eitaa logo
سید علیرضا نقیب پور
178 دنبال‌کننده
237 عکس
140 ویدیو
11 فایل
طلبه ام؛ کارم درس و تدریس و پژوهش. می نویسم و می خوانم و می دانم برای رشد و تعالی باید خواند باید نوشت "عدالت" دغدغه من است که اگر نباشد نه اخلاق می ماند نه فرهنگ... ارتباط با من @s_ali_reza
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از پیامد های پاسخ شدید ایران به تجاوز اسرائیل، رواج مقایسه میان مکتب تشیع با مذهب تسنن در فضای مجازی و اظهار علاقه بسیاری از فعالان رسانه ای عرب به مکتب تشیع بود. یکی از جالب ترین ها، نوشته دکتر هاشمی و سپس پاسخ او به یکی از کامنت های انتقادی است که در شبکه اجتماعی ایکس مطرح شد. دکتر محمد هاشمی حامدی، نویسنده و فعال رسانه ای اهل تونس و ساکن لندن است که سالها مسئول شبکه المستقلة است. @Seyed_Alireza_Naghibpour
هدایت شده از تنبیه الأمة
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 شاخصه های دینداری نیازمند بازنگری است 🖌سید علیرضا نقیب پور در شمار مولفه های دینداری جامعه معمولا از مناسکی چون نماز، روزه ، اعتکاف و حج نام برده می شود و افزایش حضور جوانان در این گونه مراسمات مذهبی حاکی از ارتقای سطح دین داری مردم قلمداد می گردد. بدون شک این دلالت های آشکار را نمی توان نادیده گرفت اما در پایش دین داری جامعه، ضروری است شاخصه های دیگری را نیز در نظر آورد که ابعاد اجتماعی و تمدنی دین را به نمایش می‌گذارد که از قضا در قرآن کریم به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است. به عنوان مثال خداوند متعال در آیه 8 سوره منافقون عزت را مخصوص خدا و رسولش و مومنان می‌شمارد حال با این نگاه، تحقق بخشیدن به این عزتی که خداوند متعال برای مومنان در نظر گرفته است ملاک دین داری نیست؟ ❓آیا عمل به آیه ی و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم یکی از نشانه های اقامه دین در جامعه به حساب نمی آید.؟ ❓آیا بستر سازی جهت اجتناب از طاغوت که سر لوحه فرمان الاهی برای همه امت ها در همه عصرها بوده (سوره نحل آیه 36) معیار ارتقای سطح دینداری یک جامعه بشمار نمی رود؟ ❓آیا ریختن هیبت پوشالی دستگاه کفر که زمینه اجتناب از طاغوت را فراهم می کند نشان دهنده گسترش ایمان در فضای جامعه ایرانی نیست؟ به نظر نگارنده پاسخ شجاعانه ایران به تجاوز رژیم کودک کش اسرائیل که در شبانگاه 25 فروردین انجام شد از مهمترین مولفه های دینداری در جامعه اسلامی است و تمام مؤمنانی که با رضایت و مطالبه سوخت حقیقی موشک ها را فراهم ساختند درین عبادت بزرگ و تمدنی شریکند. ❇️ مگر نه اینکه ایمان و باور عمیق و متمایز این ملت این فرصت را به سربازان شجاع راه سلیمانی عزیز داد تا در کارستانی شکوهمند ضربه ای غیر قابل ترمیم بر پیکره دستگاه ابلیسی صهیونیستی زده و موجبات گسترش کفر عملی و عینی به طاغوت را در میان امت ها پدید آورد. ❇️ مگر نه اینکه تمام تلاش متراکم شبکه های دجال واره بین المللی، بستر سازی جهت هضم ملت های مظلوم در شکوه خود ساخته این هژمونی شیطانی است؟ حال کدام عبادت را می‌توان همتای شکستن این خیال کور و برهم زدن آن نقشه ی شوم دانست؟ ✅ چه بسا تقربی که ملت مومن ایران در این عبادت عظیم و تمدنی بدست آورد که از سویی نمایش عزت و اقتدار ایمانی بود و از سویی دیگر خرد کردن هیمنه دستگاه طاغوت که کفر عینی و عملی به طاغوت محسوب می شود، با کمتر عبادتی قابل مقایسه باشد. خداوند را بر این توفیق بزرگ شاکریم @Tanbiholomah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🔰توصیه استاد مفیدی به طلاب محترم خذ فاغتنم @Seyed_Alireza_Naghibpour
📢 متن کامل سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در جلسه‌ای خواندند ✍ دِلا! ز معرکه‌ی محنت و بلا مگریز چو گِردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز تو را است معجزه در کف، ز ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار حذر ز غرش طوفان مکن ز جا مگریز ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز تو از تبار دلیران خیبر و بدری چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر به زهرخند معاند به انزوا مگریز چو ره به قبله‌ی امن است پایمردی کن خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین ز کجروی به حذر باش و از خدا مگریز «امین» خلق و امانت‌گزار یزدان باش به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز                                      🖼 | نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.Khamenei.ir @Seyed_Alireza_Naghibpour
📱سروده‌ی افشین علا درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب 👈در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواند: 📝تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس 📝عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز 👆در پی انتشار این سروده، آقای افشین علا از شاعران برجسته کشور با تضمین مصرعی از شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، غزلی را سرود که رسانه نگار آن را به شرح زیر منتشر میکند: 🔹وعده‌ی صادق رسید مژده‌ به یاران ز پیر باده‌شناس که گاه مستی و عیش است شکر و حمد و سپاس چمن به مشک بیامیز و لاله روشن کن به مژده‌ای که رسید از سلاله‌ی گل یاس که انتقام شهیدان گرفت لشکر عشق به شیوه‌ای که نمی‌یابمش مثال و قیاس که کرد رخنه ز هر سو به سقف گنبد خصم که بر فلاخن داوود ضربه زد ز اساس چنان به گرز گران زد به کاسه‌ی سر دیو که شد ز مغز تل‌آویو و غرب، هوش و حواس که سوخت خرمن اهریمنان به آتش خشم که دوخت بر تن ناپاک‌شان ز لرزه، لباس نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس رسید روشنی دیده بر یلان حماس حدیث دولت صهیون و ملک ایران است حکایت علف هرزه و حکایت داس دلا عنان به امین ده که قبل واقعه گفت: "توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس!" افشین علا اردیبهشت ۱۴۰۳ 📱 @Negar_Resane
🔹اشاره دیروز رهبر انقلاب به رتبه برتر پزشکی ایران در جهان؛ اما همچنان دور از رسانه! 🔹این توصیه‌ی همیشگی ما است از دشمنیِ دشمن برای خودتان فرصت درست کنید. حالا یک نمونه‌اش همین مسئله‌ی تسلیحات و پیشرفتهای تسلیحاتی است ... حالا سلاح، خودش را یک جا نشان داد. در خیلی زمینه‌ها همین‌جور است؛ ما امروز در زمینه‌ی ، در زمینه‌ی سلامت، با همه‌ی گرفتاری‌هایی که وجود دارد، با همه‌ی تحریمها، جزو هستیم. مسئله‌ی پزشکی ما در منطقه‌ی خودمان که شاید نظیری نداشته باشد، در دنیا هم پزشکی‌مان جزو موارد برجسته است. در زمینه‌های صنعتی همین‌جور، در بخشهای گوناگون مهندسی همین‌جور. در یک جاهایی هم البتّه عقبیم؛ [اگر] همّت کنیم، در همه‌ی جاها پیشرفت خواهیم کرد (۱۴۰۳/۲/۵). 🔹جلوه‌های امیدزا در کشور فراوان است؛ اما ما رسایی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق می‌افتد در معرض دید مردم قرار بدهد (۱۴۰۳/۱/۱). 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔶با صادق آل محمد عليهم السلام 1 🔰تعجب هشام از تسلط حضرت صادق علیه السلام به مباحث کلامی 📚الکافي ج ۱، ص ۲۶۲ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع بِمِنًى- عَنْ خَمْسِمِائَةِ حَرْفٍ مِنَ الْكَلَامِ فَأَقْبَلْتُ أَقُولُ يَقُولُونَ كَذَا وَ كَذَا قَالَ فَيَقُولُ قُلْ كَذَا وَ كَذَا قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَذَا الْحَلَالُ وَ هَذَا الْحَرَامُ أَعْلَمُ أَنَّكَ صَاحِبُهُ وَ أَنَّكَ أَعْلَمُ النَّاسِ بِهِ وَ هَذَا هُوَ الْكَلَامُ فَقَالَ لِي وَيْكَ يَا هِشَامُ لَا يَحْتَجُّ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى خَلْقِهِ بِحُجَّةٍ لَا يَكُونُ عِنْدَهُ كُلُّ مَا يَحْتَاجُونَ إِلَيْهِ. هشام بن حكم گويد: در منى از امام صادق عليه السلام پانصد مطلب از علم كلام پرسيدم و گفتم آنها (متكلمين عامه) چنين و چنان مى‌گويند، امام ميفرمود: تو چنين و چنان بگو.(هشام از حاضر جوابى و تسلط‍‌ آن حضرت بر مسائل علم كلام تعجب كرد، گويد) من گفتم: من ميدانم كه مسائل حلال و حرام در دست شماست و شما از همه مردم نسبت بآن داناتريد ولى اينها علم كلامست‌؟!! بمن فرمود: واى بر تو اى هشام خداى تبارك و تعالى براى خلقش حجتى مقرر نميدارد كه همه احتياجات مردم نزد او نباشد (حجت خدا كسى است كه از هر چه پرسند جواب گويد) @Seyed_Alireza_Naghibpour
🔶با صادق آل محمد علیهم السلام 2 🔰ناراحتی شدید حضرت از تارکین تقیه 📚الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۶ وَ بِهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنِ اَلْقَاسِمِ اَلصَّيْرَفِيِّ عَنِ اِبْنِ مُسْكَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: قَوْمٌ يَزْعُمُونَ أَنِّي إِمَامُهُمْ وَ اَللَّهِ مَا أَنَا لَهُمْ بِإِمَامٍ لَعَنَهُمُ اَللَّهُ كُلَّمَا سَتَرْتُ سِتْراً هَتَكُوهُ أَقُولُ كَذَا وَ كَذَا فَيَقُولُونَ إِنَّمَا يَعْنِي كَذَا وَ كَذَا إِنَّمَا أَنَا إِمَامُ مَنْ أَطَاعَنِي . 🔶ابن مسكان گويد:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود:«گروهى مرا امام خود مى‌پندارند،بخدا قسم من پيشواى آنان نيستم خدا آنان را لعنت كند كه هر چه را من پرده‌پوشى مى‌كنم آنان پرده‌اش را مى‌درند(آشكارش مى‌كنند)من چنين و چنان مى‌گويم آنان مى‌گويند حتما مرادش فلان و بهمان بوده است،من فقط‍‌ امام كسى هستم كه از من فرمانبردارى كند». @Seyed_Alireza_Naghibpour
🔶با صادق آل محمد علیهم السلام3 🔰اعتراف ابن خلدون به علم غیب امام صادق علیه السلام 📚تاريخ ‏ابن‏خلدون،ج‏1،ص:251 🔶 قال الزّيديّة بإمامة ابنه يحيى من بعده فمضى إلى خراسان و قتل بالجوزجان بعد أن أوصى إلى محمّد بن عبد الله بن حسن بن الحسن السّبط و يقال له النّفس الزّكيّة، فخرج بالحجاز و تلقّب بالمهديّ و جاءته عساكر المنصور فقتل و عهد إلى أخيه إبراهيم فقام بالبصرة و معه عيسى بن زيد بن عليّ فوجّه إليهم المنصور عساكره فهزم و قتل إبراهيم و عيسى و "كان جعفر الصّادق‏ أخبرهم بذلك كلّه و هي معدودة في كراماته‏" 🔶زیدیه معتقد به امامت یحیی بود . یحیی به خراسان رفت و در جوزجان کشته شد. او بعد از خود محمد بن عبدالله بن حسن بن الحسن که مشهور به نفس زکیه بود را وصی خود معرفی کرد . در حجاز قیام کرد و به مهدی لقب گرفت اما لشکر منصور او را به قتل رساند. او برادرش ابراهیم را وصی خود معرفی کرد او در بصره قیام کرد و همراه او عیسی به زید بن علی بود اما باز توسط لشکر منصور شکست خورد و ابراهیم و عیسی هر دو به قتل رسیدند. و جعفر صادق علیه السلام همه این امور را از قبل خبر داده بود و این از جمله کرامات حضرت است. @SEYED_ALIREZA_NAGHIBPOUR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶با صادق آل محمد علیهم السلام 4 🔰شگفتی راوی از نقل روایت قدسی توسط امام صادق علیه السلام 📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۱۲۵ حديث قدسی >امام صادق (علیه السلام) أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي اَلْمُظَفَّرُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْبَلْخِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ اَلْإِسْكَافِيُّ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ أَحْمَدُ بْنُ مَابُنْدَاذَ : أَنَّ مَنْصُورَ بْنَ اَلْعَبَّاسِ اَلْقَصَبَانِيَّ حَدَّثَهُمْ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْخَزَّازِ ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ ، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِي حَفْصَةَ ، قَالَ: لَمَّا هَلَكَ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرُ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) قُلْتُ لِأَصْحَابِيَ: اِنْتَظِرُونِي حَتَّى أَدْخُلَ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) فَأُعَزِّيَهُ بِهِ، فَدَخَلْتُ عَلَيْهِ فَعَزَّيْتُهُ، ثُمَّ قُلْتُ: إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ ، ذَهَبَ وَ اَللَّهِ مَنْ كَانَ يَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَلاَ يُسْأَلُ عَمَّنْ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ اَللَّهِ لاَ يُرَى مِثْلُهُ أَبَداً. 🔸قَالَ: فَسَكَتَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) سَاعَةً، ثُمَّ قَالَ: قَالَ اَللَّهُ (تَبَارَكَ وَ تَعَالَى): إِنَّ مِنْ عِبَادِي مَنْ يَتَصَدَّقُ بِشِقِّ تَمْرَةٍ فَأُرْبِيهَا لَهُ كَمَا يُرْبِي أَحَدُكُمْ فَلُوَّهُ حَتَّى أَجْعَلَهَا لَهُ مِثْلَ جَبَلِ أُحُدٍ ، 🔸 فَخَرَجْتُ إِلَى أَصْحَابِي فَقُلْتُ: مَا رَأَيْتُ أَعْجَبَ مِنْ هَذَا، كُنَّا نَسْتَعْظِمُ قَوْلَ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، بِلاَ وَاسِطَةٍ، فَقَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ اَللَّهُ (تَعَالَى) بِلاَ وَاسِطَةٍ 🔰ترجمه : سالم بن ابى حفصه مى‌گويد:هنگامى كه امام باقر عليه السّلام به شهادت رسيد به يارانم گفتم در انتظار من باشيد تا بر امام صادق عليه السّلام وارد شوم و به خاطر وفات پدرش به او تعزيت بگويم. پس داخل شدم و به او تسليت گفتم سپس گفتم:«ما از خدائيم و به سوى او باز مى‌گرديم»[بقره :آيۀ ۱۵۶] به خدا سوگند رفت آن كسى كه مى‌گفت«رسول خدا فرمود»و از راويانى كه ميان او و رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بود سؤال نمى‌شد[همه اسناد حديث از جانب او از رسول خدا را مى‌پذيرفتند]به خدا سوگند مانند او هرگز ديده نمى‌شود. 🔸راوى گويد:پس امام صادق عليه السّلام ساعتى خاموش شد. سپس فرمود: خداوند والا و بلندمرتبه مى‌فرمايد:به درستى كه از بندگان من كسانى هستند كه به شاخه خرماى صدقه مى‌دهند پس من آن را پرورش مى‌دهم همان‌گونه كه يكى از شما كرّه اسب خود را پرورش مى‌دهد تا آن صدقه را به مقدار كوه احد قرار دهم. 🔸راوى گويد:پس به نزد ياران خود آمدم و گفتم:شگفت‌تر از اين مشاهده نكرده‌ام.ما سخن امام باقر عليه السّلام را كه بدون واسطه مى‌گفت:«رسول خدا فرمود»را بزرگ مى‌داشتيم اما امام صادق عليه السّلام بدون واسطه به من گفت«خداوند فرمود». @Seyed_Alireza_Naghibpour