eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | ناامید نشوید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «از شکستهای مقطعی دانشجو نباید مأیوس بشود... در جنگ، بارها آن چیزی که ما تصوّر میکردیم تحقّق پیدا نکرد، مثلاً عملیّات رمضان شکست خورد؛ کربلای ۴ همین‌جور. اگر بنا بود انسان با شکست مأیوس بشود هیچ‌چیز به سامان نمیرسید. نخیر! یأس به‌خاطر ناکامی‌های مقطعی، مطلقاً در زندگی‌تان راه نداشته باشد.» ۱۳۹۶/۰۳/۱۷ 🔺 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت ۲۲ تیرماه و سالگرد آغاز عملیات رمضان براساس بیانات رهبر انقلاب نماهنگ «ناامید نشوید» را منتشر میکند. 📥 سایر کیفیتها: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48271
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارش راشاتودی: 📍آمریکا به دنبال تحميل تعهدات موشکی و منطقه‌ای بر ایران است اما این کشور فقط تعهدات توافق هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد... 🔻میزان ذخیره اورانیوم غنی شده 20 درصد ایران به 130 کيلوگرم رسیده است... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اردنی: 📍پیام ایران در حمله اربیل به اقلیم و آمریکا این بود، "هر جا باشید هدف قرار می‌گیرید" 🆔 @Kavoshmedia
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ الجزیره انگلیسی: 📍هزینه بالای زندگی و درآمد کم، امید جوانان کره‌ای را از بین برده‌ است... ☑️ @Kavoshplus
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ حواشی عجیب فينال یورو 2020 در لندن/از ضرب و شتم تا هجوم افراد بدون خرید بلیط به ورزشگاه...! ☑️ @Kavoshplus
🔰 زندگی‌نامه استاد 🔹 مرحوم استاد شیخ على صفایى حائرى معروف به اندیشمندى فرهیخته و نویسنده‌اى توانا و دردآشنا و عارفى سالک، فرزند مرحوم حاج شیخ و نوه‌ى شیخ محمد على صفایى حائرى در شهر مقدس ، در سال ۱۳۳۰ دیده به جهان گشود. در سنّ ۱۳سالگى شروع به تحصیل علوم دینى و حوزوى نمود. دروس سطح را در مدت کوتاهى حدود ۳ سال و خورده‌اى به اتمام رسانید. به نقل از خود استاد، عمده‌ترین و بزرگترین آموزگار ایشان در این قسمت، مرحوم پدرشان بودند که از ایشان بهره‌ها بردند و استفاده‌ها کردند. 🔹 عباس صفایی حائری(پدر مرحوم استاد) در مورد ایشان چنین مى‌گفت:« هر چه دارم از اوست. تمامى سوز تشیع و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را از ایشان دارم. در عظمت نگاه ایشان حقارت دنیا را مى‌دیدم. هم اوست که برایم درسى بوده تا در تنهایى به تولدى و تولیدى برسم؛ و «نداریم و تکلیفى نیست» را به «نداریم و باید بسازیم و کارى کنیم»، راه بدهم. و همین اعتقاد، مرا بر آن داشته تا به و فکر کنم و هر آن چه هست را خود به عهده گیرم و به انتقاد نپردازم. و همین است که کار اساسى خود را یکى دگرگون کردن تلقى توده‌ها از خود و دیگرى به دست آوردن مهره‌هاى کارساز مى‌دانم». و باز در مورد ایشان مى‌گفت: «در یکى از روزها که با هم به سمت شیخان مى‌آمدیم؛ ایستاد و گفت: بابا! کسى که در مقام اطاعت باشد. در همین هم از تهمت‌ها آزاد مى‌شود و همان‌ها که متهمش مى‌کردند «اَلآنَ حَصْحَصَ الْحَقّ» مى‌گویند. بعد این جمله را گفت که تمام وجودم را گرفت؛ در حالى که چشم‌هایش از اشک پر شده بود. خندید که: بابا! مردم زیادند و پر توقع و یکى است و سریع الرضا. پس تو او را راضى کن، دیگران چیزى نیستند و سپس این آیه را خواند: «ءَ اَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ اَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ.»(یوسف، 39.) 🔹 تسلط بر ادبیات معاصر همزمان با شروع دروس حوزوى به مطالعه‌ى سریع و دقیق و وسیع ادبیات معاصر و داستان نویسان ایرانى روى آورد: «شاید سیزده ساله بودم که داستان‌هاى را تمام کردم. داستان‌هایى که درد و رنج انسان را مشخص مى‌ساخت و پوچى و بن‌بست او را نشان مى‌داد». پس از آشنایى با ادبیات کودکان در سطح مجله‌هاى کودک آن روزگار و دستیابى به ادبیات نوجوان در سطح وسیع، حدود سن چهارده سالگى بود که به تاریخ ادبیات ایران و عرب و ژاپن و چین و یونان و اسپانیا و آفریقا و آمریکاى لاتین و کشورهاى غربى روى آورد و با نمونه‌هایى از شاهکارهاى ادبى در هر دوره آشنا گشت. در همین دوره بود که با حرف‌هاى و صادق هدایت و تحلیل‌هاى پوچ‌گراى غربى و آمریکاى لاتینى و طرح‌هاى نواگزیستانسیالیستى و مارکسیستى و تلفیقى از این همه آشنا شد و این‌ها را از زبان ادبیات مى‌شنید و جواب مى‌گفت. مطالعه‌ى این همه و بیش از صفحه ادبیات، آن هم در مدت زمان کوتاهى، بیشتر از آن جهت برایش ضرورى بود که احساس مى‌کرد دانشمندان و ادیبان شرق و غرب، ذهن انسان گرفتار جنگ و سرگشته‌ى ماشین و سرعت را، با ادبیات تغذیه مى‌کنند. 🔹 اولین تالیف از آن جا که تربیت را مهم‌ترین نیاز و زیربنایى‌ترین حرکت هر انسان و جامعه‌اى مى‌دید و مباحث تربیتى را از ابتدایى‌ترین و مقدم‌ترین مباحث بر مباحث دیگر مى‌دانست، با آغاز کرد و اولین نوشته و کتاب خود را تحت همین عنوان در حدود سن بیست سالگى(پیش از انقلاب) به رشته‌ى تحریر درآورد. 🔹 حضور در جبهه در بهمن ماه سال 62 عازم جبهه‌هاى جنگ شد که از اوائل بلوغ این کشش و این عشق و احساس به مرگ و شهادت را در خود احساس مى‌کرد و این عشق و احساس ریشه در تنگى دنیا و حالت‌هایى داشت که از پدر خویش نسبت به مرگ مشاهده مى‌کرد. بارها شنیده بودیم که مى‌گفت: «مَثَل من مَثَل مسافرى است که حتى بار و ساکش را زمین نگذاشته و هر لحظه آماده‌ى رفتن و حرکت است». 🔹 روح بی قرار و شیدای او در سحرگاه روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه ۱۳۷۸ در حالی كه طبق عادت همیشگی عازم زیارت مرقد مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) بود، در سانحه تصادف از عالم خاکی رحلت نمود. و پیكر آن فقید سعید در جوار قبر فرزند شهیدش به خاک سپرده شد. #⃣ •═══••@Einsad•‌•═══•‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آدمی با دستیابی به مجموعه این رفاهی، یعنی همه‌ی ما، همه آن چیزی که می‌خواهیم برایمان فراهم بشود، من حل می‌شود؟؟! این هدفی هست؟؟ یا نه... تازه مشکل التهاب من هست، اضطراب من هست، دلهره‌ی من است، که من حس می‌کنم از این مجموعه‌ی امکانات مطلوب جدا می‌شوم، یا با یا با نعمت‌ها با یکی از این دو تا جدایی حاصل می‌شود من رفتنی‌ام؟ یا این امکانات رفتنی‌اند؟؟ مشکل در نبوده، رفاه بوده ولی این دلهره و اضطراب رفاه انسان را گرفته و مبتلا کرده است #⃣ تماشای ویدیو با کیفیت اصلی در آپارات👇🏻 https://aparat.com/v/IsPCy •═══••@Einsad•‌•═══•‌‍‌‌
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» هر دو مقدس‌اند رابطه «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» چیست؟ 🔸دریافت کلیپهای استاد مطهری در واتساپ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 فهم نادرست از «دروغ مصلحت‌آمیز» و بهره‌گیری از «دروغ منفعت‌آمیز» ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
🗂 بستۀ «شرح زیارت جامعۀ کبیره» از مجموعۀ (۵۷ جلسه) ▶️ https://b2n.ir/n38154 مقدمه : منزلت زیارت جامعه 1. آداب و ثمرات زیارت 1 2. آداب و ثمرات زیارت 2 3. آداب و ثمرات زیارت 3 4. زیارت جامعه کبیره، ما به النزاع مکتب شیعه با مکاتب دیگر 5. ارکان زیارت جامعه کبیره - السَّلَامُ‏ عَلَيْكُمْ‏ يَا أَهْلَ‏ بَيْتِ‏ النُّبُوَّةِ 6. رابطه «بیت الامام» و «بیت النبوه» - وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ 7. رابطه امام با عناصر وجودی مؤمن - وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ 8. رابطه بلاد ایمانی با روح امام، رابطه شهر و نظام ارزشی - السَّلَامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ وَ... حَمَلَةِ كِتَابِ اللَّهِ 9. امام، طریق دستیابی به مقام معرفت؛ معنای «برکة الله» 10. رابطه ولایت و برکت 11. توضیح علم امام و تحمل کتاب 12. «حملة کتاب الله»؛ «محتمل لعلمکم» - السَّلَامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللَّهِ وَ... الْمُظْهِرِينَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ 13. رابطه دعوت و دلالت؛ محصول دلالت رضوان است؛ رباطه دعوت و محبت 14. دعوت با جذبه وجودی امام است؛ دلالت برای همه مخلوقات و در همه مراتب است 15. معنای مستوفرین یا مستقرین؛ اخلاص در توحید؛ اخلاص در شاکله؛ امر و نهی با «لفظ» نیست - أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ... الْمُتَّقُونَ 16 توضیح «و اشهد انکم الائمه»؛ معنای خلافت و امامت 17. معنای عصمت 18. توضیح معنای «المعصومون» بر اساس زیارت غدیریه 19.کرامت خاص اهل بیت (ع) - عَصَمَكُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ 20. رابطه اختیار و عصمت 21. اعتصام و اعلام فقر و اضطرار، مدار عصمت 22. مقام عصمت، مقام اضطرار و فقر و خوف - منْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ وَ... ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُمْ 23. رابطه قلب و محبت 24. خداوند برای محبت خودش طریق قرار داده است 25. محبت، علامت حضور محبوب و نشانه جریان ولایت 26. توضیح معنای « اعتصام بالله» 27. مدخل حب فی الله و بغض فی الله 28. «سبل» متعدد اما «صراط» یکی است 29. رابطه شهادت و شفاعت 30. شاهد، شاکله را می‌شناسد 31. شهادت بر سرشت و همه خفایای وجودی ما 32. شفاعت، استقامت و سرمایه‌گذاری می‌خواهد 33. سه معنای «الرحمة الموصولة» 34. نمود رحمت موصوله در قالب نعمت‌ها 35. امانت، حقیقت ولایت 36. فرق حمل و احتمال 37. زیارت جامعه، بخشی از شئون امامان(ع) 38. امام اگر شاهد است، رحمت موصوله هم هست 39. رابطه آیات الهی و آیه مخزونه 40. محفوظه بودن «ولایت» در تشریع و تکوین 41. امام هم باب است (الباب المبتلی به الناس)، هم سبیل و هم صراط 42. درجات مردم و ابتلا و امتحان آنها به باب ولایت 43. «داعی» خودش «مدعو» است 44. دعوت، با جذبه وجودی است، نه با برهان نظری - مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِكُمْ 45. رابطه علم و بندگی 46. معانی مختلف احتمال علم - و قَلْبِي لَكُمْ سِلْمٌ‏ وَ رَأْيِي لَكُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ 47. اصلاح نیت، مقدم است 48. خصوصیات قلب سلیم 49. قلب ترازو می‌سازد - فثَبَّتَنِي اللَّهُ أَبَداً مَا حَيِيتُ عَلَى مُوَالاتِكُمْ 50. درباره ایمان ثابت و مستقر، ایمان عاریه‌ای و ودیعه‌ای - مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ‏ 51. اسمای الهی واسطه توحید - و أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ 52. توضیح «نور اخیار» 53. ابرار، نعمت امام را شاکرند - و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِكُمْ‏ وَ فَازَ الْفَائِزُونَ بِوَلَايَتِكُمْ...وَ عَلَى مَنْ جَحَدَ وَلَايَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمَنِ 54. نورانی شدن زمین به نور ولایت در عصر ظهور 55. توضیح «فاز الفائزون بولایتکم» - وَ أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ....فَمَا أَحْلَى أَسْمَاءَكُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ 56. روح مؤمن از شعاع جسم امام است - بمُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ 57. شکر همه نعمت‌ها این است که همه را به نعمت ولایت گره بزنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
🔸 عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه طی یادداشتی عنوان کرد: 🔰 تفکّر آیت‌الله در محاصرۀ معارضه‌گریِ ۳ جریان/ صفحاتی از تاریخ چندلایۀ مصباح‌ستیزی 🔻 حجم بزرگی از عملیّات تخریبی بر ضدّ آیت‌الله مصباح انجام شد که هیچ‎یک از مضمون‌های آنها، واقعی نبودند. «پاسخ‌های مستدل و مستند» نیز هرگز سبب نشد که جریان «تحریف» تغییر مسیر بدهد. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/allameh-mesbaah 🆔 @iictchannel
nezameslami.pdf
478.1K
💯🗒 🔰 گستره اختیارات در عرصه خصوصی و ضابطه‌‌مندی آن از منظر شیعه ✍️ حجت الاسلام دکتر 📌 چکیده: 🔸 نوشته حاضر به گستره اختیارات نظام اسلامی در عرصه خصوصی و ضابطه‌‌مندی آن از منظر فقه سیاسی شیعه می‌‌پردازد. در این عرصه، فرض اولیه و اصل، عدم ولایت و عدم جواز مداخله، مبتنی بر لزوم حفظ کرامت انسان، لزوم عدالت‌‌ورزی و حرمت ظلم است؛ اما از آن‌جا که در مواردی برخی از شهروندان، حریم خصوصی دیگران را می‌‌شکنند، بر پایه قاعده «أهم و مهم» و برای حفظ نظام اسلامی، مصالح عمومی، امنیت جامعه، استقلال و منافع ملی، گستره اختیارات نظام اسلامی به‌طور محدود و تعیین‌‌شده، با مجوز قانونی با مصداق معین، به عرصه خصوصی شهروندان تسری می‌‌یابد.‌ 🔹 این امر مستند به دلیل عقل، آیات قرآن کریم و روایات است. با توجه به احتمال لغزش کارگزاران و رفتار برخی از عناصر خودسر و عدم رعایت مسائل حساس آن، تلاش گردیده است تا گام‌‌هایی آغازین برای طراحی فرایند ضابطه‌‌مندی ورود به عرصه خصوصی، برداشته شود؛‌ در این‌‌باره بر ضرورت وضع قانون‌‌های سخت‌‌گیرانه، تاکید بر تصمیم‌‌گیری جمعی، تعیین حد و مرز ضوابط اضطرار، ضرورت و مصلحت و تعیین حد و مرز موارد دخالت، تاکید شده است. این مساله در چارچوب فقه حکومتی و با روش اجتهاد و خوانش متون انجام شده است. 📩 متن کامل مقاله: 🌐 b2n.ir/ijp.isca2 🆔 @iictchannel