eitaa logo
مجموعه علمی ، فرهنگی معارج
1.7هزار دنبال‌کننده
495 عکس
91 ویدیو
123 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف و به ویژه احیای کتب سابقین میباشد. #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
اندر اهمیت علوم فلسفی همین بس که اثبات موضوعات تمام علوم به عهده آن است واز طرفی اسلامی کردن علم ودانشگاه جز از قامت رعنای فلسفه ساخته نیست ‌. حکمت متعالیه فلسفیه الحدوث و عرفانیه البقا است و حکیم الهی درمی یابد که خود باید به عین سفر کند و متاله بگردد . ومرحوم سبزواری شخصیتی عارف و فیلسوف بوده واز گوش به آغوش رهیده بوده اند. محقق سبزواری گرچه مرجع تقلید نبود اما مرجع تحقیق است عقل است که علم را عقال میکند واگر عقل در جامعه حاکم نباشد چیزی جز توحشِ صهیونیزم نخواهد بود. وعقل قطب فرهنگی جامعه انسانی واسلامی است * . بِالْعَقْلِ يُعْتَقَل**(العلم ) *مقدمه کافی **کافی همایش معرفی «کتاب که ماهی براید» https://eitaa.com/kellasetegadi
انا لله وانا الیه راجعون . بعضی از اثار او را وهم چنین برخی شاگردان ادبی اورا مبسوط دیده ام . حشر او با اولیای الهی استادی زبر دست در علوم مصطلح ادبی بودند .
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) دعا گوی همه عزیزان در حرم مبارک رضوی هستیم . حسن خواه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شواهد ۱۹۸.mp3
14.87M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۸ خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی دیدم شاگردِفقیهِ یکی از فقهای اینده دار معاصر که اصولا این قوم از معارف اطلاع خاصی ندارند جز احکام فرعیه واگرچه مجتهد در فرعیات اند به حق مقلد در کلیات اند . الغرض ان اقا اشکالاتی به برخی از نظریات استاد جوادی و علامه طباطبایی داشتند که معلوم بود از مباحث معارف صرفا کفایه را به خاطر دارند و از جبر واختیار و مباحث تفسیری صرفا مقلد اخوند اند ان هم در حد اشاراتِ کفایه . خوب ادمی اگر جایی تخصص ندارد شاید سکوت انسب باشد ‌. و همین جمله را هم به او گفتم . حسن خواه
باسمه تعالی قدیم چون نظام ترمی وواحدی نبود و طلاب گرچه قلیل بودند اما کما هو حقه درس میخواندند وتصمیم گیر مدارس غالبا فحل بودند نه آنکس که بعد تدریس فرمایشی نحو به رسم اجازه بنویسد تمت هذا الکتاب !! . و در هرشهری چند مجتهد صاحب نظر تشریف داشت که تحت عنوان علمای بلاد شناخته شده بودند وکمی از علمای مراکز نداشتند ! تا انجا که به نقل واثق است که در همین گیلان در شهر رشت ده ها مجتهد نماز اقامه می نمود وطبعا کسانی بودند که وقتی مرحوم آقای خویی (قد)در نجف کفایه شروع کردند ایشان را نظر بود . اما اکنون با تغییر کتب درسی و نهال چینی و روی کار امدن کم سودان و عزلت اهل نظرکار بجای رسیده که فهم تدریسی اقل کفایه و مکاسب که ملاک خبرگان است از میان صدها مدرس اسمی حاصل نمی شود البته بماند که کم کاری های مراکز وبی رمقی برخی اهل علم برای این عنوان مزید بر علت کشته . ره چنان رو که ره روان رفته اند والتکلان علیه حسن خواه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Voice 022.m4a
27.81M
جمع بندی مطالب ۵ ویژه سال چهارم و پنجم و ششم (حوزه علمیه ) جلسه مختص سال چهارم برهان حدوث انتها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیون امام و شهداء 📹آيت الله العظمی جوادی آملی:

«ایام است. همه ما مدیون امام و شهداییم. بدانید شهدا آدم های کوچکی نیستند. سنگر بان انقلاب .
اصول کافی.m4a
13.81M
📗اصول کافی 📗کتاب الحجه 📗باب :ویژه فاطمیه _۶۱
شواهد الربوبیه ۱۹۹.mp3
19.75M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۹ خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق
▫️ السلام علی المعذب فی قعر السجون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبیه باید دانست کریمه شریفه که از تفقه در دین یاد میکند ان هم درباب تفعل ازبرای اسراری است: اولا تفقه با تکلف و ثانیا با تدریج حاصل میشود لذا فقهای گرام اندر توضیح وصول به فقاهت فرموده اند با مژه کوه کندن ! و اما باید ملتفت بود فقاهت یک معنای منقول مصطلحِ متشرعی دارد و یک معنای مطلق اولی که در متون مراد همان تفقه عام به گستره اسلام است ونمی توان تفقه را مصادره به احکام فرعیه جزئیه کرد خصوصا انذار که ذیل کریمه است با بیان معارف و امور مبدا ومعاد بیشتر هماهنگ است . والبته با توجه به اصل و فرع بودن ِمباحث وموضاعات ان شرافت اقسام فقاهت هم متفاوت است . برخی شریف وبرخی اشرف خواهد بود
تبصره یکم :هر انچه که وجود و شیئیت بر او صدق کند چه بالذات و چه بالعرض ایه ی حق واینه اوست. بنابر قران شریف هم شب و هم روز وهمچنین* شاخص و ظلال را ایه حق میداند . که یکی شی بالذات ودیگری بالعرض است . دوم : چون وجود یا مظاهر مشکک اند وذو مراتب ،طبق اصالت و تشکیک همه مراتب از کمال برخوردارند** با حفظ اطلاق و تقیید که هر عالی اشرف است به نسبت دانی بنابر این باتوجه به مراتب داشتن مظاهر برخی شریف وبرخی اشرف خواهند بود*** سوم : گرچه عقل طبق قائده برین الواحد و اشارات روایی و قرانی اولین صادر عقل است که در بعض مرویات از همان به (نور نبینا )یاد شده است . و البته تعیر عقل هم منقول است اما باید خبیر بود که مراد از عقل منفصل است و نه متصل . چهارم : چون عالم ماده دار حرکت است پس برخی از ظهورات طبعا به حسب این نَشئه ونه از باب 《ان من شی الا عندنا خزائنه 》زمان مند خواهد بود . و ظهور شان در این موطن متناسب همان است . پنجم : رسول اکرم با وصف نبوتِ مهمین**** بر همگان است و تجلی اعظم است که در دعای امشب عرضه میداریم《 «اللهم إنّی اسئلک بالتجلّی الأعظم فی هذه اللیلة》***** مبعث هم نمود تام ان تجلی اعظم است که او با هیمهنه بر انبیاء مجرای اتم《 علمکم مالم تکونوا تعلمون 》 ششم: چون شرافت زمان به متزمن است و برکت شب قدر به نزول قران است ‌ لذا لیله مبعث از باب وحدت متزمن کم تر از شب قدر نخواهد بود انچنان که برخی از اهل معرفت گمان کرده اند وان را احیاء گرفته اند که خالی از وجه صحتا نمی باشد . حسن خواه ______________ *جعلنااللیل و النهار ایتین فمحونا ایه اللیل ** بنابر این مطلب علم همگانی و تسبیح همگانی قابل حل است و این مطلب اشاره صدرا (قدس سره) هم می باشد . ***رک نهایه فروعات تشکیک ****«وَ أَنْزَلْنٰا إِلَيْكَ‌ اَلْكِتٰابَ‌ بِالْحَقِّ‌ مُصَدِّقاً لِمٰا بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌ مِنَ‌ اَلْكِتٰابِ‌ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ ***** دعای شب مبعث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا