🔻پيامبر صلي الله عليه و آله:
اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجْهِها وَاصْطِناعُ الْمَعْروفِ وَ بِرُّ الْوالِدَيْنِ وَصِلَةُ الرَّحِم ِتُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً وَتَزيدُ فِى الْعُمْرِ وَ تَقى مَصارِ عَ السُّوءِ
🔻صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختی تبديل و عمر را زياد و از پيشامدهاى بد جلوگيرى مى كند.
📚نهج الفصاحه، ح 1869
➖ نقش زنها در انقلاب
🏷 امام خامنه ای:
امام در زمینهیزن هم همینجور بود. امام نقشزنان را فهمید، و الّا بودند بزرگانی از علما که ما با اینها بگومگو داشتیم؛ که اصلاً زنها در تظاهرات شرکتبکنند یا نکنند، آنها میگفتند زنها در تظاهرات شرکت نکنند. آن حصار محکمی که انسان به او تکیه میداد، خاطرجمع میشد؛ تا بتواند در مقابل اینجور نظراتی که از مراکز مهمی هم ارائه میشد، بایستد، حصار رأی امام و فکر امام و عزم امام بود. رحمت خدایمتعال تا ابدالآبدین بر این مرد بزرگباد.
(۱۳۹۰/۱۰/۱۴)
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻نفاق انجمن حجتیه، آن را سرپا نگه داشته است
حجتالاسلام امیننیا در نشست تخصّصی ناگفتههایی از انجمن حجتیّه:
انجمن حجتیه یکسری نقاط قوت دارد که یکی از آنها نفاق است که آنها را سرپا نگه داشته است. آنها صراحتا مخالفت خود را اعلام نمیکنند و در خلوت خود ناسزا میگویند ولی از رهبر با عنوان مقام معظم رهبری یاد میکنند و خود را انقلابی نشان میدهند و منافقین از کفار بدتر هستند. جنگ در زمان امام علی (ع) سختتر از زمان پیامبر (ص) بود چرا که پیامبر با کفار میجنگید ولی امام علی (ع) با منافقین میجنگید.
حجتالاسلام امیننیا با اشاره به اینکه کسانی که جذب انجمن میشوند از متدینترین افراد هستند، ادامه داد: از دیگر نقاط قوت انجمن استفاده از مبحث #امام_زمان (عج) است و چون همه ما عاشق و دلداده امام زمان هستیم، انجمن از ایشان استفاده ابزاری میکند.
نقطه قوت دیگر انجمن حجتیه که در دیگر فرقهها هم دیده میشود ارائه نسخه آسان از دین است که مردم خوش شان بیاید. دینی که #امام_حسین (ع) معرفی میکند، شهادت و جهاد و امر به معروف دارد ولی دین انجمن این گونه است که یک گوشه بنشینند و دعا کنند تا امام زمان بیاید و همه چیز را درست میکند. یکی از دلایلی که برخیها به فرقه ها جذب میشوند همین موضوع است.
👈 مطالعه متن کامل
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻 خاطره قابل تأملی که دختر مرحوم آیتالله حائری شیرازی درباره کنشهای سیاسی برادرش، شهابالدین و نظر مرحوم پدرشان دراینباره در صفحه خود منتشر کرد
🔻حس کردم امام رضا عليه السلام از من رو برگردانده نیت کردم از رهبری علنی انتقاد نکنم در همان لحظه گویی امام رضا عليه السلام به من رو برگرداندند
فاطمه حائری شیرازی در صفحه خود نوشت:
رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَ أَرِنا مَناسِكَنا وَ تُبْ عَلَيْنا إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ
🔻پدر میگفت شیطان هر شخص متناسب با قدرت ضمیر اوست. شیطان دانشمند با ابراز دانش او را به انحراف میکشد و شیطان، فرد موحد با زبان توحید او را گمراه میکند.
و پناه بر خدا از آن روزی که به قول اخوی ما شهابالدین علم ما بشود حجاب اکبر...
🔻مشی پدر در طول زندگی بخشیدن بود و لذت میبرد از این روحیه؛ اما اخوی فقیه ما همیشه این روحیه پدر را نقد میکرد و به ایشان بابت این رفتار به استناد حدیث و روایات خُرده میگرفت تا اینکه پدر به رحمت خدا رفتند چند ماهی از رحلت پدر نگذشته بود که مهمانش شدم؛
کتاب حاجآخوند آقای مهاجرانی را میخواند با افسوس رو به من کرد گفت فصل فصل کتاب را که میخوانم گویی پدر همان حاج آخوند روستایی عطاءالله مهاجرانی است؛ پرسیدم چه صفت بارزی این حاجآخوند دارد که تو را بیاد پدر انداخته؟
گفت: بخشندگی.
با تعجب پرسیدم تا پدر در قید حیات بود نقد میکردی، چه شده الآن غبطه میخوری؟
گفت، امان از علم انسان که بشود حجاب اکبرش تا به واسطه آن حُسن پدرش پیش چشمش رذیله اخلاقی بنماید اما چه سود که دیگر پدر در قید حیات نیست.
🔻این روزها کلیپ مناظره اخوی از افراد و اشخاص مختلف برایم ارسال میشود و باز مرا میبرد به روزهای آخر حیات پدر که در منزل ما شیراز مهمان بودند؛ پدر با وجود کسالت و ضعف شدید بدنی پایه ثابت گفتگوها و به نوعی بحثهای طلبگی و سیاسی برادرها بودند؛ برخی دفاع میکردند، برخی نقد تند و هرکدام به استناد روایتی از موضع خود دفاع.
گاهی هم پدر مخاطبی بود جهت تأیید مستندی که ارائه می دادند.
🔻سالها بود که شهابالدین نقدهای ریز و درشتی به کل سیستم و شخص رهبری و نهادهای زیر مجموعه ایشان داشت و معمولاً پدر از لحن کلامش در بیان انتقادات دلخور میشدند و او هم به اصرار، این فعل را وظیفه خود میدانست. پدر مخالف نقد نبود اما به نحوهی بیان آن وزن قابل توجهی میداد.
🔻خلاصه نمیدانم چرا بحث به اینجا رسید که شهابالدین ناغافل از حس و حال زیارت خود در سفر یکماه گذشته به مشهد مقدس گفت.
گفت زمان ورود به حرم سلام را که خواندم حسی به قلبم متبادر شد که امام از من رو برگرداندند. هر چه تلاش میکردم حس زیارت نمیآمد که از قلبم گذشت نیت کنم علناً از شخص رهبری انتقاد نکنم و در همان لحظه گویی امام رضا به من رو برگرداندند.
با شنیدن این خاطره پدر سرش را بوسید و با عمق جان گفت خدا خیرت بدهد، شیطان یکی از معدود کسانی است که مستحکم پای عهد خود نشسته برای گمراه کردن ابنابشر و چه زیرکانه پای عهدش نشسته؛ کاش ما انسانها هم به قدر شیطان پای عهدمان میماندیم.
🔻من مطمئنم که برادرم دغدغه اقشار ضعیف جامعه را دارد اما نمیدانم چرا راه فرار از تمام بنبستها وحل مشکلاتمان را در کف اختیار آمریکا و دولتهای وابسته به آن میداند.
چرا تحریم ظالمانه دشمن را هیچ میانگارد و ایستادگی کردن پای شعارهای استکبارستیز صدر انقلاب را عامل شرایط سخت امروز. به هیچ عنوان نمی توان منکر ضعفهای سیستمی، سوءمدیریتها، فشارهایی که مستقیم بر قشر ضعیف جامعه است بود اما با نگاه به سرنوشت کشورهایی که خود را تمام قد به دست دولتهای غربی سپردند، به راحتی میتوان فهمید تا زمانی که برایشان زمینه منفعت داریم با تحقیر اجازه میدهند در چهارچوبی که آنها مشخص میکنند از امکانات خودمان استفاده ببریم؛ مثل شرایط عراق و افغانستان یا اگر مثل عربستان سرسپرده کامل شویم کشورمان انبار خوبی است برای تسلیحات آنها. اگر پای جنگ و آوارهگی هم به روی مردم کشورت باز شد از راه دور برایت همدردی میکنند و کمکهای بشردوستانه میفرستند؛ مثل اوکراین.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
#صدای_شما
♨️مظلومیت دو شهید گمنام دفن شده در مدرسه علمیه فاطمی در خیابان کلهری!
🔹مردم در شب های محرم، از زیارت این دو شهید گمنام محروم هستن!
🔹دو شهید گمنام را حدود دو سال هست در این مدرسه دفن کردن و مثلاً قرار بود اینجا محلی برای زیارت مردم باشد و مرکز فرهنگی محله آذر و کلهری باشد ولی به بهانه ساخت و ساز چندین ماه است در به روی مردم بسته اند البته این به معنای این نیست که شبانه روز بسته است.
🔹 هرجای کشور بود که یک شهید گمنام دفن شده بود آنجا به مرکزیت فرهنگی شهر مبدل میشد ولی اینجا علی رغم اینکه دو شهید مظلوم گمنام دفن هستند به چنین وضعیت نامناسب و تأسف آوری دچار است و با گذشت حدود دوسال این وضع همچنان ادامه دارد.
🔹 شب های محرم باید اینجا مراسم و برنامه عزاداری انجام میشد و چه جایی بهتر از جوار شهدای گمنام اما شب ها در بسته است!!!
🔹 آیا این بی حرمتی به این شهدای مظلوم گمنام نیست ؟؟
🔹 گفته اند طلبه های مدرسه این ایام رفته اند اردوی جهادی! خدا قبول کند اما اولویت با تمام شدن ساخت و ساز بقعه شهدای گمنام نبود؟! آیا در دهه اول محرم نباید اینجا مراسم عزاداری میگرفتید؟!
🔹امیدواریم بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به عنوان متولی اصلی تدفین شهدا در این زمینه پاسخگو باشد و از مسئولان مدرسه فاطمی بابت بیتوجهی صورت گرفته به این دو شهید مظلوم گمنام حتی و اینکه چرا در این مدرسه در شب های ایام دهه اول محرم بسته است، مطالبه کند
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
هدایت شده از بیداری طلاب
#محتوای_سخنرانی_محرم۱۴۴۵
کتابهای سخنرانی مکتوب
ــــــــــــــــــــــــ
این محصولات تبلیغی شامل ۱۰ جلسه سخنرانی کامل میباشد که درحال حاضر pdf مقدمه و سه جلسه اول هر یک از این کتابها تقدیم مبلغان عزیز میشود.
ــــــــــــــــــــــــ
بهزودی فایل کامل محصولات، بهصورت کاملاً #رایگان در سامانه و کانال شمع در دسترس مبلغان محترم قرار خواهد گرفت.
ــــــــــــــــــــــــ
لیست محصولات:
1. میوندار 1 (ویژهٔ مخاطب هیئتی)
2. میوندار2 (ویژهٔ مخاطب نوجوان)
3. ملت مهربان
4. امام زندگی
5. شوق زخم
6. رفیقم حسین (طرح درس نوجوان)
7. با بچههایم سر یک سفره (منبرک)
8. نشریهٔ عهد
ــــــــــــــــــــــــ
ضمنا میتوانید برای سفارش نسخه چاپی محصول به آیدی @rahbary_mohtava پیام دهید.
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از بیداری طلاب
❤️قطعهای از بهشت❤️
💫دوست داری سنگ مرمری
رو داشته باشی که سااال ها
قطعه ای از حرم امیرالمومنین بوده؟
🎉 قرعه کشی
🎊 بیست نگین
سنگ حرم امیرالمومنین
عضو بشید و توی قرعه کشی شرکت کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/63242240C180b1c3bc8
🔻امام صادق عليه السّلام فرمودند:
إِيَّاكُمْ وَ مُجَالَسَةَ الْمُلُوكِ وَ أَبْنَاءِ الدُّنْيَا فَفِي ذَلِكَ ذَهَابُ دِينِكُمْ وَ يُعْقِبُكُمْ نِفَاقا.
همنشینی با صاحب منصبان و دنیا پرستان بپرهیزید که این همنشینی دین شما را برده و نفاق می آورد.
📚بحارالانوار، ج ٧٢، ص ٣٦٧
🔻منطـق عشـــق
آیت الله خامنه ای دامت برکاته:
جز با منطق عشق و با چشم عاشقانه، نمیشود قضایای کربلا را فهمید.
باید با چشم عاشقانه نگاه کرد تا فهمید حسینبنعلی در این تقریباً یک شب و نصف روز، یا حدود یک شبانهروز -از عصر تاسوعا تا عصر عاشورا- چه کرده و چه عظمتی آفریده است!
لذاست که در دنیا باقی مانده و تا ابد هم خواهد ماند.»
بیانات
۱۳۷۷/۲/۱۸
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️دردهای مزمن جبهه انقلاب
🔻حاشیهای بر واکنشهای این روزهای جبهه انقلاب
🔻 در کنار همه امتیازات #جبهه_انقلاب اما به آسیبهایی دچار هستیم که باید چارهای برای آنها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان میدهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمیخواهد بی تفاوت باشد، اینها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به #فرهیختگی لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم:
تسرع منهای تأمل
🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در #انفعال می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه #فضای_مجازی برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند.
بی مسئلگی
🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع #اولویت هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح...
غلبه روحیه نفی و طرد
🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و #طرد از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است.
نارسائی تئوریک
🔻 یکی از مشکلات اساسی ما #نارسایی_تئوریک است که موجب شده دچار #خودمرکزپنداری شدهایم. تعریف روشنی از #انقلابی بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از #بصیرت نداریم. نمیدانیم دقیقاً موطن نزول و تطبیق "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" چیست و برای کجاست؟ وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی میپنداریم.
🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم.
افراط در در واکنش
🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید #تذکر_مشفقانه داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و #اخوت چه می شود؟
کسی شک ندارد شعری که فلانی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است.
@taalighat
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️برنامه محرم جریانات اسلام انحرافی چیست؟
✍️حجت الاسلام سعید صلحمیرزایی
🔸محرّم و صفر بود که نهضت امام خمینی (ره) را به اوج رساند و مرحله اوّل انقلاب یعنی سرنگونی رژیم طاغوت را رقم زد. در طول 44 سال انقلاب اسلامی نیز خطّ عاشورا نگهبان اسلام اصیل و ناب محمّدی و در نتیجه انقلاب اسلامی بوده است.
🔸جریان روشنفکر متمایل به غرب که این کارکرد را از محرّم حسینی دید، در سالهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش کرد تا مجالس حسینی را از قالب سنّتی خود تهی کند. به گونهای که عالیترین مقام انقلاب یعنی حضرت امام را به واکنش واداشت. ایشان در 14 آبان سال 59 با اشاره به وسوسههای این جریان فرمودند:
▪️«[اینکه برخی گفتهاند:] «امروز دیگر ما انقلاب کردهایم، روضه دیگر لازم نیست» از غلطهایی است که تو دهنها انداختهاند؛ مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کردهایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم. انقلاب برای این است. انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعائر اسلام را بمیرانیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسأله بسیار مهم سیاسی- عبادی است.»
🔸پس از شکست جریان متمایل به غرب در این طرح، تلاش مذبوحانهای را آغاز کرد که با بهرهگیری از مفاهیم عالی نهضت حسینی و با تحریف معنوی آرمانها و اهداف و شعائر حسینی و گاه با تحریف لفظی، اهداف غربگرایانه و یا سازشکارانه خود را پیگیری کند. گاه امام حسین (علیهالسّلام) را امام مذاکره نامیدند، گاه با تطبیق نادرست بیانات انتقادی قهرمانان کربلا بر مسئولان عالی انقلاب اسلامی و همچنین بر نظام اسلامی، کینههای خود را از انقلاب اسلامی بگشایند. عجیب اینکه جریان متحجّر که قاعدتاً باید با جریان غربگرا مرزبندی داشته باشد در این سوءاستفاده با آنها همراهی کرده و به آنها دست یاری میدهد.
🔸پس از جنگ ترکیبیای که از مهر سال 1401 آغاز گردید، دو جریان #غربگرا و #متحجّر، رفتار خود را متناسب با حس و خیال تمامشدگی نظام، تنظیم کرد. دیری نگذشت با آرام شدن اوضاع و شکست طراحیهای سخت دشمن، جریان غربگرا ناامیدانه، برنامههای خود را در فاز نرم با استفاده از ظرفیتهای رسانهای و تریبونی دنبال کرد.
🔸شرایط محرّم سال 1402 به گونهای است که آنها را وامیدارد تا با حداکثر توان به میدان آمده و پیشبینی میشود با قشربندی زیر دست به طراحی عملیاتی بزند:
الف) روشنفکران غربزده: این گروه با سوءاستفاده از بیانات امام حسین (علیهالسّلام) و تحریف معنوی آن کلمات گهربار، به دنبال فروکاستن حرکت حضرت به یک مطالبه و اصلاح اجتماعی و خالی کردن آن از روح حماسی برای حاکمیت اسلام در همهی عرصههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... خواهند بود. این جریان از قدیم به دنبال جایگزین کردن اسلام اجتماعی با کارکرد محدود به جای اسلام حقیقی با رویکرد حداکثری هستند.
ب) روحانینماهای زُهریمسلک: این عدّه که جمعیت بسیار اندکی را نسبت به جریان روحانیت اصیل شیعی تشکیل میدهند معمولاً وابسته به بیت منتظری یا شیرازی یا برخی دیگر از بیوت زاویهدار و البته دارای امکانات مالی و رسانهای هستند.
خطّی که این جریان دنبال میکند رخنه در میان جریان مذهبی با هدف تغییر گفتمان انقلابی مجالس حسینی است. در کنار قرائتهای جهتدار و مخالف جریان عظیم مردمی، گامی نیز با طعنه و کنایه به حرکت انقلاب اسلامی و راهبردهای اساسی آن در تقابل با نظام سلطه، مورد استقبال رسانههای غربگرا و بعضاً رسانههای ضدّ انقلاب قرار میگیرند.
ج) ورشکستگان سیاسی با ظاهر مذهبی: امثال مهدی نصیری و حائری شیرازی را در این دسته میتوان دید. این افراد که بیشتر به بلندگوی دو دستهی قبلی تبدیل شدهاند و نقش مزدور و بازارسالکننده و تکرارکننده آنها را دارند. این افراد با ژست مصلح اجتماعی، هدفی جز دیدن و پررنگ کردن ضعفهای نظام و همچنین بازنمایی مصنوعی نقاط قوّت غرب و بزک تمدّن منحط غربی ندارند.
د) اهالی شهوت: این جریان که با همه شعائر اسلامی مخالف است و از حاکمیت اخلاق اسلامی بیزار است با همهی شعائر حسینی، عزاداری، اطعام، راهپیمایی اربعین، سیاهپوشی و ... تعارض دارد. و البته سطح اندیشهی خاصّی ندارد و در کسب طرفدار از جریان متدیّن و همچنین اهل فکر، ناتوان است.
@hamim1
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🖋حکایت خودنماییهایی که به خودبراندازی میانجامد!
🔻در پایگاه خبری جماران هر از چندی عکسها و مطالبی هدفمند از سید محمد خاتمی منتشر میشود. برای نمونه بیستوششم تیرماه سخنانی از وی منتشر شد که نشان میدهد جماران پروژه #تطهیر_خاتمی را به قیمت بدبین کردن مردم نسبت به حاکمیت دنبال میکند!
🔹خاتمی گفته بود: «به نظر مىرسد خطر خودبراندازى که بارها از آن سخن گفته شده است با بازگشت مجدد فعالیت گشت ارشاد و نیز برخوردهاى پلیسی، امنیتى و احکام قضایى نامتعارف نسبت به مسائل اجتماعى خصوصا با بانوان، بیش از پیش خودنمایى مىکند.»
🔹رسانه معاند رادیو فردا که با بودجه کنگره آمریکا فعالیت میکند هم بعد از جماران، سخنان خاتمی را بازنشر داد.
🔻فارغ از بحث پیرامون چگونگی برخورد با هنجارشکنان که مجال دیگری میطلبد، در رابطه با سخنان خاتمی باید گفت: واقعه کربلا ثابت کرد ایستادگی بر ارزشها عزتآفرین و مایه حیات است. فراموششدگانی چون خاتمی که در آستانه ماه عزای سیدالشهداء علیهالسلام بدون ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و ارائه هیچگونه راهکاری، از خودبراندازی سخن به میان آوردند باید بدانند که این خودنمایی آنان در رواج تساهل و تسامح نسبت به محرمات قطعی است که موجب خودبراندازیشان میشود. عرصه ستیز با احکام الهی به باتلاقی میماند که دست و پا زدن در آن ممکن است توجه تعدادی را در بازه کوتاه زمانی جلب کند اما عاقبت به انزوای زودتر و بیشتر منتهی خواهد شد.
🔹اما به دستاندرکاران جماران که هماهنگی معنیداری با رسانه معاند رادیو فردا داشتند باید یادآور شد: بنا به تصریح رهبر معظم انقلاب «حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی». بنابراین بهتر است از رقیبهراسی، مخدوش نمودن چهره نهادهای نظام اسلامی و سوءاستفاده از مسائل زنان دست بردارند و به الزامات فعالیت سیاسی پایبند باشند. چارچوبهای قانونی و شرعی در کشور تغییرناپذیر است و اباحهگری برخی خدشه به آن وارد نمیکند.
🔹در پایان سوگمندانه باید گفت: گرچه بازخوانی کارنامه اصلاحطلبان بهترین معیار سنجش میزان درستی ادعاهایشان در دفاع از حقوق زنان است اما احتمالا در ماههای گرم پیشرو و روزهای پایانی سال باید منتظر جنجالهای پوچ رسانهای و موجسواری این طیف روی مسائل حاشیهای به بهانههایی چون حمایت از حقوق زنان باشیم.
▫️حسین احمدی (پژوهشگر حوزه)
@zekratahlil
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻حضرت عباس (ع) در کلام امام صادق (ع)
امام صادق عليهالسلام:
كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَ
◼️ عموى ما عبّاس داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد.
📚 عمدة الطّالب، ص ۳۵۶
امام خامنه ای مدظله العالی
هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعهی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زندهی به عاشورا و به حسینبنعلی (علیهالسّلام) است.
۱۳۹۱/۰۹/۰۱
فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد◼️
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مقاومت جواب داد؛ عزاداری علنی برای امام حسین علیهالسلام بعد از ۳۴ سال در سرینگر کشمیر آزاد شد
🔻کانال کشمیر به فارسی با انتشار این ویدیو نوشت: پس از ۳۴ سال مبارزه توسط جوانان شیعه، هند ممنوعیت مراسم محرم در مرکز شهر سرینگر در کشمیر را لغو کرد.
🔻دولت هند پس از جلسه با رهبران شیعه کشمیر که در آنجا درگیریهای لفظی هم بین علمای شیعه و مسؤولان دولت بر سر عدم اجازه راهپیمایی در مرکز شهر سرینگر پیش آمد، اکنون پلیس پس از ۳۴ سال اجازه داده که از ساعت ۶ صبح به مدت ۲ ساعت شیعیان اجازه داشته باشند که در مرکز شهر سرینگر پایتخت کشمیر دستههای عزاداری سیدالشهدا برپا کنند.
🔻مردم کشمیر این را پیروزی مقاومت جوانان شیعه در طول ۳۴ سال میدانند که هر سال به مرکز شهر میرفتند و نیروهای هندی با آنها درگیر میشدند.
🔻تصاویر از مراسم هفتم محرم در منطقه شیعهنشین حسنآباد در شهر سرینگر و البته مثل همیشه پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و حزبالله لبنان در دست جوانان کشمیری
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔎 استراتژی آفندی جنگشناختی بر مدار هیات
▫️اینروزها اکسیر حسینی در سراسر کشور جاری و ساری شده و فضای متفاوت و رو به پیشرفتی را از جهت ایمان و امید در جامعه طنینانداز کرده است. اما مثل همیشه معاندین در صدد ایجاد رخنه در صفوف مومنین هستند تا انسجام اجتماعی را از کف سیستم بربایند و جمهوریت و اسلامیت را توامان علیه نظام بسیج کنند. اما چگونه؟
1⃣ تحریم هیات: با لیدری جریان رسانهای معاند، کمپین و هشتگ های تحریم هیات راه اندازی شد. در واقع هدف این بود که عزاداری برای امام حسین را به بهانه مخالفت با نظام از ملت سلب کنند و نه به هیات را نماد مبارزه مدنی قرار دهند که این پیام خنثی شد و تنور مجالس عزای حسینی مثل همیشه داغ داغ بود.
2⃣ هیات مقابل نظام: وقتی در فاز نخست، طرفی نبستند، سراغ گام دوم رفته و انگاره جدایی هیات از سیاست و نظام را برجسته کردند. اینکه هیات فارغ از سیاست یا هیات منهای انقلاب است و این دو در شرایط فعلی مقابل هم قرار دارند و می شود حسینی بود و انقلاب را دوست نداشت و حتی مقابل آن ایستاد!(در همین راستا دوقطبی هیات حکومتی و غیرحکومتی را هم تقویت کردند)
3⃣ هیات مقابل هیات: وقتی انگاره "هیات منهای انقلاب" را برجسته کردند و با زیرکی و تقطیع، فکت و شاهد از برنامه ها و گفتگوهای مختلف رسمی و غیررسمی برای این انگاره دست و پا کردند(گاهی به دست خودمان دست به دست شد!) فاز سوم آغاز می شود و هیاتی ها مقابل هم قرار خواهند گرفت و یک #گسل_مذهبی به نام کسی که تا به امروز رمز اتحاد بود(حبُّ الحسین یجمعنا) ایجاد خواهد شد.
▫️نقطه ثقل جنگ شناختی؟
🔸همین دیروز هم که یک شبکه تروریستی صهیونیستی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر و خنثی شد تا نشان دهد که برای تولید خشونت علیه ایران در ماه محرم، برنامه مفصلی تدارک دیدهاند. در واقع بر اساس #مدل_آفندی در #جنگشناختی(برخلاف مدل پدافندی که بر نقطه ضعفها متمرکز میشود)، مبتنی بر ظرفیتها و نقاط قوت انقلاب علیه انقلاب برنامه ریزی شده است تا پتانسیل ماه محرم را در جهت معکوس بهرهبرداری کنند.
▫️تعمیر کشتی روی اقیانوس...
🔸اما #ماموریت_جبهه_فرهنگی_و_رسانهای انقلاب چه بسا بایستی چنین ترتیب داده شود که همچون "تعمیر کشتی روی اقیانوس" و با درایت و ظرافت و حفظ اتحاد و صمیمیت و به دور از برچسبزنی و اختلافافکنی، اشتراکات را محور قرار داده و ضعف ها را با کیاست تمام و تذکر و #نقد_مومنانه و مشفقانه گوشزد کنیم. (مثلا بعد از نقد جدی یک مداح فردا روزی در هیات او حاضر شویم تا معلوم شود که با کلیت کار مخالف نیستیم و برادری و اتحاد همچنان جاریست و عامل تضعیف همدیگر نمی شویم) نمیشود از اصول و اصلاح دست برداشت ولی همزمان و با دقت بایستی حافظ تمام جمهوریت و تمام اسلامیت باشیم.
▫️حفظ اتحاد در عین انتقاد...
🔸تقطیع و #برجسته_سازی_کاستیها یا اختلافات و نگارش متنهای انتقادی توام با واژههای ویژه نقد جریانهای مخالف و اپوزیسیون، از مهندسی اجتماعی و فرهنگی فاصله دارد و جز بر #شکاف_اجتماعی نخواهد افزود. تیغ انتقاد را بر مدار برشها و تقطیع ها تیز نکنیم و #اتحاد_در_عین_انتقاد را اصل و پایه قرارداده تا خدای ناکرده پازل دشمن تکمیل نشود.
✍علیرضامحمدلو
@asre_tabyin
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻حجتالاسلام و المسلمین عالی: نباید مانع حضور افراد بدون حجاب در هیأتها شویم
🔻به افراد بیحجاب خوشآمد بگویید اما محترمانه تذکر دهید که شأن مجلس حفظ شود
حجتالاسلام مسعود عالی، سخنران مذهبی:
🔹بحثی این روزها پیش آمده است، درباره اینکه در جلسات و هیأتها، بعضی از کسانی که حجاب ندارند، وارد میشوند. وظیفه ما این است که به عنوان مهمان سیدالشهدا(ع) مانع نشویم و جلوی آنها را نگیریم. آنها مهمان سیدالشهدا هستند اما شأن مجلس هم باید حفظ شود. با هر شکل و وضعیتی نمیتوان وارد مکانهای مقدس شد.
🔹اگر فرد بیحجابی به فرض بخواهد وارد حرم امام رضا(ع) باید آداب را رعایت کند و شأن آن را حفظ کند. همینطوری نمیتوان وارد آن شد.
🔹در چنین مجالس مقدسی باید شئون را حفظ کرد. رعایت حجاب در همه جا وظیفه است. بیرون و درون ندارد و وظیفه شرعی است، اما به خصوص در مجالس مقدس باید بیشتر رعایت کرد. بنابراین منافاتی ندارد که اگر فرد بیحجاب خواست حاضر شود، به او خوشآمد بگوییم اما محترمانه هم تذکر دهید که شأن مجلس سیدالشهدا حفظ شود.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حجت الاسلام و المسلمین عالی با اشاره به کتاب آقای زائری
🔻بعضی از عمامه به سرها هم مطرح کردند که چرا اینقدر فشار میارید در مسأله حجاب؛ حجاب هم یکی از فروع دین است و بس!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
◼️امام رضا علیه السلام:
کانَ اَبی اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ حَتّی یَمْضِیَ مِنْهُ عَشْرَةُ اَیّامٍ، فَاِذا کانَ الْیَوْمُ العْاشِرُ کانَ ذلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکائِهِ و یَقُولُ هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ صلی اللهُ علیه.
▪️هر گاه ماه محرم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر) خندان دیده نمی شد و غم بر او غلبه می یافت تا آن که 10 روز از محرم می گذشت، پس هنگامی که روز دهم می رسید، آن روز، روز مصیبت، غم و گریه پدرم بود و می فرمود: این همان روزی است که حسین که درود خداوند بر او باد در آن روز کشته شد.
📚امالی صدوق، ص ۱۱۱
📸 رهبر انقلاب: آنهایی که نفهمیدند حسین علیهالسلام چرا شهید شد، نفهمیدند که چرا این عَلَمی که در دست حسین (ع) بود، برافراشته شد و تکلیف پیروان حسین (ع) در قبال این رسالت چیست، باید بر خودشان گریه کنند.
۱۳۶۷/۵/۲۴
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت محرم در افغانستان چیست؟
🔹چند روزی است که اخبار و ویدیوهایی با عنوان جلوگیری طالبان از عزاداری محرم در برخی از رسانهها در حال انتشار است
🔻اما عزاداری ماه محرم در این کشور درحال برگزاری است
🔻البته طالبان از مراسم قمهزنی و تیغزنی و نشانه های علنی عزاداری مخالفت و جلوگیری کرده است که رسانههایی مثل ایران اینترنشنال افغانستان با انتشار این ویدیوها مدعی شدند طالبان از مراسم عزاداری جلوگیری کرده است
🔹در ویدیویی که در این پست مشخص است تعدادی از روحانیون شیعه افغانستان با پخت نزری و توزیع در بین نیروهای امنیتی طالبان از آنها برای حفظ امنیت مراسمات محرم تشکر میکنند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تصریح عالم اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر به خون امدن از خاک و عزاداری پیامبر صل الله علیه و اله برای امام حسین علیه السلام :
۱. پیامبر (صل الله علیه و اله) برای امام حسین علیه السلام گریه کردند.
۲. از خاک خون جاری شد و حضرت ام سلمه (علیها السلام) گریه کردند.
۳. جِنیان برای امام حسین علیه السلام نوحه خوانی کردند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴محرم در منطقه
🏴عزاداری باشکوه عاشورای حسینی در استانبول، کابل، هند، هرات،یمن و بیروت
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب