مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار مردم قم ۱۹ دی ۱۴۰۳ فرمودند:
مسئلهی بعد، مسئلهی «امید» است؛ امید.
ما بایستی به هدایت الهی امیدوار باشیم، به کمک الهی امیدوار باشیم، به نیرویی که خدا به ملّتها داده امیدوار باشیم. درست نقطهی مقابل آن کاری که دشمن میخواهد بکند که امید را از دل جوانهای ما خارج کند، آنها را مأیوس کند، همهی کسانی که در زمینههای تبلیغاتی مخاطبی دارند، میتوانند حرف بزنند، زبان گویایی دارند، یکی از بزرگترین و اوّلیترین اهدافشان بایستی این باشد که امید را در دلها زنده کنند و حرف ناامیدکننده بر زبان جاری نکنند.
22.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گفتگوی انتقادی دکتر موسی نجفی با دکتر بیژن عبدالکریمی در اثنای برنامه جهت
🔻درباره امکان و عدم امکان انقلاب اسلامی خروج از مدرنیته و پست مدرن و عالم مدرن
🔻نقد تفسیر چپ دکتر دکتر شریعتی از انقلاب
🔻امتزاج افق ها یا برتری و غلبه اسلام بر مدرنیزم و یا بر عکس
🔻رسوخ اندیشه های چپ در انقلاب اسلامی و نقد و یا نفی آن
🔻آیا انقلاب یک مفهوم مدرن است ؟
#انقلاب_اسلامی
✳️انقلاب اسلامی یک گشودگی در ظلمت زمانه
🔻 جایگاه قدسی انقلاب اسلامی مسئله ای است که به تذکر نیاز دارد و همین علت تولد های گوناگونی همچون حاج قاسم ها و یا حزب الله لبنان و ... است .
🔻انقلاب اسلامی بنای بر قدسی سازی حرکت انسان در دنیا دارد و ستیز آن با جریان سکولار است که به طور کلی آسمان و زمین را از هم جدا کرد
🔻انقلاب اسلامی به دنبال نشان دادن تجلی آسمان بر زمین است به گونه ای که زندگی دنیوی انسان ، زندگی در تجلی آسمان باشد
🔻زمین در ساحت هستی شناسانه از جهت تجلی برخوردار است ؛ جهت تجلی همان جهت وجودی و جهت نورانی زمین است که همان بُعد تعلقی و ارتباط به آسمان است
و در عین حال زمین در ساحت هستی شناسانه از بُعد ظلمانی برخوردار است که مربوط به جهت تنزل است .
👈انقلاب اسلامی بنای بر این دارد که انسان را متوجه جهت نورانی و تجلی زمین در نسبت به آسمان کند که در نتیجه انسان در سیر صعود ، در جهت نورانی قرار می گیرد
❇️انسان اگر در سیر صعود در جهت نورانی قرار گرفت نتیجه آن یک انسان دینی با حیات دینی می شود که همه ساحت های آن از علم و فرهنگ و سیاست و ... همه دینی می شود .
👈 این مسئله ای است که حوزه و طلاب بیش از پیش باید به آن توجه داشته باشند .
#علم_دینی
#انقلاب_اسلامی
020_03.10.20 نظریه مخالفان علم دینی، تبیین نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین.mp3
16.05M
#کلام_جدید
#علم_دینی
دلیل مخالفان نظریه علم دینی
کلام جدید ( علم دینی )
تبیین نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین
جلسه بیستم
125_03.10.22 شرح منازل السائرین،منزل محاسبه.mp3
17.34M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_محاسبه
جلسه یکصد و بیست و پنجم
071_0310.23 الفصل الخامس،مبد و منتها.mp3
10.52M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الخامس
مبد و منتهای حرکت
جلسه هفتاد و یکم
126_03.10.23 شرح منازل السائرین،منزل محاسبه.mp3
10.18M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_محاسبه
جلسه یکصد و بیست و ششم
👆👆👆
لازم نیست که ما از عالم غیب باخبر باشیم و شهود آن عالم داشته باشیم تا بگوییم عذاب است و یا نه و فقط در سطح هشدار باشد بلکه می گوییم نه تنها هشدار است و بلکه عذاب است چرا که معادلات عالم غیب که با وحی بیان شده است ، برای ما روشن می کند که افعال وحوادث در نسبت به حقایق ایمانی و غیر ایمانی از معانی مختلفی برخوردار است و یک واقعه ، در نسبت به کافر می تواند متضمن معنای عذاب و عقاب باشد و همان واقعه در نسبت به عده ای دیگر تکفیر سیئه باشد .
تضمن یک واقعه و حادثه و یک فعل از معانی مختلف منشأ هستی شناسانه دارد ؛
👈 وقتی ما معتقد به :
✔️ وحدت یکپارچه هستی
✔️تاثیر و تاثر قطعات عالم
✔️شعورمندی موجودات
✔️ارتباط حقیقی انسان ها با عالم و جهان به شکل دو طرفه
علی القاعده می توانیم به این نتیجه برسیم که عالم و جهان اگر در نسبت به کافر ظهوری خاص داشت که او را به گرفتاری کشاند ، چنین ظهوری ، ظهور عذابی است ؛ هر چند همان حادثه برای مومن ظهور لطف و رحمت دارد