🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
برحسب ظاهر انجمن حجتيه تشکلی بود که پیش از انقلاب برای مقابله با بهائیت تشکیل شد و مدعی بود که اعضای خود را از دخالت در سیاست باز میدارد چرا که تبلیغ تشیع را در اولویت اصلی خود میداند. این دیدگاه در خلال درگیری خونین انقلابیون با رژیم شاه، باعث بدبینی انقلابیون به این مجموعه شد که تا سالهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد.
بیانات انتقادی امام خمینی راحل و سخت گیری ایشان نسبت به این فرقه انحرافی گرچه باعث تعلیق داوطلبانه این تشکیلات شد، اما جلسات زیرزمینی و نیروسازی این گروه به همان شکل سابق ادامه دارد.
#زمینه_های_تشکیل_انجمن_حجتیه
روحانیان در جامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم تنباكو، جایگاه ارزندهای داشته وهمواره در برابر حكومتهای ستمگر و نفوذ استعمار ایستاده و مانع اجرای اهداف بیگانگان بودند. از این رو، استعمارگران برای مقابله با روحانیت، از راه دین وارد شده و به فرقهسازی و تفرقهافكنی میان مسلمانان روی آوردند
برخی از اینها، با مشغول ساختنِ اذهان به مسائل انحرافی، اساس فكری و مذهبی آنان را سست میكنند تا ذهن، فكر و اندیشه مردم را از سیاست و حكومت و دخالت در ادارة مملكت دور نگه دارند، به طوری كه دخالت دین و مذهب در امور سیاست و اداره مملكت امری مكروه و حتی حرام نشان داده شود تا بیشتر و آسودهتر بتوانند بر مقدرات مسلمانان حاكم شده و از منابع و ذخایر این كشورها، منافع خود را تأمین كنند.
🔸️#بخش_اوّل🔸️
---------------------❀○❀------------------
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
جامعه مذهبی ایران در دوره پهلوی با سه جریان عمده روبرو بود
گروه اول؛ فرهنگ باختگان در برابر فرنگیان.
گروه دوم؛ مرعوب شدگان شعارهای کمونیسم و عدالت گرایانه دروغین.
گروه سوم؛ بهائیت، که شاخه فکری و فرهنگی استعمار برای تفرقه در جامعه اسلامی ایجاد شده بود، تشکیل انجمن حجّتیه برای مقابله با بهائیّت بود.
مؤسس و رهبر این گروه آقای شیخمحمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است.
صرف نظر از مسائل دیگر، انجمن حجّتیه برخلاف حركت اسلام انقلابی، حركت میكرده و با جدایی دین از سیاست، نیروی خود را مصروف مسائل غیر ضروری میکردند ایشان اسلام منهای و از مبارزه با اصل و ریشه فساد غافل ماند و به همین جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت.
مبنای این اندیشه، باطل و طاغوت شمردن قیامهاى قبل از ظهور است و از نظر انجمنی ها؛ جهاد در دوران غیبت معنا ندارد، اندیشه باطل و التقاطی دیگر اینکه در آخرالزمان هرگاه فساد، زمین و آسمان را پر کند! ظهور محقق خواهد شد لذا نباید مانع فساد و عامل آن شد! به همین دلیل طرفدار جدائی دین از سیاست در دوره غیبت بوده و به تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم اعتقادی ندارند، لذا در تبصره دوم اساسنامه انجمن می خوانیم:
انجمن به هيچوجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسؤوليت هرنوع دخالتي را كه در زمينههاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت.
بر اساس این مبانی بود که امام خمینی راحل و انجمن حجتیه در مقابل هم قرار گرفتند: هم در مقام سخن و اظهار نظر ها در مقابل هم قرار گرفتند و هم در مقام عمل، که امام به تمام عیار با طاغوت و ریشه های آن مانند اصل حکومت شاهنشاهی و خاندان پهلوی مبارزه می کرد و گفت شاه باید برود در حالی که آقای حلبی، مبارزه با طاغوت را در زمان غیبت حرام می دانست.
قابل ذکر است که در آن زمان، امام خمینی رحمه الله علیه یک مجتهد تمام عیار بود و مدرس خارج فقه و اصول و استاد فلسفه و مدرس اخلاق در حوزه علیمه قم بود، در حالی که حتی یک نفر از عالمان دینی از اجتهاد و مرجعیت آقای حلبی سخن نگفته اند. معلوم نیست چگونه این اندیشه انحرافی شخصی را به همگان القاء می کرد. در حالی که امام از اینها به ساده لوحان بی سواد تعبیر کرده است.
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_دوّم🔸️ لینک بخش اوّل 👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه در مورد انجمن حجتیه: امام خميني درباره انجمن حجّتيه به وزير کشور وقت آقای ناطق نوري و علي اکبر پرورش، وزير آموزش و پرورش، نظر خود را نسبت به انجمن چنين ابراز مي کند که: به آنها پست کليدي ندهيد! خطرناکند. وقتي آمدند بين شما تفرقه ايجاد مي کننند، تشتت ايجاد مي کنند. برادران را به جان هم مي اندازند! آنها کار ديگري دارند، دنبال مسئله ديگري هستند. اينها با شاه همکاري مي کردند، برايشان مسئله دين مطرح نبوده است.[۲]
امام در بارهی اسلام آمریکایی می فرماید: شك نكنيد كه بعد از چندى همان مسائل سابق به يك صورت بدترى پيش خواهد آمد؛ همان اسلام شاهنشاهى دوباره برمىگردد. آنها مىدانند كه بايد بگويند اسلام، امريكا هم براى اسلام دلش مىسوزد، اما اسلام امريكايى در زمان شاه هم بود، اسلام امريكايى بود، كسى حق نداشت دخالت در هيچ امرى بكند! اسلام امريكايى اين بود كه مُلّاها بايد بروند درسشان را بخوانند، چكار دارند به سياست. با صراحت لهجه مىگفتند. از بس تزريق شده بود در اين مغزها باورشان آمده بود كه ما بايد برويم توى مدرسه درس بخوانيم، چكار داريم به اينكه به ملت چه مىگذرد؛ آن امر مردم، امر حكومت با قيصر است به ما چه ربطى دارد. يک دسته ديگر هم که تزشان اين است که بگذاريد که معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. ما معصيت کنيم که او بيايد؟[۳]
امام در جای دیگر می فرماید: بايد مراقب بود كه تفكر جدايي دين از سياست از لايه هاي تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرايت نكند و يكي از مسائلي كه بايد براي طلاب جوان ترسيم شود،همين قضيه است كه چگونه در دوران وانفساي نفوذ مقدسين نافهم و ساده لوحان بي سواد، عده اي كمر همت بسته اند و براي نجات اسلام و حوزه و روحانيت از جان و آبرو سرمايه گذاشته اند. اوضاع مثل امروز نبود، هر كس صد درصد معتقد به مبارزه نبود زير فشارها و تهديدهاي مقدس نماها از ميدان به در مي رفت. ترويج تفكر شاه سايه خداست و يا با گوشت و پوست نمي توان در مقابل توپ و تانك ايستاد و اين كه ما مكلف به جهاد و مبارزه نيستيم و يا جواب خون مقتولين را چه كسي مي دهد و از همه شكننده تر، شعار گمراه كننده حكومت قبل از ظهور امام زمان عليه السلام باطل است و هزاران ان قلت ديگر، مشكلات بزرگ و جانفرسايي بودند كه نمي شد با نصيحت و مبارزه منفي و تبليغات جلوي آنها را گرفت. تنها راه حل، مبارزه و ايثار و خون بود كه خداوند وسيله اش را آماده نمود.[۴]
هشدار دیگر امام این است: خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزههاي علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظه اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند، اينها مروج اسلام آمريكايي اند و دشمن رسول الله. آيا در مقابل اين افعي ها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود.[۵]
عکس همراه پست مربوط به مؤسس و رهبر فرقه انجمن حجّتیه، آقای شیخمحمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است.
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
[۲] - سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کد مطلب۱۱۵۰۴
[۳] - صحیفه امام ج ۱۷ص ۵۳۴/سخنرانی امام ۱۳۶۲/۰۴/۲۱
[۴] صحيفه نور ج۲۱، صفحه ۲۷۹
[۵] صحيفه نور، ج۲۱، صفحه۲۷۸
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_سوّم🔸️ لینک بخش دوّم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه در مورد
امام خمینی رحمه الله علیه: دستهای از روحانی نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند، دیروز مقدس نماهای بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شدهاند! تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنا فداه - را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینکه در گوشهای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند! دیروز حجتیهای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند[۲]
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
[۲] - صحیفه نور امام خمینی جلد۲۱ صفحه ۲۸۱
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_چهارم🔸️ لینک بخش سوّم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
مولود نامشروع سیاسی استکبار بنام فرقه ظالّه و انحرافی بهائیت را به دامن جامعه اسلامی انداختند و از آن طرف نقطه مقابل فرقه انحرافی انجمن حجّتیه را ایجاد میکنند برای مقابله با بهائیت، اوّلی با هدف شکاف و تفرقه میان مسلمانان و دوّمی با هدف شکاف و تفرقه میان شیعیان مهدوی باور!
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_پنجم🔸️ لینک بخش چهارم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
🔹️انجمن حجتیه در اواسط دهه ۴۰ به رهبری شیخ محمود ذاکرزاده تولایی معروف به حلبی شکل می گیرد، در ۱۵ مهر ۱۳۴۹ اعضای انجمن با ارسال نامه ای از امام خمینی خواستند که نظر خویش را پیرامون فعالیت اعضای انجمن اعلام دارد.
🔹️امام خمینی در پاسخ، به تایید انجمن و اقداماتش می پردازد اما این تایید فقط چند ماه بعد به علت دریافت گزارش هایی منفی از فعالیت انجمن حجتیه دستخوش تغییری اساسی می شود، امام در واقع به این نتیجه رسیده بودند که تاکید انجمن حجتیه بر غیر سیاسی بودن اقدامات و عملکردها و بی اعتنایی آن به مبارزه با رژیم پهلوی عملا در مسیر برقراری یک نظام اسلامی، خلل و مانع ایجاد می کند.
🔹️امام در پرتو این درک واقع بینانه، در پاسخ به نامه آقای محمدعلی گرامی که از ایشان درخصوص فعالیت انجمن و شیخ محمود حلبی سوالاتی مطرح کرده بود می نویسند: راجع به شخصی که مرقوم شده بود جلساتش ضررهایی دارد، از وقتی مطلع شده ام تاییدی از او نکرده ام و ان شاءالله تعالی نمی کنم.
📍انجمن حجتیه در تحلیل کاملا انحرافی از زمینه ها و شرایط ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارزه با بهائیان را محور همه فعالیت های خود قرار می دهد و در این مسیر حتی حاضر به همکاری با ساواک می شود!
🔹️نیمه شعبان سال۱۳۵۷ فرا می رسد، امام خمینی برای اعتراض به سیاست های ضداسلامی شاه و دربار دستور منع چراغانی جشن های ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را صادر می کند، انجمن حجتیه غرق در بی بصیرتی و انحراف تئوریک، برخلاف دستور امام و برای هر چه گسترده تر برگزار کردن این مراسم تلاش می کن، رژیم پهلوی از این اقدام خرسند شده است
🔹️ امام رحمة الله علیه بعدها در اسفند ۱۳۶۷ در پیام به روحانیت از ناهمراهی مدعیان ولایت به شدت گله و انتقاد می کنند، پاسخ امام خمینی به این تحریف بزرگ، قاطعانه و محکم است(۱۳۶۷/۰۱/۱۴): اینهایی که میگویند هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد این برخلاف انتظار فرج است، اینها نمی فهمند چی دارند میگن، اینها تزریق کردند بهشون که این حرف ها را بزنند، نمیدونند دارند چی چی میگن! حکومت نبودن یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند، بکُشند هم را و بزنند هم را از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند، ما اگر فرض می کردیم ۲۰۰ تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم، برای اینکه خلاف آیات قرآن است، اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد، این روایت قابل عمل نیست.
📍امام در ریشه یابی این انحراف بزرگ و خطرناک هوشیارانه دست قدرتهای بزرگ را مشاهده می کند و بر این عقیده است که از استعماری جدایی دین از سیاست زمینه ساز چنین برداشت هایی ست، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایبندی انجمن حجتیه به برداشت انحرافی جدایی دین از سیاست، این گروه را به موضع گیریهای خطرناک سوق می دهد.
🔹️محمد حلبی در خرداد ۱۳۶۲ در سخنانی، صلاحیت هر فردی به جز امام معصوم را برای کارهای جاری انقلاب، از جمله دعوت مردم به مقابله با حمله صدام بعثی و حامیانش منکر می شود و می گوید: باید امام معصوم بیاید و دستور دفاع در مقابل صدام را صادر کند! تحلیل گرانی که به عمق بینش امام درباره حدود و اختیارات ولایت فقیه آگاهند منتظر واکنش صریح امام هستند.
🔹️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندیها را برای خاطر خدا اگر مسلمید، و برای خاطر کشورتون اگر ملی هستید، این دسته بندیها را بردارید و در این موجی که الان ملت را به پیش دارد می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پاتون خواهد شکست.
🔹️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان علیه السلام هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عَجّلْ عَلی فَرَجِه، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید، همه با هم بشوید! ان شاءاللّه ظهور میکند ایشان و من امیدوارم خدای تبارک و تعالی قلب های همۀ ما را متوجه به خودش بکند و از معارف قرآن به ما یک نسیمی عنایت بفرماید....
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_ششم🔸️ لینک بخش پنجم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
#شاخص_پوستین_وارونه_مهدویّت
📍انقلاب اسلامی، به اعتقاد علمای راستین، توده های فهیم مردم و روشنفکران حقیقی جهان اسلام، گام بزرگی است در مسیر تحقق وعده الهی ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود. اما این اعتقاد درتاریخ معاصر ایران با انحرافات و چالشهایی روبرو بوده است که شناخت آنها در پرتو شاخصه ای جاودانه امام خمینی راحل بهتر امکانپذیر است.
🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
ما تکلیف داریم آقا این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهورامام زمان سلام اللّه علیه هستیم پس دیگربنشینیم تو خانه هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ با کار شما باید تعجیل بشود.
📍امام به یک برداشت انحرافی از مقوله انتظار عمدتا به افرادی باز می گردد که در مقیاسهای فردی به مفهوم انتظار می اندیشند و تلاش برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در امربه معروف و نهی از منکر شخصی محدود می کنند.
🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که، در مسجد، در حسینیه، در منزل، بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند، اینها، مردم صالحی هستند، که یه همچین اعتقادی دارند، بلکه بعضی از اینها را که، من سابقا می شناختم، بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام الله علیه بود، اینها به تکلیف شرعی خودشون عمل می کردند، نهی از منکر هم می کردند، امر به معروف هم می کردند.
لکن همین! دیگر غیر از این کاری از دستشون برنمی آمد، و فکر این هم که یه کاری بکنند نبودند.
📍دسته دوم از برداشتهای امام خمینی در مقوله انتظار، متوجه کسانیست که تکلیف خود را در دعا خلاصه می کنند، این گروه که فصل مشترکی با گروه نخست دارند در قبال مشکلات جامعه و کشور دچار بی اعتنایی و سکوت میشوندو خواسته یا ناخواسته زمینه ادامه مشکلات جامعه و کشور را فراهم می کنند. تسری این تفکر به برخی از قشرهای مردم در دوران رژیم ستم شاهی، آثار خطرناکی به دنبال می آورد و مبارزه امام خمینی و اصحابش را با حکومت وابسته پهلوی دچار مشکلات فراوانی می کند.
🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه :
یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می گذرد، در ملتها چه میگذرد، در ملت ما چه میگذرد به این چیزها کار نداشته باشیم، ما تکلیف خودمونو عمل کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیان ان شاءالله درست می کنند! دیگر ما تکلیف نداریم! تکلیف ما همین است که دعا کنیم که ایشون بیایند و کاری به کار اونچه که در دنیا میگذرد یا در مملکت خودمون میگذرد نداشته باشیم، اینها هم یه دسته از مردمی بودند که صالح بودند.
📍همانگونه که امام خمینی راحل در تحلیل هوشمندانه و دقیق خود تصریح می کنند، آسیب و انحراف دیگری که مفهوم واقعی انتظار را دچار چالش بزرگتری می کند دیدگاهیست که به بهانه زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود خواسته یا ناخواسته و مستقیم یا غیرمستقیم مروّج فسادهای مختلف در جامعه می شود و عملا پایه های ظلم و ستم را مستحکم می سازد.
🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
یه دسته ای می گفتند که خب باید عالم پرِ معصیت بشود تا حضرت بیاید، ما باید نهی از منکر نکنیم، امربه معروف هم نکنیم، تا مردم هر کاری میخواهند بکنند، گناهان زیاد بشود تا فرج نزدیک بشود، یه دسته ای از این بالاتر بودند میگفتند باید دامن زد به گناهان، دعوت کرد مردم را به گناه، تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت سلام الله علیه تشریف بیارن. اینم یه دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند.
📍ماهیت تفکر این دسته عمدتا تشکیلاتی ست، به همین علت، وسعت و عمق آسیب های آنان نیز بیشتر و عمیق تر است! در تاریخ ۶ دهه اخیر ایران، مجموعه انحرافات نظری و عملی در باب انتظار عمدتا در تشکلی بنام انجمن حجتیه شکل گرفته است.
🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:
یه دسته دیگری بودندکه می گفتند: که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. اونها مغرور بودند، اونهایی که بازیگر نبودند مغرور بودند به بعضی از روایات که وارد شده است در این امر، که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، اون عَلَم، عَلَم باطل است. اونها خیال کرده بودند که نه! هر حکومتی باشد!
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_هفتم🔸️ لینک بخش ششم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷🌷بسم الله النور🌷🇮🇷
#خرمشهر_فتح_خون
خرمشهر تبدیل به خونین شهر شد اما لحظه ای از مقاومت و ایثار و مبارزه دست نکشید.
هروقت حرف از خاک وطن میشود، خون در دل کارون جاری میشود به جای آب و نخل ها سینه سپر میکنند برای این که همچنان نماد مقاومت باشند.
سوم خرداد تنها فتح یک شهر نیست؟ فتح یک هویت و پیروزی یک مکتب بزرگ از مردمان سرزمینی است که همیشه تاریخ درخشیده است.
خرمشهر، نماد نجابت، مظلومیت، غیرت و شجاعت، است و سمبل همه آنچه در هشت سال دفاع مقدس بر مردم ایران زمین گذشت؟ خرمشهر را نباید در سوم خرداد محبوس کرد. خرمشهر باید برای همیشه در دل همه نسلهای امروزی این مملکت ساری و جاری باشد تا دختران و پسران این آب و خاک با دانستن این که در این شهر چه گذشته به گذشته خود افتخار کنند!
فتح خرمشهر باید به عنوان یک جشن بزرگ ملی هر ساله پربارتر از همیشه به گونهای برای نسلهای امروز تولید محتوا شده و برگزار شود که آیندهگان به آزادسازی چنین خاکریزی از میهن بر خود ببالند، سوم خرداد تنها یک مناسبت ملی و تقویمی نیست، بلکه بهانه است برای من که بازهم از این شهر و حماسه هایش بگویم و بنوسیم تلنگری است برای مسوولین که حواسشان به زندگی و معیشت مردم نجیب و مقاوم این دیار باشد!
آری، این روزها همه جا صحبت از سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر است، خرمشهری که با خون، آزاد شد اما آباد نشد! کوچه پس کوچههای این شهر هنوز هم بوی باروت میدهند و آجرهایش زخمی به دلیل بازی های سیاسی، انحصارطلبی و مصلحت اندیشی های منفعت طلبانه و ناکارآمدی که هنوز خونین شهر رنگ و بوی توسعه و آبادانی ندارد! خستگی را روی چهره شهر شاهد هستیم! بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما وضعیت شهر در شان مردمان باغیرت، عفیف، مومن و خون گرم نیست! گویا قرار بوده خرمشهر خراب شود و خراب بماند تا کلان شهرها، آباد شوند و آباد بمانند...
ما که در برابر شهدا وصله ناجوریم اما از سر لطف و کرامت الحمدالله توفیق شد امروز در معرض عطر حضور شهدا در خونین شهر باشیم...
ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه - ۳ خردادماه ۱۴۰۲ - مسجدجامع خرمشهر - دعاگوی همه عزیزان هستم...
----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
45.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#استراتژی_صدور_انقلاب
هشدار آمریکا: قلمرو ایران در آفریقا توسعه پیدا کرده، چین و روسیه را رها کنید ایران را دریابید
هشدار پایگاه آمریکایی/ آمریکا رقابت روسیه و چین در آفریقا را رها کند ایران را دریابد/ نفوذ ایران در آفریقا در حال افزایش است / با وجود پول و توان روسیه و چین آمریکا، نفوذ یران از طریق ایدئولوژی رو به افزایش است
🎞آقای تحلیلگر
-----------------------❀○❀-------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
43.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
ایران اتمی، کره شمالی خواهد شد؟
تحلیل گر: محمد ندیمی
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
#خطرات_انجمن_حجتیه_برای_نظام_و_انقلاب
🔹️اختلاف اصلی نظام و انقلاب با تفکر انجمن حجّتیه که از قضا به فعالیت و برنامه اصلی شیعیان در عصر غیبت مربوط میشود این است که وظیفه شیعه در این دوران چیست؟
تفکر انجمنی در بهترین حالت و خوش بینانه ترین آنها این است که معتقدند ما باید در این عصر فقط به تربیت نیرو برای ظهور حضرت حجت عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف مشغول باشیم، مثلا در کتاب انتظار بذر انقلاب نوشته غلامحسین تاجرینسب که عمر کتاب از اول انقلاب تا به حال است چنین دیدی را القا و ترویج میکند.
🔹️سؤال اصلی از انجمن این است که تربیت نیرو در عصر غیبت با چه هدفی صورت میگیرد؟
انجمن حجّتیه معتقد است تربیت نیرو برای دو امر است؛ یکی برای دوران ظهور که اصل کار به دست خود امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف است، یکی زمان غیبت است که باید در آن نیرو فقط تربیت شود و اصلا آن را به ورطه هلاکت و کشته شدن نفرستاد. تربیت نیرو هم از نظر آنها برای تبلیغ و ترویج برخی از معارف دینی و نام امام زمان و غیره است. طبیعتاً بخشهایی از ترویج دین، جنبه سلبی دارد، یعنی باید به تقابل با مخالفان دین و مذهب به اشکال مختلف پرداخت، که انجمن حجتیه در این راستا مبارزه و تقابل شدیدی با جریان بهائیت داشت، اما صرفاً تقابلی علمی. با این که شریانهای اقتصادی کشور ایران در عصر رژیم پهلوی در دست بهائیان بود و مال ملت توسط این قشر به جیب طمعکاران غربی میرفت، انجمن هیچگاه مبارزهاش با بهائیت را از سطح مبارزه علمی فراتر نبرد و اصلاً و ابداً با رژیم پهلوی به علت حمایت بیحدّ و مرزش از بهائیت به کلنجار و اعتراض برنخاست. یکی از علل اصلی اتخاذ این سیاست هم همین بود که نباید نیروها هدر بروند.
🔹️انجمنیها دشمنشناس خوبی نیستند
یکی از عمده مشکلات انجمن، ضعف آنها در تشخیص دشمن اصلی بود، آنها دشمنشناس خوبی نبودند، امام خمینی راحل از اول نهضت، دشمن اصلی اسلام را که جبهه استکبار بود برشمردند و خطر اصلی را از جانب آمریکا میدانستند، اما انجمنیها با چسبیدن به خرده معاندان اسلامی، همچنان از دشمن اصلی و سرسلسله عناد با اسلام غافل بوده و هستند. چون بهائیت و وهابیت که بیتالغزل مبارزه انجمن حجتیه بوده و هست همگی دستنشانده و حمایتشونده از جبهه استکبار و استعمارند؛ پس اگر مخالفت جدیای قرار است صورت گیرد باید با آمریکا و اسرائیل باشد.
🔹️تفکر انجمنی، مذهبیهای ضدنظام تربیت میکند
اصلیترین دشمنی انجمن با نظام جمهوری و انقلاب اسلامی است، در یک کلام باید گفت تشکیلات انجمن حجتیه در پی پرورش نیروهایی است که در عین مذهبی بودنشان یا ضد انقلاب و نظام هستند یا در بهترین حالت نسبت به نظام و انقلاب بیتفاوت و بیمسئولیتند، آنها در قالبهای مختلف مثل کتاب، جلسات، هیئات خانگی، دورههای آموزشی، برنامههای هنری، اندیشهها و چشماندازهای خویش را ترویج میکنند که مهمترین این اندیشههای ضدانقلابی، بسط و گسترش نظریه ابطال قیام در عصر غیبت که بیتالغزل این قشر در مخالفت با انقلاب است، انجمن نسخه انفعال در برابر حکّام جور را بهترین راهکار عصر غیبت میداند، تفکر انجمنی با تمسک به ظاهر برخی روایات همواره در مقابل انقلاب ایستاده است و با شعار قرآن و سنّت، خودشان را پیروان حقیقی اسلام میدانند.
شیخ محمود حلبی در سخنرانی معروف خود در آریاشهر تهران در سال۱۳۵۶ رهبری را مختص معصوم میداند ولاغیر و حتی فقیه عادل را هم برای به دست گیری زمام جامعه اسلامی به رسمیت نمیشناسد، او حتی در ادامه سخنانش جهاد در عصر غیبت را مجاز نمیداند؛ حال چه جهاد ابتدایی چه جهاد دفاعی.
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_هشتم🔸️ لینک بخش هفتم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
بحران اقتصادی آمریکا، توافقات برجامی، تغییرات جهانی
تحلیل گر: محمد ندیمی
فعال شبکه های اجتماعی
-----------------------------❀○❀---------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104