افتح_عيون_القلب_الملا_محمد_باقر_الخاقاني_إصدار_لزيارة_ا_NBbCSqz (1).mp3
10.39M
افتح عيون القلب
🎤الملا محمد باقر الخاقاني
إصدار لزيارة الأربعين - صفر الأحزان 1445 هـ
#زيارة_الأربعين
#المشاية
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
noormags-داشناکها_و_سالداتها؛_دو_تیغه_یک_قیچی_سندی_منتشر_نشده_از_عصر_مشروطه-80983.pdf
408.5K
⚫️ نسخه PDF
📚 داشناکها و سالداتها؛ دو تیغه یک قیچی | گوشهای از جنایات داشناکهای ارمنی (از سنخ یپرمخان) و عناصر مسلّحِ تندرو در ایرانِ عصرِ مشروطه (قتل، غارت، اسلامستیزی، اسارت، تجاوز، مثلهکردن و سوزاندن)
👈 به قلم استاد علی ابوالحسنی مُنذِر (ره) | ماهنامه زمانه
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔴١ صفر عام ١۲۲ أو١٢١ للهجرة النبوية الشريفة اندلاع ثورة عالم آل محمد الشهيد المظلوم ابو الحسین زيد بن علي بن الحسين عليهما السلام (۱).
🔸️لَمَّا حُمِلَ زَيْدُ بْنُ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِلَى اَلْمَأْمُونِ وَ قَدْ كَانَ خَرَجَ بِالْبَصْرَةِ وَ أَحْرَقَ دُورَ وُلْدِ اَلْعَبَّاسِ وَهَبَ اَلْمَأْمُونُ جُرْمَهُ لِأَخِيهِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ لَهُ يَا أَبَا اَلْحَسَنِ لَئِنْ خَرَجَ أَخُوكَ وَ فَعَلَ مَا فَعَلَ لَقَدْ خَرَجَ قَبْلَهُ زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ فَقُتِلَ وَ لَوْ لاَ مَكَانُكَ مِنِّي لَقَتَلْتُهُ فَلَيْسَ مَا أَتَاهُ بِصَغِيرٍ فَقَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ لاَ تَقِسْ أَخِي زَيْداً إِلَى زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ فَإِنَّهُ كَانَ مِنْ عُلَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ غَضِبَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَجَاهَدَ أَعْدَاءَهُ حَتَّى قُتِلَ فِي سَبِيلِهِ وَ لَقَدْ حَدَّثَنِي أَبِي مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَاهُ جَعْفَرَ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ رَحِمَ اَللَّهُ عَمِّي زَيْداً إِنَّهُ دَعَا إِلَى اَلرِّضَا مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَوْ ظَفِرَ لَوَفَى بِمَا دَعَا إِلَيْهِ وَ لَقَدِ اِسْتَشَارَنِي فِي خُرُوجِهِ فَقُلْتُ لَهُ يَا عَمِّ إِنْ رَضِيتَ أَنْ تَكُونَ اَلْمَقْتُولَ اَلْمَصْلُوبَ بِالْكُنَاسَةِ فَشَأْنَكَ فَلَمَّا وَلَّى قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَيْلٌ لِمَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَهُ فَلَمْ يُجِبْهُ فَقَالَ اَلْمَأْمُونُ يَا أَبَا اَلْحَسَنِ أَ لَيْسَ قَدْ جَاءَ فِيمَنِ اِدَّعَى اَلْإِمَامَةَ بِغَيْرِ حَقِّهَا مَا جَاءَ فَقَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ زَيْدَ بْنَ عَلِيٍّ لَمْ يَدَّعِ مَا لَيْسَ لَهُ بِحَقٍّ وَ إِنَّهُ كَانَ أَتْقَى لِلَّهِ مِنْ ذَلِكَ إِنَّهُ قَالَ أَدْعُوكُمْ إِلَى اَلرِّضَا مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ وَ إِنَّمَا جَاءَ مَا جَاءَ فِيمَنْ يَدَّعِي أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى نَصَّ عَلَيْهِ ثُمَّ يَدْعُو إِلَى غَيْرِ دِينِ اَللَّهِ وَ يُضِلُّ عَنْ سَبِيلِهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ كَانَ زَيْدٌ وَ اَللَّهِ مِمَّنْ خُوطِبَ بِهَذِهِ اَلْآيَةِ وَ جٰاهِدُوا فِي اَللّٰهِ حَقَّ جِهٰادِهِ هُوَ اِجْتَبٰاكُم(٢) .
____
١_تاريخ الطبري،ج٧ص١٨١،تجارب الامم،ابن مسكويه،ج٣ص١٤٢.
٢_ عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۲۴۸_٢٤٩.
#وقائع_الأیام
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
🔴١ صفر سال۱۲۲ یا ١٢١ هجری آغاز قیام عالم آل محمد شهيد المظلوم ابو الحسین زيد بن علي بن الحسين عليهما السلام (۱).
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🔸️چون زيد بن موسى بن جعفر را گرفته نزد مأمون آوردند از جهت اينكه در بصره رفته بود و خانههاى اولاد عباس را سوزانيده بود مأمون جرم او را ببرادرش على بن موسى الرضا(عليه السّلام)بخشيد و بآن جناب عرض كرد يا ابا الحسن اگر برادر تو رفت و كرد آنچه كرد زيد بن على پيش از او نيز رفت و كشته شد و اگر تو قرب و منزلت نداشتى نزد من هر آينه او را ميكشتم زيرا كه اين عملى كه از او صادر شده است عمل كوچكى نيست حضرت رضا(عليه السّلام)فرمود يا امير المؤمنين برادرم زید را با زيد بن على(عليه السّلام)قياس مكن زيرا كه او از علماء آل محمد بود و بجهت رضا و خوشنودى خداوند غضب كرد و با دشمنان خدا جهاد كرد تا اينكه در راه خدا كشته شد پدر بزرگوارم موسى بن جعفر(عليهما السّلام)از براى من حديث كرد از پدر بزرگوارش جعفر بن محمد بن على(عليه السّلام)شنيده بود كه آن جناب ميفرمود خداوند رحمت كند عم من زيد را كه مردم را دعوت نمود به پسنديدۀ از آل محمد و اگر ظفر يافته بود و فتح نموده بود البته وفا ميكرد بآنچه مردم را بآن ميخواند و وقتى كه ميخواست خروج كند بمن در اين باب مشورت كرد من باو گفتم اى عم بزرگوار اگر راضى ميشوى كه ترا در كناسۀ كوفه بكشند و جسدت را بر سر دار كشند خروج كن پس چون كه خروج كرد جعفر بن محمد بن على(عليه السّلام) فرمود واى بر كسى كه آواز او را بشنود و او را اجابت نكند مأمون عرض كرد يا ابا الحسن آيا از پيغمبر(صلّى الله عليه و آله)توعيد و تعذيب نرسيده است در حق كسى كه بغير حق ادعاى امامت كند حضرت رضا(عليه السّلام)فرمود زيد بن على(عليه السّلام)ادعاى باطلى نكرد و نهايت ترس از خدا و پرهيزكارى داشت از اين مطلب بلكه بمردم گفت اى مردم من دعوت ميكنم شما را به پسنديدۀ از آل رسول و مقصود او خودش نبود چه او معرفت داشت باينكه برادرش مستحق امامت است و توعيد و تعذيب كه از جانب پيغمبر اكرم رسيده است در حق كسى است كه ادعا كند كه خداوند او را امام قرار داده و بعد از آن مردم را بغير دين خدا دعوت كند و با اينكه خودش علم ندارد و چيزى نميفهمد مردم را گمراه كند و از دين بيرون برد چه آنها را واميدارد كه اقرار كنند و امامت او و سوگند بخداوند كه زيد از كسانى بود كه مخاطب آيۀ شريفه« وَ جٰاهِدُوا فِي اَللّٰهِ حَقَّ جِهٰادِهِ »بوده و مصداق اين آيه آن بزرگوار بوده چه آن جناب در راه خداوند جانفشانى كرد(٢) .
____
١_تاريخ الطبري،ج٧ص١٨١،تجارب الامم،ابن مسكويه،ج٣ص١٤٢.
٢_ عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۲۴۸_٢٤٩.
#وقائع_الأیام
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
🔴رجل من اهل الشام لعنهم الله يشتم السيدة الزهراء سلام الله علیها امام الشهيد زيد بن علي رضي الله عنه😭:
🔸️قال سعيد بن خيثم:و كنا مع زيد في خمسمائة، و أهل الشام اثنا عشر ألفا-و كان بايع زيدا أكثر من اثني عشر ألفا فغدروا-إذ فصل رجل من أهل الشام من كلب على فرس رائع فلم يزل شتما لفاطمة بنت رسول اللّه (ص) ، فجعل زيد يبكي حتى ابتلت لحيته و جعل يقول: أما أحد يغضب لفاطمة بنت رسول اللّه (ص) ؟أما أحد يغضب لرسول اللّه (ص) ؟أما أحد يغضب للّه؟قال: ثم تحول الشامي عن فرسه فركب بغلة. قال: و كان الناس فرقتين نظارة و مقاتلة. قال سعيد:
فجئت إلى مولى فأخذت منه مشملا كان معه، ثم استترت من خلف النظارة حتى إذا صرت من ورائه ضربت عنقه و أنا متمكن منه بالمشمل، فوقع رأسه بين يدي بغلته، ثم رميت جيفته عن السرج، و شد أصحابه عليّ حتى كادوا يرهقونني، و كبّر أصحاب زيد و حملوا عليهم و استنقذوني، فركبت فأتيت زيدا فجعل يقبل بين عيني و يقول: أدركت و اللّه ثأرنا، أدركت و اللّه شرف الدنيا و الآخرة و ذخرها، إذهب بالبغلة فقد نفلتكها.
📚مقاتل الطالبيين ،ابو الفرج الإصفهاني صفحه : 136
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
🔴شبهه_آيا در ميان شهداي كربلا، افراد غير شيعه هم وجود داشتند؟
🔻پاسخ به ادعاهای بعضی از جاهلین
✍️موسسه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
🛑 مقتل زید بن علی علیه السلام و به دار آویختن پیکر مبارکش: 🔻ابن اثير:چون شب فرا رسيد يوسف دوباره عده تجهيز و روانه كرد. زيد بر آنها حمله كرد. پراكنده و منهزم شدند. آنها را دنبال كرد تا بشورهزار كه همه تار و مار شدند و بمحل بنى سليم پناه بردند. سواران آنها در قبال خيل زيد تاب نياوردند. عباس بيوسف خبر داد كه وضع بدين گونه است از او درخواست كرد كه تيراندازان را بيارى او بفرستد.
او هم آنها را روانه كرد. تيراندازان هم اتباع زيد را هدف كردند. معاوية بن اسحق انصارى خود را سپر زيد كرد و سخت جانبازى نمود تا كشته شد. زيد بن على و ياران او تا هنگام شب پايدارى و دليرى كردند. در آن وقت تيرى بطرف چپ پيشانى زيد اصابت كرد و تا مغز او فرو رفت. اتباع او برگشتند. اهل شام گمان بردند كه چون شب شده بود آنها دست از كارزار كشيدند.
زيد در يكى از خانههاى «ارحب» فرود آمد. ياران پزشكى جراح حاضر كردند. جراح تير را از جبهه زيد كشيد. زيد فغان زد و پس از آن زندگانى را بدرود گفت.
اتباع زيد با يك ديگر مشورت كردند كه او را كجا دفن كنند. بعضى گفتند:
او را در آب مىاندازيم (كه دشمن جسد او را پيدا نكند). برخى گفتند: سرش را ميبريم و تنش را ميان كشتگان مىاندازيم (كه كسى او را نشناسد). فرزندش يحيى گفت بخدا قسم نبايد سگها جسد پدرم را بخورند. جمعى هم گفتند: جسد او را در حفره كه از آن گل (براى خشت) بر مىدارند نهان و آب را بر آن روان مىكنيم. چنين كردند و آب را جارى نمودند. گفته شده او را در نهر يعقوب انداختند و آب را بستند. ميان آنها غلام زيد كه مردى از اهل سند بود كه بر دفن او آگاه شده بدشمن خبر داد (كه جسد كجاست) اتباع او پراكنده شدند. فرزندش يحيى هم بكربلا رفت و در نينوى نزد سابق مولاى بشر بن عبد الملك بن بشر مهمان شد.
يوسف بن عمر مجروحين را در خانه هاى خود يكى بعد از ديگرى گرفت.
آن غلام سندى روز جمعه محل دفن زيد را نشان داد. جسد را بيرون كشيدند و سرش را بريدند و نزد يوسف بن عمر كه در حيره بود فرستادند حكم بن صلت آن سر را فرستاد. يوسف بن عمر دستور داد جسد در محل كناسه بدار آويخته شود. همچنين پيكر نصر بن خزيمه و معاوية بن اسحاق و زيد نهدى در همان محل (پس از قتل) بدار كشيده شوند و عده نگهبان گماشت كه آنها را حراست كنند. سر زيد را هم براى هشام فرستاد آن سر بر دروازه شهر دمشق آويخته و بعد از آن بمدينه فرستاده شد. جسد بر سردار ماند تا هشام درگذشت و وليد بخلافت رسيد دستور داد فرود آرند و بسوزانند(١).
🔻٢ صفر سال۱۲۲ یا ١٢١ هجری شهادت ابو الحسین زيد بن علي بن الحسين عليهما السلام .
----- ١_الكامل في التاريخ، ج5، ص:245_ 246.
#وقائع_الأیام
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
🔴مقتل زيد بن علي عليه السلام ونبش قبره و صلب جسده الطاهر:
🔸️فلمّا كان العشاء عبّأهم يوسف بن عمر ثمّ سرّحهم، فالتقوا هم و أصحاب زيد، فحمل عليهم زيد في أصحابه فكشفهم و تبعهم حتّى أخرجهم إلى السّبخة، ثمّ حمل عليهم بالسبخة حتّى أخرجهم إلى بني سليم، و جعلت خيلهم لا تثبت لخيله، فبعث العبّاس إلى يوسف يعلمه ذلك و قال له: ابعث إليّ الناشبيّة، فبعثهم إليه، فجعلوا يرمون أصحاب زيد، فقاتل معاوية ابن إسحاق الأنصاريّ بين يدي زيد قتالا شديدا، فقتل و ثبت زيد ابن عليّ و من معه إلى اللّيل، فرمي زيد بسهم فأصاب جانب جبهته اليسرى فثبت في دماغه، و رجع أصحابه و لا يظن أهل الشام أنّهم رجعوا إلّا للمساء و الليل، و نزل زيد في دار من دور أرحب، و أحضر أصحابه طبيبا، فانتزع النصل، فضجّ زيد، فلمّا نزع النصل مات زيد، فقال أصحابه:
أين ندفنه؟ قال بعضهم: نطرحه في الماء. و قال بعضهم:بل نحتزّ رأسه و نلقيه في القتلى. فقال ابنه يحيى: و اللَّه لا تأكل لحم أبي الكلاب. و قال بعضهم :ندفنه في الحفرة التي يؤخذ منها الطين و نجعل عليه الماء، ففعلوا، فلمّا دفنوه أجروا عليه الماء، و قيل: دفن بنهر يعقوب، سكر أصحابه الماء و دفنوه و أجروا الماء، و كان معهم مولى لزيد سنديّ، و قيل رآهم فسار فدلّ عليه، و تفرّق الناس عنه، و سار ابنه يحيى نحو كربلاء فنزل بنينوى على سابق مولى بشر بن عبد الملك بن بشر.
ثمّ إنّ يوسف بن عمر تتبّع الجرحى في الدور، فدلّه السنديّ مولى زيد يوم الجمعة على زيد، فاستخرجه من قبره و قطع رأسه و سيّر إلى يوسف ابن عمر و هو بالحيرة، سيّره الحكم بن الصّلت، فأمر يوسف أن يصلب زيد بالكناسة هو و نصر بن خزيمة و معاوية بن إسحاق و زياد النّهديّ، و أمر بحراستهم، و بعث الرأس إلى هشام، فصلب على باب مدينة دمشق، ثمّ أرسل إلى المدينة و بقي البدن مصلوبا إلى أن مات هشام و ولي الوليد فأمر بإنزاله و إحراقه(١).
🔻٢ صفر عام ١۲۲ أو١٢١ للهجرة النبوية الشريفة ذكرى استشهاد عالم آل محمد الشهيد المظلوم ابو الحسین زيد بن علي بن الحسين عليهما السلام .
----- ١_الكامل في التاريخ، ج5، ص:245_ 246
#وقائع_الأیام
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
🔴 سندی برای سابقۀ سدۀ هفتمی دو بیت الحاقی «ز شیر شتر خوردن و سوسمار ...»
از مشهورترین بیتهای افزودۀ شهرتیافته به نام فردوسی که هنوز هم بهنادرست برخی عربستیزان افراطی بدانها استناد میکنند، این دو بیت پرتکرار است که:
ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیدهست کار
که ملک عجمشان کند آرزو
تفو باد بر چرخ گردان تفو
از نسخ قدیمی و معتبر شاهنامه این دو بیت فقط در سه دستنویس لنینگراد (۷۳۳ق)، انستیتوی خاورشناسی فرهنگستان علوم شوروی (۸۴۹ق) و کراچی (۷۵۲ق) آمده است و نسخههای بریتانیا/ لندن (۶۷۵ق) و سنژوزف (احتمالاً اواخر سدۀ هفتم و اوایل سدۀ هشتم) آنها را ندارند.
با این حال بهتازگی سندی معرّفی شده است که نشان میدهد این دو بیت ـ البتّه بدون تصریح به نام گوینده ـ در اواخر قرن هفتم و تقریباً همزمان با تاریخ کتابت نسخۀ لندن/ بریتانیا (۶۷۵ق) نیز در میان برخی کاتبان و اهل شعر شناختهشده و متداول بوده است. در نسخهای از دیوان کمالالدّین اصفهانی متعلّق به کتابخانۀ عزّت قویون ترکیّه که ظاهراً در یکی از سالهای ۶۸۲ یا ۶۸۸ق نوشته شده است کاتب در میان رباعیّات کمال این دو بیت را هم آورده و این، نکتۀ درخور توجّهی است که دو بیت از قالب مثنوی و در وزنی متفاوت با وزن رباعی در بین رباعیّات کمال اصفهانی گنجانده شده است. نیّت کاتب هرچه بوده باشد این دستنویس فعلاً قدیمیترین منبع ثبت دو بیت مشهورشده به نام فردوسی ـ تأکید میشود بیاشاره به نام فردوسی یا سرایندۀ دیگر و فقط در ضمن رباعیّات کمال اصفهانی ـ است و در ضبط آنها نیز اختلافی جزئی با سه نسخۀ شاهنامه هست. بدین صورت که در مصراع دوم بیت نخست به جای «به جایی»، «بدانجا» آمده است.
«از پارهها و پراکندههای فردوسیشناسی»، سجاد آیدنلو
[به یاد ایرج افشار (دفتر دوم)، به کوشش دکتر جواد بشری، تهران: انتشارات دکتر محمود افشار، ۱۴۰۳، ص ۳۲-۳۳]
بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار؛ تعمیم زبان فارسی، تحکیم وحدت ملّی و تمامیت ارضی
🔻منبع: کانال تلگرامی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار
@AfsharFoundation
يا محمد شعتبنك _ حسن الصالحي _ محرم الحرام 1445 هـ.mp3
14.58M
يا محمد شعتبنك
(عتاب السيدة زينب عليها السلام إلى محمد بن الحنفية رضي الله عنه )
🎤حسن الصالحي
#التراث_الاهوازي
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
✧❁﷽❁✧
✍️ آیة الله فاضل لنکرانی: اینکه بگوئیم اربعین از علائم ظهور است یک حرف بیدلیل و احساسی است،
«... اینکه بگوئیم اربعین از علائم ظهور است یک حرف بیدلیل و احساسی است، بشر به آخر الزمان نزدیک میشود ولی این آخر الزمان ممکن است هزار سال دیگر باشد یا یک سال دیگر، ولی ما وظیفه داریم به سمت آن برویم و مقدماتش را فراهم کنیم اما به جوان امروز نگوئیم که این از علائم ظهور است و ظهور تا پنج سال دیگر محقق میشود. این فکر غلط در اربعین تولید نشود. ولی متأسفانه میبینیم از تریبونها این فکر غلط را ترویج میکنند، این فکر اساس اربعین را مختل میکند، شما که دنبال آسیبشناسی هستید بدانید از آسیبهای بزرگ اربعین داخل کردن احساسات ذوقی شخصی در این حقیقت است. بله روحیه عزاداری، روحیهي گریه، اشک بر مظلوم به عنوان یک امر فطری در همه انسانها باید باشد، اینها از جمله اموری است که مبانی دینی ما دلالت برآن دارد. برای نزدیک شدن به زمان ظهور و اینکه ما زمینه را برای ظهور آماده کنیم روشن است که اربعین یک فرصت بسیار مهمی است، اما از علائم ظهور نیست.
این را کاملاً شفاف به مردم و جوانها بگوئیم، نگوئیم اگر امسال اربعین آمدی سال بعد امام زمان ظهور میکند و شما در رکاب حضرت خواهی بود. همانطور که ما انقلاب را هم از علائم ظهور نمیدانیم با آنکه بهترین زمینه برای معرفی امامت به دنیا شده است، وقتی امام زمان میخواهد ظهور کند مردم باید با اصل امامت آشنا باشند، مرحوم والد ما رضواناللهعلیه میفرمود مهمترین دستاورد انقلاب این است که شیعه را به دنیا معرفی کرده، این حرف خیلی منطقی و صحیحی است»
✅ کانال دیدگاه ها و اندیشه های آیت الله فاضل لنکرانی
🆔 @j_fazel_lankarani
#اربعین
#امام_حسین
#امام_زمان
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
أمشي_وراك_الملا_علي_بوحمد_S8FBIC4qriM_140.mp3
19.68M
أمشي وراك
🎤 الملا علي بوحمد
#زيارة_الأربعين
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
بعد_يا_شام_اطبله_علي_سلمان_الخيكاني_موكب_سيوف_المهدي_20_g8A_tSR0Hqo.mp3
16.25M
بعد يا شام اطبله
🎤علي سلمان الخيكاني
موكب سيوف المهدي 2024 . 1445
#مصائب_أم_المصائب ع
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
هدایت شده از مهدی دهبان
رَبّ خواندن اهل بیت علیهم السلام، باعث بیزاری اهل بیت علیهم السلام
☀️امام رضا علیه السلام فرمود:
«اللَّهُمَّ مَنْ زَعَمَ أَنَّنَا أَرْبَابٌ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ إِلَيْنَا الْخَلْقَ وَ عَلَيْنَا الرِّزْقَ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ كَبَرَاءَةِ عِيسَى- عَلَيْهِ السَّلَامُ- مِنَ النَّصَارَى.»
خداوندا هر کس مدّعی شود که ما «ربّ» هستیم؛ از او به سوی تو برائت می جوییم و هر که مدّعی شود که «خلق» به ما سپرده شده و «رزق» بر عهده ما است؛ ما از او به سوی تو بیزاری می جوییم چنان که عیسی علیه السلام از نصاری بیزاری جست.
📚اعتقادات الامامیة، شیخ صدوق، چاپ کنگره شیخ مفید، ص 100
@dehban_ir
اجمل مشاي - #المشاية _ الملا علي الساعدي - #محرم_الحرام 1446هـ.mp3
25.02M
أجمل مشاي
خطاب الى الامام الحجة عجل الله فرجه الشریف )
🎤ملا علي الساعدي
#زيارة_الأربعين #المشاية
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
VID_20220216_161049_308.mp3
12.23M
كلها راحت كربله بس انا مارحت
🎤محمد فريدون
#جاماندگان_از_اربعین
#زيارة_الأربعين
#المشاية
♻️کانال الکشکول
@kashkolka