eitaa logo
مرکز تخصصی کلام و تفسیر، واحد کرمانشاه
1.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
363 ویدیو
367 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مناظره آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک ‌•┈┈••✾••┈┈• به نقل از: کانال 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2031091724Cdc5a534453 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
4_5990147495676610516.pdf
575.8K
قابل توجه دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و معلمان ♦️ دوره های مجازی و رایگان♦️ 🔸فن بیان و سخنوری 🔸روش تحقیق 🔸ترجمه انگلیسی 🔸ترجمه عربی 🔸داستان نویسی 🔸عروض و قافیه 🔸ویراستاری 🔸خوشنویسی 🔸مزاج شناسی و.... مهلت ثبت‌نام پایان خرداد۹۹ •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• به نقل از: اطلاع رسانی رویدادهای علوم انسانی اسلامی،🔰عضویت 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره 📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی 🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ هر چند آقا میری با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود . گرچه جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت. آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد. در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت. حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا می‌فرمایند : « اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. » بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا. تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در همین گفتگو با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت. وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است . 🌐 @meshkatnoor
نشست سی و هفتم: 🔻 فعالیت‌های رسانه‌ای و بین‌المللی حوزه‌های علمیه در بحران کرونا 👈 آقای دکتر سید مفید حسینی کوهساری (رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه) 👈 شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ⏱ ساعت ۲۱:۳۰ 👆 نشست فوق را به صورت زنده از سامانه امجد جهاد دانشگاهی می‌توانید مشاهده نمایید.👇 http://amjad.jde.ir/qm 🔺نام کاربری: نام و نام خانوادگی شما 🔺رمزعبور: ۱۲۳۴۵۶ 🌐 https://farabi.ut.ac.ir 🆔 @pardis_ut
📣پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار می کند: 💢سلسله نشستهای تخصصی دهه کرامت ✅عناوین نشست: _تحلیل نقدهای مطرح بر زیارت در ایام کرونا _تحلیل معناشناسی محاسن کلام اهلبیت (ع) _سیر نگارشهای موسوعه‌ای حدیث رضوی 🚹اساتید: حجت الاسلام دکتر حجت الاسلام دکتر دکتر 📆زمان: چهارشنبه، 4 تیر 1399 - ساعت: 11 شنبه، 7 تیر 1399 - ساعت: 11 شنبه، 14 تیر 1399 - ساعت: 11 Ⓜ️مکان: مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی 🔹آدرس وبینار: http://webinar.razavi.ir/r/ 🔺 14 تیر 1399 - ساعت: 11 Ⓜ️مکان: مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی 🔹آدرس وبینار: http://webinar.razavi.ir/r/ 🔺علاقه‌مندان به شرکت در این نشست ها می‌توانند با ثبت مشخصات خود (نام خانوادگی یا کد ملی)، نسبت به حضور در جلسات وبینار اقدام کنند. 🆔@pazhuheshkade اطلاع رسانی رویدادهای آنلاین علوم انسانی اسلامی، 🔰عضویت 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
هو ✍🏻..هرگاه در زمینه مسائل علمی ، مشکلی برایم پیش می‌آمد که از حلّ آن عاجز می‌ماندم ، با پای پیاده از کهک به قم می‌رفتم و به کنار قبر حضرت فاطمه معصومه - سلام اللّه علیها - رفته ، از آن حضرت استمداد می‌نمودم. با این کار، مسأله و مشکل من حل می‌شد و سپس به روستای کهک باز می‌گشتم. 👤صدرالمتألهین ملاصدرا شیرازی 📖اتحاد عاقل به معقول، استاد علامه حسن زاده آملی @arefin
فرصت استثنایی برای طلاب کرمانشاه/ ثبت نام رشته های تخصصی کلام و تفسیر حجت الاسلام حسین صدیقی مدیر دوره تخصصی کلام حوزه علمیه کرمانشاه حوزه/ حجت الاسلام حسین صدیقی از ایجاد فرصت استثنایی ثبت نام اساتید، مبلغین و طلاب سطوح عالی در دوره های تخصصی کلام و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد. https://hawzahnews.com/news/906686
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ترسیم رابطه مردم و روحانیت 🔻شهید بهشتی 🔻روحانیت مراقب باشد طاغوت نشود والا فرقی بین تاج وعمامه نیست
در شرایط کرونا پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند دسترسی آزاد داده شده به تمام اطلاعات و پایان نامه هایی که مورد نیاز هست سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 💠بانک های اطلاعاتی 🔺www.umi.com/pqdauto 🔺www.search.ebscohost.com 🔺www.sciencedirect.com 🔺www.emeraldinsight.com 🔺www.online.sagepub.com 🔺www.springerlink.com 🔺www.scopus.com 🔺http://apps.isiknowledge.com 🔺www.anjoman.urbanity.ir 💠پایان نامه های داخلی و خارجی 🔺www.irandoc.ac.ir 🔺www.urbanity.ir 🔺www.umi.com/pgdauto 🔺www.mhrn.net 🔺www.theses.org 💠مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس 🔺www.nlai.ir 🔺www.loc.gov 🔺www.bl.uk 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ 🔺www.findarticles.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 💠دسترسي به متن کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه از24 کشور اروپايي: 🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: 🔺http://escholarship.org/ 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: 🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي: 🔺http://www.oalib.com/ 💠دسترسي به پايان نامه هاي الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام: 🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال هاي سايت In Tech: 🔺http://www.intechopen.com/ 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي ، دانشگاه McGill : 🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: 🔺http://highwire.stanford.edu/ 💠دسترسي به مقالات و متون علمي پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا: 🔺http://www.pnas.org 🆔@ENOEnsani
کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» منتشر شد حوزه/ کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» به قلم مجتبی افشارپور و از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد. به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» پژوهشی تطبیقی در باب مَثَل اعلای خداوند تعالی می باشد. بر اساس این گزارش، این اثر به دنبال معرفی انسان به عنوان مَثَل اعلای خدا در اندیشه فلسفی قدیس آکویناس و حکیم ملاصدرا و بررسی تطبیقی نظریه این دو فیلسوف نامدار است. مَثَل اعلا بودن انسان در ابعاد گسترده قابل پیگیری است و نفس انسانی در هر کدام از ساحتهای ذات و صفات و افعال مَثَل اعلای خدا است؛ از سوی دیگر برای حل برخی مشکلات معرفتی در حوزه اسماء و صفات الهی باید از مَثَل اعلی بودن انسان برای خداوند استفاده نمود؛ به علاوه تبیین این نظریه و بررسی تطبیقی آن متفرع بر برخی مسائل در حوزه های وجودشناختی، خداشناختی و نفس شناختی در اندیشه دو فیلسوف است؛ همچنین در متون مقدس اسلام و مسیحیت نصوص و اشاراتی در این زمینه موجود است. نویسنده در این کتاب تلاش دارد که پژوهش تطبیقی خود را با در نظر گرفتن همه جنبه های ذکر شده به سرانجام برساند و وجهی نوین از جنبه بین الادیانی و تقریبی این نظریه را نیز ارائه نماید. 🌐 @meshkatnoor
🚨 پاسخ محکم و کوبنده آیت الله فاضل لنکرانی به یاوه گویی های ابتکار: شما حدیث ثقلین را قبول ندارید؟/من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند/ بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم، 🔺آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس خارج دیروز خودشان طی سخنانی به موضوع مالکیت پدر بر فرزند پرداخت و اظهار نظرهای اشتباه و غلط و منافقانه معصومه ابتکار در این باره پاسخی کوبنده دادند که در ادامه می خوانیم: 🔺به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛ این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها می‌دهد. البته نظایری هم از افراد دیگر از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم و متأسفانه این مشکل هنوز هم وجود دارد، مسئولیت‌هایی را به افراد می‌دهند و این افراد اظهارنظرهایی می‌کنند که صلاحیت آن را ندارند. تعبیری که از ایشان در رسانه‌ها پخش شده خیلی ناراحت‌کننده بود. 🔺این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم می‌گوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد». هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است. 🔺اولاً هیچ فقیهی نه از قدما و نه از متأخرین فتوا نداده که پدر مالک فرزندش است، در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمی‌کنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و می‌تواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند. چطور می‌شود کسی بگوید فقه شیعه یا فقه اسلام اجازه می‌دهد که پدر فرزندش را بکشد، چون مالک اوست؟ این یک نسبت کاملاً غیر صحیح است. لذا قسمت اول کلام این مسئول، کاملاً یک نسبت ناروا به فقه و فقهاست و من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند. ما به جای اینکه اسلام را درست بفهمیم، می‌آئیم یک مطلب و یک اتهام غیر صحیح را به اسلام و فقه نسبت داده و دین و فقه را در أنظار دنیا خراب می‌کنیم. اینها مسئولیت أخروی دارد. اگر من از فقه درست خبر ندارم، حق اظهار نظر ندارم، همینطور می‌گوئید «برخی از فقها»؟! به ما بگوئید این «برخی از فقها» کدامند و در کدام کتاب است؟ 🔺اینکه یک مطلب غیر صحیحی توسط یک مسئول در تریبون‌ها و رسانه‌ها مطرح شود، بدون هیچ تردیدی؛ هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن مسئولی که این شخص را به مسئولیت گمارده است. 🔺فقه ما بسیار فقه بالنده، قوی و پویایی است؛ منتها بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم، در حالی که فقه پویا یعنی در هر زمانی فقه می‌تواند مطابق با خصوصیات آن زمان و بر طبق ضوابط فقهی نظر بدهد. اما قسمت دوم؛ که آن هم حرفی است به یک معنا بدتر از قسمت اول و گفته‌اند که این مطلب ریشه و مستند قرآنی ندارد. 🔺اولاً شما از کجا می‌گوئید مستند قرآنی ندارد؟ چه مقدار آیات قرآن را بررسی کردید که بگوئید مستند قرآنی ندارد؟ 🔺ثانیاً مگر شما حدیث ثقلین را قبول ندارید؟ بر اساس حدیث ثقلین، قرآن و عترت برای بشر تا روز قیامت معیار است. تمام افتخار حوزه‌های علمیه هم به این است که محور مطالعاتشان؛ قرآن و عترت است. 🔺اگر کسی هم امامت و وصیّ بودن ائمه اطهار(ع) را بعد از پیامبر(صلوات الله علیه) به دستور خدای تبارک و تعالی قبول نداشته باشد، این روایت «أنت ومالک لابیک» را که در کلام خود پیامبر(ص) آمده است، قبول دارد. 🔺این چه نسبت ناروایی به فقه، اسلام، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است؟! بعد هم این مطلب دوم را بگوئیم که مستند قرآنی ندارد! 🔺این فرد یک حرفی زده که حتی اهل‌سنت هم نمی‌زنند؛ ما فقیهی را در اسلام از شیعه و سنی سراغ نداریم که بگوید فقط و فقط قرآن مستند برای احکام است. بنابراین هر دو مطلب نادرست است و توصیه می‌کنم گوینده این سخن حرف خود را اصلاح کند و نگذارند چنین مطالبی از اینها بماند و موجب اشتباه هزاران نفر بشود و اشتباه آنها از نظر اخروی بر ذمه ایشان قرار گیرد. شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید.
📣پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار می کند: 💢سلسله نشستهای تخصصی دهه کرامت ✅عنوان نشست: تحلیل معناشناسی محاسن کلام اهل‌بیت(ع) 🚹 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر 📆زمان: سه‌شنبه، 10 تیر 1399 - ساعت: 18 🌐آدرس وبینار: http://webinar.razavi.ir/irb 🔺علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند با نصب نرم افزار Adobe connect در این وبینار حضور پیدا کنند. 🆔@pazhuheshkade در منزل و با موبایل 📲 در سراسر کشور شرکت کنید 🔰با ما همراه باشید http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات استاد احمد عابدی به مناسبت میلاد امام رضا سلام الله علیه 📌 اقدامات امام رضا(ع) در حوزه تفکر، علم و فرهنگ و حفظ دین 📌 نحوه الگوپذیری از امام رضا(ع) 🆔 @Ahmad_aabedi
وقتی مسجد اعظم قم ساخته میشد قرار شد چاه آبی حفر کنند. تحقیق شد که چه کسی این کار را بهتر از دیگران انجام می دهد. معلوم شد شرکتی در خیابان سعدی تهران هست که مدیریت آن با آقای جمشید یگانگی است ولی ایشان زردشتی میباشد. موضوع را با "آیت الله العظمی بروجردی" مطرح کردند و ایشان فرمود: «زردشتی باشد، چه اشکالی دارد؟»و کار تا آخر به وسیله همان شرکت انجام شد. هنگام تسویه حساب، آقای جمشید یگانگی گفته بود مایل است با آقای بروجردی ملاقات کند. در ملاقات آقای بروجردی از ایشان تشکر کرده بود ولی آقای یگانگی خواهش کرده بود که اجازه دهید من هم در ثواب این مسجد شریک باشم و پولی بابت کار دریافت نکنم و آقای بروجردی هم قبول کرده بود. همانجا یکی از حاضرین به آقای بروجردی گفت: «آقا به ایشان بفرمایید مسلمان شود». آقای بروجردی از شنیدن این جمله آنقدر ناراحت شد که صورت و گوشهایش قرمز شده بود. آقای یگانگی هم سرش را زیر انداخته و ساکت بود. پس از چند لحظه آقای بروجردی فرمود: «من دعا میکنم خداوند از این صفا و اخلاص ایشان به ما هم عنایت بفرماید». پس از چندین سال برای تعمیر و بازسازی چاه به همان شرکت مراجعه شد .آقای یگانگی مرحوم شده و پسرانش شرکت را اداره میکردند. کار انجام شد و هنگام تسویه حساب، معلوم شد مرحوم جمشید یگانگی در پرونده مربوط به مسجد اعظم قم یادداشت کرده که تا هر زمان این چاه تعمیراتی لازم داشت به طور مجانی انجام گردد. اخیرا آیت الله العظمی سیستانی فرموده بود در زمانی که من در قم شاگرد آقای بروجردی بودم یک روز توصیه اخلاقی داشتند با این عنوان: «مواظب باشید دزد عقیده مردم نباشید». آقای بروجردی فرموده بودند: «یک روز دزدها جلو کاروانی را میگیرند و اموال آن را غارت میکنند. میان اموال و اثاثیه آنان بقچه ای بود که روی آن نوشته شده بود "بسم الله الرحمن الرحیم". آن را به رئیس دزدها نشان دادند و او پرسید این بقچه مال کیست؟ معلوم شد متعلق به یک پیرزن است. از آن پیرزن پرسید این کاغذ بسم الله برای چیست؟ جواب داد این را نوشتم تا از خطر دزدها محفوظ بماند. رئیس دزدها گفت: محفوظ ماند، بردار و برو. نوچه های رئیس اعتراض کردند که این همه زحمت کشیدیم و دزدیدیم چرا به او برگرداندی؟ رئیس جواب داد: «ما دزد اموال هستیم دزد عقیده نیستیم». آقای بروجردی با نقل این داستان فرموده بودند: «شما نیزمواظب باشید دزد عقیده مردم نباشید». رحمت و رضوان بی انتهای الهی بر آن مرجع عالیقدر
مصاحبه مرحوم واعظ زاده در مورد تفکیک .pdf
844.6K
🎤مصاحبه مرحوم آیت الله واعظ زاده در مورد مکتب تفکیک 🔸ایشان از نزدیک با بزرگان این مکتب آشنایی و ارتباط داشته و در این مصاحبه، نکاتی ناب و تامل برانگیز در مورد این مکتب و ابعاد آن طرح می کنند. ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مصاحبه ی تاریخی با ، فیلسوف مشهور قرن بیستم که بعد از پنجاه سال تبلیغ آتئیسم (بیخدایی)، سرانجام در سن 81 سالگی بعد از تحقیق راجع به کشفیات جدید ، خداباور شد و خط بطلانی بر عقیده بی اساس آتئیستی خود کشید! ✅خداباور شدن ایشان ضربه سختی برای آتئیست ها برآورد شد و شُکی بزرگ برای خداناباورانی بود که صحبت از یافته های علم تجربی می‌کنند! 🔹به نقل از: 🌐 @meshkatnoor ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
