ادامه به تشکیکها و ایرادهای برخی از اهل سنت، پاسخ می دهد. ✍: نویسنده: آیت الله سید علی میلانی( حفظه الله )
أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا، قَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَقُولُ وَ هُوَ آخِذٌ بِكَفِّ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : اَلْحَقُّ بَعْدِي مَعَ عَلِيٍّ ، يَدُورُ مَعَهُ حَيْثُ دَارَ . ام سلمه گفت:از رسول خدا درحالى‌كه دست على عليه السّلام را گرفته بود شنيدم كه فرمود:حقّ‌ پس از من به همراه على است.هرجا كه على بگردد حقّ‌ نيز با او مى‌گردد. الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۴۷۹ @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت امام زمان در روز جمعه: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥نبش قبر و سالم ماندن پیکر ایت الله سید کاظم قزوینی(ره) بعد از۲۰ سال در قم برای انتقال 🔹مزار فعلی ایشان در حرم سید الشهدا علیه السلام می باشد
چگونگی نزول آیه طعام 🛑وَ رَوَى الْوَاحِدِيُّ فِي تَفْسِيرِهِ أَنَّ عَلِيّاً ع آجَرَ نَفْسَهُ لَيْلَةً إِلَى الصُّبْحِ يَسْقِي نَخْلًا بِشَيْ‏ءٍ مِنْ شَعِيرٍ فَلَمَّا قَبَضَهُ طَحَنَ ثُلُثَهُ وَ اتَّخَذُوا مِنْهُ طَعَاماً فَلَمَّا تَمَّ أَتَى مِسْكِينٌ فَأَخْرَجُوا إِلَيْهِ الطَّعَامَ وَ عَمِلُوا الثُّلُثَ الثَّانِيَ فَأَتَاهُمْ يَتِيمٌ فَأَخْرَجُوهُ إِلَيْهِ وَ عَمِلُوا الثُّلُثَ الثَّالِثَ فَأَتَاهُمْ أَسِيرٌ فَأَخْرَجُوا الطَّعَامَ إِلَيْهِ وَ طَوَى عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ع وَ عَلِمَ اللَّهُ حُسْنَ مَقْصَدِهِمْ وَ صِدْقَ نِيَّاتِهِمْ وَ أَنَّهُمْ إِنَّمَا أَرَادُوا بِمَا فَعَلُوهُ وَجْهَهُ وَ طَلَبُوا بِمَا أَتَوْهُ مَا عِنْدَهُ وَ الْتَمَسُوا الْجَزَاءَ مِنْهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِمْ قُرْآناً وَ أَوْلَاهُمْ مِنْ لَدُنْهُ إِحْسَاناً وَ نَشَرَ لَهُمْ بَيْنَ الْعَالَمِينَ دِيوَاناً وَ عَوَّضَهُمْ عَمَّا بَذَلُوا جِنَاناً وَ حُوراً وَ وِلْدَاناً فَقَالَ وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً إِلَى آخِرِهَا. 🔰واحدى در تفسير خود آورده: كه امير المؤمنين (علیه السلام) يك شبى تا صبح نخلستان كسى را آب داد و اجرت آن را گرفته پاره جو خريد آرد كرده فرمود تا ثلث آن را نان پختند، چون تمام شد، مسكينى آمده سؤال كرد اين طعام را به وى دادند، و بثلث ديگر همين عمل كردند يتيمى آمده درخواست نمود آن را هم به وى دادند، و ثلث باقى را هم پختند أسيرى آمده طلب كرد آن را هم به وى دادند و با آنكه خود احتياج داشتند ايثار كردند و امير المؤمنين (علیه السلام) و فاطمه و حسن و حسين (علیهم السلام) از آن چيز نخوردند، و چون حق سبحانه و تعالى عالم بود بحسن مقصد و صدق نيات ايشان كه آن خير و بذل خاصه از براى رضاى حقتعالى بود بى‏شائبه غرضى از اغراض حضرت حق در آن باب قرآن فرستاده‏ و ايشان را سود در آن احسان، و نشر اين معنى فرمود در ميان عالميان، و عوض داد بآن بذل وجود دار خلد و چنان، و حور و قصور و ولدان كه وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً. 📚:كشف الغمة، ج‏1، ص: 169 👇نکته👇 روایت بالا نشان از این دارد که انفاق طعام از طرف اهل البیت علیهم السلام به مسکین و یتیم و اسیر در یک روز اتفاق افتاده است. اما روایت دیگری نیز وجود دارد که این اتفاق در سه روز به وقوع پیوسته است( امالی الصدوق ص ۲۵۷)
🔻 در جریان سلیمان -علیه‌السلام- برای احضار تخت بلقیس، وقتی یک نفر به نام آصف که «عنده علم من الکتاب» (نزد او دانشی از کتاب بود/نمل ۴۰)، بتواند این کار را بکند، سلیمان هم می‌تواند؛ ولی خودش انجام نمی‌دهد و طبقات علم را دو مرحله می‌کند و می‌فرماید: «قال عفریت من الجن أنا آتیک به قبل أن تقوم من مقامک» (عفريتى از جن گفت: «من آن را پيش از آنكه از مجلس خود برخيزى براى تو مى‌آورم.»/نمل ۳۹)؛ ولی سلیمان گفت که نه، این را نمی‌خواهم. تخت را از یک کانال دیگر و طبقه‌ای از معارف دیگر می‌خواهم. 🔸 حالا باید روشن بشویم که این‌ها چقدر فرق می‌کند؟ چرا؟ اگر او می‌آوَرد، چه می‌شد؟ آنان چقدر علم در اختیارشان است و چقدر قدرت در توانشان است؟ چرا جناب سلیمان -علی نبیّنا و آله و علیه السلام- به این یکی تن در داد؟ «قال الذین عنده علم من الکتاب أنا آتیک به قبل أن یرتدّ الیک طرفک» (كسى كه نزد او دانشى از كتاب [الهى‌] بود، گفت: «من آن را پيش از آنكه چشم خود را بر هم زنى برايت مى‌آورم.»/نمل ۴۰). 🔹 از علم الکتاب، او «علم من الکتاب» (علمی از کتاب) را دارد. «فلمّا رآه کان مستقرّا عنده» (پس چون [سليمان‌] آن [تخت‌] را نزد خود مستقر ديد/نمل ۴۰)؛ یعنی رسید. با اینکه یک ماه فاصله‌ی جغرافیایی و فیزیکی بود. 🔸 هر جسمی را که در یک چشم به هم زدن بخواهی حرکت بدهی، با سرعت نور هم که بخواهد حرکت کند، شاید امکانش باشد؛ ولی قابلیّت آن وجود ندارد و ظرفیّت هر جسمی، هر حرکتی نیست و احتراق حاصل می‌شود. 🔹 چه کرد او با یک کلمه‌ی «قال الذی عنده علم من الکتاب انا آتیک به قبل أن یرتدّ الیک طرفک» (كسى كه نزد او دانشى از كتاب [الهى‌] بود، گفت: «من آن را پيش از آنكه چشم خود را بر هم زنى برايت مى‌آورم.»/نمل ۴۰)؟ ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🌤 اتفاقی جالب که خبر از شروع قیام جهانی مهدوی میدهد 👤 عبدالله بن عجلان گفت: 💚 در محضر امام صادق ع صحبتی از خروج قائم علیه السلام به میان آوردم و به ایشان عرض کردم: ما چگونه خروج قائم را بفهمیم؟ فرمود:هر یک از شما وقتی صبح بیدار میشود برگه ای زیر سر او خواهد بود که بر روی آن نوشته شده: طاعَةٌ مَعْرُوفَةٌ اطاعتی شناخته شده و نیکو 📚کمال الدین ۶۸۲ ح۲۲ 🔹بزودی ان شاء الله شاهد این اتفاق خواهیم بود اللهم عجل لولیک الفرج @kalam_maesoumin
🍓 علی علیه السلام : 🍎 و قَالَ (عليه السلام): ازْجُرِ الْمُسِي‏ءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ 🍋 جلوگیری از بد کاری : و درود خدا بر او فرمود: بدكار را با پاداش دادن به نیكوكار آزار ده. 📚 ، ۱۷۷
پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: «برای زن، سزاوار نیست که هنگام بیرون رفتن از خانه‌اش، لباسش را جمع و فشرده کند». (محمد محمدی اشتهاردی، پوشش زن در اسلام، ص ۱۹ ) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
امام صادق علیه السلام: وصُبَّ الماءَ البارِدَ عَلى قَدَمیكَ إذا خَرَجتَ فَإنَّهُ یَسِلُّ الدّاءَ مِن جَسَدِكَ. موقع بیرون آمدن از حمّام بر دو پاى خود آب سرد بریز ؛ این كار بیمارى را از بدنت خارج مى كند. الأمالى ، صدوق ، ص 445 @kalam_maesoumin
رسول خدا صلی الله علیه و آله: «الْتَمِسُوا الرِّزْقَ بِالنِّکَاحِ.» «رزق را در ازدواج جستجو کنید.» . مستدرک الوسائل، ج 14، ص173 . @kalam_maesoumin
(ع): آدمى‌ نمى‌تواند از گردابهاى‌ گرفتارى‌ با پیمان‌شکنى‌ رهایى‌ یابد ، و ازچنگال‌ عقوبت‌ رهایى‌ ندارد کسى‌ که‌ با حیله‌ به‌ ستمگرى‌ مى‌پردازد (بحار الانوار ، ج‌ ۷۸ ، ص‌ ۳۴۹) @kalam_maesoumin
در روایتی از امام رضا(ع) چنین نقل شده است: «إِنَّ لِلْجُمُعَةِ لَیلَتَینِ؛ ینْبَغِی أَنْ یقْرَأَ فِی لَیلَةِ السَّبْتِ مِثْلُ مَا یقْرَأُ فِی عَشِیةِ الْخَمِیسِ، لَیلَةَ الْجُمُعَةِ»؛[بحار الأنوار، ج ‌86، ص 311، باب اعمال لیلة الجمعه، ح 16؛] جمعه دارای دو شب است که سزاوار است هر آنچه - از نماز و دعا - در پنج‌شنبه شب(شب جمعه) خوانده می‌شود، در شب شنبه نیز خوانده شود. @kalam_maesoumin
عليه السلام:  شُكْرُكَ لِنِعْمَةٍ سالِفَةٍ، يَقْتَضى نِعْمَةً آنِفَةً؛  شكر تو بر نعمت گذشته، زمينه ساز نعمت آينده است نزهة الناظر، ص 80 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
عَنْ عَلىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عليه السلام:  اَلْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ اَفْضَلُ اَهْلِ كُلِّ زَمانٍ ... از امام سجاد عليه السلام نقل شده كه فرمود:  بهترين مردم هر زمان كسانى هستند كه منتظر ظهور حضرت مهدى عليه السلام هستند. بحارالأنوار، ج 52، ص 122 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَا قَبَضَ اَللَّهُ نَبِيّاً حَتَّى أَمَرَهُ أَنْ يُوصِيَ إِلَى أَفْضَلِ عَشِيرَتِهِ مِنْ عَصَبَتِهِ، وَ أَمَرَنِي أَنْ أُوصِيَ. فَقُلْتُ: إِلَى مَنْ يَا رَبِّ فَقَالَ: أَوْصِ يَا مُحَمَّدُ إِلَى اِبْنِ عَمِّكَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، فَإِنِّي قَدْ أَثْبَتُّهُ فِي اَلْكُتُبِ اَلسَّالِفَةِ، وَ كَتَبْتُ فِيهَا أَنَّهُ وَصِيُّكَ، وَ عَلَى ذَلِكَ أَخَذْتُ مِيثَاقَ اَلْخَلاَئِقِ وَ مَوَاثِيقَ أَنْبِيَائِي وَ رُسُلِي، أَخَذْتُ مَوَاثِيقَهُمْ لِي بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَ لَكَ يَا مُحَمَّدُ بِالنُّبُوَّةِ، وَ لِعَلِيٍّ بِالْوَلاَيَةِ. رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خداوند هيچ پيامبرى را قبض روح نكرد تا اينكه به او فرمان داد به بهترين خاندان و نزديكانش وصيت كند و به من نيز امر كرد كه وصيت كنم. پس عرضه داشتم:پروردگارا،به چه‌كسى وصيت كنم‌؟ پس فرمود:اى محمد به پسر عمويت على بن ابى طالب وصيت كن پس همانا من او را در كتب پيشين پا برجا ساخته‌ام و در آن‌ها نگاشته‌ام ،كه او جانشين توست و بر این موضوع،از آفريدگان و پيامبران و فرستادگانم پیمان گرفته ام. و پيمان آنان به پروردگارى من است و براى تو اى محمد به پيامبرى است و براى على به ولايت است. الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۱۰۴ @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه لحظه ملائک رو سورپرایز کرد😂 نکته اخلاقی : در نماز حضور قلب داشته باشیم
📌 💠با مرگ و روی کار آمدن یزید، از امام حسین علیه السلام درخواست بیعت کرد. حاكم مدینه جمعه ۲۷ رجب سال ۶۰ قمری امام را احضار کرد. 📌 امام حسین(ع) با روی کار آمدن یزید خطاب به ولید، فرمودند: باید با اسلام خداحافظی کرد. 💠 بيرون رفتن امام حسین(ع) از مدینه در ۲۸ رجب سال ۶۰. 💠 ورود به مكّه در ۳ شعبان سال ۶۰. 💠 در در ماه شعبان، رمضان، شوال، ذى‌القعده و ذى‌الحجه تا روز هشتم سال ۶۰. 💠 رسيدن اولين به امام حسین(ع) در ۱۰ رمضان سال ۶۰. تعداد نامه های ارسالی حدود ۱۵۰ نامه بود. 💠 بيرون رفتن بن عقیل از مکّه در ۱۵ رمضان سال ۶۰. 💠 ورود مسلم به کوفه در ۵ شوال سال ۶۰. 💠 در ۸ ذى‌الحجه سال ۶۰. 💠 خروج امام حسین(ع) از مکّه سه‌شنبه ۸ ذى‌الحجه سال ۶۰. 💠رسيدن امام حسین(ع) به سرزمين در دوم محرم سال ۶۱. 💠 ورود به در سوم محرم سال ۶۱. 💠 سامان‌دهی از سوى عمر بن سعد و گفتگوهاى او با امام حسین(ع) تا ششم سال۶۱. 📌عدم پذیرش بیعت و مقاومت در برابر ظلم. 💠 منع سپاه اسلام از دسترسى به آب از ۷محرم ۶۱. 💠 واقعه و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران وی در ۱۰ محرم سال ۶۱. 💠 از سرزمين کربلا بعدازظهر روز ۱۱ محرم سال ۶۱. 💠 شهدای کربلا و بدن امام حسین(ع) در روز بعد از . 📚ر.ک: مقتل جامع سیدالشهدا.