eitaa logo
کانون ادبیات عرب
2.2هزار دنبال‌کننده
110 عکس
24 ویدیو
86 فایل
✍باسمه تعالی 📣 #توجُّه: 🔊استفاده از مطالبِ مذکورِ در کانال، #فقط با ذکر منبع، #مجاز است و در صورت تخطّی پیگرد قانونی دارد. 📝 گروه #بـَـحث_جَنجالے_طَلبگے: ╭─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ 📲پل ارتباطی: 🔵 @Lakhair
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸باسمه تعالی 🔺سلام و خدا قوّت 🔍بزرگوارید و ان شاء الله بتوان در این مسیر، خدمتِ خویش را به نحو احسن انجام داده به گونه ای که رضایت حقّ تعالی پشت آن باشد؛ 📝البته توجُّه شود که گروه حاضر متعلّق به شخصی نمی باشد بلکه متعلّق به تمامِ دانش پژوهان (چه طلبه و چه دانشجو) می باشد لذا این که تعبیر به: {گروه تون} نمودید، جایِ تامّل است لکن علی ایّ حال الحمدلله.
علیکم السّلام و رحمت الله و برکاته خیلی ممنون و ان شاء الله هر آن چه از جانبِ شما مدیر بزرگوار و همچنین دیگر مدیران عزیز این گروه و هکذا اعضای گرامی بحث جنجالی که بدون منّت و چشم داشتی انجام می شود، در مسیر انجام وظیفه و جلب رضایت خداوند متعال باشد؛ ان شاء الله هر آن چه در این کانون و گروه اتّفاق می افتد، مفید فائده واقع شود.
🤲الحمدلله رب العالمین 🔍ان شاء الله همیشه در مسیر خدا و اهل بیت(علیهم السّلام) قدم برداریم به گونه ای که رضایت حقّ تعالی را به دنبال داشته باشد.
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیک منّی سلام الله) 📝 روضه حضرت سیّد الشّهداء (علیه السّلام) 🙏 و 👥هیئت مدیریّه بحث جنجالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴) بیانِ پرسش شماره: ۲۲
کانون ادبیات عرب
👏توجّه 👏توجّه 👥دوستان همان طور که مستحضر هستید، #گروه_بحث_جنجالی، در تاریخ: ۳۱/مرداد/۹۸ تشکیل
⚫️ شماره: ۲۲ ❓⬛️👈 طبقِ مباحثی که در زمینه ادبیاتِ معنا محوری ذکر گردید، روشن شد که اگر در ادبیاتِ عرب، جانبِ عرف اهل محاوره لحاظ شود، آن گاه بسیاری از مطالب و استدلال هایی که برخی از نحویُّون در کتبِ خویش ذکر کرده اند را کنار می گذاریم و به آن ها توجُّه نخواهیم کرد به همین جهت سوال در این است که آیا اگر جانبِ عرف اهل محاوره را در ادبیات عرب لحاظ نشود، آن گاه نتیجه چه می شود؟ و چه مفاسدی را به دنبال دارد؟ 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. 📝لینک گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے: ╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯
کانون ادبیات عرب
🏴 #جوابِ پرسشِ شماره: ۲۲ ❓◼️👈 در مقام ‌پاسخ گفته می شود:👇
👤به نظر می رسد آن دسته از دانشمندانِ نحوی که حاضر نیستند به هیچ وجه از اصول و ضوابطِ قیاسی که برای کلام عرب ساخته اند دست بردارند، در برخی از موارد که سماع، مطلبی را مخالف احکام ایشان اثبات می کند، توجیهات غیر قابل قبول را به کار می گیرند و به کار بردن آن ها نیز کاملاً به جهت عدم توجُّه به فهم عرفی است: 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. 🔸مقرّر: دانش پژوهان گروه بحث جنجالی 🔴 کانال:👇 📡 https://eitaa.com/kanon_adabi/1262