eitaa logo
مرکز تخصصی کلام و تفسیر، واحد کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
363 ویدیو
367 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 انا لله و انا الیه راجعون امام جمعه‌ای که در راه مقابله با کرونا درگذشت حجت‌الاسلام آذرپندار، امام جمعه چهاربرج آذربایجان غربی که از روزهای اول شیوع ویروس کرونا همراه با مردم و جوانان در ضدعفونی معابر و محلات شهر فعالیت می‌کرد، براثر ابتلا به کرونا درگذشت. دفتر امام جمعه چهاربرج محل امنی برای همه مردم به ویژه اقشار کم درآمد و مستضعف بود، به طوری که حجت‌الاسلام جعفر آذرپندار با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، کمک حال فقرا و مستمندان بود. برگزاری جلسات مختلف با روحانیون چهاربرج، عیادت از بیماران در منزل و بیمارستان، برگزاری جلسات مختلف با طلاب و روحانیون چهاربرج مقیم قم و ... از اقدامات حجت الاسلام آذرپندار بود. ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336 گفتنی است حجت‌الاسلام آذرپندار از فارغ التحصیلان مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قم بود که در مسیر خدمت خالصانه به مردم درگذشت. با تسلیت درگذشت این روحانی خدوم، حشر با اولیای الهی را بری ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان ایشان مسئلت داریم. مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
✍✍✍ برخی همایشهای مرتبط با بیماری کرونا از نظرگاه علوم انسانی به ویژه کلام اسلامی👇👇👇
🔹 همایش مجازی «ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران» 🔹 دبیر علمی: دکتر پاکتچی 🔹 مهلت ارسال چکیده ها: 17 فروردین 1399 🌐 سایت همایش: http://www.ihcs.ac.ir/coronaconf @kalamkermanshah
🛑 *تمدید مهلت ارسال آثار* 🛑 ⌛️ *۶ فروردین ۹۹* 📢 *فراخوان تحلیل پیامد های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ناشی از پدیده ویروس کرونا* مهم ترین پیامد ناشی از ویروس کرونا در یکی از حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی را شناسایی نموده و مبتنی بر آن به ۵ سوال زیر پاسخ تحلیلی ارائه دهید. ۱. چگونه این ویروس منجربه این مسئله شده است؟ ۲. پیامد آن بر چه کسانی و چه سازمان هایی تاثیر گذار است؟ ۳. چه نهاد ها و وزارتخانه هایی متولی رفع این پیامد می باشند؟ ۴. وسعت جغرافیایی این پیامد چه میزان است؟ ۵. شدت و میزان تاثیر این پیامد چه مقدار است؟ 🎁 به سه تحلیل برتر هریک مبلغ ۵۰۰ هزارتومان هدیه اعطا می‌گردد. 🔸 ملاک ارزیابی کیفیت تحلیل و تعداد پیامد های شناسایی شده می باشد. 🔸 محدودیتی در ارسال تحلیل وجود ندارد. 🕑 مهلت ارسال آثار: ۶ فروردین ۹۹ 📭 جهت ارسال آثار: 🔸 رایانامه: qarargah.stm@gmail.com 🔸 پیام رسان بله: qarargah_stm@ و 09351703344 @kalamkermanshah 🔔 به نقل از: 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
✅همایش علمی_ فرهنگی چالش کرونا و زیست مومنانه 🔹در این روزهای فراگیری بحران کرونا و ایجاد سؤالات و نظرات گوناگون؛ بر اندیشمندان حوزه دین است که بیشتر بیندیشند که چگونه می توان در این بحران، دین و دانش را هدفمند بکار گرفت. 🔹از این رو، دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در نظر دارد؛ موضوع کرونا را در اندیشه ورزی دینی مورد توجه قرار دهد. 🔹لذا از کلیه استادان، دانشجویان و همه صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی درخواست می شود که در این زمینه اندیشه های خود را در قالب یک مقاله علمی _ فرهنگی به دبیرخانه همایش ارائه نمایند. 💎محورهای همایش: _تأثیر باور مؤمنانه بر امید به آینده _نقش مرگ باوری بر کاهش اضطراب - نقش و ابعاد سرمایه اجتماعی در بیماری‌های اپیدمیک _ حق بر سلامت و حقوق بنیادین و بیماری های مسری - ظرفیت‌های معنوی در فضای شیوع بیماری‌های مهلک - مسؤولیت های اجتماعی در مواجه با بیماری‌های اپیدمیک - ریشه‌یابی و تحلیل بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری - مراقبه فردی و دیگر مدل‌های انگیزه‌بخشی برای التزام به قرنطینه خانگی _نقش و آثار آموزش های مجازی در هنگامه بیماری‌های اپیدمیک - چالش‌های اخلاقی کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی - کارویژه‌های نهاد روحانیت در فضای کرونایی ✳️لطفا نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:🔻 1⃣مهلت ارسال مقالات تا آخر فروردین ۱۳۹۹ است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. 2⃣ ساختار مقاله بر اساس ساختار رایج مقالات علمی پژوهشی باشد. 3⃣کلیه مقالات در قالب فایل ورد به آدرس sm.mmoqaddam@ut.ac.ir ارسال گردد. 4⃣پس از داوری مقالات با توجه به شرایط عمومی کشور و مراکز آموزش عالی، زمان برگزاری همایش و شیوه آن به صورت مجازی یا حضوری و نحوه تجلیل از صاحب نظران ارجمند اطلاع رسانی خواهد شد. 5⃣به بهترین مقالات در سطح یک 15 میلیون ریال، مقالات سطح دوم 10 میلیون ریال و مقالات رتبه بعد 7 میلیون ریال برای قدردانی از نویسندگان محترم تقدیم خواهد شد. 6⃣جهت موارد ضروری و اطلاعات تکمیلی با معاون پژوهشی دانشکده دکتر موسوی مقدم با شماره همراه 09126530658 تماس بگیرید. 💠دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d @kalamkermanshah
💠 پاسخ به استفتایی در خصوص ماه رمضان در ایام 🔺آیت الله العظمی جعفر سبحانی به سؤالی در خصوص حکم روزه ماه مبارک در ایام کرونا پاسخ داد که متن پاسخ این به این شرح است: با تشکر از توجه آقایان به این مسئله، فعلاً نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت تا وضع در آینده روشن‌تر شود، احیاناً ممکن است برخی بخواهند این موضوع را بهانه‌ای برای قرار دهند. 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسراییل و خصومت با جمهوری اسلامی (1) ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسرائیل و خصومت با جمهوری اسلامی(2) ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵آخرین قطعه از پازل اندیشه دکتر سروش 🔸پس از شیوع ویروس کرونا در کشور آقای دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه ای با عنوان " خدا به هر دردی نمی خورد" مطالبی را بیان کردند. آقای دکتر عباس جوارشکیان دانشیار و مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و مدیر گروه فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد طی مصاحبه ای با عنوان " آخرین پازل از اندیشه دکتر سروش" به مطالب مطرح شده پاسخ گفتند. نظر به اهمیت موضوع متن کامل مصاحبه به استحضار می رسد. 🔹سؤال: چنانچه مستحضرید اخیراً مصاحبه‌ای از آقای دکتر سروش در فضای مجازی منتشر شده است. در این مصاحبه که تاحدودی مفصّل هم هست ایشان متعرض مطالبی شده‌اند که سؤالات و ابهاماتی را در اذهان پدید آورده است. متمنی است با توجّه به شناختی که جنابعالی از افکار و آراء ایشان دارید، ابتدا نظر کلّی خودتان را درباره این مصاحبه بفرمایید تا سپس به برخی از این سؤالات بپردازیم. در مجموع این مصاحبه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا مشتمل بر رویکرد جدیدی در اندیشۀ دکتر سروش است؟ به نظر شما خاستگاه این مصاحبه در شرایط فعلی چه می‌تواند باشد؟ 🔸بله همان طور که فرمودید مصاحبۀ مفصّلی است و مشتمل بر نکات متعدّد و تا حدودی متشتّت که اگر قرار باشد دربارۀ هرکدام سخن بگوییم، این مصاحبه خیلی به درازا خواهد کشید. در مجالی که دارم برخی از نکات اصلی آن را قدری به نحو تحلیلی بررسی خواهم کرد؛ امّا اینکه سؤال کردید در کل، این مصاحبه را چگونه ارزیابی می‌کنم باید به عرض برسانم محتویّات این مصاحبه مشتمل بر رأی و دیدگاه جدیدی در اندیشۀ ایشان نیست و این مواضع از سال‌ها پیش برای اهل تأمّل و صاحبان اندیشه روشن و آشکار بود؛ امّا جناب سروش در اعلان صریح و واضح مواضع خود در طی چهاردهۀ گذشته سیاست گام به گام در پیش گرفته و متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پیش آمده هربار به بخشی از منظومۀ فکری خود اذعان و تصریح نموده است. در مصاحبۀ اخیر نیز ایشان وضعیّت پیش آمده از ابتلای به ویروس کرونا در کشور را فرصت مناسب برای بیان ابعاد دیگری از اندیشۀ خود تشخیص دادند که جدید و نو به نظر می‌رسد. 🔻سؤال: مراد شما کدام بخش از بیانات ایشان است؟ یکی اظهارات ایشان درباره حرم‌های مطهّر معصومین (ع) و بقاع متبرکه و انکار زیارت و توسّل است و دیگری که مهم‌تر از آن است مواضع ایشان دربارۀ نسبت خداوند با رویدادهای طبیعی و امور زندگی انسان‌ها است و انکار نقش دعا در زندگی که به نظر بنده آخرین قطعه از پازل اندیشۀ ایشان است که در این مصاحبه به نحو واضحی از آن رونمایی شده است و من سعی خواهم کرد قدری مفصّل‌تر از آن سخن بگویم. باقی بخش‌های مصاحبه ایشان چندان نکتۀ جدیدی ندارد، بخشی طعنه زدن و مخدوش کردن اعتبار علمی و معنوی بزرگان علم و معرفت است که از دیرباز در بیانات و سیره ایشان بوده است و بخشی نیز مربوط به دل‌پری‌های ایشان از صدر نشینی و قدربینی همقطارن خود در ایران و تصفیه حساب شخصی با برخی رقیبان داخلی است که سابقۀ نزاع و نقار آنها طولانی است و البتّه به نظر بنده این‌ها بیشتر مسائل شخصیّتی است تا مسائل علمی. منظورم جدال ایشان با برخی کسانی است که آن‌ها را غرب‌ستیز می‌نامد. طرح این بحث‌ها که گمان میکنم مربوط به دهه ۷۰ باشد و امروز هیچ موضوعیّتی ندارد نشان از زخم‌های کهنه‌ای دارد که هرچند گاهی سر باز می‌کند و در قالب و ظاهر بحث علمی، فضای بحث و گفتگوی علمی را مکدّر و نامطبوع می‌سازد. بخش دیگر مصاحبه نیز گوشه و کنایه‌های همیشگی ایشان به نظام و ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی و انقلاب اسلامی است که متأسّفانه عادت رایج غرب‌نشینانِ بریده از نظام و انقلاب و مردم است که در هر موقعیّتی که مملکت با مشکلات و گرفتاری‌ها روبه‌رو می‌شود، فرصت را غنیمت شمرده به‌جایِ همدلی و هم‌افزایی و امیدبخشی، هم‌ندا با هجمه معاندین، تخم تردید و بدبینی و ناامیدی و بدفهمی در اذهان پاشیده و برای لشگر رسانه‌ای دشمنان این مرز و بوم خوراک تهیه می‌کنند. به نظر بنده این مذموم‌ترین نوع مواجهه با این مردم غیور و سربلند است که برخی با فیگور روشنفکری و ژست عالمانه به میدان می‌آیند و ناجوانمردانه بر همۀ دستاوردهای پرافتخار، بالندگی‌ها و عظمت‌های نظام و انقلاب و مردم چشم می‌پوشند و به توهین و تحقیر ارزش‌ها و باورها و فرهنگ ایرانی و اسلامی دست می‌گشایند... ادامه در: ✅http://hekmateislami.com/?p=10526 @hekmateisami ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم: همزمان با قم در بیش از ۱۵ استان موارد مشابه به ابتلای ویروس کرونا بود اولین تشخیص کرونا در کشور با اصرار پزشکان قمی و خلاف پروتکل های وزارت بهداشت انجام شد! با قرنطینه قم هم دردی دوا نمیشد چون همزمان بیش از ۱۵ استان درگیر کرونا بودند. به نقل از: @Bisimchimedia ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
🌷🌷🌷طرح ذبح قربانی🌷🌷🌷 📣 اطلاع‌رسانی شماره3: تا کنون الحمدالله 19 نفر توفیق همراهی داشته و مجموعا مبلغ یک میلیون و صدو هشتاد و دو هزار تومان واریز گردیده است. 👇👇👇👇 🎁ان الله یجزی المتصدقین🎁 🌹 شما هم میتوانید از این فرصت بهره برده و در این کار خیر سهیم باشید. پس: فاستبقوا الخیرات 🌹 5041_7210_5935_5405 به نام آقای میلاد اعتمادی 🌷🌷🌷طرح ذبح قربانی🌷🌷🌷 🎇 کانال سبک زندگی اسلامی @sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه‌های آیت‌الله‌العظمی سبحانی در آستانه نیمه ماه شعبان🌹🌹 💠 برای نجات همه بشریت از دعا کنیم. ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 پاسخ صریح حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوهساری رییس مرکز ارتباط و بین‌الملل حوزه علمیه و مدیر مسئول خبرگزاری حوزه درباره خبر دروغ ابتلای ۷۰۰ طلبه چینی به کرونا در قم ◽️کلاً ۲۰ طلبه چینی در قم در حال تحصیل هستند که هیچ کدام مبتلا به کرونا نبودند به نقل از @qomplus | @HawzahNews ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
🌺ولادت منجی عالم بشریت مبارکباد🌺 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
چگونه ممکن است امام زمان، 1200 سال عمر داشته باشد؟ ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا مومنان از رسالت تاریخی خویش آگاهی دارند؟ سخنان رهبر انقلاب و شهید اوینی در مورد غربال و سختی های شدید قبل دوران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 🦋 بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است. 🌺ولادت منجی عالم بشریت مبارکباد🌺 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات کرونایی استاد علی فتحی / 📗بخش اول 🎇 کانال سبک زندگی اسلامی @sabkezendegikh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات کرونایی استاد علی فتحی / 📗بخش دوم 🎇 کانال سبک زندگی اسلامی @sabkezendegikh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات کرونایی استاد علی فتحی / 📗بخش سوم 🎇 کانال سبک زندگی اسلامی @sabkezendegikh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات کرونایی استاد علی فتحی / 📗بخش چهارم 🎇 کانال سبک زندگی اسلامی @sabkezendegikh
👆👆👆👆پاسخهای مستند به بسیاری از شبهات امروزه کرونایی!!!!
🔆 پاسخ به شبهه ای در زمینه تعارض آموزه قرآنی همزمانی سختی ها و آسانی ها(ان مع العسر یسرا) با مصایب و سختی های بیماری کرونا ❓❓تقریر شبهه: ☑️ عقل می گوید همراهی و همزمانی دو چیزی که ضد یکدیگر هستند، محال است. ☑️ عسر(سختی های زندگی) و یسر(آسانی ها و گشایش ها) ضد یکدیگر هستند. ☑️ قرآن می گوید: " ان مع العسر یسرا"(انشراح، 6) «همراه با دشواری ها و سختی ها، آسانی و گشایش است.» طبق این آیه، باید در این ایام، مردم جهان، همزمان با این که درگیر سختی های بیماری کرونا هستند، در گشایش و آسایش باشند. اما وضعیت بدین گونه نیست و کرونا برای مردم ارمغانی جز سختی های بیماری و فقر و رکود اقتصادی نداشته است. 🔆 پاسخ شبهه: ✅ بر اساس آیات قرآن، هر شی، یک بعد دنیوی دارد و یک بعد ملکوتی (اخروی): "او لم ینظروا فی ملکوت السموات و الارض و ما خلق الله من شیء" (اعراف، 185) آیا به ملکوت آسمان ها و زمین و مخلوقات خداوند نظر نکردند؟» 🔹همچنین طبق آیه " یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا و هم عن الاخره هم غافلون"(روم، 7) حیات دنیوی و اعمال دنیوی ظاهری دارد و باطنی؛ باطن دنیا و اعمال دنیوی، جزای آخرت است. ✅ بر اساس مطالب بالا، بعد دنیوی اعمال انسان با بعد ملکوتی(اخروی) اعمال معیت و همراهي دارند؛ زیرا رابطه میان آنها رابطه ظاهر شی و باطنش است که با هم معیت دارند و جدا از یکدیگر نیستند. از این رو، قرآن می فرماید جهنم( که همان بعد باطنی و ملکوتی گناهان کافران است) كافران را احاطه کرده است: " ان جهنم لمحیطة بالکافرین"(توبه، 49) اما دیدن این معیت ظاهر و باطن اعمال، نیاز به علم الیقین دارد: " کلا لو تعلمون علم الیقین لترون الجحیم" (تکاثر، 5-6) 🔐 معیت و همراه بودن ظاهر و باطن اعمال، شبیه معیت و همراه بودن بدن مادی(جنبه دنیوی انسان) با روح (جنبه ملکوتی انسان) است که از یکدیگر منفصل نیستند بلکه با یکدیگر معیت و همراهی دارند. ✅ اعمال نیک مومنان از قبیل تحمل سختی ها و مصیبت های بیماری کرونا و جهاد با مال و جان برای یاری رسانی و امداد به مبتلایان به این بیماری و مردم آسیب دیده از پیامدهای کرونا، سختی های دارد. این سختی ها(عسر) جنبه ظاهری و دنیوی این اعمال صالح است، اما جنبه باطنی آنها بهشت(یسر) است. " ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه"(توبه، 111) شاهد بر مدعای مزبور آیات ذیل است: ❇️"لَّقَد تَّابَ اللَّهُ عَلَى النَّبِيِّ وَالْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ فِي سَاعَةِ الْعُسْرَةِ" ٌ(توبه، 117) ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﺭ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﺭﺯﺍﻧﻲ ﺩﺍﺷﺖ. *⃣ طبق آموزه های قرآنی، پاداش این عسر و سختی ها(جهاد با اموال و جان ها) در دنیا رسیدن به گشایش و راحتی اخروی است؛ چون باطن ملکوتی این اعمال، کسب رضوان الهی و نعمت های بهشتی است که گشایش و آسایش (یسر) ابدی است. ❇️"فاما من اعطی و اتقی و صدق بالحسنی فسنیسره للیسری"(لیل، 5-7) « پس کسی که (جان و مالش) را می دهد و به پاداش نیک الهی باور دارد، رسیدن به گشایش و راحتی(یسر) را برای وی آسان می کنیم. ✅این بهشت نقد است و نسیه نیست؛ بلکه معیت با اعمال نیک دارد؛ زیرا باطن اعمال نیک است و چشم باطنی می خواهد تا آن را ببیند. از این رو، حضرت زینب در پاسخ به ابن زیاد ملعون که برای طعنه زدن سوال کرد: ⚫️" کیف رایت صنع الله باخیک و اهل بیتک" «دیدی که خداوند چه بلایی سر برادر و خاندانش آورد؟ 🔸حضرت زینب پاسخ داد: " ما رایت الا جمیلا" «جز زیبایی چیزی ندیدم.(بحار الانوار، ج45، ص116) ⬅️ نتیجه: آیه" ان مع العسر یسرا" بیانگر همراهی و معیت دو ضد در یک مکان نیست، تا بر خلاف حکم عقل باشد؛ چون مکان سختی ها(عسر) برای مومنان عالم دنیا است که با بلاها و سختی هایی مانند بیماری کرونا و پیامدهای مختلف آن همراه است و محل گشایش و راحتی (یسر) عالم ملکوت (بهشت) است؛ اگر چه اعمال نیک دنیوی و نعمت ها و آسایش آخرت با یکدیگر معیت و همراهی دارند؛ چون نعمتهای بهشتی باطن اعمال نیک است اعمالی که کادر پزشکی و طلاب و دانشجویان جهادی در عرصه مبارزه سخت و دشوار با بیماری کرونا و سیل و زلزله و ‌تحریم استکبار جهانی به آنها می پردازند. 📝 حجت الاسلام دکتر جواد گلی معرفتی کرونا به نقل از: @meshkatnoor🔴 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah