eitaa logo
کشکول یک طلبه
1.5هزار دنبال‌کننده
779 عکس
486 ویدیو
12 فایل
محمد رضایی هستم، طلبه رشته تخصصی فقه و اصول در قم. 🔸این کانال فرصتی است برای اشتراک تجربیات طلبگی و تاملات تنهایی حقیر... ارتباط با نگارنده: @mohammad_rezaei65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این استدلال تمام نیست. شاید اینکه گزارشی از برخورد با بی‌حجابی در روایات نداریم به این جهت باشد که در آن زمان بی حجابی در حدی نبوده که به «مسئله» تبدیل شود. حاکم جامعه اسلامی اینطور صلاح دیده که وارد چالش آن نشود. اما در قرن اخیر که فرهنگ برهنگی پیشرفت چشمگیری داشته و گسترش آن میتواند جامعه را وارد فضای فحشاء و لابالی گری نماید، معلوم نیست صلاح جامعه مثل سابق باشد. 🔹 در واقع ما با دو نگاه اشتباه مواجهیم که ریشه هر دو به یک جا برمیگردد! چه افرادی که طرفدار برخورد فیزیکی کف جامعه تحت هر شرائطی هستند و به عواقب آن فکر نمی‌کنند و چه کسانی که طرفدار رها کردن مسئله به بهانه عدم گزارش تاریخی و سیره معصومین هستند. 👈 هر دو نگاه دچار نوعی جمود نواخباری‌گریانه هستند؛ هیچ کدام نمی‌توانند بفهمند حکومتداری دائر مدار فهم تخصصی تزاحمات شرعی، عناوین ثانویه و مصالح جامعه است. دسته اول بدون درک تفاوت ماهیت بی‌حجابی در یک برهه هزارساله و بدون فهم عناوین ثانوی که بر بی‌حجابی در این زمان عارض شده است، حکم به رها کردن مسئله می‌کنند و دسته دوم هم با بستن چشم بر نتیجه‌ی صددرصد معکوسِ برخورد فیزیکی تنش‌زا، کار را به جایی رساندند که به قول این بنده خدا «حجاب مهسا امینی آرزوی امروز حکومت باشد»😔 بی‌گمان اگر بعد از ماجراهای پارسال، تصمیمات مملکت به دست همین عده باقی می‌ماند، سالگرد مهسا باید منتظر فاجعه‌ای جدید میبودیم! ✅ حکومتداری در جامعه پیچیده و چندلایه قرن21 ، نه با فهم خطی و بسیط از ظواهر دین ممکن است و نه با جمود بر مشهورات اذهان متشرعین و تکیه بر تعصباتی که رنگ دین به خود زده اند. کشکول یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در مورد این فرمایشات رهبری، لطفا در نظرسنجی زیر شرکت کنید: https://EitaaBot.ir/poll/ojksx?eitaafly 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 عادل رضایی مداح دانشگاهمون بود. این آخرین مداحیش مربوط به امروز صبح توی هست. پسر بامعرفت و جهادی و مخلصی بود. یک بار رفتم منزلشون، توی اتاقش پر از عکس‌های سیدحسن نصرالله و عماد مغنیه و رهبری بود. رحمت الله علیه... لطفا فاتحه ای بخوانید 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش هایی از مناجات عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی : همیشه به آقام گفتم، اگر هم شهید نشدم، یک مرگی رقم بزن که بفهمم نوکر تو بودم😢 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔹 حضرت آقا در سخنرانی اخیر فرمودند هر کس با انتخابات مخالفت کند، با اسلام مخالفت کرده. ⬅️ پرواضح است که«انتخابات» یعنی «انتخاب مسئولین توسط مردم» و لذا این مطلب یعنی «انتخاب مسئولین توسط مردم جزء اسلام است» و تا آنجایی که ما می‌فهمیم بالملازمه یعنی آهای آنهایی که فکر می کنید انتخابات و جمهوریت، نمایشی و فرمالیته و برای اسکات خصم و بهانه ندادن به دشمن است! بدانید که انتخاب مسئولین جزء اسلام و جمهوری اسلامی است.(باز بگویم که منطوق کلام چیز دیگریست،این مطلب ملازم آن است. مضافا که در جاهای دیگر به این لازمه تصریح کرده اند که در پستهای بعدی آورده میشود) 🔹 در سخنرانی دیگر فرمودند مردم حق انتخاب دارند. حتی در انتخاب رهبر [به واسطه نمایندگان خبرگان] حق دارند. 🔹همچنین جای دیگر فرمودند در دوران پهلوی، انتخابات نمایشی بود و همه می دانستند که انتخابات به معنای انتخاب مردم نیست.(یعنی درست است که رای گیری است ولی صدق نمی کند «انتخاب مردم») 👈 در مواضع متعدد فرموده اند یک پای مشروعیت حکومت، مردم هستند و بدون آنها حکومت مشروعیت ندارد. ✅ حالا العجب کل العجب! کسانی که خودشان مردم را هیچ کاره و نهایتا ابزار تحقق حکومت و صرفا مکلف به رای دادن می دانند، این جمله رهبری را چماق کرده اند بر سر کسانی که می گویند: آقا جان! انتخابات یعنی انتخاب مردم! باید صدق کند انتخاب مردم! باید رقابت باشد! باید احزاب و جریانات مختلف باشند نه تنها بخشی از یک جریان! جمله رهبری را چماق کرده اند بر سر اینها که پس شما طبق بیانات رهبری مخالف اسلام هستید!!! انصافا هر چه تعجب کنیم کم است!!! 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔰 بخش هایی از بیانات رهبری درباره مشروعیت بخشی مردم: ⬅️ مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است... ⬅️ در اسلام مردم‌ یک رکن‌ مشروعیّتند... ⬅️ مشروعیّت دادن به رأی مردم و بیعت مردم، این یک اصل اسلامی است ⬅️ در تفکّر دینى، اساس حاکمیّت دین و نفوذ دین و قدرت دین، تکیه‌ى به مردم است... اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ى مشروعیت‌ خودش را از دست داده است پ.ن: نقش مردم لااقل در دو مرتبه قابل تصور است: 1⃣ یکی اینکه حضور مردم تحقق بخش به حکومت باشد. در واقع معلوم است که حاکم حتی اگر نماینده مستقیم خدا هم باشد وقتی مردم پای کار نباشند نمی تواند حکومت تشکیل دهد. این یک حدی از نقش مردم است. ⬅️ این مطلب مشخص است و فکر نمیکنم مخالفی داشته باشد! خب معلوم است که وقتی مردم نباشند هیچ حاکمی حتی امام معصوم هم نمی تواند حکومت تشکیل دهد. 2⃣ اما مرتبه بالاتر که برخی قبول دارند و برخی قبول ندارند این است که اساسا خداوند مشروعیت تشکیل یک حکومت را به خواست مردم گره زده است. یعنی یک فقیه جامع الشرائط هم مادامی که مردم انتخابش نکنند، مادامی که مردم با او بیعت نکنند، از طرف خداوند حق حکومت ندارد و حکومتش مشروع نیست. یعنی علاوه بر سائر شرائط باید منتخب مردم هم باشد. ✅ نتیجه اینکه اگر کسی مثل حضرت آقا به این مرتبه دوم از جایگاه و نقش مردم تصریح کرد، معلوم است که مرتبه اول را هم قبول دارد و لذا اگر یک جایی علاوه بر مرتبه دوم، به مرتبه اول هم اشاره کند، هیچ تهافتی در کلامش نیست. این را برای این گفتم که حضرت آقا در یکی دو تا موضع، بعد از مرتبه دوم، به مرتبه اول هم اشاره کرده اند، در بعضی جاها هم فقط به مرتبه دوم اشاره کرده اند. 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔰 انتخابات موجود و مبنای فقهی رهبر انقلاب 🔹 میدانید که در بحث ولایت فقیه، دو مبنا در مشروعیت حکومت فقیه وجود دارد: مبنای انتصاب و مبنای انتخاب ⬅️ به طور خلاصه بر اساس مبنای اول، فقیه در عصر غیبت از طرف شارع مقدس به نصب عام، منصوب شده است و بر مردم واجب است بیعت با او و تبعیت از او. حضور مردم در اینجا تحقق بخش حکومت است به این معنا که اگر مردم نیایند روشن است که حکومت تشکیل نمی‌شود و الا مردم هیچ نقشی در مشروعیت بخشی به فقیه ندارند. نهایتا رای گیری از مردم این حُسن را دارد که از بین فقهایی که حکومتشان مشروع است، فقیهی حاکم می‌شود که مقبولیت بالاتری دارد. در اینجا نقش انتخاب مردم در شورای نگهبان در همین حدی هست که مطرح شد. ⬅️ اما بر اساس مبنای مشروعیت مردمی، عنصر انتخاب، یک پای مشروعیت بخشی به حکومت فقیه است. یعنی شارع مقدس در عصر غیبت، هر فقیهی را صاحب ولایت در تشکیل حکومت نمی داند بلکه حکومتِ فقیهی را مشروع می‌داند که مردم انتخابش کرده باشند. حال این انتخاب یا در قالب رای گیری رایج خواهد بود یا در قالب بیعت اختیاری اکثریت مردم با یک فقیه یا هر قالبی که در آن «انتخاب مردم» صدق کند. خلاصه طبق این مبنا انتخاب مردم موضوعیت دارد، مشروعیت ساز و حیاتی است. در واقع مشروعیت حکومت به این انتخابات گره خورده است و خدای ناکرده اگر انتخاباتی نمایشی یا شبه انتصابات باشد و به شکلی نباشد که خروجی آن «انتخاب مردم» صدق کند، مشروعیت فقیه منتخب آنها زیر سوال است. 👈 در پست قبلی عرض کردیم که بیانات حضرت آقا ظاهر در همین مبنای دوم است و ایشان انتخاب مردم را مشروعیت بخش به حکومت می‌دانند. همانطور که مبنای آیت الله سیستانی و مرحوم آقای منتظری همین است. ✅ اکنون سوال خاضعانه ما خدمت فقهای عظام شورای نگهبان و فقهای قانون‌گذار در مجلس خبرگان این است که آیا با این رویّه‌ی اتخاذ شده در تایید صلاحیت ها(چه مصوباتی نظیر محدودیت سنی چه تطبیق های سخت گیرانه) که در موارد متعدد، تعداد نامزدهای تایید شده مساوی کرسی های لازم است یا نهایتا از حوزه ای دیگر یک نفر را می آورید که فقط شکل انتخابات به خود بگیرد، آیا به خروجی آن، احدی می‌گوید «منتخب مردم»؟! آیا با توجه به اهمیت موضوع، ولو که خودتان قائل به مبنای انتصاب باشید(البته بنده اطلاعی از نظر همه این فقها ندارم) ولی مراعاتاً لمبنای رهبر انقلاب و فقهای بزرگ و از باب اهمیت ویژه موضوع، نباید طرحی نو در اندازید؟! آیا سختگیری بیشتر و ایجاد محدودیت سنی که مصوبه جدیدتان است(و چه بسی همین مصوبه باعث این خروجی عجیب شده است)، روشی موافق احتیاط بوده یا خلاف احتیاط؟!! 🔹 از همه این مبانی فقهی بگذریم! برگزاری انتخابات فرمالیته و شبه انتصابات و در این قالب موهن که مستمسک تمسخر دیگران شده در شان انقلاب مردمی ما نیست، حالا هر طور صلاح می دانید.... 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
وَ جَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ 📚 یس {۲۰} و مردى (با ایمان) از دورترین نقطه شهر با شتاب فرا رسید، گفت: اى قوم من! از فرستادگان (خدا) پیروى کنید!
🔰 مبنای مشروعیت مردمی، صریح و بی‌پرده 🔺 در این سخنرانی که مربوط به نمازجمعه سال 1362 است، حضرت آقا به صراحت به مبنای مشروعیت مردمی اشاره می کنند و مبنا را توضیح می‌دهند. 🔹 خلاصه متن بالا این است که در زمان معصومین ع، مشروعیت حاکم الاهی‌ است و ربطی به مردم ندارد و مردم صرفا ظرف تحقق حکومت هستند(یعنی اگر بودند حکومت محقق می‌شود مثل حکومت امیرالمؤمنین ع و اگر نبودند، محقق نمی‌شود مثل سایر معصومین ع) 👈 اما در زمان غیبت که حاکم معینی توسط خداوند تعیین نشده، دیگر چنین نیست. اینجا نقش مردم فراتر است. در این زمان حاکم دارای دو رکن است نه یک رکن؛ یکی واجدیت شرائطی که اسلام برای حاکم معین کرده و دیگری 🔹 کسی که همه شرائط را داشته باشد و مردم نپذیرندش، حاکم نیست و اگر دو نفر واجد شرائط باشند، آن کسی که مردم بخواهند حاکم است. ✅ این یعنی تصریح به مبنای مشروعیت مردمی در جایی که مقام بیان آن بوده... 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
در بین این همه تصریحاتی که از مواضع مختلف بیانات حضرت آقا آوردیم، یک جمله متفاوت هم ذیل همان خطبه نمازجمعه وجود دارد که آن را هم می آوریم: «اگر مردم رژیم اسلامی را نپذیرفتند، رژیم اسلامی از اعتبار نمی‌افتد» ابتدائاً ممکن است احساس تهافت بین تصریحات فوق و این جمله ذیل شود، اما دقت در جملات قبلی، به نظر تعارضی را باقی نمی‌گذارد. حضرت آقا مسئله تعیین حاکم را با همان تصریحات فوق تمام می کنند و سپس می‌خواهند به مرتبه ای بالاتر اشاره کنند و آن هم اساس پذیرش حاکمیت اسلامی توسط مردم است. می؟ خواهند بیان کنند که اینجا هم مردم نقش دارند لکن به شکل دیگری. به روند بیانات دقت کنید: [ابتدا همان مطالب صریح بالا را در مشروعیت بخشی مردم به شخص حاکم می گویند و ادامه می‌دهند:] می‌بینید مردم در تعیین حاکم اسلامی در سطوح طراز اوّل حاکمیت و ولایت در جامعه‌ی اسلامی دارای نقشند. [اینجا بحث قبلی که مربوط به تعیین شخص حاکم بود تمام می شود و یک بحث جدید مطرح می کنند و آن هم اصل پذیرش حکومت اسلامی است نه تعیین شخص حاکم:] و می‌توان گفت که مردم در اصلِ تعیین رژیم اسلامی هم دارای نقش هستند. البتّه این را به‌عنوان یک شرط حقیقی بیان نمیکنیم؛ یعنی اگر مردم رژیم اسلامی را نپذیرفتند، رژیم اسلامی از اعتبار نمیافتد، امّا قاعدتاً چون رژیم اسلامی به ایمان مردم متّکی است، مردم در آن هم دارای نقش هستند.
🔺 این موضع جماعتی از انقلابیون قم برای تحصن علیه آقای اکبرنژاد یا به قول خودشان «شیخ فتنه‌گر»👆 🔹 بعد از آن هم ایتا زحمت بستن کانال آقای اکبرنژاد را کشید و نهایتا هم جماعت انقلابی خوشحال شده و از ایتا تشکر کردند! ✅ توجه شما عزیزان را به این کلیپ از بیانات رهبری، که می‌فرمایند بارها گفته ام حرف زدن مخالف بنده نه جرم است نه مؤاخذه دارد جلب می‌کنم. همچنین این کلیپ که می‌فرمایند در فضای مجازی هم به من انتقاد کنند هیچ اشکالی ندارد. نهایتا هم به این جملات توجه کنید👇 « امروز در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست؛ هیچ‌کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمیگیرد.... افراد متعدّد در رسانه‌های مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده‌شان است- ابراز میکنند و کسی هم با اینها کاری ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادی بیان هم هست؛ میتوانند بگویند.» پ.ن: اصلا قصد حمایت از محتوای صحبت های آقای اکبرنژاد را ندارم(کما اینکه روشن است)، بلکه کلام ناظر به این رویه‌ی جاری بین بخشی از دستگاه‌ها و تفکر بخشی از انقلابیون است که اظهار مخالفت با سیاست‌های حکومت و شخص رهبری را عملی توهین آمیز، فتنه‌گرانه و جرم می‌دانند! لااقل بدانید که رهبری نظر دیگری دارند. 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔺 حالا خود دانید! الان درست متوجه عمق فاجعه نمیشید، خدای ناکرده وقتی اتفاق افتاد می‌فهمید! 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
بگیر و ببند درباره 18 🔸«بگیر و ببند» در کشور خلق یک عده است. حوزه علمیه که باید پایگاه «آزاد اندیشی» باشد، درش تحصن میشود که چرا فلانی چنین نظراتی دارد و میگوید. خوب داشته باشد. این فرهنگ کثیف لعن و نفرین مال ما نیست. مال غرب است. چه پیش از رنسانس چه پس از آن. مال دنیای پر از استکبار غرب است. ولو پشت ریش و عمامه مخفی اش کنیم. 🔸آقا به خدا قسم زشت است، چند سال قبل یکی از مراجع بزرگ شهر میگفت من متعرض نظرات حضرت امام ره نمیشوم چون حوصله جنجالهایی که یک عده راه میاندازند ندارم. یعنی اصلا هیچی ولش کن. به نظرات امام فکر هم نمیکنم. صحنه برای اندیشه درباره امام آماده نیست. در همین حوزه افتخار میکنند فلان روشنفکر را با کتک از شهر بیرون کردند. خوب غلط کردند. بیجا کردند. کی بنا بود اینگونه به تقابل با اندیشه غلط برویم. مگر اندیشه را میشود با لنگه کفش خفه کرد. همین ها باعث شده سخنان امام و آقا در حوزه امروز وارد نشود و در حاشیه کار فرهنگی و فوق برنامه، بازی بازی کنند با آن. من دست آن عالمی را میبوسم که رهبر و امام را در این شهر نقد میکرد، که یک عده از ما علافهای خوش گذران دردمان بگیرد شاید اندیشه کنیم درباره معقولیت سخنان رهبرانمان، این حکیمهای فقیه و سالک که مظلومیتشان اعظم از صلاحیتشان است. از چیزی میترسیم مگر، به خدا قسم اندیشه امام و آقا هر چقدر بیشتر نقد شود عظمتش خود را بیشتر نشان میدهد. 🔸«بگیر و ببند» یک خلق شده برای عده ای. نگاه کنید ببینید بعد از برنامه فاخر معلی چطور به آسمان و زمین توهین میکنند. نمیبینند و نمیفهمند چطور صدا و سیما آماج تیرهای زهرآگین رسانه های خبیث شده چون در تلاش است نشاط معنوی و ایمانی را در جامعه بسط دهد، به خدا قسم یک روز به سید بشیر مظلوم و علی فروغی شبکه سه میتازند یک روز وحید جلیلی مجاهد را تمسخر میکنند، یک روز قالیباف پرکار و جهادی مجلس انقلابی را میکوبند، یک روز فلان استاد دگر اندیش حوزه و فلان آیت الله و چه و چه را قیچی میکنند، آخرش خودشان میمانند و تریبونهای ریش دارشان، اف بر این فرهنگ استبداد ریشو. 🔸مردم! شما را به خدا بیایید پای صندوقهای رای، که این بساط جمع شود. من میدانم ، دیده ام، شنیده ام در محافلشان که چطور میگویند خمینی مجبورمان کرد و الا رای مردم یعنی چی؟ دیده ام اگر رهبری نگفته بود و هر کس دیگری گفته بود که همین بی حجابها هم اکثرشان مومنند و فرزندان منند، اینها چنان یقه پاره میکردند و تحصن بازی راه میانداختند که بیا و بپرس. جهالت خطرناک است. استبداد و زور گفتن از آن خطرناکتر ولی وقتی این دو در هم ضرب میشوند نمیدانی چه سم مهلکی میافریند. 🔸مردم اگر میدان را خالی کنیم میدانم که عده ای مثل آب خوردن با یقه بسته و تسبیح شاه مقصود پشت درهای بسته برای دار و ندارمان تصمیم میگیرند. آن وقت معلوم نیست از انتهای جلساتشان استکبار رضاشاهی بیرون میزند یا سند بیست سی غربی . مشارکت یعنی همه هستند همه انقلابی اند، همه صاحبند، همه را در چشم این خلق مشمئز کننده غربی کنیم که این خالص سازی ها ور بیفتد. @ali_mahdiyan
ببینید چه آش شوری درست شده که صدای ایشون هم درومده! این چند نفر طلبه ای که تجمع کردند، نه بدنه اجتماعی داشتند نه جمعیت خاصی داشتند نه خواسته شون مشروع و قانونی بود و بلکه خواسته ای مغایر با تصریح کلمات حضرت آقا داشتند، اما توانستند طی دو روز به خواسته شون برسند! حالا خدا نکنه عده ای از مردم با پشتوانه مردمی قابل توجه، یک درخواست صنفی یا معیشتی مشروع داشته باشند و تجمع برگزار کنند!! به بهانه عدم مجوز تجمع، چه اتفاقاتی که براشون نمیفته و چه انگ‌های ضدامنیتی که به پیشونیشون نمیچسبه!
رهبر انقلاب، امروز، ۱۴۰۲/۱۱/۲۹: رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است.
برخی در مخالفت با این صحبت‌های آقای مهدیان، میگن اکبرنژاد در کانالش به رهبری توهین کرده، به خاطر همین باید باهاش برخورد بشه. قطعا توهین به اشخاص جرم است و قابلیت برخورد دارد، اختصاصی هم به حضرت آقا ندارد، حتی توهین به روحانی هم جرم است. حالا از شما مخاطبان عزیز درخواست دارم مواردی از اظهارات آقای اکبرنژاد که توهین به حضرت آقا حساب می‌شود را در خصوصی برای حقیر بفرستید، در صورتی که صدق توهین کند، فرمایش این دوستان قابل پذیرش است و بنده هم در کانال اعلام می‌کنم.
📣 البته معلوم است و گفتن ندارد و اعضای کانال هم بحمدالله از فرهیختگانند، فقط از باب اینکه شاید جاهای دیگر پخش شود و ممکن است برخی اذهان و قلوب یا بیماری داشته باشند یا قدرت درک مطالب را نداشته باشند، صریحا اعلام کنم که هیچ کدام از این حرف‌ها برای دفاع از محتویات مطالب مخالفین و منتقدین نیست، بلکه دفاع از یک اصل اسلامیِ مورد تایید حضرت آقا هست و اون هم «آزاد گذاشتن افراد در اظهار عقیده علنی، انتقاد و مخالفت نظری» است. پ.ن: منظورمون از آزاد گذاشتن، الزاما به معنای جواز شرعی آن نیست، بلکه بحث در آزاد گذاشتن حکومت و محکوم نکردن افراد به خاطر اظهار نظر انتقادی است.
فقط یک فیلم ارسال شد که در آن می گویند نظام در این 45 سال کارآمد نبوده و کشورهای دیگری که از ما عقب تر بودند، در این مدت به کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده اند. مثل چین و کره جنوبی. فکر میکنم بعضی عزیزان معنای توهین را نمی دانند! «تحلیل اشتباه»، «نقد اشتباه»، «نقد غیرمنصفانه» اینها خیلی با توهین فرق دارند. اگر لطف کنید فیلمی که حاوی توهین هست را ارسال بفرمایید، ممنون می شویم. یا اگر جرم دیگری وجود دارد که آقای مهدیان به آن توجه نداشته اند، آن جرم را هم با مستندش بفرستید تا ما هم منعکس کنیم.
💠 بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا متعلق به مرکز رشد دانشگاه امام صادق ع، اکثریت مردم بر این باورند که: 🔹 «نامزدهای مجلس فرق چندانی با یکدیگر ندارند و در نهایت فرقی نمی‌کند چه کسی انتخاب شود» همچنین اکثریت مردم با این گزاره موافقند که: 🔸 «وقتی مردم در انتخابات شرکت میکنند مسئولان فکر میکنند که مردم با تمامی کارها و تصمیمات آنها موافق هستند» 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 این خانم لبنانی توی حسینیه امام خمینی از آقا خواستن چفیه‌شون رو هدیه بگیرن، آقا هم بهشون هدیه دادن. حضرت آقا شانس آوردن رفقای ایتایی ندارن وگرنه محکوم میشدن به مذهبی صورتی😄 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
است یا ؟ ببینید چه اعلامی حذف شدند و چه پاجوش‌هایی از سروهای تنومند پیشی گرفتند؟!
🔰 بیم و امیدهای یک انتخابات عجیب! 🔹 به قول یک بنده خدایی، کلید مجلس افتاد به دست بنیادگراها؛ اون بنده خدا گفت الفاتحه ولی من میگم بیم و امید! 👈 اصولگرایان معتدل در واقع شکست سنگینی خوردند. به این نگاه نکنید که شاید هنوز اکثریت باشند به این نگاه نکنید که احتمالا قالیباف رئیس بماند، خیر! به این نگاه کنید که با وجود حذف رقیب سنتی خود توسط شورای نگهبان و عدم فعال شدن بدنه اجتماعی اصلاح طلبان و اعتدالیون، اکنون حتی بر پاجوش های توییتریِ بدون حزب و بودجه نیز فائق نیامدند! 🔹 مجلس قبل اگر انقلابی بود، این مجلس را قاعدتا سوپرانقلابی باید نامید! ✅ حامیانِ این جریان نوظهور، دقیقا از داخل سبد اصولگرایان هستند و لذا بعید نیست به نفع اصولگرایان سنتی باشد که در انتخابات های بعدی شاهد نیمچه حضور اصلاح طلبان و اعتدالیون در رقابت ها باشند تا با اتحادی که ایجاد می شود و لیست های موازی که حذف می شود، امید به پیروزی شان بیشتر شود. به نظر حقیر انتخابات مجلس آینده پرشور تر برگزار خواهد شد، یکی دیگر از دلائلش هم ترس از رای آوری همین سوپر انقلابی هاست! 😊 🔹 اما بیم اصلی از کم تجربگی و افراطی گری و نفهمیدن اقتضائات حکمرانی نشأت می‌گیرد و امید اصلی از نشاط و شور و فعالیت و ریسک پذیری و نگاه به ظرفیت های داخلی(هر کدام می تواند از جهتی فرصت و از جهتی آسیب قلمداد شود). ان شاالله که هر چه خیر اسلام و مسلمین است رقم بخورد.... 🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید