eitaa logo
اندیشه تشیّع
17.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
5.5هزار ویدیو
42 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا میشه گفت ویروس کرونا یک آزمایش الهی یا بلا می باشد؟.mp3
695.7K
💬 🔹آیا میشه گفت ویروس کرونا یک آزمایش الهی یا بلا می باشد؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥بیماری کرونا و استفاده از الکل! 👈دشمنان دین می‌گویند الکل که تا دیروز ممنوع و حرام بود، الان حلال شده و بسیار مورد نیاز و استفاده است. ✅ پاسخ: ✍ نظر اسلام در رابطه با الکل و مشروبات الکلی این است، الکل مایع و هر مایع مست‌کننده دیگر نجس و خوردن آن حرام است؛ پس شرط این‌که الکل نجس باشد و خوردن آن حرام، این است که: 🔹 : در اصل مایع باشد؛ 🔹 : حالت مست‌کنندگی داشته باشد و لو اینکه مقدارش کم باشد و مست نکند، اما همین مقدار که قابلیت مست کردن را دارد برای حکم کافیست. 👈 همچنین شراب و هر آب میوه دیگری که مست‌کننده است نیز نجس و خوردنش حرام است. لذا الکل‌های صنعتی که از برخی گازها تولید می‌شوند یا در برخی موارد از موارد جامد و اسیدی و... همگی پاک هستند و نیازی به طهارت ندارند. ✅ بنابراین اینکه در سوال گفته شده قبلا الکل حرام بود و الان حلال شده، مغالطه‌ای آشکار است و هرگز مطابق واقع و فتوای مراجع نیست، این فتوا هرگز تغییر نکرده و نمی‌کند. الکل مایع و خوراکی و مست‌کننده هم‌اکنون نیز نجس و حرام است و هرگز حلال نشده است. 👈در ثانی بر فرض الکل صنعتی نجس باشد و خوردنش حرام، اما این مطلب ربطی به استفاده به عنوان ضدعفونی کننده و از بین بردن میکروب‌ها ندارد، مثلا اگر دست خود را با الکل بشوییم، نهایتش این است که این دست نجس می‌شود، خوب با شستن با آب دوباره طاهر می‌شود، این در حالی است که -همان‌طور که گفتیم- اصلا الکل صنعتی نجس هم نیست که نیاز به طهارت داشته باشد، پس الکل هیچ گاه خوردنش حلال نمی‌شود که به ما اشکال کنند چرا حکم خدا عوض شد. welayatnet.com/fa/news/150704 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا حضرت خضر کودکی را که از خود اختیاری نداشت به قتل رساند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یَا قاضی الحاجات 🍃 🗓 امروز دوشنبه: 5 خردادماه 1399 2 شوال 1441 25 مه (می) 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 انسان‌های مومن استرس کمتری دارند ✍ نتیجه تحقیقات دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد، میان مغز افراد مؤمن و معتقد و افراد غیرمؤمن، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. 👈در این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که اعتقاد به خدا، سبب رفع اضطراب می‌شود و استرس را به حداقل می‌رساند. 👈این تحقیقات بازگو کننده این آیه از قرآن است که می‌فرماید: 🍃أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آگاه شوید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دل‌هاست. 📖رعد/28. 🌏 منبع: w57.ir/JkN 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥اسلام به حریم بین زن و مرد اهمیت فراوان داده است! 💬 : در فرهنگ مذهبی ما بیشترین محتوا راجع به مسائل جنسی را حوزه‌ها و فقها تولید کرده‌اند که نشان از این دارد که آن‌ها خودشان در این زمینه مشکل دارند. ✅ : 🔸 : اگر کسی اندک توجهی به رساله مراجع داشته باشد، خواهد دید که در رساله عملیه همه چیز بحث شده و تمام مسائلی که مردم در زندگی روزمره به آن نیاز دارند وجود دارد و درصد بسیار کمی از آن به مسائل جنسی مربوط می‌شود، احکام طهارات و نجاسات، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، معاملات، دیات، ارث و ... پس این‌چنین نیست که همه رساله و سخنان مراجع در این رابطه باشد، بلکه همه مسائل مربوط به زندگی انسان را بیان کرده‌اند که از جمله آن‌ها مسائل جنسی است. مسائل جنسی، مساله کم‌اهمیتی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت و آن‌را نادیده گرفت. ازدواج انسان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی اوست، احکامی در مورد انتخاب همسر، نحوه آمیزش، شرایط عقد ازدواج، محرم و نامحرم و... در این رساله‌ها تبیین می‌شود. دستور اسلام به حجاب زنان، عفت و پاک‌دامنی زن و مرد، حفظ حریم بین زن و مرد، محرم و نامحرم و... از جمله مسائلی است که برای سلامت جامعه امری ضروری و حیاتی است. اسلام می‌خواهد مسائل جنسی تنها و تنها در درون خانواده و بین زن و شوهر قرار گیرد و التهابات جنسی به جامعه و بیرون از خانه کشیده نشود. 🔸 : پیامبر اکرم(ص) در جامعه‌ای رشد کرد و بزرگ شد که مسائل جنسی و روابط نامشروع بسیار عادی بود و بین مردم شیوع داشت، فرزندان نامشروع زیادی از این راه متولد می‌شدند و جامعه آن زمان عرب، دچاز انحطاط اخلاقی شدیدی شده بود. اما حضرت با آمدنش و با بیان احکام الهی و با تشریع اسلام در 1400 سال پیش، توانست جامعه‌ای سالم و عاری از مشکلات و التهابات جنسی به وجود آورد که با جامعه قبل از خود به هیچ وجه قابل قیاس نبود. 🔸 : اتفاقا بیان این مساله و اهمیت دادن به آن و مشخص کردن تمام جوانب و احکام آن، نشانه کامل بودن اسلام و مترقی بودن این دین عزیز است که هیچ نقطه‌ای از زندگی انسان را فروگذار نکرده و به بیان تمام مسایل زندگی انسان پرداخته است. اگر بحثی در این زمینه در اسلام نبود، جای اشکال و شبهه بود که چرا از مساله‌ای با این اهمیت غفلت کرده است، اما با بیان تمام مسائل پیرامون آن، وظایف انسان‌ها نسبت به این مساله را نیز روشن کرده است. welayatnet.com/fa/news/152318 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
اینکه امام علی علیه السلام می فرمایند بزرکترین گناه ترس است یعنی چه؟.mp3
1.05M
💬 🔹اینکه امام علی علیه السلام می فرمایند بزرگترین گناه ترس است یعنی چه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 آیا امام حسن(ع) مطلاق بوده؟ 💬 : امام حسن(ع) بسیار ازداوج می‌کرده و طلاق می‌داده، به طوری که مورد اعتراض پدرش نیز قرار گرفته است، آیا چنین کسی می‌تواند امام جامعه باشد؟ ✅ : ✍ در روایتی در کافی آمده: امام علی (ع) فرمود: «به فرزندم حسن زن ندهيد او زياد طلاق می‌دهد.» 👈سند روایت از این قرار است: «حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادِ بْنِ عِيسى، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ سِنَانٍ عن ابی عبدالله الصادق: إِنَّ عَلِيّاً قَالَ وَهُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ ....». 👈در این روایت، «حُمَید بن زیاد» و «حسن بن محمد بن سماعه» واقفی مذهب هستند. بنابراین جز مخالفین مذهب شیعه اثنی‌عشری محسوب می‌شوند. و اکثر علمای شیعه روایات واقفیان را نمیپذیرند. پس روایت ضعیف محسوب میشود. 👈اگر این حدیث را آن‌گونه که نقل کرده، بپذیریم با محذور مخالفت با عصمت امام روبرو می‌شویم؛ چراکه چنین عملی، موجب خدشه شخصیت هدایت‌‌گری امام و نیز اتهام شهوت‌پرستی و تنوع‌طلبی و عدم حلم در برابر سوء اخلاق همسر و وهن شخصیت امام می‌شود، همگی این محذورات با عصمت امام در تعارض است. ✅ پس بی‌شک، این روایت حمید بن زیاد و حسن بن محمد بن سماعه به خاطر مخالفت صریح با اعتقادات شیعه 12 امامی خواهد بود. welayatnet.com/fa/news/149749 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
سردر بهشت.mp3
9.25M
🎙سخنرانی استاد محمدی شاهرودی 🌺سفارشات الهی در سردرهای بهشت برای بهشتی شدن ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 رابطه علم و دین در کلام آلبرت انیشتین ✍ آلبرت انیشتین در موضوع رابطه علم و دین می‌گوید: علم بدون دین لنگ است، دین بدون علم کور 👈وی در جایی دیگر می‌گوید: تمام ادیان، هنرها و علوم، ساقه‌های یک درخت هستند. تمامی این امور در جهت شرافت بخشیدن به زندگی انسانی و تعالی بخشیدن آن از حیطه صرفاً فیزیکی و سوق دادن افراد به سمت آزادی است. 🌏 منبع: w57.ir/Jkv 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا عذاب های جهنم و نعمت های بهشتی روحانی است یا اینکه عذاب و نعمت جسمانی هم وجود دارد؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین 🍃 🗓 امروز سه‌شنبه: 6 خردادماه 1399 3 شوال 1441 26 مه (می) 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 دانشگاه برکلی و رابطه علم و دین ✍دانشگاه برکلی در مورد رابطه علم و دین می‌نویسد: 🔹افراد با باور و سطح علمی مختلف، تائید می‌کنند که هیچ اختلافی بین علم و دین وجود ندارد. علم، دنیای مادی را بررسی می‌کند، در حالی‌که دین با معنویت و معرفت سر و کار دارد، به همین دلیل این دو می‌توانند در کنار هم، و مکمل یکدیگر باشند. 🌏 منبع: undsci.berkeley.edu/article/science_religion 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
آیا می شود همراه مرده چیزی دفن کرد یانه؟ و عذاب قبرش بعد از مرگ شروع می شود یا بعد از دفن؟.mp3
2.65M
💬 🔹آیا می شود همراه مرده چیزی دفن کرد یانه؟ و عذاب قبرش بعد از مرگ شروع می شود یا بعد از دفن؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توسل و کرامات اولیا در کلام ابو علی سینا ✅ پاسخ: # 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 اعتقاد به خدا در اندیشه آلبرت اینشتین (2) آلبرت اینشتین در مورد خدا این‌چنین می‌گوید: «هرکس به صورت جدی به دنبال علم رفته است، متقاعد شده که شعوری آشکار، پشت قوانین جهان است. یک روح برتر که قدرت ما نسبت به آن بسیارکم است.» این در حالی است که برخی افراد ناآگاه مدعی هستند که پیشرفت علم وجود خدا را انکار می‌کند. 🌏 منبع: https://w57.ir/JZd 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
👇👇👇 💥 دروغی با عنوان تنوع‌طلبی امام حسن(ع) در ازدواج ⁉️شواهدی بر جعلی بودن این داستان ازدواج های زیاد امام حسن مجتبی(ع) 🔹 : عدم تناسب تعداد کم فرزندان با تعداد بسیار همسر اگر واقعا امام حسن(ع) به این تعداد فراوان ازدواج کرده بود، می‌بایست تعداد فرزندان حضرت بسیار زیاد باشد، در حالی‌که بیشترین تعدادی که برای فرزندان حضرت گفته شده، 22 فرزند است. 🔹 : ضبط تعداد اندکی همسر برای حضرت در کتب تاریخی و روایی در مجموع، تنها نام 13 زن به عنوان همسران حضرت ذکر شده است و اگر تعداد همسران حضرت بنا بر ادعای برخی آن روایات، چند صد نفر بوده، پس چرا فقط نام 13 نفر آورده شده است؟! 🔹همچنین در تاریخ، از میان همسران امام حسن(ع)، فقط نام سه زن -به نام‌های عائشه خثعمیه، ام کلثوم بنت فضل و زنی از بنی‌شیبان - ثبت شده که امام آنان را طلاق داده است و اگر بیش از این تعداد بود حتما ثبت و ضبط می‌شد. 🔹 : عدم طعن امویان نسبت به تعداد ازدواج و طلاق حضرت امویان همواره به دنبال بهانه‌ای برای القای عدم لیاقت حضرت برای خلافت و نیز القای منقصت آن حضرت بودند. اگر امام حسن(ع) کثیر الزواج و کثیر الطلاق می‌بود، آن‌ها هر آینه این مساله را به عنوان یکی از نقص‌های حضرت بیان می‌کردند و بر طبل رسوایی حضرت می‌کوفتنند، در حالیکه چنین چیزی نقل نشده است. 🔹 : دروغ‌های ابوجعفر منصور دوانیقی مهم‌ترین احتمال این است که اولین کسی به موضوع کثرت ازدواج و طلاق امام حسن(ع) دامن زده منصور دوانیقی باشد و مورخان از او این شایعات را گرفته باشند و دلیلش هم این است که در دوران حکومت او حسنی‌ها دست به قیام‌های گوناگونی زدند که نزدیک بود حکومتش را سرنگون سازند. او برای اقبال نکردن مردم به قیام‌ آن‌ها، دست به دامن القای شایعات در جامعه شد تا وجهه امام را خراب سازد و مردم را در پیروی از آنان سست سازد. از همین‌رو با دروغ‌پراکنی و شتم بر امیرالمومنین و امام حسن(ع) در خطبه‌ای خطاب به خراسانی‌ها می‌گوید: «.. پس از وی(علی(ع))، حسن بن ‏علی بپا خاست. معاویه با حیله او را ولی‌ّعهد خود کرد و سپس او را خلع کرد. او به زنان رو آورد، هر روز با یک زن ازدواج می‌کرد و فردا دیگری را طلاق می‌داد همواره چنین بود تا آن‌که در بستر از دنیا رفت». ✅ بنا بر شواهد موجود احتمال ساختگی و جعلی بودنِ اصل موضوع بسیار قوی و قریب به یقین خواهد بود. welayatnet.com/fa/news/149827 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 عمر ارثیه حضرت زهرا(س) را به امام علی(ع) پس داد ✍ بر اساس روایات مخالفین شیعه، ابوبکر بن ابی قحافه با این ادعا که پیامبران الهی از خود ارثی بر جای نمی‌گذارند، از دادن ارث حضرت زهرا(س) به ایشان امتناع کرد و همین امر باعث خشم و غضب آن حضرت بر ابوبکر شد. اما جالب است بدانید که بر اساس روایت صحیح مخالفین شیعه، عمر بن الخطاب در مخالفتی آشکار و صریح با سیره‌ی ابوبکر، ارث حضرت زهرا(س) از پیامبر(ص) را در دوران خلافتش به امیرالمومنین(ع) برگرداند! آنچنان که علمای متعددی از اهل تسنن در کتاب‌های خویش مانند المصنف[1]، مسند أبی بکر الصدیق[2]، صحیح ابن حبان[3] به این موضوع اشاره کرده‌اند. 👈اکنون یک سوال از اهل تسنن، کدامیک از آن دو صحیح عمل کرد!؟ 🌏 منابع: w57.ir/JZP 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یا حَیُّ یا قَیُّومُ 🍃 🗓 امروز چهارشنبه: 7 خردادماه 1399 4 شوال 1441 27 مه (می) 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
بعد از حضرت عیسی علیه السلام تا پیامبر اکرم صلی الله علیه واله 500 سال مردم هیچ گونه پیامبری نداشتند که تکلیف مردم در این زمان چیست؟.mp3
1.03M
💬 ❓بعد از حضرت عیسی علیه السلام تا پیامبر اکرم صلی الله علیه واله 500 سال مردم هیچ گونه پیامبری نداشتند که تکلیف مردم در این زمان چه بوده؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥قصه‌ دروغین «عشق پیامبر (ص) به زینب» ( ) 💬 : در روایات شیعه آمده که پیامبر(ص) برای کاری در خانه زید آمد و زینب را در حال حمام کردن دید! یک دل نه صد دل عاشقش شد و زید را مجبور کرد که او را طلاق دهد. سپس خودش با زینب ازدواج کرد! ✅ : ✍ در منابع شیعی سه روایت وجود دارد که منشأ ایجاد شبهه‌ی مذکور است. در ادامه به نقد و بررسی این سه روایت می‌پردازیم: 1⃣ در تفسیر قمی از امام صادق(ع) نقل شده: «روزی از زید خبری نشد، رسول الله در خانه‌اش رفت تا از او احوال‌پرسی کند، زینب وسط اتاق نشسته و مشغول درست کردن عطر بود، پیامبر به او نگاه کرد، زینب بسیار نیکو و زیبا بود، پیامبر فرمود: «سبحان الله، خالق النور و تبارک الله احسن الخالقین» سپس برگشت. در حالیکه مهر زینب در قلبش جای گرفته بود!...». درباره انتساب تفسیر قمی به که هم‌اکنون در بازار است، به علی بن ابراهیم قمی تردید جدی وجود دارد. زیرا 🔸 : همه‌ مطالب تفسیری علی بن ابراهیم در آن نیست؛ 🔸 : همه‌ آنچه در آن وجود دارد، از علی بن ابراهیم قمی نیست، بلکه منتخبی از مطالب چندین تفسیر مختلف است! طبق تحقیقات دقیق آیت الله شبیری زنجانی، این تفسیر نوشته‌ی علی بن حاتم قزوینی است که از کتاب‌های مختلفی، روایاتی را جمع‌آوری کرده است. روایت مذکور در منابع روایی و تفاسیر قدیمی شیعه، نقل نشده، حتی شیخ طوسی(ره) در تفسیر خود نیز چنین حدیثی را نقل نکرده است. ابوالفتوح رازی، همین مطلب را از منابع اهل سنت نقل کرده و آن‌را مخالف دیدگاه شیعیان معرفی کرده است. 👈 طبرسی نیز با وجود نقل این روایت، با مضمون آن مخالفت کرده است. لذا، احتمال جعل و دست بردن در روایات این کتاب، بسیار زیاد است. بنابراین، هرچند سند این روایت علی‌القاعده صحیح است، اما به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. 2⃣ در تفسیر قمی روایت دیگری از تفسیر ابوالجارود با همین مضمون روایت شده است. 👈 ابوالجارود زیاد بن منذر کوفی رئیس فرقه جارودیه (یکی از فرق زیدیه) است که معتقد به امامت زید بن علی (ع) بودند. او مورد نکوهش امام باقر و امام صادق(ع) قرار گرفته است و شخصیت مذمومی دارد و مورد اعتماد شیعیان نیست. 3⃣ در کتاب عیون اخبارالرضا(ع) نیز شبیه این مضمون نقل شده است؛ این روایت، در کتاب احتجاج نیز نقل شده است. اما این روایت در منابع معتبر شیعه وجود ندارد. سید مرتضی به این روایت اشاره کرده و آن‌را «الروایة الخبیثة» (روایت فاسد و پلید) نامیده است و به شدت آن‌را رد کرده. 👈 این روایت با چهار واسطه نقل شده است: «تمیم بن عبدالله قرشی» توسط ابن غضائری تضعیف شده و علامه حلی نیز او را از ضعفا دانسته است. پدر تمیم (عبدالله بن تمیم قرشی) از این افراد مجهول الهویه است. علی بن محمد بن جهم نیز جزء ناصبین و دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) بوده از این جهت، روایت به شدت ضعیف است. بررسی محتوای حدیث 👈 این روایات سه‌گانه، هستند. زیرا در قرآن کریم به عصمت رسول اکرم (ص) تصریح شده است. از طرف دیگر، این روایات مخالف سایر روایات هم هستند، امام صادق(ع) قصه‌ی دروغین عشق پیامبر(ص) به زینب بنت جحش را یکی از تهمت‌هایی دانسته است که دشمنان‌ به ایشان نسبت داده‌اند. 👈 این روایت از نظر سندی قابل قبول است، زیرا رجال آن همگی جزء موثّقین هستند. روایت دیگری هم از امام رضا(ع) نقل شده که حضرت، در مجلس مامون در جواب به شبهات علی بن محمد بن الجهم درباره‌ی عصمت انبیا(ع)، به قضیه زینب و پیامبر اکرم اشاره کرده و فرمود در زمان جاهلیت هم خیال می‌کردند که فرزندخوانده، واقعا فرزند محسوب می‌شود و همچنان که همسر فرزند(عروس) تا ابد با پدرشوهرش محرم می‌شود (حتی بعد از طلاق)، همسر فرزندخوانده هم به همین صورت است. درحالی‌که چنین نبود. پیامبر اکرم(ص) برای مبارزه با این تفکر جاهلی، ماموریت یافت که با زینب بنت جحش که قبلا همسر زید بن حارثه(فرزندخوانده رسول الله) بود، ازدواج کند. ✅ در : در منابع شیعی، کلا سه روایت جعلی وجود دارد که قصه‌ی دروغین عشق پیامبر (ص) به زینب همسر زید، را بیان کرده‌اند. این روایات علاوه بر ضعف سندی، به دلیل مخالفت با آیات و روایات مربوط به مقام رسول اکرم(ص) به هیچ وجه قابل پذیرش نیستند. welayatnet.com/fa/news/151937 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا شیعه بر خلاف اهل سنت نماز سنت نمی خواند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
کسی که گناه بزرگی انجام داده و توبه کرده و بخاطر این گناه اعدام می شود آیا خداوند او را می بخشد یا نه؟.mp3
679.1K
💬 🔹کسی که گناه بزرگی انجام داده و توبه کرده و بخاطر این گناه اعدام می شود آیا خداوند او را می بخشد یا نه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
💥 عرضه حاجت به پیامبر اکرم(ص) در هر زمان و مکانی 🔰 آیا هر حاجتی از هر نقطه ی جهان از پیامبر اکرم (ص) خواسته شود، ایشان همان موقع آن را خواهند شنید؟ ✅ پاسخ: ✍ در هر زمان و مکانی که از پیامبر(ص) حاجت بخواهیم، به اذن خداوند درخواست ما را می‌شنود و به آن‌ پاسخ می‌دهد و این مطلب با دلایل ذیل قابل اثبات است: 1⃣ عرضه اعمال امت بر پیامبر اکرم(ص) آنچنان که حضرت در حدیثی فرمود: اعمال شما مسلمان‌ها بعد از این‌که من از دنیا رفتم، بر من عرضه می‌شود؛ اگر کار خوبی انجام داده باشید، خدا را شکر می‌کنم و اگر کارهای بد انجام دادید، برای شما طلب مغفرت می‌کنم 2⃣ شاهد بودن پیامبر(ص) بر امت: قرآن می‌فرماید: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً[احزاب/45 ] ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بد خلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده دهی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی». طبق این ایه و روایت‌های فراوانی، رسول خدا، شاهد بر اعمال امت است و اعمال همه را زیر نظر دارد و در روز قیامت، یکی از شاهدان خواهد بود و بر طبق آن‌چه دیده‌، شهادت خواهد داد. لذا پیامبر چون شاهد است هم می‌بیند و هم می‌شنود، لذا تمام درخواست‌ها از ایشان را می‌شنود. 3⃣ مخاطب قرار دادن پیامبر (ص) در سلام نماز: تمام مسلمانان در پایان نماز، به رسول خدا (ص) سلام می‌دهند. یکی از واجبات اسلام جواب سلام است، قرآن می­‌فرماید: وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا[نساء/86] هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید. اگر پیامبر خدا سلام آن‌ها را نمی‌شنود، پس کار همه مسلمانان بیهوده است و اگر می‌شنود، پس قطعاً جواب سلام او در حق ما دعا برای ماست، لذا او درخواست ما را می‌شنود و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. https://w57.ir/Jo5 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