eitaa logo
موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
377 ویدیو
387 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدار استاد مفیدی با آقای موزون-5-3-1400.mp3
49.96M
✍چند ماه گذشته جناب آقای به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر یکی از اساتید برجسته و ذوالفنون حوزه، جناب استاد رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های مفیدی مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می‌کنم با دقت بحث را دنبال کنند. @Seyed_Alireza_Naghibpour 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
دیدار استاد مفیدی با آقای موزون- 6-3-1400.mp3
51.08M
✍چند ماه گذشته جناب آقای به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر یکی از اساتید برجسته و ذوالفنون حوزه، جناب استاد رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های مفیدی مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می‌کنم با دقت بحث را دنبال کنند. @Seyed_Alireza_Naghibpour 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیل برنامه زندگی پس از زندگی با طعم طنز ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
👓 نقد برنامه زندگی پس از زندگی ✅ حجت‌الاسلام رضا غلامی ❇️ بخش اول 🔹 بعضی از دوستان از بنده درخواست کردند توضیحاتی را درباره توئیتی که اخیراً پیرامون روایت‌های برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی زده‌ام عرض کنم. در این جهت بعد از یک مقدمه کوتاه چند نکته فنی و دقیق را خدمتتان تقدیم می‌کنم:  🔹 اولاً. ما متعهد هستیم، از شکل‌گیری تصاویر غیر دقیق و مغشوش درباره دین از جمله درباره حیات پس از مرگ که یک مساله کلیدی در تعالیم اسلامی است، جلوگیری کنیم.  🔹 ثانیاً. گرایش برخی از مردم به معنویت با دیدن این نوع برنامه‌ها، دلیل نمی‌شود که رضایت دهیم هر تصویر نادرستی به اسم دین در اختیار مردم قرار گرفته و جا بیفتد.  🔹 ثالثاً. جلوگیری از ابراز نظر علمی درباره یک برنامه تلویزیونی یا توقع تقلیدگرایی از برخی بزرگان در این مباحث، و متعاقب آن، توهین به منتقد، و تلاش برای بستن باب آزاداندیشی، جزو آفات فرهنگ عمومی ماست و موجب می‌گردد تا سطحی‌نگری در جامعه رواج یابد.  🔹 رابعاً. بنده قصد ندارم خوبی‌های برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی را بالکل نفی کنم و درباره زحمات دوستان صدا و سیما بی‌انصافی کنم. این برنامه نقاط قوتی هم دارد و خدمات ارزنده‌ای نیز به ویژه در ساحت مرگ اندیشی داشته است هر چند انتظار می‌رفت تحت نظر یکی از اندیشمندان برجسته‌ این عرصه طراحی و اجرا گردیده و سوء برداشت‌هایی که بوجود می‌آورد رفع شود.  🔹 خامساً. بحث مرگ و حالات قبل و بعد از مرگ، جزو پیچیده‌ترین مباحث دینی است و به رغم معارفی که از اهل بیت(ع) در این زمینه به دست ما رسیده است، به جرات می‌توان گفت که علمای ما قادر به پاسخ به خیلی از سئوالات درباره جزئیات حالات مرگ و حیات پس از مرگ نیستند. حتی دقت بفرمایید که احادیثی که در این عرصه آمده نیز بدون کار اجتهادی قابل استفاده نیست چه رسد به تجارب شماری از مردم عادی که جدای تاملاتی که درباره منشا آن وجود دارد، خطا و نسیان، طبیعت این تجارب است‌.  بعد از مقدمه کوتاه، لازم‌ می‌دانم ملاحظات خود را در چند بند به صورت فشرده تقدیم کنم:  🔸 یکم. راویان محترم در برنامه زندگی پس از زندگی، هیچیک از دنیا نرفته و مرگی به معنای دقیق علمی برایشان اتفاق نیفتاده است. به بیان واضح تر، فردی که روایتگر است هیچگاه نمرده و به اصطلاح، از دنیای مردگان برنگشته، بلکه هر آنچه مشاهده نموده در زمان حیات خود (هر چند یک حیات ضعیف) رقم خورده است. از همین جهت، تعبیر مرگ موقت نیز برای این افراد تعبیر دقیقی نیست.  🔸 دوم. این عزیزان در زمان‌ مشاهدات ذهنی خود زنده هستند و مکانیزم مغزشان با استفاده از انبار ذهنی، فعل و انفعالات شیمیایی و از همه‌ مهم‌ تر، صورت‌بندی خیال این تصاویر را شبیه خواب برایشان ایجاد می کند و تنها قلیلی از افراد ممکن است مشاهدات ذهنی‌شان به جهت درجات روحی ممتازی که دارند، صادق باشد... (ادامه دارد) @HozeTwit 👓 نقدهای حجت‌الاسلام رضا غلامی به برنامه زندگی پس از زندگی 🔹 بخش دوم زمان خواب یا کما که نوعی خواب عمیق و بیهوشی محسوب می‌شود، بخش‌هایی از مغز به خواب می‌رود اما قسمت عمده‌ای از این ارگان بیدار است و حتی فعالیتش نسبت به زمانی که بیدار است افزایش پیدا می‌کند. خواب، ارتباط تنگاتنگی با انبار ذهنی ما دارد و قوه خیال با استفاده از این انبار ذهنی تصاویری را برای ما ایجاد می‌ کند. به تعبیر علمی قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود. در زمینه درک عملیات مغز در این‌مواقع، متخصصان علوم شناختی به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند. 🔸 سوم. از نظر حکما، خیال یعنی صورت بدون‌ ماده. از منظر مرحوم صدرالمتالهین (ره) که قائل به نشئات سه گانه وجود (عالم عقول مجرده، عالم مثال یا خیال منفصل، عالم مادی) می‌باشد، نفس، مظهر صور مثالیه در خیال منفصل است و لذا قائل به خیال متصل نیست. ایشان بر این باور است که نفس انسان با خلاقیت، صور خیالی را همانند صور حسی بوجود می‌آورد و حرکت جوهری در اینجا از نقش منحصربه فردی برخوردار است به این‌معنا که هر قدر درجه روحی انسان بالاتر باشد، دریافت‌های انسان از عالم مثال بیشتر و تبدیل آن به صور صادقه از طریق نفس بیشتر است.  با این اوصاف، شک ندارم که مشاهدات معدودی از ما در خواب می‌تواند از طریق خیال منفصل به وادی ملکوت سفر کند و حقایق را به زبان رمز از ملکوت دریافت و ترجمه کند اما اولاً ورود به این‌ وادی برای افراد غیر مهذب به ندرت اتفاق می‌افتد و اگر هم اتفاق بیفتد، تشخیص و تفکیک‌سازی آن از خیال متصل و نیز القائات شیطانی به راحتی ممکن نیست.  🔸 چهارم. این مشاهدات همه در زمان حیات مغز صورت می‌گیرد و حتی زمانی که با شاخص‌های متداول علمی تصور می‌شود انسان مرده، هنوز مغز در لایه‌های پنهان خود از فعالیت بازنایستاده است. اما مساله اصلی و پیچیده‌ای که در بین حکما و فلاسفه محل بحث‌های طولانی و پیچیده می‌باشد،
تداوم حیات مثالی بدون نقش آفرینی دستگاه مغز است که همچنان جزو مباحث قابل توجه محسوب می‌شود و به نظر من تنها نظریه حرکت جوهری ملاصدرا توانسته تا حد خوبی این مساله را حل کند.  🔸 پنجم. این پدیده که در برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی شاهد آن هستیم، یک امر فیزیکی است و نه متافیزیکی. در واقع همانطور که اشاره کردم، برای عموم مردم، این دستگاه پیچیده و شکوهمند مغز است که انسان‌ را در این ساحت قرار می‌دهد و هر آنچه در این دستگاه رخ بدهد، یک رخداد فیزیولوژیکی است و قراردادن آن را در عالم‌ متافیزیک اشتباه است.  🔸 ششم. مساله اصلی این است که این‌ مشاهدات، در ردیف خواب عمیق قابل تعریف است. یعنی فرد، شهود در بیداری که ندارد بلکه هر آنچه مشاهده می‌کند متعلق به زمان بیهوشی یا کماست.  خواب عمیق، به دلیل قطع بخش مهمی از تعلقات جسمی، احساس سبک بالی شدیدی در انسان بوجود می‌آورد و  شرایط را برای دریافت‌های ناشی از خیال متصل و خیال منفصل فراهم‌ می‌کند. ما در غیر حالات بیهوشی و کما نیز تجربه خواب عمیق را داریم‌ و لذا لازم‌ نیست این جنس مشاهدات را صرفا در افراد به کما رفته جستجو کنیم.  