eitaa logo
🍃🌸نماز کلید بهشت است🌸🍃
73 دنبال‌کننده
664 عکس
441 ویدیو
12 فایل
🍃🌸🍃🌸 نماز کلید بهشت است https://eitaa.com/kelidbehesht
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ شهادت امام عسکری علیه السلام را خدمت امام تعالی فرجه الشریف، نایب بر حقش و تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می کنم 🍃🖤🍃🖤 https://eitaa.com/kelidbehesht
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شرح حدیثی درباره نماز شب ✏️ شرح حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) درباره فضیلت و نقل توصیه آیت‌الله حاج میرزا علی آقای قاضی به علامه طباطبائی توسط رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه. ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ 🗓 ۶ ربیع الاول، سالروز درگذشت آیت‌الله حاج میرزا علی آقای 🍃🌸🍃🌸 https://eitaa.com/kelidbehesht
🏴آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبتـــــــ أبیک و لعن الله اعداءالله ظالمیهم من الاولین و الاخرین.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اشتباه تکراری: پوشش پوست یا حجم در یادداشتی از نویسنده کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر» با ذکر متنی از کتاب الفقه علی المذاهب الخمسه نگاشته مرحوم مغنیه به فقها نسبت داده شده است که در بحث حجاب پوشاندن رنگ پوست بدن کافی است و پوشاندن حجم آن واجب نیست و از آن نتیجه گرفته اند که بنابر نظر فقهی پوشاندن لباس‌های گشادی مانند چادر و مانتو لازم نیست و لباس چسبان هم شرعی است. اشتباه ایشان خلط بین دو نوع پوشش در فقه است. این اشتباه در کتاب مذکور نیز بارها تکرار شده است و با وجود تذکر آن در نقدهایی که به کتاب وارد شده است همچنان این اشتباه وجود دارد. از جمله در نقدهای بنده در سال 92 که در سایت مهرخانه و دیگر پایگاه‌های اینترنتی همان زمان انتشار یافت. حجاب پیش از قرن اخیر برای فقها مساله نبوده همانطور که مساله اجتماعی هم نبوده است. در کتاب‌های فقهی مباحث پوشش عمدتاً در بحث نماز مطرح می شد چرا که یکی از شروط صحت نماز پوشش بدن است. فقها در آن موضوع از شرایط پوشش در حال نماز بحث می‌کنند حتی اگر هیچ انسان ناظری وجود نداشته باشد. زن و مرد نمازگزار حتی اگر در اتاقی پوشیده باشند و در معرض دید کسی نباشند بازهم واجب است که پوشش داشته باشند. برخلاف پوشش در مقابل نظر نامحرم که تنها در صورتی واجب است که ناظری وجود داشته باشد. پوشش صلاتی با پوشش ناظری تفاوت‌های متعددی دارد همانطور که ادله فقهی آن شامل آیات و روایات نیز جداست. علاوه بر تفاوت بالا مثلاً نپوشاندن صورت در حال نماز مستحب است در حالی که در برابر نگاه نامحرم پوشاندن آن است که مستحب است و در فتوای برخی فقها واجب. همان فقیهی که قائل است پوشاندن صورت در برابر نامحرم واجب است در بحث نماز قائل است که نپوشاندن صورت مستحب است. بحث از پوشش پوست بدن یا حجم بدن در روایات وجود ندارد و فقها در بحث پوشش صلاتی از این موضوع بحث کرده اند که تنها پوشش بدن کافی است و لازم نیست حجم هم پوشانده شود چرا که پوشش با لباس ضخیمی که پوست را نمایان نمی کند در روایات کافی شمرده شده است در حالی که برخی پوشش های ضخیم ممکن است آنقدر گشاد نباشد که حجم را هم بپوشاند(المهذب البارع، 1، 334). این فتوای فقها ناظر به ادله پوشش در حال نماز است. در حال غیر نماز ادله دیگری وجود دارد که پوشش چسبان را به دلیل زینت بودن یا محرّک بودن اجازه نمی دهد. دو عنوان «زینت» مستفاد از آیه شریفه «لا یبدین زینتهن» و عنوان «محرّک» بودن تنها در پوشش ناظری است نه در پوشش صلاتی. به همین دلیل است که در طول تاریخ فقیهی فتوای به شرعی بودن لباس تنگ در برابر نامحرم نداده است. فتاوای متعددی وجود دارد که فرق بین پوششِ نماینگر حجم در نماز و غیر آن را تصریح کرده اند. به عنوان نمونه فتوای ذیل از مرحوم آیت الله تبریزی درباره پوشش تنگ مردان: هل أن المراد من الستر للعورتين أن لا يكون جلد البدن ظاهراً فعلى هذا من لبس لباساً ضيقاً و تحجمت عورته فلا إشكال في ذلك مع عدم ترتب المفسدة؟ باسمه تعالى: الستر اللازم على الرجل في الصلاة ستر لون البشرة دون الحجم، و أما الستر عن الناظر المحرم فاللازم أن يكون بحيث لا ينشر الفساد في المجتمع و لا ينافي الوقار المطلوب من المؤمن، و اللّٰه العالم(صراط النجاة، 9، 124). جزیری نویسنده کتاب الففه علی المذاهب الاربعه که کتاب مرحوم مغنیه نیز با الگوگیری از آن نگاشته شده است با وجود این که هم از پوشش صلاتی بحث می‌کند و هم از پوشش ناظری این بحث را فقط در پوشش صلاتی ذکر می‌کند(جزیری، 1، 173-175) ولی مرحوم مغنیه به اشتباه و برخلاف سایر فقها این بحث را در ستر ناظری هم آورده‌ است. @majiddehghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تسبیح زمین و آسمان یا مهدی ذکر همه‌ی فرشتگان یا مهدی حالا که رسیده روز بیعت با عشق لبیک بگو: از دل و جان یا مهدی 🌟تعجیل در ظهورشان 🌟 (عج)
﷽ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دتُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَينى. خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. 🌹نهم ربیع آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک باد ┈┈•✾🌿🌸🌿✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا