چند خط به بهانهی نشر تهمت شیعهستیزی به مجاهدان فلسطینی
☀️ شکی نیست در شرایطی که جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستاده وظیفه هر مومنی تقویت جبهه حق و جلوگیری از هر چیزی است که سبب تضعیف آن شود.
☀️ همچنین شکی نیست که این معرکه، معرکهی حق و باطل است و اسرائیل امروز تجسد خبیثترین دشمن خدا است.
🥀 در سوی دیگر نیز مردم فلسطین هستند که اولاً مسلماناند ثانیاً مظلوماند و ثالثاً در حال نبرد درون جبهه حق هستند.
⬅️ با توجه به این مقدمات، پرسش اینجاست که چه چیزی مانع از آن است که شیعیان آنچنان که باید و شاید به همبستگی با مردم فلسطین بپردازند؟
نگارنده، این سه عامل را مهم میداند:
1️⃣ ضعف در فهم جبههبندی حق و باطل
🔖 حتی در سپاه خود وجود مقدس امیر مؤمنان صلوات الله علیه نیز بسیار بودند کسانی که دچار فساد اعتقادی بودند؛ تا جائی که گهگاه نسبت به امر و نهی حضرت، صریحاً دهنکجی میکردند(شاید یکی از گویاترین مثالها نهی حضرت از نماز تراویح باشد)
🔖 بدیهی است مادامی که ایشان در رکاب حضرت شمشیر میزنند؛ پیروزیشان پیروزی جبهه حق و شکستشان شکست جبههی حق خواهد بود.
⬅️ در نتیجه:
⏺ در چنین صحنهای تقلیل معرکه به دعوای یک کافر با یک فاسد العقیده ناشی از ندیدن درست صحنه است.
⏺ بی تفاوتی و بی طرفی در چنین معرکهای برای هیچ مومنی سزاوار نیست.
🔖 اگرچه محبت فلسطینیان (مانند اکثر اهلسنت) به اهل بیت علیهم السلام محبتی همراه با اعتقاد به افتراض طاعت حضرات نیست اما باید به این نکته توجه داشت که این امر، پیش از هر چیز معلول فرهنگی است که در آن زاده شده، بزرگ شده و تنفس کردهاند و لزوما برخاسته از انکار عالمانه امامت حجج طاهرین علیهم السلام نیست. پس، از این جهت ایشان ابدا قابل مقایسه با کسانی نیستند که در حضور حضرت بودند و با اینکه حجت بر آنها تمام بود باز هم به لجبازی ادامه میدادند.
🔖گرویدن بسیار از فلسطینیان به تشیع پس از انقلاب اسلامی و رواج یافتن توجه به سیدالشهدا علیه السلام خصوصا در سالهای اخیر خود دلیلی بر این مدعا است.
2️⃣ نشر اکاذیب و تحلیلهای تفرقهافکنانه
🔖همینکه فتنهگرانی که هیچ دلی در گرو مذهب ندارند با انتشار چنین اکاذیبی همراه هستند کافی است برای پی بردن به اینکه این تفرقه به سود چه کسی و به زیان چه کسی است.
3️⃣ تضعیف تشیع به بهانهی دفاع از فلسطین
🔖 قضیه فلسطین در جهان، هواداران بسیاری دارد و هر کسی از ظن خود به یاری فلسطین آمده است؛ برخی از منظر عربیت قضیه را دنبال میکنند؛ برخی صرفا از نگاه انسانیت؛ عدهای رویکردهای حقوق بینالملل یا حقوق بشری دارند و ...
🔖تنها چیزی که یک شیعه پایبند به مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را به همراهی در قضیه فلسطین وامیدارد رسیدن به این تشخیص است که این معرکه، معرکه حق و باطل و در امتداد دفاع از دین حق یعنی مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله است.
🔖متأسفانه عدهای به جای تبیین این حقیقت، تریبون دفاع از فلسطین را تبدیل به فرصتی برای ترویج پلورالیسم دینی و ایجاد تردید در حقانیت مکتب کردهاند؛ برای نمونه:
https://eitaa.com/muslimnair/1641
❌ در این فرسته، نویسنده، با استناد نادرست به آیاتی که شأن نزولشان درباره اهل کتابی است که نسبت به دعوت اسلام تکبر میورزیدند، ساحت بحث شیعه و سنی را از ساحت جدال میان حق و باطل به دعواهای من و توئی فروکاسته(گویا هیچ حقیقتی فراتر از فرقهگرائی در میان نباشد) و اعتقاد به حقانیت مکتب را مصداق "خودبرتربینی" و "تضمینی تصور کردن نجاتِ خود در قیامت" و "خود بیمه پنداری نزد خداوند" معرفی کرده است. همچنین منحصر دانستن حق در مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را با تعابیری مانند "منحصر دانستن حق در خود" و "تفرق در دین به جای اقامهی آن در راه گسترش منافع خود" مورد نکوهش قرار داده و آن را از "خصال و اوصاف متعفن" و از "میراث نامیمون اهل کتاب در میان مسلمانان" خوانده است. و در این میان از هیچ توهین و تهمتی نسبت به کسانی که حق را منحصر در تشیع میبینند فروگذار نکرده است.
حاصل آنکه نویسنده میخواهد به بهانهی دعوت به همبستگی با فلسطین خواننده را در برابر این پرسش قرار دهد که: اصلا از کجا معلوم حق با تو (تشیع) باشد؟
❌نمونه دیگر، این فرسته است:
https://eitaa.com/komeilialireza/407
که دعوت به تبدیل حماس به یک "برند سنی" محبوب در جامعه شیعی است؛ اما اشکال آنجا آغاز میشود که نویسنده بر برجسته کردن وصف عنوانی "سنی" اصرار میورزد و در همین راستا حتی اشاره "به اینکه حقیقت بر اینها عرضه اگر بشود چه شود" را نشان از تحجر و قرار گرفتن در جریان تشیع لندنی میخواند.
☀️ در جائی که تریبون دفاع از آرمان قدس و مردم مظلوم و مجاهد فلسطین در دست کسانی است که اعتقاد به حقانیت مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را فلسطینستیزی معرفی میکنند؛ پس زدن برخی از شیعیان دور از انتظار نیست.
پیام یکی از خوانندگان:
به نظرم در این نوشته ارسالی شما تناقض وجود دارد. بالاخره جریان مقاومت سنی که مقابل استکبار و جبهه کفر قرار گرفته خوبه یانه؟
در بالا این نگاه را می ستاید و در ادامه احساس می شود آن را نفی می کند
پاسخ:
آنچه ستوده شده حسن جهاد در راه خدا است و آنچه نفی شده اعتقاد به سقیفه و تولی نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام است.
بحث بر سر لزوم تفکیک میان حسن فعلی و حسن اعتقادی و پرهیز از تسری دادن حسن فعلی به حسن عقیده است.
هدایت شده از حامد کاشانی
«در حالیکه در ایران شبهه ناصبیگری حماس در حال ترویج است، در گروه های سنی و گروه های وهابی شبهه شیعی بودن حماس مطرح است! سناریو و عملیات روانی اسرائیل برای منزوی کردن حرکت مبارزان فلسطینی و انقطاع بدنه امت از حماس توسط عده ای مزدور، مغرض و بی اطلاع در حال تعقیب است.»
پ.ن؛ این مطلب واقعیت عینی را پیش از بنده، برادر فاضلم آقای شیخ محسن عبدالملکی فرموده است.
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
جنگ امروز در فلسطین، از سختیهای مسیرِ عبور بهسمتِ عصر ظهور است.
انشاءالله خدای متعال این نبرد را بهنفع جبهۀ امام زمان(عج) تمام خواهد کرد. شک نکنید.
در این جنگ، دشمن صهیونیستی شکست مُطلق خورد و با کشتن کودکان و زنان، نمیتواند این شکست را جبران کند. واضح است که این صحنه بهنفع جبهۀ حق جلو میرود.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🛑 آیت الله حسینی قزوینی در همایش مرزبان تشیع🔻
1⃣ برخی به جای تقریب مذاهب، تبدیل یا تخریب مذهب را طرح میکنند
2⃣ آیت الله وحید خراسانی فرمودند با مطالعه سخنان آقای واعظ زاده خراسانی قلبم به درد آمد!
3⃣ آیت الله شبیری زنجانی گفتند: به آیت الله بروجردی افترا زدند
👈 استاد حسینی قزوینی؛ ۱۴۰۲/۷/۲۹🔻
🔹آیت الله العظمی بروجردی «تقریب» را برای اعتلای تشیع میخواستند نه اینکه از تقریب به عنوان حذف عقاید شیعه و نادیده گرفتن مبانی فکری اهل بیت (ع) استفاده شود.
🔹بعضی از شاگردان آیت الله بروجردی، اجتهاد در برابر نص کردند و به جای "تقریب"، "تبدیل" را مطرح کردند که مصداقش، عزیزمون جناب آقای واعظ زاده خراسانی (غفر الله لنا و له) است. ایشان قبلا در مجله هفت اسمان مصاحبهای داشت. آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله سند جواب [او را] دادند. بعد ایشان در فصلنامه [پژوهشهای] نهج البلاغه ش ۴و۵، تابستان و پاییز ۸۱، یکمسئلهای را مطرح کرد که از آیت الله وحید خراسانی نقل کردند که فرمود من با مطالعه این، قلبم به درد آمد.
آقای واعظ زاده، دو مسئله شاخص برای تقریب ذکر کرد:
۱. برای تقریب، باید از منصوص الخلافه [بودن حضرت علی علیهالسلام و ] اهل بیت (ع) دست برداریم، چون با تکیه بر منصوص الخلافه، اهل سنت از ما رنجیده خاطر میشوند که شما با این کار عقاید ما را مورد هجمه قرار میدهید! ۲. نکته عجیب دیگر آنکه باید به فکر مشروعیت خلافت شیخین باشیم!
🔹بعد آیت الله سبحانی و آیت الله دینپرور و آیت الله خزعلی از بنده خواستند که به این سخنان پاسخ دهم و ما در همان فصلنامه ش۶، س۳، بهار و تابستان۱۳۸۳ جواب دادیم. مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی شاید سه بار به من فرمود من جواب شما را چندبار مطالعه کردم و لذت بردم و شما را دعا کردم و بهتر از این نمیشود جواب نوشت.
البته همین جواب باعث شد که بعضی آقایان تقریبی [افراطی] در حوزه علیه ما قیامتی برپا کردند که تا هنوز هم ادامه دارد. ولی برای ما مهم نیست من بارها گفتم که انسان باید برای اهل بیت (ع)، تاوان بدهد:
ای که از کوچه معشوقه ما میگذری / بر حذر باش که سر میشکند دیوارش.
🔹بعد این بزرگوار (آقای واعظ زاده) در مجله حوزه متعلق به دفتر تبلیغات، س ۱۳۸۶، ش ۱۴۱، مطالبی مطرح کرد که دور از انتظار همه بود یک تجلیلی از بنیامیه و تلاشهای آنها برای تمدن سازی و غیره کرد [و گفت اگر رفتار بنیامیه اسلام نیست، پس اسلام چیست؟!]. حضرت آیت الله حسینی بوشهری -مدیر وقت حوزه های علمیه- شب به من زنگ زدند. خلاصه حرفش یک امر ولائی و حکومتی بود که شما باید جواب دهید. من هم ۳مقاله در افق حوزه (ش۱۸۸ و ۱۸۹ و ۲۰۰) نوشتم
🔹لذا منظومه و مبانی فکری ایت الله بروجردی در تقریب غیر از چیزی است که برخی شاگردان آقای واعظ زاده خراسانی دارند. آیت الله بروجردی به استاد دوانی فرمود: معمولا وقتی اقلیتی بخواهد به سمت اکثریت برود، [در آن هضم میشود و] چنانچه ذوق زده شود، طرف مقابل فکر میکند که خبری شده است.
🔹آیت الله حسینی قزوینی در بخش دیگری افزودند:
در آن زمانی که بعضی آقایان به جای تقریب، تخریب را مطرح کرده بودند، در یکی از صحبتهای عزیزمون آقای واعظ زاده خراسانی، در مصاحبهای که با مجله هفت آسمان داشت، برای دانشگاه ادیان. آنجا گفت نظر آیت الله بروجردی این بود که ما حدیث ثقلین را مطرح کنیم و از طرح احادیث دیگر مربوط به ولایت (مثل حدیث غدیر، حدیث منزلت و...) خودداری کنیم
من از آیت الله شبیری زنجانی که با آیتالله بروجردی ارتباط داشت و از دوستان نزدیک شیخ محمدتقی قمی [نماینده آیت الله بروجردی درامر تقریب] بود، از محضرشون سوال کردم، ایشان قاطعانه فرمودند: این افتراء به آیت الله العظمی بروجردی است. ایشان به هیچ وجه معتقد نبود که حدیث ثقلین را در برابر اهل سنت مطرح کنیم، ولی احادیث امامت را بیان نکنیم، بلکه نظر ایشان این بود با طرح حدیث ثقلین و مرجعیت علمی اهل بیت (ع) می توانیم نظر مساعد اهل سنت را نسبت به اهل بیت (ع) در حوزه مرجعیت علمی جلب کنیم و پس از آن خودشان دیگر احادیث را به صورت خودکار درک خواهند کرد.
🔹اخیرا یکی از تقریبیهای [افراطی] نوشته: ما باید تلاش کنیم جوانان شیعه و اهل سنت آزاد باشند در عمل به فقه ابوحنیفه یا فقه جعفر بن محمد [ع]! من نمیدانم این آقایان اینها را از کجا در میآورند؟! آیا مدرکی از قرآن و سنت و از مراجع دارند یا باید بگوییم: ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم
اگر به نام تقریب اینگونه چوب حراج به مذهب شیعه بزنیم، یقیناً آیندگان ما را نفرین خواهند کرد
🔹اقدامات تقریبی آیتالله بروجردی سبب شد تا شیخ شلتوت فتوا داد که میشود از یکی از مذاهب اسلامی یعنی حنفی، حنبلی و مالکی و... به مذهب شیعه منتقل شد و این در حقیقت رهآورد سنگین و بزرگی برای شیعه بود که این مرد بزرگ به دست آورد
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️«میثم کشی»؛ انحراف بزرگ جریان های نامنضبط وحدت
🔸«تقیه» در اندیشه فقهی امامیه، شیوه تقابل با مفاسد پیش رو، با تحمل کمترین صدمه احتمالی است.
مبنای اصلی تقیه حکم عقل و روش صحیح زیست عقلایی در جامعه است. این مبنا در تمام ادله قرآنی و روایی موجود در این کلان قاعده فقهی، قابل رهگیری است.
🔻ائمه علیهم السلام با سپر تقیه، فضای جامعه اسلامی را #هوشمندانه مدیریت می کردند. از یک سو در برخی موارد، از نقل هر نوع فضیلت، مطاعن و یا لعن برخی صحابه معروف، نهی می کردند ولی از دیگر سو، در مجالس خصوصی و یا در حضور برخی اصحاب و خصصین خود، علاوه بر نقل مقامات خود، مطاعن دشمنان خود را برمی شمردند و تولی و تبری را علامت اسلام حقیقی معرفی می کردند.
🔺علاوه بر این نکات، معصومین در بسیاری از موارد، با تربیت افسران جنگ نرم، در حوزه دفاع از کیان اسلام و مذهب، آنها را به مناظره و بالاتر «مناضله» و تبیین انحرافات دشمنان و رسوا ساختن فضائح آنها دستور می دادند.
🔹این مدیریت هوشمند باعث شد تا هشام ها و مومن الطاق ها تربیت شوند! در سیره اهل بیت علیهم السلام، بیشترین مودت، توجه صَرف آنها می شد! چرا که مصلحت حفظ اساس تشیع و اساس اسلام، اقتضای این را داشت که از این مدافعان مرزهای تشیع و اسلام حقیقی حمایت شود.
🔺این افراد در جامعه شیعی، هیچ گاه از سوی ائمه علیهم السلام تفسیق نشدند! عناصر افراطی و تند رو قلمداد نشدند! در مقابل، این جریان اختناق و تزویر بود که مومن الطاق ها را «شیطان الطاق» خطاب می کرد! زبان میثم تمارها را _ به دلیل نقل فضائل و مطاعن نواصب_ می برید!
🔸مرز خودی از غیر خودی روشن بود! معتقدین واقعی به ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام خودی بودند! دیگران یا «الناس» یا «الحمیر» یا «الناصب» و ... بودند. زیرا در بستر ولایت سیاسی عترت و محوریت حجت و امام مفترض الطاعه است که توحید صحیح و مبارزه با طاغوت حقیقتا شکل می گیرد.
♦️فهم «مدیریت هوشمند» اهل بیت علیهم السلام و تبیین برون رفت از تزاحمات، نیاز به فقاهت دارد چرا که:
👈 از یک سو جریان پلید تشیع انگلیسی، با عدم رعایت مرزهای تقیه، باعث فتنه و ریختن خون شیعیان شده است.
👈 از دیگر سو برخی از کنشگران نامنضبط وحدت به راحتی آب به آسیاب دشمن می ریزند و صدها انگ و برچسب مثل«گروهک»، «افراطی»، «تفسیقی»، «تکفیری» و ... به مرزبانان تشیع در زمان ما می زنند و به راحتی و قربة الی الله، «میثم کشی» می کنند!
✅ هر دو نگاه و جریان، فاقد فهم صحیح از مدیریت هوشمند مفاسد و مصالح است.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از روایت غزه | صالح غزهای
این کانال برای اطلاع رسانی از افتخارات مقاومت فلسطینی و اخبار غزه همراه با تحلیل از خبرهای مهم ساخته شد.
لطف بفرمایید منتشر کنید.
@SalehGaza
کلمه سواء
این کانال برای اطلاع رسانی از افتخارات مقاومت فلسطینی و اخبار غزه همراه با تحلیل از خبرهای مهم ساخته
این کانال متعلق به یک طلبهی اهل غزه است.
لطفا دنبال کنید و به دیگران هم معرفی کنید!
از دیشب که این کانال رو دنبال میکنم بیش از همه چیز صلابت این برادر عزیز من رو تحت تاثیر قرار داده
ایشان در همین حملات اخیر، عزیزترین کسانش رو از دست داده اما مثل کوه ایستاده و مثل شیر رجز میخواند
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📲 پُست | رهبر انقلاب، صبح امروز: میدان، میدانِ غزه و اسرائیل نیست، میدانِ حق و باطل است. میدان، میدانِ استکبار و ایمان است؛ یکطرف، قدرت ایمان، یکطرف قدرت استکبار. البته قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و بمباران و فاجعه و جنایت پیش میآید، قدرت ایمان بر همهی اینها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد.
📲 سایر پستها را از اینجا ببینید
هدایت شده از حبیباله بابائی
حکمت الهی قتل کودکان چیست؟
حمید پارسانیا
در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابنعربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث میکند. همانطور که میدانیم فرعون با خبر میشود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل میکند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنیاسرائیل را قتلعام میکند. اینجا سوالی که به وجود میآید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه میکنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام میدهد را ملاحظه میکنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمیکند؟
ابنعربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان میکند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی میکشد و با همان ظلمی که دارد انجام میدهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیثالعهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمیآورند و جامعه را به خدمت خود میگیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث میشود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت میشوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفهای سر میزند یا ناآرام میشود با همه وجود از خواب برمیخیزند و در خدمت کودک قرار میگیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه میتواند مادر و پیرامون را تسخیر کند.
کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده میشوند نفس دارند و از بین نمیروند. ظلمی که به اینها میشود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون میشود باعث انباشت میشود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا میکنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل میکند و در نهایت فرعون را از بین میبرد.
امروز حوادثی که در غزه رخ میدهد و قتلعام کودکان بیگناه رخ میدهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت میگیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل میرسند کلمه توحید را بر زبان میآورند و ربّ خود را فرا میخوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده میشوند و سنت خدا با آنها عمل میکند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها میشود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.
گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی میبینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر میگیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیقتری شکل میگیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسانها در حوزه معنایی و روحانی آنهاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل میکند تا انشاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍🏻 معيار اساسى اخوّت اسلامى، ايمان و اعتصام به حبل اللّه و استقامت در صراط ايمان است؛ به همين دليل است كه آيه وحدت با جملة «اطيعوا الله و رسوله» آغاز شده است؛ چرا كه براى ايجاد و حفظ وحدت بايد به «حبل اللّه» كه همانا قرآن، رسول خدا و ولايت امامان معصوم عليهم السلام است، روى آورد.
📚شفيعى مازندرانى، محمد، درسهايي از وصيت نامه امام خميني(ره)، ص93، 1جلد، دفتر نشر معارف - ايران - قم، چاپ: 58، 1390 ه.ش.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏹ برخی از کنشگران وحدت در لزوم لعن علنی بنی امیه _خصوصا معاویه _ تشکیک می کنند؛ این در حالی است که امام خمینی در مهم ترین و آخرین بیانات خود در وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرماید:
✍🏻 «... و بدانند آنچه دستور ائمه- عليهم السلام- براى بزرگداشت اين حماسه تاريخى اسلام است و آنچه لعن و نفرين بر ستمگران آل بيت است، تمام فرياد قهرمانانه ملتها است بر سردمداران ستم پيشه در طول تاريخ الى الابد. و مى دانيد كه لعن و نفرين و فرياد از بيداد بنى اميه- لعنة اللَّه عليهم- با آنكه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شدهاند، فرياد بر سر ستمگران جهان و زنده نگهداشتن اين فرياد ستمشكن است...»
📚 خمينى، روح الله ( رهبر انقلاب و بنيان گذار جمهورى اسلامى ايران)، وصيت نامه سياسى - الهى امام خمينى (ره)، ص11، 1جلد، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (ره)، موسسه چاپ و نشر عروج - ايران - تهران، چاپ: 18، 1387 ه.ش.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 بررسی یک اتهام
1⃣ اتهامی از دکتر شریعتی به آیت الله العظمی میلانی (ره)
2⃣ آیا آیت الله میلانی (ره) به اندازه یک سطر هم اسرائیل را محکوم نکرده است؟
🔻بررسی اسناد تاریخی🔻
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
✍ نامه توهین آمیز دکتر شریعتی درباره علمای بزرگ شیعه
🔹حاوی تز اسلام منهای روحانیت
🔹حاوی اهانت به علامه مجلسی، مرحوم خواجه نصیر، آیت الله میلانی، آیت الله بهبهانی، مرحوم استاد کافی، مرحوم حاج شیخ محمدعلی انصاری و...
🔻🔻🔻
🔰 خلاصهای از نامه دکتر شریعتی به پدر خویش محمدتقی شریعتی:
1⃣ خوشبختانه تز اسلام منهای آخوند در جامعه تحقق یافته است
2⃣ این موفقیت (تحقق اسلام منهای روحانیت) موجب شده است که اسلام از چهارچوب تنگ قرون وسطایی و اسارت در کلیساهای کشیشی و بینش متحجر و طرز فکر منحط و جهانبینی انحرافی و خرافی و جهالتپرور و تقلیدسازی که مردم را عوام کالانعام بار آورده بود رها شود و اسلام آزاد به جای درگیریهای بیمعنی با شیخی و صوفی و سنی و وهابی و فلسفی، بتواند از کنج محرابها و حجرهها و تکیهها و انحصار به مراسم تعزیه و مرگ، به صحنه زندگی و فکر و بیداری و حرکت و زایندگی پا گذارد!
3⃣من گاندی آتشپرست را بیشتر لایق شیعه بودن میدانم تا آیتالله بهبهانی و بدتر از او، علامهی مجلسی. و گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست را بهتر از آیتالله العظمی میلانی.
4⃣ آقای کافی آن شوی هنرمندانه را بازی میکند و مستمعین باباشمل او خیال میکنند آن گریههایی که میکند واقعاً به خاطر عشق به ولایت و اهل بیت و ارادت به امام زمان است!
5⃣ الازهر مصر در قیاس با مدرسهی فیضیه و پیر پالاندوز و مدرسهی آقای میلانی و… واقعاً یک دانشگاه بزرگ در سطح جهانی است.
منبع نامه🔻
http://drshariati.org/?p=25386
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔵 اهانت تند و تیز دکتر شریعتی به آیت الله العظمی میلانی (ره)
💥 گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست، از آیتالله العظمی میلانی که تاکنون ... یک سطر در تمام عمرش علیه بیستوپنج سال جنایت صهیونیسم ... ننوشته، بهمراتب به تشیع نزدیکتر است.
✍ دکتر شریعتی به سال ۱۳۵۰ در نامه به پدر خویش، محمدتقی شریعتی مینویسد🔻
🔹 گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست، به خاطر آنکه تمام عمر را علیه جاهلیت فاشیسم هیتلر و دیکتاتوری استالین و استعمار نظامی ارتش سریّ فرانسه برای اسارت مردم الجزایر و جلادیهای صهیونیسم در قتلعام مردم فلسطین، در مبارزه و خطر و فرار و آوارگی دور دنیا زیست و سالها با قدرت قلم و شخصیت علمیاش از آزادی مسلمانان الجزایر و فلسطین در برابر فرانسهی مسیحی و اسرائیل یهودی دفاعهای مردانه کرده و جانش را به خطر انداخت، با اینکه در فرانسه زندگی میکرد و نژادش یهودی بود، از مرجع عالیقدر تقلید شیعه حضرت آیتالله العظمی میلانی که تاکنون هرچه فتوا داده است در راه تفرقهی مسلمین بوده یا کوبیدن هر حرکتی در میان مسلمین و یک سطر در تمام عمرش علیه بیستوپنج سال جنایت صهیونیسم و هفت سال قتلعام فرانسه و صد سال استعمار و صدها سال استبداد ننوشته و ولایت برایش مقام نام و دکان نان و چماق دست بوده است، بهمراتب به تشیع نزدیکتر است.
🔰 منبع نامه
http://drshariati.org/?p=25386
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⚫️ تاریخ قضاوت میکند
👈 اعلامیه ضد صهیونیستی آیت الله میلانی، ۴ سال قبل از اتهام افکنی دکتر شریعتی موجود است.
👈 بررسی اسناد تاریخی نشان میدهد که آیت الله العظمی میلانی (ره) نسبت به جهان اسلام از جمله موضوع خطیر فلسطین حساس بود و در موارد گوناگون به محکوم کردن اسرائیل و دفاع از فلسطینیها پرداخت.
👈 در ادامه به دو نمونه از موضعگیریهای آیت الله میلانی توجه کنید
🔰اسناد تاریخی🔰
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 فتوای ضد اسرائیلی آیت الله العظمی میلانی
👈 مدتی پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در تیرماه ۱۳۴۶
🔻🔻
1⃣ بر همه مسلمانان لازم است از هرگونه معامله و رفتار دوستانه با اسرائیلیان خودداری نمایند
2⃣ پیغمبر (ص)فرمود: برائت از یهود را اظهار کنید!
3⃣ لازم است مصیبتدیدگان از اسرائیل (فلسطینی و...) مساعدت مادی و معنوی شوند
🔰 متن سند
بسم اللّه تعالی شأنه السلام علیکم این حادثه مؤلمه فوق الحد موجب تأثر و تأسف همه مسلمین جهان شد و بر تأثر از فجائع گذشته افزوده الی اللّه المتشکی والی ولیه المهدی علیه الصلوۀ والسلام نرفع الشکوی ـ خداوند متعال یهود را معرفی فرموده که یسعون فی الارض فسادا و نیز فرموده لتجدن اشّدالنّاس عداوۀ للذین آمنوا الیهود ـ و در حدیث از پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم است می فرماید.
اظهرو البرائۀ منهم و باهتوهم لکیلا یطمعوا فی الفساد فی الاسلام ـ بنابراین بر همه مسلمانان لازم است از هرگونه معامله و رفتار دوستانه با اسرائیلیان خودداری نمایند.
و نیز لازم است نسبت به برادران مسلمان مصیبت دیدگان از هر نوع مساعدت ماّدی و معنوی دریغ ننمایند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله فرمود.
من اصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم و بسیار مقتضی است اقامه مجالس یادبود برای لشکریان اسلام که در این جنگ تا آخرین نفس مقاومت کردند و با کمال شهامت از حدود و ثغور کشورهای اسلامی و مسجد اقصی دفاع نمودند.
البته نام نیک خود را در تاریخ ثبت نمودند اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمۀ محمدهادی الحسینی المیلانی
📚کتاب آیتالله العظمی سید محمدهادی میلانی به روایت اسناد ساواک - ج۳، ص ۶
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 پاسخ قاطع امام به ایده دکتر شریعتی:
👈 امام خمینی (ره):
1⃣ اسلام منهای روحانیت خیانت است و یک خطر بزرگ؛ و ما بیزار هستیم از اینکه بگویند اسلام منهای روحانیت!
2⃣ میخواهند اسلام را ببرند اول روحانیت را میبرند. اگر روحانیت استثنا شود، اسلام هم در کار نیست.
3⃣ دانشگاهيها بيدار باشند، تز اسلام منهاي روحانيت يعني لا اسلام ! درجه اولش اين است ؛ بعد هم كتابهاي روحانيت را به دريا بريزند! بيدار باشيد! توجه به خطر عظيم... من توجه شما را به اين خطر، به اين خطر عظيم ، عطف مي كنم .
✍برای دیدن متن کامل سخنان امام بنگرید به:
http://mobyan.ir/Paik/SahifeShow.aspx?Page=1607
صحیفه امام خمینی ره - سخنراني - توطئه دشمنان براي حذف روحانيت و اسلام - 4 خرداد
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