🔸 هفتم. حلقاتی از این روایات، در مواردی، پس از آنکه فرد بهوش می‌آید، فراموش می‌شود و فرد بعدا خودش تلاش می‌کند در جهت انسجام بخشی به روایت خود، حلقات مزبور را جایگزین کند. از سوی دیگر، برخی از افراد پس از بیداری به تحقیق می‌پردازند و با گذشت زمان ناخواسته روایت خود را با روایت‌های دیگران‌ مشابه‌سازی نموده و یا برای آن توجیهات شبه علمی یا معارفی پیدا می‌کنند.  🔸 هشتم. افرادی که در این برنامه‌ها روایتگری می‌کنند به هیچ وجه دروغگو نیستند بلکه عمدتا انسان‌های خوب، راستگو و رقیق القلب به شمار می‌روند که واقعا در صدد بیان مشاهداتی هستند که در حالت بی‌هوشی به ویژه کما آنرا تجربه نموده‌اند. پس این‌ روایت‌ها نه دروغ است و نه بی‌ارزش، لکن از توضیحات قبلی بنده روشن می‌شود که ارتباط دهی همه آنها به روح و عالم برزخ فاقد ادله روشن است. ضمنا روح یک امر مجرد است و تقلیل آن از سوی بعضی به یک دستگاه متافیزیکی ادراکی  که پس از مرگ از جسم جدا می شود نیز در جای خود محل تأمل می باشد و لااقل با نظریات برخی فلاسفه بزرگ مانند مرحوم ملاصدرا در تغایر آشکار است... (ادامه دارد) @HozeTwit 👓 نقدهای حجت‌الاسلام رضا غلامی به برنامه زندگی پس از زندگی 🔹 بخش آخر 🔸 نهم. اینکه بتوان این‌ جنس مشاهدات را مشاهدات ملکوتی خواند، هیچ ادله‌ای برای آن وجود ندارد، مشاهدات ملکوتی یا برزخی عبارت است از مشاهداتی که فرد قادر است به سبب آمادگی بالای روحی از ذهن خود جدا شده و به عالم خارج از ذهن خود منتقل و سپس با رجوع به ذهن و بواسطه خلاقیت نفس، دریافت های خود را از بیرون ذهن ترجمه و بیان کند.  🔸 دهم. ممکن است بعضی از این افراد تجربه‌ای مشابه شهودات عرفانی را نیز داشته باشند و به وادی خیال منفصل هم سفر کرده باشند اما چنانچه خدمتتان اشاره شد، تفکیک مشهودات خیال متصل از خیال منفصل کار بسیار دشواری است. در حقیقت، آنچه برای عارف در خواب و بیهوشی رخ می‌دهد، رؤیای صادقه است که در اسلام به مثابه یک معرفت شخصی موجه معرفی شده است هر چند برخی از عرفا در حین بیداری نیز قادر به شهودات عرفانی هستند. در عین حال، باید توجه نمود که حتی عرفا نیز مادامی که نتوانند شهودات خود را عقلاً و به زبان استدلال ترجمه کنند، صرفا برای آنها یک امر شخصی تلقی می‌شود و به همین سبب، از طرح آن با عموم نیز پرهیز می‌کنند.   🔸 یازدهم. این جنس برنامه‌ها بیشتر در جهان مسیحیت و در ظرف اندیشه مدرن با هدف ایجاد باور در میان افراد بی‌ایمان به دین و به تبع آن، زندگی پس از مرگ ( البته سازگار با روایت دینی ) رونق گرفته و نظایر آن از سال‌ها پیش در شبکه‌های تلویزیونی مسیحی تولید و با استقبال فراوان روبرو شده است.  ❗️ یکی دیگر از دلایل گسترش این بحث و این قبیل برنامه‌ها در جهان، مقابله با نیهیلیسم و از همه مهم‌تر، کاهش ترس از مرگ خصوصا در میان افراد میان سال به بالاست. علاوه بر این، این مباحث برای کسانی که از قدرت انتزاعی کمتری برخوردارند و بیشتر حس‌گرا هستند با استقبال بیشتری روبرو می‌شود این در حالی است که فهم حقیقت مرگ و جهان پس از آن به ظرفیت بالایی از جهت عقل انتزاعی نیاز دارد.  🔸 دوازدهم. معارف دینی در باب مرگ و حیات پس از مرگ، عمدتاً بر ایمان دینی و معارف نقلی تکیه دارند و به دلیل ایجاد سطحی‌نگری‌های مضر یا ایجاد انحراف در برداشت‌ها، دین از حسی سازی و بسط این معارف از طریق خواب ابا دارد. 🔸 سیزدهم. همانطور که می‌دانید خواب در اسلام، به هیچ وجه حجت نیست. یعنی نمی‌توان از خواب کسی ( حتی اگر از علماء بزرگ باشد) یا قاعده شرعی استنباط نمود. همانطور که اشاره شد، شهودات عرفا نیز حجیت ندارند و معمولا تا زمان ترجمه عقلی یک امر شخ
