eitaa logo
گوهر مراد
743 دنبال‌کننده
844 عکس
135 ویدیو
54 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات : تشکیل حکومت در دوران غیبت حرام است ؟ 🤔 در پاسخ به این چی میشه گفت؟ آیا اصلا این مستند و معتبره؟ پاسخ شنیدنی و زیبا از زبان حضرت آیت الله نجم الدین طبسی طبسی @velaseddighah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۵.mp3
11.15M
🔶 لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا ۚ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ حتماً با مال و جانتان امتحان و آزمایش می‌شوید و از جنگ روانی شدیدِ یهودی‌ها و بت‌پرست‌ها حتماً حرف‌های دل‌آزار و رنج‌آوری می‌شنوید؛ ولی اگر صبوری کنید و مراقب رفتارتان باشید، این نشانۀ ارادۀ قوی است. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ 🤲🏽
🔺سلسله نشست‌های علمی درآمدی به اخلاق قرآنی - فصل چهارم (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی) با همکاری مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه 📅زمان: پنج‌شنبه 16 فروردین ماه (24 رمضان‌المبارک) 🔺نشست علمی ش ۱۰۶🔺 👤 حجت‌الاسلام دکتر حسین صدیقی؛ مدیر مرکز تخصصی کلام و تفسیر کرمانشاه ✅عنوان: کارآیی تدبر در قرآن در دستیابی به اخلاق قرآنی در ساحت مفاهیم و راهکارها ⏰ ساعت 10:00 👤دکتر مواهب صالح‌الخطیب؛ استادیار مطالعات قرآنی دانشگاه کربلا ✅عنوان: أنثروبولوجيا الأخلاق في القرآن الحکیم ⏰ ساعت 15:00 👤دکتر سعیده غروی؛ دانشیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم ✅عنوان: تاثیر مفردات در انتقال مفاهیم اخلاقی داستان‌های قرآن ⏰ ساعت 21:00 👈لینک ورود: https://cp.bigbluebuton.ir/u/4563/ethics ☘️مدرسه اخلاق‌پژوهی روشمند تلگرام I ایتا I آپارات I اینستاگرام I روبیکا 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 روایت مرحوم استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی از نفی تعطیل‌شدن درس اسفار مرحوم علامه طباطبایی از سوی مرحوم آیة‌الله بروجردی 📖 خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره فیلسوف معاصر سیدجلال‌الدین آشتیانی، ص ۳۸. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
جلسه گعده علمی حضرت آیت الله شبیری زنجانی امشب (۲۳ فروردین) ساعت ۲۱ در دفتر معظم له برگزار می‌شود و طلاب عزیز می توانند در این جلسه شرکت فرمایند. قم ، خیابان بهار؛ کوچه ۶؛ پلاک ۲۵ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔶 پرسش و پاسخ ی سوال اینکه میگن خدا اگه عادله اون بچه فقیر توی آفریقا چه گناهی کرده که از گرسنگی میمیره حتی اگه پدرم مادرش هم گناه کار باشن عدالت برای اون بچه و یا حالا مورد های مشابه چیه؟ دو اینکه قرآن چرا نیاز به تفسیر داره؟ چرا همینجوری نمیشه معانیش رو خوند؟ سوم اینکه چرا توی قرآن نوشته شده که مثلا پیغمبر میتونه چند تا زن بگیره؟
سؤال اول.mp3
3.12M
🎙پاسخ به سؤال اول 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
سؤال دوم.mp3
1.11M
🎙 پاسخ به سؤال دوم 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
سؤال سوم.mp3
1.08M
🎙 پاسخ به سؤال سوم 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ...
📣 چهل و دومین از دوره های کوتاه مدت مؤسسه امام هادی «علیه السلام»: ▫️ مکاتب و روش های تفسیری قرآن کریم 🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی اکبر بابائی 📌۴ جلسه ؛ پنج شنبه ها از ۳۰ فروردین ماه الی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳    🕰 ساعت ۱۰ صبح مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ 👇👇 لینک ثبت نام 👇👇 https://survey.porsline.ir/s/Tw6nHou 👇 راه های ارتباطی  👇 02537725225-7 @Enoensani
📣 به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم‌السلام) مؤسسه سراج منیر توحید نشست علمی برگزار می کند: ✅موضوع: بازسازی بقیع خواست مسلمانان جهان 📝ارائه دهنده: 💠حجت الاسلام و المسلمین محمد امین پورامینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم 🖌دبیر علمی: 💠حجت الاسلام والمسلمین احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام 📆زمان: سه شنبه 28 فروردین 1403 ⏰ ساعت: 17 🕌 مکان : قم، جمکران، بلوار انتظار، مجتمع علمی دارالولایه، موسسه سراج منیر توحید 🔗لینک ورود به وبینار: yun.ir/serajemonir 💠موسسه سراج منیر توحید💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 قاعده «الواحد» یکی از ادله قایلان قاعده الواحد استناد به «اصل سنخیت» است که به موجب آن هر معلولی از هر علتی صادر نمی‌شود؛ مثلاً میوه انار از درخت سیب در نمی‌آید، بلکه آن فقط محصول درخت انار است یا حرارت از آتش و برودت از یخ تولید می‌شود. مبنای اصل پیش گفته به ضرورت وجود رابطه تکوینی بین علت و معلول بر می‌گردد... حاصلش این شد که: معلول طور و پرتو وجود علت و برآمد آن است که اقتضا می‌کند بین وجود معلول و علت ملائمت و سنخیتی باشد که آن مرجح و موجب ایجاب معلول و به تبع آن موجب وجود و صدور معلول می‌گردد و گرنه لازم می‌آید که هر معلولی نه از یک علت مشخص، بلکه از چندین علت مختلف (مثل درآمدن سیب از درخت انار، پرتغال و موز...) صادر شود که عقل از پذیرش آن استنکاف می‌ورزد. حال که روشن شد صدور معلول از علت خاص آن هم به علت شمول ذات علت بر جهت و حيث خاصی است که موجب ایجاب و صدور معلول می‌گردد، خواننده فاضل می‌تواند خود داوری کند که اگر ذات علت دو یا چند حيث و جهت مختلف داشته باشد، از آن چند معلول می‌تواند صادر شود، اما اگر ذات علت بسیط و فقط دارای یک حیث باشد، معلول آن نیز واحد خواهد بود؛ چراکه لزوم وجود سنخیت بین معلول و علت مقتضی است معلول علت و حيث واحد و خاص، معلول متناسب آن یعنی واحد و خاص باشد؛ اما در صورت صدور معلول‌های مختلف از علت بسیط لازم می‌آید که جهات و حیثیات مرجحه و موجبه در ذات علت تقرر داشته باشد که آن به لزوم ترکب ذات علت منجر می‌شود، این خلف است، چون محل فرض از اول، صدور معلول از علت واحد بسیط بود. 📖 قاعده الواحد از دیدگاه متکلمان، ص ۸۶ و ۸۷. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
جامعیت اشعار سعدی 🔸️رشد سعدی برای سفر هایش بود. حافظ اینطور نیست. غزلهای حافظ فقط در یک مایه عرفانی است؛ اما سعدی در همه مقولات زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی مطلب دارد. 🔸️عمده اش برای سفرهای زیادی است که کرده. از بخارا و بلخ گرفته تا تاجکستان، مصر، سوریه و بغداد. خیلی سختی کشیده. خیلی جاها اسیر شده. مدت‌ها زندان بوده. بیگاری از او کشیدند. خوب پخته شده. ۱۳۷۸/۱۰/۱۶ 🔺️ به مناسبت ۱ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت سعدی 📱 @mesbahyazdi_ir
