eitaa logo
کلمه سواء
309 دنبال‌کننده
95 عکس
60 ویدیو
4 فایل
نقد سکولاریسم مضاعف (افکار التقاطی به نام انقلاب اسلامی) با منت پذیرای پیشنهاد و انتقادها هستم. @Moienoddin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 ‌‌زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر، از زیباترین تعبیرات منقول از امام هادی علیه‌السلام است 🔻 رهبر‌انقلاب: حضرت (سلام‌اللّه‌علیه) در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. زیارت جامعه‌ی کبیره(۱)، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر(۲) که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهم‌السّلام) است، از این بزرگوار است. ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ‌ ۱)تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج۶، ص۹۵. ‌ ۲)المزار الكبير، ابن مشهدی، ص۲۶۳؛ مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، باب سوم زیارات، زیارت روز غدیر. 🖼 🌷 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از حامد کاشانی
👨‍👩‍👦‍👦 پدر و مادرهای علوی بخوانند. علامه محمّد تقی مجلسی در روضة المتقين در شرح روايت: "أدّبوا أولادكم على حبّ علي عليه‌السلام" چنین می‌گویند: فضائل امیرالمؤمنین علیه‌السلام را برای فرزندانتان بخوانید و هرگاه چیزی برای آنان تهیه کردید که مورد پسند آنها بود (خوردنی، پوشیدنی، هدیه و ...) به آنها بگویید، این هدایا از طرف امیر المؤمنین علیه‌السلام است و هرگاه بلایی از آنها دفع شد، بگویید به برکت مولا این بلایا از شما دفع شد، به این شکل آنها را تربیت کنید تا محبّت حضرت در دل‌هایشان نهادینه شود. أي قولوا لَهُم فَضائلَه وَكُلَّما جِئتُم بِشي‌ء إليهِم ممّا يُحِبّونَه فَقولوا لَهُم جاءَكُم بِهذا عَليُ بن أبي طالِب وَكُلَّما رُفِعَ عَنهُمُ البَلاءُ فَقولوا لَهُم ذَهَب بِه أميرُالمؤمنين عَليُ بن أبي طالِب عليه‌السلام حَتّى يُحِبّونَ... 📖 روضة المتقين، ٨/٦٤٤ @kashani1395
أسعد الله أيامكم الحمد لله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية أمير المؤمنين والأئمة عليهم السلام دلم می‌خواست این یکی دو روز یادداشتی برای غدیر بنویسم اما بی‌لیاقتی و بی‌توفیق مانند همیشه مانع شدند. به نظرم آمد مطالبی که سال‌های پیش به مناسبت غدیر در اینستاگرام گذاشته بودم را در این کانال نیز به اشتراک بگذارم. از همه‌ی سروران مکرم، موالیان حضرت مولا علیه السلام عاجزانه تقاضای دعای خیر دارم.
51.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرض استقرار اجمال در معنای مولی
56.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترابط متنی آیات تبلیغ و اکمال ۱
38.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترابط متنی آیات تبلیغ و اکمال ۲
48.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترابط متنی آیات تبلیغ و اکمال ۳
29.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من عنده علم الکتاب معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطلوب آیه مودت محبت اهل بیت علیهم السلام نیست بلکه محور قرار گرفتن حضرات نسبت به همه‌ی امیال و آرزوها و محبت‌هایی است که در دل می‌آید
