eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
789 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امام صادق علیه السلام: «مِیرَاثُ اللَّهِ مِنْ عَبْدِهِ الْمُؤْمِنِ وَلَدٌ صَالِحٌ یَسْتَغْفِرُ لَهُ.» «میراث خدا از بنده مؤمنش، فرزند صالحی است که برای او آمرزش بطلبد.» . بحار الانوار، ج 101، ص90. @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
پاداش زائر امام حسين(ع) «مَنْ زَارَنِى بَعْدَ مَوْتِى زُرْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ إِلا فِى النّارِ لاَخْرَجْتُهُ». امام حسين (ع) فرمود: «هركه مرا پس از مرگم، زيارت كند، روز قيامت زيارتش مى‏ كنم و اگر در آتش هم باشد، او را بيرون مى‏ آورم». (المنتخب للطريحى، ص69 ) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
19.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 آیا (ص) و امیرالمؤمنان (ع) با برخورد داشته‌اند؟ کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا ، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
زیست نامه مختصری از امام حسن(ع).pdf
148.7K
📌زیست نامه امام مجتبی(ع) مختصری از زندگی نامه امام حسن مجتبی(ع) و وضعیت سیاسی عصر امام بر اساس منابع فریقین. نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی
📌اگر مردم!!!!! امام (ع) بعد از صلح در خطبه ای خطاب به معاویه و برخی از مردم کوفه در باب عمل به و فرمود: «اگر مردم سخن خدا و رسول او را به گوش مى‌گرفتند، آسمانْ خويش را به آنان مى‌بخشيد و زمين بركتش را به ايشان عطا مى‌كرد و هيچ دو شمشيرى در اين امّت- به نزاع - ردّ و بدل نمى‌شد و تا روز رستاخيز، مردم از طراوت زمين بهره مى‌بردند.» 📚شیخ طوسی،طوسی، الامالی، ص566.
آخرین لحظات و سفارش‌ها 📃 محمد بن سعد مورخ کهن و حدیث‌گرای اهل‌سنت درباره آخرین لحظات زندگانی رسول‌خدا گزارش‌هایی را ذکر کرده است. ✍️ از آن جمله می‌نویسد: پیامبر در حالی که از هوش می‌رفت و به خود می‌آمد از عایشه درباره پول‌های باقی‌مانده در داخل خانه پرسید. این همسر پیامبر گوید دینارهای اندکی در خانه مانده بود که باید به اهلش داده می‌شد. 💵 رسول‌خدا به عایشه فرمود آنها را به علی(ع) واگذار کند تا به مصرف برساند. این کار قدری طول کشید و هر بار به هوش آمد آن را به همسرش یادآوری کرد تا آنکه دستور انجام شد. @Mostabin ↩️ ابن‌سعد در ادامه گزارش خود می‌نویسد: رسول‌الله برادرش علی(ع) را خواند و بر او تکیه داشت و با او سخن می‌گفت و بر شانۀ او جان داد. 🕋 آخرین کلمات و توصیه پیامبر، درباره نماز بود. 📁 الطبقات الکبری، ج۲، ص۱۸۴ و ۲۰۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ چقدر آخر این ماه سخت و سنگین است تمام آسمان و زمین بی قرار و غمگین است بزرگتر ز غم مجتبی (ع) و داغ رضا(ع) فراق فاطمه(س) با خاتم النبیین (ص) است ایام عزا تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق عليه‌السلام: مَن ماتَ مُنتظِرا لهذا الأمرِ كانَ كَمَنْ كانَ مَع القائمِ في فُسْطاطِهِ ، لا بَلْ كانَ بمنزلةِ الضّاربِ بينَ يدَي رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله بالسَّيفِ هر كه در حال انتظار اين امر (ظهور قائم) بميرد، همچون كسى است كه با قائم در خيمه او باشد؛ نه، بلكه به مانند كسى است كه پيشاپيش پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شمشير می‌زند. بحارالأنوار: ۵۲/۱۴۶/۶۹ ‌@kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🍀 علی علیه السلام : ☘️ وَ قَالَ (عليه السلام): صِحَّةُ الْجَسَدِ مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ 🍃 سود حسرت نخوردن : و درود خدا بر او فرمود: تندرستی تن در دوری از حسادت است. 📚 ، ۲۵۶
