فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از آدم تا خاتم، نقش یک زن تاثیرگذار در کنار انبیای الهی غیر قابل انکار است
حجتالاسلام رفیعی در مستند مادر مومنان از جایگاه ویژه حضرت خدیجه کبری(س) میگوید، اینکه ایشان نخستین بانوی مومن به اسلام بودند و ولایتمداری را در مقام عمل اثبات کردند
⏯ تماشای #کامل مستند👇👇👇 #مادر_مومنان:
aparat.com/v/lhHe3
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺حامی دیکتاتور، مدافع حقوق بشر!
آلمان کشوری است که نقش مهمی در تجهیز دیکتاتور عراق یعنی صدام به سلاحهای شیمیایی داشت، حالا دولت آلمان حزبالله را گروه تروریستی نامیده و اقدام به ضبط اموال و داراییهایی گروهها و سازمانهای وابسته به آن کرده است.
فارغ از قانونی نبودن این اقدام، دولت آلمان نشان داد که پیرو سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تروریستی نامیدن حزبالله فقط بخاطر به رسمیت نشناختن اسرائیل صورت گرفته است
aparat.com/v/j87ux
youtu.be/jH1-3LYbXjQ
🆔 @ofogh_tv
💢 مشروعیت را به نصب الهی میدانم و مقبولیت را به پذیرش مردم/ گزینش مردم شرط مقبولیت است نه مشروعیت
✔️ نظریه سیاسی «آیتالله سبحانی» و پاسخ به شبهات و سوالات در مورد ولایت فقیه:
🔹 من ولایت فقیه را از دو راه تعقیب کردهام؛ یکی از مسیر روایات و یکی از طریق دیگر مسئله را مطرح کردهام و در همه موارد ما مشروعیت را مربوط به نصب میدانیم و در باب مقبولیت گفتهایم که مردم باید بپذیرند؛ آن هم به عنوان یک شرط عقلی، چون در واقع اگر یک نوع مقامی به کسی داده شود اما مردم پذیرای آن نباشند، او نمیتواند از آن استفاده کند؛ برای آنکه بتواند استفاده کند مقبولیت مردم شرط است، به این معنا که بتواند موفق شود و ما رأی مردم را شرط مشروعیت ندانستهایم.
🔹 بدون در نظر گرفتن روایات (ولایت فقیه) باز هم اگر محاسبه کنیم به این نتیجه میرسیم که ما را رها نکرده اند. در حقیقت قدر متیقّن کسی است که هم فقیه باشد (حکم شرعی را بداند)، هم مدبر باشد و هم سائس باشد، اینها قدر مسلم است، ما نمیتوانیم بگوییم که در عصر غیبت ما را رها کردهاند و هر کسی هر کار میخواهد بکند.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/444013
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ صحبت های بیپرده در مورد برخی مسائل
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه زندگینامه علمی آیت الله سید حسن ضیائی:
ورود به حوزه علمیه قم۱۳۵۶ مدرسه رضوی
اساتید: مرحوم آیت الله مشکینی درس اخلاق مسجد اعظم (پنجشنبه ها)، آیت الله حائری شیرازی پنجشنبه ها صبح مدرسه رضویه، مرحوم آیت الله محمدیان، مرحوم آیت الله فقیه ایمانی، حجة الاسلام قمی، حجة الاسلام مولوی، مرحوم حجة الاسلام مدرس افغانی، حجة الاسلام سید حسن همدانی(بازپرس دادگاه روحانیت).
حوزه علمیه مشهد۱۳۶۰ تا ۱۳۸۴
اساتید: آیت الله حجت هاشمی خراسانی، مرحوم آیت الله سید علی اکبر بنی هاشمی (۱۲ سال فقه و اصول)، آیت الله صالحی نیشابوری (۲سال، اصول)، مرحوم آیت الله شیخ علی فلسفی (۹سال، فقه و اصول)، مرحوم آیت الله اخوان مرعشی (۲سال، اصول)، مرحوم آیت الله شیخ محمود اکبر زاده (۳سال و نیم، درس خصوصی اخلاق عملی و عرفانی عملی و حدیث شناسی).
تدریسها:
حوزه علمیه قم (از سال۵۶تا۶۰): صرف، نحو و منطق.
حوزه علمیه مشهد (از سال ۶۰تا کنون) حداقل دو درس و گاهی چهار درس داده شده است:
اصول فقه، لمعه (شش سال)، رسائل (چهار سال)، مکاسب (چهار سال)، طب الرسول المصطفی6(دو سال)، بیماریهای زنان (۴۷جلسه)، تدریس روایات عقل و جهل (۲۰جلسه)، شناخت مقدماتی ستارگان (۲۰جلسه)، نقد و بررسی دائرة المعارف پزشکی خانواده (۲۰۳جلسه)، کفایة الاصول(چهار سال)، طِبُّالمعصومین(بررسی تخصصی مبانی پزشکی روز و نقد آن با روایات اسلامی به مدت چهار سال).
درحالحاضر اشتغال به تدریس: اخلاق(جلد۱۱ وسایل الشیعه)، مقدمات خارج فقه به روشی نوین، جامع احادیث شیعه آیت الله بروجردی (کتاب أطعمه و أشربه)
سخنرانیها:
از سال ۵۳ تا۵۶ در تهران: حسینیه یزدیها، مسجد امام حسین، مسجد محمدیه، مکتب علی و زهرا.
از سال ۵۶ تا کنون: در ارگانها، مساجد، حسینیهها، هیئات مذهبی و مخصوصا حرم مطهر رضوی به سخنرانی و ارائه مطالب و نظریات علمی، اعتقادی و دینی اشتغال دارند.
تالیفات و مقالات علمی ایشان در حال گردآوری بوده و برخی همچون "تربیت در حوزه شیعه"در انتظار جواز نشر می باشند.
واحد های اطلاع رسانی مجازی:
ایتا
http://eitaa.com/ziaee_org
سروش
http://sapp.ir/ziaee_org
گپ
https://gap.im/ziaee_org
آپارات
http://www.aparat.com/ziaee_org
#اطلاعیه
#وبینار (رایگان)
📝انجمن علمی تاریخ و تمدن اســـلامی با هماهنگی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی برگزار میکند:
🔖[ وبینــار بـــررسی چالشهــــــای
#کـــرونـا بــرای #تمدن_غرب ]
🎙ارائه دهنده: آقای دکتر #میرمحمدی
📌پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت۹۹-ساعت ۱۴
(هفته ی آینده برگزار خواهد شد.)
📌نحوه ی ثبت نام :
1️⃣ #ارسال_پیــامک بــه ۰۹۰۳۵۸۲۱۵۳۴
2️⃣ثبت نام از طریق: @anjoman_t
(ثبت نام برای عموم آزاد است.)
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🔔 برای اطلاع از سایر رویدادهای #علوم_انسانی_اسلامی به ما بپیوندید:
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ نبیاکرم(ص) #ذکر هستند و اهلبیت(ع) #اهلالذکر.
⚡️منظور از «حجرات»، حجرههای ایمانی است که نور نبیاکرم(ص) در آن حجرهها وارد شده است.
ما باید #هجرت کنیم و در این حجرهها #حجرهنشین شویم.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ در عالَم، واقعيتي هست كه هرچند خداي متعال امدادش ميكند، اما رضای الهي پشت آن نيست و تقدّس دينی ندارد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«[یکی از دیدگاهها در حوزه علم دینی این است که] وقتي ما جهان را ميفهميم، درواقع، آيات تکويني خدا را ميفهميم. فهم از آيات تکوينيِ خدا معرفت دينی است و ارزشمند است.
عرض ما این است که #فهم آيات تکويني ميتواند مؤمنانه باشد يا ميتواند شيطنتآميز باشد. چه کسي گفته فهم از آيات تکويني هميشه نوراني است؟ مؤمن، آيات تکويني الهي را #مؤمنانه ميفهمد و کافر آيات تکويني را #کافرانه ميفهمد. فهم انسان، یا ظلماني است یا ايماني. و اتفاقاً مهمترين يا لااقل يکي از مهمترين عرصههايي که دين آمده تا دخالت کند، عرصۀ فهم انسان است.
دين آمده تا فهم انسان را از جهان نوراني و تصحيح کند. انسان ميتواند در فهم خودش تخلف کند. چرا شما باب تخلف در فهم را ميبنديد؟ همينطوري که #چشم ميتواند #گناه بکند و نگاه حرام بکند، #عقل هم ميتواند نظر #حرام بکند. همانطور که نگاه کردن، #مناسک ميخواهد، عقل هم مناسک ميخواهد؛ چون ميتواند صحيح بفهمد و میتواند غلط بفهمد؛ میتواند حق بفهمد و میتواند باطل بفهمد.
از طرف دیگر، به چه دليل، #متعلق_معرفت، هميشه صنع الهي است؟ آيا عباد اختياري ندارند؟ آیا دستگاه اولياء شیاطین و طاغوت كه سايهاش بر تاريخ گسترده شده، [از آن حيثي كه منسوب به ارادههای باطل است،] جزو صنع الهي است؟
اگر #دستگاه_شياطين_و_طواغیت، #واقعي است، پس در عالم، واقعيتي هست كه هرچند خداي متعال ارادهاش ميكند، اما رضاي الهي پشت آن نيست و تقدّس ديني ندارد.
(با کمی تلخیص)
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ طب مدرن، جزئی از الگوی توسعه است.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔹 طب مدرن و بهداشت مدرن، جزئی از #الگوی_توسعه است و با مدل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آن، و با زندگی صنعتی، همخوان و هماهنگ است.
🔹 اگر شما بهداشت مدرن را از فناوری مدرن جدا کنید، آیا چیزی باقی میماند؟ آیا میتوانید الگوی بهداشت مدرن را با سطح دانش و فناوری دویست سال قبل تأمین کنید؟ اگر شما مهندسی پزشکی را حذف کنید، حتما یک جایی نقص پیدا میکند. اینها به هم پیوسته هستند. نگاه ساده و بسیط به طب مدرن موجب میشود که در برابر آن مغلوب شویم.
🔹 در تولید طب اسلامی، متناسب با فضای زندگی خودمان، باید یک طرح جدی و متقن و #مقنن و #تجربهپذیر داشته باشیم.
🔹 اسلام منکِر تجربه و مطالعات میدانی و نظری نیست. اما اینکه مطالعات میدانی و آزمونوخطا را قبول دارد، معنایش این نیست که #فرایند_تحقیقات را مدیریت نمیکند و #زیرساخت_تحقیقات را ارائه نمیدهد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ فیلسوفان مدرن، که خودشان را #پیامبران_دنیای_جدید میدانند، #روابط_انسانی را براساسِ «خشم و غضب و کینه و حسادت» شکل دادهاند.
آنها #رشتۀ_محبت_الهی را، که از طریق نبیاکرم(ص) و اهلبیت(ص) در عالَم جاری میشود، #قطع میکنند و همۀ روابط را به هم میریزند و فاسد میکنند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir