eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
790 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 ♨️ امام زمان عجل الله فرجه به شدت دلتنگ شیعیانشان هستند ولی ما با او چه کرده ایم⁉️ 🔅 قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه :‏ وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّ رِيحَكُمْ وَ أَرْوَاحَكُمْ وَ رُؤْيَتَكُمْ وَ زِيَارَتَكُمْ وَ إِنِّي لَعَلَى دِينِ اللَّهِ وَ دِينِ مَلَائِكَتِهِ فَأَعِينُوا عَلَى ذَلِكَ بِوَرَعٍ وَ أَنَا فِي الْمَدِينَةِ بِمَنْزِلَةِ الشَّعْرَةِ أَتَقَلْقَلُ حَتَّى أَرَى الرَّجُلَ مِنْكُمْ فَأَسْتَرِيحَ إِلَيْهِ 💠 امام صادق صلوات الله علیه فرمودند : 🔸به خدا قسم كه من؛ بوى شما را دوست دارم و ارواح شما را دوست دارم و زيارت و ديدار شما را دوست دارم و حقا كه من بر دين خدا و دين فرشتگان خدا هستم اى شيعيان ، شما با ورع مرا بر اين دين يارى كنيد ؛ من در تمام مدينه مانند يک دانه جو تک و تنها هستم ، در تمام مدينه حركت مى‏ كنم تا يكى از شما را ببينم و با ملاقات و ديدار او استراحت ‏خاطر برايم حاصل شود . منابع: 📚بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار علیهم السلام جلد 65 صفحه 28 حدیث 55 📚الدعوات (راوندی) ص 274 📚المحاسن ج 1 ص 163 ⁉️ امام زمان عجل الله فرجه چقدر مشتاق شیعیان خود هستند... ❌ ولی بخاطر گناهان ما تک و تنها در غیبت به سر میبرند 📌 راه نجات فقط است....
🍋 علی علیه السلام : 🍎 وَ قَالَ (عليه السلام): الْعَيْنُ وِكَاءُ السَّهِ 🍏 ظرف حوادث : و درود خدا بر او فرمود: چشم، بند ظرف حوادث است. 📚 ، ۴۶۶
📌آیا پیامبر به مردم مسئله پوشش زنان را تذکر می داد؟ 👈چون یه عده و بی سواد میان میگن: رسول خدا به مردم درباره حجاب تذکر نداده است، ما پاسخ تاریخی می دهیم: بنا بر نقلی از عايشه پس از نزول آيات ، تغيير محسوسي در مدينه اعم از انصار و مهاجر ايجاد شد. عایشه گوید: وقتی آیه «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِن» نازل شد مردان انصار به سوی زنانشان شتافته و آیات را تلاوت کردند و از آن پس، زنان انصار بر سر خود پارچه ای از جنس پشم یا خز می انداختند. 📚نور، 31. 📚آلوسی، روح المعانی، ج22، ص89.
ثواب شاد کردن خانوم‌های مَحرم‼️ 🛑...عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ اَلْجَعْفَرِيِّ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى اَلْإِنَاثِ أَرْأَفُ مِنْهُ عَلَى اَلذُّكُورِ وَ مَا مِنْ رَجُلٍ يُدْخِلُ فَرْحَةً عَلَى اِمْرَأَةٍ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا حُرْمَةٌ إِلاَّ فَرَّحَهُ اَللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ.» 🔰از امام رضا از رسول خدا (صلوات‌الله علیهما) نقل شده است: «به‌راستی که خداوند (تبارک‌وتعالی) نسبت به زنان از مردان دل‌سوزتر است. هیچ مردی نیست که شادی‌ای بر دلِ زنی که از محارم اوست، وارد کند، مگراین‌که خداوند (تعالی) در روز قیامت او را شاد گرداند.» 📚:📚الکافي، ج۶، ص ۶
ِ➖آیا اطفال بی گناه هم با قوم گناهکار حضرت نوح علیه السلام غرق شدند؟ 🛑عنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ لِأَيِّ عِلَّةٍ أَغْرَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّنْيَا كُلَّهَا فِي زَمَنِ نُوحٍ ع وَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ وَ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ فَقَالَ مَا كَانَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْقَمَ أَصْلَابَ قَوْمِ نُوحٍ وَ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ أَرْبَعِينَ عَاماً فَانْقَطَعَ نَسْلُهُمْ فَغَرِقُوا وَ لَا طِفْلَ فِيهِمْ مَا كَانَ اللَّهُ تَعَالَى لِيَهْلِكَ بِعَذَابِهِ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ وَ أَمَّا الْبَاقُونَ مِنْ قَوْمِ نُوحٍ ع فَأُغْرِقُوا لِتَكْذِيبِهِمْ لِنَبِيِّ اللَّهِ نُوحٍ ع وَ سَائِرُهُمْ أُغْرِقُوا بِرِضَاهُمْ تَكْذِيبَ الْمُكَذِّبِينَ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَ بِهِ كَانَ كَمَنْ شَاهَدَهُ وَ أَتَاهُ. 🔰 عبد السّلام بن صالح هروى نقل مى‏كند كه وى گفت: محضر حضرت رضا عليه السّلام عرضه داشتم: چرا خداوند عزّ و جلّ در زمان حضرت نوح عليه السّلام تمام دنيا را در آب غرق نمود با اين كه در ميان مردم اطفال و كسانى كه بى‏گناه بودند وجود داشتند؟ حضرت فرمودند: در ميان غرق‏شدگان نه اطفال بود و نه بى‏گناه. امّا اطفال نبود زيرا حقّ عزّ و جلّ چهل سال قبل از غرق نمودن دنيا صلب مردان و رحم زنان قوم نوح را عقيم نمود لذا در هنگام غرق طفلى وجود نداشت. و امّا بى‏گناه در آنها نبود زيرا هيچ گاه قادر متعال كسى را كه گناه ندارد با عذاب خود هلاك نكرده است و افراد غرق شده دو دسته بودند: الف: آنان كه پيامبر خدا يعنى نوح عليه السّلام را تكذيب نمودند. ب: كسانى كه راضى به تكذيب دسته اوّل بودند اگر چه به ظاهر تكذيب نمى‏كردند. بدون ترديد هر دو دسته گناهكار محسوب مى‏شوند. 📚:علل الشرائع، ج‏1، ص: 30
دجّال چیست؟ آیا انسان است؟ شکل ظاهری اش چگونه است؟ نقش دجال در حوادث آخر الزمان چیست؟ دَجّال یا دجالها؟ دجال از نظر لغوی یعنی شیّاد. در همه تاریخ، دجالها یعنی شیادانی که مردم را فریب می دادند وجود داشتند و دارند و اینها یک فرد نبوده اند و نخواهند بود. همه شیّادانی که برای دستیابی به شهرت و قدرت و امور دنیایی، ادعای امامت، مهدویت و بابیّت و .... می کنند دجال هستند. در حدیث معتبر از اهل بیت (ع) نقل شده که تا قیام قائم (عج)، دجالهایی (نه یک دجال) ظهور خواهند کرد. این حدیث می تواند اشاره به ده ها یا صدها نفر باشد که از زمان غیبت صغری تاکنون و تا قیام قائم (عج) ادعاهای دروغین بزرگی را مطرح کرده اند و هریک از آن‌ها انبوهی از مردم را فریب داده، فتنه ای به پا کرده اند. اما دجال به عنوان «یک فرد خبیث و دارای تواناییهای فوق العاده و معجزه آسا که در آخرالزمان می آید» فقط در برخی از روایات (عموما در بین اهل سنت و چند روایت در کتب شیعه) آمده که این روایات از نظر سند و متن دچار ضعیف و غیر قابل اتکا هستند. اینکه گفته می شود دجال دارای الاغی است که یک چشم دارد و ... در همین روایات ضعیف آمده که ظاهرا از فرهنگ یهود و نصارا وارد محافل روایی اهل سنت شده (یعنی از اسرائیلیات است) و بعدا برخی از علمای ما شیعیان نیز این روایات را از روی «عجله» یا «حسن ظنِّ بیش از حد»، در برخی از کتب خود در کنار سایر روایات، ذکر کرده اند. بنابراین آنچه قطعی است و در حدیث با سند صحیح از اهل بیت (ع) نقل شده اینست که تا زمان قیام قائم(عج)، دجّالان (شیّادانِ متعدد، پرمدّعا و جویای شهرت یا قدرت ) (نه یک دجالِ عجیب و غریب) ظهور خواهند کرد. بنابراین به عنوان نمونه «میرزا علیمحمد باب» پیشوای «بابیّه» که ادعای نمایندگی از سوی امام زمان (عج) را داشت یا «حسینعلی بهاء» که ادعای نبوت کرد و دین بهائیت را پایه گذاری کرد از همین دجالان(شیادان) هستند. پس از ظهور مهدی (عج) نیز هر یک از سرانِ مخالف با ایشان که به دروغ، ادعای هدایتگری یا رهبری یا امامت داشته باشد و با ایشان ستیز کند، دجّالِ آن زمان است.
تکمیلی درباره دجال عموم روایاتی که درباره دجال نقل می شود از نظر سند به شدت ضعیف هستند و از نظر متن نیز دستکاری شده، داستانسرایی و تخیلات با آنها ترکیب شده است. اگر در حدیثی از امام علی (ع) درباره دجال سخن گفته شده باید توجه کرد که در آن زمان، دجال اصلی، معاویه بود که در گذشته مورد علاقه نواصب(ناصبی ها) و امروزه مورد علاقه وهابیها و برخی دیگر از افرادِ ناآگاه است. بنابراین در احادیث معتبری که اهل بیت (ع) به ما رسیده صرفا «یک دجال با ویژگیهای عجیب و معجزه آسا که در زمان ظهور می آید» نداریم بلکه «دجالهای متعدد»(دهها یا صدها نفر) مورد اشاره هستند یعنی شیادانی که در طول تاریخ اسلام، ادعای دروغین امامت و بابیّت و خلافت و نبوت و ... کرده اند که می تواند شامل معاویه و عموم خلفای اموی و عباسی و سران فرقه های ضاله باشد. دجّال اصلا یعنی شیّاد و مدعی دروغین. متاسفانه اهل سنت تحت تاثیر روایات یهودیان، قرار گرفته اند و طوری بیان کرده اند که گویی دجال، صرفاً یک شخصیت واحد در آخرالزمان است که ویژگیهای افسانه ای دارد! این تصورات خرافی موجب می شود مردم نفهمند که دجال های واقعی همین شاهان و خلفای جائر مثل معاویه و یزید بودند که نه شاخ داشتند و نه دُم و نه الاغ و نه یک چشم بودند. این دجالها دقیقا انسانهای عادی بودند ولی در خباثت، فریبکاری و شیادی کم نظیر بودند.
22.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینطورشیعه‌بودن به‌درد نمیخورد!! ‼️ خاطره حجت‌الاسلام راجی از یک فرد هیئتی! _________________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑⁉️ پاسخ حجت الاسلام رستم نژاد به شبهه اقای الهی قمشه‌ای در مورد اینکه در قرآن یک توصیه است!!!!!!!😱😨😡
4_425860180790476850.mp3
3.68M
چرا مذهب شیعه را (شیعه جعفری) گویند ؟ 💚💚💚💚💚💚💚💚
بررسی القاب امام رضا علیه‌السلام لقب رضا 🛑عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي نَصْرٍ اَلْبَزَنْطِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلثَّانِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ قَوْماً مِنْ مُخَالِفِيكُمْ يَزْعُمُونَ أَنَّ أَبَاكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ إِنَّمَا سَمَّاهُ اَلْمَأْمُونُ اَلرِّضَا لَمَّا رَضِيَهُ لِوِلاَيَةِ عَهْدِهِ فَقَالَ كَذَبُوا وَ اَللَّهِ وَ فَجَرُوا بَلِ اَللَّهُ تَعَالَى سَمَّاهُ اَلرِّضَا لِأَنَّهُ كَانَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ رِضًى لِلَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ فِي سَمَائِهِ وَ رِضًى لِرَسُولِهِ وَ اَلْأَئِمَّةِ بَعْدَهُ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ فِي أَرْضِهِ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ أَ لَمْ يَكُنْ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْ آبَائِكَ اَلْمَاضِينَ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ رِضًى لِلَّهِ تَعَالَى وَ لِرَسُولِهِ وَ اَلْأَئِمَّةِ بَعْدَهُ فَقَالَ بَلَى فَقُلْتُ لَهُ فَلِمَ سُمَّى أَبَاكَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مِنْ بَيْنِهِمُ اَلرِّضَا قَالَ لِأَنَّهُ رَضِيَ بِهِ اَلْمُخَالِفُونَ مِنْ أَعْدَائِهِ كَمَا رَضِيَ اَلْمُوَافِقُونَ مِنْ أَوْلِيَائِهِ وَ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ لِأَحَدٍ مِنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ فَلِذَلِكَ سُمِّيَ مِنْ بَيْنِهِمُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ . 🔰احمد بن ابى نصر بزنطى،وى مى‌گويد: محضر امام جواد عليه السّلام عرض كردم: گروهى از مخالفين شما تصوّر مى‌كنند مأمون نام پدر شما را رضا گذارده به خاطر آن كه آن حضرت به ولايت عهدى مأمون راضى بودند. حضرت فرمودند:به خدا قسم ايشان دروغ مى‌گويند و مرتكب فجور و فسق شده‌اند،خداوند متعال آن حضرت را رضا خواند به خاطر آن كه حضرتش از خداوند متعال در آسمانش و از رسول و ائمّه عليهم السلام كه بعد از رسول بودند در زمين راضى و خشنود بود. راوى مى‌گويد: محضر مباركش عرضه داشتم:مگر تمام پدران شما عليهم السلام از خدا و رسولش و ائمّه بعد از آن حضرت راضى و خشنود نبودند؟ حضرت فرمودند:آرى. عرض كردم:پس چرا بين ايشان تنها پدر شما به رضا موسوم گرديد؟ فرمود:زيرا مخالفين و دشمنانش از او خشنود بودند همان طورى كه موافقين و دوستانش از آن حضرت خشنود بودند در حالى كه اين امتياز براى هيچ يك از آباء گرامش عليهم السلام نبود لذا از ميان همه تنها آن حضرت به رضا موسوم گشت. 📚:علل الشرایع ج ۱، ص ۲۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است یادت نکنم میمیرم 🛑..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.» 🔰از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است: من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیه‌السلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن می‌گفت. یونس به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیه‌السلام) می‌افتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟ حضرت فرمودند: بگو:۱ «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان می‌رسد، چه از نزدیک و چه از دور.» 📚الكافي، ج۴، ص۵۷۵
❤️ (علیه السلام) فرمود: ✌️از ارتکاب گناه در شب جمعه که کیفر گناهان در آن شب دو چندان است 👌 چنانچه ثواب حسنات چند برابر است ، ☝️و کسى که در شب جمعه معصیت خدا را ترک کند ، خدا گناهان گذشته ى او را بیامرزد ☝️و هر که آشکارا در مرتکب گناه شود ، حق تعالى او را به گناهان همه‌ى عمرش عذاب کند و عذاب گناه آشکار شب جمعه را «به کیفر شکستن حرمت شب جمعه» بر او دو چندان کند✨ 📚بحار الانوار : 86 / 283 ، باب 2 ، حدیث 28 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
امام على عليه السلام: أضيَقُ ما يكونُ الحَرَجُ أقرَبُ ما يكونُ الفَرَجُ هرگاه سختى به اوج خود رسد، نزديكترين زمان به گشايش است غررالحكم حدیث3035 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
💎 علی علیه السلام : 🧲 وَ قَالَ (عليه السلام): إِذَا احْتَشَمَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ فَقَدْ فَارَقَهُ 🧿 از دست دادن دوست : و درود خدا بر او فرمود: وقتی مومن برادرش را به خشم آورد، به یقین از او جداشده است. 📚 ، ۴۸۰
📌برخورد شدید (ص) با حرمت شکنان و 📣قابل توجه روشنفکرانی که می گویند پیامبر با هنجارشکنان حجاب برخورد نکرده. روزی زنی از انصار در بازار طلافروشی یهودیان بنی قینقاع نشسته بود و فردی یهودی پایین پیراهن زن مسلمان را بالا زده و به قسمت بالای پیراهن سنجاق کرد تا آبروی زن مسلمان برود. بین انصار و یهودیان درباره این موضوع درگیری شد و یک مسلمان از انصار هم کشته شد. با نزول آیه ۵۸ انفال رسول الله(ص) به سراغ این طائفه رفت و ۱۵ روز آنان را محاصره کرد تا آنکه یهودیان تسلیم شدند و رسول الله(ص) آنان را از مدینه اخراج کرد. 📚واقدی، المغازی، ج۱، ص۱۷۷ 📚ابن سعد، طبقات الکبرا، ج۱، ص۲۹ 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۳۰۹
📌حضرت (س) راوی غدیر یکی از نکات برجسته در زندگی حضرت معصومه(س)، بودن ایشان بود. آن حضرت روایاتی در فضائل و مناقب اهل بیت(ع) از جمله غدیر خم را نقل کرده است: حدثتنی فاطمه وزینب و ام کلثوم بنات موسی بن جعفر علیهما السلام قلن: حدثتنا فاطمه بنت جعفر بن محمّد الصادق علیه السلام حدثتنی فاطمه بنت محمّد بن علی علیهما السلام حدثتنی فاطمه بنت علی بن الحسین علیهما السلام حدثتنی فاطمه و سکینه ابنتا الحسین بن علی علیهما السلام عن ام کلثوم بنت فاطمه بنت النبی صلی الله علیه وآله، قالت: " أنسیتم قول رسول الله یوم غدیرخم: من کنت مولاه فعلیٌ مولاه و قوله: أنت منّی بمنزله هارون من موسی علیه السلام" 📚امینی، الغدیر، ج۲، ص۱۷۹
اما ضامن اهو: “صیادی در بیابانی قصد شکار آهویی می‌کند و آهو شکارچی را مسافت قابل توجهی به دنبال خود می‌دواند و عاقبت خود را به دامن حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که اتفاقاً در آن حوالی حضور داشت می‌اندازد. صیاد که می‌رود آهو را بگیرد، با ممانعت حضرت رضا (ع) مواجه می‌شود، ولی صیاد چون آهو را صید و حق شرعی خود می‌دانست، در مطالبه و استرداد آهو پافشاری می‌کند. امام حاضر می‌شود، مبلغی بیشتر از بهای آهو، به شکارچی بپردازد تا او آهو را آزاد کند. شکارچی نمی‌پذیرد و به عرض می‌رساند: الا و بالله، من همین آهو را که حق خودم است، می‌خواهم و نه غیر آن را … و آن وقت آهو به زبان می‌آید و سخن گفتن آغاز می‌کند و به عرض امام می‌رساند که من دو بچه شیری دارم که گرسنه‌اند و چشم به‌راه‌اند که بروم شیرشان بدهم و سیرشان کنم. علت فرارم هم همین است و حالا شما ضمانت مرا نزد این شکارچی بفرمایید که اجازه دهد بروم و بچه هایم را شیر دهم و برگردم و تسلیم صیاد شوم. امام رضا (ع) هم ضمانت آهو را نزد شکارچی کرد و خود را به صورت گروگان در اختیار وی قرار داد. آهو رفت و به‌ سرعت بازگشت و خود را تسلیم شکارچی کرد. شکارچی که این وفای به عهد را می‌بیند، منقلب می‌گردد و آن گاه متوجه می‌شود که گروگان او، علی بن موسی الرضا است. بدیهی است فوراً آهو را آزاد می‌کند و خود را به دست و پای حضرت می‌اندازد و عذر می‌خواهد و پوزش می‌طلبد. حضرت نیز مبلغ قابل توجهی به او می دهد و تعهد شفاعت او را در قیامت نزد جدش می‌کند و صیاد را خوشدل روانه می‌سازد. آهو هم که خود را آزاد شده حضرت می‌داند، اجازه مرخصی می‌طلبد و به سراغ لانه و بچه های خود می‌ رود.” @kalam_maesoumin
📌الگوی معاشرت امام (ع) درباره سیره امیرمؤمنان (ع) فرمود: 👨‍🦰مردی امیرمؤمنان (ع) را به دعوت کرد. آن حضرت فرمود: دعوتت را به مى‏ پذيرم؛ آن مرد گفت: آن سه شرط چیست؟ امام فرمود: 1⃣از بيرون خانه هيچ چیزی را براى ما تهيه نكنى؛ 2⃣از آنچه در خانه‏ دارى دريغ نکرده 3⃣و بر اهل خانه ‏ات تنگ نگيرى؛ آن مرد گفت: پذيرفتم؛ امیرمؤمنان علی(ع) نیر او را پذيرفت. 📚شیخ صدوق، الخصال، ج1، ص189.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 حق‌الناس‌هایی که توان جبرانش رو نداریم، یا حق‌الناس‌هایی که به گردن‌مون هستند و ازشون بی‌خبریم رو چطور جبران کنیم؟ ┈•✾〰〰〰✾•┈
تحلیلی تاریخی بر یک روایت قسمت اول «هَذَا المَولُودُ الَّذِي لَم يُولَد مَولَودَاً عَظَمُ بَرَكَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنهُ»1 🔰این مولودی است که برای شیعیان ما، با برکت‏تر از او زاده نشده است. 👈در این روایت شریف تصریح شده است که مولودی با برکت تر از امام جواد علیه السلام در دنیا زاده نشده است. اما دلیل این کلام امام رضا علیه السلام چیست❓ برای پاسخ به این سوال لاجرم باید تفحصی در تاریخ حدیث و فرقه شناسی واقفیه انجام بدهیم 👇پلان اول👇 بعد از شهادت امام رضا علیه السلام بعضی از وکلاء امام کاظم علیه السلام بخاطر طمع مالی حاضر به پذیرفتن امامت امام رضا علیه السلام نشدند و در امامت امام کاظم علیه السلام توقف کردند و قائل به مهدی بودن امام کاظم علیه السلام شدند به این گروه به اصطلاح واقفیه گفته میشود یعنی کسانی که در در امامت امام کاظم علیه السلام توقف کرده اند. لذا با شروع امامت امام رضا علیه السلام واقفیه شروع به فعالیت علیه امام رضا علیه السلام کردند 👇 پلان دوم👇</span> امام رضا علیه السلام تا سن 47.48 سالگی فرزندی نداشتند لذا واقفیه این را دست اویزی برای خود کرده بودند که اگر امام رضا علیه السلام امام است پس چرا فرزندی ندارد تا امامت به فرزند ایشان منتقل شود❓ 🛑..عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ بَشَّارٍ قَالَ: كَتَبَ ابْنُ قِيَامَا إِلَى أَبِي الْحَسَنِ ع كِتَاباً يَقُولُ فِيهِ: كَيْفَ تَكُونُ إِمَاماً وَ لَيْسَ لَكَ وَلَدٌ؟ فَأَجَابَهُ أَبُو الْحَسَنِ الرِّضَا ع شِبْهَ الْمُغْضَبِ: «وَ مَا عَلَّمَكَ أَنَّهُ لَا يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَ اللَّهِ لَا تَمْضِي الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اللَّهُ وَلَداً ذَكَراً يَفْرُقُ بِهِ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ.»2 🔰از حسین بن بشّار نقل شده است: ابن‌قیاما واسطی (از سران فرقه واقفه) نامه‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) نوشت و در آن گفت: تو چطور امامی هستی که فرزندی نداری؟! امام رضا (علیه‌السلام) – با حالی شبیه حالِ عصبانیت – پاسخ دادند: 👈«تو از کجا می‌دانی که من فرزندی نخواهم داشت؟! به خدا قسم، چند روز و شب (بیشتر) نخواهد گذشت که خداوند فرزند پسری روزی‌ام می‌فرماید و با [ولادتِ] او حق و باطل را جدا می‌گرداند.» 👇نتیجه 👇 پس با ولادت امام جواد علیه السلام شبهه بی فرزند بودن امام رضا علیه السلام که از طرف واقفیه مطرح شده بود از بین رفت. اما این انتهاء تلاش واقفیه نبود..... 👈توضیح فرقه واقفیه هم انشاءالله در آینده بیان میکنم ادامه دارد انشاءالله ✍:ادمین نوشت 📚:منابع 1: الکافی ج۱ص۳۰۹ 2:الكافي ج۱ص۳۲۰
📌همیشه خوشبو باشیم امام (ع) فرمود: «برای مرد، سزاوار نيست كه روزانه بوى خوش(عطر) را از خود دور كند و اگر کردن روزانه ممكن نبود، يك روز در میان و اگر آن هم ممكن نبود، - - بزند و اين را ترك نكند.» 📚شیخ صدوق، عيون أخبار الرضا، ج1، ص279.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام کیست؟ 🛑اَلْإِمَامُ اَلسَّحَابُ اَلْمَاطِرُ وَ اَلْغَيْثُ اَلْهَاطِلُ وَ اَلشَّمْسُ اَلْمُضِيئَةُ وَ اَلسَّمَاءُ اَلظَّلِيلَةُ وَ اَلْأَرْضُ اَلْبَسِيطَةُ وَ اَلْعَيْنُ اَلْغَزِيرَةُ وَ اَلْغَدِيرُ وَ اَلرَّوْضَةُ اَلْإِمَامُ اَلْأَنِيسُ اَلرَّفِيقُ وَ اَلْوَالِدُ اَلشَّفِيقُ وَ اَلْأَخُ اَلشَّقِيقُ 🔰 امام رضا علیه السلام: امام ابرى است بارنده،بارانى است سيل آسا،آفتابى است فروزان و آسمانى است سايه بخش و زمينى است گسترده و چشمه‌اى است جوشنده و غدير و باغى است،امام امينى است يار و پدرى است مهربان و برادرى است دلسوز 📚:الکافي ج ۱
از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمودند : لَوْلاَ أَنَّ اَلذَّنْبَ خَيْرٌ لِلْمُؤْمِنِ مِنَ اَلْعُجْبِ مَا خَلَّى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَيْنَ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِنِ وَ بَيْنَ ذَنْبٍ أَبَدا ترجمه: اگر «گناه» براى مؤمن بهتر از «غرور و خودپسندی» نبود، خداوند هرگز نمی‌گذاشت كه بندۀ مؤمنش دچار گناه شود. مشکاة الأنوار، ج 1، ص 667 توضیح: مؤمنین گاهی با خود می‌گویند: «من خیلی خوبم» یا «بهتر از دیگران هستم». اینجاست که وقتی شرایط گناه برای او پیش بیاید خداوند جلوی گناه کردن او را نمی‌گیرد تا مومن بفهمد که نباید به تقوای خود مغرور می‌شد. البته مؤمن کسی است که وقتی دچار گناه می‌شود، شرمنده می‌شود وگرنه مومن نیست. ایمان باعث عذاب وجدان و تلاش برای توبه خواهد شد.
🔸 💠 منتظرانی که در جنگ نهروان در رکاب امیرالمومنین شمشیر زدند 🔻 یکی از برکات فرج و صبر در آخرالزمان این است که مؤمنِ منتظِر در ثواب تمام کارهای نیک پیشینیانش شریک می‌شود: چنانچه پس از کشته شدن خوارج در جنگ نهروان، امیرالمومنین صلوات الله علیه، آیندگانی را که پیرو او هستند را در پاداش عظیم این جهاد، شریک می‌نمایند! 🌕 به نقل از حکم بن عیینه: چون اميرالمؤمنين علی علیه السلام، خوارج را در روز نهروان کشت، مردی برخاست و گفت: ای اميرالمؤمنين! خوشا به حال ما که در این جنگ، همراه شما حضور داشتیم و در کنار شما با این خوارج جنگیدیم. حضرت فرمود: سوگند به آن که دانه را شکافت و جاندار را آفرید، در این جنگ، مردمانی همراه ما حضور داشتند که خداوند هنوز پدران و نیاکان آنها را هم نیافریده است! مرد گفت: چگونه کسانی که هنوز آفریده نشده‌اند، همراه ما حضور داشته‌اند؟! فرمود: آری! آنان مردمانی در آخر الزمان هستند که هم عقیده ما و تسلیم ما هستند. آنان در کاری که ما کردیم، به راستی و درستی شریک ما هستند. 📚المحاسن، ج ۱، ص ۱۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 شلوغ کرده که کرده 💕 مهربانی یاد بگیر استاد شجاعی...... کلام اهل بیت(ع) از دهان هرکسی بیرون بیاد نیست مگر دُر و گوهر
🔸پیامبر صلی الله علیه وآله: ▫️قیامت برپا نمی شود مگر اینکه قبل از آن، قیام کننده ای از ما اهلبیت، برای حق قیام کند؛ و آن زمانی اتفاق خواهد افتاد که خداوند اذن قیام به او بدهد. هرکس او را پیروی کند نجات می یابد و هر کس تخلف کند هلاک خواهد شد. بخاطر خدا! بخاطر خدا! <strong>ای بندگان خدا! خودتان را به او برسانید حتی به قیمت سینه خیز رفتن روی برف ها! که او خلیفه خدا و خلیفه من است.</strong> ▫️لا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يَقُومَ قَائِمٌ لِلْحَقِّ مِنَّا وَ ذَلِكَ حِينَ يَأْذَنُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ وَ مَنْ تَبِعَهُ نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُ هَلَكَ اللَّهَ اللَّهَ عِبَادَ اللَّهِ فَأْتُوهُ وَ لَوْ (حَبْواً) عَلَى الثَّلْجِ فَإِنَّهُ خَلِيفَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ خَلِيفَتِي. 📚عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۹. 📚دلائل الامامة ص۴۵۲ @kalam_maesoumin
💊 علی علیه السلام : 🛎 و قَالَ (عليه السلام) لِزِيَادِ ابْنِ أَبِيهِ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَلَي فَارِسَ وَ أَعْمَالِهَا فِي كَلَامٍ طَوِيلٍ كَانَ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ فِيهِ عَنْ تَقَدُّمِ الْخَرَاجِ: اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلَاءِ وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَي السَّيْفِ. 🏵 لزوم عدالت مسئولین : و درود خدا بر او: چون زیاد بن ابیه را به جای عبدالله بن عباس، به فارس و شهرهای پیرامون آن حكومت داد، او را در دستورالعمل طولانی از گرفتن مالیات نابهنگام نهی کرده و فرمود: عدالت را بگستران، و از ستمكاری پرهیز كن، كه ستم رعیت را به آوارگی كشاند، و بیدادگری به مبارزه و شمشیر می انجامد. 📚 ، ۴۷۶