به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه باصدور بیانیه ای در واکنش به اتفاقات رخ داده اخیر توسط عده ای در حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: هیچ موضوعی نمیتواند بهانهای برای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) باشد، متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحَمدُ لله الّذی جَعَلَ ولایه مُحمّد و آل مُحمّد طِیباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا
حوزههای علمیه با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامهها براساس دیدگاهها وتوصیههای کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته است، حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ بودند و برخلاف برخی نظرات کجاندیشانه و شبهه افکنیهای مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمککار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.
و اما اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توام عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهمترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کمتوجهی قرار گیرد.
حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرنها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایتمدار قم و علمای معظم آن است. خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکردهاند.
اما بدون شک هیچ موضوعی نمیتواند بهانهای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همهجانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.
حال که بدخواهان و دشمنان میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرائط بیرحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کردهاند و با انجام اقداماتی افراط گرایانه و به دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمدهاند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.
با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین رفع بلا و ابتلا از همه انسانها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیر المومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند منان خواهانیم.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه
قم مقدسه
@kalamkermanshah
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه واضح مواضع دیشب این فرد از تجمعکنندگان پشت درب حرم امام رضا (ع):
۱. اگر قرنطینه است، اول مغارهها و فروشگاهها را باید میبستند.
۲. همه این جمع بچههای انقلاب هستند. ما دو دستهبندی بیشتر نداریم انقلابی و غیر انقلابی. این جمع حاضر نه چپاند نه راست؛ نه دارودسته شیعه انگلیسی (وابسته به جریان شیرازی)
۳. وزیر و رییسجمهور غلط کردند.
💠 پینوشت:
دیشب اقدام تجمعکنندگان را اشتباه خواندیم اما این را نیز باید بگوییم که زدن برچسب تشیع انگلیسی و امثال آن به #همه معترضان دیشب نیز، اشتباه است. مثلاً این سخنان کاملاً انقلابی است اما در اطراف وی افرادی از طرفداران سید صادق شیرازی هم حضور دارند که به این سخنران اعتراض میکنند. لذا این نوع اجتماعات، معمولاً ترکیبی از تفکرات و گرایشات مختلف و متعارض است و طبیعی هم هست که در تجمع، افرادی از همه طیفها وجود داشته باشند. برخی کژاندیش و برخی سالم و دغدغهمند که البته کار اشتباهی کردند.
یادمان باشد در همین دو هفته اخیر، عین مواضع بالا توسط اکثر فعالان و دلسوزان جریان انقلاب در اعتراض به تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی بیان شد که چرا دولت فروشگاههای بزرگ و... را تعطیل نکرد ولی نماز جمعه و مساجد و هیئات را تعطیل کرد. لذا برچسبهای غیرمستدل به معترضان دیشب نزنیم که فقط منجر به دفع حداکثری و تضعیف جریان اصیل انقلاب میشود و هیچگاه دردی را دوا نکرده و نخواهد کرد.
🆔 @dph110
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم شاهدی برای پست بالا که اکنون فرستادند. این بنده خدا که از سخنرانان اصلی تجمع قبل از غروب دیروز بودند، قبل از گذشت ۲۴ ساعت، کلیپ توبهنامه منتشر کردهاند تا از انتساب به جریان شیرازی و ... نجات پیدا نموده و در کلیپ چند بار تکرار میکنند که فقط به وزارت بهداشت اعتراض داشتند و تصریح میکنند که «خدای من شاهده که هیچ قصد و حتی تصوری از توهین و یا تضعیف نظام و رهبری نداشتم».
#نیتخوانی نکنیم.
🆔 @dph110
هر چهار پیام بالا جهت اطلاع رسانی بازارسال شده است تحقیق کامل این مسئله و ارزیابی نکات مثبت یا منفی تعطیلی حرمها، فضای دیگری میطلبد اما آنچه مهم است آنکه فعلا در این بازه مراقب باشیم با احساسات و هیجانات بدون تأمل و تعقل، خوراک معاندان و فتنه انگیزان را فراهم نکنیم!
@kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه طباطبایی و سبک زندگی اسلامی * نسخه سلوکی علامه طباطبایی؛ خصوصا در این ایام که بیشتر در کنار خانواده هستیم.
@sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در این ایام معنوی خاص که بهترین فرصت تقرب و زیارت است، درب حرم را می بندیم ؟! حجت الاسلام مسعودی
@kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظات تحویل سال را با یاد مولای غریبمان سپری کنیم ...
@sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه
@sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ندای همه منتظران در لحظات تحویل سال ....
@sabkezendegikh
رحلت حضرت ابوطالب، عموی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و پدر امیرالمؤمنین (علیه السلام) تسلیت باد.
🔺حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در نامهای از محضر امام رضا علیهالسلام در مورد ایمان ابوطالب سؤال نمود. امام رضا علیهالسلام در جواب فرمود:
👌بسم اللّه الرّحمن الرّحیم. اگر در ایمان ابوطالب شک کنی، سرنوشت تو آتش جهنّم است.
« إِنَّكَ إِنْ لَمْ تُقِرَّ بِإِيمَانِ أَبِي طَالِبٍ كَانَ مَصِيرُكَ إِلَى النَّار»
💠 کنزالفوائد ج1 ص 182
👈هدیه محضر ایشان صلوات بفرستید
به نقل از کانال
🍃 @shia_ahkam
@kalamkermanshah
هدایت شده از یا اَباتراب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
📹 استدلال جالب و شنیدنی آیتالله #سبحانی در اثبات اسلام و ایمان #حضرت_ابوطالب علیه السلام
🏴۲۶رجب سالروز وفات #حضرت_ابوطالب تسلیت باد
هدایت شده از 🌹سبک زندگی اسلامی🌹
پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی اسلامی،
پیامبر اکرم (ص) فرمود:
«طُوبَى لِمَنْ أَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ وَ أَمْسَكَ الْفَضْلَ مِنْ قَوْلِه»؛
«خوشا بر آن کس که زیادیِ داراییاش را انفاق کند و زیادیِ سخنش را نزد خود نگاه دارد.»
(تحف العقول، ص30)
@sabkezendegikh
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
✴️ چرا قم قرنطینه نشد؟
📝دکترعبدالکریم سروش
اینکه چرا قم قرنطینه نشد، بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزونتر و انبوهتر شد. گفتهاند که هیچ مغازهداری بهاختیار دکان خود را تعطیل نمیکند. مداحان و روحانیان مداح صفت هم چنیناند. امروز قم بدست مداحها افتاده است و من در مقاله «پای مداحان در نعلین روحانیان» ظهور این فاجعه را آوردم و خبر دادم.
این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقهای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای زائران را میشنوند و به آنها پاسخ میدهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند. آنان در زمان حیات خود برای درمان دردهاشان به طبّ زمانه و طبیبان دوران مراجعه میکردند. اینان که امروزه اینهمه از طبّالرضا و طبّالصادق دم میزنند نمیدانند که این همان طبی بود که امامان بدان عمل میکردند و بههبچ وجه جنبه الهی و آسمانی نداشت؟ کجا در حکایات و روایات شرعی آمده است که مردم بر در خانه پیامبر یا امامان صف میکشیدند تا امراضشان را شفا دهند؟ ابن خلدون میگوید پیامبر هنگام بیماری به طبیبان راهنشین حجاز مراجعه میکرد و از آنان داروهای گیاهی میگرفت. وقتی امام علی را ضربت زدند جرّاحی یهودی را بر بالینش آوردند تا او را علاج کند. نه علی نه حسن و نه حسین هیچکدام دست به معجزه نبردند بلکه شفای علیّ را از یک یهودی خواستند. گفتهاند که هیچ مغازهداری بهاختیار دکان خود را تعطیل نمیکند. مداحان و روحانیان مداحصفت هم چنیناند. امروز قم بدست مداحها افتاده است. من مشکلی ندارم با اینکه آدمیان به بزرگان خود احترام بگذارند، حتی به قبور آنها احترام بگذارند. اما قصهی حرمت نهادن و ستایش کردن چیزی است و قصهی حاجت خواستن و شفا خواستن چیز دیگری است. اینها را از یکدیگر باید جدا کرد. دیریست که در تاریخ اسلام قصهی رفتن به مزارها اهمیت و قداست پیدا کرده، این مزارات سرقفلیهایی پیدا کرده و گردانندگانی هم دارد که کرامات و معجزات مجعوله بسیاری نقل میکنند و در میان مردم میپراکنند و از این طریق دل خلایق را میربایند و در هنگام ناامیدیها و دشواریها به آنان تلقین میکنند که رواشدن حاجتشان و برطرف شدن بلایا را از این مزارات طلب کنند در صورتیکه هیچ حجت عقلی و نقلی معتبری بر صحت این رفتارها نداریم. شما نظر کنید در همین چند دهه اخیر یک مسجد متروکهی ناشناختهای به نام جمکران را به چه مرتبه و منزلتی رساندهاند که حتی اینک تقدسش از تقدس حرم حضرت معصومه در قم افزونتر شده و جمعیت بیشتری را به آنجا جذب میکند و مردم به آنجا می روند و نذورات میکنند و نامهها و عریضهها مینویسند. در آنجا دو چاه نهادهاند یکی برای زنان و یکی برای مردان تا هر کدام عرایض خود را جداگانه در آن چاه بیاندازند تا بهدست امام غائب برسد. امثال اینها متاسفانه جزو عوارض یا عناصر جدی دینداری عوامانه است. شما میدانید که من سه نوع دینداری را از یک تفکیک کردهام؛ دینداری عوامانه یا دینداری معیشتاندیش، دینداری معرفتاندیش و دینداری تجربتاندیش. در دینداری معیشتاندیش که همان دینداری عوامانه باشد، اینگونه امور و آیینها به وفور یافت میشود و روحانیانی که پیشوایان عوام هستند و خودشان هم عوام و عوام زده هستند اینگونه امور را تشویق و تبلیغ میکنند و برای آنها چه بهتر از این که روزگاری فرا برسد که مردم تصور کنند از دست طب و پزشکی کاری بر نمیآید و هجوم به سوی این مزارات متبرکه ببرند. در این میان دستهای دیگر از روحانیان هم بهپا خاستند و فکر کردند که این حادثه میتواند موجب تقویت پارهای از معتقدات و منقولات پیشین شیعیان بشود. گفتند که روایات بسیار داریم که قبل از ظهور امام غایب مرگ سفید آدمیان را از پا خواهد انداخت و آنگاه تمسّک جستند به تصاویر پرتونگاری ریههای کسانی که در اثر ابتلا به کرونا ریههاشان سفید شده است. گفتند که این همان مرگ سفید است و لذا ظهور امام غایب نزدیک است. حتی پا را فراتر نهادند و بعضی از آنها که یکیشان در بحرین و چند تا در قم و جاهای دیگر هستند رسما اعلام کردند که ظهور امام غایب نزدیک است و سفیانی که قبل از ظهور امام ظاهر خواهد شد همین آقای اردوغان رییسجمهورکنونی ترکیه است!
یاوههایی از این دست فراوان گفتند و غافل بودند از اینکه در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون میبینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!!!
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
🔰پاسخی بر عقده گشایی یک روشنفکر:
🔰اخیرا مصاحبه ای از جتاب سروش در فضای مجازی منتشر شده است که به مساله کرونا و برخی مسائل اعتقادی و اجتماعی پیرامون آن پرداخته و تلاش نموده است که از این نمد،کلاهی هم به نفع روشنفکری دینی و بر ضد تفکر صحیح اسلامی درست نماید. در این مقال ضیق، به اجمال به برخی نکات وی و پاسخ آنها اشاره می شود:
✍️1. وی مدعی است که «کرونا از قم آغاز شده و بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزونتر و انبوهتر شد». در مورد این که واقعا شروع کرونا از قم بوده است با این که هیچ راه مستقیمی هوایی و آبی به خارج از کشور ندارد ، خود جای تامل و بحث مفصل است؛ در واقع این پزشکان قمی بودند که جرئت و جسارت اعلام آن را زودتر از دیگران یافتند. به هر تقدیر اگر این علمای قم بودند که جلوی قرنطینه قم را گرفتند پس چطور نتوانستند جلوی بسته شدن درب حرم و مساجد را بگیرند ؟!! سوال دیگر از جناب ایشان این است که لابد در آلمان و فرانسه و انگلستان هم ارباب کلیسا و متصدیان امور دینی اند که جلوی قرنطینه شهرها را گرفته اند!!
✍️2. در جای جای مصاحبه سروش بر طبل دو قطبی درمان و پزشک از سویی و دعا و توسل از سوی دیگر می کوبد. اگر این دو قطبی کاذب از سوی آتئیستها و بی خدایان مطرح می شد، چندان ملالی بر نمی انگیخت اما وقتی انسان در شگفتی فرو می رود که از زبان کسی که مدعی دینداری و قرآن فهمی است، بشنود که « خداوند به ما عقل هم داده است و از ما می خواهد عقل و تجربه را به کار بریم نه اینکه برای شفای امراض به دعا متوسل شویم. خدا را نباید تبدیل به یک ابزار کنیم، بلکه باید او را به دوستی برگیریم، خیلی فرق است بین این دو». اگر ایشان مطلع نیستند باید بدانند که بزرگان فقاهت و مرجعیت در قم و کشور اسلامی ایران، از اولین کسانی بودند که بر رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی و پذیرفتن دستورات وزارت بهداشت تاکید داشتد. البته با این همه، توسل و تضرع به ساحت ربوبی برای شفا و رفع بلا امری است که در جهان بینی توحیدی کاملا حل شده است . گویا جناب سروش هیچ گاه با این آیه شریفه برخورد نکرده است که از قول حضرت ابراهیم می شنویم: اذا مرضت فهو یشفین ( شعراء 80). آری هر حادثه ای در این عالم در ذیل تدبیر و ربوبیت او می گنجد و در نهایت اوست که بر حل و رفع آن قادر است و نه غیر از او . علل طبیعی هم در طول ارادة خدا می گنجد و نه آن که در عرض آن قرار گیرد. درمان از طبیب است و شفا از جانب خداست این است چکیدة عقلانیت تفکر اسلامی که امروزه در نظام اسلامی هم بر اساس آن عمل می شود.
✍️.3. سروش تلاش دارد که از آب گل آلود کرونا، برای ضربه ای دیگر بر کیان تقکر اسلامی ماهی بگیرد. وی روی عقیده عده ای معدود از مدعیان طب اسلامی انگشت می گذارد که به تعارض علم و دین می اندیشند و طب مدرن را از اساس بی پایه و ناچیز می شمارند با این که اکثریت اندیشمندان اسلامی، سخن آنها را نمی پذیرند و بین علم و دین جدایی نمی بینند. این سخنان شهید مطهری را بنگرید: « باید دید که آیا علم ما را به چیزی فرامیخواند و ایمان به چیز دیگری ضدّ آن؟ علم، ما را به گونهای میخواهد بسازد و ایمان به گونهای مخالف آن؟ علم ما را به سویی میبرد و ایمان به سویی دیگر؟
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
علم و ایمان متمّم و مكمّل یكدیگرند. علم نیمی از ما را میسازد و ایمان نیمی دیگر را هماهنگ با آن؛ علم به ما روشنایی و توانایی میبخشد و ایمان عشق و امید و گرمی علم ابزار میسازد و ایمان مقصد؛ علم سرعت میدهد و ایمان جهت؛ علم توانستن است و ایمان خوب خواستن؛ علم می نمایاند كه چه هست و ایمان الهام میبخشد كه چه باید كرد؛ علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون؛ علم جهان را جهان آدمی میكند و ایمان روان را روان آدمیّت میسازد؛ علم وجود انسان را به صورت افقی گسترش میدهد و ایمان به شكل عمودی بالا میبرد- علم طبیعتساز است و ایمان انسانسا؛ علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح؛ هم علم به انسان امنیّت میبخشد و هم ایمان. علم امنیّت برونی میدهد و ایمان امنیّت درونی؛ علم در مقابل هجوم بیماریها، سیلها، زلزلهها، و طوفانها ایمنی میدهد؛ و ایمان در مقابل اضطرابها، تنهاییها، احساس بیپناهیها، و پوچانگاریها؛ علم جهان را با انسان سازگار میكند و ایمان انسان را با خودش» . این سخنان نه از زبان یک روشنفکر دینی مانند سروش بلکه از بیان شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان است . سروش جوری سخن می گوید که گویا عالمان دینی بر جدایی یا تضاد علم و دین باور داشته اند و این روشنفکران دینی بوده اند که در مقام حل و فصل آن برآمده است. گویا وی فراموش کرده است که در مقالات و کتابهای خود خصوصا در رویا انگاری وحی بر تعارض آیات قرآن با علم تاکید می نماید و همه آنها را ناشی از بشری بودن وحی و نقص علم پیامبر! می داند. پس این نه عالمان دینی بلکه روشنفکران دینی اند که اساسا قرآن را منشا تضاد علم و دین می دانند!!
✍️4. دکتر سروش در جمله ای دیگر می گوید: « غافل بودند از اینکه در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون میبینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!» . باید از جناب سروش پرسید که آیا برداشتی نادر از این روایت که برای فرار از بیماری ها به قم بگریزید را می توان به قاطبه عالمان دینی نسبت داد؟! اساسا کدام یک از بزرگان و اعاظم علمی ما چنین تفسیری از روایت فوق داشته اند؟ قم بر اساس روایات متعدد، شهر علم و معرفت و چشمه جوشان دیانت خواهد بود و این خود به نیکی روشن می نماید که مراد از بلاها و فتنه ها ، نه بلاهای طبیعی بلکه فتنه های اعتقادی است که باید به این مدینه العلم مراجعه نمود و از آن چشمه جوشان، جرعه ای برداشت.
✍️ 5. سویه دیگر شبهه افکنی سروش به توسل و زیارت قبور ائمه می رسد. تعبیر وی این است « این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقهای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای زائران را میشنوند و به آنها پاسخ میدهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند...». از زمانی که سروش مقاله صراطهای مستقیم را نگاشت و در آن جا تسنن و تشیع را دو قرائت از سنت نبوی نام نهاد، روشن شد که او دیگر بر باورها و اعتقادات ( چه باورهای شیعی و چه باورهای سنی) به عنوان رکن تدین، اصراری ندارد و به تبع الهیات لیبرال مسیحی، صرفا تجربه و احساس درونی را سنگ بنای دیانت می داند و بس ؛ آموزه ای که در مقالات « ایمان و حیرت» و ایمان و امید» در مورد آنها به تفصیل سخن می گوید. با این توصیف، دیگر از مانند او انتظار نمی رود که عقیده به زنده بودن شهدا و ابرار و نظاره گر بودن آنها بر ما را بالجمله نفی نماید. عقیده ای که بر آمده از قرآن کریم است: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ( 169 آل عمران).
✍️6. نکته آخر این که بر خلاف گفته جناب سروش این عالمان دینی نیستند که عوامزده شده اند بلکه عوامزدگی، روشنفکران دینی ما را گرفته که علیرغم ادعای عقلانیت و آزاد منشی فکری، متاثر از پروپاگاندای رسانه ای در فضای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و نیز گفت وشنودهای شبکه های اجتماعی ، هر آن چه را می شنوند، بی تامل و مداقّه، بر زبان جاری می کنند.
✍️حجت الاسلام محمد جعفری
🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
پاسخ به شبهه کرونایی .mp3
6.33M
حرم ائمه(ع) بیمارستان نیست و نباید ائمه(ع) را در حد طبیب تنزّل داد.
پاسخی حجتالاسلام #میرباقری به یک شبهۀ الهیاتی دربارۀ کرونا:
امام، باذنالله حاکم بر قوانین عالَم است و اگر اراده کند یک بلای اجتماعی بهراحتی رفع میشود، اما نباید امام را در حد طبیب تنزل داد و حرم امام را در حد بیمارستان تنزل داد.
🌐 eitaa.com/mirbaqeri_ir/2569
به نقل از کانال
🆔 @dph110
@kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای بندگان! ای مؤمنان! ماه شعبان فرا رسید. خوشا به حال اهل توبه و دعا و مناجات!
@sabkezendegikh
35.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ حجت الاسلام حامد کاشانی به گفتار اخیر مولوی عبدالحمید
@kalamkermanshah
هدایت شده از 🌹سبک زندگی اسلامی🌹
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
امام حسین (ع) و سبک زندگی اسلامی:
«مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَا يَحْذَر»؛
«كسى كه در نافرمانى خدا به كارى شتابد، آنچه را اميد دارد، بيشتر از دست بدهد و بدان چه از آن مىپرهيزد زودتر گرفتار آيد.»
(تحف العقول، ص248)
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
@sabkezendegikh