24.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ_مستند جذاب «دلایل سقوط آندلوس»
👤 استاد رائفیپور
⛔️ ماجرای آندلوس یک هشدار تاریخیه ‼️
📌آندلوسیزه کردن ایران، پروژهایه که هم اکنون در حال اجراست.
📌 چه شد که مسلمانان پس از «800» سال آندلوس رو از دست دادند⁉️
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
🔰پرسش و درخواست یکی از مخاطبین محترم
✅سلام علیکم
خواستم بدونم
دلائلی که آقای رائفی پور برای سقوط آندلس میاره چقدر سندیت و اعتبار داره
با شخص ایشون کار ندارم خواستم اعتبار خود استدلال رو بدونم (منظورم اینکه با ایشون خصومت شخصی ندارم)👆👆👆
🔵جواب:
🔴نجفی :👇👇👇
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
جواب پرسش 👆👆👆
با تشکر از دوست عزیز
اول از همه عرض کنم من در این کانال معمولا در این موارد اظهار نظری نمی کنم اما پرسشگر عزیزی که این مطلب را ارسال نمودند تا به حال سه مرتبه و با سماجت خاصی اصرار به پاسخ دارند ؛ با این وصف از سر ناچاری جواب می دهم۰
🔵مطلب ارسالی اجمالا مطلب خوب و مفیدی است و عواملی که ذکر شده کم و بیش در کتب مربوط به سقوط اندلس آورده شده است و از این نظر فکر نمی کنم به سخنران محترم نقدی وارد باشد ۰
اما من در این موارد کمی در تحلیل هایم سخت گیر تر و پیچیده تر نگاه می کنم و برخی ملاحظات خاص خودم را دارم مثلا :
🔴هر چند سقوط اندلس یکی از وقایع درد آور تاریخ اسلامی است ، ولی دقت کنیم پایه گذاری اسلام در اندلس از همان اول توسط امرا و خلفای فاسد و در ادامه چند دهه بعد توسط بقایای فراری بنی امیه گذاشته شد؛ در حقیقت با قلع و قمع امویها توسط عباسی ها ، شاخه ای از این خاندان منحوس به اروپا و همین اندلس می روند این اتفاق در اوایل قرن دوم روی داده و درست در زمان کم و نزدیک قبل ازسقوط بنی امیه در سال ۱۳۲ هجری قمری رخ داده است ۰
🔵نکته دیگر در ماهیت این فتوحات توسط مسلمین و حرص خلفا در این کشورگشایی هاست۰ البته این فساد در حکومت و رقابت در قدرت در اندلس دلیل بر رد سلحشوری قهرمانان تاریخی این فتوحات نیست و جنایات زشت صلیبیون وحشی و اروپاییان متجاوز در قرون بعدی و نسل کشی آنان در اندلس قابل توجیه نبوده و نیست ؛ مطلب ما آسیب شناسی حکومتی در درون تمدن مغرب اسلامی است و این مسئله از،ارزشهای والای تمدن اسلامی مغرب اسلامی کم نمی کند ۰
مطلب دیگر اطلاعات اندک ما از بسیاری از ماجراهای مغرب اسلامی است ما ایرانیان و حتی بسیاری از ممالک مشرق اسلامی در مورد مغرب اسلامی حساسیت و نگاه ويژهای نداشته و نداریم ۰ در مورد برخی از وقایع مهم تاریخی دیگر هم همینطور است ؛ چنانکه ما ایرانیان نسبت به جنگهای صلیبی تقریبا هیچ علقه و روایت و یا شاهد تاریخی بومی مهمی نداشته و نداریم و قهرمانان و دشمنان این جنگها را تقریبا در سطح ملی نمی شناسیم ۰ در مورد فتح قسطنطنیه هم که تقریبا نیم قرن قبل از صفویه هست مطلب درست همینطور است ؛ لذا جنگهای صلیبی و فتح قسطنطنیه و سقوط اندلس در "وجدان تاریخی" ما ایرانیان در سطح والایی نبوده و هنوز هم نیست ۰
🔶البته این مطلب برای این نیست که بگویم اینها مهم نیستند بلکه میخواهم این نکته را متذکر شوم که این وقایع مهم تاریخی در سرنوشت قرون گذشته ایران تاثیر مستقیمی نداشته است و برای همین هم متفکران و چشمان تیز بین ایرانی به این وقایع توجه ننموده و اهمیت درخوری به آن ندادند۰
🔷من سقوط اندلس را از عوامل شمرده شده مذکور در فیلم ارسالی بسیار ریشه دارتر می دانم و سه واقعه تاریخی : #جنگهای_صلیبی و #فتح_قسطنطنیه و #سقوط_اندلس را به هم مرتبط و در یک خط سیر تاریخی می بینم و عوامل برشمرده شده در کلیپ مثل شرابخواری و زنا و قمار را هر چند از عوامل انحطاط اندلس می دانم ولی این عوامل نه "علت" بلکه "معلول" علل عمیق تری است که انشاالله در فرصت مناسب به آن خواهم پرداخت
✅نکته مهم آخر آنکه نگاه ما شیعیان به تحولات رسمی جهان اسلام ، بخاطر نقد به "نظریه خلافت" و عدم مشروعیت آن و نداشتن قداست حکومت خلفا با نظر رسمی مورخین گروه مقابل تفاوت های مهمی را نشان می دهد و این مسئله در (تحلیل و حساسیت و نسبت ) ما با مسائل مرتبط با این حوزه تاثیر گذاشته است ۰ این مهم را در تطبیق های تاریخی مان با مسائل امروز حتما باید رعایت نماییم ۰
ضمنا این نکته را هم در نظر داشته باشید تحلیل مسائل مهم تحولات تاریخی با برشمردن صرفا "عوامل تاریخی" یک مطلب است و بردن بحث به سطح "#فلسفهٔ_تاریخ" امر دیگری است ۰
موفق باشید۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
محفل زمانه شناسی
📢 مستند «به نام قانون »
👈نگاهی به تاریخچه تشکیل و فعالیت شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی
⏰ امروز پنجشنبه ۲۶ تیر ساعت ۲۰ از شبکه افق
↩️ تکرار جمعه ساعت ۰۳:۰۰ بامداد
🆔 @ofogh_tv
جلسه۴فلسفه علوم اجتماعی.mp3
18.31M
#بشنوید
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی
موسسه فقه و علوم اسلامی، ۲۵ تیر ۹۹
#جلسه_چهارم
🆔 @khosropanah_ir
یا حق
عمده غم ماجرا برای من در سیاسیکاریهای کثیف نیست؛ در این هم نیست که فردی را که «جرم» او در دادگاه ثابت شده هنوز «متهم» یا «معترض» میخوانند؛ در تأکید بر «اعتراضات آبان» هم نیست؛ در همنوایی جیرهخوران بیتالمال با قاتل حاج قاسم و منافقین هم نیست؛ در مخالف اعدام شدن طرفداران اعدام پدر رومینا هم نیست...
غم بزرگ این است که چه راحت «حکم» میدهیم و هیچ دغدغهی این را نداریم که حق حکمدادن داریم یا نه؛ علم حکم دادن داریم یا نه؛ اطلاعات لازم برای حکم دادن داریم یا نه؛ حکممان با حکم خدا سازگاری دارد یا نه... خواه طرفدار #اعدام_کنید باشیم یا #اعدام_نکنید.
در روایت داریم که اجرای یک حد از چهل شبانهروز بارش باران بهتر است (خشکی محیط صدور این روایت و ارزش یک ساعت باران در آن را دقت کنید!) ؛ در روایات از فتوای بدون علم نهی شده و سختگیریهای عجیبی راجع به قضاوت داریم. از روایات بگذریم؛ در دو آیهی پشت سر هم قرآن (آیات ۴۴ و ۴۵ سورهی مائده) افرادی که بر طبق «ما أنزل الله» حکم ندهند «کافر» و «ظالم» خوانده شدهاند... شاید بتوان از این دو آیه استفاده کرد که این رفتارهای بچهگانهی ما نهتنها با «دین» که با «انصاف» هم بیارتباط است... و بعد از یک آیه، یعنی در آیهی ۴۷ خداوند افراد دارای همین ویژگی را با صفت «فاسقون» نواخته...
پ.ن. یک. لعنت به این فضای مجازی که پخش چرندیات را چنین راحت کرده؛ چرندیاتی که معمولا برد بیشتری نسبت به حرف حساب دارند.
پ.ن. دو. گاهی که فکر میکنی در چه وضعی، چه دنیایی، چه فرهنگی گرفتاری چهقدر میتوان راحت آرزوی مرگ کرد...
اللهم عجل لولیک الفرج
@garmseer
26.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔴🔴سخنرانی جذاب، فوق العاده و چالشی استاد #رحیم_پور_ازغدی با موضوع #حجاب
🔷قانون حجاب حد الهی یا تعزیر؟
🔷گشت ارشاد چه میکند؟
🔷دستاورد 40 ساله قانون حجاب چیست؟
🔷سفر استاد به هلند و جاهای منشوری که رفت!
🔷لااکراه فی الدین و حجاب اجباری تناقض ندارند؟
🔷با بی حجابان هتاک چه باید کرد؟
🔷کنترل اختلاس مهم تر است یا بی حجابی؟
🔷جدال لفظی استاد با چند دانشجو
🔷صحبت های جدید درباره اکبرگنجی و سروش
🔷فحشای قانون شکنانه بهتر است یا فساد آزاد زیر چتر قانون؟
🔷انواع جدید لباس های بی حجابان و عکس هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایش داده شد...
و...
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رونق «جنبش خویشتن داری» در #غرب
«محفل زمانه شناسی»
15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺همه شواهد زنده بودن حاج احمد متوسلیان؛ پلیسی که معلوم نشد کیست!!
محمد علی صمدی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتوگو با نادر طالبزاده در برنامه «عصر» شبکه افق میگوید: طی 38 سال گذشته بیش از 30 بیانیه توسط وزارت امور خارجه مبنی بر وجود شواهدی در زنده بودن احمد متوسلیان و دیگر افراد ربوده شده سفارتخانه ایران منتشر شده است در حالیکه مهمترین شاهد آنها، پلیسی لبنانی است که میگوید همان زمان دیده آنها را دست بسته بردهاند، البته آن پلیس هم معلوم نشد چه کسی بوده
📺«عصر»، با اجرای نادر طالبزاده، سهشنبه شبها ساعت ۲۲ روی آنتن زنده شبکه افق
⏯ تماشای این قسمت در یوتیوب :
https://youtu.be/c2ndU_vsqNU
⏯ تماشای این قسمت در آپارات :
https://aparat.com/v/iTVDm
🆔 @ofogh_tv
جلسه اول 92.10.26.mp3
31.16M
💢صوت #جلسه_اول گفتگویی درباره
چالشهای جریان فلسفه صدرایی در علوم انسانی کاربردی💢
🔹دیماه 92 و اردیبهشت 93، دو گفتگوی علمی میان دو شخصیت حوزوی آقایان #محمدحسن_وکیلی و #علی_محمدی
🔹موضوع این گفتگوها که در مدرسه نواب مشهد در جوار مضجع شریف حضرت رضا علیه آلاف التحیه و السلام انجام گرفت، «نسبت و چالشهای فلسفه صدرایی برای ورود به عرصه علوم انسانی کاربردی» بود.
🔹محور گفتگوی اول، بیان دو چالش فرا روی فلسفه صدرایی بود:
1ـ مواجهه بودن ما با مسئلههای به مثابه #کلِمتغیر در عینیت جامعه و ناکافی بودن مبانی صدرایی در مبحث #وحدت_و_کثرت و #حرکت برای تحلیل این تأثیر و تأثرات
2ـ اعتباری نبودن تأثیر و تأثرات اجتماعی و نادرست بودن طبقهبندی همه لایههای علوم انسانی در زمره اعتباریات
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلاب_اسلامی
#فلسفه_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
#هماندیشیها
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
https://eitaa.com/alimohammadi1389/124
جلسه دوم 93.2.5.mp3
24.05M
💢صوت #جلسه_دوم گفتگویی درباره
چالشهای جریان فلسفه صدرایی در علوم انسانی کاربردی💢
🔹دیماه 92 و اردیبهشت 93، دو گفتگوی علمی میان دو شخصیت حوزوی آقایان #محمدحسن_وکیلی و #علی_محمدی
🔹موضوع این گفتگوها که در مدرسه نواب مشهد در جوار مضجع شریف حضرت رضا علیه آلاف التحیه و السلام انجام گرفت، «نسبت و چالشهای فلسفه صدرایی برای ورود به عرصه علوم انسانی کاربردی» بود.
🔹محور گفتگوی دوم، بیان دو چالش فرا روی فلسفه صدرایی بود:
1ـ لزوم توجه دوباره به مسئله طبقهبندی علوم و در ذیل آن، نسبت فلسفه و علوم
2ـ توجه دوباره به مسئله حقایق و اعتباریات با ملاحظاتی بر تقسیم علت به علت حقیقی و علت معدّه
3ـ لزوم تغییر تصور سنتی ما از روش بخش تجربی علوم انسانی
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلاب_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
#هماندیشیها
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
https://eitaa.com/alimohammadi1389/125