020_03.10.20 نظریه مخالفان علم دینی، تبیین نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین.mp3
16.05M
#کلام_جدید
#علم_دینی
دلیل مخالفان نظریه علم دینی
کلام جدید ( علم دینی )
تبیین نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین
جلسه بیستم
125_03.10.22 شرح منازل السائرین،منزل محاسبه.mp3
17.34M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_محاسبه
جلسه یکصد و بیست و پنجم
071_0310.23 الفصل الخامس،مبد و منتها.mp3
10.52M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الخامس
مبد و منتهای حرکت
جلسه هفتاد و یکم
126_03.10.23 شرح منازل السائرین،منزل محاسبه.mp3
10.18M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_محاسبه
جلسه یکصد و بیست و ششم
👆👆👆
لازم نیست که ما از عالم غیب باخبر باشیم و شهود آن عالم داشته باشیم تا بگوییم عذاب است و یا نه و فقط در سطح هشدار باشد بلکه می گوییم نه تنها هشدار است و بلکه عذاب است چرا که معادلات عالم غیب که با وحی بیان شده است ، برای ما روشن می کند که افعال وحوادث در نسبت به حقایق ایمانی و غیر ایمانی از معانی مختلفی برخوردار است و یک واقعه ، در نسبت به کافر می تواند متضمن معنای عذاب و عقاب باشد و همان واقعه در نسبت به عده ای دیگر تکفیر سیئه باشد .
تضمن یک واقعه و حادثه و یک فعل از معانی مختلف منشأ هستی شناسانه دارد ؛
👈 وقتی ما معتقد به :
✔️ وحدت یکپارچه هستی
✔️تاثیر و تاثر قطعات عالم
✔️شعورمندی موجودات
✔️ارتباط حقیقی انسان ها با عالم و جهان به شکل دو طرفه
علی القاعده می توانیم به این نتیجه برسیم که عالم و جهان اگر در نسبت به کافر ظهوری خاص داشت که او را به گرفتاری کشاند ، چنین ظهوری ، ظهور عذابی است ؛ هر چند همان حادثه برای مومن ظهور لطف و رحمت دارد
حضرت آیت الله جوادی آملی.mp3
2.03M
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
یک آخوند و طلبه میتواند به اندازه فتح خیبر کار بکند...
مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
#سلوک_علمی
@kanoon_tafakor