خیابان انقلاب
🔴 اگر این روزنامهها را پیش روی حضرت امام میگذاشتند، واکنش چه بود؟!
✅ امام خمينى(ره):
«اگر قرار است عکس مرا بگذارید، جای آن، عکس یک رعیت را بگذارید و بنویسید این رعیت چه کار مهمی کرده.
هر روز یک مسئلهای را میگویم و هی تکرار میکنند که فلانی چه گفت!
میل ندارم رادیو هر وقت باز میشود اسم من باشد؛ مدتهاست که از این جهت متنفرم.»
(صحیفه، ج ١٩، ص٣٦١-٣٦٣)
🔸خاطره مسیح مهاجری از امام خمینی(ره):
یکبار حضرت امام بنده و خاتمی و دعایی را خواستند و فرمودند برای چه تیتر اول هر روز روزنامههای شما من هستم و عکس مرا منتشر میکنید؟ این همه افراد در این مملکت خدمت میکنند، چرا به یک طبیب که کار میکند و افراد را معالجه میکند یا یک دهقان زحمتکش نمیپردازید؟
🔹خاطره عباسعلی زالی از امام خمینی (ره):
در دیداری که با امام داشتیم اشاره کرده بودند که عکس مرا در صفحه اول روزنامه نزنید، عکس یک کشاورز را بزنید، چه اشکالی دارد وقتی که یک روزنامه را نگاه میکنیم عکسی از یک کشاورز باشد که چه کاری انجام میدهد و چه خدمتی میکند؟
@enqelab_st
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیههای رهبر انقلاب به برنامهسازان تلویزیون چه بود؟
@enqelab_st
خیابان انقلاب
توصیههای رهبر انقلاب به برنامهسازان تلویزیون چه بود؟ @enqelab_st
🔴 چگونه میتوان در #جنگ_رسانهای با دشمن غلبه کرد؟
♨️ هنر باید میداندار باشد
✴️ جنگ 33روزهی حزبالله لبنان با رژیم صهیونیستی (سال 2006) یکی از پیچیدهترین جنگها بود که هدف آن فراتر از حزبالله و لبنان بود. تنها یک هفته پس از تمام شدن جنگ، نشریهی #نیویورکر فاش کرد که دولت #بوش پسر قصد حمله به ایران را داشت و برای این کار، ابتدا میبایست سد حزبالله لبنان را میشکست. نتیجهی جنگ اما دقیقا خلاف آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور میکردند میشد. جرج بوش، رئیسجمهور وقت آمریکا در کتاب خاطرات خود اذعان کرد که عملکرد رژیم صهیونیستی در این جنگ، متزلزل بود و اعتبار آن زیر سؤال رفت. او گفت: "#اسرائیل فرصتهایش را در این جنگ از دست داد. پیامد این جنگ، چیزی جز خزان استکبار در تابستان داغ برای رژیم صهیونیستی نبود."
💢 اما همهی اتفاقات جنگ 33روزه، خلاصه در عرصهی جبههی نظامی نبود. به موازات آن، جنگ مهمتری در رسانههای بینالمللی، برای بازنمایی آن در حال وقوع بود. #رسانههای_غربی سعی میکردند مقصر ماجرا را حزبالله نشان بدهند و تا آنجایی هم که میشد، از انعکاس اخبار منفی علیه رژیم صهیونیستی حذر داشتند. یک سال بعد، روزنامهی اسرائیلی #معاریو در اینباره نوشت: "اگرچه ما مطالب انتقادی شدیدی علیه مدیریت این جنگ داشتیم، اما چاپ نکردیم و به روحیهی خبرنگاری خیانت کردیم، چون به دنبال حمایت از ارتش و جنگ بودیم."
⭕️ در این سوی میدان، گرچه امکانات و تجهیزات رسانهای #جبهه_مقاومت کم بود، اما حزبالله توانست با یک برنامهی پارتیزانی رسانهای، خلاء امکانات را پر کرده و اتفاقا دست برتر را داشته باشد و همین هم، یکی از دلایل پیروزی حزبالله در این جنگ بود.
🔹"حسن حیدر"، کارشناس و تحلیلگر مسائل لبنان و نمایندهی شبکه «المنار» در ایران دربارهی نقش رسانه در جنگ ۳۳ روزه چنین میگوید: "در جریان جنگ ۳۳روزه، یکی از خبرنگاران #المنار به نام علی شعیب، همانند رزمندگان بهتنهایی با ارتش اسرائیل میجنگید؛ بهعنوانمثال وقتیکه اسرائیلیها مدعی میشدند که بنت جبیل را تصرف کردهاند، وی با حضور در این منطقه عدم صحت این خبر را نشان میداد و آن را تکذیب میکرد؛ اینگونه فعالیتها به حدی بود که اسرائیل را مجبور کرد اخبار شبکهی المنار را رصد کند... این سیاست المنار در جنگ بود و بههمین دلیل نیز سیدحسن نصرالله در رابطه با این شبکه عنوان کرد که "لولا المنار لضاع الانتصار"؛ اگر المنار نبود، پیروزی از دست رفته بود... نقش رسانه در جنگ کمتر از سلاح نیست بلکه بیشتر از آن است."
💢 یادداشت #رهبر_انقلاب پس از دیدار با جمعی از اهالی هنر، که چند شب پیش منتشر شد، بار دیگر تأکیدی است بر اهمیت، و وجود یک #جنگ_رسانهای گسترده علیه نظام و مردم ایران. تجربهی انقلاب اسلامی اما در این عرصه نشان داده است که هرجا تولیدات فاخر، با درونمایهی دینی و انقلابی، و پایبندی به ارزشهای والای انسانی، به منصهی ظهور رسیده است، با استقبال مخاطبین داخلی و بینالمللی مواجه شده است. سریالهای فاخری چون یوسف پیامبر و مختارنامه، و یا فیلمهایی چون محمد(ص)، ملک سلیمان، به وقت شام و... مؤید همین مطلب است. امروز نیز #هنرمندان_متعهد میتوانند در جنگ نابرابر رسانهای با ارتش تا دندان مجهز دشمن پیروز شوند، اگر به خدا توکل کنند و نبرد رسانهای را جدیتر بگیرند.
@khattehezbollah
➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪توهین عجیب مجری برنامه به مسعود فراستی بخاطر انتقاد از فیلم «هزارپا»، «آمپول» و ترک برنامه زنده
@enqelab_st
خیابان انقلاب
▪توهین عجیب مجری برنامه به مسعود فراستی بخاطر انتقاد از فیلم «هزارپا»، «آمپول» و ترک برنامه زنده @e
🔴 درباره اتفاق اخیر شبکه شما
📝 #وحید_یامینپور
🖋گفته شده مجری خاطی توبیخ شده ولی در واقع او از طرف جامعهای که به آن تعلق دارد، تشویق میشود.
🔸به تعبیر فوکو روابط اجتماعی، فرد را درون خود جا میدهد و فرد خود را مطابق هنجارهای تحمیل شده از آن جامعه درک میکند. این رابطه بهمثابه یک نظام مراقبتی کار میکند و فرد را با تکنیکهای انضباطی تنبیه یا پاداش میدهد.
🔹بسیاری از مجریها و برنامه سازان #صداوسیما عضوی از جامعه ارتباطی شبهروشنفکری هستند؛ آنها حتی از نظر اقتصادی منافع مشترکی با طبقه سرمایهدار قلمرو هنر و سینما دارند.
🔸آنچیزی که مجری شبکه "شما" را به ارتکاب این رفتار مصمم میکند، همان چیزی است که رفتار او را ارزیابی و او را تایید خواهد کرد.
بی شک #آرش_ظلی_پور بهخاطر این رفتارش از طرف شبکهای که در آن عضو است تشویق خواهد شد و بیش از پیش خود را ذیل آن نظام مراقبتی مورد شناسایی قرار خواهد داد.
💢این بحران صدا و سیماست که از استقرار یک نظام مراقبتی و تقویت مشروعیت قواعد حاکم بر سلوک و رفتار اعضای جامعهی اداری خود، ناتوان بوده است.
@yaminpour
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 لودگی و جربزه
📝 #سیدمهدی_ناظمی
🔹پخش قسمتهایی از برنامه شبکه شما با اجرای آرش ظلی پور که در آن به شکل بی سابقه ای به مهمان برنامه توهین می شود، موجی در کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است. موضوع برنامه ظاهراً درباره فیلمهای لوده و لوده پرور سینما بوده است. چیزی که حیرت آور است این است که این مهمان برنامه -مسعود فراستی- نیست که خطاب به کسی تندی بکند و برنامه را با چالش مواجه کند، بلکه این مجری، یعنی مثلاً عامل حرفه ای برنامه و «معتمد صدا و سیما» است که به شکل تهوع آوری، به شخصیت فراستی و حتی مسائل شخصی زندگی او حمله می کند و تا پایان هم به شکل دیوانه واری از کار خود دفاع می کند.
🔸از منظری اجتماعی، نباید کار مجری را خیلی هم عجیب دانست. این مجری جوان، فقط یکی از انبوه جوانان وابسته به طبقه مرفه کلانشهرهاست که چنین حسی را به فراستی و اغلب چهره های علمی برجسته ای دارند که منتقد وضع اجتماعی موجود هستند. نفرت از فراستی هیچ ربط مستقیمی به سینما یا هنر ندارد. نفرت از فراستی عکس العمل طبقه مرفه شهری است؛ طبقه ای که هویتی برای خود نیافته است، برآمده از روابط اقتصادی رانتی-راستی است، دلخوشی او سلبریتی های برجسته شده در همین روابط است و به پشتوانه بستر فرهنگی رسانه های بزرگ جهانی، غیر خود را محقر، دشمن و مقصر همه چیز فرض می کند.
🔻رسانه های جمعی و سلبریتی های برجسته شده در این رسانه ها، پدیدآورنده جوانانی سهل انگار، متکبر، بی مایه و پرادعا شده اند. شاید اعتماد به نفس بالاتر جوانان امروز نسبت به دیروز، اعتماد به نفسی که خودش خوب و امیدوارکننده است، دستمایه این اعوجاج در برخی از جوانان طبقه مرفه شهرها یا سمپاتهای آنها شده باشد. به هر حال هر چه که هست متولیان فرهنگ و رسانه کشور، لازم است
💢با دیدن این کلیپ چند دقیقه ای، عمیقاً از خود بپرسند با جوانان این کشور چه کرده اند؟ از خود بپرسند چه شده است که هر کسی با مدتی حضور در شبکه های اجتماعی و چرخ زدن در فضای نت، «کارشناس» می شود؟ خط مشی گزاران جناح حاکم لازم است از خود بپرسند چطور برخی اقشار مرفه جامعه این چنین از دیگران متنفرند؟ بپرسند این همه جربزه در جوان خوش تیپ و آرایش کرده رسانه ملی از کجا و به چه پشتوانه ای به وجود آمده است؟
نفرت از مسعود فراستی نفرت یک نوع فرهنگ خوش خوشان و خوش خیال و روزمره است از فرهنگ نقادی و فکر کردن.
@sayyedmahdinazemi
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 لودگی و جربزه 📝 #سیدمهدی_ناظمی 🔹پخش قسمتهایی از برنامه شبکه شما با اجرای آرش ظلی پور که در آن به
هیچ نیازی به انتشار این عکس نبود. کسی که اندکی با فضای گفتگوهای رایج در شبکه های اجتماعی آشنا باشد، خوب می داند که چنین رفتاری، مسبوق است به شرط بندی ها و کری خونی های جوانان با همدیگر برای «رو کم کنی». غلبه فرهنگ لمپنی و لات بازیِ متجددانه بر فرهنگ پرسشگری و نقادی.
🔴آقای نخست وزیر! شما رمان #گوژ_پشت_نتردام را خوانده اید؟!
📝 #عطاالله_مهاجرانی (وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات)
🔹طارق متری وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن ودانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم ، گفت داستان ملاقات با آیة الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است.
🔹همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیه الله خامنه ای بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: باید مساله سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
🔹وقتی وارد دفتر آیه الله خامنه ای شدیم، ایشان بسیارگرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه.
🔹آیه الله خامنه ای گفت: در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیه الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
🔹همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند. اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیایان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟
🔹سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد. گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم. نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. می شد مطرح کرد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔺 فهرست بازیگرانی که برای خودشان و فرزندانشان در خارج از کشور تابعیت گرفتند. @enqelab_st
🔴 پول نفت، جمهوری اسلامی، و جیب گشاد سینماگران ایران!
🔹 صنعت سینما در آمریکا یک صنعت کاملا خصوصی است. برخلاف بسیاری صنایع، حتی در گذشته و به شکل تاریخی هم به شکل خصوصی شکل گرفته است. این یعنی اگر رابرت دنیرو برای بازی در یک فیلم حتی 30 ملیون دلار هم دستمزد بگیرد، این پول از ثروت عمومی پرداخت نشده است. قرار است این پول از محل انواع مختلف فروش فیلم پرداخت شود. لذا این وسط اگر یک فیلم دچار شکست تجاری شود، به اموال عمومی آسیب نمی رسد. دولت آمریکا هم نمی تواند چندان به سینماگران منت بگذارد.
🔸 اما در ایران کاملا برعکس است! سینما یک صنعت ضررده است و تنها به یمن تزریق دلارهای نفتی و اخیرا با شبهه پولشویی و فساد مالی (در مورد منابع مالی سریال شهرزاد مطالعه کنید) سرپا است. ضررها همه از جیب مردم ایران پرداخت می شود تا بازیگران ایران با دریافت های نجومی اقامت آمریکا و کانادا بگیرند و در این کشورها زندگی کنند و فرزند آوری داشته باشند (1) بدون تزریق پول نفت، حجم اقتصادی سینمای ایرانی شاید یک دهم مقدار فعلی هم نبود. مطمئن هم باشید اگر سرنوشت خودشیفته ها جلوچشمشان نبود، بسیاری به کل از ایران مهاجرت می کردند. اما مشکل این است که کسی که زبان مادریش انگلیسی نیست، بسیار به سختی می تواند از سینمای آمریکا امرار معاش کند.
🔻مقصر این وضعیت اول از همه جمهوری اسلامی است. درست است بازیگران این وسط دارند سواری می گیرند، اما ریشه مشکل این است نظام جمهوری اسلامی پول های مردم ایران را به ثمن بخس در اختیار آنها می گذارند. شاید حتی عده ای بگویند زرنگی است که پولت را از جمهوری اسلامی بگیری و در آمریکا زندگی کنی و تازه ضد نظام یا منتقد نظام هم باشی! با راهی که شیخ ص ل پیش گرفته، فعلا انتقاد از بسیاری ساده نیست. فکر می کنید چرا نوشته ام ص ل؟ با این وجود برای بنده عجیب است که چطور این جماعت رانتی با پررویی همیشه طلب کارند؟ اگر بنا به پاسخگویی است، این جماعت اول از همه باید حساب و کتاب پول هایی را که حیف و میل کرده اند را پس بدهند. مثلا معلمین ایران حق دارند از خانم علیدوستی بپرسند که شفاف سازی کند پول های آنها خرج دستمزد ایشان شده است یا نه؟
💢 امروز دیدم یک مجری گمنام صدا و سیما به نمایندگی از این جماعت طلب کار سعی داشت از مسعود فراستی انتقام بگیرد! ممکن است نقدهای فراستی وارد نباشد، اما همین که یکی پیدا شد از این جماعت رانتی-نفتی حساب بکشد و آنها را وادار به پاسخگویی در قبال عملکرد حرفه ای کند، امر بسیار مثبتی است. این مجری بی مقدار به جایی که سعی کند با حمله به فراستی خود را مشهور کند، باید قدم بعدی را بردارد و از خانم تهمینه میلانی که مردم ایران را عقده ای معرفی کرد بپرسد که هزینه فیلم های ایشان از کجا تامین می شود؟ فرای نقد فنی، عملکرد اقتصادی سینماگران ایران چطور توجیه می شود؟ می گویم بی مقدار، چون انتقاد از شخصیت برای برخورد با تفکر یک شخصیت، پستی است.
🔺(1) بسیاری سینماگران ایران از طریق مهاجرت کلاس EB به آمریکا مهاجرت می کنند. در این کلاس مهاجرتی، متقاضی باید به دولت آمریکا نشان دهد که دارای توانایی برتر در زمینه کاری خود است. گستره زمینه کاری خیلی وسیع است. مثلا یک بازیگر، باید نشان دهد در فیلم های متعدد نقش داشته است و جوایز متعدد برنده شده است. لذا مهاجرت بازیگران ایرانی به واسطه اموال عمومی ممکن می شود. چون بدیهی است اگر فیلم ها ساخته نشود، این بازیگران چیزی برای تشکیل پرونده مهاجرتی نخواهند داشت.
📌پ.ن.1: ممکن است عده ای این جماعت بگویند، که گفته اند، با حذف سکس و خشونت از سینمای ایران، دیگر جذابیت گذشته برای مخاطب وجود ندارد و مشتری نداشتن سینما تقصیر آنها نیست. اما مگر در دوره پهلوی که این چیزها عادی بود، سینمای ایران خصوصی اداره می شد؟
📌پ.ن.2: به نظر بنده بسیاری از سینماگران ایران باید دست مسعود دهنمکی را ببوسند! هر چقدر هم فیلم های او را بی مایه بدانیم، نمی شود انکار کرد او با کشاندن گروهی از مردم به سینما، آغازگر تولید سبک فیلم های کمدی بود که منجر به تولید تعداد فیلم سودده در سینمای ایران شد.
@icemard
➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
@enqelab_st
🔴باهوشتر از اوباما؛ روحانیتر از روحانی
✍️ #حسین_قدیانی
🔹🔸نخیر! سیم سید، راستراستی وصل است! همین چند شب پیش بود که گفت: «این آقا [ترامپ] هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور میشود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد»!
♦️دومینوی مرگ سران روسیاه کاخ سفید، دیروز از بوش بزرگ آغاز شد و انشاءالله نوبت مرگ بوشک و کلینتون و اوباما و ترامپ هم خواهد رسید! همهی این فراعنه، با بهره از تهدید و تحریم، جلادی را به آنجا رساندند که رسما آرزومند مرگ جمهوری اسلامی شوند! یکی چون اوباما «زیر» بازی میکرد و یکی چون ترامپ «رو» بازی میکند اما تو اگر خود فرعون هم که باشی، باز با خدای موسی، طرفی!
♦️خامنهای با اتکا به خدا، چنان انقلاب اسلامی خمینی را بدل به جمهوری اسلامی تنومند کرده که نه در خارج، سیلی از داعش آمریکایی بخورد و نه در داخل، زخم از بزککنندگان ابلیس! بله! در شام، سر جوان دلاور ما از تن جدا میشود؛ همچنان که گردش خون قلب راکتور اراک، چند صباحی دچار خلل میشود، اما درخت تناور و منعطفی که ریشه در اعماق خاک دارد، چه هراس از طوفان؟! شاید جان کری بتواند چند شاخهی ظریف را بشکند لیکن #اتاق_بیضی هرگز حریف #بیت_رهبری نخواهد شد! خامنهای، نه تنها سیمش به عالم بالا وصل است، بلکه عجیب زیرک است! او، بیآنکه حتی بعضی از دوستان و دشمنان بفهمند، با بعضی نرمشهای ظاهری، رسما آمریکا را مسئول هرس شاخههای زائد درخت نظام کرده! #برجام همان مار و مور خوشخط و خالی بود که نقشه داشت جمهوری اسلامی را بخورد اما هر چه بیشتر میگذرد، موجب رسوایی مضاعف آورندگانش میشود! رهبر ما با تلفیقی از صبر جمیل و بصر جزیل، برجام را به مایهی بیآبرویی دشمن و دشمندوستان بدل کرده!
♦️بهزعم من، حرف حساب تاکتیک صبورانه و تکنیک بصیرانهی حضرت آقا در مواجهه با برجام، این است: «اگر قرار است برجام، منجر به لغو تحریمها نشود، منجر به خواباندن مچ جمهوری اسلامی هم نخواهد شد! اتفاقا منجر به رسوایی غرب و غربزدهها خواهد شد!» اولا به دنیا ثابت میکند که آمریکا، مظهر عهدشکنی است و ثانیا به دنیا ثابت میکند که جریان مایل به آمریکا، در همهی کشورها ولو ایران، تا چه حد اندیشهیشان خام است و خیالشان خوش! طرفه حکایت اینجاست؛ برجام آمد که #ظریف را قهرمان ایران کند لیکن از آنجا که خامنهای خیلی باهوشتر از اوباما و نیز خیلی آخوندتر و رندتر و روحانیتر از روحانی است، این #سلیمانی است که قهرمان همهی مسلمانان میشود و موفق به خواباندن مچ پترائوس گاوچران و عمرسلیمان شترسوار! و این تازه اول قصهی گور غرب است و مار و مور!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f