eitaa logo
کشکول مجازی
100 دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
34.7هزار ویدیو
703 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همیشه مادرها مؤثرند، حتی در یک اثر ماندگار هنر شیعی 🔸استاد فرشچیان اثر ظهر عاشورا را با کیفیت‌ترین اثر در میان تولیدات خود می‌داند. 🖼این تابلو جزء آثار هنری یونسکو می‌باشد. عصر عاشورا، اثری از محمود فرشچیان، مشهور‌ترین اثر تجسمی درباره واقعه عاشورا است و به دلیل قوت هنری و غنای اثر، در کنار مضمون عاشورایی، یکی از آثار الهام‌بخش و محبوب برای شیعیان است. 📽امّا داستان خلق این اثر را از زبان فرشچیان ببینید و بشنوید... ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قربانی مهم است، امّا مهم‌تر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی می‌شود. 🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: عظمت آن چیزی که برایش قربانی می‌شود مهم‌تر از خود قربانی است. امام حسین عظیم است، امّا اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن قربانی شد. 🔺آن چیزی که اعظـم از قربـانی اسـت و امـّا حسـین علیـه‌السلام برای آن شهید شـد و امیرالمومنین علیه السلام بـرای آن شهید شـد و همـه فرزندان زهرا سلام الله علیها و امام کاظم علیه السلام برای آن شهید شد و ۸۰۰۰ شهید ما برای آن شهید شدند، آن اسلام است. 🏴 ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🔞 زنان را نرم بکشید ! 📽| تبدیل شدن زنان به کالای جنسی از زبان یک محقق آمریکایی (جین کیلبورن). 🚨به علّت پخش بخشی از تصاویر عذرخواهی می‌کنیم، ولی برای نشان دادن نگاه استعماری غرب به زن چاره‌ای نیست جز تبین گوشه‌ای از واقعیت‌های جامعه غربی. ⚠️درمورد شأن و منزلتی که اسلام و تفکر اسلامی برای زن و جایگاه او قائل است، تأمل کنید. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🤲🏻 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین 📥 دریافت فایل صوتی زیارتنامه : https://www.erfan.ir/files/sound/mafatih/1514_2.mp3 ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔴 مولوخ در بیرمنگام؛ در اجرای نمایش قبل از مسابقات فوتبال ⚠️لوسیفرهایی که از هر فرصتی برای بازنمایی نمادهای شیطانی‌شان استفاده می‌کنند. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه : ما اگر بفهمیم چی بگوییم، دنیا مشتاق است؛ حرف‌های داریم، نمی‌خواهند دیگر! اگر شما یک حرف عالمانه داشته باشید، او مستقیما مشتاق به دنبال اوست. ................................................ ✍ پی‌نوشت: ⭕️ برای این‌که حرف های عوامانه نداشته باشیم، چه کنیم؟ پاسخ روشن است: گام اول این است که: مسجد اعظم و شبستان‌های آن و کل حوزه‌های علمیه باید بیش از ۵۰درصد کرسی های درس خارج خود را به علوم عقلی (با رویکرد تطبیقیِ مواجهه با علوم و شبهات روز) اختصاص دهند، علومی چون: براهین اثبات واجب، حکمت متعالیه، فلسفه دین، انسان شناسی، فلسفه های مضاف، انسان کامل، علم‌ودین، علم النفس، نقد پلورالیزم و تعددقرائات و فیزیکالیست و ... . و اساسا روش امام صادق (ع) همین بوده است و روش فعلی (غلبه دروس خارج رسمی و مرکزی به فقه و اصول) انحطاط از روش قرآن و اهل بیت (ع) به شمار می‌آید. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
«وقتی که ماه باجلال و شکوه محرّم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان کرد، باید مسئله امر به معروف، نهی از منکر، حق‌مداری، حق‌محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از کذب، گرایش به صدق، را تبیین کرد.» _ آیت الله
💢 خاطره ای از قمه زنی و تبعات منفی آن در بین دانشجویان آلمانی استاد شهید هاشمی نژاد: یکی از دوستانم ﻛﻪ دانشجویی است و در آلمان ﻣﺷﻐول تحصیل است ﺳﺎل گذشته برایم حکایت کرد ﻛﻪ در آنجا ﻣﺎ ﺑﻪ دﯾدن ﻓﯾﻠﻣﻰ رفتیم ﻛﻪ در آن قسمتی از ﻋﺎدات و اعمال ﻣردم مشرق زمین نشان دادﻩ ﻣﻰ شد، اعمالی ﻛﻪ نشان دهنده ی انحطاط فکری آﻧﻬﺎ است. (ﻣﺎ در اینجا ﺑﻪ این حقیقت ﻛﺎرى نداریم ﻛﻪ غربی‌ها همواره در صدد تحقیر ﻣردم مشرق زمین و ملل آن هستند و اکنون در صدد آن هم نیستیم ﻛﻪ ببینیم آﯾﺎ آﻧﻬﺎ ﺣق دارند شرقی‌ها را این گونه تحقیر کنند ﯾﺎ ﻧﻪ؟ و اینکه اعمال خرافی و اعتقادات ﻧﺎمعقولی ﻛﻪ ﺑﺎ هیچ اﺻﻠﻰ ﻗﺎبل ﺳﺎزش نیست در بین آن‌ها هم فراوان یافت ﻣﻰ شود) در آن فیلم از کشور هندوستان مثلا داستان ﮔﺎوﻫﺎی مقدس و احتراماتی ﻛﻪ ﻣردم آنجا در برابر آﻧﻬﺎ انجام ﻣﻰ دادند نشان دادﻩ شد، وﻟﻰ هنگامی ﻛﻪ نوبت ﺑﻪ ایران رسید منظره ی قمه زدن ﺑﺎ ﻫﻣﺎن وﺿﻊ چندش آور در فیلم منعکس گردیده بود. دوستم ﻣﻰ گفت در بین مظاهر گوناگونی ﻛﻪ از کشورهای مختلف نشان دادﻩ شد منظره‌ی قمه زدن آن چنان حس نفرت و انزجار را در بینندگان تحریک کرد ﻛﻪ غیر ﻗﺎبل وصف است! 📔 درسى كه حسين به انسان‌ها آموخت، ص ۱۳۸ و ۱۳۹
💢 عقلتان را تعطيل و تسليم كسی نكنيد هر چقدر هم طرف بزرگ باشد علامه : روزی طلبه فلسفه خوانی نزد من آمد تا برخی سوالات بپرسد. ديدم جوان مستعدی است كه استاد خوبی نداشته است. ذهن نقاد و سوالات بديع داشت كه بي پاسخ مانده بود. پاسخ ها را كه مي شنيد، مثل تشنه ای بود كه آب خنكي يافته باشد. خواهش كرد برايش درسي بگويم و من كه ارزش اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند. چندی كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده است. در ذهنش ابهت و عظمتی يافته بودم كه برايش خطر داشت. هرچه كردم، اين حالت درو كاسته نشد. می‌دانستم اين شيفتگی، به استقلال فكرش صدمه می زند. تصميم گرفتم فرصت تعليم را قربانی استقلال ضميرش كنم. روزی كه قرار بود براي درس بيايد، در خانه را نيم باز گذاشتم. دوچرخه فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازی و حركات كودكانه كردم. ديدمش كه سر ساعت، آمد. از كنار در، دقايقي با شگفتي مرا نگريست. با هيجان، بازی را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بی یک كلمه، رفت كه رفت. اينجا كه رسيد، مرحوم علامه جعفري با آن‌همه خدمات فكری و فرهنگي به اسلام، گفت: برای آخرتم به معدودی از اعمالم، اميد دارم. يكي همين دوچرخه بازی آن‌روز است! درس استاد آن شب آن بود كه دنبال آدمهای بزرگ بگرديد و سعي كنيد دركشان كرده و از وجودشان توشه برگيريد. اما واله كسی نشويد. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
🔘 حجابِ واجب، حجابِ حرام❗️ ❓ چرا علمای معترض به بد حجابی و کشف حجاب خود در تذکر لسانی پیش قدم نمی شوند؟! • هر از چند گاهی (بخصوص فصل تابستان) درباره بی حجابی خطبه های غرا یا تذکرات جدی چند تن از ائمه جمعه مشهور را داریم؛ واقعاً هم نگرانی بی جا نیست، اما چرا مثل مرحوم آیت الله بافقی در مقابله با کشف حجاب رضا خانی در حرم حضرت معصومه، خود وارد نمی شوند؟! در جایگاه چه از مثل آیت الله بافقی کم دارد؟!! که از شیفتگان آن مرحوم و ناقل تشرفات شان هم هست! نهی از منکر لسانی امروز که چکمه رضا خان در جواب ندارد! • اقلا وقتی این بزرگان به حق، هر بی حجابی را دشمن نظام اسلامی نمی دانند۱، چرا فقط در و بین طرفداران و تکبیرگویان نهی از بی حجابی می کنند؟! اگر مقصود از خطبه ها، تهییج مومنین به تذکر لسانی است با اقدام عملی حضرات، شدنی تر است. • نمی شود بعضاً ماشین دودی نشست، پس از گیت های تفتیش هم چند قدم در مردم نبود، مطلقا پیاده از خیابان و برمردم نگذشت و فقط از پشت تریبون، مومنین و پلیس را به جنگ بی حجابی فرستاد! یکبار روایت جالبی خواندند۲: "ما جعل الله بسط اللسان و کفّ الید و لکن جعلهما یُبسطان معاً و یُکفّان معاً: خداوند زبان را گشاده و دست را بسته قرار نداده بلکه آنان را چنان آفریده که باهم باز می شوند و باهم بسته می گردند"(وسائل الشیعه ج۱۱ص۴۰۴) وقتی دست پلیس و گشت ارشاد را باز می خواهید، زبانِ دعوت و تذکر پدرانه و عالمانه خود به دختران و زنان جامعه(نه صرفاً شرکت کنندگان در نماز جمعه) را هم باز کنید، روزی یا هفته ای نیم ساعت قسمتی از مسیر ترددتان را پیاده روی کنید و چند تذکر دهید. مواجهه زنان و دختران را خودتان از نزدیک ببینید. باور کنید شاید زمین و آسمان متفاوت از مواجه شان با تیتر خطبه هایتان -که در فضای مجازی برای آنها می فرستند- باشد! • شاید هم زنان و دخترانی به شما بعنوان زبان حاکمیت، حرفها، درد دلها و احیانا تذکراتی داشته باشند که پس از بررسی عالمانه تان در خطبه هایتان اثر کند؛ این حرفها را محدود ناهیان منکرِ بی حجابی می شنوند، شما هم بشنوید! خدا می داند این برای هردو طرف مفید و موثر است. * پ.ن: دو حجاب داریم؛ یکی واجب، یکی حرام! همه از اولی می گویند، دومی در حجاب شدن مسئولین است. خدا رحمت کند را، آنرا حرام مطلق می شمرد؛ یعنی هیچ طوری -ولو در شرایط احکام ثانوی- حلال نمی شود!۳ احتجاب مسئولین و مقامات از مردم، نبودن بین مردم در کف جامعه است؛ فقط نبودن در خط واحد و صف نانوایی نیست، حرف نزدن مستقیم با بی حجاب هم هست. ماندن در حجابِ تریبون و طرفدار و تکبیرگو هم احتجاب مذموم است! ......................... ۱و۲. آیت الله خاتمی ۹۸/۳/۳۰ ۳. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا/ شهید بهشتی ص۱۳۳ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۴ ☑️ @m_ghanbarian
1_1195840905.mp3
1.6M
🎙آیت الله : تربيت با گفتن و شنيدن نيست. آن عالمی که ديدار او شما را عوض نکند لفظش هم عوض کننده نيست.@feghheakbar
ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم، تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می‌فروشند، ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم، آنگاه خود خاضع ترین و افتاده ترین مرد روی زمین باشم. _ شهید چمران ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
⭕️ کدام علی(ع)؟ 🖋 حجت الاسلام 🔹درود خداوند بر او فرمود به بی‌توجهی می‌کنید و با این حال گمان می‌کنید در قیامت، در جوار قدس الهی خواهید بود؟ هیهات که نمی‌توان برای به دست آوردن بهشت، خدا را فریب داد. نهج‌البلاغه خطبه ۱۲۹ 🔸و درود خدا بر او که فرمود خداوند از عالمان پیمان گرفته که در میانه جنگ فقر و غنا بی‌قرار باشند و این «بی‌قراری» را فلسفه حکمرانی دینی می‌دانست. نهج‌البلاغه خطبه ۳ 🔹و درود خدا بر او که فرمود هیچ فقیری گرسنه نمی‌ماند مگر به آن سبب که غنی‌ای حق او را خورده است؛ مگر به دلیل جنگ فقر و غنا. نهج‌البلاغه حکمت ۳۲۸ 🔸ایده‌ اجتماعی علی (علیه‌السلام) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما برای او اجتماعی و مسئله است. برای او توزیع نابرابر ثروت و در پی آن، منزلت و قدرت مطرح است؛ نه فقط عدالت قضایی و برخورد با مفسدین. 🔹ایده‌ اجتماعی علی (علیه‌السلام) محدود به جنگ فقر و غنا نیست؛ اما برای او تنها ارزش مطلق است. 🔸ایده‌ اجتماعی علی(ع) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما در زمانه‌ای به سر می‌بریم که تقدس‌مآبی این همه رواج یافته و این همه تریبونِ رسمی، خرجِ خروارها تمجید بی‌حاصل از علی(ع) می‌شود و حتی با او هم عقب‌ماندگی در عدالت توجیه و تمهید و تعمیق می‌شود.. 🔹ایده‌ اجتماعی علی(ع) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما همین چند جمله نهج‌البلاغه‌خوانی هم کافی است تا ما را در برابر این پرسش قرار می دهد که «کدام علی(ع)؟» 🎬 @Mostazafin_TV
💢 حجاب در اندیشه شهید بهشتی در کتاب جاودانه تاریخ کلمات صریحی از شهید دراین‌باره نقل شده که در ادامه عیناً آنها را ذکر می‌کنیم: براي اينكه بقيه انسان‌ها حاكم بر هوايشان بمانند، بايد بكوشيم محيط هم طبيعي باشد كه از در و ديوارش انگيزه فساد نبارد و به محض اينكه ما خواستيم محيط را از اين آلودگي‌ها پاک كنيم خود به خود مقداري از آزادي‌ها گرفته مي‌شود. اگر به آن خانم گفتند خانم شما آزادي فرياد براي آزادي هم برآوريد درست، اما خانم مسلمان در كوچه و خيابان كه مي‌آيي لباس و پوشش شما ساده باشد، اندام‌هاي بدن و موي سر شما پوشيده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دل فريب و سخن گفتن و نحوه برخورد با اين و آن و طرز راه رفتن همه آنها هم با وقار و سنگين و متين باشد، در خور پاكدامني بانوي والا قدر مسلمان پيوسته به خدا باشد. خوب در اينجا اگر اين را به او گفتند و شنيد بازهم آزادي او حفظ شده چون خودش آزادانه شنيده اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگويد اين چيزهايي كه شما می گویید خوب است ولي من دلم مي‌خواهد نيمه برهنه از خانه بيرون بيايم، با آرايش تمام عيار در خيابان ظاهر شوم! در اينجا نظام اسلامي با او چه كند؟ آزادي او را حفظ و رعايت كند و به او بگويد آزادي خانم؟ ما حرف خودمان را به شما زده ايم، شما مي‌خواهي گوش كن يا گوش نكن آزاد هستي؟ گوش كردي خوشا به سعادتت گوش نكردي عذابش دامن خودت را مي‌گيرد؟ نخير! در آنجا ما نهي از منكر مي‌كنيم در اين صورت خود به خود مقداري از آزادي اين خواهرها را از دستشان مي‌گيريم. و نه به خاطر اينكه دشمن آزادي او و آزادي بشريت باشيم، به خاطر اينكه دوست و خواستار آزادي او و آزادي بشريت هستيم. تو اي خانم! بنشين با خودت بينديش در درونت چه انگيزه‌اي هست كه تو را وا مي‌دارد به جاي پوشش با كرامتي كه اسلام براي تو در نظر گرفته است مي‌خواهي بدون اين پوشش به خيابانها و كوچه‌ها بيايي؟ آيا خودآگاه يا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمايي و ميل به خودنمايي و نمايش دادن خويشتن در برابر ديدگان ديگران تو را به اين گناه وا نمي‌دارد؟ و اگر تو نتوانستي اين تمايل و يا جهل يا هر چيز را در خودت مهار كني و دوباره خواستي اين گونه بيرون بيايي بايد به شما بگوییم كه جامعه ما چنين وضعي را در محيط اجتماعيش تحمل نمي‌كند. 📚 جاودانه تاریخ، انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی، ج۴، ص۱۹۴ تا ۱۹۸ ✅ @Islamicphilosophy_ir
💠 اهمیت نهج البلاغه 🔸 شما آقایان علی بن ابی طالب را نخواستید، بشناسید! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می ‌شناسد؟! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: فرمود کل عالَم تجلّی خداست، اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است، ولی تجلّی حضرت امیر در است. هیچ چاره ‌ای حوزه علمیه ندارد که نهج البلاغه درسی شود. 🔸 اینکه می‌ گوید «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی‏»، زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانِ شاگردانشان می‌ شود مرحوم بوعلی؛ وقتی بوعلی می ‌خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می ‌گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»، عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی است، دیگران چشم و گوش‌ هستند. 🔸 حتماً همان‌ طوری که رسائل و مکاسب درسی است، نهج البلاغه هم باید درسی شود؛ بنابراین هم با نهج البلاغه است، هم علی ‌شناسی با نهج البلاغه است هم کلام با نهج البلاغه است. _ آیت الله 📚 دیدار مسئولین کنگره علمی پژوهشی با محوریت سیره امام علی علیه السلام با حضرت استاد تاریخ: 1396/05/17 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 رابطه و در بیان _ استاد ‌‌‌@jelvehnooralavi ....................................... ✍ پ‌ن: بدون معرفت نفس و انسان شناسی صدرایی، ما در شناخت و شناساندن معاد و صراط و قیامت و تجسم اعمال و بسیاری از مباحث عقلی-معرفتی، راجل خواهیم بود.
من به حوزه یک حرف اساسی دارم و بارها هم به آن‌ها گفته‌ام. حوزویان باید علوم روز را بیشتر فرا بگیرند. حتی بیست سال پیش من به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم پنج درصد از حوزویان بیایند و دکترای فیزیک یا دکترای زیست‌شناسی یا سایر علوم را کسب کنند. آن‌‌ها تا بر علوم مسلط نباشند، مسائل علوم را حس نمی‌کنند و اظهار نظرهای متقنی نمی‌توانند داشته باشند. باید علوم را یاد بگیرند، آن وقت می‌فهمند چقدر راحت می‌توانند جواب شبهات را بدهند. تجربه غرب چه بوده است؟ بگذارید مثالی بزنم. بهترین جواب‌ها به و را چه کسانی داده‌اند؟ یکی از بزرگ‌ترین کیهان‌شناسان زمان آقای پروفسور الیس داده است. آقای پروفسور دیوید آلبرت در دانشگاه کلمبیا داده است. آدم‌های تراز اول در علم جواب داده‌اند. چون آن‌ها در فیزیک تخصص دارند، با طرف مقابلشان زبان مشترک دارند و زبان همدیگر را می‌فهمند. آن‌ها می‌فهمند که طرف مقابل دارد یک فلسفه‌ای را به جای فیزیک می‌گذارد. اگر زبان مشترک نداشته باشید، نمی‌توانید آن‌ها را قانع کنید که بفهمند چیزی را که می‌گویند از فیزیک برنمی‌آید، بلکه از مفروضات فلسفی آن‌ها می‌آید. ▫️ پرفسور مهدی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 مشی علمی خواجه نصیر در اداره مراکز علمی
💢 آسیب‌های عدم توجه به فلسفه و تحولات غرب در حوزه علمیه ▫️ مشاهده _ استاد ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
«آراستگی مردان، از اموری است که عفت و پاکدامنی همسرانشان را افزایش می‌دهد، و زنان بدین دلیل عفت و پاکدامنی را ترک کردند که شوهرانشان خود را برای آنان آراسته نکردند» _ امام کاظم (ع)، اصول کافی
علامه : شما دقیق ترین مسائل فلسفی یا فقهی یا کلامی یا اصولی را به بازار عرضه کنید، خریدار ندارد؛ اما وقتی بودید در ، مردم متاثر می‌شوند. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
file-3277-1564842166.pdf
654.1K
نماز جعفر طیار/ توصیه اکید آیت الله بهجت 📔 بهجت الدعا، ص۳۶۷