فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا خداوند دین های مختلف آورد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
در قرآن آمده هر پیامبری باید به لسان قوم خودش باشد پس ما ایرانی ها هم باید از زرتشت تبعیت کنیم نه از پیامبر عرب ها01..mp3
1.18M
💬 #سوال_مخاطب
#پیامبر_عرب_ها_یا_زرتشت
🔹در قرآن آمده هر پیامبری باید به لسان قوم خودش باشد پس ما ایرانی ها هم باید از زرتشت تبعیت کنیم نه از پیامبر عرب ها؟؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥 آیا مشورت عمر با علی(ع) در مورد مبداء تاریخ صحت دارد؟
✅ پاسخ:
✍ در کتاب المستدرک على الصحیحین ـ به نقل از سعید بن مُسَیَّب ـ آمده است:
عمر، مردم را جمع کرد و از آنان پرسید: تاریخ، از چه روزى نوشته شود؟ - هر یک از مردم نظری دادند ولی مورد پسند عمر واقع نشد- على بن ابى طالب(ع) فرمود:
از روزى که پیامبر خدا(ص) هجرت کرد و سرزمین شرک را ترک نمود». عمر نیز چنین کرد.(۱)
🔹 در کتاب تاریخ یعقوبی آمده است: عمر، خواست که تاریخ را از «میلاد پیامبر خدا(ص)» آغاز کند. سپس گفت:
از «بعثت».- آنگاه با علی(ع) مشورت کرد- على بن ابى طالب(ع) نظر داد که آن را از «هجرت» بنویسد.
او هم از «هجرت» نوشت. (۲)
🔸 همچنین در کتاب التنبیه والاشراف آمده است: عمر درباره مبدأ تاریخ با صحابه مشورت کرد زیرا به روزگار او کارها شده بود که تاریخ آن معلوم نبود، در این باب سخن بسیار گفته شد و صحبت به درازا کشید. على بن ابى طالب(ع) به عمر گفت:
«هجرت پیغمبر(ص) را که از دیار شرک برون شد مبدأ تاریخ قرار بده».
عمر هم پذیرفت، آنگاه تاریخ را از محرم گرفتند که دو ماه و دوازده روز زودتر از رسیدن پیغمبر(ص) به مدینه بود زیرا می خواستند مبدأ تاریخ از آغاز سال باشد.(۳)
🔹 ابن اثیر در کتاب الکامل فی التاریخ می نویسد: عمر بن خطاب مردم را گرد آورد و پرسید:
«از چه روزى تاریخ بنویسیم؟» على بن ابى طالب(ع) فرمودند:
«از روزى که پیامبر خدا(ص)، هجرت فرمود و از سرزمین شرک دورى گزید». عمر این پیشنهاد را پسندید و آن را به کار بست.(۴)
🌏 منابع و مستندات: w57.ir/JN2
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر دو زانو زدند، اما این کجا و آن کجا!
❤️زنده باد ایران، پاینده باد ارتش همیشه قهرمان
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
♥️لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْـمَلِكُ الْـحَقُّ المُبِينُ،♥️
🗓 امروز پنج شنبه:
22 خردادماه 1399
19 شوال 1441
11 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥تأثیر دانشمندان مسلمان بر علم پزشکی
✍ آموزههای اسلام، مسلمانان را تشویق به علم آموزی کرد، به گونهای که مسلمانان در برههای از تاریخ مرزهای علوم را شکستند، در این زمینه روزنامه نشنال جئوگرافیک در آمریکا مینویسد:
🔹 «رشد و گسترش اسلام در قرن هفتم[و توجه شدید اسلام به علم] سبب برانگیخته شدن عصرطلایی علمی شد! پزشکان مسلمان با تکیه بر خرد و آثار تمدنهای باستانی[چون یونان و مصر و کامل کردن یافتههای آنان] مرزهای علوم پزشکی را به جایگاه جدیدی رساندند».
🌏 منبع: b2n.ir/483544
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا امکان دارد کسی با چشم زخم بیمار شود اگر هست باید چه کرد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥 نحوه ی پیدایش نسل حضرت آدم علیه السلام به چه شکل بوده است آیا خواهر و برادرها با هم ازدواج کردند؟
✍ خود حضرت آدم علیه السلام و حوا سلام الله علیها طبق نص قرآن کریم از خاک آفریده شده اند و خداوند متعال از آن روح شریف در او دمید و انسان ایجاد شد.
🔹 نسل انسان از طریق ازدواج حضرت آدم با حوا و فرزندانی که متولد شده اند تکثیر شده است. گویا فرزندان زیادی هم از این دو بزرگوار به دنیا آمده اند و نقل شده که در هر بار زایمان فرزندان دو قلو از حضرت حوا به دنیا می آمده است.
🔰درباره ی نسل بعدی اقوال متعددی داریم:
1⃣ فرزندان آدم با بقایای نسل های انسان های پیشین که هنوز نسلشان کاملاً منقرض نشده بود و بقایایی از آن ها روی زمین زندگی می کرده اند ازدواج کرده اند و بدین ترتیب نسل انسان تکثیر پیدا کرده است.
2⃣ خداوند حوریان و همسرانی بهشتی برای فرزندان آدم ع خلق کرد و از ازدواج این ها با هم نسل بشر تکثیر شد.
3⃣ فرزندان انسان با افرادی از طایفه ی جن ازدواج کردند و نسل بشر از این طریق تکثیر پیدا کرد.
4⃣ فرزندان آدم با هم ازدواج کردند و در طبقه ی اول این اتفاق افتاد که خواهر و برادر با هم ازدواج کردند و از این طریق نسل انسان تکثیر شد.
❌ از آن جا که حرمت و حلیت تابع مصالح و مفاسد هستند چون در آن زمان ضرورت و مصلحت اقتضاء می کرد ازدواج با محارم حلال بود ولی در نسل های بعدی چون این ضرورت برداشته شد چنین ازدواجی حرام شد.
💠 روایتی از امام رضا علیه السلام بر این مطلب دلالت دارد. همچنین علامه طباطبایی ره از ظاهر آیه ی اول سوره نساء همین مطلب را استفاده کرده اند. خداوند متعال در آیه ی اول سوره نساء می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذي تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلَيْكُمْ رَقيبا» از ظاهر فراز «وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً» که یعنی از آن دو مردان و زنان زیادی را پراکنده کرد، می توان برای تقویت این نظر استفاده کرد؛ چرا که نفرموده: وَ بَثَّ مِنْهُما و مِن غیرهما.
🔰 در زمان حضرت آدم شریعتی به این معنا وجود نداشت و اولین پیامبر صاحب شریعت حضرت نوح علیه السلام است که با فاصله زمانی زیادی نسبت به حضرت آدم ع قرار دارند. در زمان حضرت آدم ع و پیش از حضرت نوح ع انسان ها بر طبق مقتضیات فطری و انسانی خودشان و آن چه پیامبرانشان بیان می کردند می بایست رفتار می کردند و بایدها و نبایدها بر طبق همین ها بود.
✳️ ممکن است شخصی اشکال کند که ازدواج با محارم با طبع و فطرت انسان ناسازگار است که در پاسخ باید گفت که چنین چیزی ثابت نشده است. پس به لحاظ ذاتی اشکالی در این ازدواج با فرض وجود مصلحت نیست.
💢 برخی ازدواج ها هم داریم که حرام است ولی ممکن است تحت شرایطی حلال شوند. مثلا ازدواج با خواهر زن حرام است ولی در صورت فوت همسر یا طلاق دادن او این حرام به حلال تبدیل می شود در صورتی که اگر حرمت ذاتی بود تحت هیچ شرایطی نباید حلال می شد.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آثار مثبت دینداری در زندگی زنان
✍ در خانوادههای دیندار خشونتهای خانوادگی کمتر است.
در واقع دینداری نقش مهمی در کاهش رفتار خشونت آمیز[علیه زنان] دارد.[۱]
🔹با تحقیق گسترده بر روی ۱۱۵ هزار زن، مشخص شد زنان دیندار کمتر خودکشی میکنند، کمتر دچار افسردگی میشوند و کمتر به اعتیاد رو میآورند.[۲]
حتی نرخ طلاق و جدایی در خانوادههای دیندار کمتر است.[۳]
🔸اینها صرفاً بخشی از آثار مادی دینداری برای زنان است که تحقیقات علمی به آن دست یافته است.
🌏 منابع: b2n.ir/768042
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا زیارت ائمه می تواند معادل حج قرار گیرد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
#امتحانات_الهی در #عصر_غیبت
❓امت های پیشین با پیامبران و امامان آزمایش می شدند اکنون که ما در عصر غیبت هستیم با چه چیزی آزمایش می شویم؟
🔰 حکمت خداوند متعال اقتضاء میکند که امتحانات الهی مطابق با ظرفیت بندگان باشد.
