eitaa logo
⭕خبر‌فورے⭕
5هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.4هزار ویدیو
24 فایل
•﷽• 🌍 کانال خبری فوری 🌍 🇮🇷 پوشش اخبار سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، مذهبی 🇮🇷 🌐پوشش اخبار بین‌الملل از واشنگتن تا پکن🌐 ♨️ با خبر فوری همراه باشید♨️
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️سازمان بهداشت جهانی زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا را تحت نظر قرار داد 🔹سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا امیکرون را تحت‌ نظر قرار داده است که EG.5.1 یا «اریس» نام دارد و درحال شیوع است. به‌نظر نمی‌رسد که این زیرسویه تغییر بزرگی کرده باشد و علائم شدیدتر یا بیماری وخیم‌تری را در افراد ایجاد کند اما سرعت سرایت اریس نسبت به زیرسویه‌های قبلی بیشتر شده است. 🔹ظهور این سویه نشان می‌دهد که اگرچه خیلی‌ها تصور می‌کنند دوران کووید به پایان رسیده است، اما این ویروس همچنان به جهش ادامه می‌دهد و می‌تواند خطرناک باشد./دیجیاتو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باور کنید، دریاچه ارومیه این شکلی بود! 🔹سال ۱۳۵۳؛ هواپیما بعد از پرواز بر فراز دریاچه ارومیه در «کبودان»، بزرگترین جزیره دریاچه فرود می‌آید. 🔹دکتر اسکندر فیروز رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران و دکتر مارلین پرکینز جانورشناس آمریکایی از هواپیما پیاده می‌شوند.
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید 🔹پیامبر(ص): منفور‌ترین چیز‌های حلال در پیش خدا طلاق است. امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۲۲ محرم ۱۴۴۵ ۹ آگوست ۲۰۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعای جنجالی عضو هیئت مدیره استقلال 🔹سمیعی: بالای ۸۰ درصد از قراردادهای بازیکنان شاخص فوتبال ایران غیر واقعی است و استقلال بین تیم‌های مدعی یک استثناست که تمام رقم‌هایش واقعی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرگ یک خرس با شلیگ گلوله در سوادکوه 🔹لاشه یک قلاده خرس قهوه ای بالغ که با شلیک گلوله تلف شده بود در ارتفاعات ورسک سوادکوه پیدا شد.
♦️ 🔹سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات مجلس خبرگان پیش‌ثبت‌نام ندارد و مثل قبل برگزار می‌شود. 🔹آژانس سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا:ماه گذشته میلادی گرم‌ترین ماه کره‌زمین بود.
♦️امروز از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی خودداری کنید معاون امور اسناد سازمان ثبت: 🔹در پی قطعی برق در اثر آتش سوزی صورت گرفته و خاموش شدن سرویس دهنده‌ها، در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق منطقه‌ای که از بدو حادثه در محل حضور دارد درصدد رفع کردن مشکل است و تلاش می‌شود در حداقل زمان ممکن با رفع مشکل برق، نسبت به فعال شدن مرکز داده اقدام شود. 🔹مردم امروز از مراجعه غیرضروری به مراکز ثبتی خودداری کنند. به محض پایدار شدن سرویس دهنده‌ها، اطلاع رسانی لازم به مردم صورت خواهد گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبشار کِرِدیت معروف به وحشی‌ترین آبشار ایران در شهر جونقان
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میرسلیم: مدیریت مجلس در داستان شاسی بلندها مقصر است/من هم می‌دانستم اما موضع‌گیری نکردم 🔹 تعداد ۱۵۰ نفر خودرو گرفته بودند که همه‌ی آنها نماینده نبودند و از کارکنان مجلس هم بودند.
♦️دفاع یک نماینده مجلس از غیرعلنی شدن بررسی لایحه عفاف و حجاب: ۷۰ ماده است و رسیدگی به آن خیلی زمان بر می‌شود/ شاید به سرعت نتواند مطالبه متدینین را جواب دهد/ وقتی هشتاد و پنجی می‌‌شود باید ۵ سال آزمایشی باشد سید جواد حسینی کیا: 🔹 لایحه به صورت تخصصی قرار است به کمیسیون‌های قضایی-حقوقی و فرهنگی که اصل آن قضایی و کمیسیون فرعی آن هم فرهنگی است ارجاع شود و آن‌ها نیز از نظرات صاحب نظران، کارشناسان و دغدغه‌مندان بهره ببرند تا طرح متقن خوبی در بیاید. 🔹از آن طرف هم وقتی هشتاد و پنجی می‌‌شود باید ۵ سال آزمایشی باشد که اگر خطایی وجود داشت در این مدت رصد شود و در ادامه به عنوان پایلوت برای مرحله بعدی استفاده کرد. 🔹اصل و عمده این لایحه موضوعات فرهنگی است. اگر کسی کار فرهنگی را نپذیرد، باید چه کاری انجام داد؟ به طور مثال؛ می‌گوییم در حوزه راهنمایی و رانندگی باید ارشاد کرد، اما فرض کنید راننده‌ای ارشاد را نپذیرد. در این صورت در انتها جریمه‌ای صورت می گیرد که شاید به دلیل جریمه مراعات کند./جماران
♦️تعلیق فعالیت پروازی وسایل پرنده فوق سبک 🔹سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی، گردشگری و شخصی به‌دلیل گرمای هوا خبر داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انفجار مهیب در شمال شرق مسکو 🔹رسانه‌های روسیه از انفجار بزرگ در منطقه سرگیف پاساد در شمال شرق استان مسکو خبر دادند.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکاتی در خصوص فرار از پرش ذهن 🔹برای همه ما پیش آمده هنگامی که احتیاج به تمرکز داریم مدام حواسمان پرت می‌شود. اگر شما هم به دنبال راه حل برای رهایی از پرش ذهنی هستید در ادامه با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه موسسه اعتباری منحل می‌شود محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی: 🔹مجامع انحلال ۳ موسسه اعتباری تا پایان مهرماه برگزار می‌شود. 🔹اصلاح بانک‌های ناتراز هم در دستور کار قرار دارد و در برنامه‌های آتی محقق خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رییسی: مطمئن باشید بساط کشف حجاب در کشور جمع خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دست‌فرمان دهه ۹۰، امروز نه آب در لوله‌ها بود، نه برق در سیم‌ها و نه گاز در بخاری‌های مردم! سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک مسئولان اقتصادی دولت با اشاره به ناترازی‌هایی که کشور در حوزه انرژی و برق با آن مواجه بود، گفت: 🔹در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که تامین آب و برق کشور نیز به برخی مسائل خارجی گره خورده بود و برنامه‌ریزی برای قطعی‌های ۸ ساعته در نظر گرفته بودند. 🔹اگرچه امروز کمبود تامین برق در صنایع و بخشی از حوزه خانگی وجود دارد ولی عدد ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق کشور (در شروع دولت سیزدهم) از طریق ایجاد ۷ هزار مگاوات ظرفیت جدید، امروز به ۸ هزار مگاوات کسری کاهش یافته است. 🔹پس ناترازی‌های انرژی که میراث‌دهه ۹۰ است، در دولت سیزدهم با سرعت خوبی در حال کاهش است. 🔹کشور در شرایطی بود که برخی‌ها می‌خواستند آب در لوله‌ها نباشد، برق در سیم‌ها و گاز در بخاری‌های منازل مردم.
♦️بیش از ۹۵ درصد مردم از لایحه حجاب تمکین خواهندکرد/ بعد از تصویب این طرح مشکلی در کشور پیش نمی‌آید حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس: 🔹رأی من به این لایحه مثبت بوده‌ و موافق آن هستم. فکر می‌کنم بیش از ۹۵درصد افراد بعد از تصویب این امر، همان ابتدا از آن تمکین می‌کنند و مشکلی پیش نخواهدآمد چون نوع نوشتار لایحه به شکلی است که تنش ایجاد نخواهدکرد. 🔹من جزو امضاکنندگان ۸۵ای شدن لایحه نبودم، اما موافقان ۸۵ای شدن لایحه معتقدند حدود ۱۶۰۰ پیشنهاد روی گزارش این لایحه آمده و رسیدگی به تک تک آن‌ها در صحن علنی بسیار زمان‌بر است چرا که در آستانه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم در مجلس هستیم که برای کشور ضرورت دارد و نمی‌توان آن را به تعویق انداخت./ خبرفوری
♦️اتفاقی عجیب در موسسات مهاجرت: برخی موسسات با دانش‌آموزان قرارداد تضمینی می‌بندند فرهیختگان نوشته: 🔹برخی موسسات با ادعای «یه فرصت استثنایی برای کنکوری‌های امسال!» از طرحی می‌گویند که کنکوری‌های امسال(۱۴۰۲) می‌توانند با بستن قراردادی که احتمالا پول هنگفتی برای آن دریافت می‌شود، به شرط قبولی داوطلب در رشته‌های پزشکی یا دندان‌پزشکی، نه‌تنها تمام پول قرارداد بلکه یک سکه طلا نیز به‌عنوان هدیه می‌گیرند. 🔹از سوی دیگر تضمین شده «اگر در کنکور قبول نشدید، نگران نباشید چون موسسه برای شما ویزای تحصیلی گرفته و می‌توانید مهاجرت کنید.» 🔹صحبت به هزینه‌های موسسه می‌رسد که خانم «ر‌» می‌گوید: «هزینه قرارداد ما برای روسیه ۲ هزار دلار است که یک دوم روز عقد قرارداد و یک دوم بعد از اخذ پذیرش کالج پرداخت می‌شود. پیشنهاد من این است که این هزینه را یک‌جا پرداخت کنید که من ۲۰ درصد هم تخفیف برای شما لحاظ کنم. ما لیدر داریم و ۶۰۰ دلار هم برای ترجمه مدارک می‌گیریم که حدودا‌ ۲هزار و ۲۰۰ دلار می‌شود.» 🔹این قصه سر دراز دارد و پکیج‌های ویژه موسسه اینجا تمام نمی‌شود. مدیرعامل موسسه، دکتر «م» هم برای شما پکیج ویژه‌ای در نظر گرفته است تا با پرداخت ۱۹۵ میلیون تومان (۳۹۰۰یورو) از مشاوره‌های ویژه او بهره‌مند شوید.
آماری قابل توجه از بازار کتاب: کمک‌درسی مثبت ۱۰۰ درصد؛ میانگین شمارگان منفی ۲۰ درصد 🔹بررسی بازار نشر و کتاب نشان می‌دهد در حالی که تعداد کتاب‌‍های کمک آموزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته که میانگین شمارگان کتاب حدود ۲۰ درصد کم شده؛ این آمار که مقایسه تیر امسال با سال گذشته است یعنی بازار کتاب همچنان در سیطره کمک‌درسی‌هاست. 🔹همین آمار در ماه‌ خرداد نیز تکرار شده و جالب اینکه قیمت کتاب بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است./فرهیختگان
♦️ 🔹فرمانده انتظامی تهران درباره‌ ساختمان‌های نا ایمن محدوده خلازیر: در زمان اغتشاشات ساخته و پس از آن متوقف شد/اگر ساخته می‌شدند باعث مرگ هزاران نفر می‌شد. 🔹به ازای هر ۴۴٠ ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد. 🔹پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور باز شد‌/تمام بازیکنان می‌توانند تراکتور را مقابل سپاهان همراهی کنند.
انتقاد خبرگزاری فارس از توییت امیرعبداللهیان علیه جنایت طالبان! 🔹خبرگزاری فارس افغانستان نوشت: فارغ از خطوط قرمزی که نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگان خود به‌خصوص افغانستان در پیش گرفته، توئیت اخیر وزیر خارجه ایران می‌تواند اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیری را رقم بزند که بیش از همه دوستی دیرینه مردم دو کشور ایران و افغانستان را دچار چالش خواهد کرد.