◽️دعای سفر
♦️خطبه چهل و ششم نهج البلاغه
در سال 37 هجری در هنگام آغاز سفر امیرالمومنین عليه السّلام به سوى شام، در حالى كه پا در ركاب نهاد این نیایش را بیان فرمودند:
🔶«اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ وَعْثَاءِ السَّفَرِ وَ كَآبَةِ الْمُنْقَلَبِ وَ سُوءِ الْمَنْظَرِ فِي الْأَهْلِ وَ الْمَالِ وَ الْوَلَدِ
اللَّهُمَّ أَنْتَ الصَّاحِبُ فِي السَّفَرِ وَ أَنْتَ الْخَلِيفَةُ فِي الْأَهْلِ وَ لَا يَجْمَعُهُمَا غَيْرُكَ لِأَنَّ الْمُسْتَخْلَفَ لَا يَكُونُ مُسْتَصْحَباً وَ الْمُسْتَصْحَبُ لَا يَكُونُ مُسْتَخْلَفاً»
🔸پروردگارا! از سختى سفر، و اندوه بازگشتن، و روبرو شدن با مناظر ناگوار در خانواده و مال و فرزند، به تو پناه مىبرم.
پروردگارا! تو در سفر همراه ما و در وطن نسبت به بازماندگان ما سرپرست و نگهبانى، و جمع ميان اين دو را هيچ كس جز تو نتواند كرد، زيرا آن كس كه سرپرست بازماندگان است نمىتواند همراه مسافر باشد و آن كه همراه و هم سفر است سرپرست بازماندگان انسان نخواهد بود.
🔹سید رضی ره در توضیح این خطبه این چنین مینویسد:
چند جمله اوّل، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است كه على عليه السّلام آن را با عباراتى رساتر به اتمام رساند.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶بخشی از سخنان امروز رهبر بزرگوار انقلاب در موضوع حجاب
🔹حجاب بیتردید یک ضرورت شرعی و خدشهناپذیر است اما این ضرورت خدشهناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمیکنند به بیدینی یا ضدانقلابی متهم شوند.
🔸چند سال قبل در یکی از سفرهای استانی و در جمع علمای آن منطقه گفتم که چرا خانمی را که قدری موهایش بیرون و به تعبیر رایج بدحجاب و در واقع، ضعیفالحجاب است، متهم میکنید در حالی که در استقبال مردمی شماری از خانم ها چنین حجابی داشتند. اینها زنان و دختران خودمان هستند که در مراسم دینی و انقلابی هم شرکت میکنند.
🔸ضعف حجاب، کار درستی نیست اما موجب نمیشود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقصهایی داریم که باید تا حد امکان آنها را برطرف کنیم.
1401/10/14 - دیدار با دیدار جمعی از بانوان فرهیخته و فعال کشور
https://eitaa.com/kashkolsokhan
تعطیلی رسمی سه شنبه در عراق به مناسبت شهادت حاج قاسم و ابو مهدی المهندس
🔸استانداری های بغداد، الواسط، دیوانیه، المثنی، ذی قار، بابل، دیالی، بصره و کربلای معلی به مناسبت سومین سالگرد ترور فرماندهان عملیات پیروزی
فعالیت ادارات دولتی به استثناء برخی دوائر خدماتی و درمانی در این استان ها را در روز سه شنبه سوم ژانویه تعطیل اعلام کردند.
🔹شفق نيوز/
قررت محافظات بغداد وواسط والديوانية والمثنى وذي قار وبابل وديالى والبصرة، وكربلاء، وصلاح الدين، تعطيل الدوام الرسمي يوم غد الثلاثاء، بإستثناء بعض الدوائر، .... ويوافق يوم غد الثلاثاء الثالث من كانون الثاني/ يناير الذكرى السنوية الثالثة لاغتيال نائب رئيس هيئة الحشد الشعبي العراقي أبو مهدي المهندس والجنرال قاسم سليماني عبر طائرة مسيرة أميركية عند مطار بغداد الدولي.
▫️منبع: https://b2n.ir/p42726
#تیترروزنامههایاصلاحات
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶 در رثای حضرت ام البنین علیها السلام
ستاره بودی و یکدفعه آفتاب شدی
برای خانه مولا که انتخاب شدی
به خانه ی ولله اعظم آمدی و
دلیل عزت قوم بنی کلاب شدی
به جای اینکه شوی مدعی همسری اش
کنیز حلقه به گوش ابوتراب شدی
تنور خانه ی حیدر دوباره گرم شد و
برای چرخش دستار انتخاب شدی
چهار تا پسر آورده ای برای علی
که جای فاطمه ام البنین خطاب شدی
دلت همیشه چنین شوهری دعا میکرد
تو مثل حضرت صدیقه مستجاب شدی
اگر چه ضرب غلافی به بازویت نگرفت
میان کوچه به دیوار زانویت نگرفت
تو را به قصد جسارت کسی اسیر نکرد
به چادر عربی تو خار گیر نکرد
تو را که فرق علی دیده ای و خون حسن
به غیر کرببلا هیچ چیز پیر نکرد
به احترام همان تکه بوریا دیگر
زمین خانه ی تو نیت حصیر نکرد
از آن زمان که شنیدی خزان گلها را
هوای کوی تو باغ دل پذیر نکرد
چه خوب شد که نبودی و کربلا بینی
که دست دشمن دون رحم بر صغیر نکرد
به نعل تازه گرفتند تا بدن ها را
به ضرب دست لگد میزدن زن ها را
شاعر: علی اکبر لطیفیان
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶 اما وزیری که حواسش به تنهایی شماست!!
🔹هر کشوری بر اساس نیازهای خود اقدام به تاسیس وزارت خانه می کند:
برزیل وزیر ماهیگیری و آبزیان؛
پاکستان وزیر پیگیری امور کشمیر؛
ایران وزرات ورزش و جوانان
🔻اما نیاز انگلیس....
16 ژانویه 2018 میلادی[26 دیماه 1396] خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا در معرفی مای جکی دویل در کابینه بعنوان "وزیر تنهایی" گفت: «برای بخش بزرگی از مردم ما، تنهایی واقعیت تلخ زندگی مدرن است. 9 میلیون نفر تنها در انگلیس زندگی می کنند»[جمعیت بریتانیا 55 میلیون نفر]
▫️مطالعه:
https://b2n.ir/m53379
https://b2n.ir/f01843
#وزیرپیشگیریازخودکشی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶آقای قرائتی واقعا مایهی برکتند
«خداوند آقای قرائتی عزیز ما را، که حقیقتاً جزو آن موجودهای با برکت جمهوری اسلامی هستند، حفظ کند. در قرآن، از قول حضرت عیسی(ع) است: «وجعلنی مبارکاً این ما کنت ...[1]» واقعاً ایشان مصداق آیهاند و هر جا هستند، مایهی برکتند. خداوند ایشان را برای ما، برای شما و برای این کارها و هدفها حفظ کند.»
◽️بیانات در دیدار مسؤولان «نهضت سوادآموزى» - 1371/10/07
_______________________
[1] اشاره به آیه 31 سوره مبارکهی مريم: «وَ جَعَلَني مُبارَكًا أَينَ ما كُنتُ.»
ترجمه : و مرا -هر جا که باشم- وجودی پربرکت قرار داده
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️ بیانات حضرت آیت الله شب زندهدار (دام ظله) در محکومیت توهین و جسارت به ساحت مقام معظم رهبری و مرجعیت:
🟢 حضرت استاد شب زندهدار(حفظهالله) امروز هفدهم دی ماه در ابتدای درس «الشخص الاعتباری» در محکومیت اهانت و گستاخی نشریه خبیث شارلی ابدو به ساحت مقدس «مقام معظم رهبری»(حفظهالله) فرمودند:
«به این آیات مبارکه در سوره مومنون توجه بفرمایید که خدای متعال از قول کسانی که اهل جهنم هستند نقل میکند: آنها خرابیهای خود را اینگونه توجیه میکنند و میگویند: «قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ»(مومنون/106) آن شقاوت نفسانیمان باعث شد که به این بدی دچار شویم. «رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ»(مومنون/107) تقاضا میکنند که خدایا ما را از این آتش بیرون آور و اگر دو مرتبه سرپیچی کردیم و دچار معصیت شدیم آن وقت، ما ظالم هستیم.
اما خدای متعال در جواب آنها میفرماید: «قَالَ اخْسَئُوا فِيهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ * إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ * فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّىٰ أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ»(مومنون/108-110) میفرماید: ذلیلانه در آتش بمانید و با من هم صحبت نکنید. چرا؟ چون گروهی از عباد و بندگان من بودند که حرفشان این بود: «رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ» اما شما در برابر آنها چه کردید؟ «فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا» آنها را به تمسخر گرفتید «حَتَّىٰ أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ» به تعبیر ما: به ریش آنها میخندیدید.
امروز این مجله خبیث و اصحاب خبیثش - که به ستون انقلاب و رهبری معظم و عظائم امور ما اینطور اهانت و تمسخر میکنند و میخندند - همه مصداق این آیات هستند. اینها جهنمیان و اهل ناری هستند که خدای متعال به آنها میفرماید: شما کسانی را مسخره میکردید و به آنها میخندیدید که داعی الی الله و راهنمایانِ مردم به ارزشها بودند و مردم را به اطاعت خدا و زندگی تحت لوای الهی دعوت میکردند.
آیا مگر کار رهبری (دام ظله) غیر از این است؟! ایشان از جوانی و نوجوانی تا به امروز در این راه، قدمهای استوار برداشته و زندانها و شکنجهها و مشکلات را تحمل کرده است و وقتی رهبری را به ایشان پیشنهاد کردند «و دموعه یجری» (اشکهایش جاری شد) ولی شما میآئید اینطور وقیحانه و ظالمانه نسبت به این شخصیتِ مومنِ عارفِ دلدادهی از خود گذشته، جسارت میکنید! شما «فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّىٰ أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ». و قهرا خدای متعال به آنها میفرماید: «اخْسَئُوا فِيهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ».
انشاء الله خدای متعال به رهبری معظم (دام ظله) برای هدایت امت، عمر طولانی با سلامتی و عافیت و هدایتهای خاصه خودش عنایت بفرماید تا ان شاء الله این پرچم را به دست مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم(عجلاللهفرجهالشریف) بسپارد و در کنار آن بزرگوار به نوکری اسلام و فرمانبرداری از آن بزرگوار بپردازد و به همه ما شیعیان و موالیان اهل بیت (علیهم السلام) نیز (فرمانبرداری از حضرت حجت و خدمت به اسلام را) عنایت و اقدام بفرماید.
17/10/1401
🆔 @pand_saadat
#مجله_خبیث
@kashkolsokhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺صحبتهای شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع مرحوم هاشمی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶بیانیهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب- انتشار1401/10/18
🔸در بند پایانی این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت حجاب در جامعه ایران از همه دستگاهها و نهادهای مسئول در این امر میخواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود به تبیین دیدگاه اسلام و قانون درباره زن و مسئله حجاب بپردازند و در پایان به موضوع برخورد با هنجار شکنان در مسئله حجاب اینچنین امده است:
🔹"و ثانیاً در برخورد با بعضی هنجارشکنیها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کردهاند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانههای سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند."
▫️منبع: https://b2n.ir/g57130
#حجاب
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔷چادر بهترین نوع حجاب
🔷تأثیرنپذیرفتن از غرب در مسائل پوشش زن
🔹بحثهایی که درباب پوشش زن میشود، بحثهای خوبی است که انجام میگیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینههای مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من میگویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانهی ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن میتواند چادر باشد و - همانطور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است.
🔹البته میتوان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همینجا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد. بعضیها از چادر فرار میکنند، به خاطر اینکه هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار میکنند، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمیآورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار میدهد!
🔻شما خیال کردهاید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعهی کذایی و آن لباسهای «و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ»(1) و همانهایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر میدارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها میخواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل میشد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابی نداشت؛ حتّی در اینجاها وقتی نوبت به این کارها میرسد، بیبندوباری خیلی بیشتر هم میشود؛ کمااینکه در زمان شاه، بیبندوبارییی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور ما بود، از معمول شهرهای اروپا بیشتر بود! زن معمولی در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در اینجا آنطوری نبود. آنطور که دیده بودیم و شنیده بودیم و میدانستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست، انسان واقعاً حیرت میکند که چرا بایستی اینگونه بشود؛ کمااینکه در خیلی از کشورهای متأسفانه عقبماندهی مسلمان و غیرمسلمان هم همینطور است.
🔴بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض، مسائل ارزشی را رعایت کرد.
____________
[1] اشاره به آیهی31 سوره مبارکهی نور
وَوَليَضرِبنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلىٰ جُيوبِهِنَّ
و (اطراف) روسریهای خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود).
▫️منبع: بیانات در دیدار اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان - 1370/10/04
#حجاب
#بازخوانی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶ابلاغ قانون جدید حجاب
♦️بدحجابی جرم نیست
🔻بی حجابی جرم است
در روزهای گذشته پیشنویس لایحه تعزیرات که توسط معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تدوین شده است، برای طی مراحل تقنینی تقدیم دولت شد.
ماده ١٧٨ لایحه پیشنهادی جایگزین تبصره ماده ٦٣٨ قانون فعلی در حوزه جرمانگاری و مجازات بیحجابی شده است بر این اساس:
«زنانی که بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند، مرجع قضائی طبق ماده (۸۰) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اقدام میکند. چنانچه فرد از دادن التزام در مرجع قضائی امتناع کند یا پس از دادن التزام، دوباره مرتکب رفتار مذکور شود، به یکی از مجازاتهای اجتماعی درجه هشت محکوم و همچنین دادگاه میتواند علاوه بر مجازات مذکور، وی را به شرکت در دورههای تربیتی، اخلاقی و مذهبی به مدت یک تا دو هفته به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کند.»
▫️منبع: https://b2n.ir/x72380
https://b2n.ir/t89493
پ ن پ:
1. در ماده 638 قانون مجازات اسلامی "مخالفت با حجاب شرعی" جرم انگاری شده بود که با این لایحه تغییر خواهد کرد.
2. آیا این لایحه تصویب خواهد شد؟
3. تکلیف تذکر مردم به زنان بد حجاب چه میشود؟ خلاف قانون و جرم خواهد بود؟
نوزدهم دیماه 1401
#حجاب
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔹 سی سال «استغفر الله»به خاطر گفتن يك «الحمد لله»!
نقل است که يكی از عرفا به نام " سری سقطی " میگفت : من سی سال است كه استغفار میكنم به خاطر يك " الحمد لله " كه گفته ام.
گفتند چطور ؟ گفت: من در بغداد دكاندار بودم يكوقت خبر رسيد كه فلان بازار بغداد را آتش گرفت و سوخت . دكان من هم در آن بازار بود.
به سرعت رفتم ببينم دكان من سوخته يا نه ؟ يك كسی به من گفت : آتش به دكان تو سرايت نكرده، گفتم : الحمدلله.
بعد با خودم فكر كردم كه آيا تنها تو در دنيا بودی ؟ بالاخره آتش چهار تا دكان را سوخته دكان تو را نسوخته يعنی دكان ديگری را سوخته، " الحمدلله " معنايش اين است كه الحمدلله آتش دكان مرا نسوخت ، دكان او را سوخت پس من راضی شدم به اينكه دكان او سوخته بشود و دكان من سوخته نشود .
بعد به خودم گفتم : او لا تَهتَمِ للمسلمين سر ! تو غصه مسلمين در دلت نيست ؟ [1] و من سی سال است كه دارم استغفار آن "الحمدلله" را میكنم .
..........................................................................................................
پی نوشت:
[1] اشاره به حدیث پیامبر ص: « من اصبح لا يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم »: هر كس كه صبح كند و همتش خدمت به مسلمانان نباشد ، او مسلمان نيست.
▫️منبع داستان: استاد شهید مطهری، فلسفه اخلاق، صص 35و 36(فعل طبیعی و فعل اخلاقی)
https://eitaa.com/kashkolsokhan
داستانک
مردی بر همسر خود در آشپزخانه وارد شد و از او پرسید کدام یک از فرزندان خود را بیش از دیگر فرزندانت دوست داری..!؟؟؟
همسر او گفت: همه آنها را، بزرگشان و کوچکشان، دختر و پسر، همه یکسانند و همه را به یک اندازه دوست دارم.
شوهر گفت : چگونه دل تو برای همه آنها جا دارد..!؟
همسر جواب داد: این خلقت خدا است که دل مادر برای همه فرزندان خود وسعت دارد.
مرد لبخندی زد و گفت: اکنون شاید بتوانی بفهمی که چگونه دل مرد برای چهار زن همزمان وسعت دارد....!
خدا بیامرزدش...
روشش خوب بود برای قانع کردن ولی موقعیتش كنار كارد و ساطور غلط بود !
#روز_زن
https://eitaa.com/kashkolsokhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آهنگران اونا با آهنگران ما کنار هم
آهنگران ما هنگ کرده قشنگ
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶مثنوی ولادت حضرت فاطمه علیهاالسلام
🔻هر بیتش را با دقت بخوانید
(از فاطمه گفتن همان خیرالعمل بود)
ساعر: محمد رسولی
از فاطمه گفتن همان خیرالعمل بود
میلاد او امروز نه، روز ازل بود
نور است او، در لازمان و لامکان است
هرجا که میبینیم هست و بینشان است
بیفاطمه جبریل هم نازل نمیشد
قرآن بدون کوثرش کامل نمیشد
سر در نیاوردیم هرگز از مقامش
میایستاد احمد برای احترامش
جان پیمبر، جان مولا بود زهرا
تفسیر پیوند دو دریا بود زهرا
تعریف ما از عشق در یک جمله این است
زهرا فقط کفو امیرالمومنین است
تلفیق عقلانیت و احساس زهراست
خیرالنسا تنها نه، خیر الناس زهراست
در خانهای کوچک هزاران راز دیدیم
از وصلههای چادرش اعجاز دیدیدم
اذن شفاعت روز محشر در کف اوست
تقدیر عالم لا به لای مصحف اوست
باید برای بردن نامش وضو داشت
دیدهست نابینا حجابی را که او داشت
خیر کثیرش میرسد از آیههایش
غرق دعایش خانۀ همسایههایش
ما که فقیریم و یتیمیم و اسیرم
باید فقط از دست او روزی بگیریم
یک زن بزرگِ جمله مردان زمین است
دنیا تماشا کن حقوق زن همین است
زن را چنین چشم و چراغ خانه گفتند
در شأن او «اَلمَراَةُ ریحانه» گفتند
عفت پر پرواز او باشد، قفس نیست
زن گوهر عشق است، ابزار هوس نیست
زن نیست آنکه فطرتش تاراج رفته
زن کیست؟ مرد از دامنش معراج رفته
جز راه دین رفتن برایش بینتیجه است
دنبال الگویید آیا؟ زن خدیجه است
آنکه خدا یک روز دنیا را به او داد
دنیاش را بخشید، زهرا را به او داد
زن را ز مردان هم فراتر میشناسند
عیسی بن مریم را به مادر میشناسند
زن جلوهاش در بطن عاشوراست آری
نور حسین از زینب کبراست آری
او که جهان شد زیر و رو با انقلابش
محدود بوده زینب آیا با حجابش؟
زینب به جای مردها هم امتحان داد
آزاد بودن در اسیری را نشان داد
حالا کمی در بیتهای آخرینم
باید بگویم از زنان سرزمینم
نامآور گمنام، نور در حجاباند
در اصل آنها صاحبان انقلاباند
آنها که فردای قیامت روسپیدند
جمعاند دور فاطمه، اُم الشهیدند
آن مادران که تا همیشه سرفرازند
با خون فرزندانشان تاریخ سازند
دنیا نمانده بیولیالله مردم
فرزند زهرا میرسد از راه مردم
تقویم ما عطری دگر دارد بهارش
زهراست بیش از هر کسی چشم انتظارش
از غربتش یک روز بیرون خواهد آمد
با لشکری از فاطمیون خواهد آمد
#حجاب
https://eitaa.com/kashkolsokhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 همین زنی که میتوانست پیغمبر باشد
"مادری میکند"
"همسرداری میکند"
"خانهداری میکند"
#خودتحقیریممنوع
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶بهترین دعا برای دیگران حتی از دنیا رفتهگان[1]
گاهی از افرادی میخواهیم دعایمان کنند یا دلمان میخواهد دیگران را دعا کنیم!
اما بهترین دعا برای دیگران چیست؟
♦️بهترین دعا برای دیگران، طلب مغفرت و بخشیده شدن گناهان آنهاست که در روایات نیز سفارش شده برای دیگران اینگونه بخواهیم:
«اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِينَ وَ الْمُسْلِمَاتِ الْأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَ الْأَمْوَات»[2]
این دعا فایدههایی برای زندگان، از دنیا رفتگان و دعا کننده فایده دارد:
🔹فایده آن برای افراد زنده
«برطرف شدن مانع اجابت دعایشان»[گناه مانع اجابت دعا]
🔹فایده آن برای اموات و از دنیا رفتگان:
«بر طرف شدن سبب عذاب»[چیزی که مردگان به آن سخت محتاجند)
🔹دو فایده آن برای دعا کننده:
🔻اول آمرزش گناهان او
امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه 26 سوره شوری« وَ يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ يَزِيدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ» فرمودند: فرد مؤمن برای برادر دینی خود در نبود او دعا میکند. فرشتهای برای دعای او آمین میگوید و خداوند هم میفرماید: "همانند آنچه برای دیگران دعا کردی به خودت میدهم.
«أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي قَوْلِهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى- وَ يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ يَزِيدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ قَالَ هُوَ الْمُؤْمِنُ يَدْعُو لِأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ فَيَقُولُ لَهُ الْمَلَكُ آمِينَ وَ يَقُولُ اللَّهُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ وَ لَكَ مِثْلَا مَا سَأَلْتَ وَ قَدْ أُعْطِيتَ مَا سَأَلْتَ بِحُبِّكَ إِيَّاهُ.»[3]
🔻دوم شفاعت مومنان از او
امام صادق علیهالسلام از پدرانشان نقل میکنند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: همه زنان و مردان مؤمن از روز اول خلقت تا روز قیامت شفاعت میکنند برای کسی که میگوید: « اللَّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ» وقتی هم در قیامت این بنده را به سمت آتش میبرند این زنان و مردان مؤمن میگویند: «پروردگارا این فرد برای ما دعا میکرد ما او را شفاعت میکنیم، خداوند شفاعت آنها را پذیرفته و از آتش نجات مییابد.»
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُؤْمِنَةٍ مَضَى مِنْ أَوَّلِ الدَّهْرِ أَوْ هُوَ آتٍ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُمْ شُفَعَاءُ لِمَنْ يَقُولُ فِي دُعَائِهِ اللَّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَيُسْحَبُ فَيَقُولُ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ يَا رَبَّنَا هَذَا الَّذِي كَانَ يَدْعُو لَنَا فَشَفِّعْنَا فِيهِ فَيُشَفِّعُهُمُ اللَّهُ فِيهِ فَيَنْجُو.[4]
▫️پینوشت:
[1] این مطلب با اندکی تغییرات برگرفته از فرمایشات آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه میباشد
[2]الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص530.
[3] الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص507.
[4] أمالي (للصدوق)، ص456.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔶برشی از بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در همایش آسیب شناسی انقلاب
🔻آسیبهای درونی انقلاب مهمتر از آسیبهای بیرونی آن
[یک نکتهی دیگر این است که در آسیبشناسی انقلاب، باید نقش عوامل درونی و بیرونی، هر دو ملاحظه بشود.]
طرف دیگر هم عوامل درونی است. عوامل درونی، یعنی مواردی که در درون خود ما انقلابیون و ما مؤمنین است؛ اینها کم نیست، زیاد است. من میخواهم عرض کنم که اگر ما این آسیبهای درونی را علاج بکنیم، آن آسیبهای بیرونی، مشکلی برای ما بهوجود نخواهد آورد.
ببینید، قرآن به طور صریح در این زمینه با ما حرف میزند؛ میگوید: «ذلک بانّاللَّه لم یک مغیّرا نعمة انعمها علی قوم حتی یغیّروا ما بانفسهم»؛[1] نعمتی که خدا به شما داد، محال است از شما بگیرد، مگر شما شرایط خودتان را عوض کنید. چون نعمت الهی، بیحساب و کتاب نیست؛ خدا تحت شرایطی نعمتی را به کسی میدهد. اگر آن شرایط را حفظ کردید، محال است که نعمت، از بین برود و پس گرفته بشود.
[1] آیهی 35 سوره مبارکه الأنفال؛ ترجمه : این، بخاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمیدهد؛ جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند!
▫️بیانات در دیدار شرکتکنندگان در همایش آسیبشناسی انقلاب - 1377/12/15
پنپ:
1. به لطف خداوند چند هفتهای است که آشوب و اغتشاش و شعارنویسی در خیابان ها فروکش کرده است. اما اگر نوجوان و جوان فریب خورده را در نیابیم بر همن افکار و عقاید خود باقی خواهد ماند.
بعید میدانم علت به خانه رفتن آنها فهمیدن، پشیمانی و .... باشد.
فرمانده ارشد نظامی کشور: "با جوانان فریبخورده به سراغتان میآییم. این جوانان به دامان ملت برمیگردند. با همینها انتقام میگیریم"
اگر کار فرهنگی نکنیم ممکن است خدای نکرده دشمن دوباره با همین جوانان امنیت مان را ....
2. رهبر بزرگوار انقلاب: آن کسی را که فقط فریبخورده است ..... او را باید وادار کنید به فکر کردن." دیدار با مردم اصفهان 1401.8/28
آیا برای فکر کردن آنها کاری کردیم؟؟
https://eitaa.com/kashkolsokhan
آيت الله مجتهدي.نمازشب.mp3
267.6K
🔺برای نماز شب بیدار نمیشوم!!
▫️آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🟢تأثیر حالت ظاهری و فیزیکی بدن در اجابت دعا!؟![1]
شرایط و آدابی که برای دعا گفتهاند، در اجابت دعا و سرعت بخشیدن به آن تاثیر دارند.
🔹اما حالت ظاهری و فیزیکی بدن فرد هنگام دعا کردن در اجابت آن تاثیری دارد؟
انسان سالم از نظر فیزیکی حالتهای مختلفی مانند؛ ایستاده[قیام]، نشسته[قعود]، رکوع، سجود و حالتهای دیگری دارد. اما کدام حالت؟
🔻در روایتهای معصومین علیهم السلام "سجده؛ نزدیکترین حالات بنده به پروردگار" معرفی شده است.
🔹عبدالله بن هلال خدمت امام صادق علیه السلام میرسد و با ایشان درد دل میکند که اموالش پراکنده شده[از دست دادن اموال یا ورشکسته شدن] و گرفتاریهای در زندگی دارد. «شَکَوْتُ إِلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ تَفَرُّقَ أَمْوَالِنَا وَ مَا دَخَلَ عَلَیْنَا»؛
امام صادق علیه السلام ابتدا میفرمایند بر تو باد که در حالت سجده دعا کنی: «فَقَالَ عَلَیْکَ بِالدُّعَاءِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ»؛
بعد هم علت آنرا بیان میکنند که نزدیکترین حالت بنده به خدایش آن موقعی است که سجده میکند.«فَإِنَّ أَقْرَبَ مَا یَکُونُ الْعَبْدُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ سَاجِدٌ».[2]
🔸پس از این روایت دو نکته فهمیده میشود:
یکی اینکه نزدیکترین حالت بنده به پروردگارش از نظر ظاهری و فیزیکی سجده است.
و نکته دوم اینکه در این حالت دعا به اجابت نزدیک میشود.
▫️پینوشت:
[1] برگرفته از فرمایشات آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه.
[2] الكافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص324.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔷تامین هزینههای مجلس خبرگان قانون اساسی در سال 1358.
قاطعیت و مدیریت بهشتی از همان ابتدا مجلس را به یک مجلس جدی و منظم بدل کرد.
🔻به روایت قائمی:«آقای بهشتی در مجلس خبرگان نظر خواهی کرد که از نظر مالی باید برای مجلس چه کرد؟ یکی از آقایان برخاست و گفت:«کل هزینهی مجلس خبرگان را میدهم.» مرحوم بهشتی با کمال صراحت و بیباکی گفت:« از کجاآقا؟» جواب داده شد:«از سهم امام» شهید بهشتی بسیار ناراحت شدند و گفتند: «سهم امام متعلق به آحاد مردم است. بنشینید آقا» و این را به کسی گفت که آدمی نبود که بشود به او گفت بنشین آقا!» .....
باز یک نفر دیگر بلند شد نامش را نمی برم چون زنده است و در دورهای هم امام جمعه بوده و آدم معروفی است. او هم گفت کل هزینه را می پردازد. مرحوم بهشتی باز از بالای مجلس فرمودند: «از کدام محل؟» او جواب داد:«از درآمدهایی که دارم» مرحوم بهشتی تاکید کرد:«ارث پدری است یا از محل درآمدهای عمومی است؟» پاسخ داد:«از محل سهم امام است.» شهید بهشتی این بار با لحن قاطعتری فرمودند:«بنشینید آقا! قباحت دارد! این سنخ حرفها را نزنید» خلاصه همه ترسیدند و شمشیرشان را غلاف کردند.
🔹بهشتی گفته بود بخشی از بودجهی مملکت در اختیار ماست که نباید در آن اسراف کنیم، به همین دلیل فقط یک ناهار با یک خورشت، یک چای صبح و یک چای بعد از ظهر داده شود و کسی هم حقوقی نخواهد گرفت. سپس رای گرفته شد و طرح تصویب شد.
قائمی بخاطر دارد که:«یکی از آقایان که صاحب رساله هم هست گفت:«غذای پر چرب و نرمی نباشد» بهشتی جواب داد:«غذا در حد متوسط و متعارف جامعه است نه بیشتر و نه کمتر.» به روایت وی:« این جلسه تا ظهر طول کشید و بعد که سر سفره رفتیم دیدیم غذا را در ظرفهای مارکدار مجلس سنا آوردند. عدهای گفتند ما در این ظرفها غذا نمیخوریم. شهید بهشتی فرمودند:«پول برای خرید ظرف جدید را از کجا بیاوریم؟ امروز در همینها غذا بخورید، فردا ظروف پلاستیکی یا فلزی میآوریم.»
قائمی میگوید: «مسئولین سفره خانه هم که به اوضاع مجلس سنا عادت کرده بودند، هر جور بود اذیتمان میکردند، از جمله اینکه ذرهای چربی در غذا نبود و گوشت هم مشکل پیدا میشد و ان قدر هم کم غذا میدادند که کسی سیر نمیشد. گاهی ماست و برنج میدادند و گاهی هم که خورشت میدادند، ماست نمی دادند و خلاصه داستانی بود. اما جالب اینجاست که همان آقایی که در مجلس اعلام کرده بود نکند به ما غذاهای چرب و نرم بدهند، فریادش درآمده بود: «آقا! غذای ما را چربتر کنند. ما قوّت نداریم اینجا بنشینیم و حرف بزنیم.» بهشتی گفته بود: «ما همین وضعیت را تا آخر ادامه خواهیم داد و خودتان تصویب کردید.»
واقعا هم همین طور بود. در تمام دورهی مجلس خبرگان غذای ساده در ظروف و کاسه های پلاستیکی و فلزی خوردیم. بعضی از نمایندهها برای خود نان و پنیر میآرودند و همان غذا را هم نمیخوردند.»
▫️منبع: زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، صص 158 و 159.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔹تصویب مذهب رسمی کشور در قانون اساسی
سید منیر الدین حسینی این بحث را اینگونه روایت کرده است:
آقای مرتضی حائری در تصویب اصل چهار قانون اساسی اصرار داشت که قبل از شیعه اثنی عشری کلمهی «حقه» اضافه شود ولی شهید بهشتی موافق نبود.... پرسید آیا دیگر مذاهب را باطل میدانید؟ آقای حائری گفت بله... بهشتی فرمود:نه! اینگونه برخورد نکنید.... آقای حائری با حالت قهر از مجلس خارج شد. بنده و آقای سلطانی هم پشت سر ایشان رفتیم....
آقای بهشتی اعلام تنفس کردند. من و آقای سلطانی تا پشت شورای انقلاب ایشان را همراهی کردیم. گفتیم نکند رای شما را برگردانند، شما محکم بایست تا این کلمهی«حقه» رادر جایش بنشانید .... رفت اتاق وقتی بیرون آمد گفت: آقای حسینی دیگر روی این موضوع پافشاری نکنید و با نمایندگان در مورد آن صحبت نکنید... گفتم چرا؟ گفت خونریزی میشود؟ گفتم خوب بشود. گفت نه! نه! آقای بهشتی میگوید اطراف ما سنی هستند و در اطراف مرز مستقر هستند. گفتم بگذارید این کلمه را به تصویب برسانیم گفت نه به صلاح نیست.
▫️منبع: زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، ص160
@kashkolsokhan
🔹پیشاهنگ جهاد و شهادت
🔹سیدالشهدای قبل از انقلاب
شهید سید مجتبی نواب صفوی(۱۳۳۴-۱۳۰۳ ش)، روحانی مجاهد اسلامی و بنیانگذار «جمعیت فدائیان اسلام» که در ترور حسین علاء و احمد کسروی نقش مستقیم داشت.
اندیشه تشکیل حکومت اسلامی و تالیف کتاب "جامعه و حکومت اسلامی" نقطهای درخشان در زندگی اوست.
استخدام در شرکت نفت آبادان، تحصیل در نجف، شرکت در کنگره اسلامی بیت المقدس و سفر به مصر از دیگر سرفصلهای زندگی پرشور اوست.
🟢سرانجام نواب و یارانش در راه مبارزه با حکومت ستمشاهی در 27 دیماه 1334 مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت رسیدند.
🔻خلاصهای از سرفصلهای زندگی شهید نواب و مطالبی درباره او را اینجا بخوانید و ببینید:
https://eitaa.com/kashkolsokhan
#سالگرد
#اندیشهحکومتاسلامی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔷سرفصلهایی از زندگی شهید نواب صفوی
[صفحه 1از 7]
🔻ولادت و نوجوانی
سید مجتبی میرلوحی، فرزند سید جواد متولد 17 مهرماه ۱۳۰۳ شمسی در محله خانی آباد تهران که نام خانوادگی مادرش نواب صفوی را برای خودش برگزید و به "نواب صفوی" مشهور شد.
در هفت سالگی راهی دبستان حکیم نظامی شد و پس از آن وارد مدرسه صنعتی آلمانیها میگردد.
در سال 1318 بعد از رحلت پدر در عین مخالفت برخی بستگان همزمان با تحصیل در مدرسه صنعتی آلمانیها در مسجدی در خانی آباد شروع به فراگیری درسهای حوزه میکند.
🔻راهپیمائی به سوی مجلس
سید در ۱۷ آذر ۱۳۲۱ ش. در یک سخنرانی پرشور از دانشآموزان میخواهد تا به سوی مجلس رفته، نسبت به هجوم اجانب و تهدید فرهنگ غرب اعتراض نمایند و درخواستشان را طرح کنند. با سخنرانی سید، دانش آموزان مدرسه دست به تظاهرات میزنند. از مدرسه آلمانی ها به مدرسه ایرانشهر و از آن جا به دارالفنون رفته، مدارس را تعطیل میکنند و با هم به طرف مجلس حرکت میکنند. در بین راه از مردم هم افراد به آن ها میپیوندند. تظاهرات باشکوهی روی میدهد و با تیراندازی ماموران به سوی مردم دو نفر کشته میشوند و چیزی نمیگذرد که دولت قوام سقوط میکند.
🔻شرکت نفت آبادان
سید در ۱۳۲۱ هجری تحصیلات خود را به پایان برده، در خرداد ۱۳۲۲ در شرکت نفت استخدام میگردد و بعد از مدت کوتاهی از تهران به آبادان انتقال مییابد. وضع نابسامان کارگران شرکت، وی را رنج میدهد و دیگران را در حقوق خویش شریک میکند. علاقهای بین کارگران شرکت نفت و سید به وجود میآید. وی شبها جلساتی برای آن ها دائر میکند و وظایف دینی و اجتماعیشان را گوشزد مینمایند.
وی در طی آموزش های خویش یادآور میشود که نفت از آن ملت ایران است و خارجیان آمدهاند تا برای ما کار کنند، نه این که ما را زیر سلطه خود درآورند و قسمت هایی از آبادان را در اختیار گرفته، اجازه ورود به ما ندهند! سید سیمای زشت استعمار را در کارها و فعالیت های آن ها نشان میدهد. میگوید: این چیست که در چند جای شهر نوشتهاند «ورود ایرانی و سگ ممنوع»!! آن ها ایرانیان را در ردیف سگ قرار دادهاند. در حالی که خود مستخدم ما هستند.
شش ماه از ورود سید مجتبی به شرکت نگذشته است که یکی از انگلیسیها به کارگری ایرانی حمله کرده، وی را زخمی میکند. همان شب جلسهای تشکیل میشود و قرار میگذراند که صبح قبل از شروع به کار در پالایشگاه جمع شوند. سید شروع به سخنرانی میکند و چنین میگوید: «چون ما مسلمان هستیم و قصاص یکی از احکام ضروری ماست، یا باید آن انگلیسی این جا بیاید و در جلو جمع از این برادر ما پوزش بخواهد و یا اگر این کار را نکند، عین کتکی که به آن زده یا عین جراحتی که به او وارد کرده، ما به او وارد میکنیم».
هنوز سخنان سید به پایان نرسیده بود که کارگران به خشم آمده، به سالن آن انگلیسی رفته، آن جا را خراب میکنند. پلیس دخالت میکند و فرد انگلیسی موفق به فرار میشود. چند نفر از کارگران دستگیر میگردند. سید به خانه یکی از دوستانش رفته، شبانه توسط یکی از لنج ها از آبادان راهی نجف میشود.
#سالگرد
https://eitaa.com/kashkolsokhan
🔷سرفصلهایی از زندگی شهید نواب صفوی
[صفحه 2 از 7]
🔻هجرت به نجف اشرف:
سید که علوم مقدماتی را در تهران به اتمام رسانیده، در نجف به دنبال اساتیدی است که سطوح عالی را از آن ها بیاموزد. به جز علامه امینی وی از اساتید دیگری چون آیت الله حاج آقا حسین قمی و آیت الله آقا شیخ محمد تهرانی، فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را آموخت.
سید بزرگوار نواب از این سه استاد گرانقدر علاوه بر علوم متداول حوزه، اصول فلسفه سیاسی اسلام را آموخت و با فقه سیاسی اسلام آشنا شد.
در همین زمان که وی در نجف مشغول تحصیل است، یکی از کتاب های کسروی به دستش میرسد. نوشتهای که مؤلف در آن به حضرت امام صادق علیه السلام توهین نموده است. ایشان کتاب را به چند تن از اساتید و مراجع تقلید نجف اشرف عرضه میدارد و حضرت آیت الله العظمی حاج آقا حسین قمی با صراحت حکم ارتداد نویسنده کتاب را اعلام میدارد.
🔻بازگشت به ایران- مناظره با کسروی
جناب نواب به حکم وظیفه دینی خویش با تصمیمی قاطع رو به وطن خویش میگذارد تا آن نابخرد را بر سر عقل آورد. پیش از حرکت او از نجف به ایران، مردم تبریز و مراغه و سران برخی روزنامهها به مقابله با احمد کسروی برخاستند و از دولت وقت درخواست نمودند تا وی را به جرم انتشار کتب گمراه کننده محاکمه کند. دولت قدرت چندانی ندارد و از طرفی برنامههای پهلوی با کارهای کسروی چندان رو در رو نیست و در حقیقت هر دو در جهت اسلام زدایی گام برمیدارند و کارهای کسروی، فعالیت های دولت را تحت الشعاع قرار داده است. از این رو به مقابله با وی برنیامد.
نواب با قاطعیتی تمام وسائل زندگی را جمع کرده، به طرف ایران حرکت میکند. وی که در بین راه اطلاع یافته بود که کسروی در آبادان است به آبادان میرود. در یکی از مساجد بزرگ شهر سخنرانی میکند و او را به مناظره میخواند. ولی کسروی به تهران رفته بود. او نیز به تهران میآید و با تنی چند از آقایان تماس میگیرد و پس از مشورت به این نتیجه میرسد تا با وی به بحث بنشیند. آیت الله طالقانی ایشان را تشویق می کند و جناب وی به کلوپ کسروی میرود.
«باهماد آزادگان، نام باشگاه کسروی است. نواب چند روزی در مورد دین و مسائل اجتماعی با وی بحث مینماید. لیکن او قانع نمیشود. دودستگی در جمع حاکم میشود. حرف آخر سید به کسروی این است که: من به تو اعلام میکنم و تو را به عنوان یک مانع نسبت به مذهب، حتی نسبت به مملکتم میدانم».
«موقعی که عضوی از پیکر انسانی چنان فاسد شود که نه تنها موجب فساد دیگر اعضای آن پیکر گردد، بلکه تباهی خود آن عضو با مجموع اعضای دیگرش را نتیجه دهد، نباید در ریشه کن کردن آن هیچ گونه مسامحهای رواداشت. زیرا این مسامحه چه ناشی از ترحم و مهر و محبت باشد و چه معلول بی توجهی به اهمیت حیاتی قضیه، موجب از ارزش افتادن و تباهی دیگر اعضای پیکر جامعه خواهد گشت».
نواب جوان در طی جلساتی دلایل و براهین لازم را برای کسروی عرضه میکند لیک دیگر گوش شنوایی برای وی باقی نمانده است. برای شاگرد مکتب توحید، مساله ارتداد وی مسلم میشود و به فکر مقابله با این عنصر فاسد میافتد. سید بزرگوار از حضرت آیت الله مدنی و آقا شیخ محمدحسن طالقانی برای تهیه اسلحه پول میگیرد و در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز بیست و سوم اردیبهشت سال ۱۳۲۴ کسروی در میدان حشمت الدوله هدف قرار میگیرد. اما به علت فرسودگی اسلحه موفقیت حاصل نمیشود. نواب به زندان میافتد و علمای ایران و نجف خواستار آزادی حضرت نواب میگردند و ایشان بعد از دو ماه با قید کفالت آزاد میگردد.
#سالگرد
https://eitaa.com/kashkolsokhan