صی محسوب می شوند هر چند پس از ترجمه عقلی نیز همچنان در فقه فاقد وجاهت لازم‌ برای استنباط قاعده شرعی به شمار می روند، بنابراین، روایت های برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی فقط از آن‌جهت که شباهت هایی به برخی توصیفات دینی یا  شبه دینی به عالم‌ پس از مرگ دارد وجاهت دینی نداشته و قابلیت تبدیل به معارف دینی حتی از نوع درجه دوم را نیز نخواهد داشت.  والسلام @HozeTwit 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔹تذکر: ✍بازتاب دیدگاههای مختلف پیرامون برنامه جهت اطلاع رسانی و تلاش برای انعکاس ارزیابی‌ها و انتقادات پیرامون این کار ارزشمند است و لزوما همه این مطالب مورد پذیرش نیست ... 🔹▫️🔹
porseman eteghadi - moshahedat barzakhi.mp3
10.76M
💠آیا مشاهدات کسانی که تجربه‌ی مرگ موقت داشته اند، واقعیات برزخ را نشان می دهد؟ 📎 📎 📎 📎 🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆نمونه‌ای از تطبیق روایت یکی از تجربه‌گرهای برنامه 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🛑 ثبت‌نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب آغاز شد ❇️ اعضای هیئت علمی، و می‌توانند از ۸ اردیبهشت نسبت به دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب اقدام کنند. 📌سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و برای اعضای هیئت علمی ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. 📌این یارانه ویژه استفاده در بخش سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می باشد. 👈 سامانه ثبت نام: https://bon.tibf.ir 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
.... 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔰ماجرای ترور بیولوژیک نادر طالب زاده ♦️مرحوم نادر طالب‌زاده: هنگامی که در عراق بودم، حدود ساعت ۳ نیمه شب نیروهای امنیتی عراق که مسلح به کلاشینکف و سلاح های ۹ میلیمتری بودند به هتل ما ریختند و با حاضر شدن در بالای سر من خواستند که چمدان هایمان را به آنها تحویل دهیم. 🔹این نیروها با اصرار زیاد چمدانهایمان را گرفتند، آنها به ما گفتند که یک هفته بعد بیایید در کربلا و آنجا چمدان های خود را تحویل بگیرید. 🔸بعد از اینکه از نیروهای وابسته به سازمان امنیتی آمریکا چمدانها را تحویل گرفتیم برداشت من این بود که هدف آنها سرقت اطلاعات داخل لپ تاپ و همچنین مکاتبات من با مهمانان دعوت شده به برنامه های مختلف بوده است. 🔺بعد از آنکه لباسهای داخل چمدان را پوشیدم دو روز بعد دچار تنگی نفس شدید شدم ولی در ابتدا تصورم این بود که به خاطر تغییرات آب و هوایی است. با ادامه این وضعیت و اختلال در وضعیت جسمی‌ام و همزمانی این حوادث متوجه شدم که مورد ترور بیولوژیک قرار گرفته‌ام. ‌ 🔹با تمامی مشکلات جسمی و کارکردن فقط۳۰درصد از دریچه های قلب و مشکل تنفسی و شیمیایی شدن در جزیره مجنون که برای روایت فتح فیلم می گرفت و ضعف جسمانی بیکار نماند و این مشکلات باعث نشد از فعالیت های فرهنگی‌اش دست بردارد و استراحتی کند. استاد طالب‌زاده بیش از خیلی از مدیران فرهنگی و وزرای فرهنگ به پیشبرد اهداف بلندمدت انقلاب در غرب کمک کرده. اما در این چند سال اخیر حداقل ۴بار اسباب کشی کرد و بعد از ۴۰ سال سرداری در عرصه فرهنگ بی ادعا و با فروافتادگی بسیار در خانه اجاره ای می نشست!!! 🔹کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه
Map Shawwal 1443.pdf
404.7K
👆👆مقاله‌ای‌ حاوی عکس‌های متعدد نرم‌افزاری درباره وضعیت محتمل رویت هلال ماه شوال ۱۴۴۳ در قم و به همراه انطباق آن بر فتاوی مراجع معظم تقلید ✍این مقاله را در فضای وب از لینک زیر می‌توانید مطالعه کنید👇👇 https://uastro.ir/astro-events/%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%87%d9%84%d8%a7%d9%84/%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%87%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%88%d8%a7%d9%84-1443/ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
