eitaa logo
حامد کاشانی
46.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
205 فایل
كانال رسمى حامد كاشانى در زمينه نشر مباحث، مواضع، نقدها و سخنراني هاى ايشان مي باشد. سایت رسمی hkashani.com instagram.com/hamedkashani__ instagram.com/hkashani_com ارتباط با ادمين سایت و كانال @azimi121
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کسی می تواند هدایتگر باشد؟.mp3
890.8K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 چه کسی می تواند هدایتگر باشد؟ 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 13 آبان 99 پ ن: لفظ "امیرالمومنین" مختص امیرالمومنین سلام الله علیه بوده و این لفظ حتی به سایر ائمه سلام الله علیهم اجمعین اطلاق نمی‌گردد؛ اما در این کلیپ بحث از منظر حاکمان بنی‌امیه و بنی‌عباس است که آنها می‌توانستند به دروغ به امثال یزید و حاکم مسلمین این لقب را بدهند اما نمی‌توانستند به آن‌ها "امام هدایت" بگویند، چون کسی از آن‌ها "امام هدایت" را نمی‌پذیرفت. 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
♦️پشیمانی پر درد سر تصاویر @kashani1395
حامد کاشانی
🤔 پشیمانی پُر دردسر 🔷 در منابع بسیاری از کتب حدیثی و تاریخی، خبری نقل شده که در آن خلیفه‌ی اوّل در آخرین لحظات عمر خویش، از هجوم به خانه‌ی حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار پشیمانی و ندامت نموده است. 🔶 طبعا این نقل به مذاق بسیاری خوش نیامده و سعی کرده‌اند به گونه‌ای آن را انکار نموده و متنش را تغییر دهند. 🔆 بخش اصلی متن مورد نظر این است: ...فَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكُنْ كَشَفْتُ بَيْتَ فَاطِمَةَ وَتَرَكْتُهُ، وَإنْ أغْلِقَ عَلَیّ الْحَرْب ای كاش دستور هجوم به خانه‌ی فاطمه را نمی‌دادم هر چند اگر آنها درِ خانه را به عنوان مركز جنگی بر روی من بسته بودند. (در برخی مصادر به جای "أغلق"، "أغلقوه" يا "غلقوه" _از همان ماده غ ل ق_ ثبت شده است که در معنا تفاوت چندانی ندارد، همینطور تغییر برخی کلمات یا خوانش آنها مثل "عَلِيٌّ، علَيَّ، عَلَی" ، "أن،إن" تأثير قابل ملاحظه‌ای در معنا ندارد) 📚 برخی از بزرگان غیر شیعه مانند ابن زنجویه (تصویر ۲) ، طبری (تصویر ۲) ، ابن عبد ربّه (تصویر ۳)، طبرانی (تصویر ۴)، ابن عساکر (تصویر ۵)، ضیاء مقدسی (تصویر۶) و ... این خبر را نقل کرده و برخی مانند ضیاء مقدسی این خبر را معتبر دانسته‌اند. (تصویر ۶) (البته یکی از دلقک‌های وهابی اخیراً در یکی از شبکه‌ها‌ی ماهواره‌ای سعی کرده نظر "ضیاء مقدسی" را وارونه‌نمایی کند.) هرچند "ابو عبید" در تحریفی آشکار با نوشتن عبارت "نمی‌خواهم آن را نقل کنم!" ، ماجرای پشیمانی از هجوم را ذکر نمی‌کند! (تصویر ۷) برخی نیز به عادت معهود سعی در جا به‌ جایی الفاظ خبر داشته‌اند. مثلا "دكتر عبد الملك دهيش" محقق کتاب "الأحاديث المختارة" که سابقه‌ی خوبی هم در امانت علمی ندارد (تصویر ۱۰)، کلمه‌ی "أغلق" را "أعلق" ضبط کرده‌ است!! (تصویر ۶) در حالی که: ۱. "أعلق" معنای مشخصی افاده نمی‌کند. ۲. "مقدسی" همچون "ابن عساکر" این خبر را از "طبرانی" نقل کرده که طبعا سندش نیز با او مشترک است. در حالی که هم "طبرانی" و هم "ابن عساکر" آن را "أغلق" نگاشته‌اند. (تصاویر ۴،۵) ۳. ابن زنجویه، طبری و ابن عبد ربه نیز آن را از ریشه‌ی "غلق" ثبت کرده‌اند نه "علق" ! (تصاویر ۲،۳) ۴. در نسخه‌‌ی کتاب "تاریخ الإسلام" که به خطّ خود نویسنده یعنی "شمس الدین ذهبی" دانشمند نام‌آشنا در کتابخانه‌ی (ایاصوفیا - ترکیه به شماره ۳۰۰۵) نگهداری می‌گردد، "أغلق" نگاشته شده است.(تصویر ۸) ۵. در تنها نسخه از کتاب "ضیاء مقدسی" نیز که پسر برادرش کتابت نموده است ، این کلمه به گونه‌ای است که گویی نقطه "غ" کمی کشیده شده است.(تصویر ۹) 6 . همانطور که گفته شد "ضیاء مقدسی" همچون "ابن عساکر" این روایت را از "طبرانی" نقل کرده و به نظر می‌رسد در اینجا "دكتر دهيش" محقق کتاب "الأحاديث المختارة" برای انحراف ذهن مخاطب کلمه‌ی "أغلق" را "أعلق" درج کرده است. علاوه بر اینکه "أعلق" در این عبارت فاقد معنا است، اگر "دهیش" به این دو کتاب و کتابهای دیگری که این خبر را نقل کرده‌اند، رجوع می‌کرد عبارت صحیح را درج می‌نمود. البته نباید فراموش کرد که در نسخه‌ی خطی نیز کلمه به گونه‌ای است که گویی نقطه "غ" کمی کشیده شده است. (تصویر ۹) ✂️ جالب اینجاست که "دکتر دهیش" سابقه‌ی یک تحریف آشکار نیز دارد؛ او کتاب «المستوعب» تألیف «نصیرالدین حنبلی» از فقهای حنبلی مذهب قرن ۶ و ۷ هـ ق را تصحیح نموده است. «نصیرالدین حنبلی» در ذیل بیان احکام و مناسک حج، در بابی با عنوان «باب زیارة قبر الرسول صلّی الله علیه و آله و سلم» به پیامبر استغاثه می‌نماید و چنین می‌گوید: «خداوندا ! من با حالت پشیمانی و استغفار به سوی "پیامبرت" آمده‌ام، پس از تو تقاضا دارم که مرا مورد مغفرت خود قرار دهی، همانگونه که کسانی را که در زمان حیات پیامبر«صلی الله علیه و آله وسلم» خدمت ایشان می‌رسیدند و تقاضای استغفار می کردند را می‌بخشیدی. «...وإنّي قد أتَـیتُ "نَـبِـيَّـكَ" تائباً مستغفراً ، فَأسألُكَ أن توجِبَ لي المَغفِرَةَ كما أوجَبـتَها لمَن أتاه في حَيـاته.» 😳 اما آقای "دهیش" ، با وجود اینکه از نسخه‌ی خطی کتابخانه‌ی ظاهریه استفاده نموده، ولی عبارت «اللهمّ... إنّي أتیت "نـبـیّـک" تائباً مستغفراً» را به «الّلهمّ...إنّي قد أتیتُکَ تائباً مستغفراً» تحریف نموده است تا واسطه شدن رسول خدا «صلی الله علیه و آله و سلّم» را کتمان کند ! (تصویر ۱۰) @kashani1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 چرا نیاز است امام معصوم دوران غیبت داشته باشد؟ 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 13 آبان 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
چرا نیاز است امام معصوم دوران غیبت داشته باشد؟.mp3
592.4K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 چرا نیاز است امام معصوم دوران غیبت داشته باشد؟ 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 13 آبان 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
Kashani-13990820-Samte-Khoda-64-Thaqalain_IR.mp3
10.99M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📺 برنامه شبکه سه سیما 📝 جلسه شصت و چهارم 🔶 موضوع این هفته: ادامه موضوع «اقدامات امیرالمومنین صلوات الله علیه پیش از جنگ صفین» ✅ 🗓 سه شنبه 20 آبانماه 1399 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
ویژگی برجسته جناب جعفر ابن ابیطالب سلام الله علیه.mp3
421.3K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 ویژگی برجسته جناب جعفر ابن ابیطالب سلام الله علیه 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 20 آبان 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
حق را بگوییم ولی نه با دشنام!.mp3
671.8K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 حق را بگوییم ولی نه با دشنام! 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 20 آبان 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
♦️☀️♦️ دعوت به تشیع از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. این کلام واضح و روشنی است که برخی دوست دارند جور دیگر بیان کنند یا به بزرگان نسبت دروغ دهند، در حالی که لینک کامل استفتاء و پاسخ به آن به صورت زیر است. @kashani1395 👈 لینک استفتاء 👇👇👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28416#230
حامد کاشانی
♦️☀️♦️ دعوت به تشیع از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. این کلام واضح و روشنی است که بر
♦️☀️♦️ دعوت به تشیع از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. این کلام واضح و روشنی است که برخی دوست دارند جور دیگر بیان کنند یا به بزرگان نسبت دروغ دهند، در حالی که متن کامل استفتاء و پاسخ به آن به صورت زیر است. @kashani1395 ♦️♦️ آیا دعوت یک فرد غیرمسلمان به اسلام یا دعوت یک فرد غیر به محسوب می‌شود؟ ☀️☀️ بله، چه امر به معروفی بالاتر از این؟ گاهی وقت‌ها این کار نهی از منکر هم هست؛ مثلاً شخصی غیرمسلمان است و خیلی از واجباتی که در دین اسلام واجب شمرده شده و وظیفه‌ی دینی است را ترک کرده و برخی از اعمالی که در دین اسلام حرام شمرده شده است را مرتکب می‌شود، زیرا متدین به این دین نیست. باید توجه داشت که غیرمسلمان هم مکلف به این تکالیف است و بالاتر از همه‌ی اینها، اصل اعتقاد و اقرار او به توحید و نبوت یعنی اسلام، واجب بسیار مهمی است و او ترک کرده است و ما اگر بتوانیم او را امر کنیم که مسلمان بشود مهمترین امر به معروف و نهی از منکر است. همچنین مثلاً شخصی پیرو مکتب اهل بیت علیهم‌السلام نیست و چون این طریق را ما حق می‌دانیم و به‌خاطر اینکه در این طریق نیست ممکن است برخی واجبات را ترک کند یا برخی از کارهایی که در سایر مذاهب مشروع شمرده شده و در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام  نامشروع است را مرتکب شود، بنابراین اگر دعوتش کردیم به مسیر حق و پیروی از مکتب  علیهم‌السلام، خب اینجا جلوی آن گناهان گرفته می‌شود و آن معروف‌ها هم عملی می‌شود. بله این مورد هم از جمله موارد مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است، ولی به هر حال نسبت به هر معروف و منکری باید از شیوه‌های خاص خودش استفاده کرد. 👈 لینک استفتاء 👇👇👇 پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام امر به معروف و نهی از منکر https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28416#230
دیر هم شده @kashani1395
♦️من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهای امیرالمؤمنین صحبت میکنم؛ اما اهانت نمیکنم. تاریخ‌گویی، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگری است. تاریخ بیست‌وسه‌ساله‌ی بعد از رحلت پیامبر تا خلافت امیرالمؤمنین، یک تاریخِ قابل بررسی است؛ باید بررسی شود؛ اما در آن اهانت و جسارت به خلفا به‌هیچ‌وجه نباید باشد. ♦️رهبر معظم انقلاب ۱۳ اسفند ۷۰ در جلسه با مسئولان معارف صدا و سیما پ.ن: نماز جمعه یکی از عمومی‌ترین تریبون‌ها است، مخصوصا که در سیما نیز پخش می‌شود. @kashani1395
♦️ادامه پست دعوت به تشیع @kashani1395
حامد کاشانی
♦️ادامه پست دعوت به تشیع @kashani1395
♦️♦️♦️ پس از انتشار پست اخیر، برخی در نسبت استفتاء به رهبر انقلاب تشکیک‌هایی داشتند؛ نیازی به پاسخ نبود، اما به احترام مخاطبان عزیز این چند سطر را نگاشتم: @kashani1395 ♦️۱. دعوت به تشیع راه‌های فراوانی دارد؛ از جمله تبیین حقایق در چارچوب ادب، زبان علمی و دوستانه؛ چنانچه سیره‌ی اهل بیت علیهم السلام نیز بر همین امر استوار بوده است و خیلی عجیب و ظالمانه است اگر با مجادله، دشمنی، هجمه یا اجبار مترادف تلقی گردد. ♦️۲. "امر به معروف" و "نهی از منکر" شرایط دارد و در دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام نیز رعایت شرایط ضروری است. ♦️۳. مگر پاسخ استفتاء را حتما باید شخص مرجع رأسا پاسخ دهد؟ روند پاسخگویی بدین صورت است که یک یا چند مسئله در جلسه‌ی شورای استفتاء مطرح شده و پس از بحث با مرجع تقلید و تأيید آن، فرد یا افراد مورد تأیید در سایت و دفاتر مراجع پاسخ می‌دهند و به نام مرجع بزرگوار مهر کرده و در سایت رسمی ایشان منتشر می‌گردد. مطلب مورد بحث علاوه بر اینکه در سایت رسمی رهبر معظم انقلاب موجود است، در صدر آن چنین نوشته شده: مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الإسلام‌ والمسلمین فلاح‌زاده ♦️۴. "دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام" تنها در فتاوای حضرت آقا نیست؛ بلکه ایشان به مناسبت‌های گوناگون این مسأله را تأکید فرموده‌اند. نمونه‌ی آن، بیانات حضرت آقا به مناسبت عید غدیر در تاریخ پانزده آذر ۸۸ است که معظم له پس از استدلال به "اثبات ولایت بلافصل امیرالمؤمنين و افضلیت حضرت بر سایر صحابه" فرمودند: دعوت ما از همه‌ی مسلمانان عالم این است که این حقائق را مورد تأمل قرار بدهند... لینک بند ۴👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8485