30.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری #استوری
📋 رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در برابر عمرو بن عبدود
📌 برگرفته از فصل دوم جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟"
▪️ فیلم کامل و متن و صوت و استنادات این جلسات در hkashani.com/?p=5559 موجود است.
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در برابر عمرو بن عبدود.mp3
3.51M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #کلیپ_صوتی
📋 رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در برابر عمرو بن عبدود
📌 برگرفته از فصل دوم جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟"
▪️ فیلم کامل و متن و صوت و استنادات این جلسات در hkashani.com/?p=5559 موجود است.
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه
#اطلاع_رسانی
💠 مراسم عزاداری دهه سوم محرّم 💠
#خواهران_و_برادران
🗓 از دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ به مدت ده شب
⏰ از ساعت ۲۱
🎙 سخنرانی حامد کاشانی ساعت ۲۲
▪️ تهران، میدان هفت تیر
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه
#اطلاع_رسانی
💠 مراسم عزاداری دهه سوم محرّم 💠
#ویژه_برادران
🗓 از سه شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲ به مدت چهار شب
⏰ از اذان مغرب
🎙 سخنرانی حامد کاشانی پس از نماز عشاء
▪️ تهران، پارک وی، ابتدای اتوبان چمران، خیابان الف، کوچه شهریور، پلاک پرچم
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه
#اطلاع_رسانی
💠 مراسم عزاداری دهه سوم محرّم 💠
#ویژه_برادران
🗓 از شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ به مدت شش شب
⏰ از ساعت ۲۰
🎙 سخنرانی حامد کاشانی ساعت ۲۰:۳۰
▪️ تهران، خیابان پیروزی، خیابان نبرد، کوچه شهید امیراسماعیل ثانی، حسینیه بیت العباس علیه السلام
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری
📋 وظیفه ما در قبال اصلاح تصویر سیّدالشّهداء علیه السلام به عالم، بویژه مردم فلسطین
📌 برگرفته از قسمت سوم فصل دوم جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟"
▪️ فیلم کامل و متن و صوت و استنادات این جلسه در https://www.hkashani.com/?p=22955 موجود است.
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 #کلیپ_تصویری 📋 وظیفه ما در قبال اصلاح تصویر سیّدالشّهداء علیه السلام به عالم
بسم الله الرحمن الرحیم
اخیراً کلیپی از حقیر درباره مسأله فلسطین و حقیقت سیّدالشّهداء(ع) منتشر شده که به شیوه رسانههای غربی از بخشی از سخنرانی دهه اول محرم بنده، تقطیع شده و از مفهوم اصلی فاصله گرفته است.
با توجه به اینکه وقت حقیر و مخاطبان عزیز ارزشمندتر از آن است که به گلهگذاری از برخی عزیزان بپردازم، چند کلمهای برای روشن شدن مسأله تقدیم میکنم.
عنوان سخنرانی دهه اول محرم امسال بنده «کدام حسین علیهالسلام؟ کدام کربلا – فصل دوم» بود.
در این سلسله جلسات محور مباحث این بود که در جهان، در میان مسلمانان و حتّی در بین جمعی از شیعیان، روایت کامل و تصویر درستی از سیّدالشّهداء صلواتالله علیه در اذهان نیست و در جنگ سنگین روایتها، "ما ملّت امام حسین علیه السلام" وظیفه خاص داریم.
ما باید رؤیا، آرمان و آرزوی خود را اصلاح و تکمیل روایت درست از سیّدالشّهداء و بهسازیِ تصویر حضرت، در اذهان جهانیان تعریف کنیم.
ظرفیت عظیم انسانی، فرامذهبی، آن هم با جابجا کردن مرزهای حماسه، ایثار، محبّت و اصلاحگری، از ثمراتِ قیامِ سیّدالشّهداء صلوات الله علیه است.
در این جلسات با مستندات متعدد به این مسئله پرداختیم که جهانیان و غیرمسلمانان با روایت درست، براحتی میتوانند زیر پرچم سیّدالشّهداء(ع) بعنوان الگوی جهانی جمع شوند و به او عشق بورزند.
در جهان اسلام نیز که اکثریت قریب به اتفاق، دوستدارِ حضرت هستند، در صورتی که بتوانیم موانع ذهنی آنها را برطرف کنیم و روایت کاملی از حضرت ارائه کنیم، عملاً او را الگوی اصلی خود قلمداد میکنند.
در اینجا با تأکید بر اینکه داریم روی نگاه غالب بحث میکنیم و موارد استثنائی مدّنظر نیستند و اینکه بعنوان مثال خانواده ی فلسطینی با چندین و چند شهید که صادقانه در راه اهداف اسلامی تقدیم کرده، باز تا الگوی فراگیر شدنِ سیّدالشّهداء(ع) فاصله دارند و توضیحات مبسوطی که چه موانع ذهنی وجود دارد را عرض کردیم؛ وظیفه ی اصلی امروز، بر گردن ما شیعیان است که همدلانه و برادرانه مسیرِ ذهنیِ آنها را تکمیل کنیم.
در اواخر این دهه نیز به نقد تصویر ذهنی برخی گروههای درون شیعی پرداختیم که چگونه مانع ذهنی آنها باعث شد در الگوگیری از قیام سیّدالشّهداء(ع) دچار ابهام شوند. در هر سه مورد (مردم دنیا، مسلمانان و شیعیان) محور تلاش و بار اصلی وظیفه، بر دوشِ دغدغهداران جهان تشیّع است که به دیگران کمک کنند.
البته برادری به بنده بشارت داد که بحمدالله در سالهای اخیر تلاشهایی صورت گرفته است و فی الجمله موفقیتهای مختصری، بویژه در فلسطین عزیز حاصل شده است که به توفیق الهی، این مسیر ادامه یابد و مردمان عالم، بویژه مسلمانان با عشق و محبّت و تصویر صحیح از سیّدالشّهداء(ع) زیر یک پرچم جمع شوند، و البته در آغاز راه هستیم و فاصله تا آرمان بسیار است.
ضمیمه فیلم و متن بخشی از یکی از جلسات است که کامل آن در https://www.hkashani.com/?p=22955 قابل رؤیت است.
حجتالاسلام حامد کاشانی از کارشناسان حوزه معارف دینی درباره یک کلیپ تقطیعشده توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجتالاسلام حامد کاشانی از کارشناسان برجسته حوزه معارف دینی است که فیلم یکی از جلسات دهه اول محرم او به صورت تقطیعشده در فضایمجازی منتشر میشود.
در ادامه میخوانید به همراه فیلم بخشی از جلسه
https://tn.ai/2937291
Kashani-14020503-ManteghQuraan2-01-Hkashani_Com.mp3
30.36M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری #استوری
📋 وارونه کردن مفاهیمِ دینی!
📌 برگرفته از فصل دوم جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟"
▪️ فیلم کامل و متن و صوت و استنادات این جلسات در https://www.hkashani.com/?cat=5559 موجود است.
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 #فایل_صوتی کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ فصل دوم - قسمت اول 🎙 حامد کاشانی 📆 سه
Kashani-14020504-ManteghQuraan2-02-Hkashani_Com.mp3
32.23M
#ویژه_محققان
🖌 خاطرهی مهم محمد الناصر بن محمد الزمزمي الشريف الكتاني (۱۳۹۴ ق) از عالم شهیر مغرب زمین شیخ عبد الحي الكتّاني (۱۳۸۲ ق) در مورد ابن تیمیه، ابن العربی مالکی و ابن حزم
"در دوران جوانیام از شیخ عبد الحی کتانی از رأی و نظر ابن تیمیه در مورد علی بن ابی طالب پرسیدم. او پاسخ داد: ابن تیمیه نسبت به او (منظورش امیرالمومنین است ) بدبین و بد گمان بود و در کتاب منهاج السنة که در ردّ کتاب رفیقش! ابن المطهر حلّی نگاشت سخنانی گفت که مایهی خجالت و بی آبرویی او شد.
همچنین عبد الحی کتانی تصریح کرد که ابن العربی مالکی از ابن تیمیه نیز بیشتر به علی بن ابی طالب جسارت کرده و سه تن از حفّاظ و علمای بزرگ اسلام نادان و سبک مغز بودند:
ابن تیمیه، ابن حزم و ابن العربی مالکی"
✔️سَألتُ الأستاذَ الشَّيخَ عَبدَ الحَيِّ الكَتّانيَ رَحِمَهُ اللهُ _وأنا شابّ يافِع_ عَن مَذهَبِ ابنِ تَيمِيَّةَ في عَليِّ بنِ أبي طالِب، فَأجابَني وَقتَذاكَ أنَّه سَيِّئُ الرأيِ فيه بِأشياءَ استَدَلَّ بِها وَعَلَّلَ ذلكَ بِأنَّ رَفيقَه ابنَ المُطَهَّرِ كانَ شِيعيّاً غالِياً، فَأخَذَ هُو في الردِّ عَلَيه وَكَتَبَ مِن هذا مُخزِيات في كِتابِه "مِنهاجِ السُنَّةِ".
قال: وَكانَ ابنُ العَربِيِّ المَعافِري أشدَّ تَحامُلاً مِنهُ عَلى عَليِ بنِ أبي طالِب. وَسَمِعتُ الشَّيخَ يَقولُ: إنَّ ثَلاثَة كِبار مِن حُفّاظِ المُسلِمينَ كانوا حُمقى مُتَهَوِّسينَ: ابنُ تَيمِيّةَ وَابنُ حزم وَابنُ العَرَبِيّ.
📖 قيد الأوابد في مختلف العلوم والفوائد، ص ٥٠
📦 کتاب قيد الأوابد همراه چند کتاب دیگر امروز از لبنان به دستمان رسید.
@kashani1395
در مورد فرستهی بالا👆
🤔 وجه اینکه چرا عبد الحیّ کتّانی در این عبارت از علامه حلّی به عنوان "رفیقِ" ابن تیمیه یاد کرده، مشخص نیست! متأسفانه دسترسی به نسخهی خطی نیز در دسترس نیست تا بدانیم اشتباه مطبعی رخ داده یا نه؟!
🔹 تنها چیزی که به نظر میرسد همان خاطرهای است که شمس الدین سخاوی (۹۰۲ ق) از استادش ابن حجر عسقلانی(۸۵۲ ق) در حاشیه کتاب الدرر الکامنة نگاشته است.
ماجرا از این قرار است که ملاقاتی میان علامه حلّی رضوان الله علیه و ابن تیمیه در موسم حج رخ داده که ابن تیمیه از علم و فضل علامه به شگفت آمده و پرسیده تو کیستی؟ علامه در پاسخ به او گفت: من همانم که به او ابن المنجّس میگویی ! ( از آنجایی که نام علّامه حلّی، ابن المطهّر بود، ابن تیمیه با بیحیایی از او با عبارت ابن المنجّس یاد میکرد.) رك: الوافي بالوفيات للصفدي، ٧/١٣ و ١٣/٥٤
در ادامه ابن حجر تصریح میکند که بعد از این گفتگو میان علامه و ابن تیمیه انس و ملاطفت برقرار شد.
📜 نسخهی خطّی مهم کتاب الدرر الکامنة که به خط و حواشی سخاوی بوده و این ماجرا در آنجا نقل شده، در تملّک مستشرق آلمانی فريتس كْرِنْكُو (1953 م) بوده است.
وى بعد از قبول اسلام نام خود را محمد سالم کرنکوی گذاشت.
@kashani1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ قدرت در منظرِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه
حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 #فایل_صوتی کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ فصل دوم - قسمت دوم 🎙 حامد کاشانی 📆 چها
Kashani-14020505-ManteghQuraan2-03-Hkashani_Com.mp3
33.32M
📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ فصل دوم - قسمت سوم
📆 پنجشنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استکانت در مقابل امیرالمؤمنین علی علیهالسلام
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🏞 #عکس_نوشت
💢 ریشهی همهی مصائب اهلبیت علیهم السلام
✳️ مرحوم "ابو الحسن خلیعی" شاعر شیعی قرن ششم و هفتم هجری
در بیان زبانحال حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها در ایام غصب خلافت چنین میسراید:
وَأرَى إمَامَ العَصْرِ بَعْدَ أبِيهِ فِي
صَفَدِ الحَدِيدِ مُغَلَّلاً وَمُعَلَّلاً [1]
🔸 [حال که خلافت را از مسیر اصلی آن منحرف کردید] میبینم که در آیندهای نه چندان دور فرزندم علی بن الحسین که امام عصر خود بعد از پدرش است، چگونه با آن حالت بیماری، در میان غل و زنجیر اسیر شده است!
📜 1- ديوان الخليعي، صفحه ٣٨
@kashani1395