4_6008360618027912383.PDF
3.14M
📘 کتابِ" آشنایی با بِحارُالاَنوار" 📝 به قلمِ : احمد عابدی 🏷 این کتاب به مناسبت سالروز رحلت علامه محمدباقرمجلسی(ره) بارگزاری میشود... @daneshnameh1399 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻 *سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست بیستم و سوم با حضور: *حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن طارمی راد* *معاون علمی دانشنامه جهان اسلام* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۱* *از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰* لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi21 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
AUD-20220501-WA0147.mp3
8.67M
‌‌ 🔉 سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران» 🔹صوت نشست بیست و سوم با حضور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن طارمی راد یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ✅ کیفیت متوسط (۸ مگابایت) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 لحظاتی عرفانی از نماز حضرت آیت الله 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 در کلام حضرت آیت الله 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران نشست علمی برگزار می کند: *نقد کتاب «بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک از دیدگاه مفسران فریقین»* ارائه دهنده: ✒️ *حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر فتح الله نجارزادگان؛ استاد دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران* ناقدان: ✒️ *حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد بیابانی اسکویی؛ متخصص کلام از مؤسسه امام صادق (علیه السلام)* ✒️ *حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدصفر جبرئیلی؛ عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۸* *ساعت ۱۱ صبح* مکان: *دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی - طبقه سوم - تالار امام هادی (علیه السلام)* لینک ورود به جلسه: *https://vroom.ut.ac.ir/farabi21* 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
سلسله نشست‌های تخصصی ذیل دومین همایش ملی"معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی" پیش نشست اول با موضوع: تجارب نزدیک به مرگ؛ ظرفیت‌ها و چالش‌های معنوی 👤با حضور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار (استاد تمام دانشگاه تهران) دکتر عباس جوارشکیان (دانشیار دانشگاه فردوسی) دکتر هادی وکیلی (دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) دکتر احمد شاکرنژاد (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ⏰زمان: پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- ساعت ۱۸ الی ۲۰ 📒مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت و با همکاری قطب تعمیق ایمان دینی 💠لینک ورود به جلسه: 🌐 http://dte.bz/ethicsconf @ENOEnsani 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
_کلی چکیده ها-نهایی 3.pdf
10.1M
👆👆چکیده مقالات کنفرانس بین‌المللی ، اسفند ۱۴۰۰ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔹️ جهت دریافت فایل های صوتی فصل دوم سلسله نشست های علمی_تخصصی علوم قرآن ویژه ماه مبارک رمضان (1401 شمسی) که توسط انجمن های علمی_دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه های تهران و مذاهب اسلامی برگزار شد، به لینک های زیر مراجعه فرمائید: 🔸️ نشست اول 👤 استاد حسین صبوحی طسوجی 🔹️ سوره انشقاق؛ علت نیاز به قرآن از زبان قرآن https://t.me/quran_mazaheb/206 🔸️ نشست دوم 👤 آقای مرتضی رحیمی 🔹️ تحلیل ادبی_تفسیری انفرادات قرائت نافع مدنی https://t.me/quran_mazaheb/207 🔸️ نشست سوم 👤 دکتر عباس مصلائی پور 🔹️ غرر آیات از منظر علامه طباطبائی (ره) https://t.me/quran_mazaheb/208 🔸️ نشست چهارم 👤 دکتر سید علی سید آقایی 🔹️ تاریخ گذاری مصاحف کهن با آزمایش کربن 14؛ نتایج و چالش ها https://t.me/quran_mazaheb/209 🔸️ نشست پنجم 👤 دکتر منصوره ابوالحسنی 🔹️ اصول و راهکارهای قرآنی پرورش استعداد (جلسه اول) https://t.me/quran_mazaheb/210 🔸️ نشست ششم 👤 دکتر منصوره ابوالحسنی 🔹️ اصول و راهکارهای قرآنی پرورش استعداد (جلسه دوم) https://t.me/quran_mazaheb/211 🔸️ نشست هفتم 👤 آقای محسن خاتمی 🔹️ نگاهی به تعابیر نفرین تاب روایی (بررسی شبهه وجود الفاظ ناسزا و دشنام گونه در کلام معصومان علیه السلام) https://t.me/quran_mazaheb/212 🔸️ نشست هشتم 👤 آقای مهیار مجاوری 🔹️ ماء غدق سوره جن به مثابه پیوستگاه قطرات چهار قل https://t.me/quran_mazaheb/213 🔸️ نشست نهم 👤 دکتر فرزانه روحانی مشهدی 🔹️ نقد دوگانه انگاری خلقت و تکامل بر اسا قرآن کریم https://t.me/quran_mazaheb/214 🔸️ نشست یازدهم 👤 دکتر قاسم درزی 🔹️ نسبت زبان قرآن و زبان علم https://t.me/quran_mazaheb/215 🔸️ نشست سیزدهم 👤 دکتر حبیبه قیصری 🔹️ برآیند تفکر در تقدیرات انسان با مطالعه سوره مبارکه علق https://t.me/quran_mazaheb/216 🔸️ نشست چهاردهم 👤 دکتر صادق عباسی 🔹️ نظریه اصل معنا و کارکرد آن در قرآن https://t.me/quran_mazaheb/217 🔸️ نشست پانزدهم 👤 دکتر مجید معارف 🔹️ شبهه پژوهی در نهج البلاغه https://t.me/quran_mazaheb/218 🔸️ نشست شانزدهم 👤 دکتر انسیه برومند پور 🔹️ منظومه ارتباطات سوره های قدر و کوثر https://t.me/quran_mazaheb/219 🔸️ نشست هفدهم 👤 دکتر امیرحسین عامی مطلق 🔹️ جریان شناسی رشد و گسترش روایت حفص از عاصم در جهان اسلام (جلسه اول) https://t.me/quran_mazaheb/220 🔸️ نشست هجدهم 👤 دکتر امیرحسین عامی مطلق 🔹️ جریان شناسی رشد و گسترش روایت حفص از عاصم در جهان اسلام (جلسه دوم) https://t.me/quran_mazaheb/221 🔸️ نشست بیستم 👤 دکتر حسن فدایی 🔹️ مهارت های ارتباط کلامی در قرآن کریم https://t.me/quran_mazaheb/222 ✅ انجمن علمی علوم قرآن دانشگاه مذاهب اسلامی 🌐 Instagram / Telegram 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🌹با حضور ۴ استاد گرانقدر از قم🌹 👆👆برگزاری کارگاه پایان نامه نویسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ، مدیر موسسه مذاهب اسلامی قم 👆👆 دوره دور روزه مهارت‌های فن مناظره با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین استاد ، مؤلف کتاب منطق در آیینه معارف اسلامی 🔹ویژه دانش‌پژوهان سطح ۳ کلام اسلامی مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه 🕔 ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🌹با حضور ۴ استاد گرانقدر از قم🌹 👆👆برگزاری کلاس‌ قواعد و منابع تفسیر و کارگاه لغت‌شناسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ، و حجت‌الاسلام والمسلمین 🔹ویژه دانش‌پژوهان سطح ۳ و سطح ۲ رشته تفسیر 🕔 ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
اولویتهای-پژوهشی-کلام-شیعه.pdf
2.82M
👆👆 اولویت‌های پژوهشی ✍ویژه رساله‌های سطح ۳ و ۴ حوزه (کارشناسی ارشد و دکترا) و نیز مقالات علمی_پژوهشی ✍ انتشارات حوزه علمیه قم 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------