eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
836 ویدیو
131 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌قابل توجه رئیس قوه‌ی مجریه، مقننه و قضائیه و مسئولین جمهوری اسلامی؛ اگر مردم کافر شدن کی مسئولشه؟ 🎙علامه مصباح یزدی ========================
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول اکرم (ص) فرمود: ای سلمان، دوستی فاطمه در صد موقعیت سود می‌دهد و آسان‌ترین آن‌ها به هنگام مردن، قرار گرفتن در قبر، محشر و حساب اعمال است.
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما میخوایم بچه دار بشیم ولی آمادگی نداریم... خیلی دشواره!!!!😱
فاطمه زهرا (س)خطاب کرد به ابوبکر و فرمود: «به خدا سوگند من در هر نمازی تو را نفرین می کنم.» الامامه و السیاسه ابن قتیبه ص ۱۴ ابن قتیبه از علمای اهل سنت است
🟠 امام مهدی علیه‌السلام می‌فرماید: «ِفی إبْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» برای من در (زندگی و رفتار) دختر رسول خدا صلّی الله علیه و آله الگو و سرمشقی نیکوست . 🟤 در کتاب: امالی ابن الشیخ می‌نگارد: موقعی که وفات پیغمبر عظیم الشأن اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلّم نزدیک گردید ، آن حضرت بقدری گریست که ریش مبارکش تر شد. گفته شد: یا رسول اللّه! چرا گریه میکنی؟ فرمود: برای ذرّیه و فرزندانم و آن ستمهائی که از ستمکاران امتم بعد از من به ایشان می‌رسد می‌گریم . گویا می‌بینم دخترم فاطمۀ زهراء بعد از من مظلوم واقع شده ، هر چه صدا میزند : یا أبَتاه! احدی از امت من به فریاد او نمی‌رسد. ⏺امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در ترسیم مظلومیت همسرش فرمود: «إنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ‌اللَّهِ (ص) لَمْ تَزَلْ مَظْلُومَةً مِنْ حَقِّهَا مَمْنُوعَةً» فاطمه دختر پیامبر صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم همواره ستم دیده و از حق خود محروم بود. 🌤امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ترسیم مظلومیت و غربت فرزندش مهدی عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف نیز می‌فرماید: ⛅️ «صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ» ✨صاحب این امر ، همان رانده شدهٔ دور شدهٔ یگانه و تنهاست. 📃از حضرت ابوالحسن موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام ، راجع به صاحب این امر پرسیدم. فرمود: او همان رانده‌شدۀ یکتای غریب پنهان از خاندانش می‌باشد که خونخواه پدرش خواهد بود. 💥مهمترین مسئله‌ای که حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها به خاطر آن ، از تمام هستی خود گذشت ، دفاع از حقوق ولیّ زمان خود بود و معرفی ولایت ایشان! 💥حضرت مهدی علیه‌السلام هم از حق و حقوق خود محروم مانده است. @kalam_maesoumin
فاطمه زهرا سلام الله علیها از راستگوترین بانوان بود بطوری که «عایشه» گفته است : ▫️«هرگز راستگوتر از فاطمه ـ علیها السلام ـ ندیدم جز پدرش (رسول اکرم ـ صلّی الله علیه وآله) (بحار، ج۴۳، ص۵۳ ـ کشف الغمّه، ج۲، ص ۳۰ ـ مناقب شهر آشوب، ج۳، ص۱۱۹). @kalam_maesoumin
تنها جایی که حضرت زهرا عليها‌السلام بعد شهادت رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله ) تبسم کردند 🛑عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: مَرِضَتْ فَاطِمَةُ مَرَضاً شَدِيداً فَقَالَتْ لِأَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ أَ لاَ تَرَيْنَ إِلَى مَا بَلَغْتُ فَلاَ تَحْمِلِينِي عَلَى سَرِيرٍ ظَاهِرٍ فَقَالَتْ لاَ لَعَمْرِي وَ لَكِنْ أَصْنَعُ نَعْشاً كَمَا رَأَيْتُ يُصْنَعُ بِالْحَبَشَةِ قَالَتْ فَأَرِينِيهِ فَأَرْسَلَتْ إِلَى جَرَائِدَ رَطْبَةٍ فَقُطِعَتْ مِنَ اَلْأَسْوَاقِ ثُمَّ جَعَلَتْ عَلَى اَلسَّرِيرِ نَعْشاً وَ هُوَ أَوَّلُ مَا كَانَ اَلنَّعْشُ فَتَبَسَّمَتْ وَ مَا رُئِيَتْ مُتَبَسِّمَةً إِلاَّ يَوْمَئِذٍ. 🔰ابن عبّاس مى‌گويد: آن هنگام كه بيمارى حضرت فاطمه شدّت يافت،به اسماء بنت عميس فرمود:آيا نمى‌بينى من در چه حالى هستم‌؟ مبادا مرا روى تخته‌اى بگذاريد كه جنازه‌ام ظاهر باشد! اسماء گفت:نه به جان خودم سوگند،بلكه نظير آن تابوتى را براى تو درست مى‌كنم كه در حبشه ديده‌ام. حضرت زهرا به وى فرمود:پس نمونۀ آن را به من نشان بده!اسماء فرستاد تا از بازار شاخه‌هاى تازۀ خرما آوردند. آنگاه آن تابوتى را كه در حبشه ديده بود،ساخت و آن اوّلين تابوتى بود كه ساخته شد. حضرت زهرا پس از ديدن آن تابوت خندان شد و هيچ وقت غير از آن موقع خندان نشده بود. 📚: كشف الغمة ج۱ ،ص۵۰۳
◻️توصیف شخصیت علی و شیوه حکمرانی او در کلام حضرت زهرا 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸زهرای مرضیه سلام الله علیها، در واپسین روزهای حیات مبارک خود و در ضمن عیادتی که زنان مدینه از او داشتند، فرصت را غنمیت شمرد و در ادامه دو ماه روشنگری و تلاش شبانه‌روزی خود برای آگاه‌سازی مردم از خطای بزرگی که انجام دادند و انحرافی عظیم که در اسلام ایجاد کردند، در جمع زنان مهاجرین و انصار مدینه به «توصیف شخصیت» علیه السلام و همچنین تبیین «شیوه حکمرانی» او پرداخت تا همه مسلمانان تا همیشه تاریخ بدانند که اهل مدینه، بعد از پیامبر اکرم چه حق‌کشی و ظلم و انحرافی عظیم ایجاد کردند. ♦️به منظور توصیف شخصیت امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرماید مهم‌ترین ایرادها و نقص‌هایی که غاصبان خلافت و همراهان آنها از علی سراغ داشتند عبارت بود از: یک. اینکه شمشیر علی در اقامه حق و دفاع از مظلومان، دوست و دشمن نمی‌شناخت؛ دو. اینکه علی مبالات و واهمه‌ای نسبت به مرگ نداشت؛ او همواره برای دفاع از حق آماده بود و جان عزیز خود را بر کف گرفته بود؛ سه. اینکه علی در راه حق، ثابت قدم بود؛ در راه دفاع از حق دچار هیچ لغزش و لرزشی نخواهد شد؛ چهار. اینکه رویارویی با علی، مرگبار بود؛ کسی را یارای مقابله با او نبود؛ پنج. اینکه علی آگاهی و دانشی بی‌نظیر نسبت به کتاب خدا دارد؛ شش. اینکه علی جدیتی بی‌نظیر در احقاق حق و دفاع از دین خدا دارد. 🔸و در ادامه، هفت نکته را به عنوان شیوه حکمرانی علی بیان کردند: یک. علی اجازه انحراف از حق و سرپیچی دربرابر حق را به دیگران نمی‌دهد؛ بلکه می‌کوشد منحرفان و سرپیچی‌کنندگان از حق را به راه مستقیم و پذیرش حق هدایت کند؛ دو. علی آرام‌آرام مردم را در مسیر حقیقت حرکت می‌داد و مرکب حکومت را به سلامت به مقصد می‌رساند. به گونه‌ای که مردم آرامش و لذت حکمرانی را بچشند و هیچ نگرانی‌ای از ناحیه حکومت و تصمیمات آن نداشته باشند. سه. علی توانایی ایجاد رفاه و آسایش و آرامش و تأمین نیازهای مردم به بهترین وجه دارد؛ او مردم بهترین شرایط زیست اجتماعی را برای مردم فراهم خواهد کرد؛ چهار. علی توانایی فراهم کردن بهترین شرایط اقتصادی را برای مردم دارد؛ پنج. علی در آشکار و نهان جز خیر مردم را نمی‌خواهد و نمی‌جوید و نمی‌گوید و نمی‌پوید. همه همّ‌و غمّ او خیرخواهی و تأمین مصلحت مردم است؛ شش. او از حکومت بر مردم برای شخص خودش هیچ چیزی نمی‌خواهد. او دنبال دنیا و منافع دنیوی نیست؛ هفت. در حکومت علی پارسایان راستین از دنیاطلبان زاهد‌نما شناخته می‌شوند و راستگویان از دروغگویان متمایز. 🔹و در پایان با قرائت دو آیه‌ از آیات قرآن کریم به آنان فهماند که اولاً، راه تأمین رفاه و برکت و خیر و آسایش و آرامش جامعه و سعادت دنیوی و اخروی مردم، ایمان به خدا و تقوای الهی است و ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها نیز بی‌ایمانی و بی‌تقوایی و نادیده گرفتن دستورات خداوند است: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‏ (اعراف/ ۹۸) «و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم» و ثانیاً، ظالمان و ستمگران به زودی سزای اعمال بد خود را خواهند چشید و هیچ راه گریزی برای فرار از عذاب الهی نخواهند داشت: وَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ هؤُلاءِ سَيُصِيبُهُمْ سَيِّئاتُ ما كَسَبُوا وَ ما هُمْ بِمُعْجِزِينَ‏ (زمر/ ۵۱) «و ظالمان این گروه نیز بزودی گرفتار بدی‌های اعمالی که انجام داده‌اند خواهند شد، و هرگز نمی‌توانند از چنگال عذاب الهی بگریزند»