44.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آن‌چه پیش از غدیر بود همگی ابلاغ بود اما غدیر تبلیغ بود. تفاوت این دو چیست؟
واژه مولی چه مزیتی بر دیگر واژه‌ها داشت؟
دین کامل یعنی چه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، طریق پرستش خداست. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarik احد فرامرز قراملکی: عبقات‌الانوار یک تاریخچه دارد؛ وقتی شیعه را متهم کردند که هیچ مبانی و محتوایی ندارد و صرفاً احساسات و عوام‌فریبی است، دانشمندان درصدد برآمدند تا به این فضا پاسخ دهند لذا تنها اثری که توانست این تهدید را به فرصت تبدیل و فرصت تمدنی برای شیعه تولید کند، عبقات الانوار میرحامد حسین بود. برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://sokhanetarikh.com/?p=15527
هدایت شده از استاد عابدینی
🔺 | 🔸 استاد عابدینی: برای در انتخابات؛ به مناسبت ایام 👈🏻 دوشنبه و سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء 💌 خواندن در خانه‌ها، مساجد و هرجمعی که مؤمنان هستند. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
در این گرماگرم انتخابات نیز رهایم نمی‌کنم... غزه، جایی در دور دست‌های جغرافیایی نیست غزه، خودِ انسانی من است غزه، همه هویت ایرانی من است غزه، عزت و شرافت من است غزه، رنجی است که هرگاه به سمتش می‌روم به هم می‌ریزم و هرگاه از او دور می‌شوم از خودم بیگانه می‌شوم؛ رنجی که نه می‌توانم در آن قرار بگیرم و نه می‌توانم از آن عبور کنم. 👇
هدایت شده از دكتر اکبر روستایی
✍️حجت‌الاسلام دکتر روستائی 🔖آيا امام صادق عليه السلام نسبت به مالک بن انس ابراز علاقه نمود؟ از جمله پرسش‌هايي كه مطرح مي‌گردد، مسئله ابراز علاقه برخي امامان معصوم عليهم السلام نسبت به پيشوايان مذاهب اسلامي است. بدين معنا كه ائمه عليهم السلام رابطه‌اي صميمي با رهبران مذاهب اسلامي‌ داشته‌اند. يكي از بزرگان مذاهب اسلامي كه اين سخن درباره او صدق مي‌كند، مالك بن انس رئيس فرقه مالكي است كه رابطه‌اي نيكو با امام صادق عليه السلام داشت و امام نيز به طور متقابل نسبت به او ابراز علاقه مي‌ورزيد و با تعبير «إنّي أحبك» او را مورد تفقد قرار مي‌داد. بنا بر اين سزاوار است به جاي پرداختن به مسائل اختلافي ميان گروه‌هاي مسلمان، همه پيروان مذاهب چنين رويكردي را پيش بگيرند. در پاسخ به اين سؤال و انگاره مطرح شده، شايسته است گزارش‌هاي در اين زمينه به صورت علمي و روشمند مورد بررسي قرار گيرد، افزون بر آن لازم است گزاره‌هاي رقيب نيز واكاوي شده و سپس نسبت به اين مسئله قضاوت نمود. فرضيه مطرح شده ضمن چند محور قابل بررسي است: نخست: همگرایی مذاهب اسلامي و الفت میان پیروان مذاهب امری بسیار نیکو است كه از جانب امامان معصوم عليهم السلام تاييد شده و علماي شيعه به خصوص امامين انقلاب بدان اهتمام ورزيده‌اند. در آثار مثبت اين امر مبارك همين بس كه در سايه آن اقتدار مسلمانان در برابر دشمن مشترك حفظ شده و اعتلاي تمدن اسلامي را به دنبال دارد؛ دوم: كاربرد جمله «إنّي أحبك» از سوي امام صادق عليه السلام، گزاره مورد استنادي است كه بر اساس آن، رابطه نيكوي امام صادق عليه السلام با مالك بن انس نتيجه گرفته مي‌شود. ۱ گزارش ياد شده معتبر نيست زيرا ناقل اين گزارش خود «مالك بن انس» است كه اين مطلب را به نفع خود از زبان امام صادق عليه السلام نقل نموده است؛ از سويي بنا بر مباني اهل سنت اگر فردي محتوايي به نفع خود نقل نمايد، مورد قبول نيست؛۲ سوم: كاوش عملكرد مالك در مواجهه با امام صادق عليه السلام نيز امر ديگري است كه در حل اين مسئله راهگشاست. بنا بر گزارش شماري از مورخان، مالك بن انس بيعت نفس زكيه و امامت وي را درست مي‌دانست،۳ در حالي كه امام صادق عليه السلام بيعت با او را قبول نداشت به گونه‌اي كه پدر نفس زكيه عمل امام عليه السلام را حمل بر حسادت كرد؛۴ چهارم: ارتباط مالك بن انس با منصور دوانيقي و نگاشتن كتاب الموطأ به دستور وي و معرفي مالك به عنوان عالم‌ترين فرد موجود۵ و يگانه فتوا دهنده در مدينه،۶ نكته ديگري است كه حكايت از ارتباط نيكوي مالك با امام صادق عليه السلام ندارد زيرا مالك مي‌دانست كه از نظر علم و تقوا برتر از امام صادق عليه السلام وجود نداشت.۷ پنجم: مقام مالك بن انس نزد حكمرانان عباسي به گونه‌اي بود كه «مهدي و هادي» عباسي كتاب موطأ را از او شنيده و روايت نمودند، «هارون الرشيد و مامون و امين» نيز اين كتاب را نزد «مالك» فراگرفتند.۸ در حالي كه امام صادق عليه السلام بر اين باور بود كه زمان كه فقها به حاكمان تكيه نمودند، آنها را متهم بدانيد.۹ بنا بر مطالب فوق انگاره ارتباط نيكوي امام صادق عليه السلام با مالك بن انس از پشتوانه استوار علمي برخوردار نيست. پانوشت: 1️⃣ « حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل، قال : حدثنا علي بن الحسين السعد آبادي ، عن أحمد بن محمد بن خالد ، عن أبيه ، قال : حدثنا أبو أحمد محمد بن زياد الأزدي ، قال : سمعت مالك بن أنس فقيه المدينة يقول : كنت أدخل إلى الصادق جعفر بن محمد ( عليهما السلام ) ، فيقدم لي مخدة ( 2 ) ، ويعرف لي قدرا ، ويقول لي : يا مالك ، إني أحبك ، فكنت أسر بذلك وأحمد الله عليه». الصدوق، الأمالي، ص 234، قم، مؤسسة البعثة،‌ 1417ق، الطبعة الأولي. 2️⃣«قال العلماء لا يشهد العدل لنفسه ولا يحكم الحاكم لنفسه وإن كان عدلا تقيا وعللوه بقلة الظن المستفاد من العدالة لقوة الداعي الطبيعي إلى ذلك عند الحاجة والخصوصة ومحبة القلب وغيط الحاسد ومسرة الصديق من الدواعي الطبيعية المضعفة لعلة الصدق ولا يبقى فيها إلا ظن ضعيف لا يصح الاعتماد عليه في الحقوق ولما كانت الداعية الطبيعية قوية في شهادة الإنسان لنفسه وحكمه لنفسه أجمع أهل العلم على المنع من ذلك». محمد بن إسماعيل الأمير الحسني الصنعاني، توضيح الأفكار لمعاني تنقيح الأنظار، ج2، ص 231، المكتبة السلفية - المدينة المنورة ، تحقيق : محمد محي الدين عبد الحميد؛‌ «فإن الشخص لو قال أنا عدل لم يقبل لدعواه لنفسه مرتبة». شمس الدين محمد بن عبد الرحمن السخاوي، فتح المغيث شرح ألفية الحديث، ج3، ص 106، دار الكتب العلمية - لبنان - 1403هـ ، الطبعة : الأولى؛ «من قال : أنا عدل فإنه لا يصدق ، بل يحتاج إلى التزكية ، بل هذا أولى لاتهامه بدعوى رتبة عليه يثبتها لنفسه ويحتاج إلى تأمل». عبد الرؤوف المناوي، اليواقيت والدرر في شرح نخبة ابن حجر، ج2، ص 213، مكتبة الرشد - الرياض - 1999م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : المرتضي الزين أحمد.
هدایت شده از دكتر اکبر روستایی
3️⃣«كان مالك وأبو حنيفة رحمهما الله يحتجان اليه حين خرج من الحجاز ويريدون أن إمامته أصح من إمامة أبي جعفر لانعقاد هذه البيعة من قبل». عبد الرحمن بن محمد بن خلدون، تاريخ ابن خلدون، ج4، ص 6، دار القلم - بيروت - 1984 ، الطبعة : الخامسة. 4️⃣ابوالفرج الاصفهاني، مقاتل الطالبيين، ص 225. «فقال [جعفر بن محمد عليه السلام] لا تفعلوا فان الامر لم يات بعد. فغضب عبدالله وقال: لقد علمت خلاف ما تقول ولكنه يحملك علي ذلك الحسد لابني». مفيد، الارشاد في معرفة ححج الله علي العباد، ج2، ص 192. «فَقَالَ جَعْفَرٌ لَا تَفْعَلُوا فَإِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَمْ يَأْتِ بَعْدُ ... فَغَضِبَ عَبْدُ اللَّهِ وَ قَالَ لَقَدْ عَلِمْتُ خِلَافَ مَا تَقُولُ وَ وَ اللَّهِ مَا أَطْلَعَكَ اللَّهُ عَلَى غَيْبِهِ وَ لَكِنَّهُ يَحْمِلُكَ عَلَى‏ هَذَا الْحَسَدُ لِابْنِي». 5️⃣قاضي عياض، ترتيب المدارك وتقريب المسالك، ج1، ص 101. «و روى أبو مصعب أن أبا جعفر قال لمالك ضع للناس كتاباً أحملهم عليه . فكلمه مالك في ذلك فقال ضعه فما أحد أعلم منك . فوضع الموطأ ... وفي رواية فما أحد أعلم منك اليوم بعد أمير المؤمنين . ولئن بقيت لأكتبن كتابك بماء الذهب وفي رواية كما تكتب المصاحف ثم أعلقها في الكعبة وأحمل الناس عليها ... وفي رواية فقلت له إن أهل العراق لا يرضون علمنا . فقال أبو جعفر يضرب عليه عامتهم بالسيف وتقطع عليه ظهورهم بالسياط». 6️⃣ذهبي، العلو للعلي الغفار، ص 142. «نودي مرة بالمدينة بأمر المنصور لا يفتي الناس إلا مالك» 7️⃣ابن شهر آشوب، مناقب آل أبي طالب، ج3، ص 372، مطبعة الحيدرية، النجف الأشرف، 1376ق- 1956م. «وقال مالك بن انس : ما رأت عين ولا سمعت اذن ولا خطر على قلب بشر أفضل من جعفر الصادق فضلا وعلما وعبادة وورعا» 8️⃣قاضي عياض، ترتيب المدارك وتقريب المسالك، ج1، ص 108. «وذكروا أن الرشيد وبنوه الأمين والمأمون والمؤتمن أخذوا عنه الموطأ وقد ذكر عن المهدي والهادي أنهما سمعا منه ورويا عنه ، وأنه كتب الموطأ للمهدي». 9️⃣يوسف بن الزكي عبدالرحمن أبو الحجاج المزي، تهذيب الكمال، ج5، ص 88، تحقيق: د. بشار عواد معروف، مؤسسة الرسالة، بيروت، 1400ق – 1980م، الطبعة : الأولى. «جعفر بن محمد يقول: الفقهاء أمناء الرسل ، فإذا رأيتم الفقهاء قد ركنوا إلى السلاطين فاتهموهم»
✍️نویسنده: آیت‌الله پیمانی(از اساتید درس خارج حوزه علمیه اصفهان) در جواب آقای مسائلی که ژستی فاضلانه به خود گرفته و با به‌کارگیری پاره‌ای ازمصطلحات و ندیدن بسیاری از حقائق علمی‌‌، مصداق مَثَل معروف عربی (حفظتَ شیئا وغابت عنک اشیاء ) گردیده، به چند نکته به صورت مختصر اشاره می‌کنم: ۱- کتب معتبره شیعه بنا بر تصریح بسیاری از علمای بزرگ نظیر وحید بهبهانی و فاضل نراقی و شیخ انصاری و آخوندخراسانی و فقیه همدانی و رجالی بزرگ مامقانی و میرزای نائینی و آقاضیاء عراقی و ... احتیاجی به بررسی اسناد ندارد.(رجوع کنید به کتاب بحوث متفرقه اثر نگارنده‌ی این سطور، از ص ۷ الی ص ۱۷ و ص۳۰ الی ص۳۲) ۲- نسبت غلوّ به جمعی از روات احادیث در کلمات بعض متقدمین چنان‌که علّامه وحید بهبهانی و رجالی معروف مامقانی و ... تصریح کرده‌اند بر اساس اجتهادات غلطی بوده که هیچ ارزش علمی ندارد. (رجوع کنید به کتاب بحوث متفرقه ص۴۰) ۳- خبر مستفیض اطمینان‌آور است و هیچ احتیاجی به بررسی سند ندارد و حدّ اقلّ استفاضه چنان‌که عالم بزرگ و محقق سترگ سید حسن صدر در شرح وجیزه موسوم به نهاية الدرایه تصریح کرده و رجالی بی نظیر شیعه علامه مامقانی (مقباس الهدایه ج۱ص۱۱۴) آورده، این است که روایت به ۳ سند نقل شده باشد. و روایتی که آقای مسائلی خیال کرده ضعیف است در ۳ کتاب معتبر از شیخ صدوق و ابن قولویه و ابن شهرآشوب نقل شده پس روایت مستفیض و معتبر و مورد اطمینان است. ۴- عالم برزخ همان‌طور که از جهت زمانی بین عالم دنیا و عالم آخرت است، از جهت کیفیت نیز بین عالم جسمانی و مادی دنیا و عالم معنوی و لطیف آخرت است. ۵- اسم اعظم الهی یعنی حضرت نبیّ اکرم (صلی الله علیه وآله) و اسمای حسنای الهی یعنی اهل البیت(علیهم السلام) در همه عوالم متناسب باهمان عالم، ظهور و بروز پیدا می‌کنند.(رجوع کنید به کتاب اللوامع التوحیدیه ص۸۶ تالیف نگارنده سطور) ۶- تا وقتی که آثار سوء سقیفه ملعونه باقی است) واقعه دلخراش کربلاء از آثار سقیفه است) حزن و اندوه اهل البیت نیز باقی است. اما در این میان، حزن امام غائب علیه السلام که در این دنیا است متناسب با این دنیا و حزن حضرت صدّیقه طاهره صلوات الله علیها که در عالمی دیگر است متناسب با همان عالم است. و تمام الکلام فی محله هشتم محرم الحرام ۱۴۴۶عبدالرسول پیمانی عفی عنه وعن والدیه https://eitaa.com/kalame_sawa
💠
 کربلای سقیفه
▫️ مرحوم صدرالمتألهین در رساله سه اصل می ‌فرماید: ↙️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بی ‌بصیرت، مفتون و مغرور نگردی که هر شقاوتی که به مردودان راه یافت، از و راه یافت و آنچه در قصص الانبیاء خوانده‌ ای یا از احوال شهدا و اولیا شنیده ‌ای از این مصیبت ‌ها و محنت ‌ها که به خاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابی آنها همه از و اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبّهان به اهل علم و تقوا برخاسته. 🔻 (علیه السلام) نه به ضرب ابن ملجم بر زمین افتاد بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید». 🔻 بعد می فرماید: و (علیه السلام) نه به خنجر بی داد شمر ذی الجوشن خوابید، بلکه به معجون افیون پُر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد که «قتل الحسین یوم السقیفة»». فرمود او در سقیفه کشته شد. 👈 اگر ـ خدای ناکرده ـ ایمان، کامل نباشد، نفاق باشد، وابستگی به خارج باشد، نفوذی باشد، بیگانه‌ پرستی باشد، این گونه می شود. این حکیم است، می‌ گوید حسین بن علی در سقیفه کشته شد. 🔻 بعد می گوید: «همچنین پاره‌ های جگر (علیه السلام) از کید و غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت و بر این قیاس هر چه به سایر ائمه (علیهم السلام) واقع شده، همه به زور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب زرق و ریا بوده است». 📚 دیدار جمعی از اعضای همایش ملی جایگاه حکمت اسلامی در انقلاب با حضرت استاد تاریخ: 1398/10/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از عبد الرسول پیمانی
وجود مقدس سیدالشهداء خطاب به زین ‌العابدین علیهما السلام فرمود: يَا وَلَدِي! يَا عَلِيُّ! وَاللَّهِ لَا يَسْكُنُ‏ دَمِي‏ حَتَّى يَبْعَثَ اللَّهُ الْمَهْدِيَّ ... پسرم علی! به خدا سوگند! خون من آرام نخواهد گرفت تا هنگامی که خدای متعال مهدی (علیه السلام) را برانگیزاند... 📚 مناقب آل ابی طالب علیهم السلام ج۴ ص٨۵ إلهي بِحُرْمَةِ الْحُسَیـْنِ سَکِّنْ دَمَ الحُسَینِ بِظُهورِ الحُجَّه روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاده از حرکت ذوالجناح وز جولان   هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید عزیزِ فاطمه از اسب، سرنگون گردید   نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت نه سیدالشهدا بر جدال، طاقت داشت   کشید پا ز رکاب آن خلاصۀ ایجاد به رنگ پرتوِ خورشید، بر زمین افتاد   بلند مرتبه شاهی ز صدرِ زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد مقبل کاشانی أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْن عَلَيْهِ اَلسَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإِْمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ
هدایت شده از عبد الرسول پیمانی
▪️یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین اللَّهُمَّ رَبَّ الْحُسَيْنِ اشْفِ صَدْرَ الْحُسَيْنِ اللَّهُمَّ رَبَّ الْحُسَيْنِ اطْلُبْ بِدَمِ الْحُسَيْنِ اللَّهُمَّ رَبَّ الْحُسَيْنِ انْتَقِمْ مِمَّنْ رَضِيَ بِقَتْلِ الْحُسَيْنِ اللَّهُمَّ رَبَّ الْحُسَيْنِ انْتَقِمْ مِمَّنْ خَالَفَ الْحُسَيْنَ اللَّهُمَّ رَبَّ الْحُسَيْنِ انْتَقِمْ مِمَّنْ فَرِحَ بِقَتْلِ الْحُسَيْنِ "ای خدا، ای پروردگار حسین (سلام الله علیه) ، سینه حسین را شفا ببخش. ای خدا، ای پروردگار حسین، خون حسین را طلب کن. ای خدا، ای پروردگار حسین، از کسی که به قتل حسین راضی شد انتقام بگیر. ای خدا، ای پروردگار حسین، از کسی که با حسین مخالفت کرد انتقام بگیر. ای خدا، ای پروردگار حسین، از کسی که با شهادت حسین خوشحال شد انتقام بگیر. 📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۲۲۲ اَللَّهُمَّ رَبَّ اَلْحُسَيْنِ اِشْفِ صَدْرَ اَلْحُسَيْن ِ وَ اُطْلُبْ بِثَارِهِ اَللَّهُمَّ اِنْتَقِمْ مِمَّنْ قَتَلَهُ وَ أَعَانَ عَلَيْهِ "ای خدا، ای پروردگار حسین (سلام الله علیه)، سینه حسین را شفا ببخش و خون او را طلب کن. ای خدا، از کسی که او را به قتل رسانده و کسی که قاتل او را یاری کرده انتقام بگیر". 📚البلد الأمین ج ۱، ص ۲۸۰ 🏴
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند: "اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..." 1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، است(اصل۱۲) سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹) اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴) منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲) • البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲) ⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود! 2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود. مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰) آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند! • مقصود از این سنجه را به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند. تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند! این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
﷽ ✍️ متن وصیت سیاسی الهی امام خمینی رحمة الله علیه خطاب به تمام ملت های مسلمین: 💧«... و با كمال جِد و عجز از ملت هاى مسلمان مى ‏خواهم كه از ائمه اطهار و فرهنگ سياسى، اجتماعى، اقتصادى، نظامى اين بزرگ راهنمايان عالم بشريت به طور شايسته و به جان و دل و جانفشانى و نثار عزيزان پيروى كنند...» ✅ با وجود دعوت علنی و صریح امام خمینی رحمة الله علیه از تمام مسلمین برای تبعیت مطلق از ائمه اطهار علیهم السلام، جریان های «وحدت نامنضبط» دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام را خلاف وحدت اسلامی می دانند و انواع برچسب ها مثل متحجر، در تاریخ مانده، شیعه قالتاق، انجمن حجتیه ای و ... به مبلغین معارف اهل بیت علیهم السلام می زنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341