‍ 💢 ما که در فلسفه استاد غربیم، پس چرا... انقلاب: ببینید، ما اگر بخواهیم عمودی را که به میزان زیادی به طرف چپ رفته است، متعادل کنیم، یک مقدار آن را به طرف راست می کشیم، تا متعادل بایستد؛ قاعده‌اش این است. الان وضعیت این‌گونه است. شما ببینید در داخل کشور ما مثلاً «فیاض لاهیجی» را که یک فیلسوف است، چه کسی می شناسد؟ اصلاً نمیخواهم او را با «کانت» و «دکارت» و امثال اینها مقایسه کنم. «ملاصدرا» را هم که معروف است، به قدر «کانت» نمی شناسند؛ چه برسد به «فیاض لاهیجی»! ما که در فلسفه از آنها عقبتر نیستیم؛ ما که در فلسفه استاد غربیم. همه قبول دارند که در فلسفه، شرق استاد غرب است و ایران جزو پیشروان فلسفه در دنیاست؛ کسی که دیگر در این بحث ندارد. این‌که تکنولوژی و الکترونیک نیست که بگوییم آنها جلویند؛ درعین‌حال فلان فیلسوفِ نصفه‌کاره‌ی ناقصِ غربی، با شرح حالش، تماماً در همه‌ی مراحل معرفت عمومی در این‌جا حضور دارد؛ در حالی که یک فیلسوف ایرانی، یک شاعر بزرگ ایرانی، یک عارف ایرانی، اصلاً شناخته شده نیست؛ حالا فقیه که هیچ! 🍀 بیانات در دیدار اعضای گروه تاریخ صدای جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۰ ♦️ به نقل از: کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
🔷 دومین همایش بین المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) ⏳ مهلت ارسال آثار و مقالات: 🗓 31 شهریور 1399 ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
📚 نورلایب، بستری جهت پژوهش در ۴۵ هزار جلد کتاب علوم اسلامی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، با بارگذاری بیش از ۴۵ هزار جلد کتاب، بر روی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) و با ارائه اپلیکیشن اندرویدی این پایگاه، بستری مناسب جهت دسترسی آسان به بانکِ غنی معارف و علوم اسلامی را در همه‌جا و برای همگان، فراهم کرده است. عموم علاقه‌مندان، بالأخص پژوهشگران علوم اسلامی برای بهره‌مندی از این بانکِ ارزشمند، مشتمل بر بیش از ۱۶ میلیون و ششصد هزار صفحۀ تصویری و بیش از ۸ میلیون و هفتصد هزار صفحۀ متنی، فقط کافی است با موبایل، تبلت یا کامپیوتر خود در اینترنت،پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی و یا اپلیکیشن اندرویدی نورلایب را جستجو کنند و با اشتراک در بزرگترین پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی، از محتوای این کتابخانه به‌همراه امکانات بی‌نظیر پژوهشی آن، استفاده نمایید. برخی از امکانات و قابلیت‌های پژوهشی پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی-نورلایب، عبارتند از: • پیشنهاد کتب مرتبط • مشابهت‌یابی متون • معرفی کتب هم‌موضوع • مدیریت ابزارهای نمایشی • فهرست کتاب‌ها و پدیدآوران • مدیریت پروژه‌های پژوهشی • دسترس‌پذیری آسان و سریع • مدیریت دانلود متن و تصویر کتاب • کتابخانه‌های موضوعی تخصصی • فهرست ارجاعات و استنادات کتاب ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📂 فایل صوتی سخنان استاد اکبرنژاد در آیین رونمایی از نسخه الکترونیک کتاب «لباس دین» که صبح امروز در سالن اجتماعات موسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار شد. 🆔@tahavol_howze ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
لباس دین استاداکبرنژاد.pdf
712.4K
🔶 هم زمان با برگزاری آیین رونمایی از نسخه الکترونیک کتاب «لباس دین»، فایل نوشتاری این کتاب، تقدیم شما عزیزان میگردد. 🆔@tahavol_howze ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
👆👆 اساتید و همراهان بزرگوار، نظرات یا احیانا انتقادات شما را نسبت به دو فایل اخیر منعکس خواهیم کرد .... ارتباط: https://eitaa.com/ebadoasalehin
📚رمان خواب خاکستری، تصویری حقیقی از عرفان حلقه 🔻رمان «خواب خاکستری » روایت زندگی انسان‌هایی از جامعه را به تصویر می‌کشد که تشنه کام حقیقتند و برای سیراب شدن، به دنبال سرچشمه‌های حقیقت، معرفت، کمال، معنویت می گردند و برای رسیدن به آرامشی درونی یا درمان بیماری‌های روحی، روانی و جسمی خود وارد گروه‌های به ظاهر عرفانی می‌شوند؛ ولی ... 🆔 @jamannews_ir