۲۸ آوریل، ۱۱.۰۱.mp3
29.57M
قانونچه فی طب
اخلاط
#صفرا _سودا_بلغم_دم
#خلط-طبیعی
#خلط-غیر_طبیعی #سردی_دستگاه_گوارش
#بلغم_طبیعی_غیر_طبیعی
#سودا_طبیعی_سودا_غیر_طبیعی
#صفرا_طبیعی_صفرا_غیرطبیعی
💢💢💢
🍃آداب روزه
#تشنگی-سویق_عدس_کاسنی
#بوییدن_بوهای_خوش
#یبوست_لینت_مزاج
#معده_درد
#جلسه ۱۰
🗓1400/02/08_ #گیلان
🆔 @kellasetegadi
۲۸ آوریل، ۲۲.۳۷.mp3
18.51M
تفسیر سوره یاسین
جلسه ۱۸
🆔@kellasetegadi
۲۹ آوریل، ۱۱.۱۸.mp3
29.85M
📚 #بدایه الحکمه
❎ دلیل دوم اصالت الوجود
🆔 @kellasetegadi
۲۹ آوریل، ۲۲.۳۶.mp3
23.77M
تفسیر سوره یاسین
جلسه۱۹
الیوم نختم علی افواهم !
۳۰ آوریل، ۱۲.۱۹.mp3
21.97M
اصول کافی توضیح متن حدیث چهارم
🆔 @kellasetegadi
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
#حکمت_الاشراق 🎧#جلسه13 📜 اشراقات و سلسله موجودات 🗓1400/02/11_ #گیلان 🆔 @kellasetegadi
پیوست درس حکمت الاشراق جلسه ۱۳
تحیق در باره نور اقرب یا بهمن در کلام شیخ قدوسی شیخ اشراق( قد)
بهمن در حکمت ایران باستان
وهومنه یا وهومننگه در اوستا و وهومن (Vahuman) در پهلوی و بهمن در فارسی، که گاه وهیشتمن نیز خوانده میشود و در همه این لغات به معنای «منش (یا نهاد) نیک» است.این بهمن است که آدمی را از خرد و تدبیر بهرهمند میسازد و او را به آفریدگار نزدیک میگرداند. بهمن در متون دیگر اوستایی رسولی مقرب قلمداد میشود که نزد اهوره جایگاهی عظیم و مقامی رفیع دارد. در متون اوستایی بهمن نخستین آفریده است؛ برای مثال در بند ۳ هات ۱۶ یسنا: «نخستین آفریدگان آفرینش پاک دادار اهورهمزدای شکوهمند فرهمند را میستاییم؛ بهمن را میستائیم؛ اردیبهشت را میستائیم...».
بنابراین بهمن در بارگاه اهوره، مقامی بلند و جایگاهی بیهمتا دارد. این جایگاه در ذهن و زبان شیخ اشراق مورد تأمل و توجه کامل بوده و از همینرو در سلسله فرشتهشناسی مزدایی خود، بهمن را «نور اقرب» یا «صادر اول» دانسته است.