eitaa logo
کتابخانه کوچک من📚
343 دنبال‌کننده
92 عکس
12 ویدیو
15 فایل
کانال کتابخانه کوچک من📚 📝خلاصه ای از کتابها ورمانهای ارزشمند را،همراه ما،مرور کنید. آیدی👇 @Zareei_313_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پرواز پهپاد های ایرانی بر فراز بین الحرمین امام خمینی(ره) فرمودند : راه قدس از کربلا می‌گذرد. فوج لذت بخش پهپادها، پس از سلام بر اباعبدالله (ع)به سمت اسرائیل طی طریق میکنند. راه قدس از کربلا می گذرد... @ketabkhane_koochakeman
✍مسئله سوم: منشا حکومت منشا حکومت از نظر نهج البلاغه چیست❓ در فرهنگ رایج انسان در گذشته و حال منشا حکومت زور و اقتدار است، اما امیرالمومنین در نهج البلاغه منشا حکومت را این چیزها نمی‌داند،خود او هم در عمل این را ثابت می‌کند. از نظر علی علیه السلام منشا اصلی حکومت یک سلسله ارزش‌های معنوی است. مفهوم استبداد یا خودسری به میل خود یا به ضرر مردم تصمیم گرفتند مطلقاً در معنای ولایت اسلامی نیست. ولایت در اسلام ناشی از ارزش‌هاست؛ ارزش‌هایی که وجود آنها هم آن سمت و هم مردم را مصونیت می‌بخشد مثلاً عدالت به معنای خاص یعنی آن ملکه نفسانی،از جمله شرایط ولایت است. اگر این شرط تامین شد ولایت یک چیز آسیب ناپذیر است زیرا کوچک‌ترین ظلم، کوچک‌ترین کج رفتاری که خلاف شرع باشد عدالت را سلب می‌کند.هر تبعیضی هر عمل خلاف و گناه و ترک وظیفه‌ای عدالت را از والی سلب می‌کند ،وقتی هم که عدالت سلب شد او از آن منصب منعزل می‌شود. در کدام سیستم حکومتی دنیا چنین شکلی وجود دارد؛ البته تخلف از معیارها در همه شکل‌ها می‌تواند صورت بگیرد. 🔰 ولایت یعنی حاکمیت انسان‌های پارسا،مخالف با شهوات و نفس خودشان ،انسان‌های عامل به صالحات این معنای ولایت اسلامی است. ولایت یعنی حکومت الهی که هیچ اثری از خودپرستی سلطنت و اقتدار خودخواهانه در آن وجود ندارد اگر وجود پیدا کرد ولایت نیست. فرق بین حکومت ضمانت‌های الهی با غیر الهی این است که در ضمانت‌های الهی ضمانت درونی است اگر کسی که متصدی مقامی است شرایط آن را نداشت به خودی خود این پیوند از او خلع می‌شود. بنای ولایت الهی در هضم شدن در امر و نهی پروردگار است،درست نقطه مقابل سلاطین مادی و حکومت‌های بشری. @ketabkhane_koochakeman
✍مسئله چهارم:تکلیف یا حق بودن حکومت آیا حکومت کردن یک حق است یا یک تکلیف❓ ✅ از نظر نهج البلاغه حکومت هم حق است و هم وظیفه است. حق و تکلیف و روی یک سکه‌اند؛ هیچ حقی بدون تکلیف وجود ندارد؛هر کس حقی دارد،در قبال آن تکلیفی هم بر عهده دارد. امیر مومنان علی علیه‌السلام اوایل خلافت در خطبه معروف شقشقیه می‌فرماید:" جایگاه من در خلافت جایگاه میله گرداننده سنگ آسیاب است" در هنگامی که جمع شدند شورای ۶ نفری با عثمان بیعت کردند فرمود:" ای مردم شما می‌دانید که من از همه کس به حکومت و خلافت اولی‌ترم" دنبالش بلافاصله می‌فرماید:" مادامی که فقط به من ظلم می‌رود من صبر می‌کنم،تسلیمم، مادامی که کارها بر محور خود انجام بگیرد من در خدمتم" هم ایشان می‌فرمایند:" اول دست از بیعت شستم،تسلیم نشدم، بیعت نکردم ما دیدم حوادثی دارد به وقوع می‌پیوندد که مصیبت آن حوادث برای اسلام و برای مسلمین و برای شخص علی صعب‌تر و غیر قابل تحمل‌تر است از مصیبت از دست رفتن حق ولایت است" ✅ بنابراین ولایت را یک حق می‌داند و این جای انکار نیست. @ketabkhane_koochakeman
✍ مسئله پنجم: مردم در حکومت در فرهنگ نهج البلاغه مردم چه کاره‌اند در یک حکومت❓ در اسلام راه تعیین حاکم و ولی امر فقط انتخاب نیست. 1⃣ یکی نصب الهی است. نصب در اسلام و در تشیع نصب از طرف اشخاص نیست یعنی هیچکس، هیچ حاکمی حتی آن حاکمی که خود او منصوب از قِبَل خداست خود او حق ندارد کسی را نصب کند. نصب پیغمبر یا نصب امام از این جهت که حکایت می‌کند از نصب خدا دارای اعتبار است. 🔹 در اسلام سرپرستی جامعه متعلق به خدای متعال است هیچ انسانی این حق را ندارد که اداره امور انسان‌های دیگر را به عهده بگیرد این حق مخصوص خدای متعال است که خالق انسان‌ها و منشأ انسان‌ها و عالم به مصالح انسان‌ها و مالک امور انسان‌هاست بلکه مالک امور همه ذرات عالم وجود است. خدای متعال این ولایت و حاکمیت را از مجاری خاصی اعمال می‌کند. 2⃣ یک راه دیگر راه انتخاب است. انتخاب در یکی از دوجاست: ✅ که نصب وجود ندارد مثل دوران غیبت ✅ و دیگر در آن جاییست که اگر نصب هم هست به نصب عمل نشده است مثل دوران خلافت امیرالمومنین که به اعتقاد خود او و یاران و پیروان او منصوب از قِبَل پیغمبر بود که پیغمبر هم او را به حکم خدا نصب کرده بود لاکن در واقعیت تاریخی این نصب مورد قبول قرار نگرفت، مورد عمل واقع نشد. پس یک سلسله اصول و ضوابط و معیارهایی در اسلام هست که چارچوب این معیارهااست که اعتبار می‌دهد به حق رای مردم و اگر در خارج از این چهارچوب و دور از این ملاک‌ها و معیارها مردم انتخاب بکنند این انتخاب حجیتی ندارد. ❌انتخاب مردم در عرض نصب الهی نیست❌ ♦️نکته:وقتی می‌گوییم حکومت اسلام یک حکومت مردمی است به این معنا نیست که حکومت اسلامی حکومت خدا نیست ... اما در اسلام حکومت الله با حاکمیت مردم بر سرنوشت خود منافاتی ندارد حکومت مردم به همان اندازه‌ای است که بر طبق فرمان خدا به مردم اجازه و امکان تصمیم گیری و اقدام داده شده است لذا در قرآن درباره بنی اسرائیل می‌فرمایند: حکومت مستضعفان است و این منافاتی ندارد که حکومت مستضعفان به معنای حکومت خدا و در چهارچوب احکام الهی باشد"( قصص، آیه ۵). مردمی بودن حکومت اسلامی به دو معناست: 1⃣ مردمی بودن حکومت یعنی نقش دادن به مردم در حکومت 2⃣ مردمی بودن حکومت یعنی حکومت اسلامی در خدمت مردم است. آنچه برای حاکم اسلامی مطرح است منافع عامه مردم است نه منافع اشخاص یا قشر یا طبقه معین. @ketabkhane_koochakeman
✍۶: الگوی حکومت و حاکم اسلامی 🌸هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که آن روز در سراسر دنیا حاکم بود مبارزه کنند فقط مبارزه با کفار مکه نبود مسئله، مسئله جهانی بود این جز ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان‌پذیر نبود لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد.🌸 هفت شاخص از مهم‌ترین شاخص‌های نظامی که پیغمبر ساخت: 🌱 شاخص اول:ایمان و معنویت است،انگیزه و موتور پیش برنده حقیقی در نظام نبوی ایمان است. 🌱 شاخص دوم قسط و عدل است. 🌱 شاخص سوم: علم و معرفت است؛ در نظام نبوی پایه همه چیز دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند. 🌱 شاخص چهارم: صفا و اخوت است. 🌱 شاخص پنجم: صلاح اخلاقی و رفتاری است؛انسان‌ها را تزکیه و از مفاسد و رذایل اخلاقی پیراسته می‌کند. 🌱شاخص ششم: اقتدار و عزت است. 🌱 شاخص هفتم: کار و حرکت و پیشرفت دائمی است. ♦️ایجاد چنین نظامی به پایه‌های اعتقادی و انسانی احتیاج دارد: 🔹 اول: باید عقاید و اندیشه‌های صحیحی وجود داشته باشد تا این نظام بر پایه آن افکار بنا شود 🔹 دوم: پایه‌ها و ستون‌های انسانی لازم است تا این بنا بر دوش آنها قرار گیرد. چون نظام اسلامی قائم به فرد نیست؛ پیغمبر بسیاری از این ستون‌ها را در مکه به وجود آورده و آماده کرده بود ✨ یک عده صحابه بزرگوار پیغمبر بودند. ✨یک عده هم کسانی بودند که قبل از هجرت پیغمبر در یثرب با پیام پیغمبر به وجود آمده بودند. @ketabkhane_koochakeman
✅ اولین کار پیامبر در مدینه ساختن مسجد بود. ✅ بعد تدبیر و سیاست اداره آن نظام را طراحی کرد و کار مهم ایجاد وحدت بود. سه قبیله مهم یهودی: بنی قینقاع، بنی النظیر و قبیله بنی قریظه در قلعه‌های اختصاصی خودشان که تقریباً به مدینه چسبیده بود زندگی می‌کردند. خصوصیت این یهودی‌ها: اول : بهترین مزارع کشاورزی بهترین تجارت‌های سودده و سودبخش‌ترین صنایع ساخت طلا آلات و امثال این چیزها در اختیارشان بود. دوم:بر مردم مدینه برتری فرهنگی داشتند چون اهل کتاب بودند. سوم: با جاهای دوردست هم ارتباط داشتندومحدود به فضای مدینه نبودند. 📜 بنابراین پیغمبریک میثاق دسته جمعی عمومی ایجاد کرد این میثاق درباره تعامل اجتماعی ،معاملات،منازعات،دیه،روابط پیغمبر با مخالفان با یهودی‌ها و با غیر مسلمان‌ها بود همه این‌ها نوشته و ثبت شد و مورد قبول همه قرار گرفت. اقدام بعدی بسیار مهم ایجاد اخوت بود شرافیگری و تعصب‌های خرافی و غرور قبیله‌ای و جدایی قشرهای گوناگون مردم از یکدیگر مهم‌ترین بلای جوامع متعصب و جاهلی آن روز عرب بود. پس: 👈 مرحله اول شالودریزی نظام بود. 👈 مرحله دوم حراست از این نظام بود. 👈 مرحله سوم تکمیل و سازندگی این بنا بود. @ketabkhane_koochakeman
🔻پنج دشمن اصلی این جامعه تازه متولد شده را تهدید می کردند: ۱.دشمن کوچک و کم اهمیت است اما نباید از او غافل ماند،یعنی قبایل نیمه وحشی اطراف مدینه. ۲.اشراف مکه:پیغمبر می‌دانست خطر عمده از ناحیه آنهاست لذا سراغ آنها رفت،راه کاروانی آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد پیغمبر تعرض خودش را به آنها شروع کرد که جنگ بدر مهم‌ترین این تعرض‌هابود و بعد جنگ احد و جنگ‌های دیگر آخرین جنگی که آنها سراغ پیغمبر آمدند جنگ خندق که از آن جنگ‌های بسیار مهم بود. ۳.دشمن سوم:یهودی‌ها بودند یعنی بیگانگان نامطمئنی که علی الالعجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند اما دست از موزیگری بر نمی‌داشتند بخش مهمی از سوره بقره و بعضی از سوره‌های دیگر قرآن مربوط به برخورد و مبارزه فرهنگی پیغمبر با یهود است چون این‌ها فرهنگی بودند. این‌ها دشمن سازمان یافته بودند. ۴.دشمن چهارم:منافقین بودند که در داخل مردم بودند،به زبان ایمان آورده در باطن ایمان نداشتند؛مردمان پست،معاند، تنگ نظر و آماده همکاری با دشمن منتها سازمان نیافته فرق این‌ها با یهود این بود. یکی از این منافقان،عبدالله بن ابی یکی از دشمن‌ترین دشمنان پیغمبر بود. ۵. دشمن پنجم:دشمنی که در درون هر یک از افراد مسلمان و مومن وجود داشت، خطرناک‌تر از همه دشمن‌ها هم همین است؛تمایلات نفسانی،خودخواهی‌ها،میل به انحراف میل به گمراهی و لغزش‌هایی که زمینه آن را خود انسان فراهم می‌کند. با این دشمن هم سخت مبارزه کرد به وسیله تربیت و تزکیه و تعلیم و هشدار دادن. @ketabkhane_koochakeman
✍ ۷.پیرامون مسئله ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی در عصر غیبت امام زمان،عجل الله تعالی فرجه الشریف🌸 🔹در جامعه‌ای که مردم آن اعتقاد به خدا دارند حکومت آن جامعه باید حکومت مکتب اسلام و شریعت اسلامی و احکام و مقررات اسلامی باشد. 🔹اجرا کننده این احکام در جامعه باید دارای دو صفت بارز و اصلی باشد: 👈 اول:شریعت اسلام را،فقه اسلام را از همه بهتر بداند، تسلط و احاطه کامل به احکام الهی و قوانین الهی داشته باشد. 👈 دوم دارای عدالت باشد او را از گناه،از خطا و انحراف باز می‌دارد. ⭐️به طور خلاصه فقاهت و عدالت. ✅ این حکومت آگاه به دین و دارای عدالت را را لایت فقیه می‌نامیم. 🔹البته ولایت فقیه اگر بخواهد جامعه را از لغزش در پرتگاه‌ها نجات بدهد باید عالم شناس و جریانشناس و مردم شناس و دارای حکمت سیاسی هم باشد. 🔹برای اثبات حکومت فقیه در جامعه اسلامی احتیاج به دلیل نقلی نداریم اگرچه عدله نقلیه یعنی قرآن و حدیث هم بر حکومت فقها و علمای الهی،صادق و شاهد و دلیل است اما اگر هیچ دلیل نقلی هم برای حکومت دین شناسان در جامعه اسلامی نداشتیم عقل و اعتبار عقلی دلالت وکفایت می‌کند بر اینکه ما بدانیم برای اجرای احکام الهی در جامعه کسانی می‌توانند کفایت و لیاقت لازم را داشته باشند که دین را بشناسند. 🔹اول کسی که در مقام نظر و در مقام عمل توأماً یک نظام ایجاد کرد امام بزرگوار ما بود که مردم سالاری دینی و مسئله ولایت فقیه را مطرح کرد. 🔹ولایت فقیه به معنای ولایت و حکومت یک شخص نیست حکومت یک معیار و در واقع یک شخصیت است. 🔹برخلاف همه مقررات عالم در باب حکومت که در قوانین آنها حاکمیت‌ها یک حالت غیر قابل خدشه دارند،در نظام اسلامی آن کسی که به عنوان ولی فقیه مشخص می‌شود چون اساساً مسئولیت او مبتنی بر معیارهاست چنانچه این معیارها را از دست داد به خودی خود ساقط می‌شود.  @ketabkhane_koochakeman
✍ ۸. مسئولیت‌های ولی فقیه 🔹فقیه یعنی چه؟ یعنی کسی که دین را می‌شناسد و راهی را که دین برای مردم ترسیم کرده تا بتوانند سعادت و خوشبختی و آزادی و خوشی دنیا و آخرت را به دست بیاورند می‌شناسد و در مقابل مردم می‌گذارد. 🔹کار ولی فقیه در جامعه چیست؟ اداره جامعه البته بر مبنای اسلام،اما آنجاهایی که مصالح اسلامی را،مصالح اجتماعی را ولی فقیه تشخیص می‌دهد و بر طبق مصلحت یک دستوری صادر می‌کند آن دستور حکم الله است. 🔻احکام ولی فقیه احکام اولیه است مثل احکام الله است. 🔰در جامعه اسلامی تمام دستگاه‌ها چه دستگاه‌های قانونگذار و چه اجرا کننده مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است و الا به خودی خود حتی مجلس قانونگذاری هم حق قانونگذاری ندارد. ✨در حقیقت ولایت فقیه مثل روحی است در کالبد نظام. @ketabkhane_koochakeman    
✍ ۹. گستره ولایت فقیه حدود ولایت و حاکمیت فقیه همان حدود فقه است؛ تا هر جای زندگی بشر که فقه اسلامی یعنی احکام الهی گسترده است ولایت و حاکمیت فقیه هم تا همان جا گسترده است و چون می‌دانیم که فقه اسلامی هیچ امری از امور زندگی بشر را از حکم الهی بیرون نمی‌داند... پس حاکمیت ولی فقیه هم شامل همه امور فردی، اجتماعی ،سیاسی، اقتصادی، نظامی، بین‌المللی و همه چیزهایی است که در قلمرو حکم اسلامی و شرعی است. 🔻وقتی امر دایر است بین دو تا حکم شرعی که یکی آنقدر اهمیت دارد اما دیگری آن اهمیت را ندارد،آن کسی که بصیر و فقیه است،زمان را می‌شناسد، مسائل را می‌داند، از سیاست مطلع است، دشمنی‌ها مطلع است او می‌تواند حکمی که اهمیت بیشتری دارد بر دیگری ترجیح دهد. 🔺 پس توجه کنید که احکام ولایتی و حکمی که از روی مصلحت ولی فقیه صادر می‌کند در حقیقت به معنای احیای فقه است. @ketabkhane_koochakeman
✍۱۰.وظایف رهبری در جمهوری اسلامی وظایف و مسئولیت‌های رهبری همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است.مسئولیت رهبری،حفظ نظام و انقلاب است.رهبری سیاستگذار کلی نظام محسوب می‌شود،یعنی همه قوای سه گانه باید در چهارچوب سیاست‌های رهبری برنامه‌ریزی کنند و سیاست‌های اجرایی خودشان را تنظیم نمایند حرکت و قواره کلی نظام باید در چارچوب سیاست‌هایی باشد که رهبری معین می‌کند؛این مهم‌ترین مسئولیت رهبری است؛البته در قانون اساسی مسئولیت‌های دیگری هم وجود دارد. 🔻 مهم‌ترین وظیفه رهبری در قانون اساسی تنظیم سیاست‌های کلی است. 🔹 معنای ولایت مطلقه:👇 آنجایی که مسئولان امور در اجرای فلان قانون مالیاتی یا سیاست خارجی، بازرگانی، صنعتی و دانشگاهی دچار مضیقه می‌شوند و هیچ کار نمی‌توانند بکنند_ مجلس هم اینطور نیست که امروز شما چیزی را ببرید و فردا تصویب کنند و به شما جواب دهند_ رهبری مرجع است. رهبری هم بررسی و دقت می‌کند و اگر احساس کرد که به ناگزیر باید این کار را بکند آن را انجام می‌دهد. جاهایی هم که به صورت معضل مهم کشوری است به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می‌شود. 🔸 مدیریت انقلاب غیر از مدیریت اجرایی کشور است؛برای رهبری وارد شدن در میدان 👇 اولاً: به صورت طرح مسئله و بسیج افکار عمومی است. ثانیاً:به صورت خواستن از دستگاه‌های اجرایی است. ✅ مسئولیت رهبری در قبال مردم این است که مسئولان قوای سه گانه را به وظایف حقیقی خود توجه دهدواگر یک وقت خواستند حرکتی بکنند که به انحراف نظام و کشور منتهی می‌شود به آنها هشدار و تذکر دهد. 🔹آنجایی که مسئولان در غیر مسائل اصلی نظام_ در مسائل کاری،اداری،فهم یک قانون با هم اختلاف نظری دارند نباید این اختلاف نظر جلوی چشم مردم قرار گیرد و به کوی و بازار کشیده شود، اختلاف نظر نباید نشان دهنده اختلاف مسئولان باشد چون مردم را مایوس و نگران و دشمن را خوشحال می‌کند؛هماهنگ کننده سه قوه رهبری است و رهبری می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. معیار همکاری قانون اساسی است که وظایف حُکم،موارد اختلاف و تنازع و حَکم و مرجع را هم معلوم کرده است. 🔹رهبری در کارهای اجرایی کشور هیچ دخالت مستقیمی نمی‌کند،نه در قوه مجریه، نه در قوه قضاییه و نه در قوه مقننه؛ 💢 مهم‌ترین کار رهبری تعیین سیاست‌های کلان کشور است یعنی آن چیزهایی که جهت‌گیری کشور را مشخص می‌کند. @ketabkhane_koochakeman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه‌کوچک‌من📚 وقت وحوصله خوندن کامل کتابا رو نداری🤯بیا اینجاخلاصش رو بخون👇 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69 @ketabkhane_koochakeman لیست کتاب‌هایی که تا الان خلاصه کردیم 👇👇👇 📚۱.طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📚۲.همرزمان حسین علیه‌السلام 📚۳.صعودچهل ساله 📚۴.کتابچه یک رهبربه تمام معنا 📚۵.خدمات متقابل اسلام وایران 📚۶.رمان کاش برگردی 📚۷.تعلیم وتربیت دراسلام 📚۸.رمان یادت باشد 📚۹.درسنامه سبک زندگی اسلامی‌ایرانی(مقدماتی) 📚۱۰.ولایت وانسان سازی 👇👇👇 eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69 @ketabkhane_koochakeman
سلام عرض میکنم خدمت اعضای فرهیخته وکتاب خوانِ کتابخانه کوچک من🌹 لطف کنید وپیام بالا رو 👆برای دوستان ومخاطبین خودتون ارسال بفرمایید. از همکاری شما صمیمانه سپاسگزارم🌺
داستان کوتاه الو اطلاعات: داستانی جالب که رکوردار خوانش در دنیا است!!! داستان کوتاه الو اطلاعات از کتاب سوپ جو ، اثر “جک کنفیلد” 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69
نخستین تجربۀ شخصی من با «اطلاعات لطفاً» روزی بود که مادرم به خانۀ همسایه‌مان رفته بود. من در زیر زمین خانه با ابزارهای جعبه ابزارمان بازی می‌کردم که ناگهان با چکش بر روی انگشتم زدم.🔨😫 درد وحشتناکی داشت اما گریه فایده نداشت چون کسی در خانه نبود که با من همدردی کند.😭 انگشتم را در دهانم می‌مکیدم و دور خانه راه می‌رفتم که ناگهان چشمم به تلفن افتاد. به سرعت یک چهار پایه از آشپزخانه آوردم و زیر تلفن گذاشتم و روی آن رفتم و گوشی را برداشتم و نزدیک گوشم بردم. و توی گوشی گفتم «اطلاعات لطفاً» چند ثانیه بعد صدایی در گوشم پیچید: «اطلاعات بفرمائید» من در حالی که اشک از چشمانم می‌آمد گفتم «انگشتم درد می‌کند» «مادرت خانه نیست؟» «هیچکس بجز من خانه نیست. «آیا خونریزی داری؟» «نه، با چکش روی انگشتم زدم و خیلی درد می‌کند» «آیا می‌توانی درِ جا یخیِ یخچال را باز کنی؟» «بله، میتونم» «پس از آنجا کمی یخ بردار و روی انگشتت نگهدار» بعد از آن روز، من برای هر کاری به «اطلاعات لطفاً» مراجعه می‌کردم … مثلاً موقع امتحانات در درس‌های جغرافی و ریاضی به من کمک می‌کرد. ادامه👇
یکروز که قناری‌مان مرد و من خیلی ناراحت بودم دوباره سراغ «اطلاعات لطفاً» رفتم و ماجرا را برایش تعریف کردم. او به حرف‌هایم گوش داد و با من همدردی کرد. به او گفتم: «چرا پرنده‌ای که چنین زیبا می‌خواند و همۀ اهل خانه را شاد می‌کند باید گوشۀ قفس بیفتد و بمیرد؟» او به من گفت «همیشه یادت باشد که دنیای دیگری هم برای آواز خواندن هست» من کمی تسکین یافتم. یک روز دیگر به او تلفن کردم و پرسیدم کلمۀ fix را چطور هجّی می‌کنند. یکسال بعد از شهر کوچکمان (پاسیفیک نورث وست) به بوستن نقل مکان کردیم و من خیلی دلم برای دوستم تنگ شد. «اطلاعات لطفاً» متعلّق به همان تلفن دیواری قدیمی بود و من هیچگاه با تلفن جدیدی که روی میز خانه‌مان در بوستن بود تجربۀ مشابهی نداشتم. من کم‌کم به سن نوجوانی رسیدم اما هرگز خاطرات آن مکالمات را فراموش نکردم. غالباً در لحظات تردید و سرگشتگی به یاد حس امنیت و آرامشی که از وجود دوست تلفنی داشتم می‌افتادم. راستی چقدر مهربان و صبور بود و برای یک پسربچه چقدر وقت می‌گذاشت.🥰 ادامه👇
چند سال بعد، بر سر راه رفتن به دانشگاه، هواپیمایم در سیاتل برای نیم ساعت توقف کرد. من ۱۵ دقیقه با خواهرم که در آن شهر زندگی می‌کرد تلفنی حرف زدم و بعد از آن بدون آن که فکر کنم چکار دارم می‌کنم، تلفن اپراتور شهر کوچک دوران کودکی را گرفتم و گفتم «اطلاعات لطفاً». به طرز معجزه‌آسایی همان صدای آشنا جواب داد. «اطلاعات بفرمائید» من بدون آن که از قبل فکرش را کرده باشم پرسیدم «کلمۀ fix را چطور هجّی می‌کنند؟» مدتی سکوت برقرار شد و سپس او گفت «فکر می‌کنم انگشتت دیگر خوب شده باشد.» من خیلی خندیدم!😄 و گفتم «خودت هستی؟» و ادامه دادم «نمی‌دانم می‌دانی که در آن دوران چقدر برایم با ارزش بودی یا نه؟» او گفت «تو هم می‌دانی که تلفن‌هایت چقدر برایم با ارزش بودند؟» من به او گفتم که در تمام این سال‌ها بارها به یادش بوده‌ام و از او اجازه خواستم که بار بعد که به ملاقات خواهرم آمدم دوباره با او تماس بگیرم. او گفت «حتماً این کار را بکن. اسم من شارون است» سه ماه بعد به سیاتل برگشتم. تلفن کردم اما صدای دیگری پاسخ داد. «اطلاعات بفرمائید» «می‌توانم با شارون صحبت کنم؟» «آیا دوستش هستید؟» «بله، دوست قدیمی» «متأسفم که این مطلب را به شما می‌گویم. شارون این چند سال آخر به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد زیرا بیمار بود. او ۵ هفته پیش در گذشت» قبل از که تلفن را قطع کنم گفت «شما گفتید دوست قدیمی‌اش هستید. آیا همان کسی هستید که با چکش روی انگشتتان زده بودید؟» با تعجب گفتم «بله» «شارون برای شما یک پیغام گذاشته است. او به من گفت اگر شما زنگ زدید آن را برایتان بخوانم» سپس چند لحظه طول کشید تا درِ پاکتی را باز کرد و گفت: «نوشته به او بگو دنیای دیگری هم برای آواز خواندن هست. خودش منظورم را می‌فهمد» من از او تشکر کردم و گوشی را گذاشتم. هرگز تأثیری که ممکن است بر دیگران بگذارید را دست کم نگیرید. 💢پایان 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69
🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عارفانِ علم عاشق می شوند بهـترین مردم معلـم می شوند عشق با دانش متمم می شود هر که عاشق شد معلم می شود 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 این روز عزیز رو به همه معلم‌های محترم وعزیز کانال تبریک عرض میکنم.🌺 الهی‌که‌همیشه‌سلامت و برقرار باشید🤲 روز معلم مبارک باد🌸 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
،در اندیشه وبیانات رهبر انقلاب اسلامی ✍معنای مردمی بودن حکومت اسلامی در اسلام حکومت الله با حاکمیت مردم بر سرنوشت خود منافاتی ندارد. حکومت مردم به معنای حکومت مردم آنچنان که در دموکراسی‌های غربی بیان می‌شود نیست؛حکومت مردم به همان اندازه‌ای است که بر طبق فرمان خدا به مردم اجازه و امکان تصمیم گیری و اقدام داده شده است. 🔹 مردمی بودن حکومت اسلامی به دو معناست: 1⃣ یعنی مردم در اداره و تشکیل حکومت و تعیین حاکم و شاید در تعیین رژیم حکومتی و سیاسی نقش دارند( یعنی نقش دادن به مردم در حکومت). 2⃣ یعنی حکومت اسلامی در خدمت مردم است. 🔹ویژگی‌های حاکم اسلامی ما شیعیان معتقدیم که هم در دوران نبوت و هم دوران امامت حاکم جامعه اسلامی از سوی خدا تعیین شده و مردم نقشی ندارند؛ اما اگر مردم ندانستند، نشناختند یا نپذیرفتند،آن کسی که به حق حاکم مردم است از منصب حکومت برکنار می‌ماند اما حاکم اوست؛ ♦️اما بعد از این دوران آنجایی که یک شخص معینی به عنوان حاکم از طرف خدای متعال معین نشده است،حاکم دارای دو پایه و دو رکن است: 👈رکن اول: آمیخته و آراسته بودن با ملاک‌ها و صفاتی که اسلام برای حاکم اسلامی معین کرده است،مثل دانش و تقوا و ... 👈رکن دوم: قبول مردم و پذیرش مردم است. http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69
،در اندیشه وبیانات رهبر انقلاب اسلامی 🔹ذاتی بودن اعتبار حکومت اسلامی‌ مردم هم در تعیین حاکم اسلامی و هم در اصل تعیین رژیم اسلامی نقش دارند؛ البته این را به عنوان یک شرط حقیقی بیان نمی‌کنیم یعنی اگر مردم رژیم اسلامی را نپذیرفتند ژیم اسلامی از اعتبار نمی‌افتد اما وقتی مردم خودشان نقش داشتند انطور که امام بارها فرمودند، مردم می‌شوند ولی نعمت دولتمردان؛ چون خود آنها این دولتمردان را به این مسئولیت گماشته‌اند وقتی اینجور شد مردم در کنار این دولتمردان هم قرار می‌گیرند. 🔹مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران هر جایی که تاثیری در سرنوشت این نظام دارد مردم مخلصانه و پاکباز دارند کار می‌کنند و بارهای سنگین را از دوش دستگاه حاکم برمی‌دارند و این به خاطر همین است که مردم احساس می‌کنند در ایجاد حکومت دارای نقش بوده‌اند. این حکومت حکومت بندگان خدا، حکومت مومنان و حکومت صالحان است و این بزرگترین نقطه قوت این حکومت است برای همین بذرهای تبلیغاتی دشمن در میان مردم ما اثری نمی‌کند. 🔹تبلیغات و پروپاگاندای دشمن برای تضعیف نظام بیگانگان و تبلیغاتچی‌های بیگانه که همان شبکه صهیونیستی خبراند این جریان را پیش قراولی و هدایت می‌کنند و سعی می‌کنند ذهن مردم ما را مشوش کنند اما در واقعیت خارجی از این همه اختلافی که آنها می‌خواهند در اینجا باشد خبری نیست. بدانید مادامی که شما در صحنه هستید مادامی که در میان شما و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی مهربانی و صمیمیت است و مادامی که شما مانند امروز در همه مسائل کلی و خط مشی‌های این دستگاه خدمتگزار سهیم هستید هیچ یک از این تبلیغات نه در ملت و نه در دولت اثری نخواهد گذاشت. مردم بدانید کسانی مایلند این یا آن چهره خدمتگزار را زشت کنند در حالی که این‌ها خدمتگزاران این ملت اند. 🔹تقوا راز استواری ملت و دولت بیشترین چیزی که آحاد ملت و ما مسئولان دولت را در مواضع درست و اسلامیمان استوار خواهد داشت تقوای خداست. ای برادران و خواهران تقوای خدا را در همه گفته‌ها و همه کردارها پیشه خود کنید.🌱 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69
،در اندیشه وبیانات رهبر انقلاب اسلامی ✍انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب استثنایی بحث بر سر انقلاب‌هاست؛یعنی آن تحولاتی که به وسیله مردم انجام گرفت و ناظر به اصول و مبانی اعتقادی و اجتماعی جامعه بود این انقلاب‌ ها... هیچ کدام مثل انقلاب اسلامی ما نبود. 🔹خصوصیات انقلاب اسلامی ✅ خصوصیت اول: معنویت و ارزش‌های دینی در انقلاب انقلاب‌های دیگر غالباً بر مبنای تفکرات مادی انجام گرفته حتی انقلاب‌هایی که مقدمات آن مذهبی یا اسلامی بوده در انتها از حالت اسلامی خارج شدند 🔻 چون در میان مذهبیون یک قوت رهبری کافی وجود نداشته . ولی در کشور ما انقلاب از خانه مذهب یعنی از مسجد و مدرسه دینی آغاز شد و روز به روز جهت‌گیری مذهبی در انقلاب افزایش یافت. ♦️این روحیه مذهبی در این انقلاب کاری کرد که کمترین ضایعه در دوران انقلاب به وجود بیاید و این نکته مهمی است. 🔺مردمی که تحت هیچ قانون و قاعده‌ای نیستند و نظامی را از بین برده‌اند که هنوز هم چیزی جایگزین آن نشده قاعدتاً خیلی بی‌محابا عمل می‌کنند و چقدر اموال را از بین می‌برند و چقدر نفوس بی‌گناه را نابود می‌کنند و از این قبیل؛مثل اتفاقی که در انقلاب اکتبر روسیه افتاد. این مسائل در انقلاب ما اتفاق نیفتاد اینجا مسئله،مسئله خشم مردم به خاطر یک مسئله مادی نبود مسئله دین بود مسئله معنویت و خدا بود حکومتی هم که بر اساس انقلاب به وجود آمد یک حکومت اسلامی بود.( جمهوری اسلامی)، که با گذشت زمان راه دین را رها نکرد. ✅ خصوصیت دوم: مردمی بودن انقلاب در همه جای دنیا انقلاب‌ها همیشه به دست مردم به وجود آمده اما بعد از آنکه پیروز شده‌اند احزاب یا حزب آمده جای انقلاب را گرفته،جای مردم را گرفته و مردم کنار رفته‌اند؛ مثل خیلی از کشورهای کمونیستی و هر کاری را می‌خواستند بکنند به اسم مردم کردند اما مردم در هیچ کار نقش نداشتند. 🔹نتیجه مردمی بودن نظام اسلامی ایران نتیجه این است که نظام،نظام مستحکمی است زیرا نظام مردمی است. 💢 آن چیزی که به وسیله ابرقدرت‌ها قابل از بین رفتن است عبارت است از یک حکومتی که متکی به مردم نیست. 💢 امروز در جمهوری اسلامی دو خصوصیتی که آرزوی همه ملت‌هاست به بهترین وجهی وجود دارد یکی "استقلال "و یکی "آزادی". 🔰هیچ تشکیلاتی در دنیا نتوانست این نظام را وادار کند به اینکه بر خلاف مصالحش قدمی بردارد این استقلال است. 🔰 آزادی‌ای که امروز در نظام جمهوری اسلامی هست در هیچ جا نیست مردم آزادند، مردم حرفشان را می‌زنند،مردم آرایشان را اظهار می‌کنند. 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1179714150C24ecfd9e69