eitaa logo
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
938 دنبال‌کننده
531 عکس
319 ویدیو
111 فایل
✅طلبه | شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام ✅نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج مکتب تشیع 📞راه ارتباطی و تبادل و پاسخ‌گویی به سوالات: @ravimahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
Yas Kabood.mp3
7.18M
🍁یاس کبود🍁 🔴 دکلمه ی امید محمدی سروش @kashkoolfn
❇️آرزوی علامه امینی رحمه الله @kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد خسروپناه .mp3
14.38M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع تعالی علوم ادبی و زبانی ⭕️ سخنرانی در جمع سردبیران مجلات علوم زبانی و ادبی در دانشگاه آزاد اسلامی 📆 ۷ بهمن ۱۳۹۸ 🆔 @khosropanah_ir
؛ ؛ ✅ علامه شعرانی:در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروی است که فرمود: 🔹از میان دو مرد که در دین و فضایل برابر باشند، برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود. 🔹راوی گفت:گفتم:فدای تو شوم! فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامی دارند؛ اما نزد خدای تعالی چگونه؟ 🔹فرمود:چون ادیب قرآن را چنان که نازل شده است می خواند و دعا را هم لحن نمی آورد و غلط نمی خواند و دعای ملحون سوی خدای تعالی بالا نرود. ✍ ر.ک:کتاب (از وصایای علامه ذو الفنون میرزا ابو الحسن شعرانی)، نشر الف لام میم، ص ۳۷؛ @alafzal1400
🔺نکره و معرفه: محض و غیر محض🔺 🔸1 ) نکره محض: صفت و مضاف الیه ندارد. مثل:رجل 🔸2 ) نکره غیر محض: صفت و مضاف الیه دارد و به معرفه نزدیکتر است. مثل: رجل کریم 🔸3 ) معرفه محض: کاملا معرفه هست. مثل: زید،هو و ... 🔸4 ) معرفه غیر محض: به نکره نزدیک است. مثل ال جنس که روی کلمه ای بیاید. ❇️نکته معروفی که میگویند: الجمل بعد المعارف احوالها و بعد النکرات اوصافها در مورد معرفه محض و نکره محض مطرح است. 🛑اما در مورد نکره غیر محض و معرفه غیر محض جمله را میتوان حال یا صفت گرفت. @kashkoolfn
16.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سبک زندگی اسلامی طبق آیه 21 احزاب🔺 ☘لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة لمن کان یرجو الله والیوم الآخر وذکر الله کثیرا☘ 🔸بیان نکات ادبی آیه توسط طلبه فاضل امید محمدی سروش. @kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸جمادی الثانیة سالروز وفات خاتم الفقهاء و المجتهدین‌ شیخ مرتضی انصاری رحمة الله علیه از فقها و اصولیون بزرگ شیعه در سال ۱۲۸۱ ه . ق در نجف 📜 - برگی از زندگی این فقیه عالیقدر جهان تشیع : صاحب جواهر که یگانه مرجع تقلید زمان خود بود وقتی احساس کرد ، مرگش نزدیک شده است ، او را به عنوان مرجع پس از خود پیشنهاد کرد و این پیشنهاد مورد قبول عام و خاص قرار گرفت ، اما خود او امتناع ورزید و گفت : سعید العلماء مازندرانی که اکنون در مازندران است از من اعلم است و با وجود او نوبت به من نمی رسد . از این رو نامه ‏ای برای سعید العلما نوشت و این نکته را به او گوشزد کرد که در زمان تحصیل که با هم بودیم ، فهم و استفاده‏ شما از درس استاد ، بیشتر از من بود لذا شما هستید که باید مرجعیت را به دست بگیرید . سعید العلما در پاسخ وی ، نوشت : اگر چه در آن زمان فهم من قوی ‏تر بود امّا مدّت‏ هاست که من از مباحث علمی دور شده ‏ام اما شما در نجف در حال تحقیقات علمی بوده ‏اید ، لذا شما ترجیح دارید . شیخ انصاری تنها با چنین پاسخی بود که راضی شد ، مرجعیت را بپذیرد .
...این‌قدر تفاوت 🔸آیة الله العظمی بهجت: منشأ این‌قدر تفاوت بین ما و علمای گذشته -که صاحب آن همه کرامات بودند- و علت عقب‌ماندگی ما از آنها چیست؟... مرحوم شیخ انصاری با آن همه درس و بحث و تألیف هر روز زیارت عاشورا، زیارت جامعه و یک جزء قرآن می‌خواند. گویا علت عقب‌ماندگی ما، ترک مستحبات است. علمای سابق بدان ملتزم بودند. از قبیل زیارت و دعا و تلاوت قرآن و یا نماز اول وقت و ترک مکروهات، مانند خواب بین‌الطلوعین!