eitaa logo
بیداری طلاب
65.9هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ راه کنترل خواهش های نزدیکان مدیران بر اساس سیره امیرالمومنین (ع) ✍️ محسن قنبریان 🔹چگونه است که دو نوه رسول الله -که خداوند برای امامت بر امت برگزیده- را حضرت امیر(ع) در ۴سال حکومتش فرماندار و استاندار جایی نمی کند؟! 🔹آنها را در جنگ جلوی تیر می فرستد، یکی فاتح جمل و یکی فاتح فرات می شود، اما وزیر و وکیل شان نمی کند! سفیر هزینه شدن ها و خطبه خوان در نا آرامی ها میشوند، اما امین بیت المال یا امیر جایی نه! 🔹از قضا در دولتش با مشکل شایستگی هم مواجه است! اقلا چند فرماندارش به معاویه پیوستند (فرمانداران بحرین، اردشیر خُره، کسکر و...) و چندتا خیانت کردند(بصره، اصطخر فارس و...) ! چرا دو فرزند زهرا(س) -که خداوند شایستگی‌شان را برای امامتِ امت ابلاغ کرده- را در این قحط شایستگی به وزارت یا امارت شهری برنمی گزیند؟! 🔹کدام توجیه شرعی از آن همه آیه و روایت برای امامت حسن و حسین بهتر؟! آنها که برای امامت از طرف خدا شایسته اند، برای امارت جایی به طریق اولی شایسته نیستند؟! آنهم در قحط شایستگی! 🔹فقط اینطور می توان خواهش ها و کنش های نزدیکان را کنترل کرد! ✍صفحه توییتری محسن قنبریان ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق(عليه‌السلام): مَنْ يَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ يَمُوتُ بِالآجَالِ ➖ شمار کساني که بر گناهان مي‌ميرند، بيش از کساني است که به عمر طبيعي از اين جهان مي‌روند. 📚 بحارالانوار، ج ۵، ص ۱۴۰ ☀️بیانات مقام معظم رهبری خَیرُ ما أُلقِیَ فِی القَلبْ أَلیَقین می‌فرماید: یقین بهترین چیزی است که خدای متعال در دل انسان قرار می‌دهد اگر یقین نبود و شک بر وجود انسان مستولی بود، اهداف برای انسان نامفهوم و مبهم است؛ هدف‌ها که روشن نبود، حرکت، حرکت مستقیم و صحیح و مستمری نخواهد بود؛ لذاست که خدای متعال در مورد پیغمبر اکرم می‌فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللهِ وَمَلآئِکَتِهِ [وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ]» با بینه و یقین حرکت کردن تفاوت می‌کند با حرکتی که از روی تردید و شک باشد؛ لذا شما می‌بینید که در دعاها هم درخواست یقین از خدا می‌شود: «[اَللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى] وَالْیَقینَ فى قَلْبى وَالاِْخْلاصَ فى عَمَلى وَالنُّورَ فى بَصَرى وَالْبَصیرَةَ فى دینى» ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ به کمپین «مسیح علی‌نژاد» پیوست 🔻عاقبت افراط و تفریط ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش اول 🔹 رهبر انقلاب: یک بخش مهمّ جنگ نرم استعمارگران، هم امروز و هم همیشه -امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده- عبارت است از اینکه ملّت ما را یا هر ملّتی را که دارای استعدادی است، از استعدادِ خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتّی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود؛ این ‌قدر بگویند نمیتوانی، نمیتوانی، نمیتوانی که باورش بشود نمیتوانم و خودش بگوید نمیتوانم؛ این یکی از کارهایی بوده که رایج بوده. از اوّلی که استعمار وارد کشورها شد، یکی از کارها همین بوده. 🔹 در آفریقا تمدّنهای بزرگی وجود داشته -در بخشی از آفریقا، در غرب آفریقا، در نقاط دیگر- که اینها بکلّی نابود شده، از بین رفته. نِهرو در این خاطراتش، در کتاب نگاهی به تاریخ جهان، میگوید که قبل از اینکه انگلیس‌ها وارد هند بشوند، هند از لحاظِ صنایعِ داخلیِ خودش-صنایع آن روز، اوایل قرن نوزدهم- یک کشور خودکفا بود؛ انگلیس‌ها که وارد شدند، اوّل کمپانی هند شرقی، بعد هم دولت انگلیس، وضع را به جایی رساندند که هندی‌ها احساس میکردند که جز با مصنوعات انگلیسی و خارجی امکان زندگی وجود ندارد. 🔹 ما تقریباً بیش از دویست سال به این بلیّه مبتلا بودیم، تا قبل از انقلاب اسلامی. شنیده‌اید که وقتی بحث ملّی شدن نفت مطرح شد که ایرانی‌ها نفت دارند و خودشان نفت را اداره کنند و مانند اینها، نخست‌وزیرِ دوره‌ی طاغوت در مقام انتقاد از این فکر میگفت که ایرانی‌ها بروند لولهنگ بسازند! لولهنگ را شماها ندیده‌اید؛ لولهنگ یعنی آفتابه‌ای که حتّی با حلبی ساخته نمیشود، با گِل ساخته میشود. آن قدیمها، زمان نوجوانی و بچّگی ما، هنوز لولهنگ بود؛ آفتابه‌ای که با گِل درست میشود. میگفت ایرانی‌ها بروند لولهنگ درست کنند! یعنی یک ملّت را به اینجا میرسانند. 🔹 گاهی لازم است که جوان نخبه با سختی‌ها هم بسازد؛ این یکی از آن نکات اخلاقی بسیار مهم است که باید مورد توجّه باشد. این برداشت که همه چیز باید آماده باشد و در جای خود باشد تا نخبه بتواند کار بکند، برداشت درستی نیست؛ گاهی بایستی با موانع مبارزه کنید. 🔻رهبر انقلاب: بحث آفرینش علمی است؛ این مهم است. امروز کارهای علمی زیادی در کشور میشود، امّا این کارها غالباً متفرّعات بر آفرینش علمی دیگران است؛ فرض بفرمایید که نیروی انرژی هسته‌ای را مثلاً‌ کسی کشف کرده، ما امروز داریم روی این کار میکنیم. آنچه نیاز هست و بایستی انجام بگیرد آفرینش علم است؛ باید خلّاق باشید، باید تولید کنید علم را که غالباً‌ از کشف یک نیرویی در طبیعت به وجود می‌آید؛ یعنی نوآوری در علم ناشی از این است که یک ناموسی را، یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، بر اساس آن تولیدِ علم میشود، بر اساس آن فنّاوری‌های متعدّدی به وجود می‌آید. باید دنبال این باشیم؛ یعنی جوان نخبه‌ی ما باید دنبال این باشد: خلّاقّیت در دانش. 🔹 فرض بفرمایید که مثلاً نیروی جاذبه وجود داشت -حالا مثالهای قدیمی‌اش اینها است دیگر؛ از قدیم این مثالها را میزدیم- یکی این را کشف کرد و بر اساس آن دانشهایی به وجود آمد. نیروی الکتریسیته در طبیعت عالم وجود داشت، کسی آن را نمی‌شناخت، یک کسی کشف کرد، بر اساس آن، این عرصه‌ی عظیم علم و فنّاوری به وجود آمد. یا در بخشهای بعدی و در مسائل جدید، نانو از این قبیل است، مسئله‌ی سلّول‌های بنیادی از این قبیل است، مسئله‌ی انرژی هسته‌ای از این قبیل است. کشف یک حقیقتی در طبیعت، کشف یک سنّتی، یک ناموسی، یک عنصری در طبیعت الهی و صنع الهی موجب میشود که شما به یک نکته‌ی علمی پی ببرید، آن نکته علم خواهد بود، تدوین میشود، گسترش پیدا میکند، منتهی میشود به فنّاوری و مانند اینها. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش دوم 🔹 رهبر انقلاب: نخبگان باید مسئله‌محور کار کنند؛ مسئله‌محوری مهم است. کشور مسائل اساسی‌ای دارد؛ باید به اینها توجّه کرد.اینها بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند؛ راه ‌حل دارد. 🔹 از موضوعات مبتلابهِ امروزِ ما فرض بفرمایید مسئله‌ی آب در کشور است؛ یک مسئله است دیگر. مسئله‌ی کشور، مسئله‌ی آب است و مسئله‌ی آب در آینده‌ی خیلی نزدیکی به مسئله‌ِی مهم‌تری هم در سطح دنیا تبدیل خواهد شد. خب برای این یک فکر علمی باید بشود. یا مسئله‌ی محیط‌زیست و حتّی مسئله‌ی ترافیک؛ مسئله‌ِی ترافیک، یک مشکلی در زندگی است. شما از یک گوشه‌ی تهران حرکت میکنید تا یک قسمت دیگر، باید یک ساعت، یک ساعت و ربع سوار ماشین باشید با این گرفتاری‌ها؛ خب این راه ‌حل دارد؛ باید از طریق علم راه‌ حلّ این را پیدا کرد. 🔹 آسیب‌های اجتماعی، مسئله‌ِی اعتیاد، مسئله‌ی طلاق، مسئله‌ی حاشیه‌نشینی، مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب روستاها، اینها همه راه‌ حل دارد. یک وقت هست که مدیری دلسوزی ندارد، اصلاً نمیخواهد به این مسائل نگاه کند، آن محلّ بحث نیست؛ امّا وقتی فرض بر این است که مدیران میخواهند مسئله را حل بکنند، خب برای این باید راه حلّ علمی پیدا کرد و قطعاً راه‌ حل دارد. یا مسائل اداره‌ِی کشور، مشکلات نظام پولی، نظام مالی، مشکل نظام مالیاتی، مشکل بانک‌ها، موانع رشد تولید که ما امسال گفتیم «برداشتن موانع»، راه‌ حلّ علمی دارد؛ اینها بایستی از طریق علم روشن بشود و ده‌ها مسئله‌ی دیگر؛ یعنی روی مسئله فکر کنید. 🔹 در بعضی از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا دانشگاه‌ها غالباً غیر دولتی است، دانشگاه‌ها خصوصی است، ولی همین دانشگاه‌های غیر دولتی بودجه‌ی فراوانی از دولتها میگیرند؛ چه‌ جور؟ نه اینکه بیایند همین ‌طور فلّه‌ای پول بدهند برای دانشگاه؛ نه، مسئله تعریف میکنند برای دانشگاه و از آن دانشگاه جواب مسئله را میخواهند، هر مقداری که آن دانشگاه توانست این مسئله را برای آنها حل کند، درآمد مالی از ناحیه‌ی دولت و حاکمیّت خواهد داشت. خب این خیلی خوب است؛ یعنی مسئله‌محوری در زمینه‌ی کارهای علمی و کارهای نخبگان، چیز مهم و لازمی است. 🔹 در ذیل این مسئله‌محوری که عرض کردیم، اتّفاقاً بحث هوش مصنوعی را نوشته‌ام که امروز یکی از دوستان دربار‌ه‌ی آن صحبت کردند؛ من پیشنهاد میکنم یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجّه و تعمیق واقع میشود، مسئله‌ی هوش مصنوعی باشد که در اداره‌ی آینده‌ی دنیا نقش خواهد داشت. 🔹 رهبر انقلاب: جوان ما که میتواند فرضاً یک شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد و یک بخش مهمّی از کارها را انجام بدهد، هم خودش درآمد پیدا کند، هم به کشور فایده برساند، به جای اینکه بیاید دنبال کار و تلاش و زحمت و این حرفها، میرود سراغ سرگرمی‌های زائد؛ خیلی‌ها سرگرم به رایانه و مانند اینها میشوند؛ غالباً الان شب تا صبح یا صبح تا شب، تا هر چه بتوانند در اینترنت بیخودی، بی‌فایده، بی‌هدف میگردند؛ بدون اینکه هیچ سودی عاید بشود. راحت‌طلبی، نداشتن همّت، نداشتن خطرپذیری؛ اینها چیزهایی است که مانع های اساسی تولید است. 🔹 یک شرط لازم برای رشد و تقویت شرکتهای دانش‌بنیان، این است که ما بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم و در داخل خود کشور مصرف بشود؛ راهش هم این است که تولیدی که او میکند، دیگر واردات نداشته باشد. 🔹 باز یک عدّه‌ای مثل قضیّه‌ی لوازم خانگی، جنجال نکنند که چرا شما گفتید که مثلاً‌ فرض کنید لوازم خانگیِ فلان کشور را نیاورند؛ نه، لازمه‌ی رشد شرکتهای داخلی و تقویت آنها، که بتوانند روی پای خودشان بِایستند، این است که ما برای اینها بازار در داخل درست کنیم. بازار داخل، بازار کوچکی نیست؛ این بازار را در اختیار تولید داخلی باید گذاشت. 🔹 البتّه وقتی که ما میگوییم جلوی واردات گرفته بشود، در واقع برای کمک به کارخانه‌ی داخلی و بنگاه داخلی داریم حرف میزنیم؛ آن بنگاه داخلی هم وظایفی دارد، آنها هم باز قیمتها را گران نکنند، کیفیّت را پایین نیاورند تا بکلّی آن توصیه‌ای که شده بی‌فایده بشود. 🔹 مسأله صادرات هم مهم است، بعضی از کشورها هستند که از ایران خاطره‌های خوبی دارند امّا اگر بگویند دو محصول ایرانی را اسم بیاورید نمیتوانند اسم بیاورند. صدا و سیما در بخش خارجی، این محصولات را تبلیغ کند و گفته بشود.  ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ماجرای فکر فیرحی ♨️سلسله یادداشت های انتقادی پیرامون افکار "مرحوم داوودفیرحی" ▪️اصلی ترین پروژه فکری فیرحی چه بود؟! خوانش متمایز وی از فقه سیاسی نسبت به استادش عمید زنجانی از کجا نشات می گرفت؟ ▪️در میزگرد نقد پایان نامه دکتری فیرحی چه گذشت؟ 🔷پاسخ به این سوالات را در سلسله یادداشت‌های در کانال صراط زنجان مطالعه کنید. @serat_zanjan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️درس حجت الاسلام علی مهدیان از اعضای محوری خانه طلاب به علیزاده افسر رسانه ای انگلیسی
♨️حجت الاسلام علی مهدیان درباره رد درخواست علیزاده نوشت ✍درباره حواشی رد درخواست گفتگو با علیزاده ‏۱٫۱۰ یک درخواست ساده از جانب جناب علیزاده مطرح شد و یک پاسخ روشن عرض کردم. او خواست در «جدال» حاضر شوم و من نپذیرفتم اولا چون نسبت به نیت و طرح جناب علیزاده مشکوکم و دوم آنچه تا کنون انجام داده را در تقابل با جریان انقلاب میدانم اما مگر طرح او چیست که تقویت رسانه او را غلط میدانم ‏۲٫۱۰ برای فهم طرح علیزاده باید مجموعه اقدامات او را به صورت کلان زیر نظر داشت. من اشکالات خاله زنکی عدالتخواهانه به او نمیکنم که پول از کجا میگیری و خرج خودت و تیمت از کجا میاید یا به سبک برخی به او تهمت معتاد بودن بزنم و امثالهم. این روشها به درد کار من نمیخورد اخلاقی هم نیست ‏۳٫۱۰ علیزاده رسانه را خوب میشناسد و نگرش راهبردی هم دارد. پس حق داریم درباره او بپرسیم طرح او چیست؟ علت چرخش او به عدالتخواهی ناپخته چیست؟ چون آنها همین دو ویژگی را ندارند. پس چرا علیزاده با آنها همراه شده؟ رفتارهای او را ببینیم. در مقایسه ایران با اسراییل در خراب کردن خانه ها. ‏۴٫۱۰ در فشار افکار عمومی به رهبری برای داستان کرونا. و در نهایت پروژه بی اعتبار کردن رسانه ها خصوصا صدا و سیما. مجموع استوری های جدال که همه با هم فحش و بد و بیراه به صدا و سیما است. همه برای این است که مرجعیت رسانه ای انقلابیون را بگیرد. جریان انقلابی سرگردان را جمع کند ‏۵٫۱۰ و خودش مرجع رسانه ای باشد. نفوذ در انقلابیون ناپخته با یک مرجع رسانه ای به ظاهر بی طرف کمک میکند تا پایگاه مشروعیت نظام را با جریان نادان و سرگردان پیش ببرد. پس پروژه او اساسا یک بحث علمی نیست بلکه جهت دهی انقلابیون داخل ایران در ضربه زدن به نظام است چرا با او گفتگو نکردم؟ ‏۶٫۱۰ چون به همه یادآوری کنم طرح او خطرناک است و او همین طرح را گام به گام و با حوصله پیش میبرد. من از گفتگو ابایی ندارم. پیش از این هم با دوستانی گفتگو کرده ام. مثلا گفتگو با جناب شریف زاده از نزدیکان احمدی نژاد در دانشگاه شریف. گفتگو با جناب وظیفه عالی باز از نزدیکان احمدی نژاد ‏۷٫۱۰ در خانه طلاب جوان قم گفتگو با جناب نصیری و حسن عباسی و قنبریان و نامخواه در عمار . گفتگو با میلاد دخانچی در بسیج شریف و گفتگو با نامخواه در محفل دال. پس اهل گفتگو هستم. اما نه وقتی اصل گفتگو پروژه مقابل انقلاب را تکمیل میکند. نگاه کنید به سیره اهل بیت که جایی که گفتگو تکمیل ‏۸٫۱۰ کننده پازل غیر است منع میکردند. دیدن اراده طرف مهم است. لذا همان امام که در برهه ای گفتگو با بیگانه میکند در برهه ای نفی میکند. بله گاهی ناچاریم مثل استفاده از این پیامرسانها که عنانش در دست دشمن است و با اراده عمومی و رشد توان داخلی میتوان از آن خلاص شد اما گاهی نه ‏۹٫۱۰ این ساده لوحانه است که توجه به اراده طرف مقابل نداشته باشیم. ظاهرا این تشخیص حقیر جناب علیزاده را عصبانی کرد چون با استوری خود جماعت مخاطب خود را گسیل کرد تا حمله ور شوند با فحاشی و توهین. متاسفانه این از علایم قطعی این جریان است که توهین و فحاشی کنند. بی اخلاقی عادتشان شده ‏۱۰٫۱۰ بیش از هشتاد درصد کامنتهایشان چنین بود. من معمولا تحمل میکردم اما این بار حذف کردم. بد هم نشد.جناب علیزاده خط و نشان کشید و عصبانیتش را نشان داد. برای او و رفقایش شاید این ادبیات نسبت به دیگران عادی باشد.به هر حال باز کامنتها را باز میکنم تا رفقای او ادامه بدهند به توهین @ali_mahdiyan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش غررالحكم حدیث 5667 ☀️بیانات مقام معظم رهبری در دعاى صحیفه‌‌ى سجّادیّه تعبیر عجیبى است؛ میفرماید که پروردگارا! به من آن روحیّه را عطا کن، آن فهم را عطا کن که من امید رسیدن نفَس بعدى را به این نفَس نداشته باشم: [حَتّى لانُؤَمِّلَ ...] وَلاَاتِّصالَ نَفَسٍ بِنَفَسٍ، وَ لاَ لُحوقَ قَدَمٍ بِقَدَمٍ؛ داریم راه میرویم، اینکه قدم بعدى حتما از سوى ما برداشته خواهد شد را ما خاطرجمع نباشیم؛ ممکن است برویم. خب این حالت ترقّب موت در انسان خیلى برکات دارد: کار را انسان عقب نمی‌اندازد؛ کارهاى لازمى را که باید انجام بدهد، انجام میدهد؛ منافاتى هم ندارد با اینکه انسان با توجّه به اینکه با همین احتمال که ممکن است تا یک ساعت دیگر، تا یک روز دیگر نباشد، کارهاى بلندمدّت را هم شروع کند؛ با هم منافاتى ندارد. چون سود کارهاى بلندمدّت حتما به شخص ما که نخواهد رسید؛ به دیگران هم که برسد به این تعبیر بگوییم سودش به ما رسیده است. بنابراین «اعمَل لِدُنیَاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبدًا»؛ کار آبادى دنیا، سامان دادن به امور زندگى دنیا را جورى انجام بده که گویا تا ابد بنا است زنده بمانى، یعنى حتما با استحکام انجام بده امّا «وَاعمَل لاِخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَموتُ غَدا»؛ کار آخرت را هم این‌جورى انجام بده. معناى این این است که هر دو را درست انجام بده؛ کار دنیا را درست انجام بده مثل کسى که تا ابد زنده خواهد بود، کار آخرت را هم درست انجام بده مثل کسى که فردا خواهد مُرد و دیگر فرصتى برایش باقى نیست. ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حلقه جماران و ماجرای بهتان و دشنام! از تقریر درس خارج تا توهین به بزرگان حوزه در فضای مجازی! 🔹امروز در قم چه خبر بود؟ ▫️رونمایی از تقریر «دشنام و بهتان» جناب آقای سیدحسن مصطفوی که مقرر آن هم کسی نیست جز رشید داودی؛ عضو ارشد تحریریه نشریه ! 🔘حتما توهین‌ها و هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان علیه برخی اساطین فقاهت و معنویت در دوران معاصر _خصوصا حضرت و حضرت _ را یادتان هست! ▫️راستی؛ بین این تقریرات و آن کارنامه چه تناسب جالبی وجود دارد! 🔲حتما اساتید ارجمند حاضر در این جلسه _حضرات آقایان؛ ، توضیحات قانع کننده‌ای برای حوزویان دارند که از چه رو در رونمایی از نوشتجات یک طلبه هتاک شرکت کرده‌اند!؟ 🔻آیا حضور آنان در این جلسه _که طبعا موجبات تطهیر و ترویج آن عنصر هتاک را فراهم می‌آورد_ را می‌توان از کارنامه سیاه نامبرده تفکیک کرد؟! ▫️برخی هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان را در پیوندهای ذیل مشاهده فرمایید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/6141 https://eitaa.com/rozaneebefarda/6125 🔶حاشیه روزنه وقتی برخی اساتید مشهور حوزه _که همواره خود را طرفدار احترام به بزرگان معرفی می‌کنند و گاه به تخطئه دیگران می‌پردازند_ در جلسه‌ی رسمی رونمایی از نوشتجات یک عنصر هتاک به بزرگان شرکت می‌کنند، چه انتظاری داریم ویروس خطرناک تندگویی و هتاکی و توهین به بزرگان، در حوزه مقدسه به تبدیل نشود؟! انتظار داریم حضرات جبران فرمایند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بعد از انتقاداتی که در گروه‌های حوزوی به آقایان اساتید و به خاطر شرکت در جلسه رونمایی از تقریر درس خارج «دشنام و بهتان» به قلم صورت گرفته بود، توضیحاتی توسط خواهرزاده جناب آقای علیدوست - جناب آقای صالح خواه - و به نقل از ایشان در حدود 3 دقیقه و نیم منتشر شده است. 🔻تشکر از توضیحات ارائه شده و پاسخ به برخی ابهامات @bahaneee ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حاشیه ای بر توضیح یکی از نزدیکان جناب آقای علیدوست درباره شرکت در جلسه رونمایی از کتاب بعد از انتقاداتی که در گروه های حوزوی به آقایان اساتید علیدوست و قائنی بخاطر شرکت در جلسه رونمایی از تقریر درس خارج دشنام و بهتان به قلم طلبه هتاک صورت گرفته بود، توضیحاتی توسط خواهرزاده جناب آقای علیدوست - جناب آقای صالح خواه - و به نقل از ایشان به قرار ذیل در حدود 3 دقیقه و نیم منتشر شده است ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده و پاسخ به برخی ابهامات، در این زمینه نکاتی قابل ذکر است: 🔹مشخص می‌شود بانیان جلسه مذکور (موسسه تنظیم و نشر) در دعوت از این آقایان کرده که امری نامتعارف و است؛ اگر ادعای مذکور را قبول ندارند توضیح دهند. 🔸ظاهرا جناب آقای علیدوست قبل از جلسه کتاب رونمایی شده را ملاحظه کرده است چرا که در صوت گفته می‌شود به این کتاب پرداخته‌ و طبعا نقد متوقف بر است؛ پرسش از ایشان آن است که آیا کتاب را ملاحظه کرده و نویسندگان را نمی‌شناخته و در عین حال بدون شناخت به نقد کتاب پرداخته‌اند؟ اگر چنین باشد با اولیات نقد علمی ناسازگار است. 🔻و اگر اطلاع داشته و مقرّر را می‌شناخته اساسا شرکت در جلسه رونمایی از چنین کتابی و لو متضمّن نقد آن هم باشد، مستلزم و تطهیر خواهد بود و او را در ردیف افراد علمی و موجه خواهد نشاند و خدای ناکرده این تلقی را به وجود می‌آورد که جناب آقای علیدوست و امثال ایشان نسبت به پدیده خطرناک التفات لازم را ندارند و از قرار گرفتن در محافلی که به ترویج می‌انجامد إبا و امتناع نمی‌ورزند. 🔸 وانگهی اگر کتاب را قبلا ملاحظه کرده و قرار بر نقد آن بوده، بی اطلاعی از رونمایی از کتاب قابل توجیه نیست مگر آن که از در هتک حرمت بزرگان حوزه بی اطلاع بوده باشد که در این صورت نیز عملکرد ایشان بسیار قابل نقد و موجب گلایه شدید طلبگی است. چرا که جناب ایشان که در موارد مشابه به صورت به هنگام و روز آمد می‌کنند؛ اگر در مورد اخیر ابراز بی‌اطلاعی بفرمایند نشان‌گر آن است که مسائل جاری در فضای حوزه به صورت شده به ایشان منتقل می‌شود که این خود منشأ تالی‌فاسدهای فراوانی است. رسما از خوانندگان و نزدیکان ایشان درخواست می‌کنیم اگر چنانچه پیش از این درباره این فرد مواضعی از جناب آقای علیدوست منتشر شده است برای ما ارسال کنند. 🔹جناب آقای علیدوست! برای جنابعالی و جامعه علمی حوزه زیبنده نیست که عناصر معلوم الحال و هتاک با شما در یک قاب حاضر شوند و از چنین عناصری کمترین درخواست حوزویان از شماست. 🔸آنگونه که در صوت مزبور بدان تصریح شده جناب آقای سیدحسن مصطفوی (خمینی) از نقدهای جناب آقای علیدوست ناراحت شده است. همین مطلب نشان میدهد جریان مذکور که در مواجهه با مخالفین فکری و سیاسی خود تا مرز و پیش می‌رود حتی تحمل شنیدن امثال شما را هم ندارد. با این وجود تناقض ادعاها و شعارهای فریبنده بیش از پیش روشن شده و البته این حقایق در نزد بزرگان و بدنه حوزه از گذشته تا کنون هرگز مخفی نبوده است. 🔴 در هر صورت انتظار آن است که جناب آقای علیدوست ابهامات طلاب در واقعه اخیر را پاسخ دهند و بفرمایند از چه رو بعد از هتک حرمت سرمایه‌های گرانقدر حوزه توسط مقرر مذکور در نقد هتاکی ها و تند روی های این جریان ابراز نکرده‌اند. 🔹از عجایب روزگار است که افرادی با چنین سابقه ای سیاه در وهن بزرگان، پرچمدار در باب بهتان و ناسزا شوند و این نیز از مظلومیت های امام عزیز است. خوب است حداقل اساتید مشهور حوزه خود را از اقداماتی که موجب ترویج این جماعت شود دور نگاه دارند خصوصا که اینان در قبال آن همه توهین هرگز حاضر به عذرخواهی و جبران نشده اند. پناه بر خدا و العاقبة للمتّقین. @bahaneee ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️جدایی حوزه از سیاست از رویکردهای انحرافی است که جریان‌هایی برای آن برنامه دارند 🔻آیت الله سید احمد خاتمی، در اجلاسیه دو روزه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اهمیت بصیرت افزایی و تقویت بنیه های دانش سیاسی طلاب، با اشاره به این که احکام تمام شئون زندگی انسان را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: جدایی حوزه از سیاست از جمله رویکردهای انحرافی است که جریان هایی، برنامه های مختلفی را در این مسیر طراحی نموده اند. ✍مناهج: 🔸 این در حالی است که حضرت آیت الله خاتمی خودشان از اعضای محترم شورای عالی هستند؛ یکی از کارهای اصلی شورای عالی نیز سیاست‌گذاری کلان و ریل گذاری برای حرکت حوزه‌های علمیه است. ❗️با این حال تاکنون سیاست کلان و درخوری برای آموزش بصیرت و تقویت بنیه دانش سیاسی طلاب، در برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه دیده نشده است. ❓حضرت آیت الله خاتمی، آیا مسأله آموزش صرفا منحصر در آموزش ادبیات عرب، منطق و فقه و اصول است؟ ❓حضرت آیت الله خاتمی آیا «جدایی حوزه از سیاست» در متن آموزشی حوزه‌های علمیه عملاً نهادینه نشده است و مسؤول علاج این معضل، حضرات محترم شورای عالی حوزه نیستند ؟ ⚠️ شاید کم‌کم باید باور کنیم که گاهی خروجی کار ما ممکن است ناخواسته با خواست برخی جریان‌ها تساوق پیدا کرده باشد... ♨️ از حضرت آیت الله خاتمی درخواست داریم که با نگاه بصیر همیشگی خویش این مسأله بسیار مهم را در شورای عالی حوزه های علمیه سیاست گذاری نمایند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: جُحودُ الإحْسانِ يَحدو على قُبحِ الامْتِنانِ ناديده گرفتن احسان[ديگران]، منت گذارى زشت آنان را سبب مى شود غررالحكم ح 4798 ☀️بیانات مقام معظم رهبری عَنِ الصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمَا السَّلامُ عَن اَبیهِ عَن آبائِهِ عَلَیهِمُ السَّلامُ قالَ، قالَ عَلىٌّ علیه‌‌السّلام: مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه (امالی صدوق، ص ۱۰۸) تعبیر کوتاه و بسیار گویا و عبرت‌‌انگیزى است. میفرماید هر کسى که فردا را -مثلاً امروز روز یک‌شنبه است و فردا دوشنبه است- جزو مهلت عمر خود و زندگى خود بداند، مرگ را درست نشناخته؛ مرگ را در جاى حقیقى خود قرار نداده؛ اینکه ما خیال کنیم که حالا ما یک چند سال دیگر هستیم، از جمله‌‌ى چیزهایى است که در روایات متعدّد، در دعاهاى مختلف مأثور با این نگرش عامیانه‌‌ى ابلهانه مبارزه شده که شما خیال کنید که ما حالا که هستیم؛ حالا فردا مثلاً یا یک‌سال دیگر. میفرماید که [چنین شخصی] مرگ را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است، یعنی کسى که فردا را جزو اجل خود یعنى جزو مهلت خود و فرصت خود بداند مرگ را درست نشناخته است. ممکن است همین امروز، امشب، تا قبل از فردا ما نباشیم کمااینکه نظائرش را فراوان دیده‌‌ایم. ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️وقتی دروغ کدیور آشکار شد! 🔻بازخوانی تکذیبیه محمدحسین قدوسی پیرامون نقل قول دروغین کدیور درباره جمله جعلی منتسب به علامه طباطبایی محسن کدیور از آخوندهای رادیکال عضو باند منتظری است که فعالیت‌های مخرب او علیه نظام اسلامی در ماجرای فتنه ۸۸ اوج گرفت. کدیور در سال‌های فرار از ایران، پروژه‌ای استعماری را پیش گرفت و بر آن شد که طیفی از حوزویان منتقد را به عنوان مخالفان مذهبی جمهوری اسلامی معرفی کند و شوربختانه در این راه شیطانی، از شایعه‌پراکنی و دروغ‌سازی نیز دریغ نکرد! یکی از این شایعات بی‌اساس، نسبت دادن به بود! جالب آنکه مدت کوتاهی بعد از انتشار ادعای دروغینِ کدیور، یکی از کسانی که کدیور مدعی شده بود جمله را از او شنیده، رسما ادعای کدیور را کرد! امری که گرچه موجب تشویش و آشفتگی کدیور شد اما بازهم او را از دروغ‌پردازی باز نداشت و او برآن شد برای اثبات این دروغ، مسیر دیگری در پیش بگیرد! البته پذیرفت که در تاریخ نقل، مکان نقل و حاضران جلسه ادعایی‌اش، اشتباه کرده است! و البته همین اعتراف برای مخاطب هوشمند کافیست تا به روش تاریخ‌سازی کدیور پی ببرد! 🔹بخشی از متن تکذیبیه محمدحسین قدوسی به قرار ذیل است: 🔘 دوست عزیزم جناب کدیور مطلبی را از قول من در فضای مجازی منتشر کرده اند که لازم است مطالب زیر را در مورد ان اعلام کنم: جناب کدیور از دوستان دیرینه من است و دیانت و نیت خیر او بر من معلوم و اشکار و احتمالا به دلیل گذشت زمان در تطبیق مساله اشتباهی برای او رخ داده و قطعا قصد خیری داشته است. مرحوم علامه طباطبایی از چند ماه قبل از ارتحال به دلیل کسالت شدید تحت مراقبت شدید بود و هیچ خبری از نوع شهادت ها و حوادث تلخ به ایشان داده نمیشد و میهمانانی که نزد او میرفتند قبل از ورود توسط همسر علامه اگاه میشدند که هیچ خبری به ایشان داده نشده و نشود . حتی خبر شهادت مرحوم بهشتی که چند ماه قبل از این بود نیز به او داده نشد . همسر مرحوم علامه اکنون زنده است و چندی قبل در مصاحبه ای این مساله را اعلام کرده است. بنابر این در عین احترام به گویندگان خبر و تصدیق مراتب دیانت و صداقت انان ، اصل خبر نمیتواند درست باشد. ... کسانی که علامه را از نزدیک درک کرده اند میدانند که اولین مشخصه او دقت در کلام و ظرافت در بیان و اعتدال در اندیشه بود و مواضع مهم خود را در عباراتی دقیق و حسابشده بیان میکرد و کلماتی که خوشایند اهل سیاست و مروجین اندیشه های جناحی است هرگز بر زبان او جاری نمیشد. چنین گفته ای علاوه بر انکه از جهت سند و شواهد زمانی و مکانی و محتوا دارای مشکل است از جهت بیان نیز با رویه دقیق و حکیمانه او تطبیق نمیکند. کلمات ردشن و دقیقی در مواضع مستند او وجود دارد که هر کدام دنیایی از معنی را افاده میکند و چرا ما با رها کردن انها به چنین شایعتی رجوع کنیم که ارزش تبلیغاتی و سیاسی ان بیشتر از ارزش فکری ان است ؟ ایا علامه چنین میاندیشیده که مثلا شاگردان او مطهری و بهشتی و باهنر و مفتح و داماد و نوه او شهید نیستند ؟! توجه کنید که صحبت بر سر کلام حکیم دقیقی چون علامه است و نه یک روزنامه نگار و صاحب ابزار تبلیغی. محمدحسین قدوسی ۱۴شهریور ۹۵ 🔶حاشیه روزنه ۱.اکنون بعد از انتشار نامه عذرخواهی آقای آذری قمی و صحه گذاردن آیت‌الله شبیری زنجانی بر صدور آن و تأیید نامه توسط آقای مسعودی خمینی بعنوان واسطه رساندن نامه؛کدیور مدعی جعلی بودن این نامه شده است! ۲.محتوای این متن نیز از جهاتی قابل نقد است ولی در تکذیب نسبت کدیور به آقای قدوسی و علامه، صراحت دارد. @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ببینید چی شد که به اینجا رسیدیم سال ۸۳ آقای هاشمی رفسنجانی گفتند مسئولین برای حفظ اسلام باید مانور تجمل دهند و از همدیگر سبقت بگیرند!!! شما را به خدا باور می کنید!؟ باورتان میشود بالاترین مقام اجرایی کشور جمهوری اسلامی، چنین نظریه ای بدهد!؟ بیخود نیست در این دو دهه چنین مسئولینی بروز و ظهور کردند ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️۴ ماه آخر روحانی دوران مین گذاری بود... 🔻۷ سال و ۸ ماه با تزویر و نفوذ و خیانت زمین سوخته ساختند 🔻۴ ماه آخر مین ریزی گسترده کردند همین یک اقدام آقای رئیسی در کاهش خلق پول به اندازه ۲۴ سال دولت اصلاحات، اعتدال ارزش دارد و بزودی اثرش در کاهش تورم هویدا خواهد شد. ✍️ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️وعده تدوین «نظام جامع حمایت از نخبگان و ممتازین حوزه های علمیه» 📝سندی دیگر در راستای تحول حوزه‌های علمیه 👤 آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه 🔸مدیر حوزه‌های علمیه، حمایت از نخبگان و ممتازین حوزه های علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و خاطرنشان ساخت: امروزه در حوزه های علمیه بیش از ۵ هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل می باشند. لذا حوزه ها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازین بپردازد. تا بتوانند کارهای پژوهشی و علمی را با خیال راحت انجام دهند و در راستای حمایت جدی باید حوزه های استان ها به شخصه پیگیر حمایت از نخبگان شوند و شخص مدیر آگاه بر پرونده نخبگان باشند. ♨️ وی حضور اساتید نخبه در طی مراحل آموزشی طلاب ممتاز و نخبه را مهم خواند و ابراز داشت: مراقبت اخلاقی و تربیتی از نخبگان و ممتازین امری ضروری است، چرا که کسانی که استعداد و رشد اخلاقی بیشتری دارند، آسیب پذیرتر هستند، لذا در این راستا دفتر نخبگان حوزه های علمیه باید اصول نظام تربیتی نخبگان را استخراج، تدوین و به اساتید و نخبگان و ممتازین ارائه دهد، چرا که اگر در رابطه با دانش افزایی اساتید در ارتباط با نخبگان عمل نشود استعدادها گم خواهد شد. 🔻مناهج: با تشکر از همه زحمات مدیر پرتلاش حوزه‌های علمیه، منتها پس از گذشت قریب شش سال از مدیریت آیت الله اعرافی، طلاب و فضلا و اساتید انتظار دارند ثمره عملی اسناد تحولی را بعینه حس کنند. چراکه صرف تدوین اسناد، تحول‌آور نیست. امیدواریم هرچه زودتر و تا قبل از پایان دوره مدیریتی ایشان، شاهد اتفاقات خوب باشیم. @Manahejj ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله): المَسجُد غریبٌ فیما بینَ قومٍ لایُصَلُّونَ فیهِ إنَّ الله تعالی لا یَنظُرُ اِلَیهِم یَومَ‌القیامَة 🔻مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌‌خوانند، غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۱۱۵ ☀️بیانات مقام معظم رهبری فِی الکافی عَنِ الصَّادِقِ عَلیه‌ِالسَّلام کَتَبَ رَجُلٌ إِلَی أَبِی‌ذَرٍّ (۱) الشافی، صفحه‌ی ۸۶۷) [حضرت امام صادق علیه‌السلام] می‌فرمایند: یک نفری در نامه‌ای به جناب ابی‌ذر نوشت: یَا أَبَاذَرٍّ أَطرِفنِی بِشَیءٍ مِّنَ العِلم از دانش و معرفتی که داری سخن طرفه و تازه‌ای برای ما بیان کن. فَکَتَبَ إِلَیه: إِنَّ العِلمَ کَثِیرٌ؛ إِن قَدَرتَ لَا تُسِیءَ إِلَی مَن تُحِبُّهُ، فَافعَل [جناب ابی‌ذر برای او نوشت:] برای تو می‌گویم و آن این است: اگر بتوانی به کسی که او را دوست می‌داری بدی نکنی، این کار را بکن. یعنی سعی تو این باشد به کسی که او را دوست می‌داری بدی نکنی. قَال فَقَالَ لَهُ: وَ هَل رَأَیتَ أَحَداً یُسیءُ إِلَیٰ مَن یُحِبُّه؟ آن شخص به جناب ابی‌ذر گفت -لابد در نامه‌ی بعدی نوشته- که: جناب ابی‌ذر! این هم شد حرف!؟ که به کسی که دوست داری بدی نکن! آیا تا حالا دیدی کسی را که کسی را دوست بدارد در عین حال به او بدی بکند!؟ این چه حرفی است!؟ فَقَالَ لَه: نَعَم نَفسُکَ أَحَبُّ الأَنفُسَ إِلَیک فَإِن أَنتَ عَصَیتَ اللهَ تَعَالَیٰ فَقَد أَسَأتَ إِلَیهَا جناب ابی‌ذر در جواب او فرمود: بله، دیدیم؛ خود تو محبوب‌ترین موجودات و انسان‌های عالم پیش خودت هستی؛ خودت را خیلی دوست می‌داری؛ از همه بیشتر خودت را دوست می‌داری؛ وقتی معصیت می‌کنی، به این محبوب خودت که نفس خودت و شخص خودت است بدی کرده‌ای. پس ببین که می‌شود انسان چیزی را دوست بدارد و به آن بدی بکند که آن عبارت است از نفس انسان. ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی: 🔻درآمد سالانه ۲ هزار مغازه وقفی در بازار تبریز به ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد!! ‌ ◻️ احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در بازار نصب می‌شود. این امین می‌تواند با پیگیری سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود، به دست آورد. از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری به نیازمندان سطح استان داشته باشیم. با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ نوع نیات می‌توان در مواردی چون حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و ... خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️مسئولیت سنگین ریاست اوقاف و انتقادات زیاد از عملکرد آقای خاموشی که باید در دسترس، و پاسخگو باشند 🔻همه دارن سالها میگن که باید موقوفات حوزوی احیا بشه! خیلی ام خوب! اما چرا هیچ کسی نمی‌پرسه رییس سازمان اوقاف کیه؟ ❗️چرا رییس این سازمان پاسخگو نیست؟ چرا نه در فضای مجازی و نه در تلوزیون و... دیده نمیشه؟ ❗️ چرا با طلاب و روحانیون دیدار نمیکنه؟ ❗️ چرا از اوقاف حوزوی و غیر حوزوی بازدید نداره ... کانال حوزه توییت ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
باسلام و عرض خداقوت ❓یک مسئله که بسیار ذهن من را درگیر کرده اینه آیا واقعا اوقاف حق موقوفات رو اون طوری که واقفین انتظار دارن ادا میکنه یا نه؟؟ ایا این ظلم به واقفین نیست که از موقوفاتشون سوء استفاده میشه؟؟ آیا اگه اون موقوفه به خود واقف تعلق داشت آلان وضعیتش اینطور بود؟؟ آیا واقعا واقفین راضین؟؟ آیا این همه بی خیالی و کوتاهی و عدم برنامه و عدم جدیت و قاطعیت برای اداره موقوفاتی که واقفین عمر خودشون رو در جهت آن صرف کردن از نظر شرع و عقل درسته؟؟ 💬علی رضا 🔹مسئله موقوفات در استان گیلان رو هم پیگیری کنید، اصلا در مورد موقوفات حوزوی شفافیت ندارند در ضمن مسئولینی که منصوب کردن تو شهرستان ها غالبا غیر روحانی هستند، ما نسبت به این معترض شدیم به بعضی مسئولان بالا دستی گفتن که غیر طلبه راحت تر می تونم تشر بزنم و...ولی به طلبه نمیشه دستور داد وحرفمو گوش نمیدن، حقیقتا برامون روشن نیست که نقش اداره اوقاف درشهرها چیه چرا نباید اهل این مسئولیت هارو برعهده داشته باشند با این حال مسلمه برای حوزه علمیه چیزی جذب اداره اوقاف نمیشه و اگر هم بشه کسی نیست از دل حوزه خبردار باشد. 🔹یکی از دستاورد های مهم اداره اوقاف به عنوان دبیر امور مساجد مانع ایجاد کردن برای طلاب وروحانیون هست که به جای اینکه کمک کار روحانیون به عنوان مدیران مساجد باشند، سد عن سبیل الله میکنند بیشتر با روحانیون درگیر هستند . ان شاالله این مشکلات استان ما به گوش مسئولین عزیز برسد . 💬گیلانی ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh