eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
589 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چرا باید یک سوم جمعیت کشور گرسنه باشند یا از گرسنگی بترسند؟! ☑️ @Kavoshplus
✅دعا و مديحه سرايي: دكتر نصراللهي 🔺 تلاوت و تدبر در قرآن کریم: دكتر شعاعي 🔹سخنرانی: دکتر همايون 🔸معرفی کتاب: دكتر خاني 🗓 زمان: جمعه 🕔ساعت ۷ الي 9 🆔پیوند شرکت در مراسم: https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎙 گفتگوی دیدنی دکتر طریقت منفرد (وزیر بهداشت دولت دهم) و استاد نادرطالب زاده 📺 برنامه عصر شبکه افق https://www.telewebion.com/episode/2433429 ⭕️ با موضوع چرایی تبعیت از سازمان صهیونیستی-آمریکایی جهانی بهداشت (WHO) 💠 استاد نادر طالب زاده: WHO زیر مجموعه ی سازمان ملل و اکثر بودجه ی آن از آمریکاست. در واقع یک سازمان آمریکایی است. ایران از بین ١٩٧ کشور، جزو ٢٠ کشوری است که تابع این سازمان است. 💠دکتر طریقت منفرد :در داستان ، از بین کشورهای جهان، فقط ٣٠ کشور از پروتکل های سازمان جهانی بهداشت تبعیت می کند. ایران رتبه اول است.! باید به مبانی امامین انقلاب برگردیم و مستقل شویم. دیگر بخش های این گفتگو منتشر خواهد شد. (ان شاء الله) @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سینما و فلسفه، دو مقوله آفریننده اندیشه هستند و از این منظر، می‌توان به ارتباط گسترده‌ای هم میان هنر هفتم و دانش فلسفه رسید ⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از افق سینما در آپارات https://aparat.com/v/OaWyD 🔰 🆔 @ofogh_tv
🔰 رابطۀ فقاهت و حکمت 💥 باید دامنۀ گسترش پیدا کند تا بتواند را هم پوشش دهد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «چه در ، چه در عرفان و چه در فقه، باید دامنه تفقه دینی گسترش پیدا کند و این گسترش، منوط به است و این روش، نباید جدای از روش تحقیق در سایر حوزه‌های عقلانیت باشد. باید یک منظومه روش تحقیقی پیدا شود که مقیاس مطالعه آن، «فرد، جامعه و تاریخ» و روشش هم روش تعبد باشد و هماهنگی بین حوزه‌های مطالعاتی را هم ببیند. کمااینکه الان در ایجاد وحدت رویه در دانش‌های مدرن، طبقه‌بندی‌ها و روش تحقیق‌ها و بلکه شبکه تحقیقاتی ایجاد کرده‌اند تا منظومه کهکشانی تحقیقات را به وحدت برساند؛ یعنی مثلاً حرفی که در حوزه شیمی کاربردی زده می‌شود، با فیزیک نظری هماهنگ باشد. معنای ، همین است. ما می‌خواهیم در شبکه تحقیقات، یک امر جدید دیگری را هم داخل کنیم و آن، تفقه عام دینی است. باید تفقه دینی را درون این منظومه تعریف کرد و در روش تحقق و سپس در شبکه تحقیقات برد و در همه این مراحل باید تفقه دینی را قرار داد. اگر نتوان تفقه دینی را متغیر اصلی قرار داد و تعبد به وحی را در همه عرصه‌ها جاری کرد، معرفت‌های دینی به‌نفع عقلانیت‌های دیگری منحل خواهند شد. بنابراین، هم مجموعه عقلانیت، باید عقلانیت متعبد شود و به‌صورت یک منظومه در بیاید و هم اینکه باید محور این منظومه کیهانی، معرفت‌های دینی باشد. معرفت‌های دینی باید از احکام موضوعی، گسترش پیدا کنند و هم وارد عرصه احکام نسبت‌ها و احکام جهت شده و هم وارد احکام کلان و توسعه شوند.» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 انديشۀ استوارِ علامه سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزه‌هاي علمیه نیازمند سه رکنِ «حکمت حکومتی، فقه حکومتی و اخلاق حکومتی» هستیم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «انديشۀ استوارِ استاد سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزه‌هاي علمیه نیازمند سه رکن «حکمت حکومتي، فقه حکومتي و اخلاق حکومتي» هستیم. گرچه معارف ما در حوزه فردي و نظري که عهده‌دار بازسازي اعتقادات و نگاه فردي انسان به جهان است، موفق است، ولی ازآنجاکه تاريخ به اين منزلت از قرب به ظهور نرسيده بود، سؤال بزرگان گذشته ما ضرورت و چگونگی تولید نرم‌افزارهای حکومتی نبوده است. پي‌ريزي اين سه رکن و ارتقاء نظام فکري شیعی، محتاج به تکامل روشي است که به‌وسيله آن تجزيه‌وتحليل مي‌کنيم؛ البته روشي که بر پايه و و باشد؛ نه بر پايۀ تأويلات حسي و روش‌هايي مثل ديناميسم قرآن، هرمنوتيک و... که عينيت را اصل قرار دهند و دين را بر آن پايه، تفسير و تحریف کنند. به‌عبارت‌دیگر، توسعه و تکامل و فرهنگ اسلامی محتاج به تکامل روش بر پايه «تعبد، قاعده‌مندي و تفاهم اجتماعي» است که مبناي در حوزه‌ها، همين است. سپس بايد اين روشِ تکامل‌يافته در اختيار محققان قرار گيرد تا به‌وسيله آن، در حوزة اخلاق حکومتی، و فقه حکومتي (فقه کلان و فقه توسعه نه صرفاً فقه خُرد) به تحقيق بپردازند. همچنین باید جديدي را سامان داد که به‌گونه ديگري مناسبات عالم را تفسير کند؛ هم کارآمدي داشته باشد و هم پيشفرض‌ها و نتايج آن هماهنگ با دين باشد. در محدودۀ اجرا نيز روش نبايد برخاسته از فلسفه‌هاي حسي باشد. گاهی ما در دفاع از دين، کوتاهی کرده‌ایم و گفته‌ایم که دين در حوزۀ «هست‌»ها و دانش‌ها دخالت نمي‌کند و دانش، اسلامي و غيراسلامي ندارد؛ از حضور دين در حوزه دانش عقب‌نشيني کرديم؛ نگفتيم که دين، عقل و حس را هدايت مي‌کند. ولی آنها (غربی‌ها) گفتند اگر شما به دانش‌هاي ما معتقد باشيد، دانش ما ارزش‌هاي خاص خود را مي‌آورد! ارزش‌هاي دینی شما سنتي، غیرقابل‌تحقّق و کهنه است! جسارت نباشد؛ ابوموسي اشعري از روی نفاق، اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) را عزل و معاويه را نصب کرد؛ ما از روي غفلت و کم‌توجهی، دين را از حوزه دانش‌ها حذف کرديم و طرفداران علوم سکولار غربي و شرقي از کرسي دانش خودشان ارزش‌هاي سکولاريته را نصب کرده و گفتند اين دانش سکولار، ارزش‌هاي سکولار را مي‌طلبد!» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران، تقی آزادارمکی.pdf
239.2K
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران تقی آزادارمکی فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ @hparsania
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری، حمید پارسانیا.pdf
399.6K
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ @hparsania
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همان‌هایی که الحاقیه‌های منع استفاده از سلاح شیمیایی را می‌نوشتند، عراق را به بمب شیمیایی مجهز می‌کردند! ⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از مهمات در آپارات https://aparat.com/v/uCQfX ⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از مهمات در یوتیوب https://youtu.be/jy_BIi-OcnA 🔰 🆔 @ofogh_tv
🔶 توصیه آیت الله سیدان در ایام کرونا مشاهده کلیپ : https://b2n.ir/seyedan @razaviac