این نوشتار نه برای آنست که خود را بشناسانم یا از کارهایم ستایش نمایم یا خود را شخصیتی برجسته به شمار آورم، من بنده‌ای هستم سراپا نقص و از خود ناراضی، بلکه «عرض حال» بخشی از فراز و نشیب‌های زندگی و تجربه‌هائی است که در طبق اخلاص گذارده شده تا نوجوانان و جوانان عزیز بدانند با توکل به خدا باید متکی به خود باشند و همواره از تلاش و کوشش باز نایستند تا به زندگی آبرومندانه و با لذت دست یابند، اگر به انتظار دیگران نشینند - گرچه پدر باشد-هرگز به مقاصد عالیه نخواهند رسید و از قافله شرافتمندان عقب می‌مانند. 📖 عرض حال، ص ۹. ...صبح که به مغازه رفتم مشغول تصفیه حسابها شدم و دکان و آنچه را که در بساط بود در معرض فروش گذاشتم، دوستان بازاری سعی می‌کردند مرا منصرف کنند و رفقای روحانی به نصیحت و پند و اندرز نشستند. شاید بسیاری از این عزیزان گمان می‌کردند دیوانه شده‌ام و کاری که انجام می‌دهم کار عاقلان نیست، چون شتاب من در پاشیدگی زندگی مرفهم با حساب دنیا طلبان درست نمی‌آمد. تازه راهی به آسایش در زندگی یافته‌ام، از عقل و خرد دور است راه را کور کنم. با سرعت کارها روبراه شد و جل و پوست خود را برچیدم و با مقداری پول به نجف بازگشتم و در «مدرسه وسطای آخوند» حجره‌ای گرفتم که از تنگی آن باید هنگام خواب پای خود را برچینم یا به دیوار گذارم و از روز بعد به درس و بحث شروع کردم. این زندگی که در حقیقت نوعی بازگشت به مشکلات سابق بود، عجب در کامم لذت داشت. هیچ لذتی در جهان به پایه لذت علم نمی‌رسد. 📖 عرض حال، ص ۴۸. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هنگام بازگشت از بغداد مقداری پول داشتم، بدین جهت ماهیانه‌ای که از طرف حضرت آیة الله العظمی حکیم پیشنهاد شد رد کردم، و طبق عقیده‌ام میل نداشتم به تصرف در اموال فقرا آلوده شوم. با کمال قناعت از همان پولی که با زحمت و مشقت چهار ساله به دست آورده بودم، روزگار را سپری می‌کردم و دلخوش بودم که دست نیاز به کسی دراز نمی‌کنم و محتاج این و آن نیستم. در ایام کشمکش ازدواج، پولهایم ته کشید و می‌باید به کاری مشغول شوم تا كمك خرجی داشته باشم. حدود دو سال به کار صحافی کتاب پرداختم ولی برای من این کار ناموفق و رنج آور بود. روبرو شدن با مشتری‌های گوناگون و زحمت رفت و آمد و نق‌ها و در نتیجه درآمد بسیار ناچیز مرا بستوه آورد و این کار را موافق شأن ولباس روحانی خود نمی‌دیدم. پس باید کاری پیشه کرد که در روند علم و دانش و خدمت به دین باشد و تا اندازه‌ای دارای بهره مادی نیز باشد و رفع نیازهای ضروری زندگی را نماید. بیش از يك سال در این موضوع فکر و بررسی کردم؛ کتابفروشی کنم؟ به خطاطی و استنساخ پردازم؟ در دفتر یکی از مراجع به کاری مشغول شوم؟ وعظ و خطابه را انتخاب نمایم؟ نه، گرچه هر يك از این راه‌ها دارای ویژگی‌هایی می‌باشد، اما من نمی‌پسندم. بالاخره تصحیح کتاب را ترجیح دادم، چون ضمن خواندن و دقت کتاب‌ها برای تصحیح چاپی، بهره‌های علمی نصیبم می‌شود و اجرتی نیز گرچه اندک خواهم گرفت و می‌توانم با قناعت خرج روزمره را درآورم. 📖 عرض حال، ص ۷۸ و ۷۹. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a