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: خشم خداوند عز و جل شدت گرفت بر زن شوهر داری که چشم خود را از غیر شوهر خود یا از کسی که محرم او نیست پرکند. بحارالانوار جلد ۷۳ صفحه ۳۶۶ @kalam_maesoumin
◼️امام حسن علیه السلام: ◾️أخْرَبْتَ دارَكَ وَعَمَّرْتَ دارَ غَيْرِكَ أَحَبَّكَ مَنْ فِى الأرْضِ وَمَقَّتَكَ مَنْ فِى السَّماءِ.» ▪️مردى خدمت امام مجتبى عليه السلام رسيد و گفت: آقا! خانه اى تازه ساخته ام دوست دارم در آن منزل جهت تيمن و تبرك داخل شويد و دعا كنيد، امام عليه السلام به منزل آن شخص داخل شد و نگاهى به اطراف كرد و فرمود: (با خرجى كه براى ساختمان و آرايش اين خانه نموده‌اى) «ويران كردى خانه خويش را و آبادى كردى خانه ديگران را، زمينی ها دوستدار تو شدند و عرشيان دشمن تو.» 📚الارشاد لمن طلب الرشاد، شيخ حسن نائينى، ص95 @kalam_maesoumin
«لاَ تَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا يَنْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ». امام حسين (ع) فرمود: «چيزى كه از ارزشتان بكاهد، بر زبان جارى نكنيد». (جلاء العيون، ج 2 ص205 ) @kalam_maesoumin
آیا پیامبر (ص) وفات کرده اند یا به شهادت رسیده اند؟ پرسش: پیامبر اکرم (ص) وفات کرده اند یا در اثر زهر به شهادت رسیده اند؟ اگر شهید شده اند آیا قاتل ایشان معلوم است؟ آیا روایتی که می گوید پیامبر (ص) به دست دو تن از زنان خود (یعنی عایشه و حفصه ) مسموم شده اند دارای سند قوی است؟ پاسخ: این نظریه که پیامبر اکرم (ص) در اثر مسمومیت به شهادت رسیده باشند با شواهد متعدد تاریخی قابل تقویت است اما هویت قاتلان ایشان روشن نبوده و نیست و بر اساس یک روایت ضعیف یا تحلیل ها و حدس ها نمی توان نظر قاطعی ابراز کرد. روایتی که می گوید 2 تن از همسران پیامبر (ص) به ایشان زهر نوشانده اند تنها در تفسیر عیاشی با سندی منقطع و ضعیف آمده است(تفسیر العیاشی، ص200، روایت شماره 152). نسخه ای که از این تفسیر بر جای مانده ، یک نسخه ناقص است که اسانید روایاتش تلخیص شده اند و معمولا در سند هر یک از روایاتش هویت 3 الی 4 واسطه که بین مؤلف و معصوم(ع) قرار داشته اند نامعلوم است. به گفته نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) ، مؤلف تفسیر عیاشی گرچه خودش راستگو بوده ولی بسیار از افراد ضعیف نقل می کرد: « كان يروي عن الضعفاء كثيرا » ( رجال النجاشي ، ص٣٥٠). بنابراین وقتی هویت 3 یا 4 تن واسطه های میان عیاشی تا معصوم(ع) مشخص نیستند نمی توانیم سند این روایت را صحیح یا موثق بنامیم و حجت شرعی برای «نسبت دادنِ قاطعانه این روایت به معصومان(ع)» نداریم. وانگهی روایتی که در تفسیر عیاشی آمده تنها یک روایت است و در موضوع مهمی همچون « هویت قاتل رسول الله ص » نمی توان به آن اکتفا کرد.این موضوع برای شیعه مهم بوده و قاعدتا اگر معصومان(ع) احادیثی در این مورد فرموده بودند باید با روایات و اسانید متعدد نقل می شد نه اینکه تنها با یک سند منقطع و ضعیف نقل شود. بر فرض اگر کسانی چنین توجیه کنند که اهل بیت(ع) به دلایلی از بیان مکرر و علنی این موضوع خودداری کرده اند ، باید به آنان گفت: پس ما نیز مأمور به «گمانه زنی» نیستیم. ازسوی دیگر ، مضمون این روایت در آثار بر جای مانده از کلینی ، صدوق ، شیخ مفید ، سید مرتضی و شیخ طوسی دیده نمی شود حال آنکه اگر یک روایت مشهور بود مخصوصا باید در ابواب التاریخ در کتاب کافی کلینی نقل می شد. البته بعدها کتاب های روایی قرن 11 و 12 یعنی تفسیر الصافی ، بحارالانوار ، تفسیر البرهان و تفسیر نورالثقلین همین یک روایت را از تفسیر عیاشی اخذ و مجددا نقل کرده اند که این نیز دلیل کافی بر صحت سند یا متن آن روایت نخواهد بود زیرا مؤلفان این آثار تقریبا هر روایتی که یقین به جعلی بودنش نداشتند نقل می کرده اند. در هر حال ، اعتقاد به «دست داشتن دو تن از همسران پیامبر(ص) در مسموم کردن آن حضرت» یک دیدگاه مشهور و مورد تأیید و تأکید عموم علمای شیعه نبوده است. تنها سخنی که می توانیم با « احتمال قوی » بیان کنیم اینست که « پیامبر اکرم(ص) در اثر مسموم شدن به شهادت رسیده اند » اما اسناد و مدارک کافی برای تعیین هویت عاملان و طراحان پشت پرده این توطئه نداریم بنابراین باید از اظهارنظر شتابزده و قاطعانه بپرهیزیم. صلی الله علیه وآله
پیامبر صلی الله علیه و اله شهید شدند 🔺 «قُبِضَ بِالْمَدِينَةِ مَسْمُوماً يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ لِلَيْلَتَيْنِ بَقِيَتَا مِنْ صَفَرٍ علیه الرحمه سَنَةَ عَشَرَةٍ مِنَ الْهِجْرَة»1 🔸مرحوم شیخ صدوق بیان می¬دارند:رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری در حالی که مسموم بودتد درگذشتند. 🔺 «قبض بالمدينة مسموما يوم الإثنين لليلتين بقيتا من صفر سنة عشر من هجرته‏» 2 🔸شیخ مفید می¬گوید: او در مدینه روز دوشنبه دوشب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری در حالی که مسموم بودند درگذشت شصت و سه سال داشت. «ذَهَبَ كَثِيرٌ مِنْ أَصْحَابِنَا إِلَى أَنَّ الْأَئِمَّةَ خَرَجُوا مِنَ الدُّنْيَا عَلَى الشَّهَادَةِ وَ اسْتَدَلُّوا بِقَوْلِ الصَّادِقِ ع وَ اللَّهِ مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ شَهِيدٌ» 3 🔸مرحوم علامه مجلسی علیه الرحمه: تعداد زیادی از اصحاب و علماء شیعه دارند که ائمه علیهم السلام با شهادت از دنیا رفته اند و استدلال کرده¬اند به قول امام صادق علیه السلام که فرمودند به خدا قسم هیچ یک از ائمه نیست مگر اینکه به وسیله شهادت از دنیا برود. 🔺«والبيهقي عن ابن مسعود، قال: لأن أحلف تسعًا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قتل، أحب إلي من أن أحلف واحدة أنه لم يقتل، وذلك أن الله اتخذه نبيًا واتخذه شهيدًا» 4 🔸بیهقی از عبدالله بن مسعود نقل می¬کند که: اگر نه بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است . برای من بهتر است که یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است . به خاطر آن است که خداوند او را نبی گردانید و او را به شرف شهادت بخشید 📚: منابع 1:تهذیب الاحکام ج6ص1 و 2: المقنعه شیخ مفید ص456 3: بحار ج 29 ص 209 4: شرح الزرقاني علي المواهب اللدنيه ج7 ص364
📌پاسخ به شبه ای قدیمی به تازگی شبه ای قدیمی را برای رواج آن به آقای دکتر الهی قمشه ای نسبت داده اند که آیات الهی هم تائید می کند که هر قومی باید از پیامبر خود تبعیت کند و محمدبن عبدالله پیامبر اعراب عربستان است. پاسخ: قرآن کریم آیات متعددی دارد که گاهی عام و گاهی اشاره به وضعیت جامعه می کند. در اطلاق آیات به این امر اشاره شده است که اسلام برای همه بشریت است و باید از پیامبر اعظم اطاعت کنند: ⬅️وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ. و ما تو را برای همه مردم جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم، ولی بیشتر مردم [به این واقعیت] معرفت و آگاهی ندارند.  ⬅️وَما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا لِيُطاعَ بِإِذنِ اللَّهِ ۚ وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر برای این که به فرمان خدا، از وی اطاعت شود. و اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم می‌کردند (و فرمانهای خدا را زیر پا می‌گذاردند)، به نزد تو می‌آمدند؛ و از خدا طلب آمرزش می‌کردند؛ و پیامبر هم برای آنها استغفار می‌کرد؛ خدا را توبه پذیر و مهربان می‌یافتند
پیامبر صلی الله علیه و اله ستون دین 🛑جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع قَبْلَ مَوْتِهِ بِثَلَاثٍ سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْكَ يَا أَبَا الرَّيْحَانَتَيْنِ أُوصِيكَ بِرَيْحَانَتَيَّ مِنَ الدُّنْيَا فَعَنْ قَلِيلٍ يَنْهَدُّ رُكْنَاكَ وَ اللَّهُ خَلِيفَتِي عَلَيْكَ فَلَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَ عَلِيٌّ ع هَذَا أَحَدُ رُكْنَيَّ الَّذِي قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ص فَلَمَّا مَاتَتْ فَاطِمَةُ ع قَالَ عَلِيٌّ ع هَذَا الرُّكْنُ الثَّانِي الَّذِي قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص. 🔰 جابر بن عبد اللَّه گويد شنيدم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سه روز پيش از وفاتش به على (علیه السلام) ميفرمود: درود بر تو اى پدر دو گل من، تو را بدو ريحانه دنياى خود سفارش كنم( امام حسن و امام حسین علیهما السلام) به همين زودى دو ستون تو ويران شوند و خدا خليفه منست بر تو، چون رسول خدا (صلی الله علیه و آله) وفات كرد فرمود اين يك ستون من بود كه رسول خدا به من فرمود چون فاطمه وفات كرد فرمود اين ستون دوم است كه رسول خدا فرمود. 📚: الأمالي( للصدوق)،ص: 135
🖤السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع)🖤 عجل الله تعالی فرجه: من دعاگوی هر مومنی هستم که پس از ذکر مصائب حضرت سید الشهداء علیه السلام برای تعجیل فرج و تأیید من دعا کند. مکیال المکارم، بخش 6، ذیل قسمت 29 @kalam_maesoumin
🍇 علی علیه السلام : 🍎 و من كلام له (عليه السلام) قالوا لما انتهت إلي أمير المؤمنين عليه السلام أنباء السقيفة بعد وفاة رسول الله صلي الله عليه وآله، قال عليه السلام ما قالت الأنصار قالوا قالت منا أمير و منكم أمير قال عليه السلام فَهَلَّا احْتَجَجْتُمْ عَلَيْهِمْ بِأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وآله وَصَّي بِأَنْ يُحْسَنَ إِلَي مُحْسِنِهِمْ وَ يُتَجَاوَزَ عَنْ مُسِيئِهِمْ قَالُوا وَ مَا فِي هَذَا مِنَ الْحُجَّةِ عَلَيْهِمْ فَقَالَ عليه السلام لَوْ كَانَ الْإِمَامَةُ فِيهِمْ لَمْ تَكُنِ الْوَصِيَّةُ بِهِمْ ثُمَّ قَالَ عليه السلام فَمَا ذَا قَالَتْ قُرَيْشٌ قَالُوا احْتَجَّتْ بِأَنَّهَا شَجَرَةُ الرَّسُولِ صلي الله عليه وآله فَقَالَ عليه السلام احْتَجُّوا بِالشَّجَرَةِ وَ أَضَاعُوا الثَّمَرَةَ 🍏 ردّ استدلال انصار و قریش نسبت به امامت در سقیفه : وقتی در 28 صفر سال 11 هجری ماجرای سقیفه را به امام رساندند پرسید: انصار چه گفتند پاسخ شنید كه انصار گفتند: زمامداری از ما، و رهبری از شما مهاجرین انتخاب گردد. پس امام علیه السّلام فرمود: چرا با آنها به این آیه قرآن استدلال نكردید كه پیامبر (ص) درباره انصار سفارش فرمود: با نیكان آنها به نیكی رفتار كنید و از بدكاران آنها درگذرید! پرسیدند چگونه این حدیث انصار را از زمامداری دور می كند؟ پاسخ داد: اگر زمامداری و حكومت در آنان بود، سفارش كردن درباره آنها معنایی نداشت. سپس پرسید، قریش در سقیفه چه گفتند؟ جواب دادند: قریش می گفتند ما از درخت رسالتیم، امام (ع) فرمود: به درخت رسالت استدلال كردند!! اما میوه اش را ضایع ساختند. 📚 ، ۶۷
علیه السّلام فرمودند: (روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد. بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱» @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
امام حسن علیه السلام: مانند پیامبر صلی الله علیه و آله شهید می‌شوم 🔰 روِیَ عَنِ الصَّادِق عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام: أَنَّ الْحَسَنَ علیه السلام قَالَ لِأَهْلِ بَیْتِهِ إِنِّی أَمُوتُ بِالسَّمِّ کَمَا مَاتَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله 🔸از امام صادق صلوات الله علیه از اجدادشان روایت شده است که امام حسن مجتبی علیه السلام به خانواده خود فرمود: من همانند رسول الله صلی الله علیه و آله با سَمّ از دنیا می‌روم. 📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار ج ۴۴ ص ۱۵۳ @kalam_maesoumin
📌اهمیت امر امامت امام علیه‌السلام فرمود: رحمت خدا بر آن بنده‌ای كه امر ما را زنده گرداند. عرض كردم: چگونه امر شما زنده می‌گردد؟ امام فرمود: ما را فرا می‌گیرد و آنها را به مردم ؛ زيرا مردم اگر زیبایی‌های سخن ما را بدانند، بی‌گمان از ما می‌کنند. 📚شیخ صدوق، عيون أخبار الرضا عليه السلام : ج۱، ص۳۰۷.
💢سیره رفتاری امام رضا (ع)؛ گزاره‌هایی برای تمام بشریت ✔️استاد ابوالقاسم علیدوست: 🔹ما از امام رضا (ع) سه نوع گزاره‌های معرفتی داریم. برخی از این گزاره‌ها درون مذهبی است یعنی برای مفاهمه و دیالوگ میان دو شیعه به کار‌ می‌آید مانند گزاره‌های مربوط به احکام شرعی و مقامات ائمه (ع). دسته دیگر گزاره‌ها، درون دینی است یعنی یک طرف صحبت ما‌ می‌تواند مسلمان غیرامامی باشد یعنی گفت‌وگو میان شیعه و سنی یا گفتگو میان شیعه و زیدی. قسم سوم که مربوط به همه ائمه (ع) است و در عصر امام رضا (ع) پررنگ و برجسته است، گزاره‌هایی برای تمام بشریت است. بسیاری از گزاره‌هایی که ما از امام رضا (ع) داریم حتی سنت رفتاری امام رضا (ع) از این قبیل است که متاسفانه این بخش را پررنگ نمی‌کنیم و کمتر به معارف انسانی ائمه بویژه امام رضا (ع) که‌ می‌تواند برای امروز همه جوامع مفید باشد، توجه‌ می‌کنیم. 🔸زمانی که امام در خراسان بودند، والی نیشابور به مامون‌ می‌نویسد که یک زرتشتی در قلمرو ما فوت شده است و مال زیادی از خود برجای گذاشته است که بین نیازمندان تقسیم شود. ما آنها را بین فقرای مسلمان نیشابور پخش کردیم. مامون با امام رضا (ع) مشورت‌ می‌کند یا نامه را به ایشان‌ می‌دهد، امام رضا(ع)‌ می‌فرمایند: کار صحیحی نکرده است. چون وقتی یک زرتشتی وصیت یا وقف‌ می‌کند برای همکیشان فقیر خود این وصیت یا وقف را انجام‌ می‌دهد بنابراین به والی نیشابور‌ می‌رسانند که معادل مالی که از این زرتشتی به فقرای مسلمان داده است به فقرای همکیش وی دهد. 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=73193
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚫️⚫️⚫️ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ. ⚫️⚫️⚫️⚫️