eitaa logo
کشکول یک طلبه
1.4هزار دنبال‌کننده
788 عکس
486 ویدیو
12 فایل
محمد رضایی هستم، طلبه رشته تخصصی فقه و اصول در قم. 🔸این کانال فرصتی است برای اشتراک تجربیات طلبگی و تاملات تنهایی حقیر... ارتباط با نگارنده: @mohammad_rezaei65
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اصول استاد شهیدی
وَ جَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ 📚 یس {۲۰} و مردى (با ایمان) از دورترین نقطه شهر با شتاب فرا رسید، گفت: اى قوم من! از فرستادگان (خدا) پیروى کنید!
🔰 مبنای مشروعیت مردمی، صریح و بی‌پرده 🔺 در این سخنرانی که مربوط به نمازجمعه سال 1362 است، حضرت آقا به صراحت به مبنای مشروعیت مردمی اشاره می کنند و مبنا را توضیح می‌دهند. 🔹 خلاصه متن بالا این است که در زمان معصومین ع، مشروعیت حاکم الاهی‌ است و ربطی به مردم ندارد و مردم صرفا ظرف تحقق حکومت هستند(یعنی اگر بودند حکومت محقق می‌شود مثل حکومت امیرالمؤمنین ع و اگر نبودند، محقق نمی‌شود مثل سایر معصومین ع) 👈 اما در زمان غیبت که حاکم معینی توسط خداوند تعیین نشده، دیگر چنین نیست. اینجا نقش مردم فراتر است. در این زمان حاکم دارای دو رکن است نه یک رکن؛ یکی واجدیت شرائطی که اسلام برای حاکم معین کرده و دیگری 🔹 کسی که همه شرائط را داشته باشد و مردم نپذیرندش، حاکم نیست و اگر دو نفر واجد شرائط باشند، آن کسی که مردم بخواهند حاکم است. ✅ این یعنی تصریح به مبنای مشروعیت مردمی در جایی که مقام بیان آن بوده... 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
کشکول یک طلبه
🔰 مبنای مشروعیت مردمی، صریح و بی‌پرده 🔺 در این سخنرانی که مربوط به نمازجمعه سال 1362 است، حضرت آقا
در بین این همه تصریحاتی که از مواضع مختلف بیانات حضرت آقا آوردیم، یک جمله متفاوت هم ذیل همان خطبه نمازجمعه وجود دارد که آن را هم می آوریم: «اگر مردم رژیم اسلامی را نپذیرفتند، رژیم اسلامی از اعتبار نمی‌افتد» ابتدائاً ممکن است احساس تهافت بین تصریحات فوق و این جمله ذیل شود، اما دقت در جملات قبلی، به نظر تعارضی را باقی نمی‌گذارد. حضرت آقا مسئله تعیین حاکم را با همان تصریحات فوق تمام می کنند و سپس می‌خواهند به مرتبه ای بالاتر اشاره کنند و آن هم اساس پذیرش حاکمیت اسلامی توسط مردم است. می؟ خواهند بیان کنند که اینجا هم مردم نقش دارند لکن به شکل دیگری. به روند بیانات دقت کنید: [ابتدا همان مطالب صریح بالا را در مشروعیت بخشی مردم به شخص حاکم می گویند و ادامه می‌دهند:] می‌بینید مردم در تعیین حاکم اسلامی در سطوح طراز اوّل حاکمیت و ولایت در جامعه‌ی اسلامی دارای نقشند. [اینجا بحث قبلی که مربوط به تعیین شخص حاکم بود تمام می شود و یک بحث جدید مطرح می کنند و آن هم اصل پذیرش حکومت اسلامی است نه تعیین شخص حاکم:] و می‌توان گفت که مردم در اصلِ تعیین رژیم اسلامی هم دارای نقش هستند. البتّه این را به‌عنوان یک شرط حقیقی بیان نمیکنیم؛ یعنی اگر مردم رژیم اسلامی را نپذیرفتند، رژیم اسلامی از اعتبار نمیافتد، امّا قاعدتاً چون رژیم اسلامی به ایمان مردم متّکی است، مردم در آن هم دارای نقش هستند.
🔺 این موضع جماعتی از انقلابیون قم برای تحصن علیه آقای اکبرنژاد یا به قول خودشان «شیخ فتنه‌گر»👆 🔹 بعد از آن هم ایتا زحمت بستن کانال آقای اکبرنژاد را کشید و نهایتا هم جماعت انقلابی خوشحال شده و از ایتا تشکر کردند! ✅ توجه شما عزیزان را به این کلیپ از بیانات رهبری، که می‌فرمایند بارها گفته ام حرف زدن مخالف بنده نه جرم است نه مؤاخذه دارد جلب می‌کنم. همچنین این کلیپ که می‌فرمایند در فضای مجازی هم به من انتقاد کنند هیچ اشکالی ندارد. نهایتا هم به این جملات توجه کنید👇 « امروز در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست؛ هیچ‌کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمیگیرد.... افراد متعدّد در رسانه‌های مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده‌شان است- ابراز میکنند و کسی هم با اینها کاری ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادی بیان هم هست؛ میتوانند بگویند.» پ.ن: اصلا قصد حمایت از محتوای صحبت های آقای اکبرنژاد را ندارم(کما اینکه روشن است)، بلکه کلام ناظر به این رویه‌ی جاری بین بخشی از دستگاه‌ها و تفکر بخشی از انقلابیون است که اظهار مخالفت با سیاست‌های حکومت و شخص رهبری را عملی توهین آمیز، فتنه‌گرانه و جرم می‌دانند! لااقل بدانید که رهبری نظر دیگری دارند. 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔺 حالا خود دانید! الان درست متوجه عمق فاجعه نمیشید، خدای ناکرده وقتی اتفاق افتاد می‌فهمید! 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
هدایت شده از بر پا
بگیر و ببند درباره 18 🔸«بگیر و ببند» در کشور خلق یک عده است. حوزه علمیه که باید پایگاه «آزاد اندیشی» باشد، درش تحصن میشود که چرا فلانی چنین نظراتی دارد و میگوید. خوب داشته باشد. این فرهنگ کثیف لعن و نفرین مال ما نیست. مال غرب است. چه پیش از رنسانس چه پس از آن. مال دنیای پر از استکبار غرب است. ولو پشت ریش و عمامه مخفی اش کنیم. 🔸آقا به خدا قسم زشت است، چند سال قبل یکی از مراجع بزرگ شهر میگفت من متعرض نظرات حضرت امام ره نمیشوم چون حوصله جنجالهایی که یک عده راه میاندازند ندارم. یعنی اصلا هیچی ولش کن. به نظرات امام فکر هم نمیکنم. صحنه برای اندیشه درباره امام آماده نیست. در همین حوزه افتخار میکنند فلان روشنفکر را با کتک از شهر بیرون کردند. خوب غلط کردند. بیجا کردند. کی بنا بود اینگونه به تقابل با اندیشه غلط برویم. مگر اندیشه را میشود با لنگه کفش خفه کرد. همین ها باعث شده سخنان امام و آقا در حوزه امروز وارد نشود و در حاشیه کار فرهنگی و فوق برنامه، بازی بازی کنند با آن. من دست آن عالمی را میبوسم که رهبر و امام را در این شهر نقد میکرد، که یک عده از ما علافهای خوش گذران دردمان بگیرد شاید اندیشه کنیم درباره معقولیت سخنان رهبرانمان، این حکیمهای فقیه و سالک که مظلومیتشان اعظم از صلاحیتشان است. از چیزی میترسیم مگر، به خدا قسم اندیشه امام و آقا هر چقدر بیشتر نقد شود عظمتش خود را بیشتر نشان میدهد. 🔸«بگیر و ببند» یک خلق شده برای عده ای. نگاه کنید ببینید بعد از برنامه فاخر معلی چطور به آسمان و زمین توهین میکنند. نمیبینند و نمیفهمند چطور صدا و سیما آماج تیرهای زهرآگین رسانه های خبیث شده چون در تلاش است نشاط معنوی و ایمانی را در جامعه بسط دهد، به خدا قسم یک روز به سید بشیر مظلوم و علی فروغی شبکه سه میتازند یک روز وحید جلیلی مجاهد را تمسخر میکنند، یک روز قالیباف پرکار و جهادی مجلس انقلابی را میکوبند، یک روز فلان استاد دگر اندیش حوزه و فلان آیت الله و چه و چه را قیچی میکنند، آخرش خودشان میمانند و تریبونهای ریش دارشان، اف بر این فرهنگ استبداد ریشو. 🔸مردم! شما را به خدا بیایید پای صندوقهای رای، که این بساط جمع شود. من میدانم ، دیده ام، شنیده ام در محافلشان که چطور میگویند خمینی مجبورمان کرد و الا رای مردم یعنی چی؟ دیده ام اگر رهبری نگفته بود و هر کس دیگری گفته بود که همین بی حجابها هم اکثرشان مومنند و فرزندان منند، اینها چنان یقه پاره میکردند و تحصن بازی راه میانداختند که بیا و بپرس. جهالت خطرناک است. استبداد و زور گفتن از آن خطرناکتر ولی وقتی این دو در هم ضرب میشوند نمیدانی چه سم مهلکی میافریند. 🔸مردم اگر میدان را خالی کنیم میدانم که عده ای مثل آب خوردن با یقه بسته و تسبیح شاه مقصود پشت درهای بسته برای دار و ندارمان تصمیم میگیرند. آن وقت معلوم نیست از انتهای جلساتشان استکبار رضاشاهی بیرون میزند یا سند بیست سی غربی . مشارکت یعنی همه هستند همه انقلابی اند، همه صاحبند، همه را در چشم این خلق مشمئز کننده غربی کنیم که این خالص سازی ها ور بیفتد. @ali_mahdiyan
کشکول یک طلبه
بگیر و ببند درباره #انتخابات 18 🔸«بگیر و ببند» در کشور خلق یک عده است. حوزه علمیه که باید پایگاه «آ
ببینید چه آش شوری درست شده که صدای ایشون هم درومده! این چند نفر طلبه ای که تجمع کردند، نه بدنه اجتماعی داشتند نه جمعیت خاصی داشتند نه خواسته شون مشروع و قانونی بود و بلکه خواسته ای مغایر با تصریح کلمات حضرت آقا داشتند، اما توانستند طی دو روز به خواسته شون برسند! حالا خدا نکنه عده ای از مردم با پشتوانه مردمی قابل توجه، یک درخواست صنفی یا معیشتی مشروع داشته باشند و تجمع برگزار کنند!! به بهانه عدم مجوز تجمع، چه اتفاقاتی که براشون نمیفته و چه انگ‌های ضدامنیتی که به پیشونیشون نمیچسبه!
کشکول یک طلبه
بگیر و ببند درباره #انتخابات 18 🔸«بگیر و ببند» در کشور خلق یک عده است. حوزه علمیه که باید پایگاه «آ
برخی در مخالفت با این صحبت‌های آقای مهدیان، میگن اکبرنژاد در کانالش به رهبری توهین کرده، به خاطر همین باید باهاش برخورد بشه. قطعا توهین به اشخاص جرم است و قابلیت برخورد دارد، اختصاصی هم به حضرت آقا ندارد، حتی توهین به روحانی هم جرم است. حالا از شما مخاطبان عزیز درخواست دارم مواردی از اظهارات آقای اکبرنژاد که توهین به حضرت آقا حساب می‌شود را در خصوصی برای حقیر بفرستید، در صورتی که صدق توهین کند، فرمایش این دوستان قابل پذیرش است و بنده هم در کانال اعلام می‌کنم.
کشکول یک طلبه
برخی در مخالفت با این صحبت‌های آقای مهدیان، میگن اکبرنژاد در کانالش به رهبری توهین کرده، به خاطر همی
📣 البته معلوم است و گفتن ندارد و اعضای کانال هم بحمدالله از فرهیختگانند، فقط از باب اینکه شاید جاهای دیگر پخش شود و ممکن است برخی اذهان و قلوب یا بیماری داشته باشند یا قدرت درک مطالب را نداشته باشند، صریحا اعلام کنم که هیچ کدام از این حرف‌ها برای دفاع از محتویات مطالب مخالفین و منتقدین نیست، بلکه دفاع از یک اصل اسلامیِ مورد تایید حضرت آقا هست و اون هم «آزاد گذاشتن افراد در اظهار عقیده علنی، انتقاد و مخالفت نظری» است. پ.ن: منظورمون از آزاد گذاشتن، الزاما به معنای جواز شرعی آن نیست، بلکه بحث در آزاد گذاشتن حکومت و محکوم نکردن افراد به خاطر اظهار نظر انتقادی است.
کشکول یک طلبه
برخی در مخالفت با این صحبت‌های آقای مهدیان، میگن اکبرنژاد در کانالش به رهبری توهین کرده، به خاطر همی
فقط یک فیلم ارسال شد که در آن می گویند نظام در این 45 سال کارآمد نبوده و کشورهای دیگری که از ما عقب تر بودند، در این مدت به کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده اند. مثل چین و کره جنوبی. فکر میکنم بعضی عزیزان معنای توهین را نمی دانند! «تحلیل اشتباه»، «نقد اشتباه»، «نقد غیرمنصفانه» اینها خیلی با توهین فرق دارند. اگر لطف کنید فیلمی که حاوی توهین هست را ارسال بفرمایید، ممنون می شویم. یا اگر جرم دیگری وجود دارد که آقای مهدیان به آن توجه نداشته اند، آن جرم را هم با مستندش بفرستید تا ما هم منعکس کنیم.