💢 امتحانات الهی بسیار متنوع است: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَة»(سوره مبارکه انبیاء/35) یعنی امتحانات الهی گاهی با آن چیزهایی است که ما آن ها را شرّ می پنداریم مانند #فقر و #بیماری و گاهی با چیزهایی که #خیر می پنداریم مانند #سلامت و #ثروت.
✍ باید توجه کرد که امت های گذشته هم فقط با پیامبران یا امامان امتحان نمی شدند بلکه امتحانات آن ها هم انواع مختلفی داشته است همان طور که در زمان ما انواع مختلفی دارد.
🔸 لازم به ذکر است که در میان نعمت های الهی بزرگ ترین نعمت الهی همین نعمت #ولایت و #امامت است و از این نعمت از ما سوال خواهد شد.
💠 در زمان ما امام زمان عج موجود هستند و ما هم نسبت به امام زمانمان امتحان می شویم چون نسبت به ایشان تکالیفی داریم.
🔹 از جمله وظایف ما نسبت به امام زمان عج #معرفت ایشان است. کسی که این وظیفه را به خوبی انجام دهد به مرگ جاهلی نمی میرد و در این امتحان سربلند شده است.
2⃣ وظیفه دیگر محبت امام زمان عج است.
3⃣ وظیفه دیگر اطاعت از ایشان است.
4⃣ وظیفه دیگر انتظار فرج است.
👈 این تکالیف زیاد هستند که کتاب هایی مثل مکیال المکارم و منتهی الآمال مرحوم شیخ عباس قمی تعدادی از تکالیف ما نسبت به حضرت عج را آورده اند.
گرچه امام زمان عج غائب هستند اما کسانی هستند که اطاعت از آنها می شود اطاعت از امام زمان عج، مانند #ولیّ_فقیه که نائب عام امام زمان عج است و ایشان می شود وسیله امتحان ما.
✳️ هر کسی که در مقابل او بایستد در واقع در مقابل امام زمان عج ایستاده و در این امتحان قبول نشده است.
🍃 در روایت آمده است: «عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ رَجُلَيْنِ مِنْ أَصْحَابِنَا يَكُونُ بَيْنَهُمَا مُنَازَعَةٌ فِي دَيْنٍ أَوْ مِيرَاثٍ فَتَحَاكَمَا إِلَى السُّلْطَانِ أَوْ إِلَى الْقُضَاةِ أَ يَحِلُّ ذَلِكَ فَقَالَ مَنْ تَحَاكَمَ إِلَى الطَّاغُوتِ فَحَكَمَ لَهُ فَإِنَّمَا يَأْخُذُ سُحْتاً وَ إِنْ كَانَ حَقُّهُ ثَابِتاً لِأَنَّهُ أَخَذَ بِحُكْمِ الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أَمَرَ اللَّهُ أَنْ يُكْفَرَ بِهِ قُلْتُ كَيْفَ يَصْنَعَانِ قَالَ انْظُرُوا إِلَى مَنْ كَانَ مِنْكُمْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَارْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اللَّهِ قَدِ اسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّهِ.» فراز پایانی این روایت نشان می دهد که هر کسی نائب امام زمان عج را قبول نکند امام زمان عج را قبول نکرده است.
🌺 در توقیع شریف حضرت عج هم آمده است: «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ» این روایت هم نشان می دهد که نوّاب عام ایشان حجت حضرت عج هستند بر ما.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
توصیفی زیبا از شب معراج و هشت در بهشت و هفت در جهنم.mp3
4.95M
🎥 توصیفی زیبا از #شب_معراج و هشت در بهشت و هفت در جهنم
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1_114410(1).mp3
2.15M
🎵آدمهای حکومتی
🔻امام زمان یاران ویژه لازم دارد!
#کلیپ_صوتی
✅حجه السلام پناهیان
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
غروب و بیقراری داد و بیداد
غم و چشم انتظاری داد و بیداد
منم سرگرم دنیای خود اما
تو یک یاور نداری داد و بیداد...
#امام_زمان
#اللهم_عجل_الوليك_الفرج
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
12_1_Ghaseme_Musavi(Doaye_Samat)_(www.rasekhoon.net).mp3
16.92M
غروب جمعه و دعای سمات🥀🥀
🎤 موسوی قهار
التماس دعای فرج ✨✨✨
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
🍃 یا رَبَّ الْعالَمین 🍃
🗓 امروز شنبه:
24 خرداد ماه 1399
21 شوال 1441
13 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥کجا ماندگارتر است؟
👈یک تکه چوپ ممکن است میز کامپیوتر بشود ...؛
👈ممکن است همان جوپ،درب یک خانه بشود ...؛
👈یا امکان دارد از آن کمد لباس بسازند ...؛
✅ و صد البته،این ها تمام احتمالات ممکن نیست. یک احتمال قابل توجه دیگر هم وجود دارد و آن این که ممکن است همان چوپ برای ساخت منبر یک مسجد یا حسینیه به کار گرفته شود ... .
✳️ هنگامی که ارزش اشیا در موقعیت های مختلف متفاوت است، قطعا جایگاه انسان ها هم با موقعیت های مختلف تغییر می کند.
💯 بنابراین مهم است که حتی اگر چوب هم باشیم،چوب منبر امام حسین (ع) باشیم، نه چوب تختِ یزید!
💥و مهم است که اگر قرار است به دین خدا خدمت کنیم "در لباس سربازی امام زمان (عج) باشیم".
♨️پذیرش حوزه های علمیه برادران https://paziresh.ismc.ir🌐
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥 خشونت امیرالمومنین(ع) با کودکان ؟!
💬 #شبهه:
در کتاب بحار الانوار نقل شده است که امام اول شيعيان، كودكان مکه را آسیب میزد، به همین خاطر به او لقب قضم داده بودند!
✅ #پاسخ:
✍ این شبهه از روایتی در تفسیر منسوب به قمی، نشأت گرفته است. در این روایت، نقل شده که شخصی از حضرت صادق(ع) پرسید:
چرا طلحه بن ابی طلحه، زمانی که میخواست با علی بن ابیطالب(ع) مبارزه کند، به ایشان گفت:
«ای قضم!»
امام صادق (ع) در جواب فرمودند:
چون امیرالمومنین بچه هاب مکه که به پیامبر سنگ میزدند را کتک زد؛ آنها هم با گریه به پیش پدرانشان برگشتند و گفتند: "قَضَمَنا علیٌّ (علی ما را گوش مالی داد)." از آن زمان به بعد به ایشان "القضیم" میگفتند.
🔹در مورد این روایت اشاره به چند نکته لازم است:
1⃣ تفسیری که به نام تفسیر قمی در بازار وجود دارد، تفسیر معتبری نیست. هرچند علی بن ابراهیم قمی مرد مورد وثوقی بوده و تفسیری هم داشته است، اما این تفسیری که الآن به نام تفسیر قمی چاپ شده، آن تفسیر نیست. بلکه نویسندهای مجهول با اغراض نامعلوم، مجموعهای از مطالب را از کتب مختلف جمع کرده و به نام تفسیر قمی منتشر کرده است.
2⃣ محتوای این روایت، با مقام پیامبر اکرم(ص) مناسبت ندارد. زیرا طبق متن این حدیث، در زمان حیات حضرت ابوطالب(ع) این واقعه رخ داده است. یعنی در زمانی که امام علی(ع) در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی به سر میبردند.
اگر پیامبر میخواستند، با پا در میانی شخصی از این کار کودکان جلوگیری کنند، چرا به بزرگان قریش مانند جناب ابوطالب مراجعه نکردند؟ اگر میخواستند با قهر و غلبه با آنها برخورد کنند، چرا خودشان اقدام نکردند؟ در هر صورت، مراجعه ایشان به نوجوانی که در آن زمان کمتر از بیست سال سنّ داشتند، وجهی نداشته است.
3⃣ ابن شهر آشوب مازندرانی از قول ابن عباس نقل کرده است که وقتی مسلمانان از رویارویی با طلحه العبدوی(ابو سعد) خودداری کردند، امیرالمومنین (ع) به میدان رفت. طلحه به او گفت: کیستی؟ ایشان نقاب خود را کنار زدند و فرمودند:من قضم هستم. من علی بن ابی طالبم.
👈 ظاهر این روایت هم این است که ایشان خودشان را به این لقب معرفی کردهاند تا ابوسعید ایشان را بشناسد. سپس خودش در توضیح این لقب مینویسد:
«منظور از قضم، کسی است که دشمنان را در هم میشکند و نابود میکند.»
4⃣ در کتب تاریخی نقل شده که وقتی جنگ احد شدّت پیدا کرد، امیرالمومنین(ع) به میدان رفت و گفت: من ابو القصم هستم. بن ابى طلحه كه پرچم مشركين را در دست داشت، پيش آمده و گفت: اى ابو القصم! حاضرى با هم بجنگيم؟ على فرمود: آرى. ....»
براین اساس، «ابو القصم» (نه القضم یا القضیم)، کنیهای بود که امام علی (ع) خودشان در روز احد به خودشان دادند. محب الدین طبری در ریاض، و ديار بكرى در تاریخ الخمیس، «ابو القصم» را یکی از کنیههای امیرالمومنین(ع) ذکر کردهاند که پیش از به دنیا آمدن امام حسن(ع) به آن مشهور بودند.
🔸صالحی شامی (متوفی942ق) در توضیح معنای «ابو القصم» مینویسد: ابو القصم یعنی کسی که پدر مصیبتهای بزرگ [برای دشمنان] است. "قصم" به معنای شکستن است. شکستنی که باعث جدا شدن اجزای چیزی بشود.
welayatnet.com/fa/news/152286
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا بعد از پیامبر وحی بر حضرت فاطمه زهرا (س) نازل می شد؟
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥بنیامیه با جعل روایات دنبال تخریب شخصیت ابوطالب (ع) بود
💬 #شبهه:
روایتی تاریخی وجود دارد که میگوید: «آنگاه که زمان وفات ابوطالب فرا رسید، پیامبر(ص) نزد وی رفت در حالیکه ابوجهل نزد او بود. پیامبر(ص) فرمود: ای عمو، بگو نیست خدایی جز الله، تا در پیشگاه الله برای تو حجت آورم. ابوجهل و عبدالله بن بنیامیه گفتند: ای ابوطالب آیا از دین عبدالمطلب روی بر میگردانی؟ آن دو نفر این سخن را تکرار میکردند که ابوطالب گفت: من بر دین عبدالمطلب هستم[و هرگز به محمد ایمان نمیآورم.. .»
✅ #پاسخ:
✍ برای قضاوت عادلانه دربارهی شخصیت ابوطالب میگوییم:
1⃣ آثار علمی و ادبی که از ابوطالب به جای مانده، نشان میدهد که ایمان ایشان در درجه بالایی بوده است. قصاید زیادی از ابوطالب در کتب سیره موجود است. از جمله قصیده لامیهی ایشان که در آن میگوید:
«ألم تعلموا أنّا وجدنا محمّداً *** رسولاً کموسى خُطَّ فی أوّل الکتبِ»
(آیا نمىدانید که ما محمد(ص) را پیامبرى مانند موسى یافتیم که نام او در کتابهاى پیشین نوشته شده بود
2⃣ در مورد ایمان ابوطالب روایات بسیاری از اهل بیت(ع) به ما رسیده است. به طور مثال امام حسن عسکری(ع) از پدران خود نقل میکند:
«همانا ابوطالب مانند مومن آل فرعون بود که ایمانش را کتمان میکرد.»
3⃣ اقدامات و عملکردهای جناب ابوطالب یکی از روشنترین دلایل ایمان حقیقی است. ایشان، 48 سال تمام از پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) حمایت کرد. حضرت را همراه خود به مسافرت میبرد و سه سال تمام در شعب ابیطالب در کنار پیامبر ایستادگی کرد و محاصره اقتصادی را تحمل نمود. در این مدت هرتوانی داشت برای حفظ اسلام هزینه کرد. آنقدر فداکاری کرد که بعد از تمام شدن محاصره، بر اثر فشارهای روحی و جسمی، فوت کرد. پیامبراکرم(ص) آن سال را عام الحزن نامید و در عزای او بسیار گریست. اهل سنت از پیامبر اکرم(ص) نقل کردهاند:
«تا زمانی که ابوطالب زنده بود، قریش نمیتوانست هیچ گونه ناخوشایندی برای من ایجاد کند.»
👈 بیانصافی نیست که این رادمرد را که همه به عظمت مقامش معترفاند و او را شیخ الاباطح نامیدهاند و همهچیزش را در راه اسلام داد، مشرک بدانیم، اما آن کسانی که تا تیغ شمشیر پیامبراکرم(ص) را روی گردنشان احساس نکردند، اسلام ظاهری نیاوردند، را مسلمان؟!
welayatnet.com/fa/news/150896
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