عسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ
چه بسا چیزی را دوست دارید
اما به زیان شماست
#سورهبقرهآیه216
☀️بیانات مقام معظم رهبری
کارى که قرآنىها امروز در کشور ما میکنند، بهنظر من یک کار راهبردى و مهم است. درست است که انس با قرآن براى خود تلاوتکنندهى قرآن و مأنوس با قرآن مایهى ارتفاع درجات و تعمیق معارف است - این به جاى خود محفوظ؛ یعنى فیضى که خود شما خوانندهى قرآن و تالى قرآن میبرید، این در جاى خود دستاورد مهمّى است - امّا در وراى این یک دستاورد دیگرى وجود دارد که دایرهى آن وسیعتر است، و آن عبارت است از نزدیک کردن جامعهى اسلامى به فهم قرآن و به اُنس با قرآن، و نزدیک شدن به قرآن؛ این خیلى مهم است. امروز جامعهى قرآنى ما، قاریان و حافظان و ترتیلکنندگان و بقیّهى کسانى که در این راه تلاش میکنند، در واقع این حرکت راهبردى را دارند انجام میدهند و این بسیار مهم است؛ اینرا باید قدر دانست.
#اخلاقی
#قرآن
#فهم_قرآن
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کودک در دین اسلام
🔻تصاویر و بیانات ویژه از بازی مرحوم آیتالله حائری شیرازی با نوههایشان به مناسبت روز جهانی کودک
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️اعتراض امام جمعه کرج به بعضی انتصابات دولت
حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در نماز جمعه این هفته کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد، گفت:
نکتهای که عرض میکنم در بهکارگیری مجدد همین افرادی است که برای کشور مسئله درست کردند. اینها دیگر در این دولت جدید به نظر میرسد که نباید به کار گرفته شوند. من جرب المجرب حلت به الندامه.
نماینده ولیفقیه در استان البرز در خاتمه خطبه های این هفته نماز جمعه خاطرنشان ساخت: چیزی که تجربهشده را بخواهیم دوباره تجربه کنیم، جز پشیمانی چیزی برایمان ندارد. وقتی عملکرد این افراد را دیدهاید و خودشان هم اقرار دارند چرا باید دوباره بکار گرفته شوند. خواسته مردم و نیروهای ارزشی از دولت محترم تجدیدنظر در روند انتخاب افرادی است که به هر دلیلی خطا و اشتباه و فساد داشتهاند برای مسئولیتهایی که به منافع مردم لطمه میزند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🍃 التّنزّه عن المعاصي عبادة التّوّابين
🔻 پاكي جستن از گناهان عبادت توبه كنندگان است
#امامعلیعلیهالسلام
#غررالحكم1758
☀️بیانات مقام معظم رهبری
بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبداللّه جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است. ما که اسلام را وسیلهی سعادت بشر و راه نجات انسان میدانیم، این موهبت الهی مترتب بر وجود مبارک پیغمبر است که در این ماه اتفاق افتاد. حقیقتاً باید این میلاد عظیم را مبدأ همهی برکاتی دانست که خدای متعال جامعهی بشری را، امت اسلامی را، پیروان حقیقت را به آن سرافراز کرده است. ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
#ماه_ربیع
#پیامبر
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️انتقاد حجت الاسلام قنبریان از نگاه سطحی روسای دو قوه
🔻تشکل های کارفرمایی با کارگری را مقایسه کنید تا رابطه بی عدالتی سیاسی با بی عدالتی اقتصادی را ببینید! این در حالی است که اگر بخواهید جمعیت کارگری(تقریبا۵۰٪ خانوارهای ایرانی) و کارفرمایی را تصویر کنید چیزی نزدیک به صورتِ عکس این تصویر می شود!
آماری دیگر:
براساس سالنامه آماری وزارت کار و تعاون (سال۹۸) و سالنامه آماری سازمان تامین اجتماعی(سال۹۸):
از ۱۳۱۷۵۴۰کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، حدود ۱میلیون کارگاه کوچک با ۵،۶کارگر است و بیش از ۳۰۰۰۰۰کارگاه متوسط و بزرگ است.
و بر طبق آمار وزارت کار فقط۹۰۸۳ تشکل کارگری در کل کارگاهها وجود دارد! اگر فقط کارگاههای متوسط و بزرگ را در نظر بگیریم، فقط حدود ۳درصد از کارگاهها تشکل کارگری دارند!
بدون عدالت سیاسی، تبعیض اقتصادی از بین نمی رود. رابین هود شدن(قوه قضائیه و مجریه) برای کارگران با حضور در کارگاه ها و... جای تحقق کامل اصل ۱۰۴قانون اساسی را نمی گیرد. روسای جدید این دو قوه با تجارب اطلاعاتی، امنیتی_قضایی خوب است بهانه های مانع از تشکیل تشکل های کارگری را کم و تشکل های واقعی کارگری را محقق کنند.
#حکمرانی_مردمی
#اقتصاد_مردمی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
پیام تسلیت محمود #امجد به مرگ #بنی_صدر
برخی وقتها فقط باید تفسیر برخی آیات را به نظاره نشست... مثل این:
ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ...
آنگاه فرجام كسانى كه بد كردند بدتر شد...
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ
فرصت چون ابر می گذرد، پس فرصتهای نیکو را غنیمت شمرید (و پيش از آنکه از دست برود، از آن استفاده کنيد)
#الإمامعليّعليهالسلام
#نهجالبلاغهحکمت21
☀️بیانات مقام معظم رهبری
صِرف جشن گرفتن کافی نیست؛ در درجهی اول باید پیوند قلبی خودمان با پیغمبر را تقویت کنیم. دنیای اسلام باید رابطهی معنوی و قلبی و عاطفی خود با نبی مکرم را روزبهروز تقویت کند؛ این نقطهی مشترک بین همهی مسلمانان عالم است. آن کسانی که دلشان برای تشکیل امت اسلامی میتپد، باید بر روی این نقطه تکیه کنند: رابطهی معنوی و عاطفی با وجود مقدس پیغمبر. یعنی در درجهی اول و به طور جدی، تصمیم بر تبعیت از آن بزرگوار در همهی امور. ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
#ماه_ربیع
#پیامبر
#جشن
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️هشدار یک فاضل حوزوی درباره شبهات کرونا، رهبرانقلاب و بیت رهبری
✍️عبدالحسین مشکانی سبزواری
🔻باخت ـ باخت؛ #فتنه و #تصمیم_ولی ۱
🔻بگو مگو درباره رهبری، دستگاه رهبری، بیت رهبری و هر آنچه به ایشان مرتبط است فرایندی رو به رشد دارد. پدیدهای که هم میتواند به عنوان یک فرصت تلقی گردد و نیز میتواند تهدیدی عظیم به بار آورد.
🔹فارغ از تمامی مباحثات علمی(فقهی ـ کلامی)پیرامون این پدیده و البته لزوم طرح آنها در مجامع علمی و اندیشهای و نه در فضاهای عمومی و گفتگوهای مجازی بی/کم حاصل؛ نکتهای اجتماعی را که لازم است عقلای جریان انقلابی در آن مشارکت داشته و بیش از پیش بدان توجه داشته باشند را اجمالا تبیین میکنم.
1️⃣ همه اذعان داریم که رهبری لزوم نقد کارشناسانه در محیط کارشناسی را حتی اگر نسبت به دستگاههای زیر مجموعه رهبری باشد را قبول بلکه تأکید دارند. این نکته آیا به معنای آن است که هر نقطه نظری را هر کسی با هر شرایطی و تحت تأثیر هر فضایی بیان داشت و هر پیامد اجتماعی و سیاسی در پی داشت را به رسمیت بشناسیم؟ رویه عالمانه و عاقلانه در این مورد چیست؟
2️⃣ اگر نظام کارشناسی در مسألهای به دوگانه یا چندگانه گویی افتاد تکلیف چه خواهد بود؟ ناقدین این نظام کارشناسی نیز اگر در نقد و نگره کارشناسانه خود، چند پاره شدند آنگاه تکلیف عقلایی چه خواهد بود؟
3️⃣ آیا بین قبل و بعد از آنکه یک نظر کارشناسی به قانون، فتوا یا حکم تبدیل شود رویکرد مواجهه تفاوتی ندارد؟ اگر این نظر کارشناسی به صورت قانون، فتوا، حکم یا سیاست ابلاغی نهادهای مرتبط درآمد تکلیف نقد و نقادی آن چیست؟ چگونه میتوان بدان نقد کرد؟ آیا اصولاً فلسفه وضع قانون صرفاً پیشگیری از هرج و مرج و کنشهای آنارشیستی است یا هنگامهای که ذیل حاکمیت عدل قرار میگیرد علاوه بر پیشگیری از هرج و مرج میتواند بُعد دینی نیز بیابد؟
4️⃣ فرض را بر این بگیرید امام و ولی جامعه ما را به این یقین رسانده است که در امور کارشناسی کمترین خطاها را داشته و قبل از اتخاذ موضع، تمام و یا اکثر جوانب و نظریات و اندیشههای اثرگذار را میبیند، میشنود، مشورت میکند و آنگاه بر اساس تقوا، عدالت و مصلحت عامّه تصمیم میگیرد. در چنین وضعی اگر رهبری در این اختلافات کارشناسانه، سویهای را برگزید پاسخ به پرسشهای فوق چه خواهد بود؟
5️⃣ اگر این پدیده به گونهای باشد که به هر صورت نام بحران بر آن اطلاق شده و صحنه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را با چالش جدی به مانند صحنه جنگ مواجه کرده باشد، پاسخ پرسشهای فوق چه تغییری خواهد یافت؟
⚠️ اما اینک در اپیدمی کرونا:
↩️ یکم) بیشینه کارشناسان پزشکی مدرن از مذهبی و غیر مذهبی، بر رعایت پروتکلها و لزوم تزریق واکسن تأکید کرده و خود عامل آن هستند. تعدادی نیز البته با استدلالهای علمی بر خطر اپیدمی تأکید و تمام یا برخی از پروتکلها را رد و نیز تزریق تمام یا برخی از واکسنها را بی اثر و یا حتی دارای ضرر میدانند.
در میان کارشناسان (و نه مدعیان) طب اسلامی و نیز طب سنتی نیز وضع بر همین منوال است. عده زیادی علیرغم تأکید بر روشهای تجربی خود در پیشگیری و یا درمان کرونا به لزوم یا عدم ضرر رعایت تمام یا برخی از پروتکلها و تزریق یک یا برخی از واکسنها اذعان دارند. عدهای نیز علیرغم رد کلیت پزشکی مدرن از برخی ادعاهای متخصصین مدرن در رد پروتکلها و ضرر واکسنها بهره برده و تمامی پروتکلها و واکسنها را بیفایده و یا مضر میدانند.
@f_hamandishi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️هشدار یک فاضل حوزوی درباره شبهات کرونا، رهبرانقلاب و بیت رهبری
♨️باخت ـ باخت #فتنه و #تصمیم_ولی ۲
✍️عبدالحسین مشکانی سبزواری
⚠️ اما اینک در اپیدمی کرونا:
↩️ یکم) بیشینه کارشناسان پزشکی مدرن از مذهبی و غیر مذهبی، بر رعایت پروتکلها و لزوم تزریق واکسن تأکید کرده و خود عامل آن هستند. تعدادی نیز البته با استدلالهای علمی بر خطر اپیدمی تأکید و تمام یا برخی از پروتکلها را رد و نیز تزریق تمام یا برخی از واکسنها را بی اثر و یا حتی دارای ضرر میدانند.
در میان کارشناسان (و نه مدعیان) طب اسلامی و نیز طب سنتی نیز وضع بر همین منوال است. عده زیادی علیرغم تأکید بر روشهای تجربی خود در پیشگیری و یا درمان کرونا به لزوم یا عدم ضرر رعایت تمام یا برخی از پروتکلها و تزریق یک یا برخی از واکسنها اذعان دارند. عدهای نیز علیرغم رد کلیت پزشکی مدرن از برخی ادعاهای متخصصین مدرن در رد پروتکلها و ضرر واکسنها بهره برده و تمامی پروتکلها و واکسنها را بیفایده و یا مضر میدانند.
↩️دوم) ستاد ملی کرونا بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی تشکیل و با اشارات تأکیدی رهبر انقلاب در بالاترین سطح در صحنه مدیریت حضور یافته و با اختیارات ویژهای به تأیید ایشان رسید. این تأیید با صبغههای حاکمیتی و دینی بخشیدن بدان از سوی ایشان مورد تأکید قرار گرفت. ایشان در پاسخ به نامه وزیر بهداشت در تاریخ 25 اسفند 1398 مرقوم فرمودند: «تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش بیماری برای همه لازمالاجراء است.» قید همه، عمومیت آن برای توده مردم و ساختارها و سازمانها و قید لازمالاجرا بودن، برای لزوم حاکمیتی آن کفایت لازم را داشت. از سوی دیگر ایشان در 13 اسفند 1398 نیز فرموده بودند: «از این دستورها نباید تخطی شود، چرا که خداوند ما را موظّف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم، بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است.» صدر این بیان البته نشان از آن دارد که از نظر ایشان پروتکلها و تصمیمات حاکمیت در قالب ستاد ملی کرونا باعث جلوگیری از شیوع بیماری است.
✅ تعطیلی مراسماتی که طی دوران رهبری ایشان تحت هیچ شرایطی سابقه نداشت مانند حضور نوروزی در حرم امام رضا، حضور در سالگرد رحلت امام خمینی در حرم مطهر امام؛
✅ عدم برگزاری عمومی مراسمات روضه و دیدارهای مناسبتی با کارگزارن، مردم و ...؛
✅ حضور با رعایت تمامی پروتکلها در محیطهای کاملاً خلوت؛
✅ تزریق رسانهای دو دوز واکسن؛
✅و ...
⬅️ همه نشان از سوگیری جدّی و قاطعانه رهبری در این نظام کارشناسی داشت.
↩️ سوم) قدرت اجتماعی و پشتیبانی رسانهای و تودهای از کارشناسان طب سنتی که مخالف رویه موجود بودند از یک سوی و نیز رابطهای ایشان با دفتر و شخص رهبری از سوی دیگر و نیز دعب رهبری بر شنیدن نظرات تمامی کارشناسان در پدیده مهم و حیاتی؛ نشان از آن داشت که این رویکرد مدیریتی در چنین بحرانی نه از روی غفلت و بیاطلاعی و نه از روی جهتدهی قشر خاصی در دفتر رهبری؛ بلکه از روی سیاست مدبّرانه ایشان در مدیریت بحران و یا جنگ کنونی بود.
↩️چهارم) با توجه به صحنه بحرانی و جنگی کنونی به نظر میرسد رویکرد تمامی جبهه انقلاب بلکه دلسوزان ایران اسلامی بایست پشتیبانی از تصمیمات رهبری در مدیریت بحران باشد. این بدان معناست که تا زمانی که ساختار مورد تأیید بلکه مورد تأسیس ایشان به تصمیمی نرسیدهاند، تمامی تلاشها باید در جهت، جهتدهی صحیح به تصمیمات باشد اما هنگامی که تصمیم اتخاذ شد نقد مبانی آن به جلسات کارشناسی با مسئولین امر و در محیطهای کارشناسانه واگذار شود تا مدیریت آن از دست امام و ولی جامعه خارج نشود. اما پیش از آنکه در موردی تصمیمگیری شود میتوان از تمامی ابزارها و ظرفیتها جهت تصمیمسازی بهره برد و صحنه را مدیریت کرد.
🔴در نهایت صاحب قلم به عنوان یک فعال اجتماعی و بر اساس مشاهدات مکرر، پیامدهای مخالفت صریح یا ضمنی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده، خصوصاً در این مورد را در کاستن از اعتماد بدنه عمومی جامعه نسبت به تصمیمات امام جامعه، دهشتناک میدانم. اتفاقی که اگر عقلای قوم با غلبه بر هیجانات جبهه انقلابی، آن را مدیریت نکنند کاتالیزوری قوی برای جبهه رقیب و دشمن در جهت از بین بردن پایگاه اجتماعی ولی و امام جامعه تولید و بازتولید خواهد شد.
@F_HamAndishi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حضور دو امام جمعه فسادستیز لواسان و قزوین در مجلس معارفه رئیس جدید صداوسیما
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️ترویج ورزش مختلط توسط اداره ورزش و جوانان قم
❌قرار است هفته ی آینده همایش دوچرخه سواری بانوان در قم برگزار شود.
🔻جالب اینجاست که، در پوستر مسابقه ویژه بانوان، از تصویری استفاده شده که زنان در کنار مردان درحال ورزش هستند...
آیا باید باور کنیم این اتفاق و امثال آن از روی غفلت است.
❌آیا کسانی نیستند که قصد عادی سازی ورزش مختلط در قم را دارند؟
🔻مسئولین حوزوی کجایند؟ اخیرا حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به وضع فرهنگی و حجاب قم اعتراض داشتند حالا سکوت می کنند یا ....
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻با صدور پیام هایی صورت گرفت؛
⭕️ اعتراض شدید مراجع عظام تقلید و علما به حادثه تروریستی در ولایت قندوز افغانستان
مشاهده متن پیامها
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh