◾️مراسم احیا شب قدر شب ۲۱ ماه مبارک رمضان
◾️برنامه:
➖شروع: ۲۲:۳۰
➖ قرائت قرآن تا ساعت ۲۳:۱۵
➖پایان مراسم ساعت ۳ بامداد
◾️باحضور:
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
◾️و مناجات خوانی حجج اسلام افشاری و نیلفروشان
🔹مکان: اصفهان خیابان نشاط مسجد ساروتقی
@kanoon_tafakor
1_338167762.mp3
33.28M
#دعا_درمانی
جلسه بیستم
موضوع : ادعیه با برانگیختن محبت در قلب اهل ایمان و ایجاد خشیت ، مبارزه ای که اساس زندگی کردن است را به نفع خداداری جهت می دهد
May 11
1_341153815.mp3
5.96M
#دعا_درمانی
جلسه بیست و یکم
موضوع : ادعیه مبارزه را با حاکمیت بخشی چهار زبان به نفع خداداری انسان تمام می کند ، زبان نیاز و فقر ، زبان رجا و امید ، زبان محبت ، زبان خشیت
1_341144558.mp3
36.01M
#دعا_درمانی
جلسه بیست و دوم
موضوع : مبارزه ای که در ادعیه القاء می شود ، انسان را به مبارزه با طاغوت و شیاطین سوق می دهد و انسان را به وادی انتظار می کشاند
1_342207640.mp3
39.06M
#دعا_درمانی
جلسه بیست و سوم
موضوع: ادعیه ، از جمله راه های مراقبت است و تأمین مراقبت می کند و علاوه بر آن معدن مراقبت است و مراقبت را به کل زندگی پمپاژ می کند
1_343785351.mp3
42.55M
#دعا_درمانی
جلسه بیست و چهارم
موضوع : ادعیه با زبان نیازی که به راه می اندازد ، در دستگاه نیاز انسان تغییر ایجاد می کند و با وجود چنین نیازهایی که از ناحیه ادعیه تاکید می شود ، انسان در هر کاری مراقبت را صورت می دهد ، مراقبت بدون وجود داشتن روح در زندگی نمی شود ، ادعیه که ارتباط با حق را تأمین می کند ، روح در هر فعالیتی می شود و مراقبت در زندگی را محقق می سازد
May 11
عبادت وقتی حقیقتا عبادت است که ⬅️عبددر عبادتش خلوص داشته باشد
فقط و فقط این معبود را ببیند
خلوص یعنی ⬅️عبادت ما حضور را بسازد
عبادت وقتی در زندگی بیاید⬅️ طغیان میرود
زندگی ⬅️محل استکبار نمیشود🚫
زندگی⬅️ محل حضور میشود
زندگی⬅️ عابدانه وحاضرانه میشود...
✨✨✨✨✨
+چگونه زندگی خالصانه ایجاد کنیم؟
_یکی از راه هایش بالا بردن سقف است...
+یعنی چه؟
_یعنی اگر سقفِ نگاهت بهشت باشد نهایت دیدی که میتوانی داشته باشی تا بهشت است اما
اگر به بالاتر از بهشت فکر کنی نگاهت هم از بهشت بالاتر است.....
زندگیِ ما باید وقفِ زندگی خالصانه شود.....
#تفسیر_المیزان_استاد_منصوری
💎از مجموعه تربیتی آئینه
#چگونه_درس_بخوانیم ۵
💠ادامه تذکر اول : سطح ما باید سطح علم و دانش شود.
♦️اجازۀ سوال و پرسش نه نقد تا پیش از دستیابی سطح علم:
🔹تا دانش پژوه به سطح علم نرسیده است ، برای او این اجازه نیست که اشکال و ایرادی را به علم وارد کند چرا که به فهم مناسب دست نیافته است ؛ هر چند مجوّز سوال و پرسش برای او باقی است .
🔹مرحوم سید جلال الدین آشتیانی مطرح می کنند که : « بنده از باب امتثال امر کسی که اطاعت از او را واجب میدانم [امام خمینی] در نامهای.. از آقایان [تفکیکی] خواهش کردم که شما الهیات و اسفار و شرح فصوص قیصری را مطالعه و برای ما درس بدهید و افاضات شما را ضبط خواهیم کرد. اگر شما از عهده تدریس این دو کتاب برآمدید آنگاه حق دارید اشکال کنید. و اگر نتوانستید از عهده تدریس الهیات اسفار و فصوص برآیید عقلاً و شرعاً حق مخالفت و اعتراض ندارید.. حامل نامه به آقای ملائی گفته بود: «نامه را به آقایان رساندم سکوت اختیار کردند!»بعدا آقای ملائی به استاد فرمودند عجب کار حساب شدهای انجام دادید! استاد آشتیانی فرمودند: شخص امام به من گفتند که این کار را انجام دهم.ایشان در ادامه میفرمایند:پس از سکوت آقایان تفکیکی [و اظهار عجز از تدریس اسفار و فصوص] حامل نامه [آقای سیدان] پیغام داد که من حاضرم در موضوع معاد با نویسنده این نامه بحث کنم! بنده عرض کردم: حاضرم در معاد بحث کنم ولی نه پا در هوا! بلکه باید از اول سِفْر نفس اسفار که در نحوۀ ظهور نفس و تحقق آن از عالم غیب به عالم شهادت و ماده است بحث کرده، و به دلایل تجرّد نفس پرداخت، و بعد در نحوه وجود آن بعد از مرگ و عود آن به بدن در قیامت و آخرت گفتگو کرد..کسی حق اعتراض به ملاصدرا - که خود از متصلبان در معاد جسمانی است - را دارد که حاضر شود از اول سفر نفس تا آخرت مبحث معاد جسمانی را تقریر نماید. ولی اگر در همان صفحه اول سفر نفس متوقف شد و نتوانست مطلب کتاب را درک نماید شرعاً در این باب محکوم به سکوت است. این گوی و این میدان! »
🔹عده ای به درستی علمی را تلقّی ننموده اند ولی پایین تر از سطح علم هستند و در عین حال به خود اجازه می دهند که نقد و اشکال کنند که درواقع اینها به توهمی که از علم دارند ، ایراد دارند نه خود آن علم و اگر هم عبور از آن علم می کنند ، در واقع از توهم خودشان عبور کرده اند .
🔹 عده ای در ابتدای فراگیری فلسفه هستند و به خود اجازه می دهند که بگویند فلسفۀ صدرالمتالهین ، فلسفه ای است که برای چهارصد سال پیش است و در حال حاضر مفید نیست ؛
باید از آن ها سوال کرد چقدر خوانده اید ؟
و به چه اندازه می دانید ؟
و چقدر متوجه تمامی جوانب هستید ؟
که حقّ این را پیدا کرده اید که چنین نقدی بکنید .
🔹با دست نیافتن به سطح علم ، توهمات بسیار است و انسان به جهت جهل و حالات روحی و روانی ممکن است به نفی و انکار چیزی برسد که دسترسی به آن را ندارد ؛ از اینرو دانش پژوه در علمی ، اگر برای اش چنین حالتی روی داد باید به آن بی توجه باشد و برای چنین اشکالات و نقدهایی حریم باز نکند و با همسخنی با متخصص آن علم ، سعی در پیدایی پاسخ برای سوال خود باشد .
@kanoon